Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Cześć, założyłem sobie do pojazdu samoróbki hamulce. Na wał napędowy fajnie przypasowała tarcza przód od opla corsy b ze złomu, z całym kompletnym zaciskiem który przykręcony jest do odbudowy mostu napędowego. Wszystko ładnie wyszło ale problem leży w tym iż tłoczek się nie chowa przez co po puszczeniu hamulca tarcza jest uwolniona ale nie jest to pełne...
Witam zastanawiam się nad zasadą działania tarczowego hamulca na tylnej osi. Trochę na ten temat szukałem, ale nie za bardzo da się znaleźć jakieś informacje. Chodzi o sam mechanizm hamulca ręcznego, jak to sie dzieje, że przy konieczności wciśnięcia tłoczka, np. przy wymianie klocków, trzeba go obracać, wywierając nacisk, natomiast już wkręcony tłoczek...
To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza...
Witam panowie czy możecie mi udostępnić schemat złożenia pompy Fabii,albo jakąś instrukcję Dodano po 40 Chodzi oczywiście o pompę hamulcową
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Piotrek, a pompy hamulcowej przypadkiem nie zmieniali? Bo może się okazać że nie cofa się tłoczek w niej do końca.
Czy modulator to element znajdujący się przy pompie hamulcowej,z gniazdem stykowym?.Dzięki za pomoc, Pozdrawiam.
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Auto nie tak dawno nabyte stąd też dokladnie nie wiem w jakim jest stanie technicznym. Wymienione zostały wszystkie hamulce, tarcze z klockami, a problem mam nastepujacy . Grzeje się hamulec pawy tył , sprawdziłem, czy przypadkiem nie blokują się klocki w prowadnicach ale wszystko jest w porządku. Jazda próbna i to samo. Auto jest w automcie , dzwignia...
Zatkany, albo zatykający się przewód hamulcowy., najczęściej giętki(wąż). Przy hamowaniu pompa podaje płyn, a po odpuszczeniu hamulca, płyn powinien się cofnąć odrobinę z powrotem, ale się tak nie dzieje, wiec hamulec( zacisk) nie odbija.
Witam mam problem z moim coltem 1.3 benz 2010. W czasie jazdy zaczynają hamować same hamulce LP i PT. tak że aż tarcze się grzeją. Po wymianie pompy hamulcowej problem nie zniknął, po wymianie pompy i sterownika ABS problem nie zniknął, po odłączeniu kompa ABS problem nie zniknął, Przód i tył zaciski ruchome na prowadnicach. Przewody elastyczne drożne....
Na moje to na skutek wciśnięcia wszystkich tłoczków i co za tym idzie nastąpił powrót starego zasyfionego płynu ( w zaciskach jest najgorszy) do pompy i modułu ABS , i zabrudzeniu uległy zaworki w pompie ABS i myślę że stąd problem. Może spróbuj wywalić stary płyn i ze dwa razy nowym płynem go przepłukać i zalać.
Jeśli jesteś absolutnie pewny tego zacisku, to szukaj przyczyny w zatkanych przewodach. Np. zagniecionym sztywnym przewodem hamulcowym. Pompa hamulcowa swoimi 100bar wepchnie płyn, który bardzo niechętnie będzie wracał. Klocki hamulcowe w jarzmie (albo szczęki) na pewno chodzą lekko i nie zahaczają się o nic? Jak tam masz rozwiązany hamulec ręczny (bębny,...
Czy przed wizytą u mechanika tez był ten problem? Może coś jeszcze źle poskładał? :) Sprawdź, czy nie grzeją ci się felgi i tarcze. jak tak to tłoczek zapiekł się w cylinderku i blokuje koło. Albo masz zapowietrzony układ hamulcowy i któreś z kół hamuje mocniej. W najgorszym wypadku pompa hamulcowa. Spróbuj na początek odpowietrzyć układ.
W takim razie pozostaje pytanie: Czy założono pompę hamulcową oryginalną zgodnie z numerem vin, bo jeśli wstawili przykładowo od mk3 lub innego forda, to taki objaw wspomniany przez wyżej kolegi mogą być. (Wstawienie takiej samej pompy nie potrzeba regulacji i raczej w tym modelu nie zauważyłem regulacji). Z kolei w tym modelu nie potrzeba poddawać...
