zdejmujesz glowice i robi sie tzw redukcje czyli cos w rodzaju tulejki ktora ma gwint wew i zewnatrz.
wymontować głowice, rozwiercić otwór na świecę wkręcić tulejkę z większym gwintem na "ciasno" i zrobić gwint w tulejce na świecę. Albo zanieść głowicę do tokarza to ci zrobi.
A ja mam takie pytanko, co zrobić z uszkodzonym gwintem świecy w głowicy? Dać to gdzieś do napawania i przegwintowania, czy może niech jakąś tulejkę wmontują? Co będzie lepsze?
Idzie się do sklepu i kupuje się tulejkę redukcyjną z gwintem 18x1,5, następnie do ruskich na bazar, gdzie za kilka złotych kupuje się taki właśnie gwintownik i głowicę się naprawia. Jak koledzy sobie wyobrażają dokręcenie świecy w tulejce z lewym gwintem ?
Heli Coil, Do świecy???
Witam, niedawno stałem się właścicielem 2 quada 110, który kupiony był bardzo tanio z powodu zerwanego gwintu świecy w głowicy. Naprawiłem gwint i silnik odpalił, ale coś stukało od strony sprzęgła. Biegi wchodziły i sprzęgło się nie ślizgało. Zacząłem rozbierać silnik w celu sprawdzenia, co jest nie tak. Okazało się, że rozsypał się włącznik sprzęgła...
Rozumiem że wykręconą świece obudową lub gwintem dotknąłeś do głowicy albo innego elementu obudowy i przy kreceniu nie przeskakiwała iskra pomiędzy elektrodami. Może być uszkodzona świeca ale na początek dobrze ja wyczyść. Elektrody i ile się da w środku. Jeżeli dalej nie będzie iskry to spróbuj wymienić.
Czterotaktowanie mam gdzieś po uruchomieniu zimnego silnika do kilometra, potem jest już ok. Ssanie włączam tylko żeby odpalić i zaraz po jakiś 100m wyłączam. Mam wrażenie że lekko naderwałem gwint świecy w głowicy, chyba za mocno ją dokręciłem, bo troszkę oleju się przy jej kołnierzu zbiera ale świeca się trzyma sztywno. Czy w razie czego to bardziej...
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Mi się przytrafiło jechać 300km wyrwało gwint świecy z głowicy ciągle się luzowała świeca a w końcu wypadła przydrutowałem świecę do kolektora aby mogła sobie normalnie uchodzić energia zapłonu jechałem na LPG bo przecież ten cylinder i tak nic nie zassie z dolotu mając otwartą przestrzeń bałem się tylko że dostanie się dużo kurzu który wykończy gładź...
Jeśli zastosujesz świecę z dłuższym gwintem to na gwincie wystającym w cylindrze osadzi się nagar i przy wykręcaniu świecy zniszczysz gwint w głowicy.
Część z gwintem została w głowicy, czy tylko sama końcówka?
W maluchu były stosowane świece z klasycznym krótkim gwintem, ale z projekcją elektrody. Rzeczywiście świece z długim gwintem były stosowane w silniku 126A1.048 czyli 650 z kwadratową głowicą. Jeszcze świeca F100 o wyższej wartości cieplnej i bez projekcji (taka jak np. do MZ, Simson, Chart) w silniku 126A1.072 czyli wersji na benzynę 74 oktanów.
Bez problemu. Dla firmy zajmującej się wyciąganiem świec to kilka minut roboty. Są dostępne tulejki do naprawy gwintu świecy żarowej.
Jak 40% świec jest padnięte to po uruchomieniu zimny motor powinien się przez chwilę "kiwać" na niższych obrotach. Chociaż bardziej się to objawia przy niższych temperaturach. Acha, i nie kupuj byle czego, nie dość że się szybko spalą, to przy wymianie potrafią wyciągnąć gwint z głowicy :evil:
Ustawienie rozrządu można zweryfikować bez rozbierania. Wystarczy znaleźć GMP. Można to zrobić śrubokrętem przez świece. Zaznaczyć sobie na kole zamachowym. Co dwa obroty zawór wydechowy będzie się zamykał a dolotowy otwierał. Mają być równo gdy jest ustawiony na GMP jak nie coś źle złożyłeś. Zawory też można sprawdzić ustawić GMP jak zawory są zamknięte...
