Tak, pomiar już w tej chwili kwalifikuje do demontażu głowicy i obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz.
Pomiar kompresji może wyjść prawidłowo nawet podczas gdy pierścienie będą popękane lub gładź cylindra będzie porysowana. Mam podejrzenia że w tych nowszych silnikach Piaggio (HiPer) zaczęli wkładać tłoki gorszej jakości, gorszy stop aluminium przez co puchną gorzej niż Almoty do Rometów. W bardziej skomplikowanych kwestiach wtrysku Purejet raczej na...
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
Wymiana samych pierścieni to pudrowanie trupa. Skoro i tak rozbierasz motor to robisz pełen przegląd. Pomiar wału, panewek, gładzi cylindrów. Dalej tłoki . Zawory i prowadnice. Po pełnych pomiarach można podejmować decyzje co wymieniać a co zostawić.
wtryskiwacz do pomiaru jest napewno zmodyfikowany tzn. nie posiada igły w końcówce, a pomiar będze wiarygodny i ile zachowasz warunki prawidłowego pomiaru. Jeżeli chcesz ocenić stan silnika to należy zastosować kilka zasad : 1 silnik zimny po postoju min. 8 godzin, wymóg ten związany jest z dokładnym obcieknięciem oleju z gładzi cylindrów i utratą temperatury....
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Witam, mam pytanie czy przy pomiarze ciśnienia sprężania istotne jest to czy w silniku znajduje się olej? Bo silnik mam wyjęty z auta i jest z niego spuszczony olej, a wiadomo że olej w pewien sposób uszczelnia gdy jest natryskiwany na gładź cylindrową i dlatego pytam czy ma to duże znaczenie---w sensie czy może mi uciec przez pierścienie-cylinder kilka...
Mi się przytrafiło jechać 300km wyrwało gwint świecy z głowicy ciągle się luzowała świeca a w końcu wypadła przydrutowałem świecę do kolektora aby mogła sobie normalnie uchodzić energia zapłonu jechałem na LPG bo przecież ten cylinder i tak nic nie zassie z dolotu mając otwartą przestrzeń bałem się tylko że dostanie się dużo kurzu który wykończy gładź...
Próba olejowa polega na tym, że do każdego z cylindrów wlewamy 5-10 cm3 oleju silnikowego. Następnie kilka razy obracamy wałem korbowym w celu rozprowadzenia oleju po gładzi cylindrowej. Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym...
Witam. Przeprowadziłem pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach 1.4 16V 75KM. W drugim cylindrze pomiar wyszedł zaniżony o około 30%. Następnie próba olejowa wykazała że nieprawidłowość występuje w dolnej części silnika. Stąd moje pytanie: co może być nie tak, czy to dotyczy tylko i wyłącznie pierścieni lub gładzi cylindra, czy może jakaś inna usterka...
Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry. Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej! Wniosek - silnik ma gigantyczne przedmuchy, dławią go spaliny z odmy. Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar)...
Ja zawsze ustawiam dolot 0,05 mm, wydech 0,08 mm. To, że masz iskrę to jedno. Ale Twoja iskra może przeskakiwać w nieodpowiednim miejscu, albo może być za słaba. Trzeba odkręcić fajkę z przewodu WN, a następnie sprawdzić jaka jest jej fizyczna długość i jak w ogóle wygląda. Zalecam ostrożność, bo nie ma tam 12 V. Pomiar ciśnienia sprężania ma nam przybliżyć...
a jak z ropą w oleju? jak wtryski lały to lej rozcienczony więc uszczelnienie cylindrów słabnie więc wymiana oleju się należy jak psu kość nie wiadomo jak długo klient tak jeździł więc na wskutek rozcienczonego oleju gładź cylindrów mogła "zmatowieć" wnioski: zmierzyć kompresję, wymienic olej i trochę pojeździć potem znowu pomiar kompresji dopisze jeszcze...
Demontaż i montaż tego silnika to jedna dniówka włączając w to śniadanie i palenie. Tobie zajmuje to już bodajże trzeci miesiąc i dalej rozwijasz wątpliwości. Być może zupełnie niepotrzebnie rozbierasz go. A on ma być zwyczajnie smarowany, chłodzony i pracuje bez narzekania. Wygląda na to, że studiujesz ten silnik, ale pośpiesz się bowiem niedługo żniwa....
