Sprawdź więc sam hallotron, przewody do niego, oraz układ servo.
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
Te cienkie przewody to wyprowadzenie hallotronów i jeżeli koło stanęło w jakimś miejscu to może przewodzić stąd te wątpliwości.
Warto sprawdzić czy przewody nie są gdzieś przetarte. Hallotrony w większości przypadków uszkadza zwarcie się przewodu sygnałowego z zasilaniem jednej fazy silnika. Przed wymiana wszystkich trzeba sie upewnić, że są takie same. Zdarzają się kombinacje 2 + 1 lub 3 takie same.
Znalazłem, uszkodzona taśma w doprowadzeniu sygnału z prawego hallotronu. Pociągnąłem dodatkowe przewody z kynaru.
Trzy fazy to trzy grubsze przewody, tam gdzie masz ta rezystancje 4.3 Ω . Pięć cieńszych to czerwony i czarny 5 VDC zasilanie hallotronów, reszta to trzy wyjścia z hallotronów o kolorach odpowiadających poszczególnym fazom. Jak kupisz sterownik, to naciskaj gościa o kawałek kabla z wtykiem do sterownika. Kolory powinny się zgadzać, a na sterowniku...
Czerwony plus czarny minus zielony sygnał :) Do manetki idą trzy przewody, manetka z woltomierzem jak ta to jezcze żółty do plusa akmulatora coś namieszałeś. Wtyczka z pięcioma przewodami do hallotronów a nie hamulca, do czujnika hamulca idą dwa przewody. Na fotce dobrze nie widać ale na bank trzy przewody to manetka, wtyczka na pięć to plus minus i...
Z #20 można by odnieść wrażenie, że żadnych przewodów od hallotronów tam nie ma... autor przegapił? Jeśli są 3 przewody sygnałowe od hallotronów, to wychodzi 36 kombinacji. Myślę, że z nich 6 powinno działać, 3 w lewo, 3 w prawo - takie samo przestawienie cykliczne cewek i hallotronów powinno dać układ równoważny, zamiana pary cewek _i_ pary hallotronów...
(at)jta, Panowie... Litości. błagam....Przecież wyraźnie widać co to jest. Silnik BLDC, czyli synchroniczny silnik w którym część zewnętrzna, ten niby stojan z magnesami ferrytowymi jest ruchoma (obraca się) względem nieruchomego ,,wirnika" z elektromagnesami. Przewody od tych cewek - elektromagnesów oraz gdzieś tam umieszczonych hallotronów, są wyprowadzone...
Wolałbym bezczujnikowy bo w silniku nie ma hallotronów. I czy pod te 3 przewody podpina się potencjometr?
Gdy przewody tego czujnika temperatury są zupełnie odłączone (bądź niesprawne), sterownik silnika uruchamia na chwilę maksymalną moc i po chwili wyłącza silnik. To raczej hallotron (czujnik obrotów silnika). Możliwe że obecnie zamontowany zbyt daleko od wirującego elementu silnika (prawdopodobnie pierścień magnetyczny na osi silnika). Gdy przewody...
Witam kolegów! Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu modułu zapłonu w Audi 100 silnik 1,8 z 1984 roku. Przewody od hallotronu na aparacie zapłonowym i od cewki zapłonowej "giną" w wiązce, która prowadzi przez przegrodę silnika pod tablicę rozdzielczą. Czy dużo trzeba rozbierać, żeby dostać się do modułu?
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem elektronikiem. Mam jedynie doświadczenie (ok. 15 lat) w konwersji rowerów (kilkanaście sztuk) na elektryki. Ten sterownik jest dedykowany do silnika szczotkowego (bez hallotronów). Świadczy o tym (oprócz napisu na obudowie) ilość tyrystorów i przewodów do zasilania silnika. W swojej "karierze" nie spotkałem silnika...
Mnie też to zdziwiło, że zastosowano takie rozwiązanie z mikroprzełącznikiem NO. Przed rozebraniem siłownika prze stawiacza zaworu wykluczyłem hallotron, bo tylko dwa przewody, myślałem o kontaktronie, ale te też są zawodne. Na szczęście ten mikroprzełącznik jest standardowych rozmiarów i jest ogólnodostępny. Ciekaw jestem, jakie rozwiązania stosują...
Tłoki chodzą współbieżnie? Drugie pytanie - na pewno impulsatory są na hallotronach, nie na czujnikach indukcyjnych? (dwa, czy 3 przewody?)
