Jest jeszcze jedna możliwość - olej może naciekać na tłok. Tak czy inaczej głowice do zdjęcia.
Sprawdzę po kolei w ukladzie wszystkie przewody. Jeżeli wszystko będzie dobrze niestety ale trzeba ponownie ściągać głowice.
fajne porównanie stara ze scanią w sumie jak jedno taki i drugie zaczyna się na s a wracając do tematu sprawdzałem chłodniczkę ciśnieniem i była szczelna lecz gdy ją podgrzałem do 80 stopni okazało się że puszcza sprawdz może jeszcze tak zanim zerwiesz głowice
Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne pytanie: dlaczego zdejmowaliscie głowice?
Witam Walcz kolego....
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
Witam cewki wymieniono Ci przy regeneracji tych pompek ? Stare pompki oddajesz w serwisie jeśli kupujesz towar po regeneracji lecz aso nie wykonuje tej regeneracji. A to frezowanie to czego ma się tyczyć dawałeś głowice do regeneracji ?
Witam :) potrzebuję info odnośnie siły dokręcania silnik Scania 580 V8 DC1601 : 1 panewek głównych 2 panewek na korbach 3 głowic 4 dzwigienek zaworowych 5 pompowtryskkiwaczy z góry dziękuję i pozdrawiam Krzysiek
na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem panewki wałka obejrzę jak go wyjmę powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/
Zawór w prowadnicy się zaciera 2 głowice do dematazu
(at)tomek-staw Tak jak kolego pisałeś wżerów nie ma jest czysto w serwisie mówią że jak robić do oringi góra i dół a jak robić 2 głowice to czemu odrazu nie cały komplet.
do Serwis GH co myslisz o takiej kolejności 1 sprawdzenie szczelności Intercoolera sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego , turbina , sprawdzenie sprawnosci cylindrów komputerowo , kolejne to podmiana cewek na okres testowy , i na koniec dopiero wtryski ? Dodano po 2 a zpoamniałem jeszcze wypadało by jesli te pierwsze czynnosci nie dadza efektów...
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Witam , pojawił mi się płyn na łączeniu głowicy z kolektorem wydechowym Scania r 420 hpi 2012 rok co może być przyczyną ? głowicę dałem do sprawdzenia odbieram za kilka dni wizualnie żadnych pęknięć nie widziałem jedynie lekko ruda od dołu przez mieszankę paliwa z wodą . Jest jeszcze problem z inną głowicą gdzie wyciek pojawia się pod głowicą w miejscu...
W pierwszym poście napisałeś, ze scania jest po wymianie pompy wysokiego ciśnienia. To w nowej pompie wymieniałeś głowicę?
Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka pierdołę mogło by się tak dziać bo zakładam już najgorszy scenariusz...
Cześć, podepnę się. A jest taka opcja że wyciek jest spod głowicy? Mam podobny przypadek, tylko u mnie widać jakby bulki powietrza z ropą szły spod uszczelki szóstej głowicy
Wyglądem przypomina głowice lecz z taką się jeszcze nie spotkałem, nie koniecznie może to być od CB_radia. Moje kolejne pytanie to: czy dach tego auta jest metalowy lub z jakiegoś tworzywa?, o ile metalowy wywierć otwór z drugiej strony i zamontuj nową antenę (ustaw optymalny WFS za pomocą reflektometru i ciesz się łącznością). Pozdrawiam, powodzenia.
Problem cały czas nie rozwikłany.Tuleje cylindryczne sprawdzone pod kątem szczelności oraz trzeci raz głowice na zimno i gorąco.Wszystkie testy nic nie wykazały.Były również mierzone wysokości wystawania tulei ponad blok po przekątnej i wszystko się zgadza .
Przewód spiralny to ten który zasila butle bezpośrednio z kompresora. Dodano po 39 Cienki przewód sterujący struje nadciśnieniem tłok zaworków głowicy.
Wałki z tego co widzę te same tak jak łożyskowanie, laski i całe głowice. Zresztą jaka różnica, jak on chce cały silnik przekładać.
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Z edc jest tak samo.
