Witam. Mam następujący dylemat. Kupiłem dzisiaj silnik 1,5 K9K który miał mieć 101 KM a okazało się że jest z oznaczeniem K9K 724 co by znaczyło że ma 86 KM a nie sprawdziliśmy przed zakupem. Co najciekawsze mój Scenic II z 2004 r ma mieć według dowodu rejestracyjnego silnik 101 KM a na silniku jest oznaczenie K9KV714 co by znaczyło że coś już było...
Głowica zregenerowana mam pytanie czy dekiel klawiatury zakładać na jakimś kleju? Bo wygląda że fabryka poskładała bez niczego.
Jak już pisałem wcześniej , głowica była robiona.
W zeszłym roku zrobiłem 4 remonty tego silnika - padły gniazda w głowicach. U rekordzisty padła głowica po przebiegu 25 000 km na LPG Silnik się nadaja pod LPG pod warunkiem że : A/ LPG zakłada osoba która wie czym grozi zbyt uboga mieszanka na LPG i który nie ładuje byle dziadostwa do LPG i zakłada tylko części LPG renomowanych producentów. B/ właściciel...
Pod komputer był podłączany ponieważ raz miał problemy z odpalanie a dwa miał takie objawy z tego co mówił koleś że przy dłuższej jeździe na gazie komputer odczytywać dane takie ze np jeżdżąc na benzynie to tak jak by jeździł na gazie gasł mi jak był zimny obroty nie równe to mi zrobił przepinke że jak wyłączenie kluczyk to mi reset komputera za coś...
Witam, poniżej cała historia zdarzenia: Dnia 22.08.2018r oddałem samochód osobowy marki: Renault Grand Scenic 2.0 16v rok produkcji 2004. o numerach rejestracyjnych xxxxx do warsztatu samochodowego w celu usunięcia usterki w postaci : uszkodzonego koła pasowego. Samochód odebrłem z naprawy dnia 27.08.2018r, (poniedziałek) około godziny 17:19 . Za naprawę...
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. Po części dzięki temu w głowicy nie zastano spustoszenia. Urwało się jedynie koło pasowe na klinie...
Witam Mam problem z RENAULT SCENIC 97r 2,0 8V, wymieniana była uszczelka pod głowicą, sączył się olej na zewnątrz od strony kabiny. Jedynym objawem był wyciek oleju. Silnik rozebrano a tyle ile to było konieczne w warsztacie mechanicznym, głowica do planowania, wymiana uszczelek wszelkich. Samochód uruchomił się, wentylator działa jednak - obroty to...
Kolego, wogóle nie czaisz tematu. Piszesz pierdoły że czarny dym spowodowany jest przez ogólną złą kondycję silnika . Tak nie jest. Jeżeli będzie miał słabą kompresję ( zużyte pierścienie, nieszczelne zawory ) to nie zapali, lun zapali z trudem,bo nie spręży powietrza. Zasadza dzialania silnika ZS polega na przemianie izotermicznej. Taki silnik w momencie...
Ludzie, pomóżcie. wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania. mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na: - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie - nierówne drgania,...
To z silnika 2.0 16v na bezpośrednim wtrysku ? Wyglada jak Napęd i popychacz pompy wysokiego ciśnienia.
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą w Renault Scenic II z silnikiem 2.0 16V F4R benzyna. Po tygodniu zauważyłem spory wyciek oleju od strony kolektora wydechowego i mniejszy od ssącego. Uszczelka była nowa, powierzchnie odtłuszczone, głowica planowana, dokręcona 20 Nm a później 165 stopni zgodnie z info na opakowaniu uszczelki, śruby stare ale głowica...
Witam. Jestem posiadaczem Renault Scenic 1,6- 8 zaworowy benzyna. Zauważyłem, że spod głowicy po środku od strony kolektora wydechowego wycieka olej w bardzo małej ilości (ale wycieka). Z płynem chłodniczym i z chłodzeniem silnika wszystko jest OK nie wytwarza się dodatkowe ciśnienie w układzie chłodzącym. Również zauważyłem, że teraz gdy mamy takie...
