Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Kolejny poranek, kolejne testy na zimnym silniku. Tym razem pomiary grzałki lambda. Gdy odpalam silnik, wpięty amperomierz w układ grzałki sondy lambda. Po odpaleniu pobór około 2 A. Sonda zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach pracy sondy komputer wyłącza grzałkę i po chwili sonda przestaje oscylować, stając na...
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Zobacz czy to ten.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Połączenie masy między sondą a ECU jest ok . Po włączeniu zapłonu nie ma masy , ale po odpaleniu silnika próbówka mrugnie 3-4 razy( z pełną mocą) a później mruga cały czas ale tak bardzo słabo. I teraz pytanie czy szukać problemu w ECU czy w samej sondzie? , n i ile powinna wynosić rezystancja u mnie jest 5,5 ohma. Błąd jaki cały czas występuje : P0030;...
cześć błąd 16514 to spalona grzałka w sondzie Lambda lub kabelki do niej lub wyjście sterujące w komputerze silnika. błąd 17811 to uszkodzenie EGRa lub jego zabrudzenie - wyczyść i sprawdź. dodatkowo sprawdź testerem jaką temperaturę "widzi" komputer silnika po nagrzaniu!
witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
Czerwony i brązowy http://obrazki.elektroda.pl/9516881900_1...
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
Wymiana sondy lambda pomogła
oj chyba nie 65
Biegunowość grzałki niema znaczenia.
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
za mała moc opornika, daj tak z 10W drucioka. 12V na 10 omach, to ile mocy to wyjdzie?
Zgadza się, to będzie problem z nieprawidłową mieszanką, najprawdopodobniej jest za uboga.
No i wieczorem lampka znów świeci, może ktoś wie o co chodzi z tymi grzałkami sondy lambda przy mitsubishi Space Star.
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód . p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód . Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
Według tego schematu minus na grzałkę ze sterownika silnika , plus z przekaźnika pompy paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/2849076200_1...
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Witam, Proszę o pomoc w takiej sytuacji: Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat. Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V. Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo. Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa....
Mierzyłem obwód grzałki , tej "uszkodzonej"?
Gdyby ktoś wiedział i napisał, który pin w ECU steruje ujemnym biegunem grzałki sondy lambda to będę zobowiązany.
Za wymianę uszkodzonej sondy.
to napisz wszystko, jaki sterownik siedzi w aucie??
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Jesteśmy w tym samym miejscu, EGR drożny, a podczas rozruchu klapa zamknięta. Sprawdziłem też rezystancję grzałki sondy lambda, wynosi 2,3 oma, więc sprawna. Ciekawe, dlaczego wraz ze wzrostem temperatury auto po dodaniu gazu potrafi osiągnąć wyższe obroty. Powietrza według klipa ciągle mało, a doładowanie prawie żadne.
Jasne Kidu22, jakieś zwarcie na pewno, grzałka lambdy czy coś innego..
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
przewody 2xbiałe są od grzałki
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
To że wymieniał nie znaczy że jest sprawna, rezystancje grzałki można zmierzyć wtedy się okaże czy sprawna.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Napisz gdzie jest ECU , na przepustnicy czy wewnątrz auta.
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Podbijam temat, gdyż również poszukuję schematu bezpieczników do Riftera z 2021 roku. Ja w szczególe szukam bezpiecznika grzałki sondy lambda - jeśli ktoś mnie może pokierować to będę wdzięczny.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Najpierw sprawdż czy grzałka jest dobra Handlarze tak robią jak spali się grzałka to podlączją drugą sondę z boku żeby komputer nie wykazywał usterki widocznie też się spaliła
Witam Problemem są, a raczej wynikiem innego problemu, klikające przekaźniki jeden odpowiedzialny za prace pompy paliwa, oraz drugi, który steruje grzałka lambdy. Sprawa wygląda następująco. Przekaźniki klikają chwile po odpaleniu, czasami milkną po chwili same, czasami trzeba lekko przegazować autko, wtedy także cichną. problem występuje prawie wyłącznie...
przekaźnik podstawiałem, oporność grzałki wzorcowa. Napięcie na grzałkę nie jest występuje na zimnym silniku , dopiero po kilku minutach napięcie się pojawia i grzałka zaczyna oscylować.
Zacząłbym jednak od sprawdzenia obwodu grzałki sondy lambda przed katalizatorem.
