Witam, mam problem od kilku dni: grzeją się wszystkie 4 felgi. (at)edit Samochód to ford mondeo mk3 1.8 2001 benzyna Jakieś 3 tysiące kilometrów temu były wymieniane tarcze i klocki przód i tył, problem zaczął występować dopiero teraz. Dziś został wymieniony plyn hamulcowy i zostały odpowietrzone hamulce, przejechałem około 30km i dalej się grzeją na...
Masz zardzewiałe tłoczki na obrzeżach(pod osłonami przeciwpyłowymi) cofnąłeś tłoczki i teraz wżery nie pozwalają im cofnąć się po ustaniu hamowania. Tłoczki do wymiany i będzie latać.
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
Przyczyną może być awaria któregoś z czujników prędkości kół umiejscowionych przy tarczach hamulcowych.
Rozbióre to w sobotę, dokładnie przeczyszcze ten zacisk, przesiaduje tłoczek Połowa sukcesu to zastosowanie odpowiedniego smaru kompatybilnego z płynem hamulcowym, "gumki" też można zmienić bo to niewielki koszt. Jaki system hamulcowy?
Ale co się grzeje zacisk, czy tarcza hamulcowa?
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
Na początek wężyki gumowe przy kołach. Najtańsza opcja.
Ford C Max MK4 po zwolnieniu pedału hamulca przez kilka sekund hamulec jeszcze hamuje, jest to bardzo uciążliwie podczas jazdy w ruchu miejskim, powoduje grzanie tarczy hamulcowych i dodatkowe zużycie paliwa. Czy ktoś spotkał się z takim objawem , proszę o ewentualne wskazówki co w tej sytuacji należy zrobić, aby wyeliminować ten defekt. Z pozdrowieniami...
Kolego, przyczyn może być na prawdę wiele, począwszy od paliwa, kończąc na hamulcach. Musisz starać się eliminować wszystko po kolei. Czy silnik był dotarty po remoncie, czy zmieniłeś filtry paliwa, czy układ paliwowy nie jest gdzieś przypchany itd. Myślę że jednak przyczyna będzie leżała po stronie silnika, gdyż hamulce gdyby się gdzieś blokowały to...
W samochodzie Volkswagen Bora 1.9Tdi 2002r.bardzo grzeją się tarcze hamulcowe nawet po przejechaniu 500metrów.Powymieniałem klocki hamulcowe i wszystkie koła obracają się lekko,nawet na zapalonym silniku nic nie blokuje kół (podobno tak sprawdza się serwo ).Hamulce działają dobrze tylko że się bardzo grzeją .Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi...
Witam ,proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z hamulcami.Otóż wymieniłem uszczelniacze w pompie hamulcowej,jak również klocki na osi przedniej i okazuje się,że grzeją sie tarcze hamulcowe,zaznaczam ,iż zaciski są po regeneracji.Co może byc powodem tej usterki,proszę o poradę.
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Czy wymiana felg na aluminiowe w Oplu Zafirze ma wpływ na grzanie się tarcz hamulcowych w przednich kołach ? Wymienione zostały również śruby mocujące ponieważ ,,oryginalne'' były zbyt krótkie
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Przyczyną był tłoczek w zacisku hamulcowym. Wyciągnięcie, przepolerowanie tłoczka i jego gniazda w zacisku drobnym papierem ściernym, a następnie nasmarowanie póki co zliwkidowało problem. Jesli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem, zwróćcie uwagę czy nadmiernie nie grzeje się tarcza hamulcowa lub tak jak u mnie nawet felga. Pozdrawiam :)
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza...
Chcesz mi powiedzieć że zrobiłem ponad 40tyś km na zapieczonych prowadnikach , tłoczkach czy cylinderkach i tego nie sprawdziłem? Na zapieczonych tłoczkach nie ujedziesz 4km a my rozmawiamy o 40tyś . Auto normalnie jeździ w trasy, nic sie nie grzeje, nie ściąga przy hamowaniu.
Ale napisałeś że koła luźne, a i tak się grzeje. A jakie masz ciśnienie w układzie hamulcowym? Powinno być w parametrach.