Witam. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem, że śrubka, która jest od blokowania popychacza (tak mi się wydaje, że od tego jest), miała uszkodzony gwint w pokrywie zaworów od śruby prowadzącej popychacz? Dziwna sprawa, bo silnik normalnie pracował, tylko był wyciek oleju spod tej śruby, i tak się zastanawiam, co takiego się stało, że został gwint uszkodzony...
Witam, od razu napisze ze jestem kobieta :) 3 miesiące temu kupiłam renault scenic II z 2003 r. auto przyjechalo z niemiec , gdzie było na bierzaco serwisowane. Przed zakupem miał zmienione filtry, olej lecz nie miał zmienionego rozrządu wiec wymiana nalezala już do mnie. I teraz moje pytanie... Zmienilam rozrząd i pompe wody nie zmienilam kzfr (mój...
Kupie głowice do renault scenic 2.0 16 v benzyna.Jeżeli ktoś posiada niech da znać na PW.
Witam wszystkich forumowiczów! Dzisiaj zakupiłem Scenica sprowadzonego z Niemiec . 2001 rok produkcji . Silnik 1,6cm3 , benzyna , 109KM . Mam mały z nim problem . Otóż , po włączeniu zapłonu na desce rozdzielczej wyświetla się napis SERVICE , świeci się kółko z wykrzyknikiem , na rysunku samochodu migają cztery koła . Co to oznacza ? Jak to skasować...
Sytuacja wygląda tak. Pojawiły się luzy wzdłużne na turbo. Zostało wymienione na regenerowaną. Po zamontowaniu delikatnie ale słyszalnie gwiżdże (wyje), najbardziej podczas przyspieszania. Prawie nie słyszalne na jałowym biegu i luzie. Turbo ( to nowe) wyglądało ok, żadnych luzów itd. Czy jest możliwa jakaś inna przyczyna niż sprężarka? Czy mechanik...
Witam, czy może mi ktoś odpowiedzieć, czy na załączonym zdjęciu z miejscu gdzie widać otwory na śruby brakuje jakiejś części? Kupiłem wczoraj auto i dziwnie to wygląda. Silnik 1.6 16v benzyna.
witam mam uszkodzony silnik odwycieraczek z 6 pinami, znalazłem usiebie sprawny silnik odżukatyle ze na 4 pin jak podłączyć aby działały wszystkie 3 tryby? kolory na silniku żuka(przewodach) czarny niebieski z czarnym niebieski z brązem kolory na złączu czarny brązowy niebieski czerwony ps pisze z tel sorry za błędy I literówki
mam problem z cekami w renault scenic 1,6 z 2002 r, szczególnie z jedną. Szukam porady co mogę zrobić
Witajcie, potrzebuję momenty dokręcania korbowodów, głowicy i pokrywy wałków Scenic 2 1.6 16V.
Witam mam scenica 2.0 16v i mam problem z falowaniem obratów(lekkie ale wyczuwalne) i wahnieciami silnika( jak jest ciepły). W serwicie powiedziano, że tak musi byc, guzik prawda. Mam kilka typów, ale wstrzymam się z nimi, może się sprawdzą- ktoś napisze tosamo co ja myślę. Proszę o pomoc-DZIĘKI
czesc panowie pytanie cieknie mi olej z przepustnicy dolotu, myślę że albo z osi na której jest ta klapka albo z głuchy do sterowania. Pytanie jak to uszczelnić są tam jakieś oringi czy co,może znacie wymiary aby zakupić. I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem. Co tu da się zarobić? Wygląda jakby ciekło nie...
Witam mam problem z odpaleniem mojego scenica tzn. nie ma tak zwanego ssania , i nie stoi na wolnych obrotach jak się nagrzeje wymieniłem krokowca i dalej to samo i mam takie pytanie czy na krokowcu powinno być stałe napięcie , i który czujnik temperatury w silniku F3R odpowiada za podawanie sygnału na ecu , silnik odpala i trzyma obroty dopiero gdy...
