Cylinder mógł pęknąć z kilku powodów: 1. Wada fabryczna, 2. Podczas montażu uległ uszkodzeniu, 3. Zawór przeciążeniowy cylindra jest zatkany i np na nierównościach na drodze doszło do przeciążenia i nadmiernego wzrostu ciśnienia. W takim wypadku zawór powinien zadziałać i wypuścić nadmiar ciśnienia a podnośnik opuściłby się trochę.
Ten silnik tak ma. Zapewne efekt ułożenia kolektora. W końcu prawie 1 l na cylinder czyli sporo powietrza wciąga. A co do luzów to w dobrym tonie byłoby ustawić 0,2 mm na ssaniu i 0,3 mm na wydechu. Ja czytam głowica używana więc nie ma co siadać. Po prostu zakończ podziwianie jako, że już czas na prace polowe. Paliwo do zbiornika i wio. A do ogółu...
Na opadanie podnośnika nie wpływa ani pompa olejowa, ani ilość oleju. Może to być: rozdzielacz, pierścienie na tłoku, cylinder, oring pod cylindrem. Tak, jak napisałem poprzednio, żeby wykluczyć winę rozdzielacza musiałbyś wiedzieć, czy opada także narzędzie podłączone PRZEWODEM hydraulicznym . Jeżeli nie możesz tego stwierdzić to pozostaje tylko zdjęcie...
a jak ropa pojawia się w kolektorze wydechowym chyba ze dostaje za mało i dlatego nie pali
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Witaj. Gratulacje! Tylko co ma pęknięty cylinder do ciśnienia oleju?! Pozdrawiam
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Kolega Niutat ma rację z tym otworem. A co się dzieje jeśli masz rozgrzany olej i uniesiesz np. przyczepę z ładunkiem, też szybko opada? W miejscu gdzie jest otwór zasilający cylinder hydrauliczny znajduje się mały oring. Jeśli będzie uszkodzony to podnośnik też będzie opadał szczególnie na rozgrzanym oleju.
Trochę licha pora na sprawdzanie gdzie go przegonisz Sprawdź czy wajcha stawia opór czy lata dookoła Jak lata dookoła to na bank wzmacniacz zaspawany wtedy pipa Jak stawia opór to nie zaspawany ale musisz sprawdzić dalej najlepiej by olej w skrzyni był trochę ciepły bo na zamrożonym oleju to nawet sprawny może nie działać no i zaczepić mu coś do tyłka...
Dzień dobry, W Ursus c330 chce przerobić stary nie porysowany cylinder hydrauliczny podnośnika na nowy typ z uszczelnieniem gumowym jak w siłownikach. Został wytoczony dodatkowy rowek na taki pierścień gumowy, a 4 pierścienie metalowe zostaną jak w oryginale. Sprawdzone działa i trzyma takie rozwiązanie. Kwestią jest w jaki sposób zatkać otwory przelewowe...
Kolego,miałem ten sam problem-musiałem ustawić prawidłowo początek wtrysku.Jeśli masz książkę napraw do C 330-przeczytaj-wszystko jest dokładnie opisane.
Cylinder z tłokiem mogą być w zamienniku (jeden pies szkoda kasy), uszczelniacze twarde np. http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... nie żadne silikonowe (wywracają się).
Sprawdzić ciśnienie, zawory, wtryskiwacze i pompę. Podejrzewam że wtryskiwacz.
Jeżeli myślimy o tej samej tulei, to jest w niej otwór średnica ok. 5-6mm. Powinien się on pokryć bardzo dokładnie z otworem rozdzielacza który jest już wyjściem do przewodu wysokiego ciśnienia na cylinder podnośnika.
Kolego cylinder jest z zakręcanym deklem.
Zawór ssący otwiera się 6 stopni przed GMP. Da się to wyczaić bez większego problemu. Pompa ma zacząć podawać paliwo na pierwszy cylinder 24 stopnie przed GMP. Żaden problem jeśli posiada się wiedzę na ten temat.
pompa ma 2 lat - tur chodzi idealnie, cylinder +tłok podnośnika i uszczelki zmienione rok temu . problem jest w sterowaniu podnośnikiem, tylko jak go rozblokować ? obecnie zawiesił mi się w max górnej pozycji i za nic nie chce opaść nawet po odpięciu maszyny. Ruszanie dzwigienka S-P nic nie zmienia, turem też.
