W tym silniku jest sonda rezystancyjna czyli 5V. Po nagrzaniu napięcie powinno spaść. Punkt lambda to coś około 2,7V. Coś mi nie pasuje kolejność przewodów. Biały i żółty to chyba grzałka.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Mam :)
2 białe grzałka, szary masa, czarny sygnał
Grzałka ma mieć stałe zasilanie po uruchomieniu silnika . Jak nie ma naprawiasz obwód, jak ma wymieniasz grzałkę proste.
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Z ciekawości co to masz za nagrzewnicę że ma 70A poboru prądu? MIałem 60A z groszami od antary, teraz od zafiry bodajże tyle że na mosfetach sterowana to bierze 40A. Ta od antary nie ma elektroniki i wszystko leci na grzałkę.
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Czarny=sygnał, białe to grzałka sondy
Na postoju wentylator się włącza przy temperaturze 103 i zbja do 90 tak jak pisałem na postoju jest wszystko ok przejadę ok 30 km i zaczyna się gotować i wyrzuca płyn zbiorniczkiem Termostat sprawny, mam na myśli grzałkę?
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
GuRaL1935 Próbowałeś resetu wartości przyuczonych? nic tu nie da przyuczanie jak jest otwarty obwód grzałki
Na 100% nie mam emulatora. Samochód to Renault 19 PH1 1.7 na mono wtrysku .Sonda jest zwykła bez grzałki.
Wykres w miarę płaski od około 0.6 do 0,7 volta. Wcześniej nagrzać silnik i kontrola grzałki. W niektórych łopelach sam tzw bias voltage to ponad 4v
a jak ją sprawdzić w warunkach domowych ? czy to możliwe?? Spokojnie można jak masz miernik. http://www.zss.pl/kmmm/www_publikacje/pu... Zobacz generalnie, czy zaraz po zapłonie(stacyjce) nie pojawia sie napięcie - czyli czy nie ma przebica z grzalki sondy. (grzałka - biały i szary- chyba ;) ) Ewentualnie czy grzałka w ogóle działa. ( 3-4...
Jak sprawdzić grzałkę w filtrze paliwa? Jaka jest oporność takiej grzałki? A może to inny rodzaj grzałki nie działający jako oporność?
Nie ma znaczenia sterowanie grzałką termostatu, bo on i tak się otworzy przy 105, max 110°C, a jak jest wysterowana to wcześniej.
Jak pisałem wcześniej, ECU będzie włączać grzałkę tylko przy większych obciążeniach. Na postoju i przy spokojnej jeździe ma trzymać te 104°C lub nawet wyżej. W razie awarii grzałki ECU nie omieszka tego zgłosić błędem.
A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?
Głównym odbiorem prądu jest grzałka w nawiewach jeśli jest.
Jaką sondę założyłeś? Powtórzę pytanie kolegi [stachu_22] Dobór działającego zamiennika sondy w tym silniku jest dosyć trudny. Zamontowałeś oryginał za kilkaset zł, czy oszczędziłeś na sondzie ? Zmierz na wtyczce sondy, czy i jakie jest napięcie zasilające grzałkę.
Jest tylko przed katalizatorem Zafira z tym samym silnikiem ma dwie, astra G to to samo.
Na błedzie grzałki nic nie ruszy. Sonda do tego wynalazku 500. Odwrócona 5V. Ot taka uroda i myśl techniczna krawaciarzy Opla.
A czym to czytałeś? Bo jest taki błąd ''p0380 - Obwód grzałki/świecy żarowej - usterka''
Kumpel miał problem z odpalaniem na zimnym w tym modelu, z takim samym silnikiem. Na zimno po odpaleniu za pierwszym razem potrafił zgasnąć. Później należało długo pokręcić. Jak już odpalił, to działał bez zarzutu, aż znowu do następnego dnia. Winna okazała się pokrywka filtra paliwa, ta w której jest wbudowana grzałka, gdzie zaciągał powietrze
Nie znam tego silnika ,więc nie powiem,ale wiem z doświadczenia że zawsze jest coś za coś i mieszanie temperaturą bez brania pod uwagę wszystkiego na coś wpłynie niekorzystnie . W necie pokazuje mi, że to jest ten sam termostat co we wspomnianym Z18XER - typowo 105°C, ale w razie potrzeby (czyli pod obciążeniem) ECU otwiera go przy niższej temperaturze...