ja tam kiedyś jak miałem zerwany gwint w głowicy to owinąłem gwint świecy blaszką od piwa i wkręciłem na siłę i trzymało :) kolega za to wklejał świecę na Distal (nie poxipol! ten puszcza) tyle że Distal to parę dni schnie
zerwany gwint świecy
Hej, mam mały problem, ponieważ zerwał mi się gwint w głowicy (w miejscu wkręcania świecy). Chciałem dzisiaj przykręcić świecę, lecz się nie da. Wymyśliłem, że przewiercę dziurę na większą i przegwintuje na gwint M12 (aktualnie jest na M10). Kupiłbym nową świecę z tym gwintem. Czy to będzie dobry pomysł?
Tak, możliwe. Zauważ że gwint świecy jest stalowy, głowica aluminiowa.
Gwint świecy nie może wystawać poza gwint w głowicy bo potem przy wykręcaniu zostanie uszkodzony gwint w głowicy. Możesz spróbować wkręcić 19mm ale trzeba dać grubszą podkładkę. Na palenie nie będzie to miało wpływu. Są świece z iskrą powierzchniową ale czy na ten mały gwint występują trzeba sprawdzić.
W sklepie firmy Wurth są tuleje naprawcze gwintu otworów świec do montażu bez konieczności demontażu głowicy.
Czy ktoś ma patent na odkręcenie urwanej świecy żarowej ? Gwint został w głowicy a świeca ukręciła się tuż pod sześciokątem na klucz.
Spróbuj dotykać gwintem do głowicy. Jeżeli brak iskry to prawdopodobnie zwarcie między elektrodą i korpusem (gwintem) po zanieczyszczonym izolatorze. Jeśli nie pomoże czyszczenie to świeca do wymiany. (Zakładam, że przerwa na świecy została sprawdzona, a iskra między przewodem i masą jest solidna.)
Niedokręcona świeca lub uszkodzony gwint w głowicy.
Raczej świecy nie ukreci jak już to gwint wykreci z głowicy ze swiecą.
Z technicznego punku widzenia najlepszym sposobem będzie zdjęcie głowicy i wykręcenie świecy. Do wiercenia również będziesz musiał zdjąć głowicę, bo jeśli Ci naleci opiłków do cylindra to sam się domyśl co się stanie. Jeśli natomiast kawałek świecy wystaje to możesz sprubować wykręcić kluczem samozaciskowym, ale nie wiem gdzie można kupić, ja kiedyś...
Tak w ogóle, jaki tam był fabrycznie rozmiar gwintu świecy zapłonowej, M14?
Dodam tylko że używanie dłuższych świec powoduje osadzaniu się nagaru na odsłoniętym gwincie świecy w cylindrach i w konsekwencji uszkodzenie gwintu w głowicy przy wykręcaniu świecy.
Witam. Jak już to na maksa rozgrzać i wtedy z wyczuciem wykręcać prawo lewo.Co do Twojego mechanika to takie rady niech sobie udziela i zdejmuje głowice nie wspomnę o redukcjach jakie chce wstawiać po wierceniu. Jeżeli tak się stanie i się ukręcą to można to zrobi bez zwalania głowicy i niszczenia gwintu.
Ja nie mam urwanej świecy lecz zerwany gwint w głowicy i chce go naprawić nie znalazłem filmików odnoście zerwanego gwintu w głowicy
Miałem taki przypadek w dolnozaworowej Warszawie, ale tam wystarczyła żabka, bo było 100% dostępu do gniazd świec zapłonowych. Może takie coś: http://www.narzedziowy.pl/8142_JONNESWAY... ewentualnie rozwiercić, dopasować gwintownik z lewym gwintem i naciąć gwint wewnątrz tulei, wkręcić "lewą" śrubę
Wiem że już prawie rok po ostatnim poście, ale na przyszłość jak tuningujecie silnik to nigdy nie świecą z dłuższym gwintem pojeździsz trochę i wykręcisz świecę razem z gwintem aluminiowej głowicy. Najlepszym sposobem na tuning 2t jest pierwsze zwiększenie pojemności nowym cylindrem. Drugie zwiększenie kompresji splanowaniem głowicy. Trzeci sposób dużo...
