Głowica była sprawdzana a po wymianie uszczelki jeździło kilka m-cy.
A czemuż to podejrzewasz uszczelkę pod głowicą ? Raz jest wypalona, z przedmuchem - uszkodzona, a raz nie ? Miałbyś cały czas podobne objawy, a nie tylko na światłach. Miałem pękniętą głowicę, to trochę :( gorzej niż UPG. Rano staw w cylindrze, po odpaleniu gdy wydmuchało płyn jeździł dobrze aż do pełnego zagrzania, wtedy dopiero musiał ten płyn z pęknięcia...
Masa uszczelniająca Dirko ma kolor szary. Równie dobrze możesz zastosować silikon CX80 też szary. Masz dozownik, kosztuje też około 30 złotych, jest odporny na benzynę oraz oleje. Z czystym sumieniem polecam do składania silnika.
Przeskoczyl lancuch i wygielo 16 zaworow i wytarta szklanka pompy wysokiego cisnienia co chodzi na walku wytarta razem z tym.trzpieniem tak wiec jest nowa walek ocalal
Ma zobaczyć czy nie widać pęcherzyków powietrza???zawartych w oleju? Kolego SIKORALLY czy poziom oleju się zmniejsza? co było przyczyną naprawy głowicy?
Wyczyść krokowca.
Tak dla ścisłości, to 20 czego? Wiem, że można się domyślić, ale to jest forum techniczne i tu nie ma domysłów. Kompresja dużo za mała. Albo silnik zużyty, albo coś z głowicą, może rozrządem.
rozrząd na przykład.
Jak tam z zaworami? Luz ustawiony? Kompresję ma?
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Z tego opisu wynika że pije olej nas tych garach. W uszczelkę pod głowicą wątpię. Zbyt równa kompresja . W wycieki z wtrysków też. Jak był to rzeczywiście olej to odrazu poczujesz stając za wydechem. MOżesz sobie wziąć endoskop jak masz. Nie wiem ,może coś wypatrzysz w garze. Może.
Zerknij pod głowicę.
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar
Remont pomoże, wzrost kompresji do 8Bar jest niewystarczający, głowica do weryfikacji
Nie można, jest test kompresji silnika. Na szkoleniu u producenta głowicy.
To nie silnik dla majsterkowicza.
A po remoncie głowicy kompresja wróciła?
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Nierówna komprecja. Bardzo czeste w tych silnikach. Jak zawsz do tej pory przyczyną nierównej kompresji były zwory, pęknięte uszczerbione, lub wypalone. Z doświadczenia głowica do remontu, ale jeszcze sprawdź kompresje po próbie olejowej. Wypadajace zapłony masz tylko na iegu jałowym, bo wtedy kompresja jest...
Sprawdź czy nie jest wydmuchana uszczelka po głowicą są takie same objawy.
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
Oki dzięki mam tam nowy tlok pierscienie po szlifie cylindra a nie chce zapalić i zegar od ciśnienia pokazuje jak by nie było kompresji. Głowica też po regeneracji. Gdzie szukać jeszcze przyczyny ?
Witam serdecznie. Jak w tytule wypadanie zaplonu na drugim cylindze Toyota Yaris 1.0, 1kr z 2009roku. Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowica. Kompresja na cylindrach to 1.13 2.11 3.13. Cewki sprawdzone wraz z wtryskami, świece zapłonowe nowe. Z góry dziękuję.
Cześć jeżeli jest paliwo iskra na wszystkich świecach to sprawdź kompresje mogła pójść uszczelka pod głowicą między cylindrami
Po odpaleniu termostat nie zdąży się otworzyć a już mi górą płyn wyrzuca co mnie najbardziej dziwi. Ktoś ma jakieś pomysły i sugestie? Taki jest właśnie objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą, kompresja "idzie" do układu chłodzenia.
najprawdopodobniej będzie uszkodzona głowica należy sprzwdzić kompresję oraz szczelność głowicy ewentualnie mogą występować problemy ze ssaniem
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
Próba olejowa nn da jakiś pogląd co jest słabe. Jak po oleju kompresja skoczy to masz kłopoty z "dołem". Jak nic się nie zmieni to głowica"góra".