To jest przekaźnik czasowy więc podgrzewanie wyłącza się po około 15 minutach inaczej grzałki lusterek by się spaliły a jest włączany bo grzanie nie zawsze jest potrzebne.P
P0380 - Obwód grzałki (świecy żarowej) - usterka B1325 - Obwód lampy uchylonych drzwi zwarty z akumulatorem B3420 - B3420 oznacza błąd czujnika poziomowania reflektorów. Niech to jeszcze inni zweryfikują.
Napięcie na drugiej sondzie za niskie. Musi być ok. 0.6 V, a tu wygląda że ma coś koło 0,4 V. Czy grzałka sondy jest sprawna ?
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Auto sprowadzone z Niemiec, znajomy jeździ nią od 2 miesięcy, im cieplej to problem mniejszy, na początku lekko szarpało przez chwilę, teraz robi kangury, kangurzy mniej wraz ze wzrostem temperatury. W zasadzie przy temperaturze 0-2 stopnie celcjusza problem wystepuje przez kilkaset metrów. Jak więcej się naciska gazu to bardziej skacze. Sonda pracuje...
zmierz pomiedzy; szarym i masa czarnym i masa białym i białym odłacz wtyczke i zmierz rezystancje na grzałce sondy
(at)mikec Czy wymiana grzałki wiąże się z wymianą całego zbiornika? Z tego co udało mi się znaleźć w internecie, niektóre układy są wewnątrz zbiornika. Ale jest też możliwość (czasowego) oszukania komputera przez wlutowanie odpowiedniego oporu w obwód grzałki. Ta druga usterka jest raczej powiązana z pierwszą, ponieważ brak grzania powoduje odłączenie...
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
grzałka to czarno brązowy i czerwono niebieski sonda brązowy i zielony
Zrób pomiary obydwu sond. Rezystancja grzałki, napiecie na nia. Sygnał podczas pracy.
Odcięcia pompy paliwka gazownik nie wstawił przypadkiem? Czasami w gratisie przy okazji odcięcia pompy obcinają też zasilanie grzałki sondy.
Temat jest prosty. Na grzałkę idzie plus z instalacji samochodu. Albo po zapłonie ,albo po odpaleniu to zależy od auta. Drugim kablem jest zapinana masa z ECM sygnałem PWM. Jak by ci to wytłumaczyć, to takie szybkie (regulowane)zwieranie i puszczenia masy. Dwa pozostałe kable to sygnał z sondy i masa (masa sondy nie grzałki) z ECM. Po odłączeniu sondy...
P0131 Zasięg/Działanie sensora O2 Jest bezpośrednim następstwem P0130 P0130 Za wysokie napięcie obwodu sensora O2 Napięcie sondy lambda wynosi powyżej 4,98 V (Zwarcie w obwodzie prądowym) Następstwo: Funkcje uczące się (obwód regulacji sondą lambda, regulacja biegu jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają zablokowane oraz obliczenia...
Albo podłącz "Drugą" mase od alternatora do akumulatora i Po co? Zaręczam ci, że alternator tam jest dobrze masowany. Po mojemu mierzył, jak grzały grzałki. A grzeją tam długo.
Jest to błąd od grzałki wnętrza tak w skrócie pisząc. Poczytaj sobie o tzw. "Quickhead".
Grzejnikiem sondy steruje ECM z pinów B40 i B57. Sprawdz ciągłość przewodów od sterownika do sondy oraz styki na wtyczce sterownika. Brak napięcia na grzałkę w czasie pracy silnika - uszkodzone ECM.
O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera. Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
pobór prąd gdy auto jest zamknięte wynosi 75 amper, pobór się nie zmieniał nadal był taki sam Wiecie może co to może być przyczyną? Np. podłączona na stałe grzałka elektryczna silnika o mocy 900W
Sonde masz sprawną, jaką masz rezystancje grzałki, napięcie dochodzi do sondy? Wiązka sprawdzona ale nie miernikiem tylko żarówką?
Weź pod uwagę, że silnik krokowy do stabilizacji biegu jałowego działa tylko na biegu jałowym. Po naciśnięciu pedału gazu przestaje on działać a to główne miejsce, które powoduje zmianę obrotów. Dlatego też jest to trochę dziwne, że nie stwierdza Ci komp, że czujnik TPS jest w poz. biegu jałowego a obroty się wahają. Co do sond lambda to masz z grzałką...
