To wina uszczelki jak gazujesz to wzrasta ciśnienie oleju i dla tego cieknie na razie to nie grozne tylko w przyszłości może ci ja wydmuchać unikaj szarży i przy sposobności wymień .
Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika. Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory.
Nowa głowica?? To co to za Scenic, że do niego nową głowicę kupujesz?? 2016 rok?? :D
Serwisówka do K4M
Wygląda to na defekt tunera (głowicy) FM. Zadanie dla doświadczonego serwisanta.
Faktycznie. Podglądałem zdjęcia w internetach i niektóre mają takie coś. Tylko krzywki tego popychacza są przesunięte względem krzywek wałka rozrządu. Pod tym popychaczem jest jakas sprężyna? Bo widzę też kanał w głowicy w tym miejscu. Myślę że jest tam olej i tłumi przeskoki wałka żeby zminimalizować szarpanie paska rozrządu.
Naprawdę chcesz sam remontować głowicę?
Powinny być dwie żeby uniknąć nieprawidłowego ustawienia głowicy oraz uszczelki
Witam. poszukuje momentu siły z jaką należy dokręcić głowice oraz pokrywę głowicy w renault scenic 1,6 8v 90KM z 98 roku. jeśli ktoś posiada taką informacje byłbym wdzięczny za pomoc!
Dziękuję wszystkim za pomoc,problemem była pęknięta głowica.
Jakieś sugestie? uszczelka głowicy
Uszczelniacze wg życzenia klienta wymienione. Jest to do zrobienia bez zdejmowania głowicy. Zamykam
w tych silnikach nie ma uszczelek o różnych grubościach. tak powiedziano mi w sklepie. a tok nie wystaje z bloku nawet w gmp. sprawdzalem to przed montażem głowicy
stukot wydobywa sie w okolicy głowicy
Renault Scenic 1.6 16v 2003r Kolejnośc dokręcania głowicy Szukam schematu kolejności dokręcenia głowicy i ustawienia paska rozrządu w wyżej wymienionej marce. A może ktoś mógłby podać linka do programu INFO-TECH 2006 lub nowszego. Pozdrawiam
napraw starą, bo kazda jest pasowana z głowicą
A jaki silnik?
Były straszne p rzedmuchy, zrobiona Góra silnika( głowica pierścienie, problem znikł
Zawsze wytrzymuje, poza tym nie wyciągasz cewki na zewnątrz na nie wiadomo jak długo, a gdy już ma przebicie to się rozładowuje na głowicy :D
1.4TCe nie jest już tak bezproblemowy bo miewa kłopoty z głowicą na gazie.
Oznaczenie silnika w renault znajduje sie na bloku silnika pod głowicą od strony ściany grodziowej obok rozrządu
płyn czysty czy zaolejony???????/ moglo ci uszczelke pod głowica wywalic.
Co Sprawdzałeś w tej glowicy? Szczelność głowicy czy zaworów?
To są brednie. Końcówka mocy nie ma tu nic do rzeczy. Problem jest w głowicy FM.
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
Właśnie dlatego napisałem tutaj. We wcześniejszych przypadkach automix potrafił określić jaki to rodzaj skrzyni, miałem nadzieję, że w tym przypadku i mnie pomoże. :) BTW: czy to możliwe, że mechanik tak dobrał mi nowy słupek z głowicą, że "nie gra" ze starą skrzynią i stąd awaria? :/
Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.
Na pewno zmieszanie dwoch olejów nie jest przyczyną objawów opisanych przez ciebie musisz podac wiecej informacji np. co to oznacza wywala cylinedr czyzby przestał chodzic na jednym lub dwóch, i w jaki spośób poszła głowica. Pozdrawiam
5-8 stówek w zależności co zepsute. chyba jak strumień remontuje Cały silnik za tyle kupi A co ma koszt szrotowego silnika z naprawą głowicy?
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
witam zamykam temat, awariu uległy wtryski przy wyciąganiu z gniazd głowicy dzieki za pomoc......
nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie Czyli jeszcze ci poszedł wałek, bo zablokowało go. Eh, bez blokad nie ustawisz tego rozrzadu. Ale to nie ważne bo głowica do zdjęcia.
...a czujnik położenia wału nie sprawdzony A co się mu mogło stać? Jest u góry, na wysokości styku głowicy z blokiem.
