Ja bym nie zaryzykował zamontowania nowych pierścieni bez honowania bądź tulejowania tego bloku. Miałbym obawy, że cała robota pójdzie na marne i za kilka tygodni znów będzie trzeba rozbierać silnik z powodu pożerania oleju lub kopcenia. Tutaj masz trochę info na temat uszkodzenia tłoków i tulei:
Kompresja w cylindrze jest dobra? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka, pierścieni oraz gładzi cylindra.
No tak, jeżeli gładź cylindra jest słabsza to jawka nie bedzie miec odpowiednej mocy, kompresji. Cylinder do wymiany lub szlifu
czy zwiekszy to kompresje Niewiele, nie warto z powodu większych oporów i szybszego zużycia gładzi cylindra. A masz na niego miejsce?
A w jakim stanie jest gładź na cylindrze. Tak jak piszesz zachowuje się silnik przytarty.
Kompresja głównie określa zużycie gładzi cylindrów (chyba że kompletna padlina). Do sprawdzenia zaworów badamy na szczelność. W tym przypadku zły trop, bo to na benzynie kuleje, a na gazie ok, gdy zawory nie trzymają (trochę).
Pierścienie tłoka wyglądały na nieuszkodzone. Czy możliwe jest jego przytarcie bez uszkodzenia pierścieni ? Czy po zdjęciu głowicy, trzeba ją potem planować i montować nowe uszczelki ? Głowicy nie trzeba planować, to nie samochód. Daj te zdjęcia. Jest możliwe uszkodzenie gładzi cylindra bez widocznych śladów na pierścieniach.
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Uszkodzony wtryskiwacz potrafi nadtopić tłok, który potem uszkadza gładź cylindra. Inna opcja to palenie samostartem po zapowietrzeniu silnika, efekty takiego palenia mogą wyjść dużo później. Dym też może powodować turbo. Sprawdź przedmuchy z silnika.
Sprawdziłeś czy na gładzi cylindra nie ma progów ,rys lub wżerów a jaki stan tych pierścieni ?
Właśnie o takie ślady płynu mi chodziło. tylko wytrzyj to dokładnie bo lakier lubi zejść od płynu. W taki wypadku na pewno pompka. Tylko w pompce nie ma siłownika, to jest tłoczek. Możesz bawić się w regenerowanie, wymianę uszczelnień pompki pod warunkiem że gładź cylindra dobra i sprężyna dobra. Ale koszt nowej nie powinien być porażający. Miłego dłubania.
Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
Tak jak wyżej.. Ustaw tą iglicę i śrubkę od powietrza oraz sprawdź czy nie ma wycieków z gaźnika. Sprawdź również stan samej iglicy czy nie jest jakaś szlifowana czy coś.. Jeżeli masz do niej wątpliwości, to kup nową - groszowe sprawy a będziesz miał spokój ;) Pamiętaj, że zły stan pierścieni, tłoka oraz gładzi cylindra również przyczynia się do większego...
GY-6 ma cylinder żeliwny, więc trzeba docierać. Co innego jakieś markowe maxiskutery lub motocykle - niektóre mają w czterosuwie cylinder aluminiowy z powoką nicasilu. Wówczas docieranie jest bardzo krótkie. Przy zbyt ostrym docieraniu pewnie tłok będzie wyglądał jak po spuchnięciu. Możliwe, że będzie ślad na gładzi cylindra. bemka - respekt za awatar...
Najlepiej zdejmij cylinder i wtedy zobaczysz , czy tłok spuchł czy nie , ocenisz stan gładzi cylindra i pierścieni. Dobrze byłoby również zmierzyć sprężanie manometrem np. u mechanika. Przyszła mi do głowy jeszcze pewna sprawa , puchnąć może przez słabą mieszankę tzn. jest zbyt sucha , za mało paliwa za dużo powietrza. W skrajnych przypadkach robi się...
Tak, pomiar już w tej chwili kwalifikuje do demontażu głowicy i obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz.
Pomiar kompresji może wyjść prawidłowo nawet podczas gdy pierścienie będą popękane lub gładź cylindra będzie porysowana. Mam podejrzenia że w tych nowszych silnikach Piaggio (HiPer) zaczęli wkładać tłoki gorszej jakości, gorszy stop aluminium przez co puchną gorzej niż Almoty do Rometów. W bardziej skomplikowanych kwestiach wtrysku Purejet raczej na...
