Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
W tym silniku jest sonda rezystancyjna czyli 5V. Po nagrzaniu napięcie powinno spaść. Punkt lambda to coś około 2,7V. Coś mi nie pasuje kolejność przewodów. Biały i żółty to chyba grzałka.
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Wykres w miarę płaski od około 0.6 do 0,7 volta. Wcześniej nagrzać silnik i kontrola grzałki. W niektórych łopelach sam tzw bias voltage to ponad 4v
Pisałem na początku. Silnik X18XE1. Sterownik Simtec 70. Sonda lambda jedna.
Na błedzie grzałki nic nie ruszy. Sonda do tego wynalazku 500. Odwrócona 5V. Ot taka uroda i myśl techniczna krawaciarzy Opla.
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Zrób pomiary obydwu sond. Rezystancja grzałki, napiecie na nia. Sygnał podczas pracy.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Na 100% nie mam emulatora. Samochód to Renault 19 PH1 1.7 na mono wtrysku .Sonda jest zwykła bez grzałki.
Poprzednia sonda była oryginalna czy widać że ktoś wymieniał? Weź pod uwagę że zamienniki mogą być źle wykonane albo wadliwe. Wydaje mi się że może być problem z przewodem masowym we wiązce od sondy lambda i czujnika IAT, stąd te 5 V na przewodzie grzałki (tzn. masy) i podłączanie/odłączanie wtyczki sondy lambda wpływa na wskazanie czujnika IAT.
O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera. Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
zmierz pomiedzy; szarym i masa czarnym i masa białym i białym odłacz wtyczke i zmierz rezystancje na grzałce sondy
grzałka to czarno brązowy i czerwono niebieski sonda brązowy i zielony
Odcięcia pompy paliwka gazownik nie wstawił przypadkiem? Czasami w gratisie przy okazji odcięcia pompy obcinają też zasilanie grzałki sondy.
Jaką sondę założyłeś? Powtórzę pytanie kolegi [stachu_22] Dobór działającego zamiennika sondy w tym silniku jest dosyć trudny. Zamontowałeś oryginał za kilkaset zł, czy oszczędziłeś na sondzie ? Zmierz na wtyczce sondy, czy i jakie jest napięcie zasilające grzałkę.
Napięcie na drugiej sondzie za niskie. Musi być ok. 0.6 V, a tu wygląda że ma coś koło 0,4 V. Czy grzałka sondy jest sprawna ?
Grzejnikiem sondy steruje ECM z pinów B40 i B57. Sprawdz ciągłość przewodów od sterownika do sondy oraz styki na wtyczce sterownika. Brak napięcia na grzałkę w czasie pracy silnika - uszkodzone ECM.
Witam!!! Zmierz kolego oporność na fioletowym i białym, będziesz pewny gdzie masz grzałkę. Jeśli sonda jest sprawna to będzie ok. 8Ω÷12Ω. Pytanie czy masz sondę daleko od kolektora czy blisko, bo jeśli daleko to potrzebujesz sondę z mocniejszą grzałką (18W) - z postów nie wynika jednoznacznie jaką wstawiasz. Pozdrawiam!!!
Bingo mam podłączone pod biały kabel od sondy. jest to juz 3 sonda i na kazdej jest to samo. no to walcz dalej, bo białe kable to grzałka, a czarny jest sygnałem
mario77 jakby był grzałka uwalona innym błędem by sypało i autko by jechało w przeciwieństwie do tego co się tu dzieje.
Czy pierwsze podłączenie sondy do samochodu nie wkrecajac jej w port ki jest możliwość zobaczenia jak grzałka się dopala tzn dymienie albo jakiś zapach a może czuć pod palcami jakąś temperature.
Może być uszkodzona sonda lambda,przebicie z grzałki na sygnał mieszanki. Po 300m bogato nierealne,jeszcze układ jest nierozgrzany i niegotowy do pracy.
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Witam w oplu masz sonde z grzałką i pozostają jeszcze inne parametry załóz oryginał nie będzie problemów Pzdr
Najpierw sonda do podmianki, grzałka sondy ma po zapłonie cały czas +, ecu steruje masą grzałki. Ja do testów kupiłem sondę ze szrotu chyba od jakiegoś volvo za 50zł, podobno nie zawsze podejdzie zamiennik ntk za 300zł, nie wiem ile w tym prawdy, oryginał chyba 430zł.
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Jeszcze tylko jeden szczegół, ta sonda po prawej jest rezystancyjna, natomiast ta z lewej, napięciowa, bez grzałki. Właściwa dla tego Opla jest ta prawa. Błąd sondy może powodować zły skład mieszanki, nie sama sonda
P0141-obwód grzałki sondy lambda, wadliwe działanie(rząd 1, czujnik 2) P1112- Błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu P1113- Wadliwe działanie obwodu elektrozaworu dezaktywacji portu
Weź pod uwagę, że silnik krokowy do stabilizacji biegu jałowego działa tylko na biegu jałowym. Po naciśnięciu pedału gazu przestaje on działać a to główne miejsce, które powoduje zmianę obrotów. Dlatego też jest to trochę dziwne, że nie stwierdza Ci komp, że czujnik TPS jest w poz. biegu jałowego a obroty się wahają. Co do sond lambda to masz z grzałką...
Niemożliwe, aby obie sondy się "spaliły". Albo diagnosta d...pa albo Cie okłamano. Rzeczywiście taka odległość bez działających sond skutkuje wyminą katalizatora i zwiększonym spalaniem. Pokusił bym się o sprawdzenie bezpiecznika na grzałki sond , jest jeden na obydwie.Nie wiem jaki numer ale na wieczku powinien być opis.
