Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.
Głowicę daj do zrobienia warsztatowi, który się tym zajmuje. Tam są felerne prowadnice zaworowe i samo założenie i dotarcie nowych zaworów może nic nie dać. Śruby oczywiście nowe, przy koszcie naprawy rzędu 1000zł oszczędzanie 60 jest głupotą. Dołu silnika nie rozbieraj, pierścienie zostaw w spokoju.
Cześć, w jaki najlepszy sposób wymienić prowadnice zaworowe? Jeśli ma to jakieś znaczenie to silnik 1.8T Czy jakieś nagrzewanie lub mrożenie prowadnic coś da? Czym je najlepiej wybić? Jakieś wskazówki? Chce dać nowe prowadnice bo w starych jest luz, po wymianie prowadnic będę chciał dotrzeć stare zawory
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Mogą być zużyte prowadnice zaworowe i olej cieknie po trzonku zaworowym poczym jest po odpaleniu wyrzucany przez kolektor wydechowy
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Kolego, mam tylko 44 letni staż w tym zawodzie, a wiatraki można odłączyć jak się nie słyszy pukajacego zaworu, albo nie widzi różnicy ciśnienia na cylindrze z "pływającą" prowadnicą zaworową przez którą zawór sie nie domyka i włącza się wiatrak, hehe.
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Nie tylko. Olej wspaniale się może dostać do kolektora przez nieszczelne prowadnice zaworowe.
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Wyrobione prowadnice zaworowe.
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
Niebieski dym to sprawa spalanego oleju. Może turbo, prowadnice zaworowe, pierścienie tłokowe? Jak się pogorszy, to rozbierać silnik.
Tym się nie sugeruj, że wysokie ciśnienie sprężania i olej idzie. Olej może: - Wyciekać przez turbo - wyciekać przez prowadnice zaworowe - wyciekać wprost na ulicę. Olej, który wpadnie do cylindra np przez nieszczelne turbo potrafi zwiększyć kompresję.
Idealne prowadnice zaworowe można zrobić z tulejek od wiatraczków komputerowych, wystarczy zdemontować śmigiełko i wybić tulejkę, niektóre mają łożyska ale to rzadko.
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Prowadnice zaworowe do wymiany.
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Wyrobione prowadnice zaworowe lub uszkodzone pierścienie - innej opcji na spalanie oleju w tym silniku nie ma.
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Sprawdź prowadnice zaworowe.
Może lecieć przez prowadnice zaworowe Najlepiej daj do sprawdzenia tak jak piszesz.
Głowica do roboty, konkretnie wymiana prowadnic zaworowych
NPREurope ,luzów nie ma na prowadnicach zaworowych
siema, jeśli już to 4 głowica, a nie 1 to wyrobione są prowadnice zaworowe, tak czy inaczej czerepy do zdjęcia, pozdro Ale miałeś taki sam problem, czy tylko przypuszczasz tak jak ja że taka jest przyczyna? Pozdrawiam.
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
bo już wiem, że nie ma kompresji, bo lekko się ciągnie za sznurek, I podczas rozruchu tego typu silniki NIGDY nie pokażą satysfakcjonującej kompresji. Z prostego powodu - na wałku rozrządu znajduje się samoczynny odprężnik, który uchyla zawór wylotowy w momencie rozruchu. Ułatwia to rozruch. Po zapłonie mieszanki tłok dostaje takiego przyspieszenia,...
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
No to juz pisze. Gybosc uszczelki nie ma najmniejszego wplywu na stukanie a jezeli by stukalo to tylko chwile bo by juz dawno zawory byly pokrzywione. Zaplon nie spowoduje stukania w silniku lecz jak juz strasznie bylby przestawiony to stukalo by w dolnej czesci silnika na ukladzie korbowo - tlokowym.Jezeli by kanalu olejowego w uszczelce nie bylo to...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Zmuszony będziesz wymienić uszczelniacze zaworowe, bo do planowania należy rozpiąć zawory. Przy okazji sprawdź prowadnice zaworowe , rzadko są dobre.
Czy przy remoncie głowicy sprawdzany był luz prowadnic zaworowych? W większości tych silników na gazie prowadnice są do wymiany z powodu nadmiernego luzu - zawór się "zawiesza" i pojawiają się wypadające zapłony.
A prowadnice zaworowe jak wyglądają ?
w momencie wymiany uszczelki pod głowicą ona sama była naprawiana prowadnice zaworowe mogą już być tak wytarte ze olej po trzonkach zaworów przedostaje się do komór dolotowych jak i wylotowych tak jak przy samochodach wystarczy ze będą rozwalone uszczelniacze na trzonkach zaworowych silnik będzie pobierał sobie olej pozdrawiam
Gniazda zaworowe jak nie są szczelne to przy pierwszym odpaleniu puści chmurę dymu czarnego z tyłu Mylisz chyba gniazda zaworowe z uszczelniaczami prowadnic zaworowych :)
Głowica poszła do zakładu zajmującego się obróbką, wymienili prowadnice zaworowe, obrobili gniazda i zawory.
zrobiłem więc remont: głowica do planowania, nowe uszczelniacze zaworowe, W jakim stanie były prowadnice zaworowe ?