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra choć nie wiem czy opłaca się ta zabawa bo zestaw...
Jak to rozwalił się wał??? Takie rzeczy się nie zdarzają! Czy ten silnik jest aż tak tragicznie zajechany? Jaki masz stan gładzi cylindra?
Jeżeli daje się uruchomić, to ja bym używał aż przestanie się uruchamiać i nie patrzył na ryski.
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Oczywiście, że da się zrobić. Szacun za te miechy. Ale myślę, że lepszym sposobem byłoby wyciągnięcie tego z zewnątrz żeby nie uszkodzić gładzi cylindra. Jesteś w stanie tam włożyć rękę? Na jakiej odległości od końca jest to wgniecenie?
Właśnie po to olej w cylindrach(gładź),bo gdzieś indziej to za rok nic się nie stanie.
gładź cylindrów najczęściej jest porysowana przez złe filtrowanie powietrza, przez niesprawny układ wtryskowy paliwa i na wskutek opiłków w oleju a w tedy cały silnik cierpi.
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
Co Ty robisz za doświadczenia z tym olejem przekładniowym.Wymyj to pieroństwo!!! Rozumiem ,że gdybyś nasmarował gładź cylindra do włożenia tłoka ale zalać 15W 40 to trochę przesada...! Przecież musisz stosować olej do 2T DO SILNIKÓW WYTĘŻONYCH i to w mieszance, do tej piły to 1:25-najwyżej 30, Czego się boisz odpalić jeżeli chcesz jej używać???? Jest...
Pytanie jak wygląda gładź cylindra ? Coś tam wpadło
Tak, czy inaczej jest możliwe zaciągnięcie pyłu z katalizatora do cylindrów. Zwłaszcza, gdy katalizator jest umieszczony na kolektorze wydechowym. Po rozbiórce silnika powinno być widać intensywne ślady ścierania na ściankach tłoka i gładzi cylindrów do przytarcia włącznie.
No fajnie świece bedą czarne bo idzie za dużo oleju gdy, 1- pierscienie są popękane na tłokach 2- są rysy na gładzi cylindra (to akurat było u mnie 1 i 2 gar miały rowki) Zawory żle ustawione od razu słychać (sprubój na Allegro poszukać książki sam naprawiam ) osobiście korzystałem z tego typu literatury i 25 letni fiat 125 i 12 letni Poldek przez 5...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Naiprawdopodobniej zużyte pierścienie, być może uszkodzona gładź cylindra...
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
Ja zawsze myślałem, że honowanie polega na "porysowaniu" cylindra tak żeby film olejowy jak najdłużej utrzymał się na gładzi cylindra. Bardzo pomocne przy wymianie tłoków czy samych pierścieni, gdzie stare wygładziły te zarysowania.
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Może warto pomyśleć nad kontrolą stanu gładzi cylindrów i wymianą pierścieni?
Po tylu latach to naturalne, że uszczelniacze stwardnieją. Śladami na tłoku bym się nie martwił, jeżeli gładź cylindra jest w dobrym stanie.
Kanał, wężyk przez który podciśnienie pompuje membraną żeby ta zasysała paliwo z baku do gaźnika. Zdejmij tłumik i zobacz czy okno wydechowe nie jest zatkane nagarem i przy okazji popatrz na gładź cylindra i stan tłoka jak to wygląda.
No misio dokładnie wyjaśnił, jak najprościej to zrobić. (at)cudny 1.wlotowy, najlepiej zrobić taki sam jak i w gładzi cylindra, czyli tak ze 2 do 2,5 mm. A wylotowy, to proponuję zrobić nieco większy, ale należy pamiętać, aby odległość brzegów tych otworów na gładzi była zawsze większa od średnicy otworu w gładzi cylindra. Jeżeli ktoś nie rozumie, po...
Dzień dobry ponownie. Pytanko jeszcze mam dotyczące cylindra. Czy to normalne, że tuleja w tym silniku jest aluminiowa? Szczerze to pierwszy raz widzę takie coś. Myślałem że jest jakaś wkładka w bloku silnika, ale najwyraźniej nie. Wygląda że to aluminium. Trochę dziwne. Teraz tak łączę fakt i myślę że ten szary olej to chyba efekt ścierania się tej...
wtryskiwacz do pomiaru jest napewno zmodyfikowany tzn. nie posiada igły w końcówce, a pomiar będze wiarygodny i ile zachowasz warunki prawidłowego pomiaru. Jeżeli chcesz ocenić stan silnika to należy zastosować kilka zasad : 1 silnik zimny po postoju min. 8 godzin, wymóg ten związany jest z dokładnym obcieknięciem oleju z gładzi cylindrów i utratą temperatury....
