Bierze, bo może przygrzane pierścienie. Robokop: nie pisz że 1l/1000km jest znośnie, bo jak Twój by ci tyle brał, to byś go na wylot prześwietlił.:D Jak pamiętam, to tam wtryski są pod pokrywą. Może uszczelki wtrysków, albo standardowo gumki zaworowe. T5: masz rację. Po udekumentowanych 200.000km p-pa wody złom /aisin/.
Sory masz racje m43 a nie n43 . Ogolnie ostatnio wymienialem rozrzad w mercedesie v6 2010 nie pamietam pojemnosci 3.2 ,3.4 szeroki lancuch z 2-3 cm szerokosci. Przebieg 150 tys, W swojej bmw n43 przy 120 tys rozrzad i gumki zaworowe palila na tysiac 2l. W tez moje 525 2006r silnik m57 chyba niby wieczny nie dzwonilo i lancuch srodkowy zerwalo przy 250...
na początek,gumki zaworowe.
Gumki zaworowe na 100 procent.
tu chodzi tylko i wyłącznie o gumowe przewody paliwowe/uszczelnienia i gumki-uszczelniaczy zaworowych, na które to elementy gumowe nie wiadomo jak wpłynie alkohol w dłuższej perspektywie czasowej
Gumki zaworowe trzeba wymienić i wyczyścić odmę olejową.
Czy można wymienić gumki zaworowe w toyocie corolla 1.6 (1997) Terra bez ściągania głowicy??
Najdziwniejsze jest to że auto potrafi jezdzic cały dzień i iebpusci dymka. Często jest tak że po jeździe na światłach Akopci. Albo bo lekkim ostudzeniu. Może to gumki zaworowe ? Mocy ma dużo pięknie chodzi. Przecież pierścienie cały czas by puszczaly a to wygląda jakby olej gdzieś się zbierał stąd kopcenie . Może przez gumki/zawory?
A przypadkiem winą nie są gumki zaworowe są twarde i silnik dymi jak się rozgrzeje jest ok.
Sprawdź czy puszcza "dymka" jak schodzi z obrotów, może to "tylko" gumki zaworowe. Przy takim zużyciu oleju już pewnie dość mocno dymi.
Najprawdopodobniej olej z silnika przedostaje się na tłoki i ulega spalaniu razem z paliwem z tąd ten biały dym, a przyczyną tego może być : 1 uszkodzona uszczelka pod głowicą 2 zużyte gumki zaworowe 3 zużyte pierścienie tłokowe
Przepraszam, ale tamta dyskusja jak dla mnie to trochę kafeteria o olejach, gumkach zaworowych i rzekomych wymianach pierścieni osób trzecich... Silnik rozebrany, a brak podstawowej kontroli zespołu tłok - cylinder, po samej łatwości ruchu tłoków na filmie obstawiam luzy pierścieni poprzez wybicie w rowkach tłoka.
wszystko wskazuje na uszczelkę, robiłem wymianę w seacie 1.6. Silniki praktycznie te same, u mnie koszt części i robocizny wyszedł 450zł. Wstawiłem rano do warsztatu i o 14 odebrałem zrobiony. Wymienili mi jeszcze przy okazji gumki zaworowe w tej cenie
Koledzy mam problem z Iveco Stralis Cursor 10.Auto bierze olej i to bardzo mocno.Kierowca jedzie na Hiszpanie i wraca i musi wlać dobre 5 litrów oleju.Pierścienie tłokowe wymienione,intercooler suchy,gumki zaworowe wymienione,sprężarka zrobiona i nadal bierze.Filtr odpowietrzający już nawet została sama siatka filc został wywalony bo nie przepuszczał...
Wymienialas uszczelniacze zaworowe gumki?
Pamiętam że jak to kiedyś wyjmowałem to miałem zdemontowany cały spód opryskiwacza, tak że mogłem go postawić swobodnie i stabilnie na posadzce i wypychałem w dół od środka zbiornika lekko bujając na boki korpusem pompy było ciężko ale wyszło prawie bez problemu. Zapytam po co chcesz wymontować ten korpus pompy? Całą naprawę pompy można zrobić od spodu...