Witam mam problem z olejem w układzie chłodzenia w V8, Chlodniczka z obudową wymieniona, a olej idzie dalej. Skrzynia retarder ok. Ubywa z silnika olej.Może być peknieta głowica lub uszczelka pod głowica?
Procz pompy paliwowej to jedyne miejsce gdzie olej napędowy może mieć kontakt z olejem silnikowym. Ewentualnie pęknięta któraś z głowic.
Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.
Wszystko zrobione, sprężarka trurbo głowice sprawdzone, nowy wał korbowy BF, panewki, tulejki na rozrząd ie, pompa oleju nowa i...
Na przełomie bodajrze 16-17 lubie sobie głowice walnąć, dolne turbo, łożysko na sprzęgle dostaje luzów a tarcz prawie jak nowa (scania) a tak to koledzy wyżej wymienili wady, a reszta to pierdoly co jak w każdej marce się eksploatują.
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
A co w przypadku odłączania cylindrów. Dalej pracują?? Głowice zamienione ale tylko druga z piątą wiec może być coś jeszcze z pierwszą.
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Witam. Szukam momentów dokręcenia panewek głównych i korbowodowych oraz głowic.
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego juz sie wyjasnilo pekla glowica
Dokręć je na 30Nm.
czy głowica była planowana ?
Witam , mam problem SCANIA z silnikiem HPI 420 2003r są wibracje przy ok 12000 obrotów na każdym biegu to samo przy obciążeniu więcej, sprawdzone pompowtryski zamiana z innego samochodu komputer też, głowice po naprawie (zawory nowe). Samochód u mnie 2 miesiące kupiony w WIZER Łeczyca ,przy naprawie głowic był oglądany wałek rozrządu z boku wzrokowo...
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Napewno mam wydmuchane 3 uszczelki pod głowicą, dałem głowice do planowania, nowe zawory bo były podpalone, nowe uszczelniacze,w poniedziałek składanie. Dam znać o postępach. A Ty jakie masz objawy dokładnie i jakie spostrzeżenia.
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
U tu jest problem silnik jest po kapitalnym remoncie Tuleje pierścienie panewki wszystko zostalo wymienione Głowice tez po remoncie tylko ze były dziwnie brudne jak je widziałem jak przyjechały Najpierw stracił moc dymił na biało a potem olej przez wlew wyrzuciło.
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy?
Witam podaj numer części z tego sterownika co był z tym silnikiem euro2.Jeśli biega o konstrukcję tych silników to inne są pompki tak jak pisał habi 7 i wałek rozrządu,reszta elementów takich jak tuleje,tłoki,blok silnika,głowice czy korbowody są takie same.Silnik euro2 powinien mieć numer 5772362 za to twój euro3 6106756 sprawdz czy tak jest.
witam Od tygodnia walczę ze skrzynia biegów jadac odcina mi gaz i nie mam biegów żadnych musze sie zatrzymac i wejda ale tylko do 6 potem rozłancza i zero reakcji tak samo dzieje sie na manualu zauwazyłem ze wtedy jak nie chce przebic biegu zapala sie pomarańczowa lampka od aps.Wchodzac w tryb awaryjny biegi sa ale przy zmianie swieci sie kontrolka...
Witam nie mogę się połączyć z żadnym sterownikiem abs, ebs klima komfort silnik itp skomunikuje się po chwili przerywa diagnozę. Mój sprzęt to texa nigdy nie miałem takiego problemu łączyłem się innymi scaniami w tym samym dniu z 01r 144 lub miesiąc wcześniej z 2010 r, zmieniłem kabel obd i głowice zero rezultatu. Dodam że osobówki tez idą bez problemu....
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra
Witam potrzebuje podpowiedzi gdzie jeszcze może dostawać sie olej do układu chłodzenia wymieniłem juz dość dużo np. podstawa to uszczelki pod chłodniczką oleju to jako pierwsze ponadto uszczelkę pod pompą wody uszczelka pod pokrywą rozrządu w serwisie wymienione zostały oringi na retardeże i uszczelniacze w skrzyni biegów i chłodnica retardera fakt...