Witam ponownie,ja byłem u pana w Grudziądzu na ul Paderewskiego 171.Gdzieś tam mam nawet numer tel ale musiałbym poszukać. Ten pan zajmuje się regeneracją pomp. Ja obecnie mam pompę Boscha. Ostatnio byłem na regulacji to pan mówił że przerabiał kolejne punto z DSem. Ci co im przerobil autko to byli w szoku ze autko ma takiego buta:)). Oczywiście po...
Niestety nie jest to możliwe do wykonania. Otwory w gładzi cylindra (okna przelotowe lub wydechowe) sprawiają, że nie da się odseparować skrzyni korbowej z osobnym smarowaniem. Nawet stosując długie tłoki, gdzie pierścień olejowy nie dochodziłby do okien, to pierścienie kompresyjne musiałyby mieć smarowanie mieszankowe, a zwiększanie długości tłoka...
Jak był zapieczony tłok to silnik był zatarty pokaż zdjęcie jak wygląda gładź cylindra (w dobrej rozdzielczości), cylinder i tłok pewnie do wymiany.
moglbys powiedzieć mi w jakim celu wykonuje się takie operacje przy aucie? Które? Procedura uruchamiania po długim postoju? Żeby nie zniszczyć gładzi cylindrów, które po długim postoju mogły pokryć się korozją, a cały olej spłynął z magistrali, więc kilka pierwszych ruchów tłoka może się odbywać całkowicie "na sucho".
Kiepskim doleganiem pierścieni do gładzi cylindra. Właśnie dla tego silnik się dociera. Przejdzie ale będziesz się musiał z tym trochę pomęczyć.
Słabe zdjęcie tłoka, nie widzę kołka ustalającego, czy nie doszło do obrócenia się pierścienia? Widać że ewidentnie pękł pierścień w miejscu okna wydechowego, przez co pęknięta końcówka pierścienia rozbiła rowek w tłoku, a następnie krawędź okna wydechowego. W ogóle pierścienie wyglądają jak grube na 2 mm, a cylinder nie posiada fazek na krawędziach...
Kolego, czy piła ma poprawną iskrę, czy świeca jest mokra lub sucha. Na początek podlej nieco paliwa na tłok i spróbuj uruchomić silnik i jeśli "zaskoczy", to szukaj usterki w gaźniku. Jeśli nie da się go uruchomić i jest iskra, to po zdemontowaniu tłumika sprawdź gładź w cylindrze, może silnik jest zatarty lub pierścionki "zakleszczone" nagarem. Może...
Na razie to widzę że już spalała olej i na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta.
Witam.Nie zatarł się przypadkiem w niej cylinder?Ódkręć tłumik i przez okienko wydechu sprawdź w jakim stanie jest gładź cylindra i tłoka,oraz pierścienie.Jeśli są rysy albo ślady przypalenia,to silnik masz przegrzany,wymiana cylindra i tłoka.Możesz też mieć nieszczelną piłę,uszczelniacze wału się rozsypały.Po odkręceniu sprzęgła będziesz miał pod sprzęgłem...
mechanik śmiał, że to pancerne silniki, tłok rozwalony, ale wał, cylindry, głowica całe Jeśli faktycznie gładź cylindra nie ruszona, no to nic innego jak to, że ten tłok próbował sprężyć wodę a nie powietrze. Robiłem kiedyś taki podobny przypadek w Traficu 2.0 dci, też korba ugięta ale tłok i wał cały. Winnym okazała się chłodnica spalin zaworu EGR,...
Tłok założyłeś prawidłowo, strzałką w stronę wydechu? W jakim stanie jest gładź cylindra?
