No tak, jeżeli gładź cylindra jest słabsza to jawka nie bedzie miec odpowiednej mocy, kompresji. Cylinder do wymiany lub szlifu
Właśnie o takie ślady płynu mi chodziło. tylko wytrzyj to dokładnie bo lakier lubi zejść od płynu. W taki wypadku na pewno pompka. Tylko w pompce nie ma siłownika, to jest tłoczek. Możesz bawić się w regenerowanie, wymianę uszczelnień pompki pod warunkiem że gładź cylindra dobra i sprężyna dobra. Ale koszt nowej nie powinien być porażający. Miłego dłubania.
Pomiar kompresji może wyjść prawidłowo nawet podczas gdy pierścienie będą popękane lub gładź cylindra będzie porysowana. Mam podejrzenia że w tych nowszych silnikach Piaggio (HiPer) zaczęli wkładać tłoki gorszej jakości, gorszy stop aluminium przez co puchną gorzej niż Almoty do Rometów. W bardziej skomplikowanych kwestiach wtrysku Purejet raczej na...
Jeżeli daje się uruchomić, to ja bym używał aż przestanie się uruchamiać i nie patrzył na ryski.
Co Ty robisz za doświadczenia z tym olejem przekładniowym.Wymyj to pieroństwo!!! Rozumiem ,że gdybyś nasmarował gładź cylindra do włożenia tłoka ale zalać 15W 40 to trochę przesada...! Przecież musisz stosować olej do 2T DO SILNIKÓW WYTĘŻONYCH i to w mieszance, do tej piły to 1:25-najwyżej 30, Czego się boisz odpalić jeżeli chcesz jej używać???? Jest...
Może to kogoś zainteresuje. Dotyczy wprawdzie konkretnego silnika, ale przeczytać warto. "Największe zużycie cylindra występuje zazwyczaj w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego na wysokości pierścieni tłokowych przy ustawieniu tłoka w ZZ, a także nad otworem wydechowym. W górnej części cylindra występują bowiem największe naciski pierścieni...
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Te zaślepki są wciskane, po wciśnięciu należy je delikatnie czymś uderzyć żeby się odkształciły i nie wypadły. Nie używaj kleju, pod zaślepkami są otworki przelotowe paliwa w zasadzie nic tam się nie dzieje, jeśli chcesz je sprawdzić to wykręć śrubę regulacji dawki paliwa, ta jedyna regulacyjna i pryśnij wd40 przez rureczkę w ten otwór. Obserwuj otworki...
kobert - :spoko: super że magneto działa. Opór 241 om, czyli wcisnąłeś maksymalną ilość zwoi :D Z moich wyliczeń wynika że 225 om to maks przy tej grubości drutu ;) Co do cylindrów w chinkach, to radarator ma racje - to absolutnie nie jest żaden nikasil. A nawet jeśli gładź cylindra jest pokrywana to na pewno chińska oszczędność daje o sobie znać i...
Witam. Zrobiłem sobie sprężarkę na HS11 , wszystko ślicznie pięknie , silnik 1,5KW przełożony z 380V na 230V . Ale jest problem odnośnie tak że pompuje szybko bez żadnych przeszkód do 3 atm i dalej silnik staje , zamontowany mam zawór zwrotny ( cały miedziany ) , założony dobrze . W sprężarce sprawdziłem głowice ,pierścienie i gładź cylindra wszystko...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
mechanik śmiał, że to pancerne silniki, tłok rozwalony, ale wał, cylindry, głowica całe Jeśli faktycznie gładź cylindra nie ruszona, no to nic innego jak to, że ten tłok próbował sprężyć wodę a nie powietrze. Robiłem kiedyś taki podobny przypadek w Traficu 2.0 dci, też korba ugięta ale tłok i wał cały. Winnym okazała się chłodnica spalin zaworu EGR,...