Uszczelki pod głowicą?Kompresja była zła ,czy jak? Wymienić można i całe auto zostawic jedną cześć i dalej usterka będzie. Zajedź z tym lepiej do FACHOWCA Bo to może być 100 przyczyn.Jak ci tak ktoś będzie wymieniał na lotto to parokrotnie przekroczysz wartość samochodu.
To jest po to by przy starcie nie było mocnego uderzenia, silnik ma łagodnie ruszyć tłok kompresora, analogicznie jest w piłach spalinowych. Tylko tam chodzi o to by operator nie musiał " szarpać" się z kompresją.
Witam. Niestety mimo kilku regulacji zawory nadal klepią, dzwięk przypomina pracę traktora. Wcześniej silnik pracował ciszej, stukanie było dużo mniejsze, ale okazało się że zawory były za ciasne i na zimnym przerywał, teraz już nie przerywa, ale dość głośno klepią i gorzej przyspiesza. Co to może być i czy ew. wymiana będzie się wiązała ze zdjeciem...
ja po tym 1 zdjeciu juz widze ze wali z pod wtryskow oraz polaczenia odmy I żaden mechanik nie zauważył by tego? Coś autor kręci. Poszła uszczelka pod głowicą i daje kompresję do zbiorniczka.
Sprawdź kompresje na pierwszym cylindrze i porównaj z resztą cylindrów. Może problem nie był w głowicy. Jak kompresja w miare dobra to niech ci ktoś sprawdzi sygnał ze sterownika na cewkę pierwszego cylindra - przed pojawieniem się problemu w tej pierwszej minucie, i po
Pamiętaj o planowaniu głowicy. Zdjętą głowicę należy splanować.
Często pada uszczelka pod głowicą pęka na linii tłok popychacze zaworowe. Jak z kompresją?
Tak jak napisał przedmówca ,silnik masz kolizyjny! Na "początek" proponuje założyć nowy pasek i sprawdzić czy masz kompresje. Jeśli nie ,to głowica do zdjęcia. Pozdrawiam! Ps. co to za napinacz tobie poszedł? Tam masz przecież tylko rolke napinającą?
Zmierz na zimnym kompresje być może coś z głowicą.
Nie ma pompy wtryskowej. Są indywidualne pompki wtryskowe na każdy cylinder. Ty masz do ustawienia rozrząd, pompki wtryskowe. Sprawdzenie popychaczy pompek. Pomiar wysokości uszczelki pod głowicą i kompresja.
Uszczelkę pod głowicą dałeś nową? Kompresja jest dobra? Na obroty wchodzi normalnie?
Do wymiany uszczelka pod głowicą. Sprawdź kompresję. Silnik może zasysać płyn spod głowicy w czasie pracy, dla tego dymi (powinien przy tym dymić na biało).
wał a może tłok Teoretycznie przy wymianie mogli zmienić wykorbienie lub ilość wolnego miejsca w GMP (inny wymiar tłoka). Jeśli uda Ci się zdobyć dane serwisowe, możesz pokusić się o pomiar skoku tłoka i porównać. W sumie przy uturbianiu samochodów stosuje się różne podkładki pod głowicę, żeby kompresja nie była za duża, ale w przyopadku kosiarki to...
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Eksperymentalnie przetłumaczyłem jeden artykuł: https://drive.google.com/drive/folders/0... Użyj papieru ściernego (drobnego) na szybie, aby splanować głowicę i wierzch cylindra dla większej szczelności (i kompresji). dla większej mocy: • stocz 1mm1,5mm głowicy dla zwiększenia kompresji i mocy Na jakiej szybie ? Co zrobić...