Jak już pisałem wcześniej , głowica była robiona.
Witam. Potrzebuję pomocy. Padła uszczelka pod głowicą w moim Scenicu. Wymieniłem pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicą - głowica była planowana - no i ją złożyłem. Kół od rozrządu nie ruszałem. Ładnie poskładałem ustawiłem zawory a tu klapa. Kręci ale nie odpala. Świece zalane i jakby tego było mało zapaliła się kontrolka od sekcji wtrysku. Czy może...
Do wału korbowego jest pr,ykrecona plastikowa osłona, i po jej odkręceniu w jednym miejscu = pod jednym z cylindrów jest nagar dość spory, tak jakby była dziura w tłoku lub był zatarty i wpuszczał spaliny. Będę musiał chyba to poskładać i sprawdzić te ciśnienie. W razie co, do sprawdzenia tłoka bądź jego wymiany, czy lepiej to zrobić bez ściągania głowicy...
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą w Renault Scenic II z silnikiem 2.0 16V F4R benzyna. Po tygodniu zauważyłem spory wyciek oleju od strony kolektora wydechowego i mniejszy od ssącego. Uszczelka była nowa, powierzchnie odtłuszczone, głowica planowana, dokręcona 20 Nm a później 165 stopni zgodnie z info na opakowaniu uszczelki, śruby stare ale głowica...
Po wymianie dwóch przepływomierzy (pierwszy używany, drugi nówka oryginał). Czyszczeniu EGR z całą chlodniczką, zaślepianiu itp. Mycie wszystkich przewodów, katalizatora, kolektorów, intercoolera przyszedł czas na sprawdzenie luzów zaworowych i sprawdzenie głowicy bo samochód nadal był słaby, a na wolnych obrotach pracował równo. Problemem okazała się...
Dzięki serdeczne za szybką odpowiedź i jeszce jedno pytanie czy byłaby możliwość pełnej instrukcji wymiany pompy wodnej uszczelki pod głowicą.
jednak nie łączy się z satelitą Padła antena GPS ( standardowa usterka ) lub głowica GPS.
Witam. Mam podobna sytuacje po remoncie głowicy w Lagunie 1 ph2 z 1999r. - silnik 1.6 16V K4M..Co jest przyczyną?..Posiadam to auto od 6 lat. I nie było z nim dotychczas żadnych problemów..Teraz po remoncie głowicy i rozrządu - pojawiły sie wycieki oleju....Prosze o jakiekolwiek sugestie..I pozdrawiam!..
Czarny dym spowodowany jest złym spalaniem. nieszczelną głowicą, pękniętym pierścieniem (pierścieniami) lub zużytymi, lub zawory (może się zawiesił któryś) itp.. Turbinę też możesz sprawdzić.. Wg mnie czarny dym, strata mocy i trzesienie spowodowane jest tym że jedna z komór spalania nie jest szczelna albo zawory albo tłok z pierścieniami.. uszczelka...
Dorzucę trochę z doświadczeń moich kolegów z francuzami. Jakiś czas temu w miejscu gdzie pracowałem nastała moda na "Sceniki". Nawet samochodowy "wyga", który auta zmieniał jak rękawiczki (co roku) też się na to złapał. Na początku były "ochy i achy" i wzajemne "pompowanie" siebie i kolegów. Minęło parę miesięcy i się zaczęło: 1) Renault Scenic [benzyna]...
Prawdopodobnie problem z zaworami , któryś zapieka się. Miałem to samo, 10 mechaników. i nic dopiero po sprawdzeniu luzów na zaworach okazało się że jeden ma zero luzu - remont głowicy typowe po jeździe na gazie
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Ja podłączyłem u siebie wzmacniacz fm ale odbiór się tylko pogorszył. Kurde muszę jakoś podmienić radio z innego renault - może głowica w moim radiu jest do wymiany.
