Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Tak białe to grzałka zresztą emeryt już to pisał.P
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Nie firmowe sondy nie działają tak długo jak jakies markowe np bosch. 2 sprawa to lepiej kupic dedykowaną do twojego auta. 3 sprawa dało by sie zaadoptowac tylko mase trzeba tej 4 przewodowej sondzie skąś podac. Jakie masz kolory przewodow w nowej sondzie? Pewnie 2 białe to jest grzałka 1 czarny to jest sygnał i podajże szary to masa, ktorą musisz podać...
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Sonda ta umiera przeważnie przy 160kkm tylko ja miałem inne błędy. Napięcie nie ma znaczenia bo sonda jest prądowa. Należy sprawdzić współczynnik lambda na gazie i na benzynie oraz korekty na obu paliwach, jeśli będzie ok tu i tu to znaczy, że może umierać grzałka w sondzie lub kontakt na kostkach. Dobra diagnostyka raczej w 100% nie poda winowajcy...
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA [url=http://www.bosch-motorsport.de/medi...
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
Standardowa sonda, skoro masz podczas mierzenia 0V to daje ubogo bardzo, kolorami sie nie przejmuj jeśli kupisz sonde orginalną do tego auta i będzie z wtyczką to tylko podłączasz i gotowe, jeśli kupisz zamiennik to będzie bez kostki i będziesz musiał podłączyć kostke ze starej sondy do nowej białe kable to grzałka obojętnie jak mają być podłączone...
było o tym juz wiele razy !!więc jeszcze raz! róznica miedzy tymi sondami jest zasadnicza, sonda 3 lub 4 przewodowa posiada grzałkę która szybciej rozgrzewa sondę co pozwala osiągnąć jej szybciej pełna sprawność i odpowiednie pwrametry pracy!!! grzałka to najczęściej dwa białe lub szare przewody!! każda sonda odpowiada za to samo czyli za podanie dla...
Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Witam, na początku stycznia wyskoczył błąd o niedziałającym obwodzie grzałki w sondzie lambda za katalizatorem i zbagatelizowałem to, po miesiącu zrobiło się chyba jakieś zwarcie i wywalilo mi 7 błędów, ale po skasowaniu ciągle pojawia się właśnie błąd obwodu grzałki tej sondy, oraz pochłaniacza par paliwa, wydaje mi się, że te błędy są ze sobą powiązane....
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Według informacji AI grzałka tego termostatu może pracować w zakresie od 10 do 20 A. Wydaje mi się jednak, że jest mniejsza niż 10 A, ponieważ spalił mi się ostatnio bezpiecznik 10 A, który odpowiadał za pracę sondy lambda, ale na tym samym kablu co sonda lambda obsługiwany jest też termostat. Gdy siadł ten bezpiecznik, napięcie na grzałkę wynosiło...
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
czyli sonda do wymiany . Zero opornosci, przewody wyglądają ok . Będę musial wymienić w końcu ta sondę. Grzałka chyba nie ma nic wspólnego ze spaleniem ? Ponieważ nie zauważyłem dużego spalania.
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Wygląda na zepsutą grzałkę. Chociaż 11V to dość mało na pracujący silnik. Grzałka normalnie ma około naście omów.
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Tylna sonda to sonda diagnostyczna bardziej. W starych układach nie używana do regulacji w nowych tak. Normalnie przy sprawnym katalizatorze napięcie na tylnej sądzie powinno utrzymywać się około 0.7V wykres w miarę płaski. Warunek konieczny to dobrze pracująca grzałka i nagrzany wydech. Jak wskazania tylnej są takie same jak przedniej nawet po nagrzaniu,to...
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
Witam, u narzeczonej w micrze zapalil sie check, a ze mam skaner obd2 to podlaczylem i wyszlo ze blad P0037 z opisu to wynika tak RodzajUkład napędowy — pomiar paliwa i powietrza — kontrola ISO/SAE Opis Podgrzewana sonda lambda (HO2S) 2 Bank 1 — niskie napięcie podgrzewacza Przyczyna Okablowanie, podgrzewacz HO2S, ECM Auto prycha,...
sonda aby działała musi mieć odpowiednią temperaturę , dlatego stosuje sie wewnętrzne grzałki , chyba min 600 stopni , dopuki nie osiągnie temperatury po prostu nic nie wysyła , jest na niej cały czas małe napięcię poliskie zeru . a auto wcale nie musi rozgrzewać się do 90 stopni , chodzi bardziej o temperaturę spalin a na to nie trzeba czekać tak strasznie...