To silnik indukcyjny z magnesami neodymowymi. Dochodzą do niego 3 grube przewody i 5 cienkich do hallotronów.
Kupiłem stary wózek golfowy (na kije) elektryczny. Sterownik uszkodzony, elektronika z przełomu wieku. Chcę go zaadoptować do innego sportu. Silniki sa sprawne, w silnikach sa hallotrony i co mnie zaskoczło 2 i zamontowane w dziwnym miejscu. Do płytki idą 4 przewody, zasil, masa i 2 sygnałowe. Moje pytanie zastosować sterowniki bez obsługi hallotronów,...
Jest to mały wentylatorek laptopowy Dc 5v Chciałbym go przyśpieszyć ponieważ mam duży throttling. Wydaje mi się, że taki jest opis przewodów. przewód - zasilanie +5V przewód - minus zasilania (masa - GND) Przewód - hallotron przewód - sterowanie PWM
Witam wszystkich! Krótko i zwięźle. Zakupiłem silnik, rozebrałem go, w środku znajduje się to co na zdjęciu, do silnika dochodzą 3 grube przewody i 3 cieniutkie, razem 6 przewodów. Moje pytanie brzmi, czy te otwory są zrobione w celu umieszczenia w nich hallotronów? Jeśli tak to jaki model hallotronów powinienem tam zamontować by układ działał sprawnie?...
Nie. Możesz nawet spróbować zrobić odcięcie na przewodzie zasilającym hallotron. Nie pamiętam tylko na którym jest zasilanie +12V. Są tam trzy przewody. Najlepiej załącz zapłon i miernikiem sprawdź który to przewód.
Rower posiada sterownik kzqw22a, w dzień czasem wyłączam silnik przyciskiem off, na displayu, wyłączając cały system, ale jednocześnie uniemożliwia to zapalenie świateł. Do klamek hamulców dochodzą 3 pinowe przewody. Rozłączenie złącz klamki powoduje wyłączenie silnika, dlatego pomyślałem żeby może rozłączać +5V zasilania hallotronu, czy takie rozwiązanie...
ten czujnik to moze byc hallotron. Wtedy: 1 przewod to zasilanie (+5V albo inne, przewaznie stabilizowane), 2'gi to sygnał (prostokątny, komutowana masa), 3'ci - masa Albo jest to czujnik magnetoindukcyjny, wtedy 2 przewody to dwa konce cewki, a 3'ci to ekran na przewodzie
Nie uśmiecha mi się. Wydawanie 300zl na hallotron To nie wydawaj. Jeśli przewody czujnika nie urwane to nic innego nie zrobisz. Jeśli pomogłem naciśnij power w swoim komputerze.
Zwykle było tak - napięcie zasilania (jakieś 12V), napięcie włączania (różne wartości) - podanie napięcia powoduje start silnika, napięcie sterujące - jego zmiana powoduje zmianę szybkości obrotowej. Reszta końcówek służy do informowania reszty magnetowidu o warunkach pracy silnika (FG - cewka w postaci 'zygzaka' wokół płytki, PG - hallotron lub głowica...
Na pewno hall? Nie spotkałem się z czujnikami halla dwuprzewodowymi a ten jak widzę na zdjęciu ma dwa kabelki. Hallotron musi być chyba zasilany więc stąd trzy przewody dwa na zasilanie i jeden na sygnał chyba że o czymś nie wiem.
Tam gdzie wymagana jest stabilizacja obrotów stosuje się hallotrony, może być 8 przewodów, 3 na uzwojenia silnika, 5 na hallotrony 3 sygnał i 2 zasilanie. W innych zastosowaniach do przełączania napięcia zasilania uzwojeń używa się napięcia indukowanego w uzwojeniach i wówczas wystarczą 3 przewody (połączenie trójkąt lub gwiazda).
Najlepiej odetnij przewód syganłowy z hallotronu-przewód srodkowy w 3-pinowej kostce aparatu.Zabezpieczenie 100-procentowe.
Dziękuję za odpowiedź. Będę rozbieral w piątek dopiero, proszę o podpowiedz jak wygląda przepływomierz ewentualnie mniej więcej w którym miejscu jest... może jakieś zdjęcie. Będzie to mój debiut w ekspresach do kawy. Z góry dziękuję Debiut przy tak skomplikowanej budowie raczej zawsze kończy się połamaniem obudowy. Cały ekspres trzyma się z każdej...
