Sory masz racje m43 a nie n43 . Ogolnie ostatnio wymienialem rozrzad w mercedesie v6 2010 nie pamietam pojemnosci 3.2 ,3.4 szeroki lancuch z 2-3 cm szerokosci. Przebieg 150 tys, W swojej bmw n43 przy 120 tys rozrzad i gumki zaworowe palila na tysiac 2l. W tez moje 525 2006r silnik m57 chyba niby wieczny nie dzwonilo i lancuch srodkowy zerwalo przy 250...
Raczej pierścienie były już zajechane i postój tylko dobił je do końca. Bo wg mnie pierścienie były od początku problemem z poborem oleju. Przez uszczelnienia zaworowe jest wstanie brać olej ale nie takie ilości. Olej by przeszedł przez zawór musi pokonać uszczelnienie ,a potem jeszcze całą prowadnicę zaworową. Ludzie łudzą się ze jak silnik bierze...
rozebralem w koncu silnik. Wymiary zarówno tłoka jak i cylindra nie pokrywaja się z żadna cyferka z tej rozpiski, ale.... tłoka ze szczelinomierzem 0,05nie da się włozyć do cylindra (na wszystkich garkach) 0,04 wchodzi pewnie. Zlożyłem silnik do kupy i problem dymienia ustąpił bo winowajca były pierscienie olejowe. Zablokowały sie równo z krawędzią...
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Gumki zaworowe na 100 procent.
Najdziwniejsze jest to że auto potrafi jezdzic cały dzień i iebpusci dymka. Często jest tak że po jeździe na światłach Akopci. Albo bo lekkim ostudzeniu. Może to gumki zaworowe ? Mocy ma dużo pięknie chodzi. Przecież pierścienie cały czas by puszczaly a to wygląda jakby olej gdzieś się zbierał stąd kopcenie . Może przez gumki/zawory?
Tak i taki gaz na śrubę. Zabija katalizator sondę lambda jak za ubogo to jeszcze głowica dostaje. Korekty w ECU pewnie pewnie z już w granicznych wartościach. Ciekawe czy CHECK się świeci (jedyna szansa że nie to taka że nie ma żarówki i nawet testu nie robi). Zresztą w ogóle to ja się dziwię że przeszło przegląd. Silnik 1.8 od opla z dobrą sekwencją...
Najprawdopodobniej olej z silnika przedostaje się na tłoki i ulega spalaniu razem z paliwem z tąd ten biały dym, a przyczyną tego może być : 1 uszkodzona uszczelka pod głowicą 2 zużyte gumki zaworowe 3 zużyte pierścienie tłokowe
Gumki zaworowe trzeba wymienić i wyczyścić odmę olejową.
Czy można wymienić gumki zaworowe w toyocie corolla 1.6 (1997) Terra bez ściągania głowicy??
A przypadkiem winą nie są gumki zaworowe są twarde i silnik dymi jak się rozgrzeje jest ok.
Szarpania niema, bez gazu, komp byl podlaczony i znalezli ze sonda pierwszy rzad zle odczytuje spaliny czasami palil sie ten silniczek pomaranczowy wiec kupilem i sobie ja wymienilem. Potem juz kompa niewidzial. Po wymianie sondy problem z tym silniczkiem zniknal i niepokazuje zadnych bledow. Puszka co wyglada jak katalizator jest i wyglada na nowa....
wszystko wskazuje na uszczelkę, robiłem wymianę w seacie 1.6. Silniki praktycznie te same, u mnie koszt części i robocizny wyszedł 450zł. Wstawiłem rano do warsztatu i o 14 odebrałem zrobiony. Wymienili mi jeszcze przy okazji gumki zaworowe w tej cenie
Więc po kolei. Jeżeli chodzi o wpis o braniu oleju, to on nigdzie nie wyciekał. Silnik nie turbo, tylko zwykła wolnossąca jednostka Opla, silnik suchutki, głowicę ściągałem bo zupełnie zniknęła kompresja na jednym cylindrze, winowajcą okazał się wypalony zawór. Gumki na zaworach, ciasne i elastyczne, a przy szybszej jeździe szło do 1,5L oleju na 1000km,...
Witam zainteresowanych. Taki mam problemik z moją laga. Od kiedy ja mam to zawsze trochę dymiła ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra. Odpala dobrze, nie wariuje, normalnie silnik chodzi, płynu nie ubywa ale kopci. Im mocniej jest nagrzany tym bardziej dymi, kolor szaro-niebieski. Zauważyłem też, że jak mu depnę trochę to dymi dużo mocniej nawet...
Uszczelniacze zaworowe można wymienic bez sciagania głowicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są...
Bierze, bo może przygrzane pierścienie. Robokop: nie pisz że 1l/1000km jest znośnie, bo jak Twój by ci tyle brał, to byś go na wylot prześwietlił.:D Jak pamiętam, to tam wtryski są pod pokrywą. Może uszczelki wtrysków, albo standardowo gumki zaworowe. T5: masz rację. Po udekumentowanych 200.000km p-pa wody złom /aisin/.
