Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Witam, a co robiłeś w głowicy?.
Głowica jest do zespawania. A co do korbowodów to wydaje mi się, że nie powinny być w żaden sposób wygięte. Główka korbowodu musi być równoległa do stopy. Nie znam aż tak dokładnie tego silnika, ale nie przypominam sobie, żeby był wygięty korbowód. To raczej będzie zużycie. Pewnie dostał ostro "po garach". :wink:
http://chomikuj.pl/konik753/zetor+16145 Siwy dym, nie tworzy się ciśnienie po zastawieniu tego węża, ubywa płynu a olej czysty, uszczelka pod głowica?
Witam problem masz z głowicami Zetor na podróbkach nie będzie chodzić muszą być orginalne głowicę a nie zamienniki ja tak miałem z 1 cylindrem zalewa nie odpala kopci na biało napisz czy udało się po wymianie głowic 607153751smsa
Stetoskop to dziś nie problem. może ma sąsiad przy urządzeniu do mierzenia ciśnienia krwi. Ale jak chcesz. Roboty będzie więcej i koszty większe. Jeśli jednak będzie padnięta głowica to orobisz się i nadal nic nie będziesz wiedział. Jeśli zlokalizujesz który to cylinder to będzie łatwiej, bo jeśli uszczelka będzie wyglądć na dobrą to podejrzenie padnie...
W zetorku różni się głowicą - ( troszkę inaczej wykonane gniazda ) i korbowody oczywiście mocniejsze są . Pompa do przestawienia , tak jak napisał któryś z kolegów . Osobiście zetora nie przerabiałem , mam doświadczenie za to z Jelczem SW 680 zwykły został przerobiony ( nie jedna sztuka , kilka )zmienialiśmy tylko korbowody , dokładaliśmy turbo , głowice...
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie.
Tak, a może jeszcze silnik do remontu kapitalnego. Kto Ci zakładał te końcówki? Poustawiał je na znaki, czy pozakładał jak mu się chciało? Jeszcze jedno wyciągnąłeś wszystkie podkładki z gniazd wtryskiwaczy w głowicy?
A uszczelkę pod głowicę jaką założyliście. https://youtu.be/GbxPxomzAe4?si=HtPwSDo7...
Znam gościa który zrobił coś takiego ale zmieniał taż tuleje bo zdaje mi się że nie spasuje się z tulejami od c 360 chodzi mi głównie by głowica miała większe zawory i gniazda ale żeby tez pasowała na te tuleje. od jakiego by zetora pasowały? wie moze ktos? albo czy ma ktoś możliwość spytać o to kogoś?
W głowicy idzie jeszcze taka listwa (tzw.magistrala rozdzielająca)plastikowa .Ma to na celu zasilanie wszystkich pomp paliwem o tej samej temperaturze.Załóżmy gdyby tego nie było to pompy były by zasilane paliwem o różnej temp.powodowało by to nierównomierną pracę silnika.Ale to chyba nie to.Nie wiem co ci doradzić.Kiedyś widziałem jak goście ściągnęli...
Kolego ROBOKOP na Twoim zdjęciu jest głowica od zetora, jest bardzo podobna i pasuje do ursusa. Różni się właasnie tą zaślepką ( a raczej jej brakiem) i średnicą zaworów Dodano po 14 Koleżanko MOTOMANIACZKA przyczyn dostawania się płynu do oleju może być kilka. Jeśli nie uszczelka to mogły popękać uszczelki tulei (to się żadko zdaża) albo uszkodzone...
Dzięki koledzy za podpowiedź. Oczyściłem powierzchnie i nasmarowałem wszystko smarem. Wkładam tuleje i tu moje zdziwienie. Tuleje wcisnąłem palcami. Tak powinno być? W C330 młotkiem nie chciało wejść a tu w zetorze gładko weszło. Dodam, że z wyciągnięciem też nie było problemów. Ale żeby tak lekko to się wsuwało? Najciaśniej weszła tuleja 1. Najlżej...
Tłoki i tuleje kupowałem czeskie do zetora 5211 7711 7211 7245. Po założeniu głowicy jest takie samo ciśnienie.. Nawet te 28 jak świeżo po remoncie to i tak mało..