Witam.Nie zatarł się przypadkiem w niej cylinder?Ódkręć tłumik i przez okienko wydechu sprawdź w jakim stanie jest gładź cylindra i tłoka,oraz pierścienie.Jeśli są rysy albo ślady przypalenia,to silnik masz przegrzany,wymiana cylindra i tłoka.Możesz też mieć nieszczelną piłę,uszczelniacze wału się rozsypały.Po odkręceniu sprzęgła będziesz miał pod sprzęgłem...
https://obrazki.elektroda.pl/9376062200_... Mam piłę tego typu, gałęziówka. Piła pracowała do swoich ostatnich dni. Został w niej wymieniony tłok i cylinder ze względu na uszkodzoną gładź cylindra. Po remoncie piła nie chce odpalić. - jest iskra na świecy - gaźnik podaje paliwo, czuję woń paliwa w cylindrze i na samej świecy - nie...
Pytanie jak wygląda gładź cylindra ? Coś tam wpadło
Kanał, wężyk przez który podciśnienie pompuje membraną żeby ta zasysała paliwo z baku do gaźnika. Zdejmij tłumik i zobacz czy okno wydechowe nie jest zatkane nagarem i przy okazji popatrz na gładź cylindra i stan tłoka jak to wygląda.
Ja bym nie zaryzykował zamontowania nowych pierścieni bez honowania bądź tulejowania tego bloku. Miałbym obawy, że cała robota pójdzie na marne i za kilka tygodni znów będzie trzeba rozbierać silnik z powodu pożerania oleju lub kopcenia. Tutaj masz trochę info na temat uszkodzenia tłoków i tulei:
Po tylu latach to naturalne, że uszczelniacze stwardnieją. Śladami na tłoku bym się nie martwił, jeżeli gładź cylindra jest w dobrym stanie.
Nie bardzo rozumiem jak się instaluje te helicoil. Czy jak mam otwór z zepsutym gwintem M10 wkręcam tam tą sprężynkę i mam dalej M10 czy już M8? Czy trzeba rozwiercać stary gwint i dopiero wkładać sprężynkę? Jak mam rozwiercać to wolę rozwiercić i nagwintować na M12 i dać śrubę M12 z łbem na klucz 17. Zawsze możesz te powierzchnie głowicy i dekielków...
Jak był zapieczony tłok to silnik był zatarty pokaż zdjęcie jak wygląda gładź cylindra (w dobrej rozdzielczości), cylinder i tłok pewnie do wymiany.
Ile sezonów tego ci nie powiem bo ciężko określić. Jak miałem ściągniętą mise to sprawdziłem gładź cylindra i była w bardzo dobrym stanie, tak samo jak środek silnika. Zawory są szczelne a pod głowice dałem nową uszczelkę bo ją ściągałem.
To jest kosiarka, a nie silnik TDI. Rozebranie go zajmie ci max 20 minut, czyli w sumie mniej niż pisanie tu i oczekiwanie na odpowiedź. Napisaliśmy co sprawdzić więc uprzejmie sprawdź to najpierw. Co tu gdybać. Gładź cylindra powinna być idealnie gładka bez żadnych rys. Pierścienie również. Zrób zdjęcia jeśli nie jesteś pewien i je tu wrzuć.
Witam Po pierwsze super fotka w profilu witam kolegę strażaka. A co do kosiarki to spróbuj ją odpalić bez tłumika bo ja tez miałem taki problem jak zalałem tłumik olejem lub benzyną. Jeśli problem będzie dalej się pojawiał bez tłumika to znaczy ze ciągnie olej z bloku sprawdź gładź cylindra i zalecam wymienić pierścienie zakładam ze chodzi na mieszance...
Wygląda na to, że kolega wie co robi więc przyczyna pewno głębsza i nie standardowa. Ja w takiej sytuacji wykonałbym próbę ciśnieniową sprężonym powietrzem. Ale w sytuacji kiedy Ładnie zapala na dotyk dobrze pracuje. to też jestem ciekaw wyników. Hipotetycznie niedostateczna gładź cylindra i dotarcie mogłoby rozwiązać problem ale to jakby nie jest w...
