Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Tak, pomiar już w tej chwili kwalifikuje do demontażu głowicy i obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz.
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Wymiana samych pierścieni to pudrowanie trupa. Skoro i tak rozbierasz motor to robisz pełen przegląd. Pomiar wału, panewek, gładzi cylindrów. Dalej tłoki . Zawory i prowadnice. Po pełnych pomiarach można podejmować decyzje co wymieniać a co zostawić.
Pomiar kompresji może wyjść prawidłowo nawet podczas gdy pierścienie będą popękane lub gładź cylindra będzie porysowana. Mam podejrzenia że w tych nowszych silnikach Piaggio (HiPer) zaczęli wkładać tłoki gorszej jakości, gorszy stop aluminium przez co puchną gorzej niż Almoty do Rometów. W bardziej skomplikowanych kwestiach wtrysku Purejet raczej na...
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
wtryskiwacz do pomiaru jest napewno zmodyfikowany tzn. nie posiada igły w końcówce, a pomiar będze wiarygodny i ile zachowasz warunki prawidłowego pomiaru. Jeżeli chcesz ocenić stan silnika to należy zastosować kilka zasad : 1 silnik zimny po postoju min. 8 godzin, wymóg ten związany jest z dokładnym obcieknięciem oleju z gładzi cylindrów i utratą temperatury....
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Witam, mam pytanie czy przy pomiarze ciśnienia sprężania istotne jest to czy w silniku znajduje się olej? Bo silnik mam wyjęty z auta i jest z niego spuszczony olej, a wiadomo że olej w pewien sposób uszczelnia gdy jest natryskiwany na gładź cylindrową i dlatego pytam czy ma to duże znaczenie---w sensie czy może mi uciec przez pierścienie-cylinder kilka...
Próba olejowa polega na tym, że do każdego z cylindrów wlewamy 5-10 cm3 oleju silnikowego. Następnie kilka razy obracamy wałem korbowym w celu rozprowadzenia oleju po gładzi cylindrowej. Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym...
Mi się przytrafiło jechać 300km wyrwało gwint świecy z głowicy ciągle się luzowała świeca a w końcu wypadła przydrutowałem świecę do kolektora aby mogła sobie normalnie uchodzić energia zapłonu jechałem na LPG bo przecież ten cylinder i tak nic nie zassie z dolotu mając otwartą przestrzeń bałem się tylko że dostanie się dużo kurzu który wykończy gładź...
Demontaż i montaż tego silnika to jedna dniówka włączając w to śniadanie i palenie. Tobie zajmuje to już bodajże trzeci miesiąc i dalej rozwijasz wątpliwości. Być może zupełnie niepotrzebnie rozbierasz go. A on ma być zwyczajnie smarowany, chłodzony i pracuje bez narzekania. Wygląda na to, że studiujesz ten silnik, ale pośpiesz się bowiem niedługo żniwa....
a jak z ropą w oleju? jak wtryski lały to lej rozcienczony więc uszczelnienie cylindrów słabnie więc wymiana oleju się należy jak psu kość nie wiadomo jak długo klient tak jeździł więc na wskutek rozcienczonego oleju gładź cylindrów mogła "zmatowieć" wnioski: zmierzyć kompresję, wymienic olej i trochę pojeździć potem znowu pomiar kompresji dopisze jeszcze...
Gładź cylindra, obok zaworów, jest taka czarna czy tylko na zdjęciach tak wygląda? Sprawdzałeś tą "mijankę" zaworów, o której pisałem? Koło zębate, na wale, jest na klinie, czy tylko ciasno wciskane? Wałek rozrządu jest oryginalny? Gdzie, dokładnie, wlewałeś ten denaturat? Masz możliwość pomiaru cylindra, średnicówką, pod względem owalności.
Witam. Przeprowadziłem pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach 1.4 16V 75KM. W drugim cylindrze pomiar wyszedł zaniżony o około 30%. Następnie próba olejowa wykazała że nieprawidłowość występuje w dolnej części silnika. Stąd moje pytanie: co może być nie tak, czy to dotyczy tylko i wyłącznie pierścieni lub gładzi cylindra, czy może jakaś inna usterka...