Kiedyś widziałem taki przyrząd, ale to było 13 lat temu i słuch o nim zaginął. Możesz ją sprawdzić tylko w aucie, możesz za to sprawdzić czy sprawna jest grzałka (dwa białe przewody). Nie wiem, ile powinno w niej być, ale jeśli będzie w pobliżu 5 omów -> znaczy dobra.
Nie pisałem dość długo żeby być pewnym że problem został trwałe usunięty. Niestety stara sonda okazała się niesprawna natomiast prawidłowe podłączenie nowej to: 1. Biały - > czerwono-bialy 2. Biały - > czarno-brazowy 3. Szary - > brązowy 4. Czarny - > zielony Gdzie białe przewody to grzałka a szary i czarny to sygnał. Spotkałem się również z sondą ktora...
Na początek sterowanie grzałkami sond do sprawdzenia.Możliwe wadliwe ecu jak to w oplach.Prykanie z wydechu to pewnie wypadające zapłony.Ciśnienie paliwa,wtryski ,dolot ,wydech?Zmiana testera i mechanika wskazana.
Kod 13 informuje o nieprawidłowym działaniu sondy lambda. Brak sygnału z sondy może być spowodowany zanieczyszczeniem jej korpusu wskutek stosowania benzyny ołowiowej, przerwa w obwodzie połączeń, uszkodzenie sondy lub nawet urządzenia sterującego. W takim przypadku układ wtryskowy pracuje w układzie otwartym bez sprzężenia z sondą. Trudno określić,...
Więc jedźmy dalej z tym tematem, oczywiście nie może być kolorowo więc dziś kolejna przygoda z sondami. Mianowicie zrobiłem tak jak pisał: autoas o odłączeniu aku i pojeżdżeniu na benzynie, zrobiłem około 350 km po czym załączam program i mi wyskakuje: P0136 - wchodze w napięcie sondy nr 2, wartości skaczą z około 0,2 do dokładnie 1,08 czyli wychodzą...
Witam, Na początek nadmienię, że piszę z konta mojej dziewczyny. Od niedawna jestem posiadaczem Opla Corsy C z 2001 roku z silnikiem 1,0 (felerny Z10XE). Od zakupu pali się w niej cały czas kontrolka MIL ("check engine"). Metodą "gaz - hamulec" wymigałem błąd nr 0141 - co wg listy np. [url=http://forum.opel24.com/topic/4019-...
Mam problem z moją asterką 1.4 16v z14xe a mianowicie astra miała uszkodzoną pompę paliwa i wtryski po wymienia zaczęła chodzić na benzynie lecz na zimnym silniku przygasa strzela w wydech oraz nie chce wchodzić na obroty dopiero gdy złapie temperature chodzi normalnie jedyne błędy to sondy lambda obydwie. Na gazie chodzi idealnie nic nie poszarpuje....
P0131 Zasięg/Działanie sensora O2 Jest bezpośrednim następstwem P0130 P0130 Za wysokie napięcie obwodu sensora O2 Napięcie sondy lambda wynosi powyżej 4,98 V (Zwarcie w obwodzie prądowym) Następstwo: Funkcje uczące się (obwód regulacji sondą lambda, regulacja biegu jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają zablokowane oraz obliczenia...
Nie wiem czy doszedłeś do tego ze sonda lambda jak jest zimna nie pracuje dopiero jak osiągnie 80 stopni zaczyna pracowac(w x16szr sonda jest 1V i nie ma w sobie grzałki )... Dlatego wszystkie prace dostajania gazu powinny sie odbywać na rozgrzanym silniku
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały zasilanie grzałki ze sterownika pin b52 a z instalacji + 12 v bezpiecznik,ale nie sądze by to był bezpiecznik, ponieważ miałbyś jeszcze błąd zaworu oczyszczania i egr
Nie jestem ekspertem, ale z tego co piszesz wygląda mi to na inny problem. Nie wiem czy już wspomniałem, ale BRC to mam chyba tylko reduktor:) Centralka gazu to Romano Lambda System (II generacji), nie mogę nic znaleźć na temat tej centalkiw necie. Wygląda to na analogowy sprzęt, bez możliwości programowania. Sprawdziłem (niestety tylko na benzynie)...
Nie mam takiej wiedzy praktycznej jak inni na tym forum. Najlepiej jakby ktoś się odezwał. Na rynku jest wiele typu komputerków gazowych II generacji i każdy zakład będzie zachwalał własne rozwiązania bo je praktycznie sprawdził. Inna sprawa czy to nam będzie odpowiadać. Z własnych 2 letnich doświadczeń, mogę napisać, że jestem zadowolony z mojej -...
Tak jeszcze zapytam, czyli pracująca sonda jako taka jest źródłem napięcia pod wpływem zjawisk zachodzących w niej? Tak. Wytwarza się na niej napięcie rzędu nawet 1V, ale wydajność prądowa jest bardzo malutka. Czyli gdybym odłączył kable sygnałowe sondy od ECU to nadal generowała by jakiś tam przebieg? By działała musi być gorąca. Po to masz w niej...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
czarny to sygnał szary to masa dla sygnału grzałke sprawdzasz omomierzem
pierwsze słysze o sondzie pradowej w astrze II (czyli g?) rezystancje sprawdzasz grzałke i niema to nic do pracy sondy sonde napięciowa sprawdzisz miernikiem , pradowa czyli szerokopasmowa zwana tez pompą tlenu tylko komputerem. Mozna niby zmierzyć prąd, ale nie jest to miaro dajne.
sonda lambda grzałka grzałka sonda lambda lambda sonda grzałka
budowa odbiornika rezystor objętościowy punto przełącznik świateł
Jaki MOSFET do wkrętarki 18V? Wybór i parametry Carrier 1550 zablokowany - jak odblokować bez komputera?