Głowice silników 1.1 MPI i 1.1 SPI (oba montowane w Seicento) na pewno różnią się od siebie. Musisz sprawdzić dokładnie od jakiego silnika jest głowica, którą chcesz kupić.
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Albo przekręcenie go ze starej głowicy :p
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
w fiatach to bardzo częste zjawisko>) po pierwsze drugie trzecie-jeżdzić jeżdzić jeżdzić to właśnie sucha głowica tak klekota:)
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
no, uszczelki pod głowicą, lub pęknięciem głowicy
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-fi... chyba ze to kolor chyba czarny jutro bede dzwonił jak nic z tego bede liczył ze sie uda ci odkrecic swój z głowicy
możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą
Zatkany restryktor oleju w stronę głowicy.
Zdejmij jeszcze raz wtrysk i dobrze go uszczelnij w miejscu styku z głowicą
Pewnie pękł kolektor dolotowy jeśli jest plastikowy i teraz łapie lewe powietrze. Tam nie ma kolektora dolotowego, tzn. jest, ale to jest jednolity odlew z głowicą.
Bo istnieje taka możliwość, że poszła uszczelka pod głowicą. ------>na 99%
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Na prawym nadkolu.........na wysokości głowicy
Kiedyś widziałem na emule i miała coś ok. 50MB. Czyli jak masz modem to zapomnij
Możesz użyć wskażnika temperatury płynu chłodniczego wymontowywując na szrocie licznik od CC900 z rocznika produkcji do 1995 roku. do roku 1995 kiczniki a CC900 posiadały wskażnik temoeraturowy wskazówkowy a jak już ustrzelisz to możesz również z tego CC wymontować czujnik z głowicy.
Zawsze mogła walnąć uszczelka pod głowica.
Jeszcze 4 lata temu miałem taką siódemkę z 73r. :-) i zmieniałem silnik na sc. Jedyne różnice jakie zauważyłem to: inne pierścienie, głowica bez uchwytu na aparat zapłonowy, klawiatura z samo regulatorami i napęd pompy olejowej (bez wielowypustu na aparat zapłonowy).
Może uszczelka pod głowicą?
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Nie płyn z chłodnicy nie schodzi, uszczelka pod głowicą szczelna
Blok to raczej wytrzymał ja bym się głowica zainteresował.
Możliwe że wycisnęło ci korek ale to by było widać z góry bo on się znajduje w głowicy
Zapytam tylko jedną rzecz - opisz procedurę wymiany uszczelki pod głowicą jaką zastosowałeś.
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
jak będziesz zdejmował klawiaturkę to uwaga na popychacze bo wylatują i lubią wpaść do silnika!!!
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rodzielaczem? Tam są dwie cewki zapłonowe, każda po dwa wyjścia. Z reguły to padają te cewki od temperatury - przykręcane są do głowicy.
Witam Sc 900 nie chodzi na wszystkie cylindry. W komputerze brak błędów. Cały układ zapłonowy nowy. Kompresja od 10 do 12 na każdym cylindrze. Podczas mierzenia kompresji były odkrecone wszystkie świece. Tylko podczas mierzenia kompresji na 4 cylindrze uciekala mi kompresja na 3 cylindrze. Moje pytanie czy może to być uszczelka pod głowica? Pozdrawiam
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
Możesz założyć głowicę od 1.2 MPI+ sterownik, z tym, że jeśli masz SPI to musisz zmodyfikować wiązkę silnika pod 4 wtryskiwacze. Możesz założyć sportowy wałek, splanować głowicę, spolerować kanały dolotowe... Jest wiele sposobów, zależy od budżetu :)
Rozumiem...że jednak ta piep...... uszczelka pod głowica... To koszt napewno duży???
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
Dziwne teorie masz co do tego, że silnik zasilany LPG zazwyczaj bierze olej, posiadałem Golfa II z silnikiem benzynowym 1.6 i mimo przejechania na LPG ponad 100 000km nie brał ani grama oleju :) Jeżeli auto dymi na biało, oraz znika płyn chłodniczy, a olej wygląda jak kawa z mlekiem to do wymiany masz UPG (Uszczelka Pod Głowicą).