Witam, Takie zastosowanie w starszych konstrukcjach to była konieczność, pierścienie tak dokładnie nie zbierały oleju z gładzi cylindra dlatego stosowano dwustopniowe zdejmowanie nadmiaru oleju z gładzi cylindra. Ponadto oleje mineralne są mniej odporne na temperaturę dlatego nadmiar oleju był zbierany z niższej mniej gorącej części tłoka.
czy ten castrol będzie zły jako zastępstwo Będzie bardzo zły. Zdjąłem przedni dekiel tłoka i zasyfione tam jest spalonym olejem i świeca cała upaprana też spalonym olejem. Podczas ruszania tłokiem minimalna ilość oleju zostaje w cylindrze - nie wiem czy tak ma być. Zdjąłeś głowice, nagar należy usunąć, wymienić świece, olej sae 30, filtr powietrza....
Ile sezonów tego ci nie powiem bo ciężko określić. Jak miałem ściągniętą mise to sprawdziłem gładź cylindra i była w bardzo dobrym stanie, tak samo jak środek silnika. Zawory są szczelne a pod głowice dałem nową uszczelkę bo ją ściągałem.
Witam, posiadam piłę dolmara 115i, rok 97. Siadł mi tłok, z tego co widzę na allegro nie ma tłoków nad-wymiarowych tylko nominały. Gładź cylindra wygląda ok, tylko teraz pytanie czy wymiana tłoka coś pomoże? Cylinder żeliwny, ma ktoś może informacje na temat dopuszczalnego zużycia gładzi cylindra? W książce serwisowej nic nie piszą.
Silnik kwalifikuje się do remontu. Jaki jego zakres jest wymagany. No cóż na to pytanie można odpowiedzieć tylko ściągając głowice i weryfikując stan gładzi cylindrów. Tak samo czy po zajrzeniu pod czapkę znajdzie się winny niskiej kompresji na 2 i 3. Oleju nie bierze?
Witam. Ja miałem przypadek w 360-3p, że zacioł się pierścień zgarniający na tej sprężynce która powinna go dociskać do gładzi cylindra. Niedociśnięty pierścień przepuszczał olej który wyrzucany był do kolektora wydechowego.
A nie było rys na gładzi cylindrów bo widziałem już kilka takich przypadków
aaa, zasugerowałem się że pisał o loncinie... no to trzeba rozebrać i ocenić skalę zniszczeń, te nie mają żeliwnej tulei więc trzeba przyjrzeć się gładzi cylindra jak wygląda, ale sam silnik konstrukcyjnie jest fajny https://www.youtube.com/watch?v=HtPFEBsq...
Tak się składa, że miałem w rękach takie urządzenie. Sprawdzałem jego przydatność do podobnych celów, ale w urządzeniach przemysłowych. Powiem szczerze raczej nie widzę przydatności tego typu urządzeń do celów o które wam chodzi. Dlaczego tak sądzę: średnica kamery za duża i kamera patrzy tylko do przodu, więc widać tylko to, co kamera może pokazać,...
To trzeba by zmierzyć kompresję albo chociaż zaglądnąć do cylindra. Przez wydech albo świecę i zobaczyć jak wygląda tłok i gładź cylindra. Dodano po 49 Zobacz też czy nie przytkany tłumik i okno wydechowe czy nie ezawalone nagarem.
Nie ma szans na sensowną finansowo i czasowo naprawę gładzi cylindra.
Tak założyłem, choć poprzedni pierścień nie miał faski co przekonuje mnie, że był to tak jakby pierścień kurzowo zgarniajacy albo rysujący gładź cylindra bo chodzi niemal na sucho. Dzieki za pomoc, zobaczymy czy bedzie działać wiecej niz 1 raz :-D
Zależy jaki to agregat. Silnik 2T, czy 4T. Generator na kondensatorze, AVR, czy inwerterowy. Dużo zależy czy doszło do korozji niezabezpieczonych elementów stalowych. W silniku 2T — korozja gładzi cylindra, łożyska wału korbowego do wymiany i bardzo możliwe że nawet korbowód (cały wał korbowy), gdyż powierzchnie łożysk zrobią się chropowate i będą pracowały...
Na rysunku to nie śrubokręt, tylko specjalna blokada. Jeżeli nie blokowałeś koła magnesowego to zapłon nie powinien być przestawiony. Może uszkodziłeś tym śrubokrętem gładź cylindra, jak wygląda sprawa z kompresją.