Na początek sterowanie grzałkami sond do sprawdzenia.Możliwe wadliwe ecu jak to w oplach.Prykanie z wydechu to pewnie wypadające zapłony.Ciśnienie paliwa,wtryski ,dolot ,wydech?Zmiana testera i mechanika wskazana.
mario77 jakby był grzałka uwalona innym błędem by sypało i autko by jechało w przeciwieństwie do tego co się tu dzieje.
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Rozumiem że sterownik też został zamieniony czy nie? Bo ten błąd dotyczy grzałki sondy 1. Więc ni jak się to ma do twojej teorii.
Bingo mam podłączone pod biały kabel od sondy. jest to juz 3 sonda i na kazdej jest to samo. no to walcz dalej, bo białe kable to grzałka, a czarny jest sygnałem
Może być uszkodzona sonda lambda,przebicie z grzałki na sygnał mieszanki. Po 300m bogato nierealne,jeszcze układ jest nierozgrzany i niegotowy do pracy.
Sprawdziłeś sonde lambda..... może być taka sytuacja że juz ma powoli dosyc i sie wolniej wygrzewa (o ile sie nie myle bedzie jedno przewodowa-bez grzałki), i dopiero jak sie porządnie wygrzeje zaczyna "biegać"
Witam, Kupiłem opla astrę f TD '95 isuzu. Problem jest następujący: W kolektorze dolotowym jest zamontowana grzałka (chyba to jest grzałka), ale nie ma ona połączenia. Podobno grzałka jest potrzebna do podgrzania powietrza, tak? Proszę o pomoc gdzie i jak ją podłączyć. Proszę o bardzo jasną odpowiedź. Podejrzewam również, że nie jest podgrzewane paliwo....
Sterownik LPG jest podpiety pod sondę? Sprawdził bym zasilanie grzałki sondy, może to zbieg okoliczności a coś nie łączy? Dodano po 1 Sterownik LPG jest podpiety pod sondę? Sprawdził bym zasilanie grzałki sondy, może to zbieg okoliczności a coś nie łączy?
Dołączę się z pytaniem do tematu. Moja asterka 1,7cdti 2005r zachowuje się dokładnie inaczej. Gdy przyszły mrozy po porannym odpaleniu auta mam napięcie ok12V. Po przejechaniu jakichś 2km (jakieś 5-10min od odpalenia) w mieście wskakuje samo na 13,9-14V i później jest dobrze. Przy kolejnym odpaleniu jest dobrze. Gdy auto postoi dłużej problem powraca....
Różne są też grzałki, sterownik silnika rozpozna niewłaściwą i będzie zgłaszać błąd.
Sorki za odkopanie tematu, ale mam pytanie co do tego szacher-macher :) Jak to sie ma do odpalania na mrozie? Wiadome jest ze jako dogrzewanie silnika w tym aucie spełniają role i swiece żarowe i grzałka w kolektorze dolotowym. Jak silnik pracuje bez tego na mrozie zaraz po odpaleniu?
Zastanawiam się czy masa na grzałkę nie idzie z sterownika Dokładnie tak-szary przewód, pin 35 złącza XC1.
Była oryginalna sonda. Miałem zamiennik ale nie ruszyła ponieważ te 5v to za mało na grzałce. Sprawdzę wiązkę jeszcze. Zacząłem to robić ale zabrakło czasu. Zdążyłem przeczyscic piny w ECU bi były zaśniedziałe niektóre ale nic nie pomogło
Witam!!! Zmierz kolego oporność na fioletowym i białym, będziesz pewny gdzie masz grzałkę. Jeśli sonda jest sprawna to będzie ok. 8Ω÷12Ω. Pytanie czy masz sondę daleko od kolektora czy blisko, bo jeśli daleko to potrzebujesz sondę z mocniejszą grzałką (18W) - z postów nie wynika jednoznacznie jaką wstawiasz. Pozdrawiam!!!
Nie wiem czy doszedłeś do tego ze sonda lambda jak jest zimna nie pracuje dopiero jak osiągnie 80 stopni zaczyna pracowac(w x16szr sonda jest 1V i nie ma w sobie grzałki )... Dlatego wszystkie prace dostajania gazu powinny sie odbywać na rozgrzanym silniku
A to urządzenie ma grzałki jest opcja ze któraś jest spalona i dlatego tak długo grzeje ? A później jak nagrzeje to jest ok
Zobacz jeszcze do wtyczki grzałki termostatu, o ile masz takowy w samochodzie https://obrazki.elektroda.pl/4916175500_... Skąd się to bierze, ano płynie sobie pomiędzy miedzianymi drucikami w żyle kabelka pomiędzy uszkodzonym, nieszczelnym czujnikiem, a wtyczką sterownika. Miałem taki przypadek w Mercedesie (jakiś bus, nie pamiętam...
