Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.
Zaraz się zdenerwuję... http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Jak bym dorabiał uszczelkę pod głowicę do poloneza to bym poprawił kanały wodne. Oryginalna uszczelka ma wszystkie kanały duże i jednakowe a powinny być stopniowane. Od strony pompy wody małe otworki i stopniowo coraz większe na końcu zostawiłbym oryginalne.
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
Dolałem w domu 2 litry i było mało
Nie wiem na ile sprawa moze być podobna.. u mnie w Polonezie była identyczna historia. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory. Mechanik spytał się mnie, czy tak było przed wymianą. Po moim zaprzeczeniu zdecydował się na ponowne zdjecie głowicy.. i co się okazało: przy składaniu pomylił kolejność popychaczy (czy czegoś podobnego - nie...
Witam Posiadam poloneza z 1998r z wtryskiem wielopunktowym dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowica. Auto po odpaleniu trzyma 5tyś obrotów i nie schodzi. Co może być przyczyną ? Co robić ??
Jeżeli to Rover to uszczelka pod głowicą.
A może to początek uszczelki pod głowicą ?
Uszczelka pod głowicą.
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
Pewnie problem w uszczelce pod głowicą.
Czarna wersja wobec tego uszczelka pod głowicą.
To nie znaczy że musi wyciekać płyn na zewnątrz jak walnie uszczelka pod głowicą. Wystarczy że kanał wodny ma przeciek do kanału olejowego. Sprawdzałeś olej?
Jeżeli świece są mokre to uszczelka pod głowicą uszkodzona.
W polonezie została wymieniona uszczelka pod głowicą i od tego czasu nie można go odpalić. Pompa paliwa jest sprawna (wymieniona na nową), ciśnienie paliwa odpowiednie. Komputer i świece też sprawne. Nawet wtrysk został cały wymieniony. Po polaniu benzyny pod wtrysk, odpalił trochę, pochodził i zgasł, po ponownym polaniu znowu odpalił i zgasł. Już nie...
witam dokładnie takie same objawy miałem w poldku kombi - winna była uszczelka pod głowicą. Podobno polonezy bardzo często tak miały. Twoja uszczelka mogła być "fabrycznie" felerna. Sharp Was pozdrawia
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
A wyregulowałeś teraz tak jak potrzeba?
przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
że twórcy poloneza 1600 zmienili tylko średnice cylindra z 77 na 80 mm To akurat bywa przyczyną pękania bloku "do kanału wodnego" a nie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
1,4 16v do fiata jak cię mogę, mniejsza skorupa, będzie śmigać. W polonezie w tych silnikach to uszczelki pod głowicą nagminnie strzelały, za duży wysiłek dla tego motorka przy karoserii od poloneza. 1.6 16v to rzadka wersja poloneza, chyba nie do zdobycia.
Sprawdzałeś stan płynu w chłodnicy, podejrzewam walniętą uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Samochód juz jest podczas naprawy.Wina to uszczelka pod głowicą i sonda.Dziękuję za pomoc pozdrawiam
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą) - ja przerobiłem cztery silniki 1.4 14K4F (w pewnym okresie taniej było kupić całego Poloneza 1.4 niż sam silnik i niewiele drożej niż wymiana uszczelki po bożemu). Dwa Roverki (silniki) 1.4 14K4F wymagające wymiany uszczelki podgłowicowej straszą jeszcze...
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Witam. Sprawdź kolego kompresje na cylindrach miałem do niedawna dwa poldki i w obu podobny przypadek wypalona uszczelka pod głowicą między cylindrami wiele wymieniałem i doszedłem do uszczelki. Pozdrawiam
hej. poszła uszczelka pod głowica między 2 a 3 tłokiem...
miałem coś podobnego w fiacie,była to uszczelka pod głowicą,ale wtedy troche kopcił
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
Uszczelka pod głowicą do wymiany,nowe śruby,nie polecam amatorom.
kolego na każdej uszczelce Witam, rzadko się udzielam ale w tym wypadku nie mogę się zgodzić!, pokaż mi chociaż Elringa w którym są podane momenty, takie rzeczy to raczej z serwisówek ewentualnie Autodaty, a 1000 km to nie mit chociażby polonezy 1.6 tak się dokręca, a golfa też jakiegoś robiłem ale raczej mk2 diesla, gdzie zalecane było dokręcanie...