Witam. Przychdzi mi do głowy pewna sytuacje, związana z tym przypadkiem. Proponuję sprawdzić prowadnice zaworowe. Często zdaza się że pękają. Jak myślisz, uporali się z problemem przez 2 lata?
Nie pisałem, zaczęło dmuchać te uszczelki od momentu zdjęcia głowic i regeneracji dwóch prowadnic zaworowych, wcześniej nie zauważyłem przedmuchu
W tym silniku zrób głowicę, uszczelniacze, docieranie zaworów- weryfikacja prowadnic zaworowych. I pierścienie do wymiany.
Do znikającego oleju dodaj jeszcze membranę odmy i uszczelnienia prowadnic zaworowych.
Ale skąd wiadomo, że pierścienie są zużyte? Olej może ubywać przez prowadnice zaworowe.
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
A od kiedy prowadnica zaworowa jest smarowana ciśnieniem oleju? Cylinder nowy czy po honowaniu?
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
Przyjrzyj się po prawej masz k5 pomiedzy prowadnicą tłoków a głowica zaworową widać czarny zarys - to plastik :)
Często uszczelkę wywala do oleju i dlatego napisałem o tych dekielkach bo zdejmujesz je i widzisz która dała ciała a jeśli nie ciapie tamtędy to szukam gdzie indziej np.zwalam kapy zaworowe i patrzę czy ciapie z pod którejś prowadnicy zaworowej. Ps.post kol.Olel jednoznacznie pokazuje że kolega nie widział głowicy od sześćdziesiątki.
A jeszcze mam jedno pytanie w jakim celu czasami klient chce podtaczac prowadnice zaworowe ?
przez prowadnice zaworowe układ szczelny powietrza nie łapie filtry nowe dzis zwalam głowice to napisze jak cos bede wiedział
Nie licz na to że to uszczelniacze puściły - raczej to wina luzów na prowadnicach zaworowych. Olej dostaje Ci się przez pierścienie lub prowadnice - raczej innej opcji nie ma.
Znam przypadek że gość wymienił olej i zaczęło mu coś cykać. Mówili mu że prowadnice zaworowe. Wymienił olej na inny i cisza. To było w z16xel To w końcu masz popychacze klasyczne czy hydro? Bo regulacja tych pierwszych to tylko ściągnięcie górnej pokrywy Dowiedz się jaki olej ma być w twoim silniku
Głowica do sprawdzenia - luzy na prowadnicach zaworowych. Jak będą już wyrąbane to uszczelniacze nic nie dadzą. Masz już głowice ściągniętą to daj nowe pierścienie - później będziesz żałował że tego nie zrobiłeś. Zmierz średnicówką cylindry to Ci wyjdzie czy jest ok.
wymiana samych uszczelniaczy to przy wyrobionych prowadnicach zaworowych nic nie daje, patrzałeś jaki jest w ogóle na nich luz ?
Zapewne roczna kosiarka, ale troche dziwne że zadymiła po 15 min w normalnej pozycji. troche za nowa na zużycie prowadnic zaworowych. Może podwójny stan oleju.
W tym silniku nie występują prowadnice zaworowe jako oddzielne elementy :D Zresztą to nie tam należy szukać problemu
Przyczyną według mnie są wyśmigane prowadnice zaworowe i twarde/ uszkodzone uszczelniacze. Dlaczego na jednym cylindrze? Bo kiedyś nastąpiło małe spotkanie zaworu z tłokiem i kowal wymienił zawór a na prowadnicę nie raczył nawet spojrzeć. Ale to tylko domysły.
podjedz do mechanika który ma tzw. gumowe ucho to napewno tobie doradzi bo faktycznie powodów może byc kilka : sworznie tłokowe, panewki , prowadnice zaworowe. Ale bez rozebrania motoru z tego co opisujesz to chyba sie nie obędzie tak mi sie wydaje
Po zdemontowaniu głowicy sprawdź prowadnice zaworowe, jeśli będą miały zbyt duży wymiana uszczelniaczy niewiele pomoże.I tak jak napisał wyżej kol.jarek225 pierścieni też bym nie ruszał.
Są tylko 3 możliwości pierścienie olejowe puszczają, prowadnice zaworowe , albo turbina. Ja stawiam na wymianę tulei i pierścieni i będzie spoko
Zawór był nowy, z tego co się dowiedziałem to jakaś czajna....Przelot w tej kwestii nie ma nic do gadania, wymieniali wszystko co podlegało wymianie, w tym wszystkie prowadnice zaworowe....
Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy. Zdarza się, rzadko, jak są bardzo bardzo mocno wyrobione prowadnice zaworowe.
Skoro turbina dobra to czemu się muli? Węże od powietrza suche czy w oleju? Może brać olej jeszcze przez pierścienie lub prowadnice zaworowe.
To może być problem z prowadnicami zaworowymi i trzonkami lub "hydrauliką" i ciśnieniem oleju.... tak mniej więcej
Wszystkie prowadnice zaworowe są na tym samym poziomie a te oringi co tam mają być to coś dają? W jednej głowicy jak rozłożyłem to były stwardniałe a w drugiej w ogóle nie było.
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Chcał bym wykonać remont silnika w tym samochodzie silnik przejechał 420 tyś km zaczoł już brać olej w dużych ilościach około litra na 1000 km, to co ja zauważyłem w tym silniku to zapieczone pierścienie smarujące, ztwadniały uszczelniacze na zaworach niewielki luz na prowadnicach zaworowych, napewno wypalone gniazda zaworowe wydechowe i ssące, silnik...
Potrzebna "wizja lokalna". Czyli zerwanie głowicy ogląd sytuacji i pomiary. Głowica czy nie pękła nie jest nadmiernie krzywa oraz czy gniazda i prowadnice zaworowe nie są uszkodzone. Druga sprawa to tłoki czy nie pękły nie mają jakich odbić od zaworów oraz pomiar czy wystają równo z bloku (czy któraś korba się nie ugięła).
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza . Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate. Samochód Peugeot 308 1.6...
Dziękuję za podpowiedzi :) Poszła uszczelka pod głowica przedmuch chyba na 3 cylindrze :) Jak zdejmę głowice to od razu się upewnię co do prowadnic zaworowych.
Tak własnie u mnie jest tylko na zimnym, w naprawie wymieniałeś tylko nieszczelny zawór\zawory(wydechowe tak?) na tym jednym cylindrze ? Pisał ktoś jeszcze o prowadnicach zaworowych.
Sharan 2001r 1.9tdi 115km. Do wymiany są pompowtryski jak i sama głowica ma wywalone gniazda pompowtrysków oraz prowadnice zaworowe. Zastanawiam się jaka opcja jest lepsza czy wymienić samą głowicę po remoncie plus wtryski czy może lepiej kupić cały kompletny silnik z układem wtryskowym i go wymienić?.
Nawet jak nie ma prowadnic zaworowych, to bezproblemowo rozwiercają prowadnice i wstawiają tulejke jako nową prowadnice, a zawór przetacza sie po długosci, co do gniazd to bym ich nie wymieniał jesli sie nie ruszaja, tylko frezować !.
Hmm prawie każdy Ciapek jest zarzygany na kapie zaworowej widziałem już parę patentów żeby puścić odmę dołem.Przyczyną mogą być też zużyte prowadnice zaworowe.
Ja proponowałbym sprawdzić głowicę a dokładnie prowadnice zaworowe i uszczelniacze, bo prawdopodobnie tutaj leży przyczyna kopcenia na niebiesko po odpaleniu i brania oleju.
Może przywiesza się zawór w prowadnicy, albo sprężyna zaworowa jest zbyt słaba i nie nadąża zamykać zaworów. Z częściami mogą być różne cuda.
Wymiana oleju na mineralny raczej tu dużo nie pomoże. Głowica była robiona? Nie tylko pierścienie mogły być tu przyczyną. Co z luzami na prowadnicach zaworowych?
Ciśnienie na tłokach było w granicach po 13 na każdym jednym cylindrze właśnie nie wiem jak z tym luzem na prowadnicach zaworowych bo wyczytałem w internecie ze jeżeli się wymieni same uszczelniacze zaworowe a prowadnice będą miały luz to nic to nie pomoże i dalej będzie brać olej czy to prawda ??. A i jaki byłby koszt ściągnięcia głowicy i jej zrobienia...
Jest to jednostka wolnossąca więc turbo odpada.mogą być uszczelniacze prowadnic zaworowych-na zaworach wydechowych (mechanik też może się mylić). Tak czy inaczej olej dostaje się do wydechu.