Pierwszy cylinder w gmp i regulacja zaworów pierwszego cylindra. Potem obrót wałem bodajże o 180. Dawno nie robiłem i się trochę zapomniało. Ale raczej o 180 stopni i regulacja zaworów cylindra drugiego. Szczelinomierz oczywiście i ssący na 0,2-025 wydechowy na 0, 3 mm
Z zamienników Jubana/Hitachi chodzą ładnie. Na łożyskach. Ale poprawnie zrobiony R11 z dobrym akumulatorem i przewodami, klemami oczywiście działa. Jak działał 40lat temu w zimy to i teraz musi.
witam ma podobny problem z podnośnikiem w mojej emce co kolega toobek, nowa pompa, rozdzielacz po regeneracji, nowy cylinder i tłok pierścienie, podnosi dobrze lecz szybko opada z charakterystycznym pukaniem, kolego jpna100 jaka może być tego przyczyna proszę o odpowiedź
Tłok, pierścienie, cylinder i rozdzielacz.
Jeden siłownik 7007414M91 o średnicy 25 mm podnosi udźwig o 500 kg natomiast jest dostępny też 7021153M91 o średnicy 32 mm który zwiększa udźwig o 800 kg. W korpusie podnośnika są zaślepki 3/8 cala na inbus po każdej stronie . W tym miejscu trzeba wkręcić króciec redukcyjny do którego przykręca się przewód hydrauliczny. Po za tym trzeba kupić podstawy...
Wymieniłem cylinder i tłok o dalej podnośnik opada? Ma ktoś jakis pomysł czego opada podniśnik
Tak , dokładanie uszczelek [podkładek ] bez usunięcia starych może doprowadzić że silnik na dany cylinder może nawet nie pracować .Pozdrawiam
Dziękuję za radę, smarem nie próbowałem. Nowy cylinder zakładany z 8 miesięcy temu i nie ma rys w razie czego mam kupiony drugi nowy.
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
Witam, wymieniona została cała pompa i cylinder na nowy. Podnośnik ładnie podnosi. Problem jest taki że po zgaszeniu ciągnika maszyna zapięta na podnośniku w kilka min opada na dół. Co to może być?? Dodano po 1 Dodam jeszcze że przy pracującym ciągniku gdy podniosę maszynę to co jakiś czas podnośnik lekko podskoczy do góry.....
Skoro ma nową głowice i wtryski po regeneracji to nie po winno być to przynajmniej teoretycznie. Szczelność zaworów sprawdzisz samemu nabijając powietrze pod ciśnieniem do cylindra przez otwór wtryskiwacza. W nowych głowicach zdarza się że ciężko chodzi zawór i nie nadąża się zamknąć. Ale wtedy lubi walić w tłok. Wtryskiwacz sprawdzisz samemu przykręcając...
W C-330 elementy podnośnika nie są łączone przewodami. Wszystko jest przykręcone do pokrywy tylnego mostu. Jedynie rozdzielacz zewnętrzny podłaczony jest dwoma przewodami (zasilanie i powrót). Pompa i cylinder podnośnika zamontowane są pod pokrywą a rozdzielacz na pokrywie. Wszystko uszczelniane jest oringami. Nie ma tam żadnej filozofii.
No to masz kolego piecia273 pęknięty cylinder siłownika.
Wymieniłem komplet tj. pompa, cylinder z tłokiem i pierścieniami, rozdzielacz, wszystkie nowe oringi, teraz podnosi dobrze jednak podnośnik opada. Nie tak szybko jak przed remontem ale jednak, słychać to stukanie. Przyczyną może być badziewny cylinder czy rozdzielacz na gwarancję? Rozdzielacz hydrotor a tuleja chyba jakiś no name
Jeżeli masz wymieniony tłok, cylinder pierścienie, to powinno być dobrze. Jednak myślę że problem jest mimo wszystko z głowicą z zaworkami.
Witam mam poważny problem z podnośnikiem a mianowicie przestał od razu podnosić sprawdzałem naciskając wajchę od wywrotu i jest słychać jak pompa pracuje wylreciłem cały podnośnik wymieniłem cylinder z tłokiem i nadal nic odkręciłem rurkę zasilającą z rozdzielacza a cylindrem i nie było tam oleju .Czy mógł się zatkać rozdzielacz czy coś innego mogło...