Nie napisałeś jaką masz sondę. Kolega podał opis dla NTK (NGK) a Ty masz Bosch LSU-4. Dla Boscha grzałka to szary (+), biały (-). Szary ma zasilanie po stacyjce zaś masa podawana jest z ECU, tzn ECU steruje mocą grzałki.
Witam, od jakiegoś czasu doprowadzam zaniedbana alfe do dobrego stanu, z podstawowych rzeczy został abs no i sonda lambda, otoz obecna sąda ma opór grzałki 7ohm,jednak oscyluje w bardzo małym zakresie, przed kupnem chcialem się upewnić czy ecu podaje dobre napięcie , niestety na grzalke nie ma napięcia, na przewód czarny i szary jest 0,46v,na białe...
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Witam. Zapaliła mi się kontrolka awarii silnika. Diagnostyka wykazała, że padła grzałka pierwszej sondy lambda. Problem jest w tym, że nowa w salonie toyoty kosztuje ok. 850zł, aż mi włosy stanęły. Znalazłem sprzedawców, którzy sprzedają oryginalne sondy DENSO, takie jakie mam zamontowane w autku, ale potrzebna jest informacja jaką oporność ma grzałka....
Grzałka zasilana jest od momentu uruchomienia silnika a nie od momentu włączenia zapłonu. Autko bez LPG. Które przewody są od grzałki wiem. Dodam tylko że jest to sonda za katalizatorem czyli sonda diagnostyczna.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
- to już trzeci EGR tym razem całkowicie nowy i oryginalny ale poprzednie również się nie przycinały i domykały, - oczywiście wiem o zaślepce i tak jak pisałem we wcześniejszych postach sprawdziłem to w realu - w tym przypadku można sprawdzić to naocznie, - nie w mercedesie EGR-a się nie adaptuje, - tak dokładnie już nie wierzę w Delphi - według jego...
Zestawienie połączeń wg koloru przewodów: czarny - niebieski - fioletowy - fioletowy - biały - sygnał biały - czarny - brązowy - czerwony - czarny - grzałka biały - czarny - brązowy - czarny - czarny - grzałka szary - biały - kremowy - kremowy - zielony - masa Pozdrawiam. :D
Dokończę trochę wypowiedź - będzie dla potomnych. Powyższy kod P2A00 dotyczy sondy lambda , w Koleosie ( czy nissanie obojętnie - chodzi o 2,0 dci ) objawia się pojawieniem na desce komunikatu - sprawdź wtrysk , sprawdź emisje spalin - może zapalać się z czekiem bądź bez. Potrafi gasnąć na chwile z własnej woli jak sonda np: dopali chwilowo odrobinę...
Grzałka wywala się jako grzałka
:D Szczegółowy opis sondy lambda i zasada pracy oraz zastosowanie oraz numeracja producentów itd... + tester do sondy lambda Polecam !!! Jeszcze dokładny opis do schematu: Układ scalony - LM3914 Dioda - D1 dowolna krzemowa 1A służy do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem do źródła zasilania. Diody LED LD1- czerwona (uboga mieszanka) LD2,3- żółta...
Sonda może być ok ale jej grzałka bedzie dawać komunikat na desce.Brak grzałki to kilkadziesiąt sekund opóźnienia pracy sondy po odpaleniu.
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
W takim razie na podstawie waszej dyskusji rozumie już, że zakładają sondę z grzałką o większej mocy nie uszkodzę systemu. W temacie na temat sondy lambda w Oplu Corsa C użytkownik elektrit napisał: „do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę...
Grzałka jest na pewno oryginalna czy np zamiennik od Skody? Mieszanka za uboga, wartość napięcia 330mV i takie powinno być. Rezystancja grzałki powinna wynosić do ok 30 Ohm i tu też jest prawidłowo. Grzałka podczas pracy też prawidłowo działa. Może być zepsuty sterownik ECU. Sprawdź też styki.
Pokaż te twoje pomiary bo coś nie chce mi się wierzyć żeby było 16.5V z sondy. Skąd takie napięcie w instalacji auta? Błąd tyczy się napięcia z sondy a nie grzałki. Gazownik znów twierdzi że jest błąd grzałki - kto mówi prawdę? Pokaż te twoje pomiary i jak chodzi ta sonda. Zazwyczaj taki błąd pojawia się jak jest uboga mieszanka. Auto ma LPG więc w...