Może źle zamontowane pierścienie. Tak jak kolega zbigniew 125 napisał pojeździj trochę jak się nie poprawi (w co wątpie) trzeba rozbierać sprawdzić stan tulei i pierścieni . Jest jeszcze możliwość że olej do kolektora wydechowego przedostaje się przez prowadnice zaworowe bądź inne uszkodzenie głowicy, ale obstawiał bym te nieszczęsne pierścienie
Czyli nie ma sensu szukać usterki w osprzęcie jeżeli pojawiły się wystrzały z kolektora. Wystrzały z kolektora oznaczają że coś stało się w głowicy, najczęściej to objaw wypalonych zaworów lub zatartych prowadnic zaworowych. Polecam odstawić auto do dobrego warsztatu lub mechanika który poradzi sobie z uszkodzoną głowicą. Koszt naprawy będzie wysoki.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
zdemontowalem głowice i okazalo się że jest pęknięcie pomiędzy kanałem wodnym a zaworem wydechowym, i to dlatego na zimnym nie dymił na biało i nie robił ciśnienia w zbiorniczku. myślę że pęknięcie powstało gdy były wymieniane prowadnice zaworowe. teraz muszę szukać nowej głowicy.
Czy były sprawdzone luzy na prowadnicach zaworowych? Pierścienie tłokowe założone poprawnie? Pierścień ma oznaczenie które powinno być na górze. Nie licz na to że się ułoży. Masz problem w głowicy lub źle założone pierścienie o ile pomiary tulei są poprawnie wykonane.
Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego. W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie? Wtedy taki zabieg nic nie da. Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy...
Nie dopala paliwa. Zacznij i wtrysków. Można też ściągnąć kolektor wydechowy i zobacz który cylinder. Można obniżyć pompki na podkładkach co da wcześniejszy zapłon. Uszczelniaczy nie wymieniaj to bez sensu. Przy tym przebiegu to już prowadnice zaworowe na wydechach do wymiany. A że głowica to monolit to trochę trzeba roboty i czasu by to zrobić.
Głowicy planować do wymiany samej usczelki nie musisz, w tych silnikach nie ma tendencji do skrzywiania się głowic. Ale jak chcesz się bawić w jej naprawę to splanuj i zamów zestaw naprawczy prowadnic zaworowych, bo przy tym przebiegu wydechowe będą poza zakresem.
4 najdalej od pompy oleju. Często się czyta że prowadnica zaworowa leci a w końcowej fazie wypala gniazdo najczęściej jak jest gaz. Nawet teraz jest obok temat o 1.6 apf gdzie tak się stało Jeśli ktoś wie co jest przyczyną że akurat 4 cylinder leci to niech się pochwali. Że niby mniejsze ciśnienie na natrysku oleju na denko tłoka i pierścienie stają...
Głowica splanowana, prowadnice zaworowe wymienione, gniazda zaworowe sfrezowane, w gniazda pompo-wtryskiwaczy tulejowane (brąz). Pompo-wtryski sprawdzone. Sprawdziłem, czy jest na nich napięcie - jest. Chyba nie dostają paliwa, myślę, że winna jest część paliwowa pompy vacuum. By the way, od czego jest przekaźnik 382? Jest niesprawny.
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Nigdy nie wiesz co kupisz. Zrobiłeś błąd - miałeś ściągniętą głowicę, wiedziałeś że bierze olej to trzeba było zmienić pierścienie i dać komuś głowice do sprawdzenia. Jak są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Kopci na biało czy na niebiesko?
Prowadnice zaworowe dowymiany i uszczelniacze jeszcze raz. W tym silniku zazwyczaj były do wymiany zawory na dwóch ale nie na 3i 4 , jak 3i 4 to masz więcej zaworów do wymiany, prawdopodobnie wszystkie. Czy po pęknięciu paska kręciłeś silnikiem? jak tak to więcej zaworów, pogięte trzonki zaworowe. pozdrawiam
Panewki nie mają nic wspólnego z konsumpcją oleju silnikowego. Robiłeś uszczelkę pod głowicą: a czy przy tej robocie również wymieniłes kpl pierścieni tłokowych oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych w głowicy ?? Bo to one są winowajcami pożerania tak ogromnych ilości oleju.
Witam.Wymiana uszczelniaczy będzie chwilowym lekiem na ten problem.Jeżeli już to prowadnice zaworowe,które mają za duże luzy,a pompowtryski bo tak nazywamy te głowice z tego słyną.Może Kolega wydać kasę na wymianę uszczelniaczy bo to nie jest technicznie trudne, ale to nie zlikwiduje problemu,który szybko ponownie się pojawi.
Prowadnice zaworowe, pierścienie, z tą garścią informacji to zgadywanie. To że przerywa to może (nie musi) być kwestia zapłonu, brak mocy i kopeć wskazywałby na zawory i ich prowadnice, może pierścienie. Wymieniłem prawie cały silnik.... Zmierz ciśnienie w cylindrach na zimnym, jeśli okaże się niskie, zrób próbę olejową. Podaj wyniki
szklanki zaworowe popychacze zaworowe uszczelniacze zaworowe
whirlpool kondensator rozkręcić laptop lenovo airbag kasowanie
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Robot sprzątający Vileda A3 - przyczyny awarii i rozwiązania Telefon stacjonarny - komunikat "baza nie ma sygnału"