Ja w c 360 miałem płaski fakt ciszej chodził ale zawsze taki mułowaty był Przy okazji zmiany głowicy powędrował okrągły Jest głośniej ale teraz czuje ze jadę i na dodatek fajnie pyrka jak jakiś zetor Chcesz cichy kup sobie tłumik od lublin-a , okrągły cichy i tani Montowałem do ldv convoy gdzie fabryczny tłumik strasznie drogi
Witam, z jaką wartością należy dokręcać głowice w zetorze 3011 i w jaki sposób najlepiej to robić-kolejność? z góry dziękuje za pomoc
Tak jeżeli wszystko jest ok to powinna świecić kontrolka sygnalizująca wł. świec żarowych. a jak u ciebie z układem pompowo wtryskowym jeżeli jest w kiepskim stanie to ci współczuje a i stan głowicy tez ma sporo do gadania.
Efekt będzie dokładnie odwrotny od zamierzonego. Co Ci po większej pojemności skokowej skoro głowica poda za mało powietrza a wtryski za mało paliwa.
co do zetora 5211 czy 5011 fakt spalą czasami wiecej niz 360 ale za komfort trzeba zapłacic, ja mam zetora 5211 i ciagne tandema 6 tonowego z obornikiem lub kiszonka i nie mam zadnego problemu tak samo przy scierniskowcu 2,60. co do 3p jezeli jako ciagnik do prac lekkich koło domu to jest oszczedny ale silnik silnik jeszce raz silnik wał i uszczelki...
Witam. Posiadam Zetora 5211. Zapomniałem spuścić wody w zimie i głowice do wymiany. Najgorsze jest to, że woda idzie do oleju po wymianie głowic. Odkręciłem głowicę i miskę olejową, nalałem wody do bloku, ale nie bardzo ucieka woda. Mógłby ktoś mi pomóc w tej sprawie? Z góry dzięki.
Ciekawe. Możliwe że coś sknocili. Do zetora jest miedziana ale do 30-ki nie spotkałem.
Zajrzyj pod pokrywę klawiatury- u mnie w zetor 25 chodził z zatkanym kanałem olejowym prowadzącym do głowicy (tam jest jeden), choć ta ewentualna usterka też wszystkiego nie wyjaśnia...
Witam panowie mam podobny problem kurcze zapomniałem spuścić wode i zamarzło :/ Mówie o zetorze 5211 wymieniłem głowice bo była pęknieta niby wszystko gra a olej jest szary jeśli możecie to coś doradźcie z góry dzieki
Na ssącym się nie spoci bo tam jest podciśnienie. Miałem 4011 z luzami na zamkach 4 mm, startymi pierścieniami zgarniającymi na płasko dosłownie i tłokiem takim luźnym że pomiędzy niego a tuleję wchodziła zapałka. Żarł olej ale go nie poczułeś w spalinach. Bardziej kopcił na czarno. To zresztą nie jedyny przypadek który znam a nie kopcił charakterystycznie...
Nie pamiętam jakiej średnicy są kanały w głowicach od zetora. Bo skoro zależy Ci tak na tych większych zaworach to można by było przerobić głowice od C-360. Wstawić im zawory gniazda i prowadnice od zetora.
Głowicę dokręcamy 167-177 Nm. Luz zaworowy 0,25 +/- 0,05mm. Zabezpieczenia i dźwigienki z czuciem.
Jeśli jesteś pewien wymienionych części, to pozostaje głowica, a dokładnie nie trzymają zaworki w niej. Jeszcze pytanie, czy nie działa tylko na przyczepie, czy w zbiorniku traktora też nie ma ciśnienia?
Znaczy grzeje się czy wyrzuca płyn? Jaką temp na wskaźniki? Ale jak kolega pisal temat prosty głowice do sprawdzenia na szczelność, jeśli dobre sprawdzenie tulei cylindra poprzez przedawnienie jej młotkiem z pęknięcia będzie wychodził płyn. Oglądanie uszczelki głowicy jest złudne niby jest dobra a sadzi.