To jest kosiarka, a nie silnik TDI. Rozebranie go zajmie ci max 20 minut, czyli w sumie mniej niż pisanie tu i oczekiwanie na odpowiedź. Napisaliśmy co sprawdzić więc uprzejmie sprawdź to najpierw. Co tu gdybać. Gładź cylindra powinna być idealnie gładka bez żadnych rys. Pierścienie również. Zrób zdjęcia jeśli nie jesteś pewien i je tu wrzuć.
Gładź cylindra jest na pewno bez rys ?
(at)milejow Gdyby to był silnik diesla, to wskazywałoby na kłopoty z filtrem DPF, ale w benzynowcu? żeby gęściejsze paliwo spływało po gładzi cylindra to chyba niemożliwe. Wszak to nie dwusuw, gdzie paliwo w pewnym momencie jest w skrzyni korbowej i w niektórych silnikach była nawet śruba do spuszczenia jego ze skrzyni korbowej (WSK-175).
To chyba gładź cylindra nie wyglądałaby najlepiej? Do tej nie można się przyczepić.
ściąg głowice to przekonasz się czy się przyciera- jeśli tak to będą ślady na gładzi cylindra.
Dzień dobry. Mam pytanie rozbieram silnik od Suzuki 600. Mam dziwne odbarwienia na tłokach ,wygląda jak by były przytarte, ale jest to gładkie nie wyczuwalne pod palcem. Na gładzi cylindra brak jakich kolwiek otarć ,wyglądają ładnie. Co mogło się im stać ,czy kwalifikują się do wymiany.
Witaj! Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wszystko wskazuje na zapieczone pierścieni lub zużyte. W dobrym warsztacie może za pomocą sądy sprawdzić gładź cylindrów oraz szczelność zaworów. Pozdrawiam Miro.Nasz
Chcę obejrzeć gładź cylindra silnika spalinowego przez otwór świecy, ale nie wiem czy cokolwiek zobaczę takim sprzętem? A więc nie sprawdzisz, co najwyżej powierzchnia tłoka wygląda - interesowałem się tym swego czasu. Żeby obejrzeć gładź cylindrów w silnikach samochodowych, to głowica (sama końcówka - gdzie jest obiektyw) kamery musiałaby się wyginać...
Połączenie tłok- cylinder jest szczelne, tłoki maja średnice 19,95 mm, a cylinder 20mm. Po nasmarowaniu olejem gładzi cylindra i tłoków myśle że szczelność sie jeszcze bardziej poprawi.
Nieszczelność pierścieni tłokowych, porysowana gładź cylindrów, ogólne zużycie części oraz zaworów w głowicy.
Rozwiązano Silnik =złom. Nieszczelne zawory, zapieczone pierścienie tłokowe oraz porysowana gładź cylindra. Założony silnik Y20DTH tylko pompa wtryski oraz EGR przełożony z mojego silnika. Auto śmiga niemal jak nowe.
Gładź cylindra jest w porządku - gładziutka, bez żadnych rys.
Przepływka to inaczej miernik masy powietrza, znajduje się tuż za filtrem powietrza i jest ona potrzebna do wyznaczania dawki paliwa w powiązaniu z wieloma parametrami silnika. Jeżeli uszkodzisz ten czujnik to samochód praktycznie przestaje jechać, teraz to nie taki ból kupić przepływkę za 200 zł. Ale wcześniej można było kupić tylko w serwisie za ciężkie...
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
Wtryski są zrobione bo okazało się że lały, na gładzi cylindra progu nie ma.
Zrzuć obudowę, wydech i obejrzyj gładź cylindra przez okienko. Jak wygląda źle to zapomnij o wymianie samych pierścieni.
Jeżeli na gładzi cylindra wytworzy się tzw. "glazing" to rozdziewiczysz taki silnik jedynie ponownym honowaniem...
Ten silnik nadaje się na złom. Prawdopodobnie został przegrzany, nicasil odkleił się od aluminium od strony gdzie znajduje się wentylator. Luźny nicasil został usunięty honownicą, ale to nie rozwiązuje problemu. Nicasil będzie dalej się odrywał w wyniku uderzania pierścieniem o krawędź wyłomu. Dziury w powierzchni gładzi cylindra będą powodowały spalanie...
https://obrazki.elektroda.pl/9376062200_... Mam piłę tego typu, gałęziówka. Piła pracowała do swoich ostatnich dni. Został w niej wymieniony tłok i cylinder ze względu na uszkodzoną gładź cylindra. Po remoncie piła nie chce odpalić. - jest iskra na świecy - gaźnik podaje paliwo, czuję woń paliwa w cylindrze i na samej świecy - nie...
