Głowicę daj do zrobienia warsztatowi, który się tym zajmuje. Tam są felerne prowadnice zaworowe i samo założenie i dotarcie nowych zaworów może nic nie dać. Śruby oczywiście nowe, przy koszcie naprawy rzędu 1000zł oszczędzanie 60 jest głupotą. Dołu silnika nie rozbieraj, pierścienie zostaw w spokoju.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Mogą być zużyte prowadnice zaworowe i olej cieknie po trzonku zaworowym poczym jest po odpaleniu wyrzucany przez kolektor wydechowy
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Tym się nie sugeruj, że wysokie ciśnienie sprężania i olej idzie. Olej może: - Wyciekać przez turbo - wyciekać przez prowadnice zaworowe - wyciekać wprost na ulicę. Olej, który wpadnie do cylindra np przez nieszczelne turbo potrafi zwiększyć kompresję.
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza . Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate. Samochód Peugeot 308 1.6...
Idealne prowadnice zaworowe można zrobić z tulejek od wiatraczków komputerowych, wystarczy zdemontować śmigiełko i wybić tulejkę, niektóre mają łożyska ale to rzadko.
współczesne (czyt. 20 letnie już) silniki zajeżdżają się zdecydowanie inaczej niż te stare silniki o których się zwykle myśli w kontekście stare (czyt. od żuka, DFa, poloneza malucha...) w dzisiejszych silnikach zauważyłem właśnie że tu głównie pierścienie zachodzą nagarem tak strasznie że się w ogóle nie ruszają, no i w głowicach zajeżdżają się prowadnice...
Prowadnice zaworowe uszkodzone zawory robiły co chciały https://obrazki.elektroda.pl/7720787000_... https://obrazki.elektroda.pl/8812306100_... https://obrazki.elektroda.pl/1419770800_... https://obrazki.elektroda.pl/9205740000_... https://obrazki.elektroda.pl/7954665700_...
Prowadnice zaworowe do wymiany.
Wyrobione prowadnice zaworowe lub uszkodzone pierścienie - innej opcji na spalanie oleju w tym silniku nie ma.
w momencie wymiany uszczelki pod głowicą ona sama była naprawiana prowadnice zaworowe mogą już być tak wytarte ze olej po trzonkach zaworów przedostaje się do komór dolotowych jak i wylotowych tak jak przy samochodach wystarczy ze będą rozwalone uszczelniacze na trzonkach zaworowych silnik będzie pobierał sobie olej pozdrawiam
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Może lecieć przez prowadnice zaworowe Najlepiej daj do sprawdzenia tak jak piszesz.
siema jesli juz to 4 glowica a nie 1 , wyrobione sa prowadnice zaworowe , tak czy inaczej czerepy do zdjecia, pozdro Ale miałeś taki sam problem , czy tylko przypuszczasz tak jak ja że taka jest przyczyna ? pozdr. jestem mechanikiem na bierzaco robie samochody ciagniki wsumie to samo , ile mialem przypadkow,???? niewiem to trudne pylanie
Zmuszony będziesz wymienić uszczelniacze zaworowe, bo do planowania należy rozpiąć zawory. Przy okazji sprawdź prowadnice zaworowe , rzadko są dobre.
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
Zawory wymieniane? Trzonki zaworowe proste? Prowadnice zaworów niezdeformowane?
Tak, na 1 i 3 cylindrze był lekki ślad po zaworze wydechowym ale to było kilka tygodni temu, głowicę były w zakładzie, na tych 2 głowicach wymieniono prowadnice zaworowe bo się zawory przycierały. teraz ponownie miałem zdjęte głowice i już świeżego śladu nie było
Potrzebna "wizja lokalna". Czyli zerwanie głowicy ogląd sytuacji i pomiary. Głowica czy nie pękła nie jest nadmiernie krzywa oraz czy gniazda i prowadnice zaworowe nie są uszkodzone. Druga sprawa to tłoki czy nie pękły nie mają jakich odbić od zaworów oraz pomiar czy wystają równo z bloku (czy któraś korba się nie ugięła).
zrobiłem więc remont: głowica do planowania, nowe uszczelniacze zaworowe, W jakim stanie były prowadnice zaworowe ?
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Przyczyną według mnie są wyśmigane prowadnice zaworowe i twarde/ uszkodzone uszczelniacze. Dlaczego na jednym cylindrze? Bo kiedyś nastąpiło małe spotkanie zaworu z tłokiem i kowal wymienił zawór a na prowadnicę nie raczył nawet spojrzeć. Ale to tylko domysły.
A prowadnice zaworowe jak wyglądają ?
Ja mam w leonie 1.9tdi asv też mi brał olej i to po 0,5L na 1000km kopcił niewiarygodnie. Okazało się że prowadnice zaworowe były już mocno zużyte.Oczywiście jak już zrzuciliśmy głowice to i pierścienie na tłokach wymieniłem na nowe. Jak na razie 30tkm po robocie nic oleju nie bierze. Zobaczymy jak długo. Ale warto było koszt dużo mniejszy niż kupno...
A jeszcze mam jedno pytanie w jakim celu czasami klient chce podtaczac prowadnice zaworowe ?
przez prowadnice zaworowe układ szczelny powietrza nie łapie filtry nowe dzis zwalam głowice to napisze jak cos bede wiedział
Może źle zamontowane pierścienie. Tak jak kolega zbigniew 125 napisał pojeździj trochę jak się nie poprawi (w co wątpie) trzeba rozbierać sprawdzić stan tulei i pierścieni . Jest jeszcze możliwość że olej do kolektora wydechowego przedostaje się przez prowadnice zaworowe bądź inne uszkodzenie głowicy, ale obstawiał bym te nieszczęsne pierścienie
To zła porada bo jeśli na przeglądzie diagnosta wsadzi sondę w du** twojego pojazdu i wyjdzie mu, że przepala olej w ilości przekraczającej fabryczną ilość to nie podbije przeglądu. Kolega wie, że dzwonią, ale nie wie w którym kościele. Przepalonego oleju dostajacego się przez prowadnice zaworowe w znikomych ilościach (bo silnik kopci podczas rozruch)...
W tym silniku nie występują prowadnice zaworowe jako oddzielne elementy :D Zresztą to nie tam należy szukać problemu
Witam żeby zrobić to sumiennie proponuje wyjąc silnik ściągnąć głowicę i cylinder, Sprawdzić dokładnie stan pierścienia olejowego i uszczelniaczy zaworowych, stawiam na wyeksploatowane prowadnice zaworowe i trzonki zaworów koszt regeneracji głowicy możne sięgać nawet 600 zł. A jeśli chodzi o łańcuch rozrządu to proponuje policzyć ilość ogniw i na tej...
Zamówiłem już panewki korbowe , pierścienie , uszczelniacze zaworowe , prowadnice , uszczelki i resztę dupereli . Co do regeneracji głowicy to trochę spory koszt .
Są tylko 3 możliwości pierścienie olejowe puszczają, prowadnice zaworowe , albo turbina. Ja stawiam na wymianę tulei i pierścieni i będzie spoko
Chcał bym wykonać remont silnika w tym samochodzie silnik przejechał 420 tyś km zaczoł już brać olej w dużych ilościach około litra na 1000 km, to co ja zauważyłem w tym silniku to zapieczone pierścienie smarujące, ztwadniały uszczelniacze na zaworach niewielki luz na prowadnicach zaworowych, napewno wypalone gniazda zaworowe wydechowe i ssące, silnik...
Ja proponowałbym sprawdzić głowicę a dokładnie prowadnice zaworowe i uszczelniacze, bo prawdopodobnie tutaj leży przyczyna kopcenia na niebiesko po odpaleniu i brania oleju.
A dało by jakoś radę sprawdzic te prowadnice zaworowe bez rozbierania silnika? Dodano po 2 No właśnie ale co skoro czujnik dobry? Dodano po 1 Z tym błędem jeździłem 2 miesiące i było małowieleok. Trochę falowały obroty i nie raz wypadał zapłon ale teraz to już jest katastrofa.
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
Ciśnienie na tłokach było w granicach po 13 na każdym jednym cylindrze właśnie nie wiem jak z tym luzem na prowadnicach zaworowych bo wyczytałem w internecie ze jeżeli się wymieni same uszczelniacze zaworowe a prowadnice będą miały luz to nic to nie pomoże i dalej będzie brać olej czy to prawda ??. A i jaki byłby koszt ściągnięcia głowicy i jej zrobienia...
Zrobilem właśnie remont silnika tzn.wymiana pierścieni , szlifowanie zaworów ,nowe prowadnice zaworowe , pompki zostały stare ,ale troche ciężko pali -za 3 razem bez gazu . Jak jest juz ciepły, silnikiem trzęsie troche ,raz chodzi dobrze a po chwili znów trzepie nim . Ogólnie jeździ bardzo żwawo ,ale to trzepanie mnie denerwuje .Muszę chyba sprawdzic...
Głowica splanowana, prowadnice zaworowe wymienione, gniazda zaworowe sfrezowane, w gniazda pompo-wtryskiwaczy tulejowane (brąz). Pompo-wtryski sprawdzone. Sprawdziłem, czy jest na nich napięcie - jest. Chyba nie dostają paliwa, myślę, że winna jest część paliwowa pompy vacuum. By the way, od czego jest przekaźnik 382? Jest niesprawny.
A moze byc to np olej z turbiny ktory jest w dolocie do IC ? ewentualnie EGR lub swiece ? chociaz swiece ponoc nie grzeja powyzej 0 stopni... mam nadzieje ze to nie pierscienie ... ale pierscienie daja dyma na wolnych obrotach.. a tu tylko przy odpalaniu.. i tez nie zawsze. slyszalem o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy tylko czy w ogole...
Wszystkie prowadnice zaworowe są na tym samym poziomie a te oringi co tam mają być to coś dają? W jednej głowicy jak rozłożyłem to były stwardniałe a w drugiej w ogóle nie było.
Nie dopala paliwa. Zacznij i wtrysków. Można też ściągnąć kolektor wydechowy i zobacz który cylinder. Można obniżyć pompki na podkładkach co da wcześniejszy zapłon. Uszczelniaczy nie wymieniaj to bez sensu. Przy tym przebiegu to już prowadnice zaworowe na wydechach do wymiany. A że głowica to monolit to trochę trzeba roboty i czasu by to zrobić.
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Wymieniam pierścienie i zobaczymy Po co wymieniać pierścienie?. Toż przez pierścienie tyle oleju nie weźmie co przez uszczelniacze na zaworach, to raz. Aby sprawdzić, to wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do silnika i jeśli podczas pracy silnika daje białym dymem wraz z powietrzem, to oznacza nieszczelność góry głowicy, czyli wspomniane uszczelniacze...
Prowadnice zaworowe dowymiany i uszczelniacze jeszcze raz. W tym silniku zazwyczaj były do wymiany zawory na dwóch ale nie na 3i 4 , jak 3i 4 to masz więcej zaworów do wymiany, prawdopodobnie wszystkie. Czy po pęknięciu paska kręciłeś silnikiem? jak tak to więcej zaworów, pogięte trzonki zaworowe. pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
a mam pytanie czy wymienione byly prowadnice zaworowe bo moj tato mial taki problem plul s 18 olejem przez wydech i to strasznie a silnikowi nic nie bylo wymienilismy pierscienie i nowe prowadnice bo stare mialy znaczny luz i spokój co do pierscieni zgarniajacych wydaje mi sie ze nie ma roznicy w montazu (w s 18 przynajmniej)
Witam, remontuje głowice w swojej ibizie 1.5 i wymienialem prowadnice zaworowe a następnie chciałem dotrzeć zawory ale widze że nie trzymają osi (nie dociera sie cała powierzchnia) więc będe musiał oddać do jakiegoś zakładu żeby mi przefrezowali gniazda i moje pytanie czy oni to frezują względem prowadnicy czy jak i jaki może być koszt takiej usługi...
To może być bardzo wiele rzeczy: uszkodzone łożyska i uszczelnienia w turbo uszkodzona odma uszkodzone prowadnice zaworów uszkodzone pierścienie na tłokach złe luzy zaworowe zły olej Tyle udało mi się na szybko przypomnieć :D Jednak mechanikiem nie jestem więc w razie czego proszę o poprawienie. Pozdro Jano
słuchaj w tym wypadku podwieszają ci się zawory co masz zrobić zdejmuj głowicę i trzeba zrobć tak głowicę do planowania zawory do frezowania i wszystkie prowadnice zaworowe do wymiany zaufaj mi ten temat z tym silnikiem juz przerabiałem zawory to jest słaby punkt jazdy na gaźie pozdrawiam.
Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.
Witam.Pozwolę sobie nazwać ten remont po imieniu.Jest to tak zwany SZWED ale nie do końca zrobiony prawidłowo.Jeżeli mechanik stwierdził,że nie jest wymagany szlif to powinien honować cylindry zakładając nowe pierścienie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych i planowanie to nie regeneracja głowicy.Ciekawe jak tam prowadnice zaworowe zwłaszcza wydechowe.Szkoda...
Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Po wymianie, zasadnej wymianie, podkreślę zasadnej wymianie, silnik pracuje jak należy nic nie musi się układać. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako element rozprężny musi się dotrzeć powierzchniowo do tulei. Mamy jeszcze kolejną kwestie związaną z docieraniem, bo sworzeń tłoka...
Witam. Pierwsza sprawa to trzeba by go podłączyć pod jakiś system diagnostyczny może coś pokaże. Dwa może być problem z którymś z czujników i odcina paliwo a stuki o których mówisz może być spowodowane spalaniem stukowym,które może skutkować uszkodzeniem silnika. Trzy może być czujnik stukowy. Cztery musisz dokładnie sprawdzić jak się to stanie czy...
przejechalem 20 km. i poszlo 4 litry Nawet gdybyś w ogóle nie założył uszczelniaczy, to taka ilość oleju nie przedostanie się przez prowadnice zaworowe w tak krótkim czasie. Są dwie możliwości: planowałeś głowicę i zapomniałeś ją umyć po tej operacji, albo zapomniałeś założyć odrzutnik oleju pod dekiel i silnik zaciąga olej przez odmę
Witam. Pisałeś głowica naprawiona. Co było naprawiane? Może gniazda zaworowe albo prowadnice szaleją bo problem pojawia się po zagrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Koledzy potrzebuje szybkiej analizy 7 tys temu robiłem uszczelkę pod głowicą zawory prowadnice zaworowe i wszystkie uszczelki gumki. Wszystko było zrobione tip top. Przestrzegałem tego co mi mówił mechanik, jeździłem przez 2 tys spokojnie max 80 km później normalnie do max 3500 tys obrotów to tak wychodziło kolo 110 km po ekspresowce. Wymieniłem w nim...
0,5 bara po dolaniu bliżej nieokreślonej ilości oleju mnie by nie martwiły, ale jak na jednym cylindrze jest poniżej 6 barów, to tu nie ma co gdybać, przecież na wolnych obrotach to ten cylinder już ledwo pali. Silnik nadaje się do remontu i tyle. Tam już pewnie nie tylko pierścienie i uszczelniacze padły, ale i przylgnie zaworowe się wypaliły. Na dokładkę:...
Obawiam się że nie tylko tej, ale i żadnej innej głowicy w rękach nie miałeś, nie wspomnę o jej samodzielnej obróbce: Nie widzę powodu abyś wyciągał takie wnioski bo obawiam się że w ciągu miesiąca więcej zregenerowałem głowic niż ty miałeś w rękach przez całe życie. Zaznacz mi w tej głowicy gdzie masz dokładnie zarys gniazda. roponuję także doczytać,...
hmmm... na to jednoznacznej odpowiedzi nie ma, wszystko zależy od góry (głowica, zawory, wałek, zasilanie) jak dobrze bedzie zrobiona głowica (kanały wydechowe na prawie "lustro", ssące "półmat" nie należy w silniku gaźnikowym polerowac na lustro dolotu, zciete prowadnice zaworowe w kanałach i nieco stoczone zawory) wyważone tłoki, korby i w miare dobry...
Możliwe że przez uszczelniacze, ale co wiem to w maluchu są prowadnice zaworowe nie ma gumek ani nic. Dodam, że przy remoncie silnika nie ruszałem głowicy, była zrobiona już wcześniej na starym silniku i nie było dymienia, jednym słowem było normalnie. Do silnika przy drugim podejściu przyszły tylko nowe cylindry, tłoki, pierścienie, panewki, i miedziana...
Hej! Dałem facetowi drugą głowicę od CC900. Mam takich kilka w doskonałym stanie ale one nie mają ucha pod aparat zapłonowy i będzie widać, że nie oryginał. Z jednej z tych głowic koleś wyjął potrzebne zawory i wsadził w miejsce tych co były krzywe. Przedtem ponoć przefrezował gniazda zaworowe i same zawory też oraz nieco prowadnice wszystkich zaworów...
Witam. Posiadam Passata b5 z nieszczęsnym silnikiem 2.0 ALT mój problem jak i innych posiadaczy tego motoru polega na dużym ubytku oleju. Dodam jeszcze iż uszczelniacze na zaworach jak i prowadnice zaworowe były robione w tamtym roku. Góra silnika szczelna, co do pierścieni to pewny nie jestem. Kompresja prawidłowa i równa na każdym cylindrze.Mimo tego...
przez uszczelniacze zaworowe silnik nie jest w stanie wypic tyle oleju tym bardziej japoniec na plytkach ktory niema na glowicy specjalnie duzego cisnienia czsem sie zdazy dosyc duzy ubytek ale wtedy musialyby byc prowadnice zaworowe wyrobione i to jeszcze jak raczej powodem sa piercsienie a cisnienie na pijacym silniku bedziedobre bo olej uszczelni...
Co pomogą uszczelniacze zaworowe jeśli prowadnice mają duży luz.Przy takim zużyciu oleju silnik do remontu sie nadaje.
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
jezeli chodzi o silnik poloneza to: 1. walek rozrzadu: http://www.swiatek-tuning.com.pl/cennik_... najlepszy producent w polsce warto ja korzystalem wiele razy jeszcze nikt nie mial problemu z tymi walkami 2. planowanie glowicy jak najbardziej tylko ze bez wyfrezowania "polksiezycy" w tlokach to max 0,6mm 3. kolektor wydechowy najprosciej i najtaniej...
Nie bawcie sie w żadne turbinki Kowalskiego produkowane w garażu przy pomocy młotka 5kg i zajechanych kleszczy. Zacznijmy od początku. Na początek polecam zrobić głowice, tzn. ściąc prowadnice zaworowe wystające w kanały dolot i wydech, powiększyć minimalnie te kanały (kamień do wiertarki i heja), nastepnie wypolerować wydech na lustro zeby nagar sie...
Są tylko 2 drogi skąd może dostać się olej do komory spalania: 1- przez zuzyte pierścienie tłokowe 2-przez zuzyte uszczelniacze zaworowe i prowadnice Jak już masz zdjętą głowicę to załóż nowe pierścienie i wymień przynajmniej uszczelniacze
Gdy turbina była padnięta to olej był w przewodach od intercoolera około 200ml.. Po wymianie auto zaczeło normalnie jeździć - chodzi mi o proces powtórnego wyważania.. W przewodach po rozbiórce nie było już nigdzie widać oleju - rozpinaliśmy wszystko i nie ma niczego niepokojącego. Jeśli chodzi o dym z bagnetu czy korka wlewu oleju to wąchałem i den...
Sprawdź czy pokrywa zaworów nie jest zgnieciona przez nakrętki i czy prowadnice zaworów wydechowych prawidłowo wystają nad głowicę. W przegrzanej głowicy prowadnice wydechowe się zapadają i mogą poruszać się razem z zaworem. Luzy zaworowe to podstawa. NIe wiem jak było z silnikami malucha i benzyną ołowiową. Jeżeli silnik skonstruowany na beznynę ołowiową...
Cześć TDI 1.9 AHU na zwykłej pompie rotacyjnej. Proszę pomóżcie ustalić po objawach którędy ucieka olej. fakty: - Pobór oleju 0,5L /1000km. - Silnik suchy (brak wycieków) - Silnik pali na strzał, ma moc - Korekty wtryskiwaczy, kąt zapłonu, Dawki paliwa - Wszystko idealnie. - Została wymieniona Turbina i nic to nie zmieniło - Cały dolot suchy jak pieprz...
Witajcie. Proszę o pomoc, bo brakuje mi już pomysłu gdzie szukać usterki. Tydzień temu koło pasowe wału korbowego uszkodziło mi pasek rozrządu (rozwarstwiło się) w następstwie czego nastąpiła kolizja zaworów z tłokami. Jak łatwo się domyśleć czekał mnie remont silnika. Głowica poszła do planowania, wymienione zostały prowadnice zaworowe i wszystkie...
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
Cześć, w jaki najlepszy sposób wymienić prowadnice zaworowe? Jeśli ma to jakieś znaczenie to silnik 1.8T Czy jakieś nagrzewanie lub mrożenie prowadnic coś da? Czym je najlepiej wybić? Jakieś wskazówki? Chce dać nowe prowadnice bo w starych jest luz, po wymianie prowadnic będę chciał dotrzeć stare zawory
Witam, ostatnio robiliśmy jednego Passata 1.6 AHL z 98r., gdyż nie równo pracował, a dokładnie nie pracował na trzecim wtrysku. Po diagnostyce, czyli odpięcie wtrysku(brak zmian), podmiana wtrysków, sprawdzenie iskry, sprawdzenie dolotu pod kątem nieszczelności, sprawdzenie ciśnienia, szklanek okazało się że rozwalone były pierścienie i zawory są już...
Drogi kolego, walory poznawczo naukowe są dla mnie argumentem i tu się zgodzę że istotnie z tego powodu warto. Zanim jednak kolega konstruktor od skutera to zrobi niech przeczyta moją historię. 8 lat temu kupiłem Dniepra- fabrycznie nowego ! Ponieważ jego osiągi i ogólnie stan techniczny mnie nie zadowalał poczyniłem na początek takie oto zmiany które...
Jak ci wywala olej w dolot po wypadku to stała sie jedna z 2 rzeczy: 1 strzelił pierścień/e i przedmuchy z odmy walą w dolot olejem. Zdiagnozować to możesz odłączając odmę od dolotu, przewód z odmy do słoika czy tam butelki jakiejś byle nie plastikowej, dolot zalepić taśmą żeby nie łapał lewego powietrza. Dolot wyczyść ze starego oleju. Butelkę przymocujesz...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Witam, panowie koledze zerwał się pasek rozrządu w samochodzie jak w tytule, wszystkie zawory wydechowe dostały strzała, ssące są ok. Kupiliśmy drugą głowicę i jak się okazało są na płaszczyźnie dość duże wżery co prawda nie przy samej komorze spalanie tylko w miejscach przy kanałach wodnych. Dodam że głowica jest już po planowaniu i nie udało się zejść...
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym zapachu Wykręć świece i dokładnie je obejrzyj, jeżeli...
wydaje mi siw ze glowica z fiata 125p czyli z silników typu 115c ...... nie posiadala uszczelniaczy zaworowych ma inny ksztalt komory spalania silnik 115c ma mniejszy stopien sprezania natomiast glowice z polonezow czyli silnik typ AB maja uszczelniacze zaworowe mojadobra rada !!!!!!!! nigdy nie stosowac oryginalnych uszczelniaczy zaworowych produkcji...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Po co od razu zciągać głowicę, kupa niepotrzebnej roboty, wyrzucenie pieniędzy jeśli zawory nie są uszkodzone. Założyć nowe dźwigienki i sprawdzić sprężnie. Bardzo duża szansa że wszystko jest ok. Co innego jeśli od razu widać, że np. zawór jest jakby trochę wciśnięty tzn. jest mocno przekoszony. Konsekwencje urwania paska zależą bardzo mocno od momentu...
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Kolego, mam tylko 44 letni staż w tym zawodzie, a wiatraki można odłączyć jak się nie słyszy pukajacego zaworu, albo nie widzi różnicy ciśnienia na cylindrze z "pływającą" prowadnicą zaworową przez którą zawór sie nie domyka i włącza się wiatrak, hehe.
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Nie tylko. Olej wspaniale się może dostać do kolektora przez nieszczelne prowadnice zaworowe.
Wyrobione prowadnice zaworowe.
Niebieski dym to sprawa spalanego oleju. Może turbo, prowadnice zaworowe, pierścienie tłokowe? Jak się pogorszy, to rozbierać silnik.
gumki zaworowe blaszki zaworowe szklanki zaworowe
błąd memtest testowy audio sygnał hotbird
wiertarka celma wiertarka celma
Układ sterowania w radiu JVC RC-EZ35S 17W Lokalizacja mikroprocesora i sterowanie JVC RC-EZ35S bez pilota