Były też problemy z rozszczelnianiem się kolektora ssącego przy głowicy, może warto byłoby sprawdzić.
dzięki, zrobione ;)
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Witam. Kopci na biało ,uszczelka pod głowicą do wymiany woda dostaje się na cylindry .Masz ubytek płynu chłodniczego ?
Pamiętaj o właściwym ustawieniu rozrządu przed zdjęciem głowicy - dodatkowo możesz zrobić znaczniki farbą. Pozdrawiam. Tu w 900 - setce rozrządu "nie ruszy", wałek rozrządu, jak pisano wyżej, w bloku silnika i nie ma możliwości po demontażu głowicy go przestawić.
Teraz to bym kompresję zmierzył. Pewnie głowica będzie do zrobienia. Szkoda zarywać nocy.
Na razie zrobiłem 60km ostrego deptania w sumie, i nie wydaje mi się żeby to były efekty wody w tłumiku bo auto dymi od samego rana gdy wszystko jest jeszcze zimne. Poza tym po dzisiejszych odpalaniach w garażu upewniłem się że spaliny są niebieskawe, a z wydechu "pachnie" jak za Komarkiem.
Czy po zdemontowaniu głowicy były ślady uszkodzenia na uszczelce?Głowica była planowana i sprawdzana ciśnieniowo?Wyciągnij termostat i sprawdź bez niego czy dalej bulgocze.
Spod głowicy lub pokrywy zaworów bezpośrednio na kolektor wydechowy.
Może zamiast gokarta, to Seicento 1.1 Sporting. Podkręcisz limiter na 8000 obrotów, wymienisz głowicę na 1.2 i z górki do 170 km/h leci. W pakiecie masz hamulce, które do 80 km/h nawet hamują.
witam nie powinno sie mieszac poniewarz ma to zgubny wpływ na uszczelkr pod głowicą, w niewielkim stopniu ale ma.
Prosze sprawdzic uszczelke pod głowica.Niestety przerabiałem to.Masakra.Bardzo czesto padaja praktycznie zawsze przy przegrzaniu.Po sprawdzeniu czujnikow wentylatora itp prosze sprawdzic uszczelke pod glowica.
Witam. Jaki był powód wymiany tej uszczelki? dlatego,że ubywało płynu?. Czy przy wymianie była planowana głowica?. Ja dobrze przyjrzał bym się pompie wody, czarów bym się nie doszukiwał.[/u]
W moim seicento był podobny problem z grzaniem się silnika. Okazało się, że była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Po wymianie zero problemów z przegrzewaniem się silnika.
Witam. Mam problem ze swoim Seicentem 1.1 99r 13300 km. Ciągle ucieka płyn chłodniczy. Nie ma tzw, sera pod korkiem, po odkręceniu korka nie ma bulek, płyn nie tryska z chłodnicy. Samochód nie stracił mocy, nie muli ani nic. Dymi na gazie na biało to chyba normalnie na benzynie prawie zero dymu. Chciałem zapytać czy to uszczelka pod głowica czy coś...
Wyciek oleju spod uszczelki głowicy czy uszczelki pokrywy zaworów?.
Czy kolega miał problem z przegrzewaniem auta/gotowaniem wody czy po prostu z czujnikiem ? Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia ?
Sprawdż stan oleju i czy na odpalonym silniku kopci.Przyczyna to olej ale pytanie uszczelka ,głowica pęknieta, czy uszczelniacze na zaworach.
Siemanko. Problem rozwiązany, dzięki marcin za podpowiedź. Powód błachy, wystarczyło tylko przeczyścić okablowanie i jedną cewke która była zaśniedziała. Pewnie mechanik co mi robił uszczelke pod głowicą zabrudził olejem kable. Samochód odżył.
Wyjmij termostat i zagrzej go bez termostatu. Jeśli zagotuje, to dałbym sobie rękę uciąć, że uszczelka. Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Jeśli jest spadek, to sprawa jasna- uszczelka lub pęknięcie głowicy, ale raczej pierwsza opcja.