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
Tak mi się przypomniało.Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego, zapal silnik,zrób kilka przygazówek, jednocześnie obserwuj płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak wychodzą bąble, buzuje, lub jego stan nagle się podnosi, to do układu chłodzenia dostaje się ''jakiś'' gaz. Albo z reduktora ( jak słusznie zauważył kol. ''robokop'' ), albo z pod uszczelki głowicy....
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
Samo to że mówisz że Ci płyn paruje,to jest 100% uszczelka pod głowicą,a jeśli chodzi o olej to nawet nie próbuj.
Jeśli układ był odpowietrzany i zapowietrzył się ponownie, a wszystko na to wskazuje, to może "skończyła" się uszczelka pod głowicą. Kiedyś u mnie w Polonezie takie właśnie objawy były zawsze początkiem końca żywota uszelki czego Tobie nie życzę.
witam wczoraj miałem podobny przypadek Czujnik ciśnienia w kolektorze(MAP) miał być uszkodzony ,okazało sie że kanał wejściowy (w kolektorze)był zapchany do tego stopnia że musiałem tam wiercieć objawiało sie to właśnie takim zachowaniem sinika tylko nie jestem bewny czy mono motronic to ma przyczyną może być lambda ,czujnik temp,wtryskiwacz lub nawet...
Dobra.Ostatnie pytanie i konczymy temat. 1-w zbiorniczku wyrównawczym żadnych bąbelek niema 2-stan oleju dobry(zaden majonez) i utrzymuje sie (nic nie ubywa i nic nie przybywa) Pytanie: W jaki sposób można się jeszcze upewnić,ze to uszczelka pod głowicą?
linka od regulacji jest na swoim miejscu, przewody podciśnieniowe też są na swoim miejscu. No chyba że to jest uszczelka pod głowica, tyle ze rok temu była robiona ale niema oznak ze to znowu ona.
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
Uszczelka pod głowicą ,brak płynu w chłodnicy, awaria pompy wodnej -to twojego auta minusy.
Moim zdaniem temat skazany na porażkę. Nie widzimy jak kopci z wydechu. Nie słyszymy jak silnik pracuje. NIe wiemy czy pali na wszystkie cylindry. Nie napisałeś ile km ma natrzaskane twój Polonez. Być może to wina uszczelki pod głowicą. Być może pojeżdziłeś bez wody (nawet kilka lat temu a teraz wychodzi wszystko w praktyce) i masz pozacierane/połamane...
Z chlodnicy ubywa wody! wlasnie chyba dlatego poprzedni wlasciciel korzystal z wody a nie plynu. Sprawdź szczelność chłodnicy i przewodów. Jeżeli nigdzie nie kapie to obawiam się o uszczelkę pod głowicą. To dość częsta usterka przy gazie i niestety trochę kosztuje. Uszczelka 20-30 zł, planowanie głowicy od 50 zł, robocizna zależ, ale 150-200zł trzeba...
Co do "baniek", "bicia" w cieczy chłodzącej - jeżeli takie coś występuje to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dotyczy to również występowania oleju w cieczy chłodzącej. Co do korka od wlewu oleju - nie mam pewności co starzy mędrcy mają przez to na myśli ale może chodzi tu o brak ciśnienia. Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce...
Kolego sprawdź poprawność zapłonu, czy oby zapłon nie jest za wczesny albo za późny, inną przyczyną może być uszczelka pod głowicą, ale jak ja wymieniałeś to raczej uszkodzona głowica i to mi wygląda na najbardziej prawdopodobną przyczynę.
Zauważyliście że dziś dużo takich śmiesznych tematów? -polonez z dwiema sondami -clio z tylnym mostem ...
