Gdy przewody tego czujnika temperatury są zupełnie odłączone (bądź niesprawne), sterownik silnika uruchamia na chwilę maksymalną moc i po chwili wyłącza silnik. To raczej hallotron (czujnik obrotów silnika). Możliwe że obecnie zamontowany zbyt daleko od wirującego elementu silnika (prawdopodobnie pierścień magnetyczny na osi silnika). Gdy przewody...
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem elektronikiem. Mam jedynie doświadczenie (ok. 15 lat) w konwersji rowerów (kilkanaście sztuk) na elektryki. Ten sterownik jest dedykowany do silnika szczotkowego (bez hallotronów). Świadczy o tym (oprócz napisu na obudowie) ilość tyrystorów i przewodów do zasilania silnika. W swojej "karierze" nie spotkałem silnika...
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Zwykle było tak - napięcie zasilania (jakieś 12V), napięcie włączania (różne wartości) - podanie napięcia powoduje start silnika, napięcie sterujące - jego zmiana powoduje zmianę szybkości obrotowej. Reszta końcówek służy do informowania reszty magnetowidu o warunkach pracy silnika (FG - cewka w postaci 'zygzaka' wokół płytki, PG - hallotron lub głowica...
Na pewno hall? Nie spotkałem się z czujnikami halla dwuprzewodowymi a ten jak widzę na zdjęciu ma dwa kabelki. Hallotron musi być chyba zasilany więc stąd trzy przewody dwa na zasilanie i jeden na sygnał chyba że o czymś nie wiem.
ZMCT103C na ABC-RC.PL (to samo, tylko bez płytki drukowanej i opornika). Zobacz [url=http://www.energiazero.org/arduino_... O ile rozumiem, przewód z mierzonym prądem przekłada się przez tę dziurę, a do tych pinów trzeba coś podłączyć - najlepiej, jakby to miało niedużą oporność, bo...
Może wystarczy podgiąć ślizgacz w potencjometrze, ale nie mogę go rozebrać. Hallotron liniowy pozwoliłby wykorzystać pełną fikcjonalność S.B.A. Wyłączenie blokady przy skręceniu o 20° i ponowne włączenie przy 5° Tylko zupełne brak mi doświadczenia -jaki hallotron?, -jakiś wzmacniacz? Może gotowy moduł czujnik Halla Mechanicznie metalowa obudowa ta z...
Moje pomiary silnika BLDC siedmiu przewodów do sterowania wszystkie pomiary robione między tymi przewodami: https://obrazki.elektroda.pl/9236806100_... Legenda: 1.) Strzałki poziome to są przewody w oryginalnych kolorach 2) Strzałki koliste z góry łączące na dół to punkty pomiarów 3.) strzałki proste pionowe to punkty pomiarów Wszystko...
Ja mam reduktor z pełnym wskazaniem to znaczy, że w przełączniku mam cztery diody które pokazują poziom gazu są sterowane napięciem od hallotronu w reduktorze, zalany jest on żywicą i wychodzi z niego trzy przewody do przełącznika i właśnie na jednym z nich występuje napięcie od 0.6v przy pustej butli do 3.3v przy pełnej. Nie wiem jaki to hallotron...
Przegapiłem informację że wentylator ma 4 piny. Jeśli tak to wystarczy zidentyfikować przewody ( kolory lub układ we wtyczce ). 4-PINOWY wentylator - przewody : - +12V - zewnętrzne zasilanie wentylatora - GND - masa - Hallotron (czujnik ilości obrotów) - nie będzie potrzebny ( do czasu potrzeby mierzenia obrotów :D ) - sygnał PWM- tu można podpiąć "wg....
Jak pisałem 10 stycznia hallotron był już wymieniany po diagnostyce w serwisie który na co dzień zajmuje się naprawą VW. Stwierdzili że jest do wymiany. Po wymianie pozostał ten sam błąd którego nie sposób usunąć. Nawet na pracującym silniku wpisuje go non stop.Samochód nadal tracił moc. Parę dni temu mocowałem przewód chłodzenia i znalazłem mocno nadłamane...
