Też na forum. 0,3/0,5.
50Nm + 210°
Można od góry można od dołu. Chociaż lepiej moim zdaniem od dołu. Wersja D to oznaczenie starych silników z lat 70. Miały parę rzeczy które nie pasowały. Pompa wtryskowa o innej średnicy kołnierza i zdaje się wał korbowy o lekko zmienionych przeciągach i wykorbienia większe o 1mm.
Ups całkiem zapomniałem ale tak jak pisałem pierwsze 3 etapy ok a ostatni to właśnie 90stopni.
Tak naprawdę ten silnik Deutz-a nie jest silnikiem Deutz-a. To Lombardini FOCS i ten silnik tam się nazywa LWD 1204T. Pełna dokumentacja serwisowa do tego silnika jest na elektrodzie. Wstawił ją (at)georgesgr tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
Bez znaczenia ile cylindrów. Podawałem na forum poszukaj. Dla silnika 912/913 te same momenty.
Witam mam pytanie odnośnie czujnika temperatury głowicy silnik chłodzony powietrzem Deutz BF4L913 pomoże ktoś gdzie on się znajduje?
Są na forum. Sam podawałem.
Na forum. Podawałem.
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Podawałem na forum kolega skorzysta z szukajki.
Temat zamknięty. Wystarczyło motor doborze ustawić . Ani dymka nie puści.
Głowicy nie dociągasz, zwiększasz tylko luz zaworowy. I po przepracowaniu 500h przeprowadzasz powtórną regulację zaworów tym razem na standartowy luz dla tego silnika. Później luz kontrolujesz co 1000h lub raz w roku.
Witam, silnik Deutz BF 4M 2011. Proszę o podanie momentu dokręcania głowicy. Z góry dziękuję.
Witam. Składam silnik Deutz BF4M 2011 po kapitalnym remoncie do agregatu CompAir, przy rozbiórce silnika z głowicy wypadły 4 plastikowe rurki, załączam zdjęcie. Czy ktoś podpowie cóż to jest i gdzie się znajdowało?
Witam, winna okazała się uszczelka pod głowicą. I gniazdo w głowicy było do roboty.
Typowy objaw i przypadłość tego silnika, walnięta uszczelka pod głowicą.
padła uszczelka ,potrzebuję parametrów dokręcenia głowicy
Czy jeśli to przedmuch jest szansa że dokręcenie głowicy pomoże. A z jaką siłą się dokręca śruby głowicy?
Luz 0.15 po co ściągałeś głowicę.
rzemyk90 Twierdzisz, że plastelina jest zalecana przez producenta silnika? Ciekawostka. Odległość mierzysz wkładając drut pomiarowy równolegle do koła zamachowego, bo w poprzek masz zagłębienia na zawory. Dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od silnikówi on powiedział mi że jak włożę cylinder i tłok wysunę w gmp to rant tłoka musi być równo z cylindrem...
Tuleje cylindrowe są niższe w Turbo dlatego podkładki są wyższe.
Witam. Silnik f3l1011 pompa do betonu, mixokret. Odpala, wyrzuca olej przez tłumik, po kilku sekundach gaśnie. Remont generalny rok temu, remont głowicy 4-miesiace temu. Co może być?
Nie ma silnika bs4l913 tylko jak już to pewnie BF4L913. Czyli doładowany rzędowy cztero cylindrowy szybko obrotowy silnik. Dla mnie jak nie ma kompresji to nie ma czyli jest 0 bar lub blisko tej wartości. Podkładki daje się pod cylinder i pod głowicę mierząc odległość tłoka od głowicy dobiera się podkładkę, a nie na pałe.
ok dzieki posprawdzam to wszystko. Pompki są na wałku rozrzadu a wtryski chyba bezposredno tzn. koncówka wtrysku wystaje z głowicy i wchodzi delikatnie w taką dziurę na tłoku. Jeszcze jedna kwestia- żeby wyregulować tą pompkę to muszę odkręcić cały lewy bok silnika?? Bo ta pompka jest w środku i teoretyczne mocowana na 2 śruby tylko jak je odkreciłem...
Szlif glowicy a grubsza uszczelka bo co szlif ma byc grubsza. Bzdura szlif głowicy nie zmienia wymiaru uszczelki.
Pompa na znaki zakręcamy po regeneracji i nic więcej przy niej nie trzeba ustawić zakręcić i ma być Druga sprawa będę ustawiał luzy zaworowe i chciałbym przy okazji wymienić uszczelniacze zaworowe jeśli się da i czy jest dużo problemu z tym da radę wymienić bez wyciągania zaworów i ściągania głowicy ( tłok do góry żeby zawory nie wpadły do środka ściągam...