A czy zmieniłeś uszczelki i wyczyściłeś powierzchnie styku cylindra i głowicy. Zmierz kompresję.
Czy jest szansa, że to "tylko" głowica i dołu silnika nie trzeba ruszać? Jakaś tam szansa jest.
Trzeba wyjąć tłok i zobaczyć czy uderzenie nie zakleszczyło pierścienia w rowku
Dzień potrzebuje pomocy skuter mi nie odpala jest nowy tłok cylinder głowica jest iskra dochodzi paliwo jest kompresja kręci i nie chcę odpalić mechanik mówił po zrobieniu skutera że po jakimś czasie może moduł się zepsuć. Proszę o pomoc
Głowica złożona. Kompresja poprawiła się. Odpala dobrze. Obroty biegu jałowego poprawne. Odczyty z Lexii poprawne. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.
Regulacja gaźnika i zaworów, moduł zapłonowy, nieszczelna głowica, dekompensator. Zużyty silnik, niska kompresja.
nie założyłem do niej teraz głowicy, tylko luźno tłok w cylindrze i ciągle to samo. Czyli bez głowicy kompresja idzie do skrzyni korbowej? To już jest nie możliwe. Normalną rzeczą będzie jedynie dmuchanie przez odpowietrzenie wkońcu tłok pracuje i ze skrzyni korbowej jakoś musi wydostać się trochę powietrza jak tłok idzie w dół oraz nabrać jak tłok...
Witam. wygląda mi to na uszkodzoną uszczelkę głowicy (brak kompresji). lub masz zabrudzony gaźnik. pozdrawiam.
samochód po wymianie głowicy dusi się i nie wchodzi na obroty mechanik stwierdził brak kompresji co moze być powodem?
Starszy silnik renault 1.9d f8q. Nadchodzi czas wymiany uszczelki pod głowicą (wyciek oleju). Pasowało by mi zwiekszyć również nieco kompresje poprzez założenie cienszej uszczelki o jeden rozmiar. Głowica nie bedzie planowana. Czy uszczelka ciensza o 0.10mm od zalecanej bedzie powodowała kontakt tłoka z zaworami czy producentowi chodzi tylko o niepoządane...
Jak nie będzie kompresji, to nie znaczy, że padł dół tylko np. przegrzałeś silnik i się wygięła głowica i kompresja ucieka, np. do kanału olejowego lub wodnego. Nie wyrzuca Ci wody ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego?
Kolego (at)robokop naprawiałem i na tyle żeby wiedzieć że do C 328 szedł rozrusznik R-5 a nie R-11 a jest parę różnic. Nic nie naprawiałeś, piszesz głupoty. Doczytąłeś teraz w internecie i usiłujesz błyszczeć. Lepszy wirnik https://www.rol-czesci.pl/wirn...-854300... + szczotki https://www.atjakubczyk.pl/c36...QiXP3f9...
1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
A co sie dzieje z autem ze uszczelka pod głowica? Sprawdź kompresje,wykonaj próbę olejowa i mniej więcej będziesz wiedział czy problemem jest kończący sie silnik.
Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i pod korek wlewu oleju jak jest biało-szara ciapa to uszczelka pod głowicą(problemy z odpalaniem, słaba moc, niska kompresja) poza tym silnik prawdopodobnie do remontu, zużyte pierścienie i Bóg wie co jeszcze. Nie wiem czego szuka jeszcze ten mechanik? może czas go zmienić?
Poluzowałem delikatnie głowicę i jest ok. Chyba jednak to kompresja. Zamykam temat . Dzięki
Na odpalonym, ciepłym. Powinny być twarde, ale nie jak kamień. Jeżeli twarde jak kamień= uszczelka pod głowicą, kompresja przedostaje się do układu chłodzenia. Sprawdź to co mówi archaniol40 , spróbuj podmienić korek jak sugeruje jarciu11 . Na swoim masz naklejkę z ciśnieniem, chyba 1,2bar. Jak wsadzisz 1,3 nic się nie stanie. Co do odpowietrzania,...