Tak i taki gaz na śrubę. Zabija katalizator sondę lambda jak za ubogo to jeszcze głowica dostaje. Korekty w ECU pewnie pewnie z już w granicznych wartościach. Ciekawe czy CHECK się świeci (jedyna szansa że nie to taka że nie ma żarówki i nawet testu nie robi). Zresztą w ogóle to ja się dziwię że przeszło przegląd. Silnik 1.8 od opla z dobrą sekwencją...
Szarpania niema, bez gazu, komp byl podlaczony i znalezli ze sonda pierwszy rzad zle odczytuje spaliny czasami palil sie ten silniczek pomaranczowy wiec kupilem i sobie ja wymienilem. Potem juz kompa niewidzial. Po wymianie sondy problem z tym silniczkiem zniknal i niepokazuje zadnych bledow. Puszka co wyglada jak katalizator jest i wyglada na nowa....
Według normy VW silnik może zużywac nie więcej niż 0.6 litra oleju na 1000 km.Jeżeli jest wiekszy,wtedy należy sprawdzić silnik pod względem mechanicznym.Sorry,ale bzdurą jest powiedzenie że jest uszkodzona podstawa układu wtryskowego.W taki wypadku brak jest stabilizacji obrotów.Jeżeli chodzi o zużycie oleju to,w zależności od przebiegu kilometrów...
Witam zainteresowanych. Taki mam problemik z moją laga. Od kiedy ja mam to zawsze trochę dymiła ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra. Odpala dobrze, nie wariuje, normalnie silnik chodzi, płynu nie ubywa ale kopci. Im mocniej jest nagrzany tym bardziej dymi, kolor szaro-niebieski. Zauważyłem też, że jak mu depnę trochę to dymi dużo mocniej nawet...
Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są...
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Było ustawienie luzu zaworowego ?, jakość cewek -sprężynki- całe nie ukruszone fajki-sparciałe gumki, kable do cewki czy nie ma przetarć, dodatkowa masa-dominusowanie silnika.
Wiem co piszę. Malucha wcześniej już odpalałem bez pokrywy zaworów i cały czas chodził na jeden cylinder - to w kwestii dociskania pokrywą dźwigienek zaworowych. Apropo gumek - nigdy ich nie było. Pozdrawiam.
Spróbuj obrócić tą gumkę do zaworu iglicowego, spoleruj gniazdo zaworowe, bo na nim może być osad blokujący zaworek iglicowy, pozbądź się wszystkich możliwych zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa, przewodzie paliwa, króćcu gaźnika.
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
Uszczelniacze zaworowe można wymienic bez sciagania głowicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Docelowo dowiedziałem się, że silnik jest już w złym stanie fizycznie i za uboga mieszanka jest następstwem łańcucha wydarzeń i czynników. Sęk w tym, że mój silnik nie jest w złej kondycji. W październiku poszła uszczelka pod głowicą, wywaliło olej do plynu, dodatkowo jeszcze przez korek wlewu oleju. Auto pojechało do speca od takich tematów, silnik...
Po co chcesz tam zakładac uszczelniacze zaworowe ? A czemu mam ich nie mieć w ciągniku z 1991 roku, skoro w ciągniku z ~1975 roku mam je fabrycznie zastosowane? Chyba jest oczywiste że chodzi o dostosowanie do obecnych standardów, a nie stanie w miejscu czy cofanie się w rozwoju. W C-385 też były "gumki na zaworach" czy zostały wprowadzone w kolejnych...
rozebralem w koncu silnik. Wymiary zarówno tłoka jak i cylindra nie pokrywaja się z żadna cyferka z tej rozpiski, ale.... tłoka ze szczelinomierzem 0,05nie da się włozyć do cylindra (na wszystkich garkach) 0,04 wchodzi pewnie. Zlożyłem silnik do kupy i problem dymienia ustąpił bo winowajca były pierscienie olejowe. Zablokowały sie równo z krawędzią...