Musisz sprawdzić czy to silnik czy turbo pluje olejem. Odłącz kolektor z turbina od silnika i obserwuj czy olej pojawia się przed czy za turbo. Mierzyłeś może ciśnienie oleju?? Tak, tylko że na postoju prawie nie dymi, a jak dostanie buta dymi jak...i olej leci z rury. Dodano po 4 A prowadnice zaworowe jak wyglądają ? Nie mam pojęcia, zakładam że ok...
Witam , Kolego nie napisałeś czy jest to silnik po remoncie czy nie, sprawdziłeś luzy zaworowe i uszczelkę pod głowicą? ,sprawdź też czy paliwo ze zbiornika normalnie dopływa do pompki zasilającej /może kranik przytkany w zbiorniku/ sprawdź też czy korek od zbiornika ma drożny otworek, niekiedy zdarza się że gumki /uszczelki/przy pompce lub filtrze...
na początek,gumki zaworowe.
tu chodzi tylko i wyłącznie o gumowe przewody paliwowe/uszczelnienia i gumki-uszczelniaczy zaworowych, na które to elementy gumowe nie wiadomo jak wpłynie alkohol w dłuższej perspektywie czasowej
Sprawdź czy puszcza "dymka" jak schodzi z obrotów, może to "tylko" gumki zaworowe. Przy takim zużyciu oleju już pewnie dość mocno dymi.
Przepraszam, ale tamta dyskusja jak dla mnie to trochę kafeteria o olejach, gumkach zaworowych i rzekomych wymianach pierścieni osób trzecich... Silnik rozebrany, a brak podstawowej kontroli zespołu tłok - cylinder, po samej łatwości ruchu tłoków na filmie obstawiam luzy pierścieni poprzez wybicie w rowkach tłoka.
Wymienialas uszczelniacze zaworowe gumki?
Koledzy mam problem z Iveco Stralis Cursor 10.Auto bierze olej i to bardzo mocno.Kierowca jedzie na Hiszpanie i wraca i musi wlać dobre 5 litrów oleju.Pierścienie tłokowe wymienione,intercooler suchy,gumki zaworowe wymienione,sprężarka zrobiona i nadal bierze.Filtr odpowietrzający już nawet została sama siatka filc został wywalony bo nie przepuszczał...
Pamiętam że jak to kiedyś wyjmowałem to miałem zdemontowany cały spód opryskiwacza, tak że mogłem go postawić swobodnie i stabilnie na posadzce i wypychałem w dół od środka zbiornika lekko bujając na boki korpusem pompy było ciężko ale wyszło prawie bez problemu. Zapytam po co chcesz wymontować ten korpus pompy? Całą naprawę pompy można zrobić od spodu...
Według normy VW silnik może zużywac nie więcej niż 0.6 litra oleju na 1000 km.Jeżeli jest wiekszy,wtedy należy sprawdzić silnik pod względem mechanicznym.Sorry,ale bzdurą jest powiedzenie że jest uszkodzona podstawa układu wtryskowego.W taki wypadku brak jest stabilizacji obrotów.Jeżeli chodzi o zużycie oleju to,w zależności od przebiegu kilometrów...
Było ustawienie luzu zaworowego ?, jakość cewek -sprężynki- całe nie ukruszone fajki-sparciałe gumki, kable do cewki czy nie ma przetarć, dodatkowa masa-dominusowanie silnika.
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Po co chcesz tam zakładac uszczelniacze zaworowe ? A czemu mam ich nie mieć w ciągniku z 1991 roku, skoro w ciągniku z ~1975 roku mam je fabrycznie zastosowane? Chyba jest oczywiste że chodzi o dostosowanie do obecnych standardów, a nie stanie w miejscu czy cofanie się w rozwoju. W C-385 też były "gumki na zaworach" czy zostały wprowadzone w kolejnych...
Wiem co piszę. Malucha wcześniej już odpalałem bez pokrywy zaworów i cały czas chodził na jeden cylinder - to w kwestii dociskania pokrywą dźwigienek zaworowych. Apropo gumek - nigdy ich nie było. Pozdrawiam.
Spróbuj obrócić tą gumkę do zaworu iglicowego, spoleruj gniazdo zaworowe, bo na nim może być osad blokujący zaworek iglicowy, pozbądź się wszystkich możliwych zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa, przewodzie paliwa, króćcu gaźnika.
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
Witam chrzani się wybieranie biegów (skrzynia ZF As tronic,) po kilkukrotnym wywlekaniu "głowy" tej skrzyni wiem już na bank że problem jest w bloku zaworowym (taki siajs z gumkami ,elektrozaworami, wszystko ...uj wie jak działa , przez niedopchnięcie w gniazdo rdzeni 3 elektrozaworów (opierają się na takich delikatnych sprężynkach) ten wynalazek w...