Tak, tylko uszczelka pod głowicą jeżeli to kompresja, wymienialeś moze w tym samochodzie łącznik przykrecany do głowicy łączący chłodnice z głowicą oraz zbiorniczek wyrównaczy?
Tylko pytanie takie czy nic nie uszkodziło się w silniku? Proszę o poradę z góry dziękuje. Nie wiem jaka jest cena wymiany napędu rozrządu w tym silniku, ale jeśli dużo mniejsza niż remont głowicy/wymiana silnika to założyć i: 1. Pokręcić ręcznie wałem czy nie ma oporów. 2. Jak jest ok, pomierzyć kompresję. 3. Jako kompresja to spróbować odpalić. W...
Ten silniczek był raczej kolizyjny, głowica do góry, chyba że chcesz na 100% być pewnym to jak kolega wyżej sprawdź kompresję
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
Kolego nie podajesz, czy masz silnik 2T, czy 4T. Piszesz, że wymieniłeś głowicę, bo nie było kompresji, chyba miałeś na myśli cylinder, bo od niego bardziej zależy kompresja niż od głowicy. Czy po remoncie silnika zmierzyłeś kompresję i jaki jest ewentualnie wynik. Jeśli kompresja jest poprawna, to sprawdź, czy założyłeś klin na wale silnika. Twierdzisz,...
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Właśnie tego się obawiałem, że te pierścionki-tuleje to kurz załatwił. Do sprzęgła łupkowego trzeba zakładać dłuższe wpusty, tak długie jak kanałki w wałkach. Będą dłuższe nawet o 5-10mm. Brud w kanałach ssących może być także z używania odprężnika przy odpalaniu, ale zawłaszcza przy gaszeniu silnika przy jego użyciu. Kompresja jest w tedy wypychana...
ALe kupiłś kupę i teraz trzeba to przełknąć. Po pierwsze głowica go sprawdzenia , kompresja, przemuchy no i valvetronik. Ale to ogarnięty serwis bmw może naprawić tylko, nie na forum bez żadnych w zasadzie diagnostycznych kroków.
Z taką kompresją nie zapali, głowica do zdjęcia i naprawy, o ile się na niej skończy
byc moze kopci juz wodą i masz wywaloną uszczelke pod głowica. silnik niema kompresji i dlatego gasnie
Dwie najbardziej prawdopodobne opcje to: 1. Pierścienie 2. Głowica tj. uszczelniacze. Nie widzę za bardzo związku wymiany wtryskiwacza z pobieraniem oleju. Kompresja przy pobieraniu oleju przez dół silnika będzie zawsze(albo prawie) bo olej doszczelnia dół, i efekt jest taki, że kompresja jest. Jest jeszcze 3 opcja, czyli odma.
Nie trzeba zdejmować głowicy, wystarczy pomiar kompresji (a raczej ciśnienia sprężania), przy złym wyniku - próba olejowa.
Gratuluję, załatwiłeś Panie sprawę , zawory krzywe, brak kompresji, głowica do zdjęcia
Problemem ciężkiego odpalania są (podkładki pod wtryskami) a właściwie kielichy wtrysków w głowicach. Kompresja dostaje się do przelewów paliwowych i miesza się w filtrze paliwa (seperatorze) z zasilaniem.
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
na niebiesko. Brak kompresji albo za późny kąt wtrysku.
Ja też nie ściągałbym głowicy bez sprawdzenia kompresji. A co na to sterownik ? Zarejestrował jakieś błędy - problem z którymś cylindrem ? Auto chodzi normalnie ?