Sprawdziłem głowice w.cz. brak jakichkowlwiek przerw. Ruszałem podkówka niewiele pomogło dalej zanika stereo - może coś innego jest pezyczyną. Oprócz tego chcę jeszcze dodac że radio przy scanie nie wyszukauje żadnej stacji.
Dzięki szaman za materiały! Przejrzałem na szybko i wygląda na to, że blok, tuleje, głowice itd były identyczne jak w 9 w czwartej serii. Za to właśnie lubię Scanię ;) Jutro lub pojutrze zaczynamy składać dziada. Przed demontażem pompy zaznaczyłem sobie jak ona była zamontowana. Jak złożę to sprawdzę ile było przedtem. Jeśli będzie źle to ustawimy na...
nie koniecznie, mozesz mieć tzw "mleko lub masło" po odkreceniu korka ale nie zawsze, odbiegajac od osobówek to w scani masło pojawia sie jak tylko spadnie temperatura otoczenia, sam kiedys byłem w strachu ze trzeba targac głowice w a okazało sie ze to taki znak szczególny tych aut Kolego nie tylko Scania tak ma. "Masło pod korkiem pojawia się zimą...
Witam wszystkich ! Potrzebowałbym informację dotyczące składania silnika w Scanii 164 V8 580 z 2003 roku silnik DC 16 01. Chodzi i konkretnie o kolejność i moment dokręcania śrub głowic oraz korbowodów. Pozdrawiam !
najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. I to jest jedyna sensowna porada w tym temacie. Odkręć kolektor wydechowy uprzednio zaślepiając oczywiście króciec podający olej do turbiny i zapal silnik na chwilę. Zaraz będziesz wiedział z którym cylindrem jest problem. Jak już ustalisz które cylindry szwankują...
jednak poprzez zastosowanie 4 głowic i różnych naprężeń materiałowych podczas nagrzewania, łatwo ulegają pękaniu głowice przy przegrzaniu Bullshit. Patrz silniki przemysłowe, Nawet ciężarówki jak SCANIA, ciągniki mają silniki z pojedynczymi głowicami etc. Dalej o tych naprężeniach w konsekwencji przegrzania to jakiś absurd. Jak przebijesz oponę i pęknie...
Witam na początek posprawdzać luty w obrębie głowicy i na niej samej sprawdzić stan gniazda antenowego płyta wykona dwu stronie tak że stan przelotek w torze antenowym do przeglądu to najprostsze wstępne czynności które możesz wykonać sam , reszta to manual radia i sprawdzanie po kolei , napięcie na głowicy etc.
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Pod jakim kątem te głowice będą sprawdzane?? nieszczelnośći?? teoretycznie seriws powienien mieć przyrząd do sprawdzania szczelności. powiedz mi jeszcze ty masz jednostke silnika oznaczoną S7 czy S8 ?? Prawda jest niestety taka, że Scanii xpi nie udało się zabardzo i teraz wiele osób ma problem... jedno auto pali ładnie... a drugie "bliźniacze" jak...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Witam dzięki za odpowiedzi,kolega Szaman trafił w dziesiątke.Rozebrałem lewą strone silnika i jak narazie dwie głowice-siedziałem całą niedzielę.Trzeci wałek od 5 i 6 cylindra pękł.Śruba w kanale olejowym odkręcona,ostatnie 2 gwinty wyrwane ale głębiej wygląda to dobrze.Niestety z miski wyleciało 5 litrów oleju a wyciek był taki że olej jest nawet na...
Ze względu na wysoką temperaturę głowicy kompresora żadne szybko złącza nie nadają się musisz zastosować zwykłe skręcane złącze.
Po rusku, dane głowic.
witam , zanalazlem silnik z jakiegoś anglika (1500zł za goły słupek)mały przebieg tylko że trochę słabsza wersja 235 KM a ja mam 245 KM i nie wiem czym się różni a w osobówkach nie jestem orłem :( Właśnie kończę scanie po dzwonie jeszcze kilka dni , zrzucę jedną głowice by sprawdzić co jest na 7 cylindrze bo tylko na nim zarzuca swiece , zmienię wszystko...