Witaj czy były wersje z wskaźnikiem temp? możesz założyć dowolny zegar od temp. ale pamiętaj żeby kupić go w kpl. z czujnikiem, miejsce montażu to głowica lub okolice wylotu płynu z głowicy na chłodnice lub nagrzewnice Pozdr
Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica
cześć , czy ta naprawa to było spawanie ? skąd wypinana była "masa" [-]z radia ,z akumulatora ? jak narazie to "głowica",dokładniej opisz objawy.
wymienilem czujnik od chlodnicy i od kontrolki który jest na głowicy i wszystko już jest ok. Dzieki za inf
A jak nie mam mp3 tylko pena to jak adapter połącze? Można jakoś wyczyścić głowicę którą odtwarza kaseta?
Przy składaniu głowicy i kolektora dolotowego powstała nieczczelność ew. przewody podciśnienia.
Koledzy czy same przełożenie głowicy kompa instalacji coś da czy muszę mieć cały silnik
Hehe tak tak pewnie sprawdzał tylko te w kabinie... ... tak zapewne, jak przyjacielu masz pisac tekie informacjeto lepiej nie wypowiadaj sie na ten temat ... co do wentylatowa na chłodnicy jest nowy (obraca sie) bezpiecznik za akumulatorem tez jest ok , myslałem nad czujnikiem temperatury co jest w głowicy albo nad termostatem
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Uszczelkę można wymienić "na aucie" ale głowicę sugerowałbym oddać do planowania, a przynajmniej do sprawdzenia.
Normalka jak mo wygrzejesz to zniknie. Olej temat.
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Para z tłumika w chłodne dni lub w chłodne poranki to normalne.Ten efekt ustępuje po nagrzaniu się całego układu wydechowego i wyparowaniu wody z układu.Para powinna ustąpić po przejechaniu ok. 10km. jeżeli nie ustępuje ,to prawdopodobnie jwst uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Marchewka nie świeci bez powodu... Po co wymieniłeś to wszystko? I po jaką cholerę zdejmowałeś głowicę? Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega...
Witam Autko jak wyżej , na 1000 km trzeba dolewać płynu chłodniczego od min do max i tak już od roku, autko ma gaz , ale nigdzie nie widać wycieku, z wydechu mocno leci para, ale wydaje mi sie że zawsze tak było, autok ma 200 000 km, i głowica nie była ściągana , a po uszczelce widać ślady oleju (poci sie) , olej w silniku OK nie widać wody. I MOJE...
Proponuje wprowadzić silnik na wyższe obroty na biegu jałowył i sprawdzić czy nie brakuje paliwa.Sprawdzić przewody sterowania monowtryskiem, takie przewody jak do powietrza. Jeżeli jest jakiś przetarty wymienić.Orginalne są dość drogie, ale można kupić z metra.Sprawdzić stan świec czy nie są zalane,mokre. Ostateczność problemy z uszczelką pod głowicą....
16V SPi ? To nie będzie poprawnie działać brava była na sterowniku bosch-a, przepustnica na linkę z serwomotorem 4 Wtryski lejące parami To w końcu wkładałeś samą głowicę czy cały silnik ?
nie mam żadnego pierścienia.próbowałem na plaka coś jak by łapał ale strasznie strzela.wiem że zaraz po tym jak mi zgasł podeszli goście z ciężarówki i dawali plaka i auto odpaliło,mówili że strasznie kopci i że to uszczelka pod głowicą którą zmieniałem po kupnie auta;)
Jak by był problem z uszczelką to by miał podwyższone obroty. Zresztą uszczelki problemów nie robiły, prędzej ta tekstolitowa podstawka oddzielająca korpus monowtrysku od głowicy, trzeba było ją przyszlifowac na papierze ściernym.
Jak wykluczysz termostat to uszczelka pod głowicą do wymiany.Te silniki tak mają ja mam to już trzeci raz.