Wymieniłeś pompę, która nie ma nic wspólnego z utrzymaniem ciężaru na ramionach. Odpowiedzialne za to są: rozdzielacz i cylinder wraz z tłoczyskiem. :D
Witam, Mam problem z hydrauliką w Ursus 914. Mianowicie ciagnik po podniesieniu pługa 3 skibowego obracalnego firmy Lemken nie może go obrócić, zazwyczaj siłownik przy pługu obróci tylko pług do połowy(tłok siłownika schowa się w cylinder)i dalej nie chce już ruszyć. Czasami zdarzy się tak ze zacznie obracać , dojdzie do połowy( tłok się schowa w cylinder...
Nie znasz się nic a nic. Wymiana jest prosta. Ściągacz głowicę, miskę, korbowody. Ściągacz stare pierścienie, czyścisz rowki i zakładasz nowe. Montaż w odwrotnej kolejności. Tylko po co robić sobie niepotrzebną robotę. Starły się pierścienie to i cylinder zużyty, głowicą, wał.
Nie warto wymieniać samych pierścieni, roboty kupa a efekt mizerny. Koszt regeneracji jednej głowicy to około 130-150zł a komplet naprawczy na jeden cylinder mniej więcej tyle samo. Warto bo silnik tyka pózniej jak zegarek.
tak cylinder i tłok był nowy
Przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze na tłoku, pęknięty cylinder lub uszkodzony częsta przyczyna zużycia uszczelniaczy.
Jest też możliwość że poszła uszczelka pod jedną z głowic i pcha ciśnienie w kanał spływu oleju. Ale ta teza jest mocno naciągana. Tak naciągana, że aż nie realna. Uszczelkę wywala na bok - tzn. pomiędzy cylindry, tam gdzie płaszczyzna docisku jest najmniejsza. Słaba kompresja, jeśli dodatkowo pluje olejem z tłumika to jeszcze wydarte prowadnice zaworów....
Prawdopopdobnie spadła jedna z rolek z któregoś półksiężyca. Przynajmniej mi sie przytrafiło. Mógł też pęknąć cylinder lub masz przestawioną dzwignię od wyboru reakcji.
Ja bym najpierw "wydoił "pompe wtryskową. Odkręcasz rurki od wtrysków zakładasz plastikowe butelki i kręcisz(podnieś odprężnik)aż nie naleci ok 250ml.I porównujesz czy w obydwu jest tyle samo.Jesli tak nierówno pracuje a to wina pompy to musi byc duża różnica. No i druga sprawa. Zapalasz ,obroty takie z ponad 1200 albo gdzie najbardziej przerywa.I popuszczasz...
Witam. Mam taki mały problem. Jakieś dwa tygodnie temu odebrałem Ursusa od mechanika. I między innymi była wymieniana pompa na nową 17. Bo jak to powiedział mechanik większej się nie da. No ale pomijając to podnosnik chodził tysiąc razy lepiej. Był też robiony cylinder podnosnika i było bardzo pięknie. Na wolnych obrotach bez trudu podnosił bele siana...
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Popuszczaj przewody wtryskiwaczy na pracującym silniku i dowiesz się który cylinder wydaje ten głos. Jeśli stukanie ustanie to może to być pompa (wierząc w dobre wtryskiwacze) a może być dźwięk mylony z przedmuchem np. wypalonego zaworu.
Po co Ci korba? Wentylatorem możesz kręcić powoli pójdzie :D Pierwszy cylinder zawsze jest od rozrządu. Pierwszy otwór w kole zamachowym to jest kąt 30° przed GMP(górny martwy punkt) a drugi otwór to punkt GMP, na nim ustawiasz luz zaworów dla pierwszego cylindra. Następnie obracasz wałem o 180° i ustawiasz luz dla drugiego cylindra.
Dźwignia w pozycji na wywrot powoduje przekazanie ciśnienia oleju z pompy (zawór w talerzu), przewodem do rozdzielcza, a następnie do końcówki szybko złącza. Drugie szybko-złącze w tym momencie służy jako powrót oleju poprzez rozdzielacz do most. Drugi zawór bezpieczeństwa zabezpiecza cylinder podnośnika przed nadmiernym ciśnieniem. Pozdrawiam, Zbyszek.
Podpinam się pod temat mam problem z podnosnikiem w c360 podnośnik jest po generalnym remoncie ponieważ słabo podnosił oraz sam opadał wymienona została pompa poniewarz swoje przepracowała cylinder ponieważ była na nim mała rysa i odrazu pierścieńie . Po tej wymianie podnośnik dobrze podnosił ale nadal nie czymał jak należy. Po konsultacji z mechanikiem...