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy...
Witam Jak to system XPI i silnik na dzielonych głowicach to zakładasz pompę jak Ci pasuje i tyle.
Myślę że nie powinno być tak źle.Plyn zaczyna się pociąć z pod dwóch głowic więc może tylko oringi wystarczą.
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
Może być taka sytuacja,że przeciek pokaże się dopiero przy powiedzmy 3 barach więc tego nie uzyskasz na układzie chłodzenia.Ale co Ci szkodzi podać ciśnienie jak ,,pompki" będą wyjęte.W silnikach DC16 był problem produkcyjny ale tam scania zalecała wymianę wszystkich głowic nie zależnie ile leciało.Wiadomo najlepiej zerwać wszystkie ,,głowy" i dać do...
ja mysle ze nic sie nie zmieniło wzgledem hpi i pde a tam było 1/ 60 nm 2/150nm 3/250 nm i na koniec+90 STOPNI sróby powinny byc dokrecane na przeciw siebie
Witam, Koleżanki i koledzy mam problem z V ką 2006 rok, silnik euro 3 z pompowtryskami. Auto dużo pali względem innych aut tego typu w tej samej robocie ok 10l. Więcej..., do tego nie ma mocy takiej jak powinna, ogólnie "boi się gorek". Na dzień dzisiejszy dodatkowe objawy to bardzo szybkie wytracanie ciśnienia doładowania (na wskaźniku) pod górki....
Dzięki za pomoc.Musze zakupić 6 końcówek wkrecanych w głowicę , 5 trójników i zrobić taką listę
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
Problem polega na tym,że firma''X"robiła remont silnika po przytarcciu silnika i zrobili szlif wału wymienili pierścienie na tłokach,zrobili głowice lecz nie sprawdzili tulejek w krtórych obraca się wałek rozrządu.Niestety poobracały się one i pozatykały kanały smarujące.Po niedługim czasie powycierał się wałek więc wymienili na kolejny,samochód przejechał...
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie. Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne. Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy nie są zaklejone.
Tu nie ma filozofii, wymień uszczelnienia - listwa i miejsce jej zamontowania muszą być czyste i tyle.
Witam panowie u mnie jest to samo pompuje do 13 i zrzuca pompuje do 13i zrzuca co z tym dalej robić nowy osuszacz nowa głowica w sprężarce Nic nie pomogło
To nie był żart silnik lata siódmy rok w scanii P94 220.Ja tego nie robiłem tylko udostępniłem dane techniczne na temat tego silnika,na początku jak usłyszałem co zrobił koleś z silnikiem to się za głowę złapałem.Znajomy który się podął naprawy tego silnika pracował kilka lat na silnikowni(dokładnie na kadłubach) ja bym wywali go na złom.Zeszlifowali...
No to JEŚLI niskie ciśnienie masz, a brak na wyjściu z pompy wysokiego to rozbierz głowicę tej pompy i sprawdź popychacze. Pozdrawiam WIMM
Witam kolegów. Mam gorącą prośbę czy mógłby mi ktoś przesłać rozpiskę pinów do podłączenia scanii do łącznika głowicy na starszym okrągłym gnieździe diagnozy?. zostawiłem ten przewód w jednym z pojazdów niechcący, a nie chcę aby mój szef się dowiedział o tym kablu. Byłbym bardzo wdzięczny. Mam potrzebne wtyczki tylko rozpiski mi brak. Pozdrawiam
Obudowę filtra paliwa,spiralę od sprężarki.
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
Trzeba było obejrzeć z drugiej strony dżwigni, mostki trzonków zaworów. Bywa, że te pastylki kolokwialnie mówią są wyłupane, ale jest to rzadkość. Bywa też, że ktoś się walnął i żle wyregulował. Albo coś podlazło pod grzybek w głowicy i zawór się nie domknął.