Ja np . wykręcam wszystkie świece i sprawdzam na stole pod prostownikiem .Wtedy widzę która , w jakim czasie i czy cała jest czerwona ,czy tylko grzeje część świecy. Robię tak dlatego , że kiedyś zapłaciłem za CHAMPIONY kupę kasy i po pewnym czasie miałem objawy jak u ciebie ,jedna padła po krótkim czasie użytkowania. Świece zawsze wykręcam i wkręcam...
Nie wiem jak jest w Galaxy,ale chyba jak we wszystkich autach,wg mnie było już kiedyś naprawianie gniazdo tej świecy właśnie poprzez zastosowanie takowej tulejki. Wymiany bym dokonał przekręcając tulejkę na nową świece. A jak działają takie tulejki znajdziesz bez problemu w google,tutaj za dużo opisywania,poszukaj po prostu zestawów do naprawy gwintu...
Witam. No co do pakuł. Miałem kiedyś traktorek SAM, przekładnia Dzik 21 rama samoróbka a silnik Maluch 600cm3. Zerwały mi się gwinty świec zapłonowych w głowicy a z racji nie chęci naprawy wkręciłem świece od FSO 1500 na pakułach. Fakt inne ciepłoty i cała reszta inna między innymi długość gwintu ale trzymało ponad 4 lata prac ogrodowych. Wiec poczciwa...
Na przyszłość polecam Auto-Szlif w Konstancinie na Szopena, dają radę z takimi problemami oraz z zerwanym gwintem w głowicy.
Tak być może masz zerwany gwint na świecy niektórzy mechanicy robią to bez wyjmowania głowicy rozwiercają gwint następnie wkręcają specjalna tulejkę z gwintem pod świece odsysają opiłki z wiercenia które są na tłoku i obchodzi się bez demontażu głowicy ponieważ demontaż głowicy jest droższy jak ta robota z tulejką .Ponieważ dochodzi wymiana uszczelki...
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Zbyt ciepła świeca nie bedzie "chodzić" bo będzie ją spalać na czarno, zbyt zimna również nie - bo nie będzie się oczyszczać i będzie mostki łapać. Problemów może być kilka - od powyłamywanych żeberek głowicy, czy dorobionej tulejki redukcyjnej gwintu, źle odprowadzającej ciepło, do złej regulacji silnika - zbyt wczesny zapłon, mieszanka zbyt uboga...
Wycinek ze specyfikacji tego kleju: "Odporność na temperaturę do +149°C" Głowica cylindra kosy spalinowe powinna pracować z maksymalną temperaturą około 120-130°C, powyżej zaczyna się zacierać.
Witaj. Sam sobie odpowiedziałeś ''zepsuty gwint''. Nie dokręciłeś świecy i ją ciśnienie wywaliło, zerwał się gwint. Nowa głowica lub nabić tuleje.
Robert, mi się udało, pisałem wcześniej o tym na forum. Udać to się uda - w dieslu, gdzie zawór opiera się bezpośrednio o tłok, to bez najmniejszego problemu. W benzyniakach tylko trzeba szopki odprawiać. Szczególnie 16V z trzonkiem zaworu w okolicach 5 mm. Swiece tez wilzysz w oleju i wkrecasz?Pisze w stanie suchym koniec kropka. Batigol, spójrz na...
Jest prawie że sucha Sprawdź gaźnik, uszczelki między gaźnikiem a cylindrem. Po dłuższym pchaniu bez odpalenia, świeca powinna być mokra, zalana paliwem. A może być to spowodowane zaciąganiem lewego powietrza przez np przekręcony gwint w głowicy do świecy, gaźnik sprawdzałem wszystko w nim wyczyściłem.
A co ma długość gwintu do cyklu pracy? Jeśli rzeczywiście ma być świeca z długim gwintem to bardzo głupio czynisz zostawiając świeczkę z krótkim... W ten sposób zmniejszasz stopień sprężania, pogarszasz warunki zapłonu, oraz zwiększasz ryzyko spalania stukowego (żarzące się nagary na gwincie w głowicy). Jeśli nie masz pewności czy rzeczywiście ma być...