To normalne że prze odpowietrznik wylatuje powietrze w końcu od tego jest. Jeżeli go zlikwidujesz to w karterze zacznie robić się przeciwciśnienie i sprężarka będzie pobierać więcej mocy. A jeżeli uważasz że przez odpowietrznik ucieka za dużo powietrza to winy szukał bym raczej w układzie tłok cylinder pierścienie. Pewnie nie są już pierwszej młodości...
Cześć wszystkim. Jestem całkiem nowym użytkownikiem tego forum i mam poważny problem ze swoim Ursusem c-330. Problem polega w jego odpalaniu na zimnym silniku. Aby go zapalić potrzebuję 2 minut co najmniej, kręcąc cały czas rozrusznikiem. Jak już raz zapali to pali super, na dotyk. Wtryski są wyregulowane na 130. Co jeszcze jak zapala na zimnym, to...
Panowie nie nakręcajcie się z tym honowaniem! ;) pytałem tu i uwdzie i nikt nie naprawiał w ten sposób poczciwej 60tki (zwykłej) przeciwnie niż 3p gdzie wręcz taki sposób jest zalecany (nawet po wymianie tuleji na nowe ) Usłyszałem nawet stwierdzenie że tuleja mogła by się wysunąć z bloku podczas honowania ( w zależności od jej stanu ) Dodano po 2 Tuleje...
A mi przyszła do głowy taka przypadłość jak zasysanie powietrza w układzie paliwowym, stąd raz na jakiś czas który cylinder źle odpali i mamy nierównomierną pracę.
Wystarczy wyjąć sworzeń a tłok wypchnąć powietrzem Rowek i oring wskazany ,sprawdz czy cylinder wewnątrz jest dobry ,mogą być wrzery.
nie koniecznie musi być to wina rozdzielacza ,może masz porysowany tłok albo cylinder i wymiana uszczelniaczy nic nie dała .albo nieszczelno połączenie cylinder a rozdzielacz , uszkodzony zawór ciśnieniawy . ja mam na tłoku wytoczony dodatkowy rowek pod pierscień metalowy. i są założone 2 metalowe . narazie zdaje egzamin już 4 rok .
Witam Naprawiałem podnośnik w ursus c-360 ponieważ podnosił lecz szybko opadał. Wymieniłem cylinder pierścienie oraz tłok, następnie oringi w rozdzielaczu. Złożyłem wszystko tak jak było. Teraz niestety super podnosi lecz nie opada wogóle. Nie mam pojęcia co to możę być . Proszę o pomoc pilne!!!
Nie rozumiem cię, ale dzięki za rady muszę kogoś wtajemniczyć bo mam za małe doświadczenie, ale dobrze rozumiem pierwszy cylinder to zawory 1 od rozrządu ssący,2 wydechowy, natomiast dla drugiego cylindra 3 jest wydechowya 4 od baku ssący. Czy inaczej. :D :?:
Witam mam problem z odpalaniem c330 . Musze długo kręcic rozrusznikiem żeby zapalił a jak zapali to chwile dymi na bialo i w ogóle nie wkręca się na obroty chociaż gaz jest na maxa ,tak jak by na jeden cylinder palił , po chwili wszystko wraca do normy i chodzi normalnie . Co sprawdzić?
Witam. Mam problem z układem hydraulicznym w ciągniku URSUS C330 oto problem: -po dźwignięciu ramion do góry po jakimś czasie opadają -wymieniłem cylinder z tłokiem na nowy oraz wstawiłem nowy rozdzielacz -oringi (uszczelniacze) wszystkie nowe -gdy olej jest zimny słabo opada, gdy ciepły znacznie szybciej -problem cały czas nie znika proszę o szybką...
Uszczelniacze na tłoku podnośnika założyłeś poprawnie, wszedł bardzo ciężko w cylinder za pomocą młotka? Na czym polegała regeneracja rozdzielacza? Poziom oleju jest w normie? Sitko czyste? Opisz bardziej co robiłeś i zmierz ciśnienie na zimnym i gorącym oleju
No nie do końca. Ostatnia tuleja jest najsłabiej omywana wodą do tego podgrzaną już przez wcześniejsze cylindry. Ale nie na tyle żeby miało się to przyczynić do ich "siadania. Nie wspominając i tym że za ostatnią tuleja osadzają się wynalazki walone w chłodnicę kawa, uszczelniacze, i inne zanieczyszczenia a kilka razy zalegała za nią coś o strukturze...