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Dostałem od kumpla stary dysk twardy i nie wiem czy jest zepsuta elektronika czy mechanika. Jest to WD Caviar 84AA. Jak go podłącze to, po kilku sekundach zaczyna tak dziwnie stukać jakby głowice parkowały na swoje miejsce gdy się dysk wyłącza (stuka tak od czasu do czasu, nie ciągle). BIOS go rzadko wykrywa, po wielu próbach udało mi się puścić test...
Auto odpaliło po podmiance kasety sterującej. Wszystko wskazuje na to że kaseta zgubiła pamięć.
Nowe podkładki pod króćce mocujące listwę. Raczej uszczelki straciły swoje właściwości , zrobiły się twarde i z tond ten wyciek. Przed montażem listwy zadbaj by listwa jak i przylgnia na głowicach były czyste.
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory?? RObione uszczelki i zawory na wszystkich głowicach, a jak to nie wiem bo nie u mnie.
problem rozwiazany. Przyczyna okazala sie uszkodzona druga glowica. Po wyjeciu pompowtryskow widac plyn wyciekajacy z glowicy w miejscu osadzenia pompowtryskiwacza. Glowica do naprawy, nowe uszczelnienia na pompowtryski i powinno byc dobrze
Kolego będzie szybciej jak zrobisz zdjęcie silnika ( lewa strona od kierowcy) i zdjęcie tabliczki silnika (prawa strona pod pierwszą głowicą ).Prawdopodobnie masz inny silnik niż jest pisany dowodzie rejestracyjnym lub jakiś inny myk.
Witam Poszukuje manuala do scania 164-480 , głównie potrzebne są mi informacje dotyczące momentów dokręcania śrub stopek korbowodowych etc. Oraz montaż demontaż głowicy,tulei cylindrów oraz uszczelnienia tych elementów.
witam scaniatuczno z tego co piszesz to ma apetyt na olej jak tak podpala to nieco moc wzrosła.Ale do rzeczy grzebane było na 6 garnku dym ma zapach palonego oleju jak mnie wam na początek odkręć kolektor wydechowy i odsuń od głowic odpal maszynę i zobacz czy któryś z wydechów nie wali dymem.
Niedawno zakupiłem ww. drukarkę. Jest z nią problem, ponieważ nie jest poprawnie drukowany kolor czerwony. Wykonywałem kilkukrotnie czyszczenie z poziomu menu oraz menu serwisowego - efekt taki jak na scanie poniżej. Pocieszające jest to, że głowica nie jest cała zapchana. Jak najlepiej wykonać czyszczenie? Na pewno nie chcę wymontowywać głowicy i czyścić...
Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba...
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
Przetestuj dysk programem mhdd. Jeśli przy scanie będą inne bloki niż szare to masz problem z powierzchnią (ew. głowicami). Dopóki nie sprawdzisz dysku niskopoziomowo (nie mylić z low format) to zakładanie partycji nic nie powie co z dyskiem jest nie tak.
Odgrzeję stary temat. Posiadam używany komputer kupiony na popularnym serwisie aukcyjnym prawdopodobnie zablokowany. Posiadam głowicę VCI oraz encryption key code oraz pin code ciężarówki czy uda mi się dopisać ten sterownik ? Uchyli ktoś rąbka tajemnicy ?
Zdjąłem głowicę na drugim garze i okazało się po spr na przyrządach pomiarowych jeden zawór na wydechu wykazywał 20 % szczelności. Poskładam i zobaczymy.
już jestem, przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie moim problemem i podpowiedzi, sprawdziłem wszystko wg wskazówek i myślę że problem namierzony czyli te nieszczęsne tłoki, zostały wymienione ale czekam jeszcze na głowice bo chyba żal zakładać bez obróbki skoro cały silnik w kawałkach, jutro bądź pojutrze napiszę czy pomogło. Jeszcze raz dzięki
scania głowice planować głowice odblokować głowice
tankowanie butli rdzen ferrytowy cewki laguna deska rozdzielcza
modus przekaźnik rozruchu dewalt dcb118
Resetowanie pilota Came Wagner 5 do ustawień fabrycznych Napięcie 220V w wężu z zimną wodą zmywarki Bosch - przyczyny i rozwiązania