Głowicę daj do zrobienia warsztatowi, który się tym zajmuje. Tam są felerne prowadnice zaworowe i samo założenie i dotarcie nowych zaworów może nic nie dać. Śruby oczywiście nowe, przy koszcie naprawy rzędu 1000zł oszczędzanie 60 jest głupotą. Dołu silnika nie rozbieraj, pierścienie zostaw w spokoju.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Mogą być zużyte prowadnice zaworowe i olej cieknie po trzonku zaworowym poczym jest po odpaleniu wyrzucany przez kolektor wydechowy
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Tym się nie sugeruj, że wysokie ciśnienie sprężania i olej idzie. Olej może: - Wyciekać przez turbo - wyciekać przez prowadnice zaworowe - wyciekać wprost na ulicę. Olej, który wpadnie do cylindra np przez nieszczelne turbo potrafi zwiększyć kompresję.
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza . Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate. Samochód Peugeot 308 1.6...
Idealne prowadnice zaworowe można zrobić z tulejek od wiatraczków komputerowych, wystarczy zdemontować śmigiełko i wybić tulejkę, niektóre mają łożyska ale to rzadko.
współczesne (czyt. 20 letnie już) silniki zajeżdżają się zdecydowanie inaczej niż te stare silniki o których się zwykle myśli w kontekście stare (czyt. od żuka, DFa, poloneza malucha...) w dzisiejszych silnikach zauważyłem właśnie że tu głównie pierścienie zachodzą nagarem tak strasznie że się w ogóle nie ruszają, no i w głowicach zajeżdżają się prowadnice...
Prowadnice zaworowe uszkodzone zawory robiły co chciały https://obrazki.elektroda.pl/7720787000_... https://obrazki.elektroda.pl/8812306100_... https://obrazki.elektroda.pl/1419770800_... https://obrazki.elektroda.pl/9205740000_... https://obrazki.elektroda.pl/7954665700_...
Prowadnice zaworowe do wymiany.
Wyrobione prowadnice zaworowe lub uszkodzone pierścienie - innej opcji na spalanie oleju w tym silniku nie ma.
w momencie wymiany uszczelki pod głowicą ona sama była naprawiana prowadnice zaworowe mogą już być tak wytarte ze olej po trzonkach zaworów przedostaje się do komór dolotowych jak i wylotowych tak jak przy samochodach wystarczy ze będą rozwalone uszczelniacze na trzonkach zaworowych silnik będzie pobierał sobie olej pozdrawiam
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
siema jesli juz to 4 glowica a nie 1 , wyrobione sa prowadnice zaworowe , tak czy inaczej czerepy do zdjecia, pozdro Ale miałeś taki sam problem , czy tylko przypuszczasz tak jak ja że taka jest przyczyna ? pozdr. jestem mechanikiem na bierzaco robie samochody ciagniki wsumie to samo , ile mialem przypadkow,???? niewiem to trudne pylanie
Zmuszony będziesz wymienić uszczelniacze zaworowe, bo do planowania należy rozpiąć zawory. Przy okazji sprawdź prowadnice zaworowe , rzadko są dobre.
Może lecieć przez prowadnice zaworowe Najlepiej daj do sprawdzenia tak jak piszesz.
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
Tak, na 1 i 3 cylindrze był lekki ślad po zaworze wydechowym ale to było kilka tygodni temu, głowicę były w zakładzie, na tych 2 głowicach wymieniono prowadnice zaworowe bo się zawory przycierały. teraz ponownie miałem zdjęte głowice i już świeżego śladu nie było
Zawory wymieniane? Trzonki zaworowe proste? Prowadnice zaworów niezdeformowane?
Potrzebna "wizja lokalna". Czyli zerwanie głowicy ogląd sytuacji i pomiary. Głowica czy nie pękła nie jest nadmiernie krzywa oraz czy gniazda i prowadnice zaworowe nie są uszkodzone. Druga sprawa to tłoki czy nie pękły nie mają jakich odbić od zaworów oraz pomiar czy wystają równo z bloku (czy któraś korba się nie ugięła).
zrobiłem więc remont: głowica do planowania, nowe uszczelniacze zaworowe, W jakim stanie były prowadnice zaworowe ?
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Przyczyną według mnie są wyśmigane prowadnice zaworowe i twarde/ uszkodzone uszczelniacze. Dlaczego na jednym cylindrze? Bo kiedyś nastąpiło małe spotkanie zaworu z tłokiem i kowal wymienił zawór a na prowadnicę nie raczył nawet spojrzeć. Ale to tylko domysły.
A prowadnice zaworowe jak wyglądają ?
Ja mam w leonie 1.9tdi asv też mi brał olej i to po 0,5L na 1000km kopcił niewiarygodnie. Okazało się że prowadnice zaworowe były już mocno zużyte.Oczywiście jak już zrzuciliśmy głowice to i pierścienie na tłokach wymieniłem na nowe. Jak na razie 30tkm po robocie nic oleju nie bierze. Zobaczymy jak długo. Ale warto było koszt dużo mniejszy niż kupno...
