Cylinder mógł pęknąć z kilku powodów: 1. Wada fabryczna, 2. Podczas montażu uległ uszkodzeniu, 3. Zawór przeciążeniowy cylindra jest zatkany i np na nierównościach na drodze doszło do przeciążenia i nadmiernego wzrostu ciśnienia. W takim wypadku zawór powinien zadziałać i wypuścić nadmiar ciśnienia a podnośnik opuściłby się trochę.
Ten silnik tak ma. Zapewne efekt ułożenia kolektora. W końcu prawie 1 l na cylinder czyli sporo powietrza wciąga. A co do luzów to w dobrym tonie byłoby ustawić 0,2 mm na ssaniu i 0,3 mm na wydechu. Ja czytam głowica używana więc nie ma co siadać. Po prostu zakończ podziwianie jako, że już czas na prace polowe. Paliwo do zbiornika i wio. A do ogółu...
Na opadanie podnośnika nie wpływa ani pompa olejowa, ani ilość oleju. Może to być: rozdzielacz, pierścienie na tłoku, cylinder, oring pod cylindrem. Tak, jak napisałem poprzednio, żeby wykluczyć winę rozdzielacza musiałbyś wiedzieć, czy opada także narzędzie podłączone PRZEWODEM hydraulicznym . Jeżeli nie możesz tego stwierdzić to pozostaje tylko zdjęcie...
a jak ropa pojawia się w kolektorze wydechowym chyba ze dostaje za mało i dlatego nie pali
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Witaj. Gratulacje! Tylko co ma pęknięty cylinder do ciśnienia oleju?! Pozdrawiam
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Trochę licha pora na sprawdzanie gdzie go przegonisz Sprawdź czy wajcha stawia opór czy lata dookoła Jak lata dookoła to na bank wzmacniacz zaspawany wtedy pipa Jak stawia opór to nie zaspawany ale musisz sprawdzić dalej najlepiej by olej w skrzyni był trochę ciepły bo na zamrożonym oleju to nawet sprawny może nie działać no i zaczepić mu coś do tyłka...
Kolega Niutat ma rację z tym otworem. A co się dzieje jeśli masz rozgrzany olej i uniesiesz np. przyczepę z ładunkiem, też szybko opada? W miejscu gdzie jest otwór zasilający cylinder hydrauliczny znajduje się mały oring. Jeśli będzie uszkodzony to podnośnik też będzie opadał szczególnie na rozgrzanym oleju.
Dzień dobry, W Ursus c330 chce przerobić stary nie porysowany cylinder hydrauliczny podnośnika na nowy typ z uszczelnieniem gumowym jak w siłownikach. Został wytoczony dodatkowy rowek na taki pierścień gumowy, a 4 pierścienie metalowe zostaną jak w oryginale. Sprawdzone działa i trzyma takie rozwiązanie. Kwestią jest w jaki sposób zatkać otwory przelewowe...
Kolego,miałem ten sam problem-musiałem ustawić prawidłowo początek wtrysku.Jeśli masz książkę napraw do C 330-przeczytaj-wszystko jest dokładnie opisane.
Cylinder z tłokiem mogą być w zamienniku (jeden pies szkoda kasy), uszczelniacze twarde np. http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... nie żadne silikonowe (wywracają się).
Sprawdzić ciśnienie, zawory, wtryskiwacze i pompę. Podejrzewam że wtryskiwacz.
Jeżeli myślimy o tej samej tulei, to jest w niej otwór średnica ok. 5-6mm. Powinien się on pokryć bardzo dokładnie z otworem rozdzielacza który jest już wyjściem do przewodu wysokiego ciśnienia na cylinder podnośnika.
Kolego cylinder jest z zakręcanym deklem.
Zawór ssący otwiera się 6 stopni przed GMP. Da się to wyczaić bez większego problemu. Pompa ma zacząć podawać paliwo na pierwszy cylinder 24 stopnie przed GMP. Żaden problem jeśli posiada się wiedzę na ten temat.
pompa ma 2 lat - tur chodzi idealnie, cylinder +tłok podnośnika i uszczelki zmienione rok temu . problem jest w sterowaniu podnośnikiem, tylko jak go rozblokować ? obecnie zawiesił mi się w max górnej pozycji i za nic nie chce opaść nawet po odpięciu maszyny. Ruszanie dzwigienka S-P nic nie zmienia, turem też.