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Witam Mam problem z silnikiem Renault Scenic 2,0 16v rok 2002. Wymieniłem rozrząd = pasek-rolki- napinacz- kzfr i po wymianie bardzo głośno słychać prace paska rozrządu taki gwizd -buczenie. Odgłos ten jest bardzo dłośny przy zimnym silniku przechodzący w takie wycie wydobywające sie z pod pokrywy nad rozrządem na której jest zawieszony silnik. Po nagrzaniu...
WITAM-mam scenica 2.0 16v od pewnego czasu zaczęły falowac obroty(lekko ale wyczuwalnie) występują też whnięcia silnikiem. W serwisach i mechesy mówią że tak musi byś- guzik prawda POMOCY
Witam Mam problem z Scenic 2000r 2.0 16V - silnik trochę szarpie na wolnych i wydaje odgłos jak by cos bulgotało - wstępnie sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego zatykając otwór tuż przed filtrem ręka nawet specjalnie ssanie powietrza na ręce nie czuć. I tu moje pytanie - czy na kolektorze od tylu czy może z boku jest jakąś rurka - odma albo cos...
Mam Renault Scenic 2 1.5 Dci robiłem remont silnika tzn. wał korbowy , panewki główne i korbowodowe czyli typowa usterka 1.5Dci wszystko pięknie tylko od jakiegoś czasu słychać dziwny dzwięk przy większym dodawaniu gazu podczas jazdy tak jak by stukanie w jakieś plastikowe wiadro... co by to mogło być ? Może zrobił się luz na korbowodzie albo na łączeniu...
Taniej kupi silnik niż zrobi głowice.
Były straszne p rzedmuchy, zrobiona Góra silnika( głowica pierścienie, problem znikł
Oznaczenie silnika w renault znajduje sie na bloku silnika pod głowicą od strony ściany grodziowej obok rozrządu
5-8 stówek w zależności co zepsute. chyba jak strumień remontuje Cały silnik za tyle kupi A co ma koszt szrotowego silnika z naprawą głowicy?
A jaki silnik?
1.4TCe nie jest już tak bezproblemowy bo miewa kłopoty z głowicą na gazie.
Nie wydaje mi się by to były szklanki (hydrauliczne popychacze). Ostatnio składałem taki motor i po wymianie owych na nowe motor też specyficznie hałasował. Najpierw trzeba wyeliminować dźwięki zewnętrzne niżeli silnik. Najczęściej skrzynia lub zespół sprzęgła. Jeśli wszystko jest ok to trzeba szukać w silniku. Rozrząd i jego rolki, napęd alternatora,...
stukot wydobywa sie w okolicy głowicy
Mam renault scenic 96r dt 90kmi kupillem przez przypadek blok silnika dti a mam glowica dt i mam problem podejdzie to tak razem
Na pewno zmieszanie dwoch olejów nie jest przyczyną objawów opisanych przez ciebie musisz podac wiecej informacji np. co to oznacza wywala cylinedr czyzby przestał chodzic na jednym lub dwóch, i w jaki spośób poszła głowica. Pozdrawiam
Czy chodzi Ci o wymianę ich na silniku? bez zdjęcia głowicy? A co bierze olejek? jak tak to uszczelniacze raczej nie pomogą albo turbo albo pierścienie.
Witam wszystkich i bardzo miło pozdrawiam. Mam Reno Scenic 1 lift 2001 rok silnik 1.6 16 v k4m 700..szukam danych z jaka siłą powinna być dokręcona głowica w tym silniku II kolejność dokręcania śrub. Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
Witam. Mam podobna sytuacje po remoncie głowicy w Lagunie 1 ph2 z 1999r. - silnik 1.6 16V K4M..Co jest przyczyną?..Posiadam to auto od 6 lat. I nie było z nim dotychczas żadnych problemów..Teraz po remoncie głowicy i rozrządu - pojawiły sie wycieki oleju....Prosze o jakiekolwiek sugestie..I pozdrawiam!..