Głowicy nie planowałem, gdyż przylgnia była równa bez wżerów czy śladów po starej uszczelce. Już 2 razy zakładałem głowicę bez planowania (do skody felicji 1.3 i seicento 900) i nie było żadnego problemu. Tu ewidentnie jest coś nie tak z elektryką.
problem dalej nie rozwiązany proszę o pomoc ciśnienie pompy i wtryski są ok zauważyłem ze ubywa płynu chłodzącego czy może być to uszczelka pod głowica dostający się płyn itd. dodam ze po odłączeniu map sensor i zdjęciu filtra powietrza problem znika
Gotowanie to wcale nie musi być wina termostatu-chociaż jest to najtańsza wersja naprawy.Możesz też mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,a to już tanie nie jest.Kup sobie prosty tester obecności spalin w zbiorniku płynu (na znanym portalu koszt ok 30pln)-jak zmieni kolor to tanio nie będzie Przy uszkodzonej uszczelce nie będzie gotować płynu. Może...
czujnik temperatury znajduje się z tyłu głowicy jak stoisz przodem do silnika po lewej stronie zielona końcówka
tak, to jest cała rodzina silników FIRE nie wiem co to za olej ta Selenia ani Millers, ja stosuje Mobila 10w40 i 5w30 i jestem zadowolony, nigdy nic nie zatarłem mimo jeżdżenia dużo z gazem w podłodze Cieniasem 140 a Tikiem nawet i 160 ;), jedynie od takiej jazdy wydmuchnąłem niejedną uszczelkę pod głowicą i 2 razy zawór wydechowy w Cieniasie 900 i...
Nie ma obiegu bo się zapowietrza. Tak jak z centralnym w domu .Nawet jeśli jest pompa to jeśli rurka z powietrzem to grzejnik zimny. Samej uszczelki nie wymieniaj, głowicę i tak zdejmiesz daj do przeglądu i planowania
Najprostszym rozwiązaniem będzie dać głowicę do planowania i korbowód do remontu. Moim zdaniem coś na korbowodzie, uciska tłok pod innym kątem i stąd pękanie pierścienia. Nie napisałeś który pierścień pęka! Nie napisałeś też czy głowica była już planowana i skąd bierzesz (kupujesz) pierścienie. Silniczek w Seicento jest tak prosty w naprawie że nie...
Witam, może ktoś jest mi w stanie pomóc, problem jest właśnie w seicento 1.1. Silnik na benzynie nie pracuje na 2 garach, na gazie chodzi ale bardzo nierówno - głowica zrobiona (ciśnienie na wszystkich jest) - iskra na wszystkich jest - przewody wymienione - wtryski oki - świece oki Rozkładam już ręce, nie mam pojęcia co może być i proszę o pomoc.
Mam prośbę do osób które się znają na tym a dokładnie mam problem z rozruchem samochodu rano?? nie chce zapalić a jak zapali to dopiero po długim męczeniu silnika. Gdy jest ciepły to zapali bez problemu ale gdy wystygnie ponownie ma problemy z zapaleniem:(:( na pewno rozrusznik jest dobry bo kręci tylko me wrażenia takie jak by coś blokowało przepływ...
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
A co powiecie o tym: http://allegro.pl/glowica-fiat-seicento-... lub o tym: http://allegro.pl/glowica-fiat-1-1-1-2-8... Jak można napisać że to głowica do Fiata 1.1 i 1.2 ... Czy Ci ludzie którzy to niby regenerują - będą w stanie podać nadwymiary pod tłoki i resztę? Przecież do...
Popieram kolegę wyżej-jeśli mało jeździsz to normalne jeśli by była uszczelka pod głowicą olej przypominał by mleko albo by były ślady w płynie oleju.Pozdro
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Witam a mi to wygląda na uszczelke głowicy nie będzie tak zle jezeli stuki pojawiły sie niedawno a są tylko na zimnym to wymień odrazu popychacze
jak wejdzie na wyższe obroty zwolnić gaz a wtedy nastaje błoga cisza i znowu na wolnych obrotach sobie terkocze Otóż to, jest dokładnie taki efekt. Schodząc z obrotów stukanie cichnie prawie do zera. Podobnie jak rozpędzę się trochę np. do 30 km/h na dwójce i puszczę gaz na biegu hamując silnikiem. Również stukanie prawie zanika. Natomiast gdy dodaję...