Problem z brakiem mocy rozwiązany, powodem było niewłaściwe ustawienie łańcuszka rozrządu. Liczba oczek na łańcuszku była nieodpowiednia tj. miałem 15 oczek zamiast 16 oczek. Dało się to wszystko zrobić bez zdejmowania paska rozrządu. Teraz niestety mam inny problem, a mianowicie wystrzelila mi jedna świeca zapłonowa (zerwało gwint). Czy jest możliwość...
Czy po wykręceniu świecy z głowicy, dotknięciu jej gwintem do silnika i założonej fajce przewodu zapłonowego widoczna jest iskra? Można też sprawdzić, czy silnik "zagada" przy podaniu do dolotu powietrza odrobiny samostartu albo Plaka ;)
Masz w nim grzebaną głowicę? Według instrukcji powinna być zastosowana świeca CR7HSA z gwintem M10 - bardzo popularna w handlu, stosowana m.in. w chińskich skuterach. Świecy którą podałeś rzeczywiście nie ma w handlu, ale jest DR6HS (z rezystorem przeciwzakłóceniowym). Ta świeca zapłonowa ma gwint M12, co sugeruje że gwint w głowicy został zerwany i...
Fachowo robi się to przez otwór świecy, wkręcając odpowiednią blokadę. http://obrazki.elektroda.net/85_12780751... Możesz użyć grubego sznura, takiego, który zmieści się przez otwór świecy, wkładając jeden z końców do cylindra. Śruba może mieć tzw. lewy gwint, ale różnie to bywa.
Czyli albo kolega założył świecę bez uszczelki albo jest zerwany gwint. Mam na strychu taką głowicę to mogę poratować.
To poczytaj o wykrętakach do świec. Jak niby mam Ci więcej pomóc? Ale jak ukręcisz wykrętak to będzie jeszcze gorzej. Powodzenia żebyś nie musiał zwalać głowicy.
Dobra chemia wszędzie wejdzie (szczególnie zwykła nafta). Do puki świecy choć trochę nie ruszysz, to nie ma prawa na gwint świecy wejść jakakolwiek chemia, bo w jaki niby sposób ma się przedostać przez uszczelnienie świecy w głowicy? Pozdrawiam.
Ja miałem w maluchu przegrzany silnik tzn wszystkie gwinty w głowicy rozhartowały sie abo coś, najpierw poszły śruby z kolektora wydechowego potem gwinty ze świec.....
Zawsze lepiej wykręcać na zimnym bo przy wykręcaniu na gorącym ryzykuje się ,że wykręci się razem z gwintem aluminiowej głowicy. Te gwinty często w proszek się obracają. Tyle na podstawie praktyki.
wytaczasz taką wkładkę z gwintem pod świecę w środku i jakimś innym z zewnątrz rowiercasz otwór w głowicy i robisz gwint pasujący do wkładki najlepiej jest gwint na wkładce wytoczyć trochę ciaśniej żeby się nie wykręcał przy wykręcaniu świecy albo wkręcić wkładkę na jakiś klej czy zapunktować
Witam, Przyszła pora na wymianę świec zapłonowych w mojej Astrze H GTC silnik Z16XER, kupiłem oryginalne świece GM w ASO i teraz zabieram się do wymiany, kiedyś wymieniałem w starych samochodach, ale teraz czeka mnie troche więcej pracy, sprawa wygląda tak, że: Odłączam akumulator, zdejmuję osłonę z napisem ECOTEC, następnie odłączam kabel zasilający...
Głowica to koszt 30 zł, nie widze sensu robienia samodzielnie wstawki gwintowanej pod świece. Swiece z długim gwintem są. Od strony sprzęgła idzie najpierw łożysko póżniej symering i znowu łożysko. Łożyska 6204 C3 ewentualnie C2 ale nie pochodzą długo. Przerwa na przerywaczu 3mm według instrukcji daje mizerne rezultaty, ustaw 0.5mm jest lepszy moment...