po prawej stronie głowicy miej więcej w połowie wysokości jest odpowietrznik. Taki kapturek jak na zaworze przy kole.Powodzenia
Witam wszystkich i bardzo miło pozdrawiam. Mam Reno Scenic 1 lift 2001 rok silnik 1.6 16 v k4m 700..szukam danych z jaka siłą powinna być dokręcona głowica w tym silniku II kolejność dokręcania śrub. Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
Opisz jak nie ma mocy czy dymi, dlaczego ten śmieszny błąd (za dużo spalin), nic nie rozbieraj tylko sprawdź najpierw rozrząd a następnie kompresję, jeżeli lubisz koszty to tak, ściągnij głowicę, a wtedy możesz sprawdzić wszystko za jednym razem
Kompresji nie mam czym zmierzyć, ale jeśli nie rzuca olejem spod uszczelki głowicy na zewnątrz to gdzie mogłoby się tak dziać? chyba że do środka, a tak to wygląda, no bo czemu jest tam olej Biorąc pod uwagę że jest teraz słaby o połowę. Mnie to wygląda jednak na uszczelkę z pod głowicy. Tak ja to widzę.
Jeżeli nic nie pomoże sprawdzenie wiązek i po sprawdzeniu iskry,elektryki. moim skromnym zdaniem głowica do zdjęcia i zrobienia, zobaczymy i czekamy na efekt. reno 110km? pozdrawiam.
Tam nie ustawia się zapłonu tylko rozrząd na znaki i zakłada pasek. Jak pasek zerwał się i silnik zgasł to możesz zrywać głowicę bo zawory pogięte na 100%.
Jak zablokować wałek rozrządu, żeby odkręcić koło zębate? Pasek zębaty jest zerwany, muszę zdjąć głowicę, a pod kłem jest osłona blaszana więc z kołem nie zdejmę. Renault Megane Scenic 1.9dT 1997
Nie wydaje mi się by to były szklanki (hydrauliczne popychacze). Ostatnio składałem taki motor i po wymianie owych na nowe motor też specyficznie hałasował. Najpierw trzeba wyeliminować dźwięki zewnętrzne niżeli silnik. Najczęściej skrzynia lub zespół sprzęgła. Jeśli wszystko jest ok to trzeba szukać w silniku. Rozrząd i jego rolki, napęd alternatora,...
np.F4R 742 tj, ze scenica 4x4 sam taki zamontowałem i grało jak by był od E3.
Skoro czas się znacznie wydłużył to znaczy, że dysze za małe i tym samym mieszanka za uboga co jest bardzo niezdrowe dla głowicy. Sprawny Matrix ma czas wtrysku bardzo zbliżony do wtrysku benzynowego.
Czy naprawdę tak trudno napisać krok po kroku co trzeba zrobić? Bierzesz telefon ,wybierasz numer do mechanika a potem mówisz mu jak wygląda sytuacja. Umawiasz się na termin i sprawdza. Nie wiem co innego chcesz robić. Jak chcesz robić samemu to zakładasz blokadę na wał. Potem wydłubujesz zaślepki w głowicy i patrzysz na położenie wałków. Albo nie...
Po zrobieniu jeszcze raz głowicy, auto wróciło do życia. Teraz można szklankę z wodą na nim postawić i jest git. Niestety mam kolejną głowice do ściągnięcia u mojego brata w F4R gdzie było wymienione 16 zaworów z tego samego powodu co w Scenicu i co ciekawsze w tym samym czasie. Auto też kuluje i na jednym cylindrze jest mniejsza kompresja. Jakby któryś...
Witam! Kolejnym problemem do rozwiązania w mojej reni jest szarpanie po puszczeniu pedała gazu podczas jazdy. Obecnie jestem po wymianie rozrządu i regeneracji głowicy, ale i przed tą wymianą pojawiał się ten problem.
Czy ktoś może mi powiedzieć czy warto w ogóle naprawiać czy dać sobie spokój. W sobotę ma przyjść znajomy z komputerem i zobaczyć co się zapisało. Proszę o doradzenie. Czy to naprawiać i za ile ,musi wycenić prawdziwy mechanik. Znajomy z komputerem może nie pomóc. Bo co on będzie sprawdzał tym komputerem uszczelkę pod głowicą? Jak nie pali to sprawdzić...
Niestety miałem problem z rozrządem:(. Tak jak w temacie. Może ktoś ma głowicę do 2litrowej benzynówki ? Pilnie szukam pomocy
Witam Mam problem z RENAULT SCENIC 97r 2,0 8V, wymieniana była uszczelka pod głowicą, sączył się olej na zewnątrz od strony kabiny. Jedynym objawem był wyciek oleju. Silnik rozebrano a tyle ile to było konieczne w warsztacie mechanicznym, głowica do planowania, wymiana uszczelek wszelkich. Samochód uruchomił się, wentylator działa jednak - obroty to...