Tak koło zamachowe jest częścią wymienną , ale tu była centymetrowa warstwa z okładzin sprzęgłowych na dzwonie wokół koła zamachowego , nawet nikt nie pomyślał żeby to wyczyścić przy przekładce silnika , a "wisienką na torcie" jest ucięcie smoka pompy oleju 6cm nad dnem miski , tutaj niestety brakuje mi stereotypowych nazwisk specjalisty który mógł...
Jeżeli zużycie mieści się w normie nie dotykaj. Silnik podkapca, dymi? Turbo może też rzucać olej do wydechu. Nie tylko do kolektora ssącego. Zrób pomiar kompresji. Wyregulować luzy zaworowe. Przy okazji zobaczysz czy korek w którejś głowicy się nie wykręcił.
To drugie. Do tego nowe śruby.
A co ze wskaźnikiem temperatury? Czujniki są 2 (przynajmniej w moim DX są)-jeden od przegrzania-uruchamia kontrolkę i jednocześnie klakson oraz drugi od wskaźnika temperatury. Obydwa czujniki zmontowane w głowicy 4-tego cylindra czyli tego przy kabinie.
Witam Mam taki problem że silnik Deutz zaczął mi brać bardzo olej po dodaniu gazu kopci nie znacznie na białawo może troszkę na niebiesko. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem rano jak jest zimny i jak ciepły. W zimę palił bez większych problemów. Silnik mam zamontowany w zwyżce teleskopowej. Moje pytanie co tam mogło szczelić czy to wina głowicy czy...
Cześć.Ma ktoś może manuala do silnika deutz z kombajnu zbożowego f8l 513? Potrzebował bym choć momenty dokręcania śrub głowicy (z podobnego modelu 60Nm+3x60' ale nie jestem pewien czy aby ten model ma podobnie)Jeszcze chcialbym się upewnić czy komora spalania bez turbo powinna posiadać wymiar 0.9-1.2 ? Będe bardzo wdzięczny za sprawdzone informację...
Dzięki ;] no i tego mi brakowało ;] 120° do głowicy no nie wiem jaki jest kurs euro ale te książki ściągałem z neta bez żadnych problemów.. a teraz coś się zmieniło i ciężko je trafić ;[ jestem po formacie komputera i moja biblioteka mi "uciekła" ( niestety) , obecnie kompletuje ją na nowo (bibliotekę) Ale oglądając posty kkknc widzę że siedzisz w temacie...
wiązka rozdzielacza jest gdzieś uszkodzona - najczęściej (-) sie urywa. Dotyczy zaworu 2Y5 i 6
Tak kolego kkknc pisałeś o tym w drugim poście ,zmyliło mnie to że cewka na stole działała poprawnie a raczej udawała że działa. Dzieki za wartość siły dokręcenia napinacza. A tak na przyszłość czy podpowiesz mi jak prawidłowo ustawić pompki ta maszyna musi jeszcze popracować. Wiem że pytam o wiele ale czy biały dym na zimnym silniku to mogą być uszczelniacze...
A jeszcze tak zapytam przy tych silnikach chłodzonym powietrzem uszczelke pod głowice te blaszaną mam na sucho składac czy smarowac smarem grafitowym lub miedzianym? sa tacy co daja słyszałem, smar ma za zadanie ewentualne nierówności zakleic. Ja zobaczyłem jak rozebrałem u mojego takie jak by wyszlifowane place (dziury) od tulei jak rosła i kurczyła...
(at)adversus Widzę że wszyscy zaczynają być nerwowo, a na pewno ja więc wyjaśnię. Nie lubię po prostu jak wszyscy doradzają mi na zasadzie: wiesz ile to będzie kosztować, wiesz co będzie jak się coś stanie, wiesz jakie siły. Tak wiem. Wszedłem generalnie po doradztwo nt. Silnika bo z nim się obecnie mierze, jest do wyboru na rynku z chińskich zabawkę...
Drożność w głowicy ciężko jednoznacznie sprawdzić bez odkręcenia dekla na kolektorze ssącym. Generalnie otwór w kolektorze ssącym jest i nie widać z zewnątrz żeby był niedrożny - jest czysty. Ten otwór jest dużo cieńszy niż otwór z drugiej strony odmy od skrzyni korbowej - tam jest dziura dużo większa - jednak w środku wyraźnie jest przesłonięta jakimś...