Na razie to widzę że już spalała olej i na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta.
Tak założyłem, choć poprzedni pierścień nie miał faski co przekonuje mnie, że był to tak jakby pierścień kurzowo zgarniajacy albo rysujący gładź cylindra bo chodzi niemal na sucho. Dzieki za pomoc, zobaczymy czy bedzie działać wiecej niz 1 raz :-D
Generalnie pomysły mi się skończyły na diagnozę i naprawę. Bez sprawdzenia jak wygląda gładź cylindra trudno coś wyrokować. A wg mnie, lepiej jeździć na nowych pierścieniach z lekko porysowaną gładzią cylindra, niż na tych obecnych, prawdopodobnie popękanych. Sprawdzenie gładzi i ewentualna decyzja wymiany pierścieni to chyba nie jest kosmiczny koszt....
O widzę wyższy poziom z chłodzeniem wodą:) możesz jeszcze jeżeli masz dać wiatraczek od kompa jako wentylator. Jeżeli gładź cylindra nie jest idealnie gładka (na lustro) to aluminiowy tłok się trochę zetrze więc raczej nie będzie problemu tak mi się wydaje :) Dodano po 2 Ciągle się tak przyglądam i niemam pojęcia z czego jest wykonany cylinder :D Dodano...
Chcę obejrzeć gładź cylindra silnika spalinowego przez otwór świecy, ale nie wiem czy cokolwiek zobaczę takim sprzętem? A więc nie sprawdzisz, co najwyżej powierzchnia tłoka wygląda - interesowałem się tym swego czasu. Żeby obejrzeć gładź cylindrów w silnikach samochodowych, to głowica (sama końcówka - gdzie jest obiektyw) kamery musiałaby się wyginać...
Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć? I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować...
Masz całkowitą rację, ale podajesz przypadek silnika którego nikt nie smaruje. Gładź cylindra pokryta filmem olejowym drastycznie zmniejsza tarcie takiego tłoka sam wiem na przykładzie mojego silnika. Ostatnio pracował non stop 10 minut i po przeczyszczaniu cylindrów nie zauważyłem niczego niepokojącego jak i jakiś wielkich ubytków na tłokach. Pamiętajmy,...
Peterwolski... Jeżeli rysy nie są głębokie to to przetarcie papierem ściernym na pewno pomoże , ale..... ale papierem wodnym w gradacji 300 -500 następnie 1000 i następnie 2000. Musisz uważać bo gładź cylindra jest cieniutka. komplet tłoka to raczej daj nowe Czy zastanowiłeś się dlaczego zatarłeś silnik? pozdrawiam Slawek
Witam, posiadam piłę dolmara 115i, rok 97. Siadł mi tłok, z tego co widzę na allegro nie ma tłoków nad-wymiarowych tylko nominały. Gładź cylindra wygląda ok, tylko teraz pytanie czy wymiana tłoka coś pomoże? Cylinder żeliwny, ma ktoś może informacje na temat dopuszczalnego zużycia gładzi cylindra? W książce serwisowej nic nie piszą.
Cześć, Wracam ponownie z tematem. Miałem nadzieję że w tym tygodniu będę mógł go już zamknąć ale niestety ... Mam teraz pytanie do osób które zajmują się naprawą ursusów. Jaki zestaw cylinder + tłok polecacie do C360? Średnica standardowo, taka jak w C360. Nie zakładam jednak żadnego większego od zetora. Zależy mi natomiast na tłoku z czterema pierścieniami....
witam przyczyna tkwi raczej tutaj: -luz na zamku pierścienia czy nie jest zbyt duży /0,15mm/ -osadzenie sworznia w tłoku,luz w główce korbowodu -zbyt zużyta gładź cylindra /próg w górnej cześci cylindra/
Dlatego, ponieważ to tania podróba. Tania jest dlatego że materiały i jakość wykonania jest do kitu. Powodem może być przechylenie cylindra na bok. Po prostu, płaszczyzna przylegania cylindra do karteru i oś wału nie są równoległe. Ewentualnie gładź cylindra i jego podstawa nie są prostopadłe. Jest to wada fabryczna, karterów lub cylindra.