Ja mam reduktor z pełnym wskazaniem to znaczy, że w przełączniku mam cztery diody które pokazują poziom gazu są sterowane napięciem od hallotronu w reduktorze, zalany jest on żywicą i wychodzi z niego trzy przewody do przełącznika i właśnie na jednym z nich występuje napięcie od 0.6v przy pustej butli do 3.3v przy pełnej. Nie wiem jaki to hallotron...
używałem ich przy prądach rzędu 200A Taa, pewnie, a max prąd wg producenta to 150A. Poza tym to nadal mało, ja potrzebuję 500A bez ingerencji w przewody.
Kupiłeś wentylator, który jest sterowany sygnałem PWM zamiast klasycznego sterowania napięciem stosowanego w wentylatorach 2 i 3 pinowych zasilanie +5V minus zasilania (masa - GND) Żółty przewód - hallotron Niebieski przewód - sterowanie PWM
Witam serdecznie. Mam akurat w naprawie dwie szlifierki akumulatorowe Makita DGA504 z silnikami bezszczotkowymi. W jednej objaw jest taki że po włączeniu silnik rusza i po chwili staje (ok. 1 sek.). Za którymś razem wystartuje i pracuje poprawnie. Sprawdziłem hallotrony w silniku - OK. , stojan OK., wyłącznik OK., w miarę możliwości i dostępu przedzwoniłem...
czyli to co mam do niczego się nie nada? elektrit- jak by tego nie nazwać, działać powinno tak jak typowy hallotron, czy się myle? andrzej20001- w obecnym przypadku też mam trzy przewody..... i właśnie dla tego chce takie rozwiązanie, bo jest pewne skuteczne i trwałe. podpowiedzcie coś....
Golf II-robimy przerwę na przewodzie wyzwalającym z hallotronu ,zaraz przy module.Przewód koloru zielono-białego.Moduł jest na podszybiu,po lewej stronie.
Na płytce jest widoczny jakiś czujnik (magnes)który wydaje mi się czyta obroty wiskozy. Czujnik Halla( https://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron ). Przewodów 5, bo Hall 3( +.-, wyjście) + elektrozawór 2. Hall mierzy prędkość obrotową wentylatora, a elektrozawór odpowiednio steruje przepływem cieczy. cena nowej wiskozy ok 17000zł A od czego ta wiskoza?...
Wtyk 1 i 3 na Hallu to jego zasilanie, 2 to sygnał do ECU o prędkości obrotowej silnika (raz + raz -). Skoro masz drugi aparat to możesz go podpiąć (wtyczka oraz kopułka z przewodami WN) i nim kręcić na zapłonie (pościągane przewody ze świec które są wkręcone w głowice) - powinna pojawić się iskra i sterowanie wtryskiwaczami.
Przegapiłem informację że wentylator ma 4 piny. Jeśli tak to wystarczy zidentyfikować przewody ( kolory lub układ we wtyczce ). 4-PINOWY wentylator - przewody : - +12V - zewnętrzne zasilanie wentylatora - GND - masa - Hallotron (czujnik ilości obrotów) - nie będzie potrzebny ( do czasu potrzeby mierzenia obrotów :D ) - sygnał PWM- tu można podpiąć "wg....
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Czyli rozumiem że by moim 3pinowym wentylatorze to płyta główne daje sygnał do zmiany prędkości obrotowej poprzez zmianę napięcia NIE. Ten przewód daje sygnał o prędkości obrotowej jaką odczytuje płyta. WENTYLATOR 2 PIN Minimalna ilość przewodów potrzebna do pracy wentylatora to 2 piny - czerwony i czarny. Czerwony przewód - zasilanie +5V Czarny przewód...
Może wystarczy podgiąć ślizgacz w potencjometrze, ale nie mogę go rozebrać. Hallotron liniowy pozwoliłby wykorzystać pełną fikcjonalność S.B.A. Wyłączenie blokady przy skręceniu o 20° i ponowne włączenie przy 5° Tylko zupełne brak mi doświadczenia -jaki hallotron?, -jakiś wzmacniacz? Może gotowy moduł czujnik Halla Mechanicznie metalowa obudowa ta z...
Zastosuj układ oparty na czujniku Halla (hallotron)blisko przewodu. Jest wystarczająco czuły a silne pole magnetyczne krzywdy mu nie zrobi.
Oczywiście nie ma problemu, ale musisz się liczyć z niewielkim spadkiem napięcia na boczniku. Ewentualnie można by to zrobić przykładając hallotron do przewodu, w który wytwarza pole magnetycznie proporcjonalne do płynącego prądu, ale to moim zdaniem za skomplikowane i przerost formy nad treścią ;) Najprościej jest zastosować bocznik na przewodzie ujemnym,...