Stary post ale może się przyda przyda informacja W nowych wozach tak to właśnie działa że grzałka jest zasilana impulsowo. pozdrawiam
Tak białe to grzałka zresztą emeryt już to pisał.P
Witam, walcze z checkiem juz od sporego czasu. Wymieniłem sonde na inną, później jeszce raz (oryginały używane) i cały czas ten sam błąd, a nawet dwa. Konkretnie P0036 (H02S, blok cylindrów nr 1, grzałka nr 2)-wadliwe działanie, heater control circuit i P0141 (O2S, blok cylindrów nr 1, grzałka nr 2)-wadliwe działanie, sensor heater circuit. Byłbym mega...
Nową sondę wybierałem z katalogu, napisane było, że pasuje do mojego samochodu. Czy ma znaczenie jak podłączę przewody jednokolorowe (grzałka)?
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
Witam, szukam części dotyczącej zasilania grzałki pierwszej sondy lambda, od sterowania z ECU aż do grzałki. Pozdrawiam, RS
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
Odłączyłem sondy w każdej możliwej konfiguracji z obydwoma komputerami. Brak jakiejkolwiek zmiany, nie odpala. Pojawiają się błędy grzałek sond lambda korespondujące z odłączoną w danym momencie sondą/sondami. Do tego U1600 i U1602 plus U1700 w przypadku "nowego" komputera. Czy macie może jakieś inne pomysły?
Czy jesteś pewny że masz sekwencję lub to co nazywasz emulatorem sondy jest nim naprawdę? Najlepiej daj zdjęcia bo może masz coś tam zrobione w dziwny sposób bądź źle coś rozumiesz. Emulatory sondy montowano przy starszych instalacjach a nie przy 4 generacji. Czy możesz dać cały opis błędu? Nie widać go dla MAP sensora a jest to bardzo ważna część opisu...
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
Teraz rozumiem, dziękuje za sprostowanie. Gutmann zdefiniował ten błąd jako "zbyt mała moc cieplna" grzałki sondy lambda. Jutro napiszę oryginalny kod błędu i tłumaczenie.
Na początek skup się na przekaźniku pompy paliwa. Zobacz czego tam brakuje gdy niechce palić. Masz tam wejście napięcia bezpośrednio z akmulatora. Wyjście na pompę paliwa, wtryskiwacze i grzałkę sondy lambda. Plus po kluczyku do zasilania cewki przekaźnika. Masę jako sterowanie cewki wystawianą przez sterownik silnika na warunkach podanych przez kolegę...
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
Dzisiaj dotarł sterownik silnika z Immo off, podmieniłem. Błąd grzałki sondy lambda nadal występuje, więc wygląda na to że kupiłem fabrycznie wadliwą sondę lambda. Postaram się ją zareklamować albo kupić najpierw drugą i zobaczyć czy zniknie błąd.
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
P0340 - usterka w obwodzie czujnika fazy (wałka rozrządu) P1135 - nieprawidłowa rezystancja grzałki sondy lambda przed katalizatorem
Jak w tytule, w sterowniku uszkodzone jest sterowanie grzałki sondy lambda po linii masy. Dostałem schemat i grzałką steruje pin 51 sterownika. Zastanawiam się czy jest możliwość rozebrania sterownika i wymiany elementu wykonawczego? Czy ktoś się orientuje czy taka naprawa jest możliwa i jaki element (prawdopodobnie tranzystor) siedzi w sterowniku?
Przez ten bezpiecznik nie idzie czasem grzałka sondy lambda ?
Mam taki problem, ze na kablu prowadzacym do grzalki sondy lambda nie ma zasilania. Jak idzie ten kabel? Jakies przekazniki
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Totalna bzdura. Zacisk 85, 86 to cewka przekaźnika i tu nie ma podłączonego wtryskiwacza. Wtryskiwacz ma być podłączony pod styk roboczy czyli 30, 87 a druga strona wtryskiwacza pod sterowni silnika który podaję masę. Z 87 wychodzi zasilanie na wtryskiwacz, pompę paliwa i grzałkę sondy lambda. Licznik nie ma zasilania ze sterownika silnika. Jedynym...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
jeden,obwód grzałki sondy lambda(za kat.)
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Witam. Mam pytanie: w sondzie lambda wysiadła grzałka - czy dalsze użytkowanie auta czymś grozi? Auto to VW Polo IV (1.4) 2003.
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
wymiana katalizatora przy wymianie sondy to naciągactwo, chyba że kat jest faktycznie dead. Uniwersalną bez problemu można podłączyć jako 3 przewodową, 2xbiały- grzałka ,czarny- sygnał , szary -do masy
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
grzałka sondy lambda grzałka sonda lambda lambda sonda grzałka
ciągło zawieszać dzielić uzwoić transformator lokalizacja złączać diagnostyczny
Błąd U121A00 Mercedes W205 - Wentylator na pełnych obrotach Kody błędów P04800 i P048068 w Mercedes W205