Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem. Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
zasilanie grzałki sondy jest Zasilanie jest, ale czy sama grzałka działa?
To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Sprawdź czy grzałka sondy ma ciągłość.
Grzałki OK, sonda ta zaznaczona. Należy jeszcze sprawdzić, czy podczas pracy jest podawane zasilanie na grzałki górnej komory.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Jak nie działa grzałka sondy regulacyjnej to nie oczekuj że będzie dobrze.Wymień sondę,usuń błąd i to powinno pomóc.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Tak, możliwe. Choćby grzałki sondy, nic nienormalnego nie widzę.
Prąd na grzałkę sondy idzie?
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Silnik zapali, a sterownik zapisze błąd związany z sondą i grzałką sondy. Taką sondę kup nową, nie są drogie, to element, który z czasem się zużywa i kupno używki nie jest dobrym rozwiązaniem. W miejsce otworu dopasuj śrubę.
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
to tzw.przekaźnik główny układu wtryskowego.Zasila m.in wtryskiwacze,sterownik wtrysku,grzałkę sondy itp.
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Nie wiem w jakim zakresie pracuje sonda w tym aucie ale u mnie (sonda 0-1V) było także napięcie 1,5V na odpiętej sondzie.Okazało się że było przebicie z grzałki sondy. Po wymianie sondy oczywiście wszystko wróciło do normy.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Ten błąd to uszkodzona grzałka sondy, musisz ją wymienić. Ona tylko monitoruje pracę katalizatora, przyczyny usterek szukaj gdzie indziej. Przepływomierz, lewe powietrze. A możesz sprawdzić odczyty pierwszej sondy?
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Jeżeli się spalił to znaczy że jest zwarcie, trzeba sprawdzić kable obwodów za które owy bezpiecznik odpowiada, mogły się przetrzeć lub jw tę grzałkę sondy pzd
Grzałka sondy zasilana jest z przekaźnika pompy paliwa. Masa jest z karoserii. Z tego przekaźnika zasilany też jest wtryskiwacz (chodzi o plus bo masa na wtryskiwacz idzie z ECU).
Może grzałka sondy padla
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Problem dotyczy bardziej katalizatora niż sondy. Oczywiście zasilania grzałki i sygnały z sondy do kontroli jak i to co pokazuje w parametrach. Mało tego,jeszcze szczelność wydechu.
Do sprawdzenia grzałka, zabezpieczenie termiczne grzałki oraz sonda parownika. Wszystkie wymienione elementy są przy parowniku zamrażarki.
Jak sonda szerokopasmowa ma oscylować to ja chyba zgłosze post. Nikt nie czyta ze zrozumieniem. Błąd wskazuje na grzałkę i co ma do tego gaz? W polo 1.4 wymieniałem taka sondę bo walila błędami czasem po 50km a korekty paliwowe nie były stabilne. Trzeba zrobić pełna diagnostykę spod vaga podczas jazdy na pb i wtedy analizować. Grzałkę sondy można zmierzyć.
P0141 grzałka sondy P0443 Zawór EVAP P0223 Przepustnica
50 kΩ przy 15 stopniach - trochę dużo , sprawdż jeszcze połączenia grzałki i sondy z modułem .
Jeśli stare sondy pracują to możesz je zostawić ,do wymiany ta z uszkodzoną grzałką . Sondy za katami daj w tulejki dystansowe tzw. pseudoemulatory i powinno zadziałać i nie wyrzucać błędów, ale raczej nie rozwiąże to problemu ubogiej mieszanki bo one monitorują tylko pracę katalizatora. Masz problemy z gazownią.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
17524 i 17526 to problem z grzałkami sond obu. Czyli albo grzałki w sondach kaput albo zasilanie do nich. Jak silnik chodzi normalnie i tylko te błędy są problemem to dwa pomiary do wykonania. 1. Rezystancja grzałek sondy 1 i 2 2. Napięcie zasilania grzałek sondy 1 i 2. Jak będzie ok to pomiar pod obciążeniem np żarówką 12V 5W. Bo w ECU jest przerwa...
Podepnę się. Widzę że na pin 15 idzie +12V zasilania. Przy takim podłączeniu grzałka sondy jest zasilana cały czas, do czego w takim przypadku służy pin 14 stacyjki?
Do wymiany ta grzałka, ma przebicie do masy, zmierz przykładając sondę do pinu grzałki, a drugą do środkowego( obudowy grzałki)
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Połączenie masy między sondą a ECU jest ok . Po włączeniu zapłonu nie ma masy , ale po odpaleniu silnika próbówka mrugnie 3-4 razy( z pełną mocą) a później mruga cały czas ale tak bardzo słabo. I teraz pytanie czy szukać problemu w ECU czy w samej sondzie? , n i ile powinna wynosić rezystancja u mnie jest 5,5 ohma. Błąd jaki cały czas występuje : P0030;...
Witam i proszę o pomoc, na samochodach się znam trochę bo naprawiam je ale nie o to chodzi a mianowicie znajomy posiada samochód skoda octavia 2005r silnik 1.2 12v. Postawił samochód do warsztatu bo zapaliła się kontrolka chek. Podpieli tam kompa i stwierdzili że jest uszkodzona sonda przed katalizatorem 5-cio przewodowa i wymienili na nową orginał...
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
A co oznacza błąd P0135 ? "nieprawidłowe działanie obwodu grzałki czujnika" Czyli co trzeba zrobić ? Przeglądnąć instalację do sondy, pomierzyć czy obwód grzałki jest czy go nie ma na sondzie i .... jak nie ma to wymiana sondy. No chyba, że ktoś zastosowała się do biuletynu i wywalił sondę i jest zaślepione. To błąd będzie całe życie i nic się nie dzieje.