Proszę o typ wózka. Czujniki takie jak opisujesz były używane w R60, R50 EFU, FM i innych więc proszę o sprecyzowanie. Element pod magnesikiem z którego 3 przewody połączone są z pierścieniami ślizgowymi to magnetorezystor (nie hallotron). Jak podasz typ wózka to napisze jak go pomierzyć oraz jakie ma napięcia zasilania i zakres działania. Szczelina...
Pole bardzo silnie zależy od odległości i kształtu przewodnika i maleje z kwadratem odległości. No tak tak, to wiem że nie 7,5kA z 1m, i że maleje wraz z kwadratem odległości. Dla pojedynczego, okrągłego przewodu pole jest odwrotnie proporcjonalne do odległości od jego środka, nie do kwadratu. Dla przewodu o innym przekroju w pobliżu przewodu zależność...
Hallotrony bez przyczyny same się nie zepsuły. Musisz szukać dalej usterki. Może wiązka przewodów. Hallotrony jeśli dają sygnały to powinny być. Mam nadzieję ze zmieniłeś wszystkie 3 szt a nie tylko 2 uszkodzone. Jeśli wiązka silnika jest ok, hall dają sygnały, uzwojenia mają identyczne opory to trzeba się sterownikowi przyglądnąć.
Witam! Dostałem od znajomego laptopa ASUS K52JC z wyrwanym gniazdem zasilania i sterowania wentylatorem chłodzącym. Wentylator 4 pinowy: Czerwony przewód - zasilanie +5V Czarny przewód - minus zasilania (masa - GND) Żółty przewód - hallotron Niebieski przewód - sterowanie PWM Niestety wygląda na to, że doszło do zerwania ścieżek (brak przewodzenia)...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Silnik ten przypomina posiadany przeze mnie pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy w KIA CEED. Mój przypadek też ma trzy grube wyprowadzenia plus kabelki. Po rozebraniu na płytce miałem trzy hallotrony plus wzmacniacz operacyjny którego roli nie rozumiem - hallotrony są scalone ze wzmacniaczami, na wyjściu są sygnały logiczne. Na pewno trudno...
Można bez żadnych hallotronów - wystarczy kilka cewek - tylko będzie kwestia przeliczenia parametrów, żeby uzyskać sensowne rezultaty. Idea jest taka: mamy cewkę zasilaną prądem zmiennych (częstotliwość kilkadziesiąt kHz) i dwie cewki odbierające, oraz obracany zwarty zwój - w zależności od jego położenia strumień zmiennego pola magnetycznego różnie...
Problem rozwiązany samodzielnie. Kostka o 5 pinach są to czujniki hallotronowe trzy przewody plus dwa przewody to zasilanie. Ten sterownik potrzebuje informacji z czujników aby działać.
https://obrazki.elektroda.pl/2768082000_... Witam. Po naładowaniu Buggy 48V z silnikiem 1000W przestał reagować na gaz. Akumulatory naładowane, wiązki przewodów sprawdzone , przełączniki także. Doszedłem do tego, że sterownik nie podaje napięcia na silni po dodaniu gazu. Więc podejrzewam uszkodzenie sterownika lub samego pedału gazu...
raczej ma, nie moge sprawdzić bo jak zgaśnie to nie zdąże zatrzymać samochodu i zobaczyć, bo zaraz jak zgaśnie to zapali w max 10 sekund i jedzie dalej Dodano po 1 a na zapalonym jak ściągalem z kopułki to konia by zabiło i przewody nie kopią, pryz każdym ściągniętym jest zauważalna różnica w pracy silnika, tak że przewody i świece wykluczam.
Z tym hallotronem to by było dobre rozwiązanie, domniemam że to ma być hallotron unipolarny (np taki: http://www.maritex.com.pl/offer.php?bnr=... Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Testował ktoś jeszcze taki układ z samym hallotronem na przewodzie WN?
Uszkodzony hallotron w silniku albo urwany przewód w wiązce miedzy silnikiem a sterownikiem. Koło na wyłączonym skuterze obraca się bez oporów ?, bo jeszcze możliwe, ze rozsypane łożysko.