Witam Na początku napisze żę jedyny taki temat jaki znalazłem na tym forum to "Sprężarka z silnika 126p", jest on trochę stary i opiera się głównie na tym silniku dlatego zakładam nowy. W tym miesiącu mam zamiar zbudować wydajny kompresor, chce zbudować bo umiem i lubię robić takie rzeczy , a poza tym wychodzi to taniej niż kupno całego nowego. Na początku...
A Ursus C45 miał 10,3 L pojemności i łatwiej było wlać kubeł mazutu niż go gasić i odpalać Jak to ojciec opowiadał ursusa gasił się w sobotę po południu aby w niedziele nie klekotał a w poniedziałek tydzień zaczynał se od rytuału odpalania a ja mam S320 jeden cylinder 1,8 l w moim traktorku i aż miło słuchać jego klekotania Diesel jest najlepszy
Czyli 1,1kW i będzie z 8 na bidę. A jak sprawdzić stan mechaniczny? Chciałem to rozkręcić, ale bałem się że jak zdejmę cylinder to wypadną pierścienie (o ile istnieją). A gdzie można kupić uszczelkę głowicy, głowicę i bagnet, bo to już wiem, że trzeba wymienić?
Oczywiście że może, świadczy to o zużyciu pierścieni na tłokach. Sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Ciągnik wiadomo szału w polu już nie zrobi ale wylalany całkiem nieźle choć nie wszystko mi się podoba i nie wszystkiego widzę sens. np. ledy po bokach ciągnika.... do czego służą? Mocowanie siłownika do osi nie wygląda solidnie. Nie robił bym go na gałce a na łożysku siłownika wahliwym, nie rozumiem też dla czego jest tak odwrócony sam siłownik? Lepiej...
Witam Chciałbym się was poradzić, otóż mój ursus c 360 słabo podnosi różne maszyny. W ostatnich dniach wymieniłem podnośnik na nowy po regeneracji, założyłem nowy oring na tulejkę, wszystko posprawdzałem i przykręciłem. Mimo to jak ciągnik się rozgrzeje to na wolnych obrotach nie chce mi podnieść kultywatora ok 200 kg, chociaż powinien to podnieść z...
Witam, mam problem, wymieniłem pompe hydrauliczną , tłok i cylinder założyłem nowe pierścienie, podnosić podnosi bardzo szybko, zostawiłe belkę podniesiąna i po 10 minutach jest już na samym dole wie ktoś czego to moze być przyczna, poczytałem troche na forum i myślę ze to wina rozdzielacza, co mam wymienić w rozdzielaczu?
Wyczyściłem filtr, rozebrałem siłownik, cylinder jak i tlok z pierscieniami wydają się być w porządku bo wyglądają jak nowe, na cylindrze nie widać rysek. Więc złożyliśmy wszytko do kupy pompa została bo jednak była wymieniana jest to hydrotor z 2006r. Po złożeniu szok! podnosi pięknie nawet na minimalnych obrotach,widocznie była to wina zapchanego...
Witam ponownie' coś mi się nie podoba w pracy ciągnika... Na początku odpaliłem go chwile pochodził było dobrze jednak po chwili jakby nie chodzi na jeden cylinder nie wiem na który oceniłem to po tłumiku' nie jest to ciągły hałas tylko taki jakby przerywany... Troche dziwnie to napisałem ale nie wiem jak to dokładnie nazwać... CZy to może być zapłon...
Po podniesieniu do góry zakręć podnośnik pokrętłem pod siedzeniem. Zawór ten ma tą właściwość że jest jednokierunkowy po zakręceniu. Olej się nie cofnie z tłoka na rozdzielacz. Ale jak tłok opadnie to pompa dobije mimo zakręcenia. Jeśli po zakręceniu będzie dalej opadał i dobijał to jednak tłok nie trzyma mimo wymiany uszczelnień. Gdy po zakręceniu...
Ja polecam zestaw firmy Mahle, pierścienie są z FPT "Prima" najlepsze na rynku, na tłok i cylinder też nie narzekam, mam założony w 1 HC 102 i chodzi mi już rok żadnych spadków mocy, nagar się nie zbiera jak na starych zestawach. GMP nie polecam, miękki tłok, indyjskie wykonanie o czym świadczy cena - 80 zł jak ja kupowałem.