Po naciśnięciu i zwolnieniu pedału koło ma prawo jeszcze trochę trzymać - w zaciskach nie ma przecież spręzyn a klocki sa odsuwane poprzez minimalne bicie tarcz hamulcowych. Być może problemem jest pompa - przemawiałoby za tym sprawa, że grzeją się oba zaciski. Należałoby ją rozebrać i dla zasady wymienic uszczelnienia. Do głowy przychodzi mi jeszcze...
Witam, Sprawa jak w tytule dotyczy Mercedesa W211 Kombi 2.2 CDI 170KM 2008 rok. Model po lifcie. Od dłuższego czasu szukam rozwiązania problemu z hamulcami. Podczas jazdy hamulce zaczynały się blokować i doprowadzały do nagrzania tarcz. Najpierw zostały wymienione zaciski (na używane) oraz płyn hamulcowy. Problem odpuścił na ok. 2 miesiące i powrócił,...
Witam, Problem pojawił się 2 m-ce temu , kiedy to pierwszy raz po zatrzymaniu zauważyłem , że z tylnich kół wydobywa się dym , a tarcze rozgrzane do tego stopnia ,że ciepło przenosiło sie na felgi , które także były gorące. Zajechałem do mechanika który po oględzinach wyczyścił mi całe hamulce i wszystko posprawdzał( tarcze , klocki szczeki , cylinderki...
Wymienilem zacisk na drugi nowy ale to nic nie dalo. Wymienilem pompe hamulcowa na nowa i kolo dalej sie blokuje ale nie tak jak wczesniej bo choc ciezko nim krecic reka jak samochod jest na podnosniku to jednak kiedy jade kolo sie juz nie grzeje (wczesniej smierdzialo i bylo niesamowicie gorace). Moze kupie jeszcze jeden komplet klockow i ponownie...
Na elektrodzie czytałem że jak ktoś nigdy płynu nie wymieniał a wymieni to wypłucze syf i wpadnie do pompy hamulcowej i ona też będzie do wymiany. Czy to prawda? Nawet koledzy odradzali wymianę. Po co mam ten płyn wymienić jesli auto jest z 97, (a znam auta z 85, 90, 92) i nigdy nikt tego płynu w nich nie wymieniał ani przewodów a auta hamują elegancko,...
Raczej wątpię. Tarczy trącej nawet nie słychać podczas jazdy. Jeśli tłoczek chodzi luźno (a chodzi, bo masz nowy zacisk), zacisk luźno porusza się na prowadnicach i klocki też bez oporu poruszają się w jarzmie, to jeśli faktycznie koło się grzeje to trzeba przyczyny szukać w hydraulice - przewód gumowy, ewentualnie serwo czy pompa hamulcowa. Ale jeśli...
Pedał hamulca właśnie nie drgnie bo co ma dalej zrobić? Klocki zaparte o tarczę, tłoczki nie mogą się wysunąć, pompa zregenerowana, ciśnienie na wężach w kosmos, to co ma pójść? XD. Jak odkręcisz odpowietrznik to upuścisz ciśnienia i wtedy po prostu przepompujesz płyn. Czemu tłoczki się zapiekają? Ze starości. Guma twardnieje z czasem i tłoczek się...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
Oczywiście że pompa ABS może szwankować. Ja miałem identyczny problem po wymianie klocków i tarcz. Kilku mechaników szukało przyczyny bez efektu. Oczywiscie przyczynę znalazłem sam. Krzywe łapy trzymające docisk. Pomogło przeszlifowanie szlifierką kątową. Nie bardzo rozumiem Krzywe łapy trzymające docisk . Czy czasem nie chodzi o jarzmo co klocki hamulcowe...