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Witam chrzani się wybieranie biegów (skrzynia ZF As tronic,) po kilkukrotnym wywlekaniu "głowy" tej skrzyni wiem już na bank że problem jest w bloku zaworowym (taki siajs z gumkami ,elektrozaworami, wszystko ...uj wie jak działa , przez niedopchnięcie w gniazdo rdzeni 3 elektrozaworów (opierają się na takich delikatnych sprężynkach) ten wynalazek w...
Możliwe że przez uszczelniacze, ale co wiem to w maluchu są prowadnice zaworowe nie ma gumek ani nic. Dodam, że przy remoncie silnika nie ruszałem głowicy, była zrobiona już wcześniej na starym silniku i nie było dymienia, jednym słowem było normalnie. Do silnika przy drugim podejściu przyszły tylko nowe cylindry, tłoki, pierścienie, panewki, i miedziana...
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Kolego (at)koleś kit Chciał bym dodać od siebie walczyłem na przełomie ostatnich tygodni ze swoją KIA Sportage 2.0 G4GC. Ale chodzi o to że ten sam producent tylko i nic więcej. Walił błędami z sondy lambda, z czujnika wałka z czujnika wału temperatura, wypadające zapłony. A winowajca był tylko i wyłącznie fabrycznie uszkodzona fajka na 2 cylindrze....
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Czyli jest to możliwe, że pomimo właściwego ciśnienia i równej cichej pracy silnika pierścień odpowiadający za olej nie działa jak powinien.... o to w sumie mi chodziło. Dam znać za jakieś 400-500 km jak poziom oleju i czy ew. wymiana pierścieni pomogła. Gumki mam takie: http://www.imall24.pl/produkty/uszczelni... przy zakupie...
Koledzy potrzebuje szybkiej analizy 7 tys temu robiłem uszczelkę pod głowicą zawory prowadnice zaworowe i wszystkie uszczelki gumki. Wszystko było zrobione tip top. Przestrzegałem tego co mi mówił mechanik, jeździłem przez 2 tys spokojnie max 80 km później normalnie do max 3500 tys obrotów to tak wychodziło kolo 110 km po ekspresowce. Wymieniłem w nim...
Mogła być przechylona i filtr powietrza jest cały w oleju. Odkręć filtr i odpal bez niego. Ewentualnie jest nieszczelny zawór iglicowy. Pod zaworem w gnieździe zaworowym jest gumowa uszczelka, czasami wystarczy przedmuchać, a czasami odwrócić gumkę, tylko uważaj bo lubi wypaść przy dmuchaniu. Sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, bo i tak się zdarza.
Mam tzn jeszcze nie mam ale już do mnie jedzie :Asta Ściągacz do sprężyn zaworowych A-EVS3 (Miałem sam taki sciagacz zrobić ale niestety trochę mało czasu mam ostatnio) oraz szczypce do gumek. Widziałem film na yt jak w podobnym silniku była przeprowadzona taka wymiana i właśnie ktoś sugerował że zamiast pęsety lepszy magnes mały. Magnes mały teleskopowy...
wysokie cisnienie spowodowane jest olejem osadzonym w pierscieniach wymien gumki ustaw zawory na 0,15 i sprawa zalatwiona jak bedzie jeszcze palil olej to niestety jeszcze piercsienie bedziesz musial zmienic
Kiedyś Bis 700 to było moje marzenie 😀 a 2,5 MV to te co w Voyagerach były montowane i chyba w Alfach? Kiedyś prawie kupiłem Voyagera 2,5TD ale przy jeździe próbnej wypadł popychacz. Jeżeli chodzi o mój silniczek to w końcu miałem czas się nim zająć, po zdjęciu głowicy ukazała się przyczyną problemu, mianowicie dziura w zaworze. https://obrazki.elektroda.pl/4144151600_...