Witam. Nakreślę krótko temat, Fiat Bravo 2, 1.4 benzyna, 150 KM, 2009 r - auto zakupione w lutym 2020 r, na początku lipca została założona instalacja gazowa. We wrześniu nastąpiła awaria, czyli wypadanie zapłonu na cylindrze, okazało się, że świeca zapłonowa po prostu wypada z gniazda głowicy - zerwany gwint. Chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów...
Ze względu na dużą zmianę temperatur, ciężko podać pobór prądu. Dla przykładu start pomiaru zaczyna się od nawet trzydziestu kilku amper i sukcesywnie maleje nawet do siedemnastu - dwudziestu amper. Jeszcze inaczej będzie dla świec niskonapięciowych, gdzie 12v można podać na krótki okres czasu, rzędu dwóch - trzech sekund, a potem powinny być zasilane...
Witam. Zerwał mi się gwint w głowicy do świecy. Posiadam już drugą głowicę i znalazłem różnice między nimi. Na mojej zawory miały po 2 sprężyny a na tamtej, po jednej, dlaczego? Które zawory są lepsze z 2 sprężynami, czy z 1 sprężyną? Jeśli z 2, to czy mogę przełożyć te zawory do tej głowicy, co było po 1 sprężynie? Z góry dzięki, czekam na odpowiedzi.
Wykręć świece przyłóż do głowicy końcówkę z gwintem I niech kto$ drugi odpala samochód a ty zerkaj czy iskra jest na świecy a co do paliwa to jak kręciłeś wcześniej I po wykręceniu tej świecy powinna być mokra końcówka.
Kurcze, w żadnym wypadku !!! Zniszczysz gwint w głowicy. Ludzie, no co wy ... :)
Sprawdź czy wtryskiwacz wyjdzie na tym cylindrze. Jak tak to wbij żarnik do środka. Zakup wcześniej cienki magnes, taki żeby przeszedł przez otwór od końcówki wtrysku. Potrzebna Ci będzie jeszcze sprężarka i pistolet długi do przedmuchania. Magnes wkładasz przez otwór po wtryskiwaczu, a w otwór po świecy wdmuchujesz powietrze. Sto procent gwarancji...
Kręci i nie odpala? Powodów może być pierdyliard. Od zapchanego filtra paliwa aż po zarżnięcie silnika na amen. Pierwsze co warto sprawdzić to wykręcić świecę zapłonową, włożyć ją w fajkę jakby była wkręcona, gwintem dotknąć głowicy i próbować odpalić. Na końcu świecy powinna przeskakiwać iskra elektryczna. Podobna do tej którą można zauważyć w zapalniczkach...
Dzięki za pomoc dzisiaj wymieniłem przerywacz na nowy i iskra się pojawiła, przerwę ustawiłem 0.35. pozostało jeszcze na nowo przegwintowac otwór w głowicy na świece albo kupić nową bo gwint jest urwany. I motorek będzie jeździć :)
Niby dlaczego nie wskazane? Rozgrzej motor. Przyspawaj do niej młotek bezwładnosciowy 10kg albo i wiekszy jak masz:) i do góry wyjdzie. przy próbie krecenia może sie złamac. Obciąłem świecę z góry i na wystający gwint nakręciłem tulejkę z gwintem wewnętrznym z przejściem na końcówkę do ściągacza do wtryskiwaczy. Świeca się ułamała poniżej końca gwintu,...
Na wolnych obrotach mocno "drży" powietrze w kolektorze ssącym. Czujnik temp zasysanego powietrza jest w pewnym sensie ogrzewany powietrzem które jest odbijane i wracane czasem z cylindra. Fazy ssania i wydechu trochę nachodzą na siebie. Czujnik jest bardziej "chłodzony" przy wyższych obrotach. Aż tak bym się jego nie czepiał. Możesz zdjąć z niego wtyczkę...