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
Co Ty, ja tylko JELCZE robiłem i traktory ZETOR. Masz coś jeszcze do mnie? Podobno to ty masz problem, podobno to ty pytasz? Postaraj się bardziej, nie czuję się obrażony.
Nakrętki głowicy 167-177 Nm po montażu głowicy i tyle samo ponownie po rozgrzaniu silnika. Nakrętki korbowodowe 80-90 Nm można montować stare pod warunkiem że nie noszą widocznych śladów uszkodzeń czy zmęczenia.
Sprężarka wyłączona. Znajomy ma takiego samego Zetora i też jak dobrze się wsłuchasz to słychać buczenie, ale nie tak jak u mnie :| Filtr mam tak jak w C360, czyli pod maską. Ogólnie po żniwach zamierzam ściągnąć głowicę 2-gio cylindra na której pękła dźwigienka zaworu ssącego. Bo ogólnie to od wszystkiego się zaczęło.
Fabrycznie w C360 i Zetorze nie stosowano podkładki pod wtryskiwacz, nie znajdzie się ich też w katalogach części. Wtryskiwacz uszczelniony jest poprzez gniazdo stożkowe. Świece zapłonowe także występują w wersji uszczelnionej na stożek. Ze starymi głowicami jest zwykle problem z korozją tulei wtryskiwacza. Woda wpływa do zagłębienia i nie ma jak z...
Głowice do C-360 z firmy Ursus Chełmno - bardzo miękkie szpilki do mocowania wtryskiwaczy, w efekcie podczas przykręcania wtrysku ukręca się gwint na szpilce. Sama głowica wykonana z dobrego materiału, ale przy wymianie polecam zakup kawałka gwintowanego pręta i użycie go zamiast fabrycznych szpilek. Pompa hydrauliczna z Tucholi (od Zetora 7211, ale...
Zetor Odpalił na wolnych obrotach chodzi ładnie jednak kiedy dam szybsze obroty to nierówno pracuje silnik czasem strzeli w tłumnik, wydaje mi się że to pompa jest słaba a wy co o tym myślicie ? Dodano po 3 również dodam może to też coś pomoże w wyjaśnieniu problemu. zawsze gdy zdejmuję głowice jest na tłokach i na głowicy straszny nagar, to chyba coś...
Ja mam Zetora 8045 z oryginalnym ogrzewaniem i dla mnie wystarcza, mimo że dogrzewa do 60st z powodu złej uszczelki pod głowicą to przy obecnych temperaturach jest aż za ciepło w kabinie z włączonym ogrzewaniem, być może masz nieszczelną kabinę; przed dmuchawą jest filtr siatkowy czysciles go? Z lewej strony są 2 linki do sterowania ogrzewaniem działają?
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Ten silnik jeżeli układ wtryskowy jest w dobrym stanie generuje, jako 6 cylindrówka, naprawdę niewielkie wibracje. Jednak nie bez powodu np. w moim Volvo 760 jest postawiony na poduchach hydraulicznych. Fakt mam 2.4 TD, jest trochę mocniejszy. Zastanawia mnie zakres użytecznych obrotów. W ciągnikach jest to max. 2000 obr/min. Ten silniczek kręci się...
Witam, Mam pytanko w sprawie układu chłodzącego odnośnie przy pompie starego typu zetor 6718 jak działa w nich obieg mały oraz duży. Przy zamknięciu termostatu mamy obieg mały to czy płyn krąży wyłącznie w bloku i głowicy czy całkiem nie krąży aż do momentu otwarcia termostatu? ogólnie mam jakieś przeróbki z pompą zatkaną w górnym wejściu prawdopodobnie...
Ze wskaźnikiem trochę kombinacji bo w głowice raczej identycznego czujnika nie wkręcisz,będziesz musiał zrobić w głowicy większy gwint na M16 i wtedy zestaw tj czujnik+wskaźnik od zetora lub kombajnu class Niech sie ktoś wypowie czy tak naprawdę c 330 z nową chłodnica nowym termostatem zalana płynem będzie sie przegrzewać? Bo kupiłem nowy termostat...