Witam. Czytając posty autora jestem pełen uśmiechu widząc podejście i teksty typu "Sonda chyba sprawna bo check engine się świeci" :-D :-D Następna odpowiedź będzie brzmieć "kontrolka check engine zgasła bo wspawałem katalizator". Teraz poważnie. Co do przeglądu to na 99% przejdzie przegląd ponieważ to benzyna i kopcić raczej nie będzie nawet bez katalizatora...
Pasek był nowy - miał może ze 3 tys km. Ściągałem go jakieś 2 tyg temu - nie miał śladów uszkodzeń wiec wydaje mi sie ze specjalista od tłumika przypalił go iskrami od spawarki. Innego wyjaśnienia nie widzę Dodano po 16 A co do wymiany samej głowicy to przy silnikach 1,6 16V jest taka sama głowica jak przy 2.0 16v ? Z jakich jeszcze modeli renault by...
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
Auto było u mechanika wymienili uszczelkę pod głowicą wyregulowali zawory odpalił działał jak igła na drugi dzień nie chce odpalić tak jakby ssania nie było bo na ciepłym dobrze pracuje
Poduchę oczywiście masz odkręconą? Czytałeś posty odnośnie wymiany rozrządu przy renault 1.6 16V. Jeśli nie to poczytaj. Znajdziesz kilka gdzie właściciel po własnoręcznej wymianie rozrządu musiał oddać auto do mechanika w celu naprawy głowicy. Jeśli dalej chcesz w to brnąć to najpierw zaopatrz się w blokadę wału jak i wałków krzywkowych.
Cześć. Auto jeszcze w domu nigdzie nie ma miejsca,wszędzie 2 - 3 tyg czekania.Mechanicy straszą że tam wszystko może być, bo to bo tam to itd. dziś go odpalałem , zapalił normalnie. Nie gazowałem mu, troszkę ze 200-300 obrotów jakby mulił,opornie mu to szło, ciśnienie oleju jest, kontrolki nie pala się. Faktycznie nie wiem,bo zegara nie podłączono....
Dokładnie 4 cewki Sagem'a (bodajże jedna inna) Hmm nie chce mi się filmik załączyć ale każdy wie jak wygląda obszerne dymienie. Uszczelka faktycznie może mieć 16 lat bo z tego co widzę to tam dawno nikt nie zaglądał ( wymieniałem przepustnice ze względu że gdy wyciągałem filtr ułamało się ciegno chyba ze starości bo to porażka ale mniejsza o to) . Druga...
U nas stoi SAAB 95 , woda była wszędzie nawet nawiewami leciała , narazie czekamy na silnik bo naprawa głowicy jest nieopłacalna w tym aucie. Moduł komfortu strzelił jak chcieli szybę otworzyć . Jak będzie silnik to się będzie trzeba martwić resztą.
A ja bym kompresję sprawdził.Myślę że to coś z głowicą typu powypalane gniazda. Dodano po 2 I będzie wypadanie zapłonu pokazywało...Na obydwu paliwach...
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. Po części dzięki temu w głowicy nie zastano spustoszenia. Urwało się jedynie koło pasowe na klinie...
Service zapala się przeważnie z różnymi lampkami jak ABS, SRS, Olej, Ładowania itd. - tymi istotnymi. Musisz kupić kpl.uszczelek do kolektora dolotowego i oringi pod wtryskiwacze, zdemontować kolektor dolotowy (nie pamiętam czy w tym modelu jest taka płaska listwa na głowicy w której siedzą wtryskiwacze) wymienić je. Po zdjęciu wszystkiego weź kartke...
Witam , otóż mam pytanie z rury wydechowej wydziela sie biały dym. Otóż co może być jego przyczyną.Ilość płynu chłodniczego jest miedzy min ,a max i nie widać żeby był olej czy coś innego( wymieniałem płyn chłodniczy miesiąc temu ) w silniku olej cały czas jest na maksimum ( został wymieniony jakieś tydzień temu). Auto nie kopci na niskich obrotach...