Dodatkowym objawem był wyciek oleju spod głowicy i spaliny tylko z pierwszego cylindra. Paliwo daje, wtryski po przeglądzie i niby dobre. Nie mamy ciśnieniomierza z takim podejściem, zmierzyliśmy niedokładnie. 3 bardzo słabo, 2 cieniutko, 1 ok 26. Gniazda zaworowe ok, uszczelka była do dupy, pierścienie na 2 i 3 cyl zapieczone. Trochę udało się je rozruszać...
To co za silnik robisz? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Witam. Remontuje silnik f2l511, Prowadnice, zawory oraz głowica nie były robione, czy to może być wina prowadnic? Zawory w prowadnicach mają luz bardzo minimalny i nie wydawało mi się żeby mógł się tamtendy przedostawać olej. Tłoki używane Remont mówisz. Ciekawostka...
A czy osoba pisząca zdaję sobie sprawę że forum jest dobrowolne. I nie każdy ma chwilkę czasu na zawołanie innych by udzielić odpowiedzi. :cry: Teraz czekam na odpowiedzi na kilka pytań. Na pierwszym zdjęciu widać czujnik temperatury sprężarki jak mniema, bo jest na nim zaznaczona temperatura wyłączenia 100°C, a silnik nastawia się na 130-150°C. Ten...
O uszczelniaczach myślałem też. Da sie je wymienić bez ściągania głowic?
Jaka powinna być odległość między tłokiem a głowicą.
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Rano jak tylko wypije kawulca i spale fajorka to ci podam. www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?... A w tym poscie kolejny link. www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056800.h... I tu już masz momenty.
Momenty i luzy zaworowe podałem przy okazji silnika 912 który mechanicznie jest taki sam jak 913 ( średnica cylindra inna ) tu masz linka www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056800.h...
Prawidłowe to takie gdy równice wartości między cylindrami nie jest większa niż 10%. A tam uszczelki nie są cienkie miedziane pod każdą głowicą?
Wał korbowy. Pionowe 60Nm+30°+60°+60° total 150° Poziome 60Nm+30°+30° total 60° Korbowody 30Nm+60°+60° total 120° Głowice 60Nm+60°+60°+60° total 180°
Kurczek ja juz nie wiem :( zawoizę jutro pompę do ustawienia razem z wtryskami i zobaczę wtedy. a może być któraś głowica uszkodzona?
Jaka może być przyczyna przegrzania się silnika podczas pracy, olej jest w porządku nie kopci, jest wymieniony. Czy to może uszczelka pod głowicą poszła??
Masz na forum wszystko opisane
blokady kupione w woli łaskarzewskiej w serwisie deutza. inne silniki 2011 szly na te blokady. glowica nie sciagana, sruby oryginalne
witam proszę o pomoc jakie są luzy na zaworach deutz-fahr agroplus s70 silnik d10n 3-tłokowy turbo i czy dokręcamy głowicę do pierwszej regulacji zaworów od nowości a jeśli tak to jaka wartość Nm
Ewidentnie kwestia "gadżetu" za pompą wody.
Nie ma pompy wtryskowej. Są indywidualne pompki wtryskowe na każdy cylinder. Ty masz do ustawienia rozrząd, pompki wtryskowe. Sprawdzenie popychaczy pompek. Pomiar wysokości uszczelki pod głowicą i kompresja.
Witam potrzebuje informacji z jakim momentem trzeba do kręcić głowice. Remontuje silnik f2l411 z góry dzięki.
Silnik Deutz Fahr po zrobieniu całej góry stuka, moim zdaniem źle ustawiona komora spalania, tłok wali o głowicę. Co myślicie? Z góry dziękuję za informacje.
Odpowiedź dość prosta- szlify Łabno Ludwik Narutowicza 25 Tarnów, pompy wtryskowe, wtryskiwacze - Łękawica 39b, u nich dowiesz się o regenerację głowic- ja robiłem w Dębicy
Ja w podobnym temacie : silnik Deutz Lombardini F4M 1008, wymieniałem uszczelkę pod głowicą więc wyjąłem wtryski. Niestety wykręciłem te śrubki z kontrami w dźwigienkach pompek / wtrysków. Mam teraz problem - nie wiem jak je wyregulować. Proszę o pomoc. Alfred, tel 502 353 242.
Bardziej na biało turbo ok jest nowe dolot do kolektora suchy.
Pompy zamieniłem miejscami, tak samo wtryski i popychacze od pomp, i zawsze nie pracuje 4 cylinder, licząc od strony rozrządu. Założone nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie, szlif wału i tulei, nowe uszczelnienia, remont głowicy. Turbo po regeneracji. Silnik był w serwisie Deutz, sprawdzili wtryski i zregenerowali. Pompki gdzieś wysyłali do sprawdzenia,...