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
Sonda którą widzę psuje się czasem po tygodniu. Ona ma w środku podgrzewacz w postaci takiego jakby patyczka od lizaka, ceramicznego z zatopionymi w ceramice czterema drucikami oporowymi połączonymi równolegle, idącymi wzdłuż tego patyczka. Patyczek ów stanowi grzałkę wetkniętą w ceramiczny materiał cyrkonowy. Niestety wykonanie jest podłe i raz styka...
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Od dłuższego czasu walczę z tym silnikiem, jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Zostało sprawdzone już chyba wszystko co się dało, mianowicie: Kompresja na poziomie 13-13.5 bara. Rozrząd sprawdzany dwa razy, składany na blokadach. Podmieniane czujniki położenia wału, walka rozrządu, świece, cewki, przepływomierz, przepustnica, wtryskiwacze,...
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
10 Ohm dla grzałki w mojej sondzie to wartość książkowa :) Sonda ożyła i nadal ma 10 Ohm grzałka a na biegu jałowym idealne skacze wskazanie 0-0,8V :) czego nie było wcześniej.
Witam wszystkich. W samochodzie multivan t-4 z silnikiem VR6 AES i z instalacją KING 5-6-8 OBD VAG-COM wskazał błędy sonda lambda przerwa lub zwarcie do masy oraz grzałka sondy lambda przerwa lub zwarcie do masy, Brak było również wskazań z sony w blokach pomiarowych. Sonda została wymieniona, sterownik silnika nie zgłasza błędów i wskazania z sondy...
jest to 2.0 16 V, to w czym tu jest taki problem, próby były z połowicznym sukcesem jak się włączała grzałka to silnik się dławił, a bez grzałki oscylacja wręcz wzorcowo tylko ta grzałka
Witam. Hyundai Getz 1.3 . Benzyna 2002r . Problem polega na dużym spalaniu jak na ten silnik 12l-15l/100 to chyba trochę za dużo ;). Po odczycie błędów, komputer pokazuje na sondę za katalizatorem. Chciałem wymienić sonde i pojawił się problem ponieważ przewody idące z silnika mają inne kolory . Idą 4 przewody: 1czarny 1niebieski z czarnym paskiem 1zielony...
Pół roku temu grzałka sondy lambda za katalizatorem wypaliła dziurę w tłumiku Wolne żarty. Jak już co wypaliło otwór to uboga mieszanka która zniszczyła sonde i katalizator. Jedz na analizator spalin dowiesz sie prawdy.
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Podgrzewana sonda lambda 1. Ten rezystor to grzałka w sondzie.
17524Podgrzewana sonda lambda strona 1. Najprawdopodobniej skończyła się grzałka w sondzie. 17549Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna. Przepustnica, czujnik ciśnienia, przepływomierz o ile jest. Trzeba zrobić diagnostykę kompem parametrów bierzących i coś się może rozjaśni.
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Witam. Mimo użycia wyszukiwarki nie znalazłem odpowiedniej informacji, a mianowicie: czy w autach z podgrzewaną sondą lambda grzałka działa przez cały czas pracy auta, czy nie? W jednym z tematów na forum jest informacja, że sonda zasilana jest z jednego z wyjść komputera i podgrzewana jest przez cały czas pracy auta. W innym, że podgrzewana jest tylko...
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
Silnik 1.2 htp v12, BME 032930 Świeci się tylko check. Kody błędów: 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 17524 - Sonda lambda 1 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie, nieciągły 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 16524 - Obwód sondy lambda - brak zmian sygnału...
Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
Post trochę stary, ale może pomogę. Nie słuchaj o jakichś przepustnicach i ich czyszczeniu z kurzów i innego syfu. Generalnie taką poradę dają ludzie którzy nie mają pojęcia o mechanice. Przepustnica aby dławić silnik, czy też wpływać na jego działanie musiałaby mieć ograniczone światło bardzo grubo (pewnie min 30-40%) lub totalnie się zacinać (np ze...
Witam. W Volvo V40 1999 z silnikiem B418S2 (1.8 122km) mam uszkodzoną grzałkę sondy lambda (błędy P0135 i P0141). Po sprawdzeniu miernikiem grzałka nie ma ciągłości obwodu. W samochodzie jest czteroprzewodowa sonda NTK KBA 16693 OTA 4F-5F1 o kolorach kabli czerwonym, białym, czarnym i żółtym. Z racji tego, że nowa jest dość droga znalazłem używaną sprawną...
grzałka to czarno brązowy i czerwono niebieski sonda brązowy i zielony
Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
oporność grzałek już sprawdzałem jest ok. tak samo jak napięcie do nich dochodzące. z tym że robiłem to kiedy sonda działała poprawnie. musiałbym jeszcze zrobić to kiedy wskazuje niskie napięcie. Ale gdyby grzałka nie działała to chyba cały czas wykazywała by brak oporności...