Witam Przed zrzuceniem głowicy zmierz kompresję. Jeśli kompresja wyjdzie w porządku do przedzwonienia przewody sygnałowe z ecu do listwy zapłonowej. Wspomniałeś, że auto ma LPG więc zapewne na jednym z przewodów sygnałowych jest wcięcie z którego sterownik gazu pobiera info o obrotach, na to miejsce zwróć szczególną uwagę. Pozdrawiam
W wolnej chwili jak sie ociepli :) dobiorę sie do głowicy i dam znac.
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Pomiar kompresji a do usuwania nagaru są specjalne pianki dedykowane do osadów węglowych, które się aplikuje bez ściągania głowicy. W warunkach domowych rozumiem - testu na prostość (równość) głowicy szans nie ma, co? Jest ale trzeba posiadać równy sprawdzony przymiar. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli Kolego masz u mnie duże piwo, w końcu (wyczerpując wszystkie inne możliwości) zrzuciłem głowice. Okazało się ze mimo pozornie dobrych parametrów kompresji, głowica była w stanie agonalnym (włączając pęknięty zawór ssący na 3 cylindrze). Do wymiany poszły...
Witam, mam problem z quadem 250. Ciężko kręci, np. przekręci wałem i staje, jakby coś blokowało. Kręcone na krótko, masa i plus na kablach samochodowych, a akumulator od auta nowy. Rozrusznik (4 sprawdzone z innych quadów), nowe łożysko jednokierunkowe, tulejki w pokrywie wyglądają dobrze, nie ma jaja ani nic. Góra rozebrana (głowica, cylinder okej,...
A po co te pierscienie było wymieniać? A głowica to z kąd nowa? Były zapieczone i brał olej, zła kompresja . Głowica była wymieniona bo stwirdzili jakieś otarcia w panewce wałka rozrządu
Tak ale mam pytanie czy z uszkodzoną uszczelką samochód może nie odpalać? Jak nie ma kompresji to normalne.
Zmierz kompresje przed zwaleniem głowicy przynajmniej.
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Głowica z zaworami prawie nowa.
Witam opcję są dwie: - pierścienie (ktoś mógł zamontowac źle), (ewentualnie podróbki ci sprzedali) - wypalone zawory w głowicy (częsty problem jak się jeździ na LPG)( dziwne że na wszystkich cylindrach, jeżeli ciśnienie przy próbie olejowej wzrasta dość znacznie to przemawia na niekorzyść pierścieni, istnieje jeszcze, ale to rzadko się zdaża możliwość...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Kompresja, sczelnośc głowicy, zaworów, luzy zaworowe.
Ja bym dalej obstawiał głowicę jeśli po odpaleniu przewody wody puchną to kompresja dostaje się to układu chłodzenia, miałem taki przypadek w vito tester szczelności głowicy też nic nie pokazał .
Nie ma to jak uczyć się fachu na własnym samochodzie. Głowicę po przepaleniu uszczelki, oddaje się do splanowania i sprawdzenia szczelności w wątpliwych przypadkach ( kiedy są wszelkie objawy, a uszczelka cała). Teraz nie wiadomo - czy zostaje bąbel powietrza w głowicy, czy faktycznie kompresja bije w kanały wodne.
zgadzam się z kolegą proponuje zmienić pierścienie lub możliwe że kompresję pod głowicą... może też pomóc jeśli podniesiesz trochę iglice do góry.......
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
To jest 4 suw? jeśli tak, to sprawdź zawór ssący w głowicy. Wydaje się, że kompresja ucieka w stronę gaźnika.
Teraz to bym kompresję zmierzył. Pewnie głowica będzie do zrobienia. Szkoda zarywać nocy.
mercedes kompresja kompresja mazda ciśnienie kompresja
podsłuch telefon analogowy zakodować kanał biało szary
telefunken czarny ekran mikrokomputer cobra1
MeCool KT1 - Pulsująca dioda, twardy reset nie działa Zacinający się pedał jazdy w Husqvarna YTH 24/48