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Zależy ile jezdził. Robiłem z silnikiem który chlapał ropą z kolektora i dość szybko podnosił się poziom oleju w silniku. Winą był kompletnie rozregulowany silnik. Wtryski lały i za wczesny kat wtrysku. Paliwo zamiast zapalić sie od gorącego, sprężonego powietrza lało się na tłok a potem po sciankach do skrzyni korbowej. Ogólnie w silniku po remoncie...
Witam Od dłuższego czasu mam problem z ciągnikiem Ursus 3512 chodzi głównie o podnośnik. Problem z drganiem podnośnika, pojawia się przy zapiętym podniesionym pługu lub innej maszynie oraz podczas orki. Podejrzewam że źle została ustawiona regulacja pozycyjna. Pompa hydrauliczna też się tłucze trochę podczas pracy i bardziej gdy ramiona są maksymalnie...
Z tego co zauważyłem to własnie te układy zapłonowe w "DRUZBIE" miały problem z tymi cewkami.Mam tez 3 DOLPIMY Polskie i cewki udało mi sie odwinąć i odpowiednio dowinać tak że na każdej z nich jest iskra.Jeśli ktoś z czytąjących ten temat wie jaka sybstancja może rozpuścić żywice na cewce to poroszę o podpowiedz.Sam silnik ma bardzo ciekawy cylinder...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Tylko pod obciążeniem
Wtrysk do 1 cylindra wielowypust na godz, 7
Witam! Zdarzyło się to zaraz po założeniu nowego cylindra. Skręciłem wszystko i włączyłem ciągnik. Po poruszeniu pierwszej wajchy podniósł normalnie tylko jak zacząłem poruszać drugą to coś strzeliło i urwało mi wszystkie 4 śruby w tym dwie z korpusu cylindra. Jak zmierzyć ciśnienie w układzie ??? :| Proszę o pomoc !!!
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
średnice cylindra pojemność skokową etc. może ktos posiada takowe dane z jakiś książek bądź czegoś innego bo nic w necie nie moge znaleźć. Proszę bardzo. :)
Musisz ściągnąć głowice i cylinder sprężarki ,wtedy dostaniesz się do wodzika w nim jest śruba która łączy z osią . Już nie pamiętam ale jak będzie za małe dojście to trzeba tłok zdemontować .
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Dzień dobry, mam problem z podnośnikiem w Ursusie c360. Czy wiecie jak wymienić pierścienie w cylindrze podnośnika?
Nie znam tej konstrukcji, ale zasada doboru O-ringa jest dość prosta, niezależnie od sposobu jego pracy/umieszczenia. Poza tym zapewne w dowolnym warsztacie remontowym dowiesz się, jaki to rozmiar. Jeśli masz dostęp do miejsca gdzie ten O-ring jest zastosowany (w kanałku, na trzpieniu, w szczelinie), zdejmij wymiary i określ średnicę przekroju gumy;...
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
3p jest wredny pod tym względem.
Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra. Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia. Post do innego działu.
Tutaj chyba sama wymiana pierscieni jak sugerujesz nie pomoze.... Ciagnik pewnie juz dlugo pracowal z uszkodzonym cylindrem.
W 60-ce po wymianie kompletów często się zdarza że pluje olejem. Przechodzi po ułożeniu, dotarciu się pierścieni do cylindra.
Bez sensu, 360 powinien zapalić z półobrotu - sprawdź kompresję na cylindrach, jest ciepło.
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Podobna pojemność ale dla rozrusznika liczy się pojemność pojedynczego cylindra.
Odkręć rurkę i dokładnie obejrzyj. Zwłaszcza część pod nakrętką, bo tam często właśnie lubią pękać od drgań, może być potrzebna lupa. Zakładam, że sprawdziłeś czy jest dobrze dokręcona. Jeśli będzie uszkodzona, to próbuj kupić identyczną, choć do starej 328 może być trudno, a nie wiem czy takie same były do 330. Jeśli będą się różnić np. długością czy...
Zawsze możesz się machnąć o 180 stopni jeśli wcześniej ( przed demontażem pompy) nie ustawiłeś palenia na pierwszy cylinder.
Spokojnie. Jemu nie zaszkodzą obroty ale zbyt duże obciążenie i większa z tego powodu temp. spalania w cylindrach co może się przyczynić do przytarcia tłoka.
głowica cylinder ursus błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
oporność głośnik czujnik ciśnienia oleju renault master zawieszenie tylne laguna
Wideorejestrator wyłącza się podczas jazdy - przyczyny i rozwiązania ALLPlayer – polskie znaki w napisach, kodowanie UTF-8, CP1250, czcionki, konfiguracja