Przecież ktoś dal Ci serwisówke,za darmo dałi jeszcze ma Ci przeczytać? Lenistwo? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... -ssący 0,3 mm -wydech 0,5 mm Jeśli nowa uszcelka pod glowicą to dodajemy 0,1mm do każdego.
Witam. Chciałem tylko sprawdzić czy to wina termostatu a nie miałem innego żeby włożyć. Ale to nie to. Też myślałem że uszczelka no i ściągnąłem głowicę. Uszczelka jest nowa a głowica splanowana i po pełnym przeglądzie. Dalej to samo.
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Robiłem TCD2013 po 9,5tys mth (popychacze, wałek rozrządu powodem a po demontażu również zestawy i remont głowicy). Pompa została stara, nawet jej nie rozkręcałem (brat bliźniak tej z tematu) i przepracowało to do teraz kolejne 2,5tys mth bez zastrzeżeń.
zna może ktoś momenty dokręcania wału korbowego i korbowodów?? bo jeśli chodzi o głowice to jest 165°? jak się nie mylę
Pokaż mi silnik khdf24. http://www.deutz.de/live_deutz_products/... Bo nawet producent nic o nim nie wie. Stawiam na serie 1011 i uszczelkę pod głowicą lub uskodzoną sprężarkę. Luzy podane w systemie metrycznym i calowym. Nic tylko czytac prawidłowo.
Witam Silnik F2L611 pracuje z kompresorem . niewiem jak wcześniej pracował zakupiłem z uszkodzonym silnikiem po rozpięciu zaworu . Wymieniłem końcówki wtrysków ,tłoki pierścienie ,głowice panęwki korbowodów nowe uszczelki uszczelniacze olej . Po odpaleniu silnik pracuje równo ale dymi na biało , po rozgrzaniu na wolnych działa dobrze a po dodaniu gazu...
Kolego DIZZI jak tam postępy przy traktorku? Jak można to proszę o jakieś zdjęcia. Ja ostatnio musiałem to swojego porszoneza zakupić uszczelkę pod głowice bo był przedmuch i się już nie dał zapalić. Teraz tylko zrobić maskę w stylu deutz-fahra i kompletną instalacje i będzie gotowy na sprzedaż.
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
Jestem właścicielem ciągnika SDF jednego z ostatnich z silnikiem chłodzonym olej/powietrze. Jest czujnik przy wentylatorze i temperatury oleju. Z tego co zaobserwowałem to trzeba dbać o czystość w starszych sprzętach. Z powodu dużych różnic temperatur zaczyna się pocić z pokryw głowic, osłony popychaczy. W połączeniu z kurzem może to być przyczyną przegrzania...
Witam i dziękuje za pomoc jutro rano biorę się za składanie ciekawe jakie niespodzianki jeszcze znajdę bo miał być mały remont czyli uszczelnienie bom leciał olej z pod tulei a okazało się że musiałem wymienić całe zestawy naprawcze i jeszcze nie podoba mi się głowica bo przy gniazdach zaworowych jest pęknięcie i nie wiem czy ona się nadaje.
Zakładam temat by podzielić się doświadczeniami i problemami wynikającymi z naprawy stacjonarnej pompy do betonu Brinkmann 2008 r. ze sprężarką śrubową Atlas,silnik Deutz D 2011 L 03 30,5 kW chłodzony olejem. Aktualnie maszyna przegrzewa się i wyłącza. Do wymiany uszczelka pod głowicą,wycieka olej. Wymiana filtra separatora,powietrza, filtra oleju kompresora,silnika....
Przez pomyłkę podałem typ silnika F3I 1011F a powinno być F3L 1011F. Ponieważ mamy dwie maszyny z tego typu silnikami, tylko że ta druga jest bez literki F. Ale na obydwóch jest podany kąt 14 stopni. Ponieważ na pasku rozrządu wycięło kilka zębów (pewnie ze starości) , a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski popychaczy, dlatego trzeba było robić...
Nigdy nie robiłem w Deutzu trzycylindrowym wiec potrzebuje pomocy. Otóż silnik strzelał przy rozruchu i nierówno chodził na jałowych. Znalazłem przedmuch na uszczelce pod głowicą. Wymieniłem uszczelkę. Przedmuchu nie ma nie strzela ale dalej nierówno chodzi. Podczas luzowania przewodów na wtryskach z dwu cylindrów tryska jak powinno natomiast z jednego,...
