Nie można, jest test kompresji silnika. Na szkoleniu u producenta głowicy.
Niestety nie da się tego odpalić. Inne są Eso oraz sensor głowicy.
Jak dla mnie Omega 2.0 XEV, proste, bez udziwnień i miejsca nak na lotniskowcu:) chyba tylko do rozrządu ;) wymień tam cewke albo czujnik temp z tyłu przy głowicy ;) Mercedes Vito i demontaż skrzyni biegów automat :/
To w załączniku masz wszystko.
Dokręcanie głowicy dla silnika OM.366 http://obrazki.elektroda.pl/3033076300_1... Moment dokręcania Dla silników do numeru 071683 Długość śruby L = 112mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120 Nm 4) po odczekaniu 15 min ponownie powtarzamy 3 5) 120 Nm Dla silników od numeru 071684 Długość śruby L = 113mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120...
https://obrazki.elektroda.pl/8933230100_...
koszt naprawy razem z uszczelką to około 100 Po co piszesz takie bzdury. Wyciągałeś kiedyś taki wtryskiwacz który puścił na uszczelnieniu. Jest zawalonay cały szlaką, wychodzi ciężko, może być podpalone gniazdo w głowicy.
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Jeżeli tego jeszcze nie robiłeś - to poustawiaj i pozaznaczaj sobie rozrząd-Wszystkie koła zębate w jakim są poziomie
No jedynie w uszczelce pod głowicą,lub w samej głowicy.
Mercedes tego nie przewiduje !!! czyli tam nic nie zrobisz , nie wiem czy to kwestia farta i o co chodziło z ta tuleja ale zadziałało , zreszta na tym silniku też Mercedes nie przewiduje planowania głowicy
To jest dobra idea, jeśli nie masz wprawy, nie ryzykuj. Urwana świecą oznacza sporo pracy, często demontaż głowicy.
Witam Szkoda, że nie podałeś typu silnika. To jest dla silnika 606.910 http://obrazki.elektroda.pl/8949450100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1240952400_1...
Najtaniej chyba będzie kupić ''golasa'' bez osprzętu. Za stary dostaniesz pewnie ponad 100pln na złomie. Głowicę można używaną założyć , ale tłok stary...
http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1...
Gdzie jest pompa niskiego ciśnienia? Na głowicy.
Witam. Potrzebny moment dokręcenia głowicy Mercedes Vito 639 95KM 2009 rok. Czy ktoś pomoże? https://obrazki.elektroda.pl/2253829500_...
Od strony paska osprzętu na głowicy.
uszczelka pod głowicą
Odkrecasz 1 śrubę. Znajduje sie w głowicy od czoła
Może się przyda
Na opakowaniu uszczelki masz wszystko No niestety czasami nie ma ;-) Z goetze dla BLS'a nie miałem ;-) 1.40NM 2.70NM 3.Czekamy 10 minm 4.90 stopni 5.90 stopni 6. sruby M8 dokrecamy 25-30NM http://obrazki.elektroda.pl/3457968900_1...
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
Uszczelka pod głowicą, lub pęknięta w głowica.
Według mnie wina uszczelki pod głowicą
Witam może turbina się kończy. Odłącz przewód pomiędzy kolektorem a głowicą i odpal.
Z technicznego punku widzenia najlepszym sposobem będzie zdjęcie głowicy i wykręcenie świecy. Do wiercenia również będziesz musiał zdjąć głowicę, bo jeśli Ci naleci opiłków do cylindra to sam się domyśl co się stanie. Jeśli natomiast kawałek świecy wystaje to możesz sprubować wykręcić kluczem samozaciskowym, ale nie wiem gdzie można kupić, ja kiedyś...
Bez. Wazne sa pomiary wszystkich tulei. a szczelinomierz to chyba jest dobry do luzu miedzyzebnego kola posredniego walkow. Najpewniejszy i wygodny jest czujnik zegarowy, Reszta na PW
Witam. Przymierzam się do zdjęcia głowicy w Srincie 2,9 TD z 96r. Po zdjęciu korka oleju bucha cyklicznie spalinami (co 1 obrót korbowodu). Olej czysty. Podejrzewam uszczelkę pod gł. lub pierścienie na którymś tłoku. Mam małe doświadczenie z dieslami a już w ogóle z mercedesem (nie jestem fachowcem od samochodów, ale w kilku osobowych benzynówkach zrobiłem...
Pewnie czujesz spaliny z układu chłodzenia. Objawy uszczelki pod głowicą.
Termostat, zapowietrzony układ, uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Patent świetny..... Ciekaw jestem tylko ile opiłków zostało na cylindrze...
Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej -kompresor -turbo -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej ) -uszczelka pod głowicą
Bo pewnie uszczelniacze zaworowe już zużyte. Albo tak jeździsz albo trzeba będzie przyglądnąć się dobrze głowicy.
Ale nie masz mierzyć rezystancji w gnieździe (na kablu) tylko na na wtyku (w głowicy)!
Liniał krawędziowy i badanie ze szczelinomierzem odchyłki. Skoro poszedł olej, a uszczelka nie nosi śladów wypchnięcia czy wypalenia to pozostaje jeszcze pęknięcie w obrębie bloku/głowicy.
uszczelka pod głowicą . Napisałem :)
To musisz wracać do tego kto robił silnik. Chyba, że sam robiłeś. Zacząłbym od podstaw- czy uszczelka pod głowicą ok.
Wysłałem spakowane zdjęcia w wiadomości prywatnej.
Witam żeby nie zakładać nowego tematu, chciałem się zapytać o luzy zaworowe (jaka przerwa) i z jakią siłą dokręcić głowicę w mercedesie atego 1223 2001r. Prosiłbym o pomoc
Dokręcasz na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni
Witam, odgrzewam temat. Dotarł ktoś do przyczyny zatarcia wału na pierwszym cylindrze? Poszukuję też danych serwisowych montażu silnika: momenty dokręceń śrub, kolejność dokręcania głowicy, luzy zaworowe, itp.
605.911 tylko wiercenie zostało ale najlepiej na zdjętej głowicy
Możesz też ten trzeci wtrysk zamienić z drugim i jeszcze raz podłączyć do kompa. Będziesz miał jasność co do wtrysku. Jeśli zacznie fiksować ten na trzecim cylindrze to wywal ten czwarty wtrysk albo sprawdzaj głowicę. :)
Dostał po zaworach głowica do zdjęcia
Witam. Z instrukcji, którą ja widzę dla tego silnika, to ten mały klucz wystarczy. http://obrazki.elektroda.pl/1278958000_1...
Mam jeszcze jedno pytanie, z jaką siłą dociągnąć głowicę kluczem dynamometrycznym.
Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Całkiem bez rozbierania to nie. Dekiel głowicy trzeba zdjąć.
Trochę gryzący to nie spalona ropa ustawienie jest 14stopni za GZP i wkładasz pompę oczywiście zablokowaną.
Pierwsza rzecz gorąca głowica, druga- nie statyczna ale dynamiczna siła użyta do wyciągnięcia wtryskiwaczy. Oto cała tajemnica.
Właśnie mam zamiar przełożyć koła zębate z mojej cls 350 i sprawdzić czy coś się zmieni. Błąd tylko na 1 głowicy wychodzi. Silnik był dokłądnie wyczyszczony, blok głowice wszystko myte karherem na gorąco. Olej wlany 5W-40. Chyba jedynie czeka mnie kilka godzin pracy przy zmianie kół zębatych wałków z pierwszej głowicy :)
jeden dlawik ..drugi dlawik.. wsadzilbym tam jakis kondensator.
Te pompy są nie do zajechania jak z instalacją paliwową jest wszystko OK. Teraz to musisz zacząć od nowa, cała instalacja plus sprawdzenie czy nowa pompa została właściwie zamontowana, nowa uszczelka pod pompą itd. Ciśnienie paliwa, podciśnienie, szczelność obydwóch obwodów w bloku i głowicy.
Ja to ciekaw jestem jak wygląda ten wymieniony tłok i korbowód --- poprosimy o zdjęcia Bo to jest niemożliwe, żeby się wygiął od przestawionego rozrządu... pewnie temu "mechanikowi" wpadła jakaś śruba w przepustnicę przy pracującym silniku, bo ciężko mi znaleźć inne wytłumaczenie... Zdejmowałeś tą głowicę, to było obejrzeć dokładnie gładzie każdego...
Witam serdecznie, chciałem zapytać czy ktoś z Państwa posiada może instrukcję wymiany uszczelki pod głowicą w Mercedesie A klasa w168 1.7cdi. Dziękuję i pozdrawiam
na niebiesko. Brak kompresji albo za późny kąt wtrysku.
Okazało się, że tranzystor jest dobry tylko wyglądał jak zwarty w obwodzie nie zauważyłem ścieżki do filtra po podłączeniu napięcia przez potencjometr radio gra po obwodach doprowadziło mnie do układu SDA 4330 napięcia na układzie mam bez tego napięcia na stopce 19 ma być 5V, które prawdopodobnie steruje głowicą
Może pracuje w trybie awaryjnym, sprawdź za akumulatorem srebrny przekaźnik czy jest cały bezpiecznik pod klapką, a najlepiej rozbierz go i przelutuj całą płytkę gdyż mogą być zimne luty,a to jest stały objaw tych przekaźników.On ma związek z układem zasilania KE-Jet. Również może być uszkodzony czujnik temp. 50C znajdujący się w głowicy.
A wymieniałeś wraz z głowica popychacze zaworów?
Prosze: http://obrazki.elektroda.pl/1420571200_1...
Naprawiałem taki przypadek w taki sposób że przerabiałem gwint w głowicy na M8.
Uściślam więc... MB C280T, kolor granatowy metalik, kombi, r. prod. 07/1999, 70 tys. km... Moduł ECU Motronic 2.0/2.1 (nr 026 545 66 32) Hardware-Vesion 39/79, Software-Version 51/98 (tj. PSM :) ) Dołączam zdjecie przodu silnika z prośbą o orientacyjne wskazanie poszukiwanego czujnika. Z przodu silnika znajdują się również czujniki temepratury płynu...
Uszczelkę pod głowicą masz uszkodzoną
W czasie rozruchu 4 bar. Jednak w tym przypadku winna jest głowica lub uszczelka.
A przed robieniem głowicy, był błąd?
Za pierwszym razem pompy idealnie nie załozysz. Tę operację wykonasz kilka krotnie nim utrafisz na prawidłowe umocowanie pompy wtryskowej aby ustawić kąt wtrysku taki jak powinien być.. No to ile razy ta pompę ma montować, sprawdzać i demontować? 10, 15 razy? Co za bzdura. 24˚, pompa na znaku i montować po środku fasolek, potem tylko korekcja...
Witam Czy zna ktoś kolejność i momenty dokręcania głowicy żeliwnej w Mercedesie Vario 814? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam.
Pobaw się tym kablem rozruchowym a znajdziesz gdzie nie ma dobrego przewodnika. Zapnij jeden koniec tam gdzie wcześniej czyli na CR a drugim wędruj od miejsca gdzie wiesz że działa aż do masy świec czyli głowicy. Jak zapniesz na rozrusznik i działa to wiesz że tam jest masa. Jedziesz dalej aż się straci. Może się okaże że uszczelka pod głowicą jest...
Na moje oko to jest spływka z głowicy. Musiał bys sciągnac kolektor ssący bo najprawdopodobnie gdzies masz wyciek paliwa w górnej czesci głowicy. wtrysk badz luzny przewód paliwowy który delikatnie cieknie.
Spróbuję pożyczyć podgrzewarkę indukcyjną Jest to jakieś rozwiązanie. Jeśli będziesz spawał, to konieczne jest przeszlifowanie całej płaszczyzny styku z blokiem. Dodano po 28 Spawanie żeliwa to loteria Aby poprawnie to pospawać, kolektor musi być na stole. Spawanie żeliwa to nie jest żadna loteria, tylko bardzo duża wiedza i jeszcze większe doświadczenie....
Jak pójdzie tu wymienią, jest dostępna taka zgrzewarka do usuwania tych świec. Ale czasamo trzeba głowicę drzyć.
Głowica: 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90* 6. 90* Łożyska główne: 1. 100 Nm 2. 200 Nm 3. 320 NM 4. 90* Łożyska korbowodowe: 1. 50 Nm 2. 110 Nm 3. 90* Koło zamachowe: 210 Nm i 90* Centralna śruba koła pasowego wału: 200 Nm Osłona głowicy silnika: 20 Nm Dysza wtryskowa/jarzmo mocujące do głowicy: 50 Nm Nakrętka złączkowa wtrysku paliwa: 40...
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
[Kolego a sprawdziłeś czy przekaznik od świec daje zasilanie na świece .Odłącz przewód i podłącz kontrolkę .świece ukręconą idzie wydostać bez zdejmowania głowicy właśnie to robiłem wczoraj w mercedesie tylko musisz mieć sprzęt .Często właśnie spalona świeca na końcówce rozwarstwia się i blokuje dlatego jest podatna na ukręcenie
Dowiedziałem się,że może to być uszczelka pod głowicą,albo pęknięta głowica.Jestem w trakcie demontażu głowicy,okaże się po jej wyjęciu.
Nawieercanie da mizerny efekt. ja bym napawal migiem. Do aluminiowej głowicy się nie uklei.
zalecana wymiana to co druga wymiana rozrzadu Mam osobówkę, Renault Megane. Tak samo zalecana wymiana co drugi rozrząd. Po pierwszej wymianie rozrządu (80 tysięcy km) nie wymieniłem pompy. Zrobiłem błąd, nie pomyślałem że uszczelniacz w pompie też się starzeje, a samochód miał wtedy 12 lat i nie wymieniany rozrząd, ani pompa. Zrobiłem jeszcze 40 tysięcy...
Odprowadzenie paliwa, skroplin z głowicy silnika. Wyciek z rampy, przewodów, wtryskiwaczy, przelewów. Jak się tam dokopiesz :D gniazda wtryskiwaczy do sprawdzenia.
No i sprawdziłem, niestety uszczelka pod głowicą. Pechowy zbieg okoliczności
nie nie ja jestem nie pełnoletni. no tak nie za bardzo. zresztą nie będę w niego pchał sary bo nie za bardzo mam :cry: . muszę sam się z tym uporać. co to za przekaźnik pod czarną skrzynką przed bezpiecznikami ? nikt nie miał takiego problemu ? :cry: a i jeszcze czemu sadzi wodę ? uszczelka pod głowicą? :cry:
musisz wymienić krućce one są zamontowane w głowicy pod pokrywą zaworów każda głowica ma jeden kruciec one są odpowiedzialne za to żeby paliwo nie schodziło pozdrawiam
Witaj. Napisz coś więcej o twoim problemie.O ile wiem to odpowietrzanie w tym modelu nie jest szczególnie potrzebne tzn.układ sam się odpowietrza. Może masz uszkodzony termostat i woda się gotuje albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą bądź samą głowicę.
No nie jest to łatwa zabawa z wymianą uszczelki, proponuje żeby robił to ktoś kto się zna na merckach bo jest tam parę takich haczyków które mogą sprawić problemy no i żeby po złożeniu wszystko dobrze działało. Do wymiany jest jedna głowica czy dwie i dlaczego?
Witam, problem zdaje się wylazł. Dolewając płynu chłodniczego postanowiłem skorzystać z okazji, że zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego i przygazować. Efekt - bombelki. Więc uszczelka pod głowicą albo - mniej prawdopodobne - pęknięta głowica. Płyny się o dziwo nie wymieszały. Nie widać oznak obecności płynu chłodniczego w oleju ani oleju w płynie chłodniczym....
zwróć uwagę na gniazdo w głowicy może tam jest przyczyna
Czy głowica była sprawdzana na szczelność przy 90 stopniach celcjusza?
Proszę o pomoc. Gdzie jest blokada pompy wtryskowej i czy trzeba ją zablokować (i jak to zrobić?) żeby zwolnić łańcuszek rozrządu? Czy wystarczy popuścić szpaner napinacza i się to nie przestawi? Muszę ściągnąć głowicę, bo poszła uszczelka pod głowicą. Czy po odkręceniu koła zębatego od wałka rozrządu głowica zejdzie?
Witam ponownie chłodniczka sprawdzona i jest ok czy może być jeszcze inna przyczyna oleju w płynie, panowie może miał ktoś podobny przypadek w Actrosie mp4 w innych autach np. Daf czy Man to wiem na pewno że to by była uszczelka bo już to przerabiałem a z Actrosem jeszcze nie może ktoś coś poradzi nim zabiorę się za głowice.
Witam. Wymieniałem głowicę w mercedesie w202 c220 i mam teraz problem z ustawieniem rozrządu/ zapłonu. Wszystko poskładałem taj jak powinno być, rozrząd ustawiłem według schematu czyli na górze blokada na wałku ssącym (wałki rozrządu na punktach), i teraz nie mogę dojść do ładu z pompą i wałem. Pompę mam lukasa, blokuję ją kołkiem tak jak powinno być...
Witam. Mam pytanie, mianowicie: czy ktoś z was wie może jaki jest moment dokręcenia głowicy, korbowodów oraz jakie są luzy zaworowe w mercedesie w123 2.3l 230 benzyna??? Z góry dziękuje za odpowiedź.
dziekuje wszystkim za pomoc problem rozwiązany nieszczelna głowica po z regenerowaniu głowicy wszystko wróciło do normy
Ja również walczę z tym problemem. Sprawdziłem głowicę, pierścienie na tłokach, wymieniłem turbo, czujnik wałka i wału.
Pierwszy cylinder na TDC ,blokada koła zamachowego, piny do włożenia w wałki tak żeby się opierały na płaszczyźnie głowicy i tak jak napisałeś inaczej się nie da. No chyba że się sugerujesz pozycją klina w stosunku do znaku...
A może to tylko przysłowiowa "igła". Kawałek świecy wbity w przylgnię zaworu i podpiera. Wypłukany przez benzynę, bo nie przepalał. Ale to podparcie powinna wykazać kontrola głowicy, no nie?
Ja z tego co zauważyłem mam inne przekaźniki na płytce dodatkowo mam poprawione wszystkie luty, widzi moją głowice jako ds150e a i tak mam problem z niektórymi autami... To w czym jest problem? Próbowałem już podmiany głowic na kumpla kompie z 2011r łączył się z mercedesem vito bez problemu a po sparowaniu z moją głowicą wyrzucał brak połączenia z pojazdem?
Mercedes Atego 1218 euro 6 silnik om934 po wymianie uszczelki głowicy zatarł się na wale korbowym.Szukam osób znających problem tych silników co jest powodem tej usterki z którą jak zdążyłem się zorientować boryka się dużo warsztatów .
Jeśli dobrze ustawiłeś zawory (bo takie objawy występują przy zaworach) to problem może być z głowicą . należy sprawdzić ciśnienie cylindrów na zimnym i nagrzanym.
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
mercedes głowica mercedes mercedes głowica mercedes actros głowica
regulacja nacisku igły przebarwi kolor trzeszczenie zasilacza
lodówka bosch toshiba firmware update
Xerox WorkCentre 6605 – brak druku przez Wi-Fi, działa tylko z jednego komputera, sieć LAN/Wi-Fi, problem z IP Schemat sterownika lutownicy ELWIK LSE-30 – opis, elementy, typowe usterki, modernizacja