Masz coś, nie powiesz co, nie pokażesz, nic nie napiszesz o pomiarach. Piszesz tylko manetka. Manetka to 3 przewody + , - i sygnał. Musisz to podłączyć aby działało. Jak zadziała będziesz podłączał pozostałe ficzery. Skoro ty nie wiesz gdzie ją podłączyć a sam odpinałeś starą to skąd my mamy to wiedzieć???????? Każdy sterownik jest inny. Rozbierz starą...
pytanie było o to jak to się liczy ;) nie pozostaje bez znaczenia cena i skomplikowanie układu, zwykłe czujniki halla na konkretny zakres rozwiązuje w 100% sprawę i kosztują 2-3 zł a układ z ACS711 dziesięć razy tyle i nie jest to układ dla mnie "samodzielny" co komplikuje sprawę. Chciałbym po prostu wiedzieć jakie jest natężenie pola magnetycznego...
Panowie panowie chodzi mi oto czy czujnik kontaktronowy mogę zastąpić czujnikiem indukcyjnym (czujniki indukcyjne IG 5594 niemieckiej firmy EFECTOR) z którego wychodzą dwa przewody
Może uszkodzony jest hallotron w czujniku zamknięcia drzwi. W zamku jest magnes a hallotron jest naprzeciwko. Czujnik jest oznaczony 0245 na rysunku(do kupienia np. tu: https://obrazki.elektroda.pl/4079648900_...
I ma rację, bo kompem tam nic nie zdziała. Czy przepalanie bezpiecznika też następuje po nagrzaniu, czy nie? Bo ja widzę dwie usterki; w kwestii gaśnięcia przyglądnął bym się, czy nie ginie sygnał z któregoś hallotronu, oba są w aparacie zapłonowym. Obecnośc tych sygnałów stwierdzisz oscyloskopem bądź testerem z diodą świecącą. Zrób tak- zapnij dwie...
fajnie :) jesteśmy na tropie... jeden drucik z tęczowego przewodu od TDS był z obdartą skórką przez co jak mniemam zwierał się z masą. Skróciłem przewody o uszkodzony fragment i przylutowałem ładnie raz jeszcze, ale mimo tego dalej jest błąd F26-3. Albo to zwarcie do masy trwale uszkodziło czujnik albo trzeba zrobić jakiś reset błędów. Ktoś zna strukturę...
ZMCT103C na ABC-RC.PL (to samo, tylko bez płytki drukowanej i opornika). Zobacz [url=http://www.energiazero.org/arduino_... O ile rozumiem, przewód z mierzonym prądem przekłada się przez tę dziurę, a do tych pinów trzeba coś podłączyć - najlepiej, jakby to miało niedużą oporność, bo...
Hmmm.... transduktor potrzebuje prądu zmiennego, czyli przetwornica. Bocznik i dwa przewody to chyba bardziej odporne na wilgoć niż trafo (transduktor) i elektronika. Czujniki prądu na bazie hallotronu można dostać w Polsce (ostatnio sprowadzałem taki do UPS-a), koszt różny (ten sam typ u jednego dostawcy to 120 zł i min. 25 szt, a u innego 18 zł)....
quote="dziura.arek"] Na moje oko pada hallotron.Uszkodzenie termiczne,wartało by się też przyglądnąć przekaźnikowi oznaczonemu jak 99 lub 106,zimne luty to ich cecha. Ja też stawiam na czujnik połoźenia i prędkości wału korbowego. Po nagrzaniu ma przerwe doświadczyłem tego w Tipo masakra auto staje w miejscu. I nie ma mocnych autostrada czy środek skrzyżowania....
Zobacz czy masz iskrę na świecach. Jak brak to odłącz przewód wyskoiego napięcia od od aparatu (ten co idzie do cewki) i tam podlacz swiece. Jak brak dalej iskry zobacz czy cewka jest zasilana (przeciwległe przewody,pamiętaj o włączeniu zapłonu ;)). Jak napięcie dochodzi to coś ze sterowaniem lub cewką. Zobacz czy czujnik Halla jest zasilany (też przeciwległe)....
Wróciłem do tego laptopa. Wentylator się nie kręcił zanim do mnie trafił. Po podpięciu zasilania 5V do przewodów czerwonego i czarnego kręci się na 100%. Dziś coś mnie tknęło i zmierzyłem opór miedzy przewodem PWM a masą i jest zwarcie (opór bliski 0Ω). Odłaczenie tego przewodu nic nie zmienia - wetylator dalej nie kręci. Na schemacie jest coś...
Lepiej nie podłączaj, źle się zrozumieliśmy, a raczej źle ty opisałeś problem... pisałeś, że wentylatorki mają 2 kabelki, a z tego co wyżej napisałeś to mają 3. Podanie taż 5V nic tam nie da. Jeśli wentylatorki mają 3 przewody, to ten żółty to wyjście z czujnika za pomocą którego można mierzyć obroty wentylatorka(jakiś hallotron). Dzieje się tak dlatego...