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
zastanawiam się jeszcze nad śrubami głowicy bo w książce pisze ze by obowiązkowo wymienić je,ma ktoś jakieś doświadczenia w tej dziedzinie? dodam ze nie bylo problemu z odkręceniem ich wiec może by jeszcze raz je użył
W tamtym założyłem chyba dysze 1,8 do hana najmniejsze jakie były dostępne bo gazownik dał jakoś za duże. Czy jakoś tak, możliwe, że tamten silnik miał mniejszą moc a ja pokręciłem i było to 90KM ? Ze screenu wynika, że można by coś zwiększyć na 2,2 Dysze muszą być jak największe - wielkość ogranicza tylko minimalny czas otwarcia wtryskiwacza gazowego...
Taniej kupi silnik niż zrobi głowice.
Witam. Mam następujący dylemat. Kupiłem dzisiaj silnik 1,5 K9K który miał mieć 101 KM a okazało się że jest z oznaczeniem K9K 724 co by znaczyło że ma 86 KM a nie sprawdziliśmy przed zakupem. Co najciekawsze mój Scenic II z 2004 r ma mieć według dowodu rejestracyjnego silnik 101 KM a na silniku jest oznaczenie K9KV714 co by znaczyło że coś już było...
silnik i skrzynia 500funa http://cgi.ebay.co.uk/1998-RENAULT-MEGAN...
no włąsnie czujnik temp. podaje ciagle temp. 118 stopni C nie zaleznie czy silnik zimny czy nie. jednak owy czujnik wymieniałem i bez efektu nadal to samo :( moze wczesniej był zły czujnik wsadzony i teraz i ja zly zainstalowałem? dodam ze wczesniej było wszystko ok tylko teraz była zmieniana głowica przez kilka dni wszystko było jak nalerzy ( nawet...
Witam. Kupiłem Renault Scenic I 2.0 16V 99/2000r. Jak to zwykle po kupie wymieniony został rozrząd z pompą, komplet filtrów, płyn i olej. Przed wymiana zrobiłem jeszcze ok. 200-300km, samochód zbierał jak szalony, czuć było przyspieszenie. Komputer pokazywał zmienne spalanie 7,5-8,5. oraz ok. 12 z przyczepą załadowaną. Po wymianie wszystkich tych rzeczy,...
W zeszłym roku zrobiłem 4 remonty tego silnika - padły gniazda w głowicach. U rekordzisty padła głowica po przebiegu 25 000 km na LPG Silnik się nadaja pod LPG pod warunkiem że : A/ LPG zakłada osoba która wie czym grozi zbyt uboga mieszanka na LPG i który nie ładuje byle dziadostwa do LPG i zakłada tylko części LPG renomowanych producentów. B/ właściciel...
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
Wymianę na inny motor chcę zostawić jako ostateczność i jak najbardziej wchodzi w grę, lecz też strach przed tym co mogę kupić. Posiadam uszczelkę pod głowicę nabyłem ją za kilka groszy to szkoda było by jej nie wykorzystać, i może faktycznie dam głowice do splanowania, zeszlifuje klawiaturę i zobaczę co dalej. Jeśli stracę to tylko na własnej pracy...
Witam. Kupiłem samochód Renault grand scenic II 1.6 16 V 2005 rok i zauważyłem że w zbiorniku wyrownawczym chłodnicy jest musztardowa maź po wymianie płynu na nowy i zrobieniu kilkunastu mil zauważyłem że płyn zrobił się ciemny i po włożeniu palca w zbiornik na palcu osadza się olej z płynem. Na pierwszy rzut odrazu pomyślałem uszczelka pod głowicą...
Mam inny pomysł na podłączenie Line IN, wejście pozyskać z podłączenia kasety. Czytałem gdzieś, że takie podłączenia były praktykowane. Ale jak się wpiąć w układ? Zakładam takie rozwiązanie, że odłączamy głowicę oraz np napęd kasety, wkładam kasetę, albo wyprowadzam przełącznik na zewnątrz i wtedy po załączeniu przerzucony zostaje sygnał wejścia z zewnątrz....
problem rozwiązany, okazało się że jak wkładałem świece do otworu w głowicy to świeca wyleciała mi z rurki gumowej ,uderzając delikatnie o głowice świeca straciła prawie przerwę na elektrodzie co było efektem nie równej pracy na tym cylindrze . W silniku 2.0 faktycznie jest oczko na blokadę.