2. Sprawdź najpierw czy jest to konieczne - może jednak ucieka na rozrządzie. Tym bardziej że piszesz, że cylinder w nienajgorszej kondycji. Rysy widać na gładzi? To że ucieka na zaworach to jestem pewien. zalewałem cylinder naftą i podsiąkanie przez pierścienie nie było tak duże. Widywałem silniki z szybciej uciekającą naftą i trzymały ciśnienie....
Witam, w uzupełnieniu tematu dodam jeszcze kilka informacji: zużycie oleju wynosiło 1,2-1,4 l/1000km, a więc spore. Wykonałem ponowny pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach - okazało się ono bardzo dobre we wszystkich. Na podstawie objawów postanowiłem oddać samochód do warsztatu w celu rozebrania silnika i ustalenia przyczyny brania oleju. Okazało...
Dzień dobry, Silnik 125, 4T, jeden cylinder, 4 zawory, dwie świece zapłonowe, wtrysk paliwa elektroniczny. Brak błędów OBD, sonda nowa, inne czujniki sprawne, łańcuszek rozrz. nowy, filtr pow. czysty, najechane 14tys.km. Niedawno zrobiłem kilka razy pomiar kompresji, wyszło 4 bary ! 8-O Silnik odpala bez kłopotu. Reaguje żwawo na manetkę. Moc wyczuwalnie...
Nie zauważyłem, że mowa była o 1.6 a Ty posiadasz 1.3. Dodano po 19 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Z tego tematu znalazłem super poradę: cyt" : Sprawdź szczelność głowicy, zamiast świecy montuje się odpowiednią przejściówkę i podaje ciśnienie z zewnątrz i jak ucieka to będzie widać, czy przez zawory np słychać i można wyczuć, że leci...
pierwszy pomiar zrobiłem o góry, nad pierścieniem. Tłok nie jest idealnym walcem o równych wymiarach, Pomiar powinno się wykonać w najwyższym jego wymiarze, a to jest tak narysowane (zaczynam odrabiać lekcje) http://images50.fotosik.pl/236/e23fbd76e... Jutro za dnia zrobię fotkę cylindra z pierścieniem w środku i jak światło będzie dość dobre...
Problem w tym, że parafina nie jest jak wódka - parafina krzepnie i osadzi sie na wylocie rurki. Gdy przewężenie osiągnie wartość krytyczną to przestanie napełniać znicze. Wystarczy podgrzewać rurkę. Zgadza się, można komplikować ile się chce. Szukajmy najprostrzego rozwiązania. Co do zmiany długości korbowodu, (...) system zmiany długości korbowodu...
Wpinasz się manometrem na trójniku No tak, przecież to ma być na trójniku :D Pompa powinna chyba dawać ciśnienie cały czas, nawet bez kręcenia kierownicą. Obstawiam pomiar przed orbitrolem a jeśli ciśnienie będzie za niskie to przed zaworem. Jakie ma być ciśnienie to chyba nikt nie ma serwisówki żeby taką informację wyciągnąć, ale zakładając, że mi...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Owszem pisali na temat tzw. ogniw paliwowych. Wymagają zasilania wodorem.Tylko, że najpierw trzeba go mieć...Odsyłam do moich poprzednich wypowiedzi n/t ucieczki tego gazu przez porowatość materiału np. butli stalowych. Z tym problemem borykają się nawet poważne firmy (ucieczki) jest to minimum 1% na dobę. Pewnie kiedyś zostanie to jakoś rozwiązane...
Kolego nalezy ustalic czy przyczyna jest uszkodzony cylinder,tlok lub pierscienie czy glowica (np. skrzywiony lub nadpalony zawor lub jego gniazdo). Cylindry w tym silniku sa nienaprawialne, uszkodzenie gladzi cylindra kwalifikuje caly blok silnika do wymiany co nie jest oplacalne wiec ratuje wymiana silnika, naprawa glowicy to nie sa ogromne koszty...
gładzić cylinder pomiar cylinder gładzić szpachlowy
dmuchać ciepłym powietrzem tłumaczenie eeprom zmiana passat
charakterystyka diody budowa glosnikow
Ricoh MP C406 – kolory bębnów światłoczułych CMYK, identyfikacja i zamienniki Ricoh C406 – zwijanie papieru w harmonijkę podczas wydruku, przyczyny i rozwiązania