Witam,podjedż do zakładu gdzie montują taksometry,powinni coś dobrać -np. czujnik od taks. Cezar jest zbudowany na kontaktronie,a czujniki do Alwi ,Taxel,Innova są na hallotronach potrzebujących zasilania.Ale jeśli masz auto na wtrysku można wyciągnąć sygnał z kompa.Możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz fabrycznego czujnika halla pomiędzy skrzynią biegów...
Pomiar napięcia stałego: rezystor (posobnik) w sondzie stanowi część dzielnika napięcia mierzonego, drugim rezystorem jest rezystancja wejściowa przyrządu. Pomiar prądu zmiennego: stosuje się sondy skompensowane, tj do rezystora sondy dołącza się kondensator dostrojczy pozwalający na skompensowanie wpływu pojemności wejściowej przyrządu. Pojemność ta...
Wrzuć zdjęcie zwory i instrukcji. W insrukcji nic nie ma. Jak działa ściśle tajne. Czy do sterownika podpięty jest też kontaktron lub hallotron ze zwory? Tak. Czy po włączeniu zasilania zbliżasz kotkę do zwory, żeby automatyka wykryła jej obecność? Tak. Na stole oszukiwałem sterownik zwierając przewody. Ale w całości to nie działa. Żadna z dwóch zwór....
Niestety nie mam ani hallotronu ani kółka z magnesem, i teraz nie wiem co mam zrobić.....? :( Dodano po 3 Taki sposób znalazłem na elektrodzie: Jeśli NIE Zależy Ci na auto-stopie to odłącz ten czujnik zaizoluj przewody i na baze tranzystora T209 podaj 5V przez rezystor 1K
Odradzałbym miernik cęgowy. Wg. mnie dobrym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie przekładnika prądowego ( w TME są do 50 A ) a do tego cena strawna. Na wyjściu masz napięcie proporcjonalne do prądu, układ galwanicznie odizolowany. Jedyny minus jest taki, że trzeba rozłączyć instalację żeby przeciągnąć przewody przez przekładniki. Ale to chyba nie problem...
Ten iskrownik posiada cewkę zapłonową o trzech uzwojeniach na wspólnym rdzeniu. Przesuwajacy się magnes nad cewką indukuje w uzwojeniach SEM. By jednak wytworzyć iskre na świecy w dokładnie określonym momencie, uzwojenie pierwotne jest zwierane przez tranzystor wyzwalany trzecią cewką z wycięciem osłabiającym punktowo pole magnetyczne i określajacym...
Można hallotron i cewkę z przewodu zasilającego silnik. Drugim rozwiązaniem może być przekładnik prądowy np 0,05Ohm - przy dwudziesty Amperach odłoży się 1V - a operacje na takim napięciu chyba nie są trudne.
dokładniej w wiatraczku z dwoma przewodami masz hallotron i kondensator i masz podłączone 3 odczepy z silnika wiec spróbuj zamienic dwa skrajne..pokombinuj po prostu jak znajde czas to sprawdze to. pozdrawiam
Witam, czy jesteś pewny że cewka została wymieniona? Czy cewka posiada z tyłu moduł zapłonowy? Bo jak tak to 150% że to on lub hallotron w aparacie zapłonowym. Z tego typu usterką nie mogły sobie poradzić tęgie głowy w ASO WV !! Oczywiście wymienili wszystko w aucie (nowym na owe czasy) nawet przewody do baku i nic. Odkręć cewkę, podłącz do okablowania,...
żółty, brązowy, zielony. taka jest kolejność na hallotronie patrząc od strony przewodów. woda cieknie ale może4 cieknąć za słabo. powinno być około 40 impulsów na sek. spróbuj odkamienić jak nie podziała to napisz.
Jest to silnik prądu stałego, szeregowy, posiadający dwie cewki na stojanie, oraz dodatkowo magnes trwały (Taka kombinacja daje charakterystyke stałoobrotową w pewnym zakresie obciążen, przy wiekszych stałomomentową). Jest ten silnik wyposażony w układ przeciwzakłóceniowy, przeciwprzepięciowy (warystor), zabezpieczenie termiczne oraz impulsator do wyznaczania...