Cały rozrząd był zmieniany na nowy łącznie z trybem pompki oleju uszczelka też nowa założona. Zawory nie były docierane bo pisałem do gościa jak kupowałem głowice to odpisał że nie trzeba. W starej głowicy gwint od świecy zerwany tak bym stara założył na sprawdzenie Dodano po 3 Zdjęłem dzisiaj Celinder okazało się że pierścionki się przestawiły pokrywały...
załóż chłopie jednoelektrodowe NGK i uto bedzie jezdzic tak samo jak czteroelektrodowy Bosch jezeli chodzi o Boscha to przed wkreceniem w głowice polecam potraktowac gwint na świecy narzynką M14*1.25 z tego wzgledu ze gwint jest kształtu baryłkowego i podczas wkrecania moze zacierac sie gwint w głowicy co prowadzi do jego uszkodzenia Koledzy oczywiscie...
"Coraz częściej przestrzega się przed zastosowaniem smaru miedzianego. Zwłaszcza w połączeniu z głowicą aluminiową. Może on bowiem być powodem korozji." --> do tego potrzeba jeszcze wody, a temperatura świecy wynosi 450 - 850 C, gwintu pewnie ze 200 na bide, więc czego jak czego w gwincie, ale wody to tam nie uświadczy, zatem skąd korozja ?
Ja również mam u siebie walniętą jedną świece żarową i Vojtek ma problemy z odpalaniem. Wtryskiwacze regenerowane były rok temu w profesjonalnym zakładzie i są ok. Mam poważniejszy problem, bo świeca pękła mi za gwintem, więc bez ściągania głowicy się nie obejdzie. Jeśli auto pali tobie z problemami radziłbym wymienić wszystkie świece żarowe. Do wyciągnięcia...
Tak, jeśli coś źle złożone lub nie pracuje poprawnie, np podparty zawór lub zacinający się. Uszkodzone pierścienie (pękły podczas montażu). Źle założona głowica, uszkodzona uszczelka... Widziałem też głowicę, w której przepuszczał gwint świecy. Powodów może być dużo.
Dobrze jest gdy przed pomiarem, gdy silnik jest zimny, poluzuje się świece i dokręci się je z niepełną siłą. To znaczy nie z taką jak zwykle. Nagrzana głowica może nie mieć ochoty puścić mocno dokręconej świecy na zimno, co dla gwintu w niej lub dla samej świecy może skończyć się tragicznie. Po sprawdzeniu ciśnienia też warto przynajmniej trochę odczekać...
Kolego, prawdopodobnie została częśc za gwintem. Więc; wydłubujesz żarnik właściwy,rdzeń czy jak go zwac. Jak nie chce wyjsc to rozwiercasz. Zostaje "rurka" którą gwintujesz i w którą wkrecasz srube i wyciagasz młotkiem bezwladnosciowym. Rozmiary gwintownikow czy wierteł testujesz na wykreconej świecy.
Głowica była odkręcana ponieważ świeca wykręciła się z gwintem i była naprawiana.Cylinder miał bardzo małe ryski z jednej strony które raczej nie mają wpływu na pracę silnika.Nagaru też nie było w głowicy.Na zimnym silniku ma moc.
nie wiem jakim momentem je dokręcić ? Świece zapłonowe dokręcamy siłą 20-25 Nm Wiem, że stary wątek, ale to szkodliwa informacja. Dla tej świecy jest 15-20Nm. Moment dokręcania zależy od średnicy gwintu (12mm), materiału głowicy (aluminium) i czy jest podkładka czy stożek (tu jest podkładka).
Oryginalnie do silnika BVS143 Tecumseh zaleca stosowanie świecy Champion RJ17LM. Ponieważ nie można znaleźć odpowiednika Iskry dla tej świecy, znalazłem odpowiednik Iskry dla świecy Champion RJ19LM, zalecanej przez Briggsa, ale w Tecumsehu też zdającej egzamin. Jest to świeca Iskra FS50KR. Twoja świeca Iskra F95PS ma gwint dłuższy (12,7 mm wobec 9,5...
Tylko i wyłącznie trzeba ją wydłubać a następnie poprawić gwint w gnieździe świecy. Chyba że nie ma możliwości to zdejmować głowicę. PS: w intercarsie sprzedają zestawy do takich napraw ale cena przewyższa koszt całego silnika...
Myślałem nad spawaniem - szczególnie w dwusuwach. Praktycznie nie próbowałem. W głowicach samochodwych ryzyko zniszczenia głowicy w ten sposób - poluzowanie gniazd zaworowych.