Jak widać na załączonym zdjęciu urwał ci się zawór. Co jest przypadkiem losowym. I wbił się w tłok co spowodowało jego pękniecie. Głowica też dostała. A ponieważ nie widać na tłoku uderzeń i odbicia zaworów więc rozrząd został dobrze zrobiony i to nie była przyczyną usterki. Drugi tłok jest zasłonięty a pozostałe dwa w dole. Wie nie można ich obejrzeć....
Kupie głowice do renault scenic 2.0 16 v benzyna.Jeżeli ktoś posiada niech da znać na PW.
Mam problem z obrotami w moim samochodzie. Chodzi o to iż na ciepłym silniku obroty spadają poniżej 500. Dodatkowo w trakcie jazdy przy zmianie biegów i wciśnięciu pedała sprzęgła obroty spadają do 0 lecz samochód nie gaśnie. Ostatnio usunięty został katalizator, wymieniono uszczelkę pod głowicą i zamontowano nową cewkę. Dodatkowo na 2 przewodach od...
jest to silnik 1,6 sprawdzalem czujnik z prawej strony przy głowicy dochodza tam 3 przewody i na pewno jest to też czujnik od wskaźnika temperatury (chyba ze to nie ten) a odnosnie biegu jalowego to jak odpali jużżżż w koncy i wejdzie na obroty to trzyma i jest ok, problem jest tylko zeby odpalil (przy próbie odpalenia rano tak jak by próbował załapać...
witam u mnie było to samo,wymieniłem cewkę, przewody,czujnik położenia wału i działał tak samo.pużniej wcale nie odpalił.okazało się ze uszczelka pod głowicą walnęła.dziwne było to że temperatura normalna ,wody nie przybywało ani na odwrót w zbiorniczku tylko w oleju zrobiła się kasza a że mieszkam za granicą to wymiana uszczelki słono kosztuje .wymieniłem...
Samochód: Renault Scenic I ph II, 1.6 16v + LPG sekwencyjne AG Compact Opis: Samochód 250 km temu odebrany po naprawie głowicy (były opiłki na zaworach - 4 wymienione), wymianie uszczelki pod głowicą + planowaniu głowicy (była skrzywiona, mimo, że wg. wskaźnika temp. auto nigdy się za mojej kadencji nie przegrzało). Po wejściu na obroty samochód wyrzucał...
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
Kabel, świeca, wypalony zawór, pęknięty tłok, wydmuchana uszczelka pod głowicą i jeszcze można coś wymyślić. Sprawdź coś np czy jest iskra na tym cyl, wykręć świecę i podmień na drugą, wstaw na próbę drugi kabel, - od czegoś trzeba zacząć.
Ludzie, pomóżcie. wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania. mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na: - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie - nierówne drgania,...
hirsch-tech nie masz racji cewki te najczęściej przebicia dostają już w głowicy a tam niestety mgiełka nie dotrze gdyż uszczelnione sa wchodząc do głowicy origami! to fakt te silniki lubią wysokie obroty ja w megane mam k4m i przy wyprzedzaniu często wypada docisnąć w granic 5tys ale nawet w niższych nie jest to muł w przypadku kolegi wygląda mi to...
Temat trochę stary, ale czy ktoś pokusił się na sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach (być może to wina uszczelki pod głowicą). Należało by sprawdzić luz na zaworach. Kupiłem właśnie takiego Scenic - a , wydaje mi się że auto jest trochę słabe jak na DTI . Często na wyższych obrotach zapala się żółta lampka ostrzegawcza (jak EKG) i auto traci...
Siemanko Panowie i Panie! Pisze do Was w sprawie mojego auta, które po odpaleniu na zimnym silniku, wydaje dziwny dzwięk z komory silnika. Słychać jakby się coś tarło o siebie i próbowało zgrzytać. Dodam, że mam już drugiego takiego scenika i w drugim dzieje się to samo. Czy jest to jakaś wada fabryczna, czy też np. kończąca się głowica? Gdy auto się...
głowica silnika renault scenic uszczelka głowica renault scenic głowica silnik renault scenic
opalarka grzeje klimatyzacja drgać chińskie testery akumulatorów
odtwarzacz sieciowy bosch zawias
Nice RUN – podłączenie do wideodomofonu Legrand Classe 300, 100X, EOS – sterowanie bramą krok-po-kroku Nice RUN 2500i i Legrand 369420 – podłączenie wideodomofonu do napędu bramy