Ten pierwszy programik (na wait) działa poprawienie i jest to sprawdzone poprzez wyjście OC1A mikrokontrolera, więc nie trzeba żadnych przerwań. Zrobiłem obrotomierz samochodowy (na hallotronie unipolarnym przyczepionym do przewodu HV), jednak obrotomierz wyświetla obroty od 800- 1100 obr/min. Jak można programowo zredukować przekłamania? Pzdr
2. jeśli z czujnika indukcyjnego są wyprowadzone dwa przewody aż do deski rozdzielczej, to lepiej nie łączyć żadnego z masą, tylko oba podłączyć do komparatora wejściowego LM331; LM331 może tego nie przeżyć, potrzebny jest ogranicznik napięcia. Z jakiego napięcia zasilany jest hallotron? Halotron ma wyjście OC.
Nikt nie odpisuje więc wypadło ponownie na mnie. Witam A może po prostu udało się pokonać opór materii i jest sukces? Trzeba się pochwalić, podsumować. Poprzednio prosiłem o zdjęcia przekładników bo obawiałem się tego co zobaczyłem. Teraz więc konieczna dygresja: To nie ta liga, ale wraz z rozwojem technologii materiałowej, nowych materiałów ferrytowych,...
Przede wszystkim do moderatora goldwinger Proszę o nie usuwanie mojego postu ostatnie moje posty były przez niego usunięte bez podania przyczyny bo pewnie tak sie spodobało moderatorowi. Witam wszystkich użytkowników auto Fiat Marea 2.0 20v 5cylindrów po wypadku (auto uderzone w bok prawy nie jest to duże uszkodzenie) i odłączeniu przez straż akumulatora...
Czujnikami w takim joysticku są hallotrony. Między przewodem sygnałowym a masą powstaje napięcie gdy przysuniesz magnes. Nie wiem jak zbudowany jest konkretnie twój joy ale z reguły to dla każdej osi używa się dwóch hallotronów po obu stronach osi, tak aby napięcie mierzone na wyjściu pary zmieniało się w zakresie <-x,x>. Oczywiście nie ma problemu...
J Sprawdź przewody do czujnika, spróbuj czujnik wykręcić i przeczyścić Jak masz pisać pierdoły to lepiej nic nie pisz czyszczaczu czegokolwiek. Nie ma tam czujnika wału a jest halotron w aparacie zapłonowym, aparat jest napędzany z wałka rozrządu, i czyszczenie mu nic a nic nie pomoże. Jak aparat Magneti Marelli ( z czarną kopułką) to pewnie juz po...
Witam, Postanowiłem zrobić sobie lewitron z sensorami Halla. Zacząłem od gromadzenia materiałów począwszy od drutu na elektromagnes. Jako dawce organów wybrałem sobie transformator z mikrofalówki 800W, po rozcięciu go otrzymałem 64m przewodu aluminiowego 1mm², jego rezystencja to ~2Ω. Teraz pytanie, czy się nada? przeglądając inne projekty...
Przy pierwszej awarii, po wyczyszczeniu przestrzeni pomiędzy ścieżkami, trzeba było zabezpieczyć uszkodzone miejsce lakierem elektroizolacyjnym. Mogłeś też niedokładnie wyczyściłeś laminat z spalenizny, stąd ponowna awaria. Płytki z hallotronami raczej nie kupisz. Tylko demontaż z innego silnika. Skąd pewność, że uszkodzone są elementy na płytce a nie...
przetnij szlifierka kontowa rdzen ferrytowy Tylko w 1 miejscu- pierscionek od jakiejs przetwornicy i w szczeline umiesc hallotron , oczywiscie przez pierscionek z hallotronem musi przepleciony byc badany przewod . Napewno zadziala - sprawdzalem przy pradach 0,6 do 1,7 A :)
witam. te 3V chciałbym otrzymać w momencie pełnego obciążenia czyli gdy daje 2kA. Czyli chcesz uzyskać na wyjściu 6kVA. Do tego jest potrzebny dość duży transformator (aby przenieść taką moc). Gdyby był zasilany z 230V to pobrał by prąd ok. 26A (oczywiście nie licząc strat). Wymuszalnik DOK ma transformator (ta gruszka), który nie wygląda na taką moc...
Wszystkie układy wykorzystujące spadki napięć na rezystorach kontrolnych, wzmacniacze operacyjne, itp., to skomplikowana elektronika i niezbyt pewne działanie, w przypadku żarówek, niezbyt celowe. Wyżej podałem rozwiązanie z kontaktronami (ewentualnie z hallotronem) i moim zdaniem nie będzie prostszego i pewniejszego rozwiązania tego problemu, a to...