Pewnie, że zadziała. Ale za jakiś czas, gdzieś na trasie urwie się grzybek i załatwi na cacy głowice, tuleje, tłok i turbo. A wtedy to dopiero będzie się chciało stawiać klientowi nowy silnik. Zrobisz jak uważasz, ale po co pchać się w opały... Tak się spytam czy widziałeś ten silnik na oczy? Bo widzę że nie. Tam zawory są równolegle do tłoków. Nie...
Witam, jak w temacie jak ustawić początek wtrysku w silniku deustz fahr f4l912, przy kombajnie Claas comet , mianowicie od którego tłoka należy zacząć, na bloku silnika jest numeracja od strony hedera od strony prawej dol lewej 1 do 4 natomiast patrząc z góry na głowicę numeracja jest odwrotnie czyli od 4 do 1, i tutaj pojawia się pytanie którj numeracji...
Robokop ,ja widziałem wypchniętą uszczelke przez płyny w komorze spalania(silnik Deutz zamontowany w kompresorze ) i wypchniętą komore wstępną w tłoku silnika Daewoo zamontowanego w koparce Daewoo Solar.Nie widziałem natomiast zgiętego z tego powodu korbowodu.Co nie znaczy że Ci nie wierze.Ale aby to sie stało silnik musiał by pracować a wtedy nie...
Czy takie cacko jak na załączonych zdjęciach wytrzyma pracę jako duży kompresor? Mógłbym wykorzystać samą sprężarkę bo silnik elektryczny jest spalony. Problem w tym, ze ona w oryginale jest chlodzona obiegiem wewnętrznym, gazem chłodniczym o temperaturze - 16 do - 25 *C Sprężarka dobrej firmy Bitzer typ 6F - 40.2Y, sześcio-tlokowa, dwa stopnie sprężania,...
Tak w ogóle to może ten silnik jeszcze pochodzi? Objaw podstawowy to kopci na biało przy odpalaniu ale jak się rozgrzeje to już nie... Czy to znaczy, że płyn chłodniczy bierze już - głowica padnięta czy niekoniecznie? W ogóle może jesteś z łodzi i miał byś ochotę popływać motorówką?:) No albo ktoś tu jest kto się zna na silnikach z tej okolicy i miał...
Witam.Mamy w firmie malego walca Bomag z 2008 roku.Jest w nim zamontowany silnik Deutz , trzycylindrowy chłodzony olejem i powietrzem.Model D2011.I jest z nim taki problem ze rok temu o tej porze byl robiony remont silnika.Przyczyna byla taka ze najpierw wypaliło uszczelke pod glowica i bral olej tak ze az mu z wydechu kapało.Po tej awarii zostala wymieniona...
Witam! potrzebuję informacji z jaką siłą dokręcać śruby na głowicy, korbowodach, wale korbowym w silniku 105.4p lub podobnym 4 cylindry Szukałem w sieci jednak nie mogłem znaleźć informacji na ten temat. Z góry dziękuje za pomoc!
Tu podam dla przykładu silnik firmy Deutz serii 913 6 cylindrów w wersji wolno ssącej miało 120KM w najmocniejszej wersji doładowanej CP 580KM, Trwałość remontowa obydwu taka sama 13 000h. Blok, wał korbowy, cylindry takie same. Ale już panewki, korbowody, głowice, pompa oleju inne. Osprzęt też wytrzymywał tyle samo w każdym z tych silników. Z turbo...
Dopiero teraz posiedziałem przy motorku i tak: Założyłem nowe dźwigienki zaworowe, i jest poprawa pracy. Chodzi równiej, ale zaczął stukać, pukać . Okazało się, że pod jedną głowicą w GMP była inna odległość między tłokiem a głowicą(przed montażem byłem pewien że wszystkie cylindry nowe są idealnie co do wysokości). Ustawiłem wszystkie na 0.95mm. Jest...
witam panowie ,jeśli dobrze pamiętam to silnik ma kranik spustu wody ,jeśli jest termostat to w silniku jest zawsze nadciśnienie ,wiec tu podłączamy zasilanie nagrzewnicy ,a powrót tam gdzie będzie wygodniej albo do przewodu dolnego chłodnicy ,albo do przewodu wypływu wody z silnika do cłlodnicy ale za termostatem Podłączenie zasilania do kolektora...
deutz głowicy głowicy deutz moment deutz dokręcenia głowicy deutz
blokada kierownica scenic zawieszenie tylne laguna serwery poczty wychodzącej thunderbird
Zamienniki tranzystora 30N140IHR: NGTB30N135IHRWG, H40R1353 i inne CANM8 – podłączenie do szyny CAN w Peugeot 5008: lokalizacja przewodów, BSI, OBD-II