Pierwszy cylinder w gmp i regulacja zaworów pierwszego cylindra. Potem obrót wałem bodajże o 180. Dawno nie robiłem i się trochę zapomniało. Ale raczej o 180 stopni i regulacja zaworów cylindra drugiego. Szczelinomierz oczywiście i ssący na 0,2-025 wydechowy na 0, 3 mm
Z zamienników Jubana/Hitachi chodzą ładnie. Na łożyskach. Ale poprawnie zrobiony R11 z dobrym akumulatorem i przewodami, klemami oczywiście działa. Jak działał 40lat temu w zimy to i teraz musi.
witam ma podobny problem z podnośnikiem w mojej emce co kolega toobek, nowa pompa, rozdzielacz po regeneracji, nowy cylinder i tłok pierścienie, podnosi dobrze lecz szybko opada z charakterystycznym pukaniem, kolego jpna100 jaka może być tego przyczyna proszę o odpowiedź
Tłok, pierścienie, cylinder i rozdzielacz.
Jeden siłownik 7007414M91 o średnicy 25 mm podnosi udźwig o 500 kg natomiast jest dostępny też 7021153M91 o średnicy 32 mm który zwiększa udźwig o 800 kg. W korpusie podnośnika są zaślepki 3/8 cala na inbus po każdej stronie . W tym miejscu trzeba wkręcić króciec redukcyjny do którego przykręca się przewód hydrauliczny. Po za tym trzeba kupić podstawy...
Wymieniłem cylinder i tłok o dalej podnośnik opada? Ma ktoś jakis pomysł czego opada podniśnik
Tak , dokładanie uszczelek [podkładek ] bez usunięcia starych może doprowadzić że silnik na dany cylinder może nawet nie pracować .Pozdrawiam
Dziękuję za radę, smarem nie próbowałem. Nowy cylinder zakładany z 8 miesięcy temu i nie ma rys w razie czego mam kupiony drugi nowy.
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
Witam, wymieniona została cała pompa i cylinder na nowy. Podnośnik ładnie podnosi. Problem jest taki że po zgaszeniu ciągnika maszyna zapięta na podnośniku w kilka min opada na dół. Co to może być?? Dodano po 1 Dodam jeszcze że przy pracującym ciągniku gdy podniosę maszynę to co jakiś czas podnośnik lekko podskoczy do góry.....
Skoro ma nową głowice i wtryski po regeneracji to nie po winno być to przynajmniej teoretycznie. Szczelność zaworów sprawdzisz samemu nabijając powietrze pod ciśnieniem do cylindra przez otwór wtryskiwacza. W nowych głowicach zdarza się że ciężko chodzi zawór i nie nadąża się zamknąć. Ale wtedy lubi walić w tłok. Wtryskiwacz sprawdzisz samemu przykręcając...
W C-330 elementy podnośnika nie są łączone przewodami. Wszystko jest przykręcone do pokrywy tylnego mostu. Jedynie rozdzielacz zewnętrzny podłaczony jest dwoma przewodami (zasilanie i powrót). Pompa i cylinder podnośnika zamontowane są pod pokrywą a rozdzielacz na pokrywie. Wszystko uszczelniane jest oringami. Nie ma tam żadnej filozofii.
No to masz kolego piecia273 pęknięty cylinder siłownika.
Wymieniłem komplet tj. pompa, cylinder z tłokiem i pierścieniami, rozdzielacz, wszystkie nowe oringi, teraz podnosi dobrze jednak podnośnik opada. Nie tak szybko jak przed remontem ale jednak, słychać to stukanie. Przyczyną może być badziewny cylinder czy rozdzielacz na gwarancję? Rozdzielacz hydrotor a tuleja chyba jakiś no name
Jeżeli masz wymieniony tłok, cylinder pierścienie, to powinno być dobrze. Jednak myślę że problem jest mimo wszystko z głowicą z zaworkami.
Witam mam poważny problem z podnośnikiem a mianowicie przestał od razu podnosić sprawdzałem naciskając wajchę od wywrotu i jest słychać jak pompa pracuje wylreciłem cały podnośnik wymieniłem cylinder z tłokiem i nadal nic odkręciłem rurkę zasilającą z rozdzielacza a cylindrem i nie było tam oleju .Czy mógł się zatkać rozdzielacz czy coś innego mogło...
Wymieniłeś pompę, która nie ma nic wspólnego z utrzymaniem ciężaru na ramionach. Odpowiedzialne za to są: rozdzielacz i cylinder wraz z tłoczyskiem. :D
Witam, Mam problem z hydrauliką w Ursus 914. Mianowicie ciagnik po podniesieniu pługa 3 skibowego obracalnego firmy Lemken nie może go obrócić, zazwyczaj siłownik przy pługu obróci tylko pług do połowy(tłok siłownika schowa się w cylinder)i dalej nie chce już ruszyć. Czasami zdarzy się tak ze zacznie obracać , dojdzie do połowy( tłok się schowa w cylinder...