Dorzucę trochę z doświadczeń moich kolegów z francuzami. Jakiś czas temu w miejscu gdzie pracowałem nastała moda na "Sceniki". Nawet samochodowy "wyga", który auta zmieniał jak rękawiczki (co roku) też się na to złapał. Na początku były "ochy i achy" i wzajemne "pompowanie" siebie i kolegów. Minęło parę miesięcy i się zaczęło: 1) Renault Scenic [benzyna]...
... i nikt nie jest na tyle godny zaufania abym dał mu silnik do dotykania. ... A Ty jesteś godny zaufania ?
U nas stoi SAAB 95 , woda była wszędzie nawet nawiewami leciała , narazie czekamy na silnik bo naprawa głowicy jest nieopłacalna w tym aucie. Moduł komfortu strzelił jak chcieli szybę otworzyć . Jak będzie silnik to się będzie trzeba martwić resztą.
Pasek był nowy - miał może ze 3 tys km. Ściągałem go jakieś 2 tyg temu - nie miał śladów uszkodzeń wiec wydaje mi sie ze specjalista od tłumika przypalił go iskrami od spawarki. Innego wyjaśnienia nie widzę Dodano po 16 A co do wymiany samej głowicy to przy silnikach 1,6 16V jest taka sama głowica jak przy 2.0 16v ? Z jakich jeszcze modeli renault by...
w tych silnikach nie ma uszczelek o różnych grubościach. tak powiedziano mi w sklepie. a tok nie wystaje z bloku nawet w gmp. sprawdzalem to przed montażem głowicy
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
Tam nie ustawia się zapłonu tylko rozrząd na znaki i zakłada pasek. Jak pasek zerwał się i silnik zgasł to możesz zrywać głowicę bo zawory pogięte na 100%.
Pytaj poprzedniego właściciela jak ustawił obroty na 1500. Widocznie znał problem z silnikiem i go ominął do sprzedaży. Kiedyś nieznajomy opowiadał, że sprzedał samochód z uszkodzonym silnikiem, z pękniętą głowicą i użył jakiegoś internetowego środka to zaklejenia pęknięcia i mówił, że nabywca dojechał do domu i się nie skarży.
Witam wszystkich, potrzebna pilna pomoc auto Renault Scenic 1 2003 fl, silnik 1,6 16, oznaczenie z naklejki 102k4m 27 456. Mianowicie po zdjęciu głowicy została w bloku silnika jedna tulejka, chodzi mi o tą żeby naprowadzić głowicę na odpowiednie miejsce, moja wątpliwość i garażowe doświadczenie mówi że powinny być minimum 2. Została tylko jedna, dodam...
Dziękuje wszystkim a przede wszystkim Daro122. Postanowiłem, że głowica zostanie splanowana i silnik złożony. Własna praca mnie nie kosztuje, a wymiana silnika na chwilę obecną to duży problem bo nie posiadam podnośnika kolumnowego. Fajnie było się dowiedzieć, że zbyt duży luz między tłokiem a cylindrem może powodować stukanie.
To blokowanie na pierwszym filmie to najprawdopodobniej tłok o zawory ze względu na przestawiony rozrząd. Oprócz tego co włożysz w wymianę rozrządu i innych (post wyżej) to dolicz remont głowicy o ile tłoki są całe. Nawet nie zaczynaj go robić, albo kup slupek albo złom ale raczej to drugie. trudno z tym się nie zgodzić zwłaszcza gdy odnoszę wrażenie...
Czy ktoś może mi powiedzieć czy warto w ogóle naprawiać czy dać sobie spokój. W sobotę ma przyjść znajomy z komputerem i zobaczyć co się zapisało. Proszę o doradzenie. Czy to naprawiać i za ile ,musi wycenić prawdziwy mechanik. Znajomy z komputerem może nie pomóc. Bo co on będzie sprawdzał tym komputerem uszczelkę pod głowicą? Jak nie pali to sprawdzić...
problem rozwiązany, okazało się że jak wkładałem świece do otworu w głowicy to świeca wyleciała mi z rurki gumowej ,uderzając delikatnie o głowice świeca straciła prawie przerwę na elektrodzie co było efektem nie równej pracy na tym cylindrze . W silniku 2.0 faktycznie jest oczko na blokadę.