Kolego (at)koleś kit Chciał bym dodać od siebie walczyłem na przełomie ostatnich tygodni ze swoją KIA Sportage 2.0 G4GC. Ale chodzi o to że ten sam producent tylko i nic więcej. Walił błędami z sondy lambda, z czujnika wałka z czujnika wału temperatura, wypadające zapłony. A winowajca był tylko i wyłącznie fabrycznie uszkodzona fajka na 2 cylindrze....
Pierścieni olejowych może już nie być. Tzn są ale starte tak można je wkładać do cylindra bez ściskania. Zapewniam szanownego kolegę, że już nowe przy montażu silnika w fabryce byly tak wkładane. Zapieczone pierścienie to taki sam mit jak pobór oleju przez uszczelniacze zaworowe. No jednak nie. Wykonane z jakiejś odmiany brązu prowadnice się zużywają....
Docelowo dowiedziałem się, że silnik jest już w złym stanie fizycznie i za uboga mieszanka jest następstwem łańcucha wydarzeń i czynników. Sęk w tym, że mój silnik nie jest w złej kondycji. W październiku poszła uszczelka pod głowicą, wywaliło olej do plynu, dodatkowo jeszcze przez korek wlewu oleju. Auto pojechało do speca od takich tematów, silnik...
Możliwe że przez uszczelniacze, ale co wiem to w maluchu są prowadnice zaworowe nie ma gumek ani nic. Dodam, że przy remoncie silnika nie ruszałem głowicy, była zrobiona już wcześniej na starym silniku i nie było dymienia, jednym słowem było normalnie. Do silnika przy drugim podejściu przyszły tylko nowe cylindry, tłoki, pierścienie, panewki, i miedziana...
wysokie cisnienie spowodowane jest olejem osadzonym w pierscieniach wymien gumki ustaw zawory na 0,15 i sprawa zalatwiona jak bedzie jeszcze palil olej to niestety jeszcze piercsienie bedziesz musial zmienic
Mogła być przechylona i filtr powietrza jest cały w oleju. Odkręć filtr i odpal bez niego. Ewentualnie jest nieszczelny zawór iglicowy. Pod zaworem w gnieździe zaworowym jest gumowa uszczelka, czasami wystarczy przedmuchać, a czasami odwrócić gumkę, tylko uważaj bo lubi wypaść przy dmuchaniu. Sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, bo i tak się zdarza.
Koledzy potrzebuje szybkiej analizy 7 tys temu robiłem uszczelkę pod głowicą zawory prowadnice zaworowe i wszystkie uszczelki gumki. Wszystko było zrobione tip top. Przestrzegałem tego co mi mówił mechanik, jeździłem przez 2 tys spokojnie max 80 km później normalnie do max 3500 tys obrotów to tak wychodziło kolo 110 km po ekspresowce. Wymieniłem w nim...
Więc musisz pozdejmować dekle,kolektory ssący i wydech, następnie odkręcić klawiature, odkręcić głowice , i tutaj ci powiem że orginalnie nie ma uszczelki pod głowicą w t25 czy ltz ,można dokupić miedziany pierścionek i założyć i powinno chodzić , a ja ci radze zawieść te głowice do dobrego tokarza lub zakładu bo trzeba je wyrównać tzn przetoczyć, przy...
Czyli jest to możliwe, że pomimo właściwego ciśnienia i równej cichej pracy silnika pierścień odpowiadający za olej nie działa jak powinien.... o to w sumie mi chodziło. Dam znać za jakieś 400-500 km jak poziom oleju i czy ew. wymiana pierścieni pomogła. Gumki mam takie: http://www.imall24.pl/produkty/uszczelni... przy zakupie...
Kiedyś Bis 700 to było moje marzenie 😀 a 2,5 MV to te co w Voyagerach były montowane i chyba w Alfach? Kiedyś prawie kupiłem Voyagera 2,5TD ale przy jeździe próbnej wypadł popychacz. Jeżeli chodzi o mój silniczek to w końcu miałem czas się nim zająć, po zdjęciu głowicy ukazała się przyczyną problemu, mianowicie dziura w zaworze. https://obrazki.elektroda.pl/4144151600_...
Panowie, ja sie pytam o wydmuchiwanie miedzianej podkladki i takie charakterystyczne syk syk syk i pojawiajacy sie olej. Podkladka sie robi czarna, od nagaru, ciezko wtrysk wychodzi. Simering chyba tu nie ma znaczenia bo to silnik 8 zaworowy a nie 16 a z tego co sie zdazylem zorientowac to na wtrysku przy v8 jest podkladka miedziana i temat sie konczy...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
gumki przyklejanie gumki szklanki zaworowe uszczelniacze zaworowe
bezpieczniki volvo lusterka brotje energy błędy deska renault scenic
Beko – silnik wentylatora termoobiegu: indukcyjny czy inny typ? Przenoszenie Thunderbirda na nowy komputer: krok po kroku