Jak pisałem 10 stycznia hallotron był już wymieniany po diagnostyce w serwisie który na co dzień zajmuje się naprawą VW. Stwierdzili że jest do wymiany. Po wymianie pozostał ten sam błąd którego nie sposób usunąć. Nawet na pracującym silniku wpisuje go non stop.Samochód nadal tracił moc. Parę dni temu mocowałem przewód chłodzenia i znalazłem mocno nadłamane...
W manetce może nie być potencjometru, tylko hallotron.
Dziękuję za pomoc, ale chyba nie zrozumieliśmy się. Klawiatura hallotronowa pozwala tyko detekować stany 1 i 0, mnie chodzi o pomiar sporych prądów - kikladziesiąt A. Wyobrażam to sobie tak, że ktoś produkuje ferrytowe pierścienie z hallotronem w szczelinie. Przeciągam przewód przez taki pierścień i mierzę napięcie halla proporcjonalne do natężenia...
Albo przy ECU, tylko trzeba mieć schemat - co na którym kabelku. Przy wtyczce czasem bardzo ciężko dojść np. hallotron w seicento jest "totalnie ogumowany"
- karetka juz się załącza uszkodzony T208 BD136, - z hallotronu nie wychodzą impulsy (jeśli mam mierzyć do masy), - przy przewijaniu w lewo i prawo wyłącza auto-stop, - pasek od licznika kręci magnesem obok halotronu (ustawiony bardzo blisko). Panowie, sprawa prosta jak drut. Jakiś "Pan naprawiacz" sygnałowy przewód z hallotronu podlutował do masy....
Daj foto z opisem manetek i roweru, jeśli jest hallotronowa faktycznie powinna mieć tylko 3 przewody. Z czego zasilanie czyli czerwony i czarny to raczej standard.. ;)
To ma być pomiar bezinwazyjny, dołączam żabki i pomiar wykonany. Sanowny Kolego ! Dla w miarę dokładnego amperomierza, zadanie jest niewykonalne - tyle i tylko tyle. Jeżeli ma to być ,,bezinwazyjny amperomierz", to tylko pozostało Ci rozwiązanie typu amperomierza cęgowego dla DC z hallotronem. Wtedy i zardzewiałe śruby i ,,obszarpany" przewód masy...
nie chodzi mi o zabawę z magnesem. Chodziło mi poprostu o przyłożenie magnesu go zaizolowanego przewodu. Przewód taki wytwarza pole magnetyczne kiedy płynie prąd a hallotron powinien go wykryć. Ktoś może zna sie na tym?
Po co hallotron? Z oporności, jaką ma parę centymetrów przewodu miedzianego można wziąć spadek napięcia, wzmocnić go z dokładnością do kilku setnych procenta i z niego wyznaczyć prąd, byle oporność przewodu była dokładnie znana (niestety miedź zmienia oporność z temperaturą, może użyć manganinu) i ADC było dokładne. Kwestia użycia odpowiedniego OpAmp-a...
Przerobiłem zdjęcie z sieci aby pokazać która część magnesu wpływa na wynik na wyświetlaczu licznika. O ile dobrze rozumiem, to możliwe że czujnik (a ściślej hallotron w środku, bo takie przyjąłem założenie) byłby w wariancie z zerowym punktem przełączania (i histerezą). Jeśli tulejka ma magnesy o tych samych biegunach skierowanych wzdłuż promienia...
witam problem jest nastepujacy autko gaśnie po przejechaniu około 900 km. ale nie za jednym razem tz .naprzykład przez 2 tygodnie! niejest to reguła potem wczasie jazdy gaśnie i nieda sie uruchomić .teraz jest tak ze wogule nieda sie uruchomic autka ,jest sposó opanowany zeby uruchamiac ten samochód wypina sie wtyczke z aparatu zapłonowego hallotron...
witam wszystkich mam takie pytanie : bawiłem się ostatnio lampą stroboskopową do ustawiania zapłonu i zaciekawiło mie to że jak założyłem takigo klipsa na przewód do pierwszej świecy to on wiedział kiedy skacze iskra. CZy to ma związek z polem magnetycznym bo chciałbym uzyskiwać właśnie w ten sposób impulsy przykładając coś do przewodów wysokiego nAPIĘCIA...
hallotron schemat uszkodzony hallotron hallotron oznaczenia
biblioteka bascom regeneracja półosi bateria miedź
czujnik temperatury czujnik temperatury
Ulrich Wandich Futura - przegrzewanie wody do 90°C Radiomagnetofon Lasonic gra cicho - przyczyny i rozwiązania