Temat chyba uważam za zakończony. Nie chciałem tego robić ale gdy wydmuchało mi uszczelkę pod 3 głowicą patrząc od chłodnicy to wymieniłem ją i wymontowałem pompe(przerabianą na większą moc) z zetora 6748 do 30tki i działa wszystko bez zarzutu. Pompa w najbliższym czasie pójdzie do ostatniego mechanika i niech ją serwisuje bo wydałem ponad 100zł za...
Witam, proszę o pomoc mianowicie podczas jazdy w traktorze nagle zaczęło coś stukać został szybko zgaszony i niestety nie wiem co to może być. Wiem, że trudno to zdiagnozować ale staram się iść metoda eliminacji. W traktorze niedawno był robiony remont, idąc tym śladem myślałem że wyskoczyły laski popychacza niestety tam nic nie było. Po zdjęciu głowicy...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Mi chodzi takie coś po głowie. http://allegro.pl/rozrusznik-ursus-c360-... Czy ten będzie ok ? Bo widzę, że on różni się wizualnie, ale pisze, że zastępuje R11A. Te kopułkę (głowicę) da się przekręcić, czy to ma tak być wkręcone w blok silnika bez niej ? Nie chce kupowac w ciemno. A ja bardziej na elektryce się...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
80 zeta za remont głowicy? To oni ją chyba tylko szmatą wycierają. Pięć lat temu regeneracja jednej głowicy; nowe zawory, nowe prowadnice, nowe gniazda zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności kosztowało 110 plus 14 zł za dwa zawory. Do ursusa JUŻ nie ma dobrych części. Myślę że nie jeden się ze mną zgodzi. A do zetora też jest różnie. Mieszkam...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Czyli niewiele wiesz. Napaliłeś się jak łysy na grzebień. - Praca hydraulicznego po wodą. No no. Masz kombinezon nurka i będziesz w zatopionych ciągnikach zmieniać koła. Faktycznie istotna zaleta. Nauszniki dobre kup. Bo pod woda dźwięk rozchodzi się szybciej jakieś 4x i intensywnej. Zalety. Hydraulika - Odporność na warunki atmosferyczne. Tak tylko...
Kolego (at)robokop rozrusznik do C 328 raczej nie ma 10 lat- https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-32... produkcję ciągnika zakończono 1968 roku. Nie potrzebuję Wikipedii żeby to wiedzieć. Większość C-328 była "unowocześniana" przez wymianę przedniej belki i maski. Co do jakości rozruszników redukcyjnych akuratnie chodzą u paru kolegów i nic się z nimi...
Jakbyś wymienił komplety z tulejami, to byś nie miał tego problemu.
Posciągałem dzis kolektory i na 3 cylindrach jest mokry wlot i wylot.Sciagne głowice i zobacze czy trzymaja jak zaleje.
Nie, nie może tak zrobić. Nie będzie wystarczającego ciśnienia do przepchnięcia wody przez obieg nagrzewnicy, a obieg grawitacyjny tutaj nie zadziała. Co do zdjęcia - wpisz w google grafika "pompa zetor" zobaczysz - oprócz głównego górnego wylotu obok jest gwintowany otwór, gdzie poprzez wkręcaną redukcję dokręcany był przewód metalowy prowadzący do...
kolego w zime jeśli silnik ma słabe spreżanie to niestety jest utrudniony rozruch . w zetorze 8011 siadają głowice . czasami wystarczy zrobić samą głowice i już dużo lepiej pali . można także wstawić grzałke w miske a najlepjej wstawić świece żarowe . a najlepiej płomieniową ,przykładowo tak jak w tranzicie.
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Filtr oleju nie ma wpływu na samą odmę. Jedyne co bym przypuszczał to olej znad głowic nie spływa do miski oleju. Wraca on otworami w głowicy w których są popychacze, spływa na szklanki i dalej do miski oleju. Odmę masz w jednej z pokrywek. Odkręć ją i sprawdź czy olej z głowic nad nią spływa swobodnie do michy. 40-ka fakt miała zawór w podstawie filtra...
