zdejmujesz glowice i robi sie tzw redukcje czyli cos w rodzaju tulejki ktora ma gwint wew i zewnatrz.
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.
zobacz czy nie zamarza Ci parownik, jesli tak to masz niski poziom płynu chłodniczego lub uszkodzona pmpe wody albo uszczelke pod głowicą
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
No ten akku nowy czy nie? Rozrusznik kręci czy nie, czy może tylko stuka? Jeśli zapalił na pych to znaczy że raczej świece/kable/pompa ok. Więc albo akku albo rozrusznik... Podaj więcej info: poldkami się najeździłem... teraz mam 'komfuter' jak toto nie zapali... laweta! Zmierz napięcie na naładowanym akku: ile wynosi, ten termin 'przeładowany' to mnie...
Akurat owy silnik ma robić jako pompa sprężarki bez fabrycznej głowicy ;) A więc co za problem kupić za pare groszy uszczelkę pod głowicę i wziąć wymiary z niej? Najtańsza uszczelka głowicy jaką znalazłem na allegro to 27zł. Kolego..... żaden problem bo mam już kupione 2szt. ale żeby wyciąć przekładkę na waterjet trzeba zdjąć każdy możliwy wymiar a...
Jeżeli to Rover to uszczelka pod głowicą.
Pewnie problem w uszczelce pod głowicą.
A może to początek uszczelki pod głowicą ?
Uszczelka pod głowicą.
Czarna wersja wobec tego uszczelka pod głowicą.
Sporo chcesz splanować. Rozumiem,że chcesz podnieść moc silnika przez to? Dobrze kombinujesz,bo moc da się podnieść tylko przez trzy rzeczy : zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, zwiększenie współczynnika napełnienia. Uderzasz zatem w drugą metodę. Polonezem akurat nigdy się nie bawiłem,ale z doświadczenia wiem,że mocno wyciągnięta...
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
że twórcy poloneza 1600 zmienili tylko średnice cylindra z 77 na 80 mm To akurat bywa przyczyną pękania bloku "do kanału wodnego" a nie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
Witam Panów czy ktoś wie z jaką siłą dokręca się głowicę u Poloneza Caro???
Jeżeli świece są mokre to uszczelka pod głowicą uszkodzona.
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
Za małe ciśnienie paliwa, bądź zanieczyszcona głowica wtryskiwacza
Witam. Tam nie było żadnej filozofii. Do głowicy przykręcasz żeliwny kolektor wydechowy. A do niego tę dwururkę. Chyba że coś jest z poloneza - to już nie pasuje - pytanie co pochodzi z poloneza, Pozdrawiam.
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Nie opowiadaj bajek.Hydro popychacze są cieńsze niż zwykłe szklanki, a od dołu musiałbyś wyciągać wałek. Nie wiesz, nie pamiętasz ,nie jesteś pewny? Nie krytykuj. Taak i luzniej latają w prowadnicach,a nadlewy w głowicy same się rozejdą na boki.Takie tam cuda na kiju.Wiem,pamiętam,pewny jestem.Nie krytykuje jeszcze.Stawiam browara każdemu kto wyciągnie...
Sprawdzałeś stan płynu w chłodnicy, podejrzewam walniętą uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
Ma rację,nie ma uszczelniaczy głowica z kanciaka.Popełniłem błąd sugerując to.
witam dokładnie takie same objawy miałem w poldku kombi - winna była uszczelka pod głowicą. Podobno polonezy bardzo często tak miały. Twoja uszczelka mogła być "fabrycznie" felerna. Sharp Was pozdrawia
Nie wszyscy umieją naprawiać te silniki ,nie umiejętny montaż i demontaż głowicy może prowadzić do jej skrzywienia.
Głowica GFE-101.Występuje w:MELUZYNA,KLEOPATRA,TSH-105,TSH-110/111 i zestaw POLONEZ. Schemat głowicy,opis i sposób przestrojenia zamieszczono w SE nr4/2000.
Wody w paliwie nie ma nie odpalił by na LPG .Stawiam na brak paliwa z wtryskiwacza gdy by nie miał iskry nie odpalił by na LPG. Bez paliwa w komorze spalania nie odpali.Do styków może być WD40 ,a czujnik w głowicy cylindrów.
Nie wiem na ile sprawa moze być podobna.. u mnie w Polonezie była identyczna historia. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory. Mechanik spytał się mnie, czy tak było przed wymianą. Po moim zaprzeczeniu zdecydował się na ponowne zdjecie głowicy.. i co się okazało: przy składaniu pomylił kolejność popychaczy (czy czegoś podobnego - nie...
Głowica w polonezie jest chyba z AL, a tlenek glinu robi swoje. 90% głowic samochodowych jest z aluminium. Może czas się przyznać że to jednak bajka, i nie dość że nie odkręcałeś tej świecy to i silnika od Poloneza na oczy nie widziałeś? A co ma tu tlenek glinu? . Większym problemem jest elektrokorozja na styku dwu różnych metali i dodatkowo nagar...
Świece grzeją sprawdzone, a wyzyskiwacze siedzą boscha trzymają ciśnienie po 115 - 119, końcówki też dobrze rozpylają, ale i tak on paliwo w komorę podaje także myślę ze wtryski aż takich efektów by nie dawały. A i wcześniej była zmieniana głowica bo siedzi od poloneza. Po pierwsze, to z pamięci pisząc ciśnienie otwarcia tych wtryskiwaczy to 130-140atm,...
wygląda to raczej na uszczelke pod głowicą
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
W kanałach dolotowych głowicy silnika 1.6GLI Poloneza jest nagar i czarny nalot. Co może być tego przyczyną? Proszę o szybką odpowiedź.
Zaraz się zdenerwuję... http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Po co kombinować. W tym silniku w Citroenach było wspomaganie. Załóż łapę z jakiejś Cytryny. Tam pompy montowane były dość wysoko /bliżej głowicy/. W Poldku silnik jest w pionie, więc pompa i tak zmieści się pod maską.
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
witam wczoraj miałem podobny przypadek Czujnik ciśnienia w kolektorze(MAP) miał być uszkodzony ,okazało sie że kanał wejściowy (w kolektorze)był zapchany do tego stopnia że musiałem tam wiercieć objawiało sie to właśnie takim zachowaniem sinika tylko nie jestem bewny czy mono motronic to ma przyczyną może być lambda ,czujnik temp,wtryskiwacz lub nawet...
Witam Posiadam poloneza z 1998r z wtryskiem wielopunktowym dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowica. Auto po odpaleniu trzyma 5tyś obrotów i nie schodzi. Co może być przyczyną ? Co robić ??
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
Samochód juz jest podczas naprawy.Wina to uszczelka pod głowicą i sonda.Dziękuję za pomoc pozdrawiam
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
miałem coś podobnego w fiacie,była to uszczelka pod głowicą,ale wtedy troche kopcił
hej. poszła uszczelka pod głowica między 2 a 3 tłokiem...
Wszystkie diesle jakie znam są kolizyjne, bo nie mają komory spalania w głowicy, tylko jak już to w tłoku. Poszukaj po szrotach, wałka, albo całego silnika. Chociaż najpierw warto zdjąć głowicę i ocenić szkody.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
nie chcę przekładać kolektora dolotowego Śruby w głowicy i tak nie pasują więc nie tak prosto wymienić kolektor. Po drugie jak masz cały osprzęt na silniku to go po prostu podepnij.
Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny zawór wydechowy. Paliwo z komory spalania dopalało się w przewodzie wylotowym i przegrzewało głowicę silnika. Dodano po 1 Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny...
A co mamy poradzić, jeśli słyszysz stuki zaworów? Upewnij się, czy to oby na pewno są zawory, bo z tego co wiem, to w GLI/GSI zaworów się nie regulowało (hydrauliczne czy jakoś tak...). Jeśli masz 100% pewności, że to zawory... Może czas sprawdzić rozrząd, głowicę? Polonezy typu plus są wyposażone we wyżej wspomniany system komputerowy BOSCH'a, który...
W moim Polonezie ostatnio została zregenerowana głowica przy stanie licznika 270 tyś. i był pęknięty zawór i skrzywiona prowadnica. Co mogło być powodem tego? i mechanik był zdziwiony że przy takim przebiegu nie ma progów na tulejach:)
Tak mi się przypomniało.Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego, zapal silnik,zrób kilka przygazówek, jednocześnie obserwuj płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak wychodzą bąble, buzuje, lub jego stan nagle się podnosi, to do układu chłodzenia dostaje się ''jakiś'' gaz. Albo z reduktora ( jak słusznie zauważył kol. ''robokop'' ), albo z pod uszczelki głowicy....
czasy gazy masz stanowczo za długie, więc albo za mała przepustowośc wytyskiwaczy albo za małe ciśnienie gazu - nic o tym nie piszesz. Tak prawidłowe zestrojenie instalacji ma istotny wpływ na wszystkie wymienione parametry - można dołożyć jeszcze pewność że silnik nie pracuje na ubogiej mieszance i nie grozi wypalenie zaworó , głowicy czynawet tłoków...
1,4 16v do fiata jak cię mogę, mniejsza skorupa, będzie śmigać. W polonezie w tych silnikach to uszczelki pod głowicą nagminnie strzelały, za duży wysiłek dla tego motorka przy karoserii od poloneza. 1.6 16v to rzadka wersja poloneza, chyba nie do zdobycia.
No niestety, zgodnie z przypuszczeniami czyszczenie masy nic nie dało. Jak tylko dorwę lampę stroboskopową, to posprawdzam, czy podczas porannego odpalania na 3 cylindry problemem jest brak iskry na jednym z nich. Nie chcę sprawdzać przez zdejmowanie kabla WN. Będę miał przez to możliwość jednoznacznego stwierdzenia, czy usterka jest elektryczna. Być...
To nie znaczy że musi wyciekać płyn na zewnątrz jak walnie uszczelka pod głowicą. Wystarczy że kanał wodny ma przeciek do kanału olejowego. Sprawdzałeś olej?
Coś takiego. http://obrazki.elektroda.pl/5841947700_1... Tak jak z tego Poloneza, czyli silnik bez głowicy to ja rękami wyciągnąłem. Gdyby to było cięższe to by mu ten trzepak nie wytrzymał.
Gdy montowałem swój silnik do buggy składałem go z kilku, między innymi głowica od eleganta. Tam prowadnice zaworów ssących mają podtoczenia do zastosowania uszczelniaczy. Jeśli dobrze pamiętam pasowały od poloneza. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że oryginalnie w tej głowicy były uszczelniacze, bardzo podobne do tych od poloneza z tym, że nie miały tej...
Ma być tak głowica wyj. jak orginał do nagrzewnicy powrót do parownika dolny wyjście górne do rurki obok kolektora ssącego to połączenie z podgrzewacza ssącego to obieg tylko z połowy głowicy i to jest błąd w sztuce.
A wyregulowałeś teraz tak jak potrzeba?
Czy głowica magnetofonowa będzie w stanie wysterować moduł GL-118 z poloneza?
była robiona głowica ibyło sprawdzane ciśnienie na tłokach filtry powietrza i gazu są wymienione tak jak i świece oraz kable wysokiego napięcia
Uszczelka pod głowicą do wymiany,nowe śruby,nie polecam amatorom.
Podłącze sie do tematu mam może ktoś szczegółowe dane tego silnika, taki ak największe cienienie spalania, skok tloka itp potrzebuje bo musze na uczelnie zaprojektować i wyliczyć szpilke do głowicy
Jeśli układ był odpowietrzany i zapowietrzył się ponownie, a wszystko na to wskazuje, to może "skończyła" się uszczelka pod głowicą. Kiedyś u mnie w Polonezie takie właśnie objawy były zawsze początkiem końca żywota uszelki czego Tobie nie życzę.
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
W moim poldku zapchana była (rdza, korozja) metalowa rurka biegnąca wzdłuż pokrywy zaworów od termostatu do nagrzewnicy. Średnica rurki ok 18 mm, ale rdza sprawiła, że było tam ok 3-4 mm srednicy. Zapchany był także króciec wciśnięty do głowicy, pod zaworem nagrzewnicy.
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
To chyba robisz głowice od Żuka, albo poloneza. Robokop-tu masz wybór http://www.jonnesway.pl/index.php?group=... a tu masz różne ściągacze, bo pytałeś http://www.jonnesway.pl/index.php?group=...
W polonezie została wymieniona uszczelka pod głowicą i od tego czasu nie można go odpalić. Pompa paliwa jest sprawna (wymieniona na nową), ciśnienie paliwa odpowiednie. Komputer i świece też sprawne. Nawet wtrysk został cały wymieniony. Po polaniu benzyny pod wtrysk, odpalił trochę, pochodził i zgasł, po ponownym polaniu znowu odpalił i zgasł. Już nie...
Szkoda bo moja głowica nie nadaje się do przełożenia. Trudno, znalazłem drugiego poloneza, może uda się go kupić, niestety w tym miesiącu szef spóźnia się z wypłatami.
Samochod oddany do serwisu. Dalem sobie z nim spokoj. Powiedzieli ze to uszczelka pod glowica.
Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety, w misce olejowej łuszczy sie farba. To co widać na zdjęciu to efekt stania ok 10 dni bez oleju. Co chwila farba tak puchnie w innym miejscu. Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Farby brak nawet w miejscach, w których nie ma stałe oleju. Polonez robi rocznie ok 1000km. Wilgoć + ciepło = korozja. A jej drobinki...
Takie czasu nastały i nic nie poradzisz. Samochody teraz wypasione a jeździ się gorzej niż 30 lat temu Polonezami i Fiatami. Doprawdy ? Nie widzi kolega różnicy między resorami piórowymi a jakimkolwiek innym nowocześniejszym układem zawieszenia ? No i choćby posiadanie jakiejkolwiek kultury pracy silnika, niezawodności tegoż silnika i innych aspektów....
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą) - ja przerobiłem cztery silniki 1.4 14K4F (w pewnym okresie taniej było kupić całego Poloneza 1.4 niż sam silnik i niewiele drożej niż wymiana uszczelki po bożemu). Dwa Roverki (silniki) 1.4 14K4F wymagające wymiany uszczelki podgłowicowej straszą jeszcze...
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Kolego sprawdź poprawność zapłonu, czy oby zapłon nie jest za wczesny albo za późny, inną przyczyną może być uszczelka pod głowicą, ale jak ja wymieniałeś to raczej uszkodzona głowica i to mi wygląda na najbardziej prawdopodobną przyczynę.
Nigdy się tym nie interesowałem ale myślę że głowica się nagrzewa więcej niż 130°C. To nie jest silnik chłodzony cieczą.
Samo to że mówisz że Ci płyn paruje,to jest 100% uszczelka pod głowicą,a jeśli chodzi o olej to nawet nie próbuj.
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Witam kolegę. Podaję nazwy sprzętów z tą głowicą: tuner Meluzyna, Kleopatra, TSH104, TSH105, T 6001, zestaw Polonez .
Witam może trzeba sprawdzić luzy na zaworach w głowicy jak za małe to właśnie takie objawy na ciepłym silniku
No to jak macie takie problemy to powinniście oddać auto do mechanika :D a tak na poważnie to głowica do góry i zawory i wałek rozrządu sprawdzić. pzdr
A ja bym jednak sprawdził czy jednak nie idą bąble w chłodnicy, to że nie leci nic z rury wydechowej nie oznacza że uszczelka jest ok. Nie napisałeś co pokazuje wskaźnik temperatury, wskazówka nie wariuje, nagrzewnica grzeje? Sprawdz drożność reduktora oraz metalowy łącznik wzdłuż głowicy czasem też się lubi zapchać.
Po jeździe jeszcze przez paredziesiąt minut jest ciśnienie tak że jak syknie to w porządku. jeśli jest walnięta głowica to będą leciały bąble podczas pracy silnika - odkręcać korek bardzo ostrożnie, najlepiej przy nie całkiem zagrzanym silniku.
Ja tam dokrecalem zwyklym kluczem w polonezie i bylo dobrze
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
Witam. Mam problem z silnikiem w poldku. Od pewnego czasu zaczął ciężko palić i nie miał mocy aż do wczoraj. Zaczęło mi wywalać olej przez miarkę i korek w raz ze spalinami a po pomiarze ciśnienia na cylindrach wykazało, że na pierwszym brak zupełnie ciśnienia. Na pozostałych jest ok. Dopiero jak na tym pierwszym cylindrze doleje się troszkę oleju i...
linka od regulacji jest na swoim miejscu, przewody podciśnieniowe też są na swoim miejscu. No chyba że to jest uszczelka pod głowica, tyle ze rok temu była robiona ale niema oznak ze to znowu ona.
Witam. Sprawdź kolego kompresje na cylindrach miałem do niedawna dwa poldki i w obu podobny przypadek wypalona uszczelka pod głowicą między cylindrami wiele wymieniałem i doszedłem do uszczelki. Pozdrawiam
Nie było poloneza 1,6 tylko 1,9. czujnik znajduje się gdzieś w pobliżu głowicy, bardzo łatwo go znaleźć.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
Uszczelka pod głowicą ,brak płynu w chłodnicy, awaria pompy wodnej -to twojego auta minusy.
polonez głowica polonez uszczelka głowica wymiana uszczelka głowica polonez
focus antena magneto naprawa sygnal citroen
Instrukcja obsługi i serwisowa Hyundai N71S – manual, schemat, typowe usterki monitora FAAC 740 – programowanie pilota XT2, XT4, XR2-433, SLH, dodawanie pilota MASTER