Witam, najprawdopodobniej - zatarl sie tlok w cylindrze, a bardziej - pierscienie na tloku / w rowkach, szczegolnie olejowy - przez co nie dziala, nie zgarnia oleju z gladzi cylindra - tylko 'pompuje' go ponad tlok, niestety...Dlatego wyrzuca olej wydechem i przepuszcza przez gwint gniazda swiecy... Pozdrawiam.
1. Może być tak jak jest 2.Gwint w głowicy jest dobry? Jeśli gwint na świecy jest zdarty to wymień świece na nową.Sprawdź czy teraz po prawidłowej regulacji świeca jest okopcona(wstaw zdjęcie) jeśli ma kremowy nalot lub szary to jest ok. 3.Zębatka jest mocowana do zabieraka który wchodzi w piastę koła. Pod zabierakiem są powkładane gumowe odboje. Jeśli...
jeśli chcesz po taniości bez ściągania głowicy to: wytnij z aluminiowej puszki po piwie pasek blaszki ciut szerszy niż gwint świecy i owiń ze 2 razy ten gwint, zaciśnij na końcu gwintu i wkręć świecę na siłę - ja tak kiedyś zrobiłem w jednym aucie gdzie był zerwany gwint i trzymało do końca, byle potem nie wykręcać, więc od razu z nową świecą tak najlepiej...
jeżeli trochę puściła to próbuj starą i skuteczną metodą ... delikatnie ją zakręć i znów odkręć o te pół obrotu - powinna pójść troszkę dalej .. i tak się baw aż wykręcisz.. jeżeli przy kręceniu prawo/lewo nie będzie popuszczać to świeca jest zapieczona i prawdopodobnie oderwała kawałek gwintu od głowicy co blokuje dalsze kręcenie... jedź z tym do mechaników,...
Domowy jest taki sam jak u mechnika - trzeba mieć manometr wkładany w miejsce świec. I niestety zimny silnik by wykręcić świece ( na gorącym można uszkodzić gwinty w głowicy) więc u mechanika nie da się tego zrobić "od ręki". Trzeba wykręcić świece ze wszystkich cylindrów ( aby się silnik lekko kręcił z rozrusznika) i w dwuosobowym składzie przystąpić...
Wyciągasz sobie kabelek WN z jednej świecy i wkładasz w niego inną świecę (ewentualnie wykręcasz ją z głowicy jeśli nie posiadasz w zapasie) przykładasz gwintem świecy do części metalowych silnika a druga osoba kręci rozrusznikiem. Będziesz miał albo nie miał, koledze wyżej nie chodziło o to czy masz paliwo w baku tylko czy jest podawane do silnika,...
Witam, ostatnio podczas wjeżdżania na podwórze zaczęło coś stukać pod maską. Okazało się że świeca w gnieździe luźno latała. Próbowałem ją wkręcić ale zjechało gwint w głowicy. Dzwoniłem do mechanika i powiedział że założy sprężynę HELI-COLI (bez ściągania głowicy). Dzisiaj jeszcze raz zajrzałem pod maskę i okazuje się, że gdy zdejmę podkładkę ze świecy...
Oczywiście. Przecież świeca wchodzi do komory, więc nieszczelność na jej gwincie lub korpusie obniży ciśnienie.
Okazalo sie jednak,ze urwala sie pomiedzy nasada na klucz a swieca,reszta z gwintem pozostala w srodku,co nie stety nic nie zmienia.Dzieki za pomoc.:cry:
TIS podaje dla tego silnika 14-16 bar, u mnie 17, powiedzmy że błąd pomiaru 1 bar, może być trochę nagaru. Człowieku tam jest 10,5:1. Wartość kompresji jest wartością stałą, co znaczy że bez zmian konstrukcyjnych nie można jej zmienić. U Ciebie to chyba głowica jest splanowana po sam gwint świecy.
I jeszcze jedno jak ta świeca z tą sprężynką czy tulejką jest uszczelniana? Podkładka uszczelniająca świecy opiera się na tulejce. To gwint między tulejką i głowicą uszczelnia się nagarem z przedmuchów? Tak to wygląda na foto. Dodano po 28 Patrzcie taka pierdoła a jakie mogą być skutki? Głowica gorzej odbiera ciepło od świecy, ta się przegrzewa, cylinder...