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
oj chyba nie 65
Na drugiej sondzie grzałkę spina no masy sterownik - kostka A pin nr.17. Przedzowń ten przewód , od wtyczki sterownika do sondy.
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Ten sam błąd wraca? Jeżeli tak i dzieje się to jak napisałeś nawet raz na tydzień to nie jest to wina sondy moim zdaniem.
Witam, na początku stycznia wyskoczył błąd o niedziałającym obwodzie grzałki w sondzie lambda za katalizatorem i zbagatelizowałem to, po miesiącu zrobiło się chyba jakieś zwarcie i wywalilo mi 7 błędów, ale po skasowaniu ciągle pojawia się właśnie błąd obwodu grzałki tej sondy, oraz pochłaniacza par paliwa, wydaje mi się, że te błędy są ze sobą powiązane....
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
W zwiazku z podejrzeniem o niesprawność pierwszej sondy - jej grzałki zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam oporność wynosi 20 omów Zmierzyłem również dla porównania oporność 2 sondy znajdującej...
Ja mam sterownik CMMEV56 PINY sonda 4-86 komp 3-115 komp ,pozostałe też mają przejscie sonda komputer.Po odpaleniu auta po minucie mam błąd P00D1 usterka grzałki sondy 1,w parametrach sonda ma 0v ,a jak zdejmę kostkę z sondy jest błąd P0031 też grzałki
Najpierw sprawdź czy warto, bo jeżeli jest słaby kompresor lub mało gazu to już sam nic nie zrobisz a koszt naprawy jest nieopłacalny. Wyłącz lodówkę na dobę czy dwie , otwórz drzwi lodówki aby wszystki lód który się utworzy stopniał. Potem włącz lodówkę i sprawdź czy dobrze chłodzi. Jeżeli tak to wtedy możesz się bawić z nagrzewnicą w niej. Nie wiem...
Zgadza się, to będzie problem z nieprawidłową mieszanką, najprawdopodobniej jest za uboga.
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Nie może, a napewno jest bezpiecznik grzałek sond! Co do przekaźnika to były różne rozwiązania, podaj kod silnika to się ustali dokładniej. W każdym razie przekaźnik jak i bezpiecznik będzie w skrzynce elektrycznej w komorze silnika. Grzałka jest na białych kablach wtyczki sondy
No to widzimy. Zarówka raczej nie, bo jest elementem nieliniowym, temperatura zimnego włókna jest o rząd wiekości większa od temp. gorącego.
Sterownika szukaj na słupku przednim w nogach pasażera. Dodano po 25 Według danych Autodaty moduł nie ma zasilania od strony sterownika. Sprawdź zasilania cewek, na schemacie widać po drodze od stacyjki bezpiecznik. Dodano po 2 Bezpieczniki : cewek, grzałki sondy i wtryskiwaczy znajdują się obok sterownika.
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
Według tego schematu minus na grzałkę ze sterownika silnika , plus z przekaźnika pompy paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/2849076200_1...
Grzałki sondy lambda . Jezeli dobrze sie podpialem to tak my pokazuje, dziwne że na zimnym i cieplym silniku tak samo .
Rok produkcji 2001. Silnik 1.4l 8zaworowy 75KM. Dodano po 11 typ silnika (TU3JP) BVM 5 sterownik SAGEM. Dodano po 28 Wg schematu przewód zasilający (minus) grzałkę sondy jest podłączony ze sterownikiem SAGEM S2000. Tzn, że zasilanie grzałką jest sterowane przez komputer. Pytanie czy stale czy impulsowo. Plus jest stały za bezpiecznikiem. Z komputera...
I grzałki sond też sprawdzone?
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Kolejny poranek, kolejne testy na zimnym silniku. Tym razem pomiary grzałki lambda. Gdy odpalam silnik, wpięty amperomierz w układ grzałki sondy lambda. Po odpaleniu pobór około 2 A. Sonda zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach pracy sondy komputer wyłącza grzałkę i po chwili sonda przestaje oscylować, stając na...
Czy dobrze wnioskuję iż górna i dolna grzałka nadaje się do wymiany ?? Z tych pomiarów wynika iż pomiary mogły zostać źle wykonane i albo przewody od grzałek nie zostały odłączone albo podczas pomiaru palcami, ktoś zbocznikował grzałkę lub sondy pomiarowe miernika. Najczęściej ulega uszkodzeniu grzałka górna. Uszkodzenie dwóch grzałek naraz, to bardzo...
Problem z sondą λ O2 za katalizatorem. Błąd oporności podgrzewania lub instalacji elektrycznej. Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację. Zmierzyć oporność grzałki sondy. Wymienić sondę na sprawną .
Błędy jedyne jakie są to grzałka pierwszej sondy. Na żywo nie podejrze co sie dzieje bo za słabe programy mam. No to nawet nie wiadomo czy to przechodzi w closed loop. Przy tym błędzie pewnie nie. Druga sprawa jak jest gazownia to możliwa zła regulacja, czy rozjechane adaptacje jak to przeważnie bywa.
Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
Tak, sygnał z obu sond dociera do ECU i zmienia się. W załączeniu zapis kilku minut pracy. Grzałka sondy starej (przed katalizatorem) ma 8,3 Ohma, natomiast tej nowej (za katalizatorem) 8,2 Ohma. Napięcie na obu grzałkach jest w przybliżeniu takie, jak na akumulatorze w danym momencie. Teraz było ok. 15V - czyli nieco mniej niż wczoraj. Z tą "drugą...
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
grzałka sondy lambda uszkodzona grzałka sondy honda civic grzałka sondy
master maska bateria kuchenna płyta szyba
Radio Erisin włącza się tylko przyciskiem Reset - diagnoza i rozwiązania Oprogramowanie nie wykrywa kabla z miernikiem Brymen