Lepszy do uturbienia byłby 1,5 lub 1,3 . Kłopot jest np w grubości ścianek pomiędzy cylindrami. Już w silniku 1,5 są one małe i bez doładowania potrafi wydmuchiwać uszczelkę głowicy pomiędzy cylindrami. W 1,6 tłoki są większe, a ścianki cylindrów cieńsze, więc prawdopodobieństwo wydmuchania uszczelki jest większe.
Problemem była zle zamontowana uszczelka pod głowica. Po jej wymianie wszystko jest ok, a co do zbiornika oddałem go do "profesjonalnego" klejenie a jak kto woli spawania plastiku:)
Może ktoś mi pomoże? Przewody od sondy sprawdziłem i są ok masa też jest dobra. Płynu chłodniczego nie ubywa - Niedawno robiona uszczelka pod głowicą. Może ten czujnik temp jest popsuty?? Nie mam już pojęcia.??
Uszczelkę spod głowicy jak by co możesz łatwo sprawdzić robiąc test chemiczny na zbiorniczku wyrównawczym. Uważam jednak że to termostat lub zamarznięta woda jest przyczyną twojej usterki.
Palec i kopułka do wymiany. Gołym okiem będzie wszystko wyglądało ok, ale palec potrafi się wypalić w środku. Co do tych silników serji K nie zgodzę sie z kolegą misiekts. Poza uszczelkami pod głowicą nie spotkałem sie jeszcze z tym żeby ten silnik sie rozpadł, poza tym, że ktoś jeździł tak długo z uszkodzoną uszczelką że się kolektor ssący stopił.
Co do termostatu to jest założony nowy. Podczas jazdy wskaźnik temperatury wzrasta i spada ale tak do połowy ciągle. Też podejrzewam uszczelkę pod głowicą. W zbiorniczku czuć zapach LPG. A co w tym reduktorze może być dziurawego?
Nie da się. Jeżeli czopy mają niezużytą i gładką powierzchnię, to możesz założyć nominalne panewki, choć w Polonezie wątpię, aby wał był gładki. Opisywane stukanie nie musi wcale pochodzić od panewki, zużytą panewkę słychać również bez obciążania silnika. Proponuję Ci, abyś pozwolił komuś doświadczonemu osłuchać silnik. Uszkodzenie uszczelki głowicy,...
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Co do masełka to faktycznie może być to uszczelka pod głowicą, chociaż nie koniecznie. W moim polonezie z gaziurą czasami tez się pojawiało, jak to powiedział gaziarz "urok gazu i jazdy na krótkich odcinkach". Niepokojący jest jednak ten ubytek płynu chłodniczego i to w dość sporej ilości. Najlepiej przeglądnij jeszcze raz wszystkie węże i chłodnicę....
Polecam Ci zastosowanie wlacznika termicznego z Poloneza - on jest na 97st Jeszcze zostaje mi zastąpienie mojego czujnika tym od poloneza. Za późno u mnie włącza się wentylator. Ostatnio robiłem test uszczelki pod głowicą i płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym zaczął mocno bulgotać jakby się gotował i dopiero po paru sekundach wiatrak włączył...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
witajcie mam problem z tym autkiem.Przegrzewa mi się silnik i oszrania mi reduktor gazu.Nie jest to wadą termostatu sprawdziłem.Nie podejrzewam uszczelka pod głowicą ponieważ nic nie leci z rury wydechowej.Zostaje mi tylko pompa wodna jak ją sprawdzić nie wyjmując z silnika.
cięgna są ok. kilka dni temu zaczął wywalać płyn ze zbiorniczka przy nagrzanym silniku w bloku słychać bulgotanie płynu.czy może to być wadliwy termostat.czy siadła uszczelka pod głowicą. olej w silniku jest czysty. jutro zmienie jeszcze termostat.powietrze leciało jusz bardzo ciepłe
Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny zawór wydechowy. Paliwo z komory spalania dopalało się w przewodzie wylotowym i przegrzewało głowicę silnika. Dodano po 1 Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny...