Witam. Robię remont kapitalny swojego zetora, tj. szlif wału, wymiana tulei i tłoków, wymiana zaworów.Zacząłem wszystko składać i jak doszło do regulacji zaworów to wtedy pojawił się problem: rozrząd rozbierałem i składałem na znaki fabryczne(takie same jak w ursusie c-360) przystąpiłem do regulacji zaworów i wygląda to tak, że jak ustawiam pierwszy...
Jak pamiętam głębokość wtryskiwaczy sprawdzano bo nie raz było powodem złej pracy silnika. Choć najczęściej z winy dwóch podkładek. To ile wystaje tuleja i ile tłok również się sprawdza. Choć by po to żeby wiedzieć czy nie opadła tuleja co jest istotnie. Zresztą jest to opisane w instrukcji bliźniaczego zetora a naszym już brakło ambicji żeby o tym...
Mam problem z traktorem, ZETOR 5211 3-cylindrowy. Odpala bardzo ciężko, i towarzyszy temu bardzo biały dym. Głowice regenerowane, wtryski nowe, ciśnienie prawdopodobnie 17-20 bara (zegar niedograny). Nie wiem co jest przyczyną, pierwszy raz mam taki przypadek. Dzięki za wskazówkę
Żadnych zaworków nie trzeba poza tym o którym wspomina kolega Harley. Zasilanie nagrzewnicy jest z kolektora wodnego łączącego głowice a powrót w pompę wody lub dolny przewód łączący ją z chłodnicą.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo dobrym stanie technicznym. A co do odpowiedzi na wątek to polecam...
bo już ręce mi opadają. Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie. Nie wiem w jakim są stanie bo trzeba by ściągać głowice a nie chciałbym tego...
Witam wszystkich i proszę pomoc. Silnik jest po kapitalnym remoncie to znaczy: - nowe tuleje, tłoki - regeneracja głowic - regeneracja pompy wtryskowej (2 razy ze względu na brak wiarygodności) - ciśnienie oleju na wale ok - wałek rozrządu nie był zmieniany (wysokość unoszenia i opuszczania laski popychaczy wynosi 12mm). Ps. Nie wiem czy to odpowiednia...
Dolny przewód wychodzi z pompy wody i jest podłączony do dolnego zbiornika chłodnicy nim płynie zimna woda z chłodnicy na blok cylindrowy.A na obudowie termostatu ta fajka jest podłączona pod kolektorek wodny(organki) i płynie nim gorąca woda z głowic i gdy termostat jest otwarty przez ten wąż u góry do chłodnicy( tzw. duży obieg) a gdy temostat jest...
Witam, Myśli technicznej wykorzystanej w T25, bym się nie czepiał. Zwłaszcza w porównaniu do ursusów C330 i C360. Nie mam wielkiego doświadczenia z C330, ale mam z C360. Za zastosowaną tam "myśl techniczną" sterowania pompą podnośnika dałbym osobiście w mordę temu który to wymyślił [musi obracać się wom by działał podnośnik]. Generalnie podnośnik w...
Da się ciągnik w polu użytkować ekonomicznie. Takiej możliwości nie posiadają np. zetory małej serii, 330 czy 60-ka z racji ledwo dwóch biegów do pracy z maszynami. Teraz mam mtz-ta, wcześniej 20 lat ursusa 4011. W rysie obroty silnika 1800 max 2000 i najmniej 5 biegów którymi regulują sobie prędkość pracy w zależności od potrzeby i obciążenia. To się...
Dzisiaj na zachodnich trupach można kasę golić jak młode pokrzywy. Niekoniecznie. Silników w zasadzie się nie remontuje, przynajmniej na moim terenie. Chyba, że jakieś stare modele, np. dwudziestoletnie. Generalnie podejście jest takie, że jak ktoś ma nowy ciągnik to pracuje do 10 tys. mth i na sprzedaż. Ale np. na skrzyniach biegów można zarobić,...
zetor głowica zetor zetor forterra zetor sprzęgło
licznik otwarcia drzwi thunderbird konfiguracja sterowanie głowicy dysku
Protokół CAN-Bus w radiu NCS RS-304 dla Kia Ceed 2009 Alternatywne protokoły CAN-BUS dla Kia Ceed 2009 w radiu NCS RS-304