Witam Wszystkich. Dostałem silnik B&G 12 hp w rozsypce (miał pęknięty korbowód), tłok i pierścienie są ok, gładź cylindra jest niemal idealna, wał prosty. Postanowiłem go naprawić ale nie wiem jak w tych silnikach ustawia się pierścienie. Poza tym dostałem korbowód (zdjęcie poniżej) i nie wiem do czego służy ta pierwsza blaszka przy panewce (na dole...
Koło magnesowe jest zintegrowane z klinem i jego stan żadnych wątpliwości nie budził, było przed ściągnięciem mocno i pewnie osadzone. Faktycznie, znaczne przesunięcie zapłonu może takie efekty powodować, ale dlaczego piła coraz trudniej odpalała, nie nabierała obrotów aż się "skończyła". Była w serwisie Makity, niestety, nie ja odbierałem - dostałem...
Mam kosiarkę spalinową firmy Ariens z silnikiem briggs nad stratton od paru lat nie używana czy taką kosiarkę powinno się przepalać od czasu do czasu ? Powinno się. Jeśli nie przepalisz jej raz na jakiś czas to staną ci pierścienie lub nawet przyrdzewieje gładź cylindra od wilgoci.
Zrzuć obudowę, wydech i obejrzyj gładź cylindra przez okienko. Jak wygląda źle to zapomnij o wymianie samych pierścieni.
Gładź cylindra jest na pewno bez rys ?
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
Mechanik mu składał silnik a nie wyregulował aparatury wtryskowej... i rozrządu. Chyba aż tak źle by nie było... i jeszcze pisał że wymieniał niektóre elementy wtrysków itp. Ja jak złoże silnik to kilka razy sprawdzam ustawienia kąta wtrysku i rozrząd itp zanim go w ogóle uruchomię. Widac od gościa odzewu nie ma więc pewnie poszedł z "reklamacją" do...
Hej. Czapa ściągnięta :D , na drugim cylindrze pękła prowadnica w głowicy i poszło uszczelnienie, na moje szczęście tłoki całe i gładź cylindra nie naruszona,już dzisiaj wyjechała do regeneracji. Autoszlif Białystok już z nią zrobi porządek. Przy okazji zapytam Was o olej, czy 10 W40 Castrol diesel to trafiony wybór i gdzie można sprawdzić wałek rozrządu...
To chyba gładź cylindra nie wyglądałaby najlepiej? Do tej nie można się przyczepić.
Od czego zależy zużycie/ubytek oleju? Pierwsza sprawa to należy sprawdzić, czy nie ma ewentualnych wycieków, a najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju patrząc na ziemię pod autem. Znam przypadki, kiedy olej uciekał poprzez nieszczelną rurkę miarki poziomu oleju (w miejscu połaczenia z miską olejową) oraz nieszczelną pompę paliwa (silnik starszego typu,...
Szlif tego raczej odpada bo pewnie niema nad wymiarowych tłoków, a poza tym gładź cylindra jest pewnie powierzchniowo utwardzana i jak to zeszlifujesz to już lipa.
Gładź cylindra jest w porządku - gładziutka, bez żadnych rys.
okej rozbiore głowice zobacze w jakim stanie są zawory i gładź cylindra zobacze co da sie zrobić
A jak wygląda gładź cylindra po tych perypetiach ? Jeśli bez rys to zmień pierścienie i próbuj nadal.
gładź gipsowa wtryskiwacz cylindra uszczelnienie cylindra
diodowy mostek canon eprom czułość czujnik mikrofalowy
wahacze buggy schemat automatu schodowego
Wentylator w suszarce do grzybów nie działa - diagnostyka Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym - minimalizacja szumów