Więc musisz pozdejmować dekle,kolektory ssący i wydech, następnie odkręcić klawiature, odkręcić głowice , i tutaj ci powiem że orginalnie nie ma uszczelki pod głowicą w t25 czy ltz ,można dokupić miedziany pierścionek i założyć i powinno chodzić , a ja ci radze zawieść te głowice do dobrego tokarza lub zakładu bo trzeba je wyrównać tzn przetoczyć, przy...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Niestety trudny temat, mam TGA410, padł ZBR, efekt był taki że nie było ani w aucie ani w naczepie żadnych świateł poza wstecznymi. Zwiedziłem parę serwisów każdy chciał za ZBR + programowanie cirka 2kPLN,używka z alledrogo nie chciała gadać gdyż był wymieniany ster lewej szyby, wreszcie chłopaki w TP wsadzili używkę+prog za 150 zet i jest ok. Niestety...
Więc po kolei. Jeżeli chodzi o wpis o braniu oleju, to on nigdzie nie wyciekał. Silnik nie turbo, tylko zwykła wolnossąca jednostka Opla, silnik suchutki, głowicę ściągałem bo zupełnie zniknęła kompresja na jednym cylindrze, winowajcą okazał się wypalony zawór. Gumki na zaworach, ciasne i elastyczne, a przy szybszej jeździe szło do 1,5L oleju na 1000km,...
Panowie, ja sie pytam o wydmuchiwanie miedzianej podkladki i takie charakterystyczne syk syk syk i pojawiajacy sie olej. Podkladka sie robi czarna, od nagaru, ciezko wtrysk wychodzi. Simering chyba tu nie ma znaczenia bo to silnik 8 zaworowy a nie 16 a z tego co sie zdazylem zorientowac to na wtrysku przy v8 jest podkladka miedziana i temat sie konczy...
Witam. Auto tak jak w temacie. Silnik 899SPI na wtrysku. Niestety pali olej. Około 0,9l/1000km. Kompresja wręcz książkowa. Moc w normie. Kopci na wysokich obrotach oraz z samego rana chwilę po odpaleniu na siwo. Podczas jazdy nie kopci. Gdy postoi 20minut i go odpalę też wyprodukuje małą chmurkę. Diagnoza- Uszczelniacze zaworowe. Chcę je wymienić. Chcę...
Witam , Kolego nie napisałeś czy jest to silnik po remoncie czy nie, sprawdziłeś luzy zaworowe i uszczelkę pod głowicą? ,sprawdź też czy paliwo ze zbiornika normalnie dopływa do pompki zasilającej /może kranik przytkany w zbiorniku/ sprawdź też czy korek od zbiornika ma drożny otworek, niekiedy zdarza się że gumki /uszczelki/przy pompce lub filtrze...
Musisz sprawdzić czy to silnik czy turbo pluje olejem. Odłącz kolektor z turbina od silnika i obserwuj czy olej pojawia się przed czy za turbo. Mierzyłeś może ciśnienie oleju?? Tak, tylko że na postoju prawie nie dymi, a jak dostanie buta dymi jak...i olej leci z rury. Dodano po 4 A prowadnice zaworowe jak wyglądają ? Nie mam pojęcia, zakładam że ok...
Witaj, Zapomnij że uszczelnisz styk głowica-cylinder za pomocą podkładki miedzianej. W tym silniku po prostu fabrycznie nie ma uszczelki i żadne udoskonalenia nie zdają tu egzaminu. Jeżeli ściągałeś głowicę to przed ponownym jej założeniem oddaj ją do planowania. Tylko ta operacja daje szansę na prawidłowe uszczelnienie styku. Kolega wyżej pisał o uszczelniaczu...
Zaczne od czegos takiego : presostat ma zakres 30-150 mbar używa się zwykle ok. 100 mbar elektrozawory mam burkerta 0280 czesci sa naprawde drogie i budowa jest ciekawa - czesci zamienne (wew.): 1 sprezynka pod tloczkiem 1 gumka na czolo tloczka 1 membrana 1 sprezynka przytrzymujaca membrane w polozeniu dolnym Zasada dzialania o ile dobrze rozumiem:...