Nie zauważyłem, że mowa była o 1.6 a Ty posiadasz 1.3. Dodano po 19 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Z tego tematu znalazłem super poradę: cyt" : Sprawdź szczelność głowicy, zamiast świecy montuje się odpowiednią przejściówkę i podaje ciśnienie z zewnątrz i jak ucieka to będzie widać, czy przez zawory np słychać i można wyczuć, że leci...
Ja zawsze ustawiam dolot 0,05 mm, wydech 0,08 mm. To, że masz iskrę to jedno. Ale Twoja iskra może przeskakiwać w nieodpowiednim miejscu, albo może być za słaba. Trzeba odkręcić fajkę z przewodu WN, a następnie sprawdzić jaka jest jej fizyczna długość i jak w ogóle wygląda. Zalecam ostrożność, bo nie ma tam 12 V. Pomiar ciśnienia sprężania ma nam przybliżyć...
Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry. Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej! Wniosek - silnik ma gigantyczne przedmuchy, dławią go spaliny z odmy. Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar)...
2. Sprawdź najpierw czy jest to konieczne - może jednak ucieka na rozrządzie. Tym bardziej że piszesz, że cylinder w nienajgorszej kondycji. Rysy widać na gładzi? To że ucieka na zaworach to jestem pewien. zalewałem cylinder naftą i podsiąkanie przez pierścienie nie było tak duże. Widywałem silniki z szybciej uciekającą naftą i trzymały ciśnienie....
Dzień dobry, Silnik 125, 4T, jeden cylinder, 4 zawory, dwie świece zapłonowe, wtrysk paliwa elektroniczny. Brak błędów OBD, sonda nowa, inne czujniki sprawne, łańcuszek rozrz. nowy, filtr pow. czysty, najechane 14tys.km. Niedawno zrobiłem kilka razy pomiar kompresji, wyszło 4 bary ! 8-O Silnik odpala bez kłopotu. Reaguje żwawo na manetkę. Moc wyczuwalnie...
pierwszy pomiar zrobiłem o góry, nad pierścieniem. Tłok nie jest idealnym walcem o równych wymiarach, Pomiar powinno się wykonać w najwyższym jego wymiarze, a to jest tak narysowane (zaczynam odrabiać lekcje) http://images50.fotosik.pl/236/e23fbd76e... Jutro za dnia zrobię fotkę cylindra z pierścieniem w środku i jak światło będzie dość dobre...
Witam, w uzupełnieniu tematu dodam jeszcze kilka informacji: zużycie oleju wynosiło 1,2-1,4 l/1000km, a więc spore. Wykonałem ponowny pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach - okazało się ono bardzo dobre we wszystkich. Na podstawie objawów postanowiłem oddać samochód do warsztatu w celu rozebrania silnika i ustalenia przyczyny brania oleju. Okazało...
Wynika z tego, że dół do roboty. Wina tuleji cylindrów albo pierścieni. Nie byl bym taki pewny. Te silniki sa wyjatkowo trwale. Mysle, ze raczej proba olejowa nie byla wykonana, jak nalezy. Wlany olej nalezy dokladnie wydmuchac przed pomiarem. Po wlaniu 10 ml wzrasta stopien sprezania i stad wzrost cisnienia. Po pierwszej probie roznica miedzy cylindrami...
Dzisiaj brat zdjął głowicę. Żaden scenariusz się nie sprawdził. Do cylindra wpadł jakiś kawałek metalu, który siał spustoszenie. Wbił się w cylinder i walił to w głowicę to w zawór. Na szczęście głowica tylko do planowania, zawory dziś zostaną sprawdzone. Na gładzi cylindrów widać delikatne zarysowanie, ale niewyczuwalne dłonią. Poza tym stan jest ok....