Temat uważam za rozwiązany . Problemem był krociec znajdujący się w pompie vacum. Posiada on regulację i wcześniej ktoś nieumiejętnie grzebał. Dodam iż rok temu były zmieniane klocki z przodu i mechanik kazał pilnować prawego koła czy się grzeje. Twierdził wtedy że to wina tłoczka hamulcowego który źle pracuje. Tak to jest jak auto daje się w niepowołane...
zmierz od razu sobie długość rurki hamulcowej od pompy do tego koła (sznurkiem poprowadź po rurce, potem zmierz sznurek) bo wątpię, że Ci się to odkręci od wężyka, a zresztą i tak napewno stara rurka jest zgnita, więc kup sobie miedzianą - jest wieczna, swoją drogą to najlepiej po tylu latach zmienić wszystkie rurki na miedziane... możesz od bidy odpowietrzyć...
pompa jest nowa na starej taki sam objaw problem z odpowietrzeniem jednej strony brak cisnienia to myślisz ze rurka hamulcowa zapchana czy co masz na myśli.Jak to wytłumaczyć dla czego przed wymianą klocków wszystko było ok?? ja myśle ze nie za kazdym razem servo wraca do konca ,raz wraca a raz nie ,i nie zasysa płynu dlatego nie ma cisnienia i problem...
Płyn zmieniałem jakieś 2 lata temu przy wymianie przednich tarcz i klocków oraz klocków tylnych. Co do pompy hamulcowej to nie sprawdzałem jej. Zastanawiałem się nawet czy to nie jej wina ale pomyślałem że gdyby był problem z jedną sekcją to powinno blokować dwa koła. Hamulce pod względem mechanicznym są w bardzo dobrym stanie. Niedawno zmieniałem osłonki...
Witam, mam następujący problem z hamulcami w moim Golfie. Zauważyłem, że po krótkiej nawet jeździe samochód nie przyspiesza tak jak powinien, nawet przy ostrej redukcji ciężko go rozbujać, a przy wysprzęgleniu biegu na luz znacznie spowalnia. Pedał hamulca robi się twardy. Zatrzymywałem się, sprawdzałem, wszystkie felgi są gorące od tarcz. Hamulce ewidentnie...
Witam,mam problem z przednimi hamulcami a Mondeo mk III 2,0 tdci 2005 r, po wymianie tarcz i klocków na nowe po przejechaniu około 400 km hamulce na przedniej osi zaczęły się grzać(blokować) wszystko zostało sprawdzone(wyczyszczone): tłoki, prowadnice zacisków, nowe przewody elastyczne, wlany nowy płyn Dot 4, wymieniona pompa hamulcowa na inną i dalej...
Ale w opisywanym przypadku ja raczej obstawiam na rozwarstwione elastyczne przewody hamulcowe W ciągu kilkunastu lat nie zdarzyło mi się widzieć przewodów gumowych rozwarstwionych w sposób blokujący ciśnieniowy przepływ płynu - owszem, obecnie dość często czytam na temat tej bzdury w internecie. Urwany, przekrakciały czy przetarty przewód - i owszem,...
Witam. Otóż mam pewien problem z tylnymi hamulcami w Fordzie Mondeo. A wiec sprawa miała się tak: Jakiś dwa tygodnie temu zaczęła grzać mi się lewa tylna felga. Pomyślałem na początku że może to łożysko czy coś ale na drugi dzień ustało już się nie grzała. Lecz problem nie znikł bo po 2 dniach znowu zaczęła się grzać. Więc w poniedziałek odkręciłem...
Wracam z tematem. Kupiłem zestaw szczęk + zestaw nowych sprężyn i wymieniłem. Stare okładziny były faktycznie starte, ale jeszcze było na nich trochę warstwy ciernej. Wyczyściłem wszystko szczotką na wiertarce, rozpierak na lince chodzi luźno, regulator również bez problemów się wkręca w palcach. Po złożeniu wszystkiego (linka jeszcze luźna) podkręciłem...
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
grzeją tarcze hamulcowy wszystkie pompa hamulcowy grzeją grzeją tarcze
ekspres krups evidence schemat instalacja elektryczny domek ustawić rozrząd wałki rozrządu
17ips62 schemat telewizor 32lb550b
Programowanie ATtiny24 bez wylutowania - jak to zrobić? Schemat dekodera LXHDT203 i układu FD650B-S