Nie znasz się nic a nic. Wymiana jest prosta. Ściągacz głowicę, miskę, korbowody. Ściągacz stare pierścienie, czyścisz rowki i zakładasz nowe. Montaż w odwrotnej kolejności. Tylko po co robić sobie niepotrzebną robotę. Starły się pierścienie to i cylinder zużyty, głowicą, wał.
Nie warto wymieniać samych pierścieni, roboty kupa a efekt mizerny. Koszt regeneracji jednej głowicy to około 130-150zł a komplet naprawczy na jeden cylinder mniej więcej tyle samo. Warto bo silnik tyka pózniej jak zegarek.
tak cylinder i tłok był nowy
Przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze na tłoku, pęknięty cylinder lub uszkodzony częsta przyczyna zużycia uszczelniaczy.
Jest też możliwość że poszła uszczelka pod jedną z głowic i pcha ciśnienie w kanał spływu oleju. Ale ta teza jest mocno naciągana. Tak naciągana, że aż nie realna. Uszczelkę wywala na bok - tzn. pomiędzy cylindry, tam gdzie płaszczyzna docisku jest najmniejsza. Słaba kompresja, jeśli dodatkowo pluje olejem z tłumika to jeszcze wydarte prowadnice zaworów....
Prawdopopdobnie spadła jedna z rolek z któregoś półksiężyca. Przynajmniej mi sie przytrafiło. Mógł też pęknąć cylinder lub masz przestawioną dzwignię od wyboru reakcji.
Ja bym najpierw "wydoił "pompe wtryskową. Odkręcasz rurki od wtrysków zakładasz plastikowe butelki i kręcisz(podnieś odprężnik)aż nie naleci ok 250ml.I porównujesz czy w obydwu jest tyle samo.Jesli tak nierówno pracuje a to wina pompy to musi byc duża różnica. No i druga sprawa. Zapalasz ,obroty takie z ponad 1200 albo gdzie najbardziej przerywa.I popuszczasz...
Witam. Mam taki mały problem. Jakieś dwa tygodnie temu odebrałem Ursusa od mechanika. I między innymi była wymieniana pompa na nową 17. Bo jak to powiedział mechanik większej się nie da. No ale pomijając to podnosnik chodził tysiąc razy lepiej. Był też robiony cylinder podnosnika i było bardzo pięknie. Na wolnych obrotach bez trudu podnosił bele siana...
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Popuszczaj przewody wtryskiwaczy na pracującym silniku i dowiesz się który cylinder wydaje ten głos. Jeśli stukanie ustanie to może to być pompa (wierząc w dobre wtryskiwacze) a może być dźwięk mylony z przedmuchem np. wypalonego zaworu.
Po co Ci korba? Wentylatorem możesz kręcić powoli pójdzie :D Pierwszy cylinder zawsze jest od rozrządu. Pierwszy otwór w kole zamachowym to jest kąt 30° przed GMP(górny martwy punkt) a drugi otwór to punkt GMP, na nim ustawiasz luz zaworów dla pierwszego cylindra. Następnie obracasz wałem o 180° i ustawiasz luz dla drugiego cylindra.
Cześć wszystkim. Jestem całkiem nowym użytkownikiem tego forum i mam poważny problem ze swoim Ursusem c-330. Problem polega w jego odpalaniu na zimnym silniku. Aby go zapalić potrzebuję 2 minut co najmniej, kręcąc cały czas rozrusznikiem. Jak już raz zapali to pali super, na dotyk. Wtryski są wyregulowane na 130. Co jeszcze jak zapala na zimnym, to...
Dźwignia w pozycji na wywrot powoduje przekazanie ciśnienia oleju z pompy (zawór w talerzu), przewodem do rozdzielcza, a następnie do końcówki szybko złącza. Drugie szybko-złącze w tym momencie służy jako powrót oleju poprzez rozdzielacz do most. Drugi zawór bezpieczeństwa zabezpiecza cylinder podnośnika przed nadmiernym ciśnieniem. Pozdrawiam, Zbyszek.
Podpinam się pod temat mam problem z podnosnikiem w c360 podnośnik jest po generalnym remoncie ponieważ słabo podnosił oraz sam opadał wymienona została pompa poniewarz swoje przepracowała cylinder ponieważ była na nim mała rysa i odrazu pierścieńie . Po tej wymianie podnośnik dobrze podnosił ale nadal nie czymał jak należy. Po konsultacji z mechanikiem...
głowica cylinder ursus błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
plyta glowna laptop podciśnienie układ ciśnienie wskaźnik wysterować komputer
Katalog SWW 1115 - Klasyfikacja Wyrobów Żeliwnych Zasilacz BN-00497B - Brak napięcia na LED podświetlenia