Dzieje się tak dla tego, ze stosujecie olej niskiej jakości by przyoszczędzić. Druga sprawa to w silniku w którym doszło do kolizji tłoka z zaworami tłok może się zdeformować zaciskając pierścienie w rowkach. Skutkuje to potem brakiem dobrego przylegania pierścieni do gładzi cylindra . Efekt taki sam jak przy zapieczonych pierścieniach. Kolega ma w...
Problem w tym, że parafina nie jest jak wódka - parafina krzepnie i osadzi sie na wylocie rurki. Gdy przewężenie osiągnie wartość krytyczną to przestanie napełniać znicze. Wystarczy podgrzewać rurkę. Zgadza się, można komplikować ile się chce. Szukajmy najprostrzego rozwiązania. Co do zmiany długości korbowodu, (...) system zmiany długości korbowodu...
Wpinasz się manometrem na trójniku No tak, przecież to ma być na trójniku :D Pompa powinna chyba dawać ciśnienie cały czas, nawet bez kręcenia kierownicą. Obstawiam pomiar przed orbitrolem a jeśli ciśnienie będzie za niskie to przed zaworem. Jakie ma być ciśnienie to chyba nikt nie ma serwisówki żeby taką informację wyciągnąć, ale zakładając, że mi...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
A na początek należy wykonać prawidłowe pomiary. Pomiary czego? To aluminiowy cylinder, z ulepszaną warstwą gładzi - po jej uszkodzeniu, nadaje się jedynie do wyrzucenia. Cylinder ze zdjęć nosi ślady zatarcia - jest do wymiany. Nie da się tego naprawić.
Owszem pisali na temat tzw. ogniw paliwowych. Wymagają zasilania wodorem.Tylko, że najpierw trzeba go mieć...Odsyłam do moich poprzednich wypowiedzi n/t ucieczki tego gazu przez porowatość materiału np. butli stalowych. Z tym problemem borykają się nawet poważne firmy (ucieczki) jest to minimum 1% na dobę. Pewnie kiedyś zostanie to jakoś rozwiązane...
Cylinder po kamieniu pozwoli szybciej dotrzeć pierścienie, realnie kilkanaście roboczogodzin i powinny być w miarę dotarte. Ale też kwestia co i jak trzyma wymiary, żeby się nie okazało że już luz jest nadmierny, a honowaniem tylko go zwiększysz ;-) Luz dopuszczalny między tłokiem i cylindrem dla 1 stopnia 0,5mm i dla 2 stopnia 0,4mm. Już sama kwestia...
Wymiana pierścieni bez szlifu lub wymiany cylindra to trochę nieporozumienie, zazwyczaj jest gorzej niż lepiej. Zapewne żadne pomiary gładzi cylindra nie były zrobione. Gaźnik japoński? Niby Keihin może? On nawet Japonii nie widział.
Witajcie, Blok, tłoki, wał, głowica - dałem wszystko do zmierzenia Wał jak tylko szlifierz spojrzał, to powiedział "Panie, przecież to stan idealny, ktoś już szlifował" Tłoki są OK. Blok, no cóż, po pomiarach wyszło, że można montować nowe pierścienie i będzie dobrze. Na pytanie czy będzie dobrze na rok czy na 10 lat dostałem odpowiedź "jak na 10 lat,...
Ok. Skłaniam się do Twojej opcji, ale tylko pod jednym względem - remont słaby. Druga opcja panewki - chinatown z CER plus moja sugestia dla szlifierza aby spasowł ciasno...a docierałem delikatnie - ale uwaga, poprzednio też nie miałem ciśnienia na 2-gim, a pomiary gładzi cylindrów wskazywały, że są problemy ze zużyciem 4tego tłoka, 0,2mm poniżej normy....
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
gładzić cylinder pomiar cylinder gładzić szpachlowy
pralka blokada polar naprawa drukarki brother hasło wygasa
prostownik ideal sharp lodówka
ESP8266 z Supla: Sterowanie i monitorowanie bramy Napęd bramy Somfy Dexxo - przyczyny spalenia podczas ustawiania