Witam otóż mam taki problem a mianowicie auto miało dość konkretnie podlany olejem silnik przez co zdecydowałem się zdjąć głowicę ponieważ zakładałem uszkodzenie uszczelki ((Auto renault megane scenic I (silnik 1.6e k7M a7 /02)). Po demontażu okazało się iż uszczelka nie wygląda na uszkodzoną ALE za to po oczyszczeniu głowicy okazało się że ktoś ją...
No i dalej wiem że nic nie wiem... Wymieniłem nawet sondę lambda przed katalizatorem bo pokazał się jej błąd. Sprawdzono ciśnienie na cylindrach i wszędzie równo, bez spadków. Wypadałoby więc wykluczyć problemy z głowicą. Nie wiem co to może być. Czasem obroty ładnie stoją i bez problemu równiutko pracują a czasem zaczyna poszarpywać silnikiem
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
Jak strzelił by kolektor dolotowy to miałbyś nie równe obroty na biegu jałowym, skaczące lekko obroty i nie równą prace silnika na wolnych obrotach, dalej było OK. Przypomniałem sobie że wydmuchiwało uszczelke między głowicą a kolektorem dolotowym, ale przeważnie na jednym cylindrze i tylko na wolnych obrotach to było odczuwalne.
jest to silnik 1,6 sprawdzalem czujnik z prawej strony przy głowicy dochodza tam 3 przewody i na pewno jest to też czujnik od wskaźnika temperatury (chyba ze to nie ten) a odnosnie biegu jalowego to jak odpali jużżżż w koncy i wejdzie na obroty to trzyma i jest ok, problem jest tylko zeby odpalil (przy próbie odpalenia rano tak jak by próbował załapać...
Mam problem z obrotami w moim samochodzie. Chodzi o to iż na ciepłym silniku obroty spadają poniżej 500. Dodatkowo w trakcie jazdy przy zmianie biegów i wciśnięciu pedała sprzęgła obroty spadają do 0 lecz samochód nie gaśnie. Ostatnio usunięty został katalizator, wymieniono uszczelkę pod głowicą i zamontowano nową cewkę. Dodatkowo na 2 przewodach od...
Siemanko Panowie i Panie! Pisze do Was w sprawie mojego auta, które po odpaleniu na zimnym silniku, wydaje dziwny dzwięk z komory silnika. Słychać jakby się coś tarło o siebie i próbowało zgrzytać. Dodam, że mam już drugiego takiego scenika i w drugim dzieje się to samo. Czy jest to jakaś wada fabryczna, czy też np. kończąca się głowica? Gdy auto się...
witam od niedawna posiadam renault scenic 1997r bez klimy z silnikiem 1,6 na zwykłym gazie. Kupiłem go niby z wydmuchaną uszczelką pod głowicą, gdyż gotowało wodę. Więc za wiele do niego nie patrzyłem tylko od razu wziąłem się za wymianę uszczelki. Wymieniłem, dałem głowice do planowania (głowica w 100% dobra. gdyż też sprawdzałem), założyłem nową uszczelkę...
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
silnik i skrzynia 500funa http://cgi.ebay.co.uk/1998-RENAULT-MEGAN...
renault scenic głowica silnika renault scenic uszczelka głowica renault scenic
zabezpieczenie termiczne zasilacz zasilanie segment przeróbka wkładki
sprawdzić triak miernikiem trial sprawdzenie
Volvo XC60 2017 – brak podświetlenia zegarów i radia, bezpieczniki F16/F17, Sensus reset Boss BD-2 Blues Driver – naprawa, serwis, autoryzowane punkty Roland, typowe usterki