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Z takiej wypowiedzi /opisu nawet wróżka nie nie zrozumie . Musisz rozpoznać przewody nie koniecznie po kolorach bo auto stare i mogły być zamienione . Powinieneś podłączyć z akumulatora ( + ) przewód czerwony lub czarny z paskiem czerwonym pod nakrętkę automatu długa śruba , Na tą samą śrubę przewód idący do alternatora . Na drugą śrubę ( krótszą )...
Witam w oplu masz sonde z grzałką i pozostają jeszcze inne parametry załóz oryginał nie będzie problemów Pzdr
Mata grzewcza to nic innego jak "grzałka" ale w tym przypadku zasilana z napięcia stałego i żeby sterować jej grzaniem potrzebny jest sterownik. Sterownik działa na zasadzie PWM, można go zbudować na popularnym NE555 z pełną regulacją potencjometrem albo zastosować rezystory w celu ustalenia konkretnego wypełnienia impulsów generatora a tym samym temperatury.
Ja wybrał bym forda, ale jeżeli chodzi o silnik to nie 1.6vct tylko zwykły - nie zauważysz różnicy w mocy ale różnicę w spalaniu na pewno :), i nie 1.8 flexifuel bo u nas nie ma biopaliw, jedyny plus tego to grzałka, tylko zwykły 1.8 duratec HE Opli nie lubię - tandetny plastik, poza tym w astrze masz z tyłu belkę która może i jest praktycznie bezawaryjna,...
Kiedyś widziałem taki przyrząd, ale to było 13 lat temu i słuch o nim zaginął. Możesz ją sprawdzić tylko w aucie, możesz za to sprawdzić czy sprawna jest grzałka (dwa białe przewody). Nie wiem, ile powinno w niej być, ale jeśli będzie w pobliżu 5 omów -> znaczy dobra.
Najpierw sonda do podmianki, grzałka sondy ma po zapłonie cały czas +, ecu steruje masą grzałki. Ja do testów kupiłem sondę ze szrotu chyba od jakiegoś volvo za 50zł, podobno nie zawsze podejdzie zamiennik ntk za 300zł, nie wiem ile w tym prawdy, oryginał chyba 430zł.
No właśnie też mnie to zdziwiło, że mechanik nie wiedział gdzie znajduje się w astrze zawór ERG-dopiero jak otworzy maskę to się przyjrzy -( tak stwierdził) Mieszkam w małej miejscowości gdzie jest dwóch na krzyż elektryków samochodowych i mają gdzięś klienta bo mają ich na pęczki. A tak na marginesie dowiedziałem się od znajomego mechanika( niestety...
W czujniki położenia przepustnicy - ECU. Zostaw w spokoju II sondę , I sonda; jeżeli jest niskie napięcie to nic innego jak brak 12 V, (jeżeli jest to na grzałce) , jak wysokie , to brak masy. Jak zachowuje się I sonda na wolnych obrotach (gaz zostaw w spokoju) , sinusoida prawidłowa?
Kod 13 informuje o nieprawidłowym działaniu sondy lambda. Brak sygnału z sondy może być spowodowany zanieczyszczeniem jej korpusu wskutek stosowania benzyny ołowiowej, przerwa w obwodzie połączeń, uszkodzenie sondy lub nawet urządzenia sterującego. W takim przypadku układ wtryskowy pracuje w układzie otwartym bez sprzężenia z sondą. Trudno określić,...
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Jeszcze tylko jeden szczegół, ta sonda po prawej jest rezystancyjna, natomiast ta z lewej, napięciowa, bez grzałki. Właściwa dla tego Opla jest ta prawa. Błąd sondy może powodować zły skład mieszanki, nie sama sonda
Mam problem z moją asterką 1.4 16v z14xe a mianowicie astra miała uszkodzoną pompę paliwa i wtryski po wymienia zaczęła chodzić na benzynie lecz na zimnym silniku przygasa strzela w wydech oraz nie chce wchodzić na obroty dopiero gdy złapie temperature chodzi normalnie jedyne błędy to sondy lambda obydwie. Na gazie chodzi idealnie nic nie poszarpuje....