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Sonda z grzałka juz po minucie grzania (lub nawet szybciej) jest gotowa do pracy. Jaką masz centralkę gazową ? Ile na niej masz przejechane ? Może juz warto byłoby popatrzeć do parownika ? Poza tym w LPG bardzo ważnym jest szczelność układu dolotowego.
Witam. Mam problem z sonda lambda w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC z lublifikacją (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika CHECK .Taki sam błąd wyskakuje za każdym razem....
To że zmiarzyłeś opór oznacza tylko że grzałka w sondzie jest sprawna a parametry sondy to co innego. Trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste sondy. Miernikiem nic nie zdziałasz. Zrób diagnostykę tego abs to się dowiesz od czego zacząć. Wróżek tu nie ma.
A zmierzyłeś miernikiem starą grzałke ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Sonda w kompie pokazuje cały czas 4882mV I trzyma 128 krok I grzałka nie pokazuje oporności Dodano po 10 A stara sonda jest 5WK9302
Wsadziłem inną nową sondę I Bosch, bo w tamtej padła grzałka i wskazania pokazywała tylko jak kat był ciepły. Więc teraz mogę dokładnie opisać: Otóż po włączeniu silniku do aż do temp silnika około 80° korekty są idealne, -0,39 +0,39, max odchyłki +/- 3% Od 80° korekty rosną do +15% Od 100° korekty dochodzą do maksimum więc 25% Na PB jest trochę lepiej...
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
Witam Panowie Mam pytanie czy można uszkodzić sondę lambda mierząc rezystancje między pniem sygnalowym a grzałka ? Przez przypadek tak zrobiłem i sonda od tamtej porydaje niski stan ?
Wygląda na to ze jest przechłodzona.Wywaliłeś pewnie katalizator?A grzałka sprawna?
Zrobione, okazało się że za wysoko były ustawione klapy w listwie wtryskowej. Żeby włożyć listwę trzeba nieco podnieść klapy żeby wszystko się spasowało. Ja za bardzo je podniosłem i klapy oparły się na dzieleniu dolotu w bloku, zamiast oscylować w dolny położeniu. Potencjometr działa wszystko hula. Jak ktoś będzie miał pytania co do dolotu służę pomocą....
sonda 0-5v.Zeby nie skłamać z tego co pamiętam to czarny - sygnał,żółty - masa,biały i czerwony - grzałka
sprawna sonda powinna pokazac napiecie miedzy 0,1 v- 1v napiecie sie wacha w zaleznosci od dodania gazu i obciazenia ale komputer dazy do współczynnika lambda rownego 1 czyli ok 0,5 V. Grzałka jest po to by komputer mogł szybciej uzyskac wspołczynnik stabilizacji paliwo - powietrze- wtedy sonda szybciej zaczyna prace wiec nawet jak jest zespsuta grzałka...
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
Dodam że sąde niedawno wymieniałem ale załozyłem uniwersalną 4 przewodowa czyli z grzałka .Na grzałce jest napięcie 12V
Grzałka sondy jest po to aby,możliwie jak najszybciej po odpaleniu silnika sonda miała właściwą temperaturę i prawidłowo odczytywała skład spalin,przy gorącym silniku i rozgrzanym układzie wydechowym ecu i tak odłącza zasilanie grzałki
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
Witam Wczoraj wyminiałem świece.Stare 4ro elektrodowe zmieniłem na 1 elektrodowe. Po odpaleniu autka zaswiecil sie check engine.Zrobiłem samodiagnostyke i pojawił sie błąd nr 41 czyli: 41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2) 41 Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1) Ja mam silni 1,5 vtece...
Czyli lepiej, żeby ta grzałka chodziła non stop, nawet jak sonda jest rozgrzana? Nie skraca to mocno jej żywotności?
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
lambda sonda grzałka sonda lambda grzałka astra sonda lambda grzałka
schemat serwa modelarskiego wyjście audio napięcie model płyty głównej laptopie pavilion
baterie litowo jonowe baterie litowo jonowe
Lokalizacja tachografu w Unimogu 3000 Jak podłączyć grzałkę 400V w instalacji trójfazowej?