Wymieniłeś olej po remoncie głowicy? Ten co masz zapewne wymieszany z płynem który może dostawać się z oparami olejowymi odmą do spalenia w silniku
a ja dorabiam przełącznik od boku zegarów którym przełączam kabelki albo od czujnika ilości paliwa albo od czujnika temperatury (który trzeba wymienić w głowicy na taki od wskaźnika a nie kontrolki) i wtedy wskaźnik poziomu paliwa pokazuje paliwo lub temperaturę w zależności co się akurat chce
Witam wszystkich. Przejąłem we wrześniu seicento 899, 2000r. po dziadku i trzeba je najpierw trochę wyremontować ponieważ samochód stał ponad pół roku a wcześniej auto było poprostu zaniedbane. Obecnie mam problem z mocnym wyciekiem oleju. Olej leje się wręcz po silniku i zostawia plamę na jezdni po uruchomieniu silnika. Nabardziej mokre jest od strony...
I wtedy czyja wina mechanika bo nie sprawdził ? czy kierowce bo zlekceważył kontrolki ? Gdyby zlekceważył kontrolki i kontynuował pracę silnika to definitywnie kierowcy bo nie dostosował się do wskazań kontrolek. Być może myśląc że "jakoś dam radę". Dodano po 3 Jedna uwaga, czujnik temperatury cieczy, który nie jest w niej zanurzony, nie wskazuje prawidłowo....
Witam, w Moim seicento 1.1 MPI uszkodziłem blok silnika ( urwane ucho do łapy) Mam możliwość kupna silnika sprawdzonego w dobrej cenie ale SPI. Czy ktoś się orientuje czy mogę przełożyć blok i głowice od SPI a kolektor ssący wraz z wtryskami od MPI ??? Czy skrzynie pasują zamiennie?? Moja skrzynia ma tzw mokre połosie. Z góry dziękuje za pomoc.
Witam. Mam taki problem ze seicento 900 a mianowicie bardzo się grzeje. termostat wymieniłem, czujnik od kontrolki wymieniłem, czujnik od termostatu wymieniłem, czujnik od chłodnicy wymieniłem, płyn wymieniłem, układ odpowietrzyłem ,pompę wody wymieniłem, uszczelką z pod głowicy wymieniłem i on nadal się grzeje. Proszę o pomoc co to może być.
Ej ej-czujnik kontrolki jest na głowicy, u góry, a nie w bloku. Czerwony jak pamiętam. A wogóle obieg na chłodnicę jest? Oba węże są gorące?
Ja mam takie pytanko do mądrzejszych ode mnie. Buduję sprężarkę na silniku z seicento 1.1 i mam problem z zaworami. Chciałbym wykonać je samemu. w blaszanej głowicy wykonać po kilka/kilkanaście otworów w okręgu, i na środku jeden otwór przez który była by przykręcana okrągła blaszka ze stali sprężynowej nierdzewnej utwardzanej o grubości 0,25 mm. Miałyby...
Witam, posiadam Seicento 900, 1999 r. Gdy padła uszczelka pod głowicą samochodem było jeżdżone do końca, aż padł, po wymianie silnika samochód nie odpala. Wymieniłem czujnik wału gdyż z niego pojawiał się błąd a silnik czytał dziwne parametry i nic. Od samego początku po wymianie wyskakuje błąd z wtryskiwacza paliwa, paliwo ma dobre ciśnienie, tyle...
wymiana głowica seicento uszczelka głowica seicento zawieszenie seicento seicento
grubo drutu nawojowego zmywarka bosch smv50e10eu instrukcja czujnik położenia skoda
piekarnik samsung baotian bt49qt
Router przerywa połączenie po podłączeniu LAN - przyczyny i rozwiązania Przecięta taśma enkodera w drukarce - co robić?