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
witam jest to uklad multec sf pokazuje blad o niskiej sprawności katalizatora najpierw został wymieniony katalizator ale nic nie dalo został włożony spowrotem stary i zostały wymienione dwie sądy dało to efekt na 3 tygodnie i znowu wywala to samo w wartościach zeczywistych widać ze obie sady pracuja szybko i w pelnym zakrasie wg esi ta za katlizatorem...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Hej, nie udało mi się nigdzie znaleźć odpowiedzi, aż w końcu dotarłem do tego tematu. Może komuś tutaj uda się podpowiedzieć. Pacjent to nie Peugeot ani Citroen, tylko OPEL Astra K 1.6 CDTI 2019. Z tego, co udało mi się przeczytać w tym temacie, zasada działania AdBlue jest prawie wszędzie taka sama. W zeszłym tygodniu auto zostało oddane na wymianę...
U mnie problem z świeżo zakupionym z16xep jest taki, ze więcej pali. Na spokojnej trasie min. 8l, w mieście ponad 11lPb. Auto Meriva z16xep easytronic. Na BC widzę, iż spalanie chwilowe na jałoym pływa jak chce. Raz pokazuje 0,6l, innym razem nawet 1,7L, a przeważnie ok 1.0L. W czasie jazdy na równej drodze ze stałą prekością np. 100km/h komp pokazuje...
Niemożliwe, aby obie sondy się "spaliły". Albo diagnosta d...pa albo Cie okłamano. Rzeczywiście taka odległość bez działających sond skutkuje wyminą katalizatora i zwiększonym spalaniem. Pokusił bym się o sprawdzenie bezpiecznika na grzałki sond , jest jeden na obydwie.Nie wiem jaki numer ale na wieczku powinien być opis.
No ok, ale nie jest powiedziane, że jest na bogato, dawkowanie paliwa jest zależne od wszystkiego nawet napięcia ładowania aku. Także, wiadomo, że dla bezpieczeństwa jakby padła sonda to idzie w bogato ale przy normalnej pracy raz jest bardziej bogato raz bardziej ubogo a i tak ECU PB ma swój algorytm regulacji (jak w automatyce ;-p). Także zgodzę się,...
Czyżby nikt ic nie wiedział na ten temat? Bardzo mi na tym zależy, bo jeśli świece grzeją za długo, to może mi się przez to spaliły? Nie były opalone ani nic, tylko się "poprostu" spaliły. No i ten filtr paliwa. Jest grzałka, a nie ma zasilania i to mnie dręczy bo zima się zaczyna na dobre. (WYBACZCIE ŻE NIC NOWEGO NIE DOPISAŁEM, ALE CHCIAŁBYM ŻEBY...
bardzo dobrze, że usunąłeś egr, bo to tylko pseudoekologiczny syf. spalanie może być wyższe przez zdechłą sondę (w oplach zazwyczaj są zdechłe) i to nie jest "czujnik podgrzewania sondy" tylko po prostu grzałka sondy, może być spalona lub brak napięcia, tak czy inaczej niema to nic do gotowania się, do spalania tak, ale 12l po mieście to taki dosyć...
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały zasilanie grzałki ze sterownika pin b52 a z instalacji + 12 v bezpiecznik,ale nie sądze by to był bezpiecznik, ponieważ miałbyś jeszcze błąd zaworu oczyszczania i egr
Można wyczaić po przewodach w słupku Tam jest złącze wielostykowe. https://obrazki.elektroda.pl/7743150800_... Opis Pinów: 1. masa (brązowy) 2. zasilanie podnośnika szyby (czerwony) 3. przełącznik w zamku drzwi od kluczyka (czerwono-niebieski) 4. sterowanie z modułu składanego dachu (niebiesko-biały) 5. silnik regulacji lusterka pasażera...
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
A możesz to jakos rozrysować? Na 1 zdjęciu widzę od góry 1 czarny (wygląda jak masa) 2 brązowy (do grzałki maty?) 3 żółto-czarny (do grzałki maty) 4 biało-czarny ( pomiar lub sterowanie temperatury maty) 5 czerwony zasilanie + 6 zielono-czarny (pomiar lub sterowanie temperatury maty) Możesz zrobić zdjęcia układów, które mieszczą się na płytce? Rozrysuj...