Witam, czy jesteś pewny że cewka została wymieniona? Czy cewka posiada z tyłu moduł zapłonowy? Bo jak tak to 150% że to on lub hallotron w aparacie zapłonowym. Z tego typu usterką nie mogły sobie poradzić tęgie głowy w ASO WV !! Oczywiście wymienili wszystko w aucie (nowym na owe czasy) nawet przewody do baku i nic. Odkręć cewkę, podłącz do okablowania,...
witam. te 3V chciałbym otrzymać w momencie pełnego obciążenia czyli gdy daje 2kA. Czyli chcesz uzyskać na wyjściu 6kVA. Do tego jest potrzebny dość duży transformator (aby przenieść taką moc). Gdyby był zasilany z 230V to pobrał by prąd ok. 26A (oczywiście nie licząc strat). Wymuszalnik DOK ma transformator (ta gruszka), który nie wygląda na taką moc...
--> danlancher , zrób tak. 1. Wymień spuchnięty kondensator na nowy 100uF/16V (przypuszczam że pełni on rolę filtrowania napiecia 5V otrzymanego ze stabilizatora opartego na elementach D2 oraz R?=750R/1W). Jeśli ten elektrolit jest zwarty to układ nie ma prawa dzałać (zwarcie elektrolitu powoduje brak zasilania 5V). 2. Sprawdź czy dioda Zenera D2 5V1...
Ten czujnik do pomiaru prędkości będzie przesyłać dane do sterownika i do sterownika mogę podpiąć prędkościomierz i będzie przesyłana wartość ze sterownika do licznika tak? Tego to Ci nie powiem. Jest tak zamontowany, jakby właśnie do tego był. Z drugiej strony, jeśli fabrycznie tych trzech hallotronów nie było to oryginalny sterownik mógł ich nie...
Warto sprawdzić czy przewody nie są gdzieś przetarte. Hallotrony w większości przypadków uszkadza zwarcie się przewodu sygnałowego z zasilaniem jednej fazy silnika. Przed wymiana wszystkich trzeba sie upewnić, że są takie same. Zdarzają się kombinacje 2 + 1 lub 3 takie same.
Sytuacja jest następująca: Xiaomi Mi Scooter 3... Włącza się, wszystko działa, nie generuje się żaden błąd, ale hulajnoga nie jedzie (motor w kółku nie ciągnie) 1. Otwarta jest pokrywa od spodu tam, gdzie baterie, kilkakrotnie wypinałem/wpinałem przewody zasilania do sterownika. Poszukując rozwiązania problemu. 2. Kilkakrotnie wypinałem/wpinałem przewody...
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
Jest to mały wentylatorek laptopowy Dc 5v Chciałbym go przyśpieszyć ponieważ mam duży throttling. Wydaje mi się, że taki jest opis przewodów. przewód - zasilanie +5V przewód - minus zasilania (masa - GND) Przewód - hallotron przewód - sterowanie PWM
Te cienkie przewody to wyprowadzenie hallotronów i jeżeli koło stanęło w jakimś miejscu to może przewodzić stąd te wątpliwości.
Sprawdź więc sam hallotron, przewody do niego, oraz układ servo.
Oczywiście można zrobić, ale za mało danych o manetce. Może fotki i trochę opisu? Zwykle hallotron ma 3-4 przewody. Potrzebny typ aby dopasować zasilanie i odebrać sygnał wychodzący - jaki? Może nie elektronicznie tylko mechanicznie? Np. najzwyklejszy elektroniczny dzwonek w odpowiedniej obudowie i obracana manetka tłumi dźwięk mechanicznie np. przysłaniając...
Najlepiej odetnij przewód syganłowy z hallotronu-przewód srodkowy w 3-pinowej kostce aparatu.Zabezpieczenie 100-procentowe.
(at)jta, Panowie... Litości. błagam....Przecież wyraźnie widać co to jest. Silnik BLDC, czyli synchroniczny silnik w którym część zewnętrzna, ten niby stojan z magnesami ferrytowymi jest ruchoma (obraca się) względem nieruchomego ,,wirnika" z elektromagnesami. Przewody od tych cewek - elektromagnesów oraz gdzieś tam umieszczonych hallotronów, są wyprowadzone...
Czerwony plus czarny minus zielony sygnał :) Do manetki idą trzy przewody, manetka z woltomierzem jak ta to jezcze żółty do plusa akmulatora coś namieszałeś. Wtyczka z pięcioma przewodami do hallotronów a nie hamulca, do czujnika hamulca idą dwa przewody. Na fotce dobrze nie widać ale na bank