Ok sprawdzę jaka tam jest dokładniej Dodano po 4 Prawdopodobnie problemem była zła głowica zamontuje ta co dostałem w zestawie ale ona potrzebuje świece z dłuższym gwintem zamówiłem świece już tez złoże i zobaczę jak będzie
odkopuje temat ale może się komuś przyda zawsze zakładałem świece nkg i one tez nie są idealne bo jedna po 3 miesiącach padła wiec to zależy tez jak się trafi ale raz miałem taki przypadek. Po zakupie swiec iskra pierwsze wrażenia to gwint aluminiowy wygląda na slaby materiał wkręcając je balem się ze jak czasami świeca się zapiecze to żeby nie została...
Dzięki za rady ;) Dzisiaj po raz n-ty raz próbowałem docierać zawory... Testowałem różne twardości sprężyny i nic z tego. Przy największej twardości było trochę lepiej, ale za mało. Może spróbuję wykonać głowicę na nowo. Poszukam na złomie jakiegoś kawałka aluminium. Jeszcze tylko nie wiem jak gwint zrobię na świecę M10x1. Może zrobię gwintownik ze...
Trzeba popatrzeć na iskrę - jaki ma kolor, jak jest długa? Silnik w czasie rozruchu stawia wyraźny opór w chwili sprężania? Metodologia napraw - może to zepsute, może tamto? Można wymieniać w ciemno, ale najszybciej wymienić silnik lub cały pojazd na sprawny. Chcąc usunąć usterkę należy znaleźć ją na podstawie obserwacji niesprawnego silnika. Można...
Witam. Podczas wykręcania świecy żarowej uszkodził mi się gwiny w glowicy, jak naprawić tą awarie .Próbowałem świece na kleju usadowic ale nic to nie dało.
FLENNOR? Nawet o czymś takim nie słyszałem... Nie dawajcie sie nabierać na oszczędnośc kilku złotych na świecach. Świec nie wymienia się co paręset kilometrów - warto naprawdę zainwestować w dobre świece i mieć na dłuższy czas spokój. Badziew może pokruszyć sie do cylindra, może sie urwać, a widziałem już takie, które przy wykręcaniu wychodzą z głowicy...
Jeśli Ci bardzo zależy na tym sprzęcie, to zleć tokarzowi wytoczyć tulejkę. Tokarz będzie już wiedział jak ją "zamontować w głowicy" podkaszarki i będziesz miał nadal sprawny sprzęt.
No to dwa parametry oprócz ciepłoty, średnica gwintu, i długość gwintu. Raczej to będzie czternastka, a długość poznasz jak zajrzysz w głowicę, chyba że też jej nie masz.
Wtrące trzy słowa. Moim zdaniem alarm blokuje. Ale sprawdził bym następujące rzeczy: ( z zachowaniem szczególnej ostrozności) -odkręcić koło lewe wykręcić świece ( chyba że masz zapasową) wypiąć przewód od świecy w głowicy, w to miejsce wpiąć wykręconą świece, gwintem przyłożyć do masy i przekręcić kluczykiem powinna pojawić się iskra, zrobić tak z...
Witam, mam skuter marki MOTO-VENTUS z silnikiem 4 T 139 QMB. I mam oto taki z nim problem, razu pewnego jak jechałem zgasł mi i palił świecę tak że środek wypadał. I tak spalił kilka świec aż w końcu nie zapalił i na dodatek poszedł gwint w głowicy. Wymieniłem głowice, i dalej to samo. Wymieniłem tłok cylinder i dalej to samo, ale podkreślam zawory...
świeca głowica gwint zerwać gwint świeca głowica gwint świeca
numer telefon satel instrukcja serwisowa ariston volvo silnika
mikrokomputer cobra1 behringer inuke nu6000
Naprawa elektroniki w wyrzynarce Metabo – diagnostyka, triak, kondensatory, szczotki Samsung 55MU6172 – reset Smart Hub w service menu, sekwencja Mute 1 8 2 Power