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak jak wcześniej napisałem, silnik chodził bajecznie. Nigdy nie było problemów z odpaleniem. Co prawda maluszek nigdy nie widział zimy, ale był mimo wszystko w zimie odpalany (Stał w garażu murowanym nie ogrzewanym) I nigdy nie było problemu. Czy był rozgrzany, czy zamarznięty zawsze odpalał. Teoretycznie nie...
Witam serdecznie! Wiem, że są tutaj już podobne wątki ale nie bardzo znalazłem w nich odpowiedz... Posiadam Audi A3 1.6 avu z lpg 2000 rok na chwile obecna przebieg 282 tys przebiegu (jestem raczej pewny przebiegu) Problem jest taki, że autko wciąga olej i czasem delikatnie podkopci wiec wiem ze go spala. Po przeliczeniach wychodzi ok 0,5 l na 1000...
Stan idealny. Pompa do pracy ciągłej. Pracuje cicho, dobrze odprowadza ciepło. Renomowana niemiecka firma , produkcja w Niemczech. Pompa mało używana, zakupiona w sklepie z automatyką przemysłową: W sam raz na niezły odsysacz do cyny lub chwytak próżniowy. -Wymieniona membrana od strony komory korbowej. Stara zużyta, mogę dołączyć. Oryginalnej nie można...
Witam. Najpierw powrócę do Twojej 3-ciej części postu z 06.12.2007 r. Rozumiem, że tranzystory miały ok.70° C przy zamkniętej obudowie a nie przy otwartej z płytką i radiatorem ustawionej obok. I oczywiście radiator, to kawałek wygiętej aluminiowej blachy ( bo inny by się nie zmieścił ). Troszkę przy dużo tych stopni. Ale jeśli tranzystory zachowują...
ja tu podzielam zdanie kolegow gumki na trzonkach zaworow a co do pierscieni to trzeba sprawdzic w jakim stanie sa tloki czy rowki do pirscieni nie sa powybijane
drauga rzecz : czarny nagar na tlokach to wynik nieszczelnych uszczelniaczy zaworow( np gumki popoekaly i olej dostal sie do srodka) czy poszly pierscienie na tlokach ? czym najlepiej usunac nagar ?
Silnik SPI czy MPI?Ogolnie to odpowiedzialne sa: swiece zaplonowe i ich przerwa (polecam NGK BKR 6ES z przerwa 0.65mm), kable + palec+ kopulka +cewka w przypadku silnika SPI , gumki na cewce w przypadku MPI(na poczatek umyc benzyna , wysuszyc i zapsikac jakims Kontakt Sprayem) i na koniec ew. luzy zaworow do kontroli oraz regulacja instalki .
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
dzieki za zainteresowanie . wiec tak rozwalil sie kat. to wywalilem wszystko ze srodka bylo ok ale glosno chodzil ,to wkoncu sie zdenerwowalem i postanowilem wspawac rorke a ze konstrukcja tego kat. jest fatalna<ten co widzial kat do megana 96 1,6 wie> to wiedzialem ze wspawanie rory szczelnie sie nie uda , wiec poszukalem specjalnej waty ktora...
Witam ! Mój problem jest taki: polonez 1.6 abimex gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie :cry: . Czasami odpala odrazy albo po kilku próbach. lubi obroty 1500 do 2200. Komputer nie pokazuje żadnych błędów poza 12 ( normalne jak silnik nie pracuje ). Wymieniłem kable WN , świece, moduł zapłonowy, filtr paliwa i powietrza, silniczek krokowy, czujnik położenia...
gumki przyklejanie gumki prowadnice zaworowe blaszki zaworowe
bezpieczniki octavia zmywarka dłużej zmywa monter elektronik
Marantz NR1606 - Samoczynne Przestawianie Przekaźników Jak sprawdzić usterki bez testera w Mercedes A 160 silnik 266.920