A jeszcze mam jedno pytanie w jakim celu czasami klient chce podtaczac prowadnice zaworowe ?
przez prowadnice zaworowe układ szczelny powietrza nie łapie filtry nowe dzis zwalam głowice to napisze jak cos bede wiedział
Może źle zamontowane pierścienie. Tak jak kolega zbigniew 125 napisał pojeździj trochę jak się nie poprawi (w co wątpie) trzeba rozbierać sprawdzić stan tulei i pierścieni . Jest jeszcze możliwość że olej do kolektora wydechowego przedostaje się przez prowadnice zaworowe bądź inne uszkodzenie głowicy, ale obstawiał bym te nieszczęsne pierścienie
To zła porada bo jeśli na przeglądzie diagnosta wsadzi sondę w du** twojego pojazdu i wyjdzie mu, że przepala olej w ilości przekraczającej fabryczną ilość to nie podbije przeglądu. Kolega wie, że dzwonią, ale nie wie w którym kościele. Przepalonego oleju dostajacego się przez prowadnice zaworowe w znikomych ilościach (bo silnik kopci podczas rozruch)...
W tym silniku nie występują prowadnice zaworowe jako oddzielne elementy :D Zresztą to nie tam należy szukać problemu
Są tylko 3 możliwości pierścienie olejowe puszczają, prowadnice zaworowe , albo turbina. Ja stawiam na wymianę tulei i pierścieni i będzie spoko
Zamówiłem już panewki korbowe , pierścienie , uszczelniacze zaworowe , prowadnice , uszczelki i resztę dupereli . Co do regeneracji głowicy to trochę spory koszt .
Witam żeby zrobić to sumiennie proponuje wyjąc silnik ściągnąć głowicę i cylinder, Sprawdzić dokładnie stan pierścienia olejowego i uszczelniaczy zaworowych, stawiam na wyeksploatowane prowadnice zaworowe i trzonki zaworów koszt regeneracji głowicy możne sięgać nawet 600 zł. A jeśli chodzi o łańcuch rozrządu to proponuje policzyć ilość ogniw i na tej...
Chcał bym wykonać remont silnika w tym samochodzie silnik przejechał 420 tyś km zaczoł już brać olej w dużych ilościach około litra na 1000 km, to co ja zauważyłem w tym silniku to zapieczone pierścienie smarujące, ztwadniały uszczelniacze na zaworach niewielki luz na prowadnicach zaworowych, napewno wypalone gniazda zaworowe wydechowe i ssące, silnik...
Ja proponowałbym sprawdzić głowicę a dokładnie prowadnice zaworowe i uszczelniacze, bo prawdopodobnie tutaj leży przyczyna kopcenia na niebiesko po odpaleniu i brania oleju.
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
Ciśnienie na tłokach było w granicach po 13 na każdym jednym cylindrze właśnie nie wiem jak z tym luzem na prowadnicach zaworowych bo wyczytałem w internecie ze jeżeli się wymieni same uszczelniacze zaworowe a prowadnice będą miały luz to nic to nie pomoże i dalej będzie brać olej czy to prawda ??. A i jaki byłby koszt ściągnięcia głowicy i jej zrobienia...
A dało by jakoś radę sprawdzic te prowadnice zaworowe bez rozbierania silnika? Dodano po 2 No właśnie ale co skoro czujnik dobry? Dodano po 1 Z tym błędem jeździłem 2 miesiące i było małowieleok. Trochę falowały obroty i nie raz wypadał zapłon ale teraz to już jest katastrofa.
Głowica splanowana, prowadnice zaworowe wymienione, gniazda zaworowe sfrezowane, w gniazda pompo-wtryskiwaczy tulejowane (brąz). Pompo-wtryski sprawdzone. Sprawdziłem, czy jest na nich napięcie - jest. Chyba nie dostają paliwa, myślę, że winna jest część paliwowa pompy vacuum. By the way, od czego jest przekaźnik 382? Jest niesprawny.
Zrobilem właśnie remont silnika tzn.wymiana pierścieni , szlifowanie zaworów ,nowe prowadnice zaworowe , pompki zostały stare ,ale troche ciężko pali -za 3 razem bez gazu . Jak jest juz ciepły, silnikiem trzęsie troche ,raz chodzi dobrze a po chwili znów trzepie nim . Ogólnie jeździ bardzo żwawo ,ale to trzepanie mnie denerwuje .Muszę chyba sprawdzic...
A moze byc to np olej z turbiny ktory jest w dolocie do IC ? ewentualnie EGR lub swiece ? chociaz swiece ponoc nie grzeja powyzej 0 stopni... mam nadzieje ze to nie pierscienie ... ale pierscienie daja dyma na wolnych obrotach.. a tu tylko przy odpalaniu.. i tez nie zawsze. slyszalem o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy tylko czy w ogole...
Wszystkie prowadnice zaworowe są na tym samym poziomie a te oringi co tam mają być to coś dają? W jednej głowicy jak rozłożyłem to były stwardniałe a w drugiej w ogóle nie było.
Nie dopala paliwa. Zacznij i wtrysków. Można też ściągnąć kolektor wydechowy i zobacz który cylinder. Można obniżyć pompki na podkładkach co da wcześniejszy zapłon. Uszczelniaczy nie wymieniaj to bez sensu. Przy tym przebiegu to już prowadnice zaworowe na wydechach do wymiany. A że głowica to monolit to trochę trzeba roboty i czasu by to zrobić.
szklanki zaworowe uszczelniacze zaworowe popychacze zaworowe
ustawi format wydruk volvo silnika sprawdzenie hydrostatu electrolux
Instrukcja serwisowa Onkyo DX-7011 - gdzie znaleźć? Smarowanie tulejki rozrusznika Yamaha FJR 1300