To oznacza rysy na gładzi cylindra lub cylindrów lub zużyte pierścienie przez co powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej gdzie wytwarza ciśnienie które uchodzi przez odpowietrzenie skrzyni korbowej ( twój grzybek )
Wygląda na to, że kolega wie co robi więc przyczyna pewno głębsza i nie standardowa. Ja w takiej sytuacji wykonałbym próbę ciśnieniową sprężonym powietrzem. Ale w sytuacji kiedy Ładnie zapala na dotyk dobrze pracuje. to też jestem ciekaw wyników. Hipotetycznie niedostateczna gładź cylindra i dotarcie mogłoby rozwiązać problem ale to jakby nie jest w...
Kolego czy ja dobrze widzęze chcesz tylko pierścienie wymieniać bez szlifów gładzi cylindrów?
Cylinder w MF 70 jest żeliwny więc można wykonać szlif takiego cylindra. Najważniejsze jest jednak tzw dogładzanie wykonane w trzech etapach (honowanie). Pierwszy etap to wykonanie rys głębokich na gładzi cylindra, w drugim etapie powinno się wygładzić i wykonać średniej głębokości rysy. Dopiero w trzecim etapie dogładzania używa się osełek które dogładzają...
Praktycznie zatrzymuje się równo dolna krawędź tłoka z dolną krawędzią cylindra. Wybić od góry przez świecę, obracać? - nie wiem czy nie uszkodzę wtedy gładzi cylindra. To może być przez nagar, tak patrzę że skrzynia korbowa mocno czarna ?
A skąd tyle wiórek metalu ? Ok nawet jak się coś urwało i wlecialo to ok, ale te wióry? W środku najwięcej, na tych zawirowaniach już mniej, ale i tak wciagalo do cylindrów. Gładź cylindrów nie jest zarysowana.
ok, dziękuje za informację. Myślałem, że może po zdjęciach idzie coś już wyłapać ,że może być nie tak. Blok na pewno trafi na stół do szlifierza na honowanie gładzi cylindrów itd . i zobaczymy co dalej z tego będzie.
A jak wygląda gładź cylindra po tych perypetiach ? Jeśli bez rys to zmień pierścienie i próbuj nadal.
Jak wymieni same pierścienie to prawdopodobnie osiągnie efekt odwrotny od zamierzanego, istnieje coś takiego jak "Pary współpracujące". Teorytycznie tak, ale praktycznie nie, możesz liznąć honownicą gładź cylindra.
(at)fryck Z uwagi na to, że środkowy cylinder ma najsłabsze smarowanie (jest najwyżej), pierwszy kończy żywot. Pierścienie przede wszystkim. Rozebrać to i zweryfikować - gładź cylindra, zamykanie się pierścieni (szczelina zamka) etc.
Dziura to u mnie była, ale spokojnie dało radę dojechać. Czy nie wykręcać świecy może zależeć od tego czy kolega jest pewny tego oleju. Nagar już masz na tłoku i głowicy, zaworach - patrz zdjęcie - benzyna będzie go powoli rozpuszczać, stąd może być efekt "oleju" na świecy. Dziwi mnie po prostu że zarzuca po takich dużych dystansach, nie od razu. Mój...
Zdjęcia w jakości tragicznej. Jak się nie mylę to jest to rurka natryskująca olej na gładź cylindra od dołu.
okej rozbiore głowice zobacze w jakim stanie są zawory i gładź cylindra zobacze co da sie zrobić
Takich rys pewnie jest więcej, trzeba to rozebrać i przyjrzeć się dokładniej. Tłok jest przypalony od strony rysy w gładzi cylindra.
Pierścienie, nie ma dyskusji, są na pewno do wymiany. Do oglądnięcia również gładź cylindrów jak i tłoków, czy nie ma śladów zacierania.
pomiar gładzić cylinder gładzić szpachlowy szlifierka gładzić
wiercenie betonie czujnik biegu wstecznego bezpiecznik wycieraczka tylny
prostownik ideal sharp lodówka
Dźwięk po wyjęciu kluczyka w VW T4 - przyczyny i diagnostyka Dlaczego telefon Maxcom się zawiesza? Przyczyny i rozwiązania