Nie pisałem dość długo żeby być pewnym że problem został trwałe usunięty. Niestety stara sonda okazała się niesprawna natomiast prawidłowe podłączenie nowej to: 1. Biały - > czerwono-bialy 2. Biały - > czarno-brazowy 3. Szary - > brązowy 4. Czarny - > zielony Gdzie białe przewody to grzałka a szary i czarny to sygnał. Spotkałem się również z sondą ktora...
Takim cudem że są 2 przekaźniki jeden od grzania zimnego silnika (Trwa ok 15 sek.)a drugi włącza się zaraz potem .Napięcie 6V bierze się ztego że przy dogrzewaniu bierze udział grzałka kóra znajduje się w kolektorze ssącym i jest ona włączona w szereg ze świecami żarowymi stąd ten spadek napięcia .A to dogrzewanie trwa czasem nawet 10 minut.steruje...
Zobacz w instrukcji co zalecają przy zaświeceniu tej kontrolki (lub niech ktoś napisze) jak działa w tym aucie czujnik poziomu oleju. Może to być układ z grzałką który mierzy lepkość i wywala kontrolkę jak stwierdzi, że jest ryzyko przegrzania oleju. Jeśli tak to ten czujnik nie będzie tani, za to jeśli jest olej w normie to też nie jest usterka krytyczna....
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapomnij że to odpalisz bez modzenia :) Na zdjęciach wersja analogowa podłużna (niestety za długa i wąska) z opla antary - bez żadnego "sterownika". Zasilanie prosto z akumulatora można powiedzieć - de facto po dwóch/trzech konkretnych przekaźnikach też od antary z kompletu. Ostatnimi czasy...
Robiłem kiedyś takie podgrzewanie do astry g. Wymiary 10x10x20 cm z nierdzewki plus 2 króćce do podłaczenia wody przed nagrzewnicą i do tego pompka 12 v z jakiejś bmw do obiegu wody i transformatorek 220/12v. Timerek start i po 20 min woda miała około 70 st. Grzałka 2200w z bojlera na ciepłą wodę plus termostat który przy 90st wyłaczał grzałkę. Fajna...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Błędy związane z lambdą w aucie z LPG to praktycznie norma, ja trafiam tylko na bardzo nieliczne auta gdzie przy LPG nie wyrzuca błędów z lambdą. Jeśli chodzi o lambdę sprawdź sobie w niej grzałkę i jej obwód czy w ogóle dochodzi zasilanie. Pamiętaj o wymianie tych gumowych fajek bo może przez nie bić iskra bądź zamienić gumy jak pisał (at)woj19744...
Więc jedźmy dalej z tym tematem, oczywiście nie może być kolorowo więc dziś kolejna przygoda z sondami. Mianowicie zrobiłem tak jak pisał: autoas o odłączeniu aku i pojeżdżeniu na benzynie, zrobiłem około 350 km po czym załączam program i mi wyskakuje: P0136 - wchodze w napięcie sondy nr 2, wartości skaczą z około 0,2 do dokładnie 1,08 czyli wychodzą...
https://obrazki.elektroda.pl/7743150800_... Pełna wtyczka drzwi: 4 szyby + lusterka + głośniki + centralny + poduszka Opis Pinów: 1. masa (brązowy) 2. zasilanie podnośnika szyby (czerwony) 3. przełącznik w zamku drzwi od kluczyka (czerwono-niebieski) 4. sterowanie z modułu składanego dachu (niebiesko-biały) 5. silnik regulacji lusterka...
Witam, Właśnie nabyłem SIEMENSA LOGO 12/24RCo do sterowania załączaniem grzałek w kontrolerze kaskadowym turbiny wiatrowej. Jako element pomiarowy chciałbym wykorzystać przetwornik napięcia 0-500VDC na sygnał 0-10V U-S2 z LABOR ASTER. Niestety nie jestem pewny co do podłączenia wyjścia tego przetwornika do sterownika i w związku z tym chciałbym zasięgnąć...
astra sonda lambda grzałka klimatronik astra astra astra wycieraczki astra
czcionka chrome podświetlenie wzmacniacz astra belka
kamerka wewnętrzna spliter greeneightsystem
Toner do Xerox WC6605: ilość proszku i suszenie Problemy z biegami w Renault Laguna II 2.0 Turbo 2005