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
Witam Po wymianie klokow hamulcowych z tylu w Seacie Leon 1p ktora dokonal mechanik. Zauwazyłem ze pedal hamulca strasznie miekko chodzi przy pierwszym hsmowaniu, dodatkowo z tylu z lewj strony strasznie grzeje sie tarcza, klocek i cala alufelga wrecz jest goraca i smierdzi spalenizna.Mechanik stwiwrdzil ze ta lewa strona byla zapieczona i nie dzoalala...
Zaciski zostały zregenerowane, wymienione przewody elastyczne, problem dalej się pojawiał… pomogła wymiana zacisków hamulcowych na nowe 🫡 Temat kończę i dziękuję za wszystkie sugestie, pozdrawiam
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Mam problem z naczepa marki Schmitz z 2001 roku. Od czazu do czasu podczas jazdy blokuje mi sie tylna os w naczepie. Dopiero co zostaly w niej wymienione na wszystkich osiach tarcze i klocki hamulcowe, dociski. Jaki moze byc problem grzania?
do tego 3 z 4 tarcz się mocno grzeją Jak to stwierdzasz?
Powoli dobiega drugi rok użytkowania samochodu. Na liczniku prawie 40 tys km. Jak nie patrzeć - roczna średnia „spalania” to 16kWh na 100km. Bateria trzyma pojemność - staną zdrowia wykazał 88%. Reszta samochodu trzyma się dzielnie, na wiosnę zaczęło rzucać kierownicą, ale pomogło przerzucenie kół z przodu na tył. Na jesień czekają mnie...
Jak mogą działać prawidłowo skoro z przewodu nie leci płyn? :?: . W fiatach przewody miały tą wadę, że puchły od środka aż do zamknięcia światła . Efektem było grzanie się tarcz bo klocki "nie odbijały".
Od momentu kupna samochodu Passat b6 mam ten sam problem, grzeje się tylne koło. Wymieniałem już tarcze, klucki, łożysko z piastą, wężyk hamulcowy i cały czas ten sam problem. Podłączali komputer i niby tam nic nie widzą i że zacisk też jest ok. Co to może być? Facet mówi że może to być problem z ABS.
Zobacz, czy tarcza kotwiczna nie dotyka(jest blisko) tarczy hamulcowej. Objaw podobny będzie.
Witam, proszę o pomoc mądrzejszych od siebie, problem dotyczy tylnej osi, auto to Volkswagen Bora 1.6. Wymieniłem osłony, które chronią tarcze hamulcowe. Zaciski, tarcze, klocki wszystko nowe tylko piasta z łożyskiem ta sama. Poskładałem no i grzeje się łożysko jak diabli, próbowałem dokręcać i odkręcać mocniej, słabiej, wszystko z wyczuciem. Ale nic...
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
A zacisk hamulca Ci nie trzyma? Nie grzeje się felga?
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
No ale co zrobić żeby się nie grzały. Cy jeśli nie posmarowałem cylinderków specjalnym smarem to to może powodować ich blokowanie i stały naciska na klocki?
(at)alibabai A co ma zapowietrzony układ i ABS do grzania się hamulców? Pomijam fakt, że ABS nie ma możliwości "dociśnięcia" klocków.
Jeszcze raz zobaczę temat dotyczący układu hamulcowego autorstwa kolegi to nie będzie nawet ostrzeżenia, tylko od razu ban.
Auto nie tak dawno nabyte stąd też dokladnie nie wiem w jakim jest stanie technicznym. Wymienione zostały wszystkie hamulce, tarcze z klockami, a problem mam nastepujacy . Grzeje się hamulec pawy tył , sprawdziłem, czy przypadkiem nie blokują się klocki w prowadnicach ale wszystko jest w porządku. Jazda próbna i to samo. Auto jest w automcie , dzwignia...
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Przypuszczam, że układ hamulcowy został niewłaściwie odpowietrzony. Auto z ABS-em należy nieco inaczej odpowietrzać - na forum są informacje. Dziwne, że zaciski po regeneracji a klocki "trzymają". Czy po podniesieniu kół (na zimno) koła lekko się obracają. Może lekko trzymają klocki i podczas jazdy grzeją się tarcze, następnie płyn hamulcowy po zagotowaniu...
Najpewniej wymienione klocki lekko trą o tarczę, co powoduje grzanie się i rozgrzanie płynu hamulcowego do tego stopnia, że ten się rozszerza i samoistnie ściska klocki. Zorientuj się, czy koła są gorące. Jeśli tak- to pewnie klocki są źle założone/za grube.
Witam kolegów Byłem dzisiaj w salonie hyundai i stwierdzili uszkodzone przednie amortyzatory oraz uszkodzone łożyska górnego mocowania amortyzatorów . Zrobiłem zakup tych części bez wymiany bo chcieli zedrzec że mnie skórę za usługę . Koszt za wymianę dwóch amortyzatorów F175 plus vat , więc postanowiłem zrobic to samemu w garażu . Moje pytanie : Czy...
Sprawność pojedynczej przekładni zębatej średnio wynosi ok. 98%, więc w typowym dostawczaku, gdzie od czasu do czasu w moście podczas jazdy po łuku dochodzą jeszcze straty na satelitach można przyjąć straty rzędu 2,5%. Jeżeli przyjmiemy, że silnik ma 100KM, to straty (zamieniane na ciepło) wynoszą ok. 2 kW. Więc taki most - zwłaszcza latem - będzie...
Raczej niemożliwe żeby od słońca źle działał układ hamulcowy. Jeżeli używasz hamulca ręcznego to temu bym się przyjrzał. Może być taka sytuacja że raz na jakiś czas się coś zacina.
Czasami taki przewód hamulcowy giętki ,,puchnie" od wewnątrz i zachowuje się jak jednokierunkowy zawór zwrotny. Ale co dokładnie tam się grzeje ? Tarcza i zaciski, felga, opona ?
Zacisk Knorra zakłada się zestawy zamiennik (brak części Knorr) czasami ulega uszkodzeniu samoregulator nie wyczuwalne na stole czy w aucie robi za mały luz między tłoczkiem a klockiem ( powinien wynosić ok 2mm ) i koł się grzeje , miałem kilka takich przypadków. Tarcza ostygła i jakiś czas było dobrze.No chyba że na aucie hamuje ci tylko to koło co...
nie do końca gdyż klocki dalej ocierają o tarcze. \ Klocek zawsze jest w kontakcie z tarczą, chyba, że tarcza ma bicie, to wtedy go odrzuci. A jak sadzisz, że nie, to poszukaj czy w zacisku przednim jest samoregulator. Tak to jest, jak lamer bierze się za naprawę układu hamulcowego.
Śruba mocująca felgę ma 12 mm a jak się czasami trzeba namęczyć żeby odkręcić Na ośce jest śruba na klucz 38 z ramieniem 47cm , założona metrowa rura i z 50 kg ? nacisk dopiero poszła. A dokręcałem ( ramię klucza 47cm i 50-55kg?), do pierwszego oporu ( i jeszcze1/8?)na tarczy hamulcowej ,samym kluczem . Nie zaklepałem nakrętki a zrobiłem rysę na ośce...
Witam mam problem z moim coltem 1.3 benz 2010. W czasie jazdy zaczynają hamować same hamulce LP i PT. tak że aż tarcze się grzeją. Po wymianie pompy hamulcowej problem nie zniknął, po wymianie pompy i sterownika ABS problem nie zniknął, po odłączeniu kompa ABS problem nie zniknął, Przód i tył zaciski ruchome na prowadnicach. Przewody elastyczne drożne....
pompa hamulcowy grzeją tarcze grzeją tarcze grzej tarcze hamulcowy wszystkie
schemat instalacja elektryczny domek pompa miele at89c2051 programator
17ips62 schemat telewizor 32lb550b
Zębatka do pilarki Metabo KGS 255 - Wybór i wymiana Szarpanie dźwiękiem w telewizorze - przyczyny i rozwiązania