nie zaleca się przechodzenia z gorszego na lepszy co by osadów nie wypłukało. A co do oleju... Nie ma tragedii. Ostatnio dolałem 1 litr na 10 000km. ale mocno cieknie z pod głowicy. Nie mam weny twórczej co by się zabrać z tą głowicę choć uszczelka leży i czeka. Ja bym też nic nie ruszał jak jeździ
Ile razy ci się wylał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?? Nie powinno się tak dziać. Weź odkręć korek od zbiornika wyrownawczego i na postoju pogazuj torochę silnikiem, najlepiej gdyby silnik był termostat otwarty. Jeśi w zbiornikczku wyrównawczym bedą pojawiać się pęcherzyki powietrza to prawdopodobnie jest wydmuchnięta uszczelka pod głowicą. Możliwe...
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
Drodzy internauci przeczytałem wszystkie posty na tym i innych portalach ale nadal nie wiem jakie szczeliny powinny być na zaworach z samoregulatorami . Piszecie że się nie reguluje zrobiłem tak i silnik nie odpala ,później ustawiłem na 0,20 i 0,25 silnik przebiera, zaś ustawiłem na 0,15 i 0,20 już było lepiej ale autko nie zbiera się na obroty. Pomocy!...
Podobne problemy mogą być spowodowane wadliwym działaniem układu zapłonowego (pęknięcie na kopułce dawało koledze w golfie takie objawy) albo nawet rozszczelnieniem uszczelki pod głowicą i zaciaganie spalin do silnika. Temat dość stary więc napisz, kolego, czy juz udało Ci się cos zaradzić.
Dotarłem do majstra co to robił. Pompa faktycznie od jednopunktowca. Ale on nie widział różnicy. To nie moje auto tylko znajomego, co się u mnie tankuje i już mi go szkoda było bo co rano było wleczenie poldka po wsi. To teraz jak mu zmieni pompę na oryginalną to jeszcze mu o tych zaworach doradzę. Tym bardziej, że po założeniu gazu zaraz mu uszczelka...
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
Musisz sprawdzić czujnik położenia wału takie ustrojstwo na obudowie rozrządu może być uwalony kabelek, druga propozycja,dostań sie do paska rozrządu i sprawdź ustawienie kół czy znaki są odpowiednio(mógł przeskoczyć pasek, wymień kable WN, po zdjęciu pokrywy filtra powietrza możesz zobaczyć czy dobrze podaje wtryskiwacz, wyjmij silniczek krokowy i...
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
Jednak coś słabo idzie Ci to używanie googli. Grubość uszczelki, domyślam się że chodzi pod głowicą. Grubość [mm]1,2. Szpilki głowicy: Wymiar gwintu M9x1,25 Długość [mm]412 Wszystko z googli, naprawdę. Miłego szukania
Szczerze mówiąc nazywam to gaźnikiem bo tak mi tłumaczył mój tatusiek jeszcze łaaadny czas temu, że ten polonez to abimex na gaźniku, a że zbytnio się na tym nie znam to i kłócić się nie zamierzałem - więc tak teraz powtarzam, lecz faktycznie mój błąd. Paliwo? Na ściance od silniczka krokowego który reguluje dopływ powietrza? Skąd tam paliwo? :D Sadzi...
witam bardzo ciekawy temat , żart też super. Ale temat nie rozwiązany. ja mam poloneza gli na abimexie , a dni bez kłopotów to święto. naprawiałem już co popadło , ale zawsze coś , nie zawsze zawodzi elektronika, czasami kable, regulacja zaworów, uszczelka pod głowicą ,termostat (zwłaszcza zimą). jedyne z czym nie ma problemu to to że zawsze jedzie...
Pisząc silnik krokowy miałem na mysli to co ty nazywasz nastawnikiem przepustnicy. Jest metoda by to sprawdzić - "zadusić" samochód np na biegu, nie wyłączać zapłonu a następnie ręką otworzyć przepustnicę np ciągnąc za linkę w komorze silnika i palcem wciskać trzpień tego nastawnika.Podczas lekkiego nacisku powinien się sam wsuwać "uciekając" przed...
Oddałem Poldka do mechanika. Dziś ma być diagnoza znachora czy będzie jeszcze żył. Na wstępie powiedzieli, że może to być uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Bądź umarł śmiercią naturalną :( po diagnozie odpisze co i jak z nim to przyda się dla potomnych, którzy by meli takie problemy w przyszłości. Dziękuje z góry wszystkim, którzy napisali na...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Witam, kupiłem niedawno Poloneza Caro Plus 1.6 GLI benzyna/LPG. 2000r. Jednopunkt Bosch. Blachy jak nowe, zawieszenie też niczego sobie, ale silnik kompletnie do niczego Silnik wogóle nie ma siły, a pali jak smok. Przypuszczam luzy na zaworach bo klekocze jak cholera przez cały czas niezależnie czy jest zimny czy ciepły, na benzynie czy na gazie. Słyszałem...
Witam, mam problem ze swoim Polonezem, przy hamowaniu, czy to normalnym, czy też ostrzejszym przygasa mu silnik, zapala się światełko Stop i R (w kółeczku), a następnie zapala się kontrolka tylnej szyby, tak jak przy odpalaniu samochodu. Jakiś czas temu miał wymieniona uszczelkę pod głowicą, bo się "wydmuchała". Czym to może być spowodowane? POPRAWKA:...
Samochod oddany do serwisu. Dalem sobie z nim spokoj. Powiedzieli ze to uszczelka pod glowica.
Skoro widze że o polonezie każdy mówi różnie to co powiecie na opla astre kombi 1.6 benzyna+gaz, 1992 rok, przebieg 190 000 tys.(o ile nie był cofany), silnik po remoncie uszczelki pod głowicą cena ok.2800 zł - auto do małych poprawek(nie wiem jeszcze o jakie poprawki chodzi, auto widziałem na zdjęciach i ładnie wygląda,{no może tylko progi w dwóch...
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;) Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie mocy pociąga za sobą konieczność zmian w zawieszeniu...
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Z tego co się orientuję to kiepskie albo nawet brak ogrzewania może powodować siadająca uszczelka pod głowicą, nie wiem czemu, ale w kilku przypadkach ta teoria się sprawdziła. Warto też zwrócić uwagę na pompę wody, ale to jest rzadsza i dużo mniej spotykana usterka.
Zero reakcji Dodano po 1 Znajomy mowi ze to może byc uszczelka pod glowica, prawda?
Witam Mam daw polonezy caro i atu z roku 1996 i z obydwoma zaczęło się coś dziać 1)CARO przebieg 200 tyś uszczelka pod głowicą niebyła jeszcze ani razu robiona auto już od dłuższego czasu bierze olej. Mam problem z mocą której niema w samochodzie, stało się to podczas jazdy stracił gwałtownie na mocy i strasznie trzęsie silnikiem na trójce, nie wspomnę...
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
tak, zazwyczaj po planowaniu głowicy daje się grubszą uszczelkę zwłaszcza do silników diesla. Co do splanowania głowicy 3mm oczywiście da sie to zrobić ale to już ciężka sprawa ponieważ trzeba skrócić zawory zeby nie waliły o tłoki. silnik sie zuzywa to sie zuzywa wiec dlatego raczej takie rzeczy sie robi w polonezach i fiatach bo duzo nie kosztuje...
Witam Kupiłem rovera 214 si rok97 , przebieg 170tys, z silnikiem 1,4 16v - stosowany również w polonezach. Bardzo dużo rzeczy już wymieniłem , a moich problemów nie widać końca. W tym aucie dziwiło mnie dymienie na biało - mechanik stwierdził, że prawdopodobnie do wymiany jest uszczelka pod głowicą , bo ubywa płynu chłodzącego. Wymieniono uszczelkę,...
wymiana uszczelka głowica polonez polonez uszczelka uszczelka polonez
mikrofon tracer wzmacniacz antenowy przelotowy wymienić szczotki alternatorze
sofar firmware zasilacz laboratoryjny
Cofanie się brudnej wody do zmywarki - przyczyny i rozwiązania VW LT 2.8 TDI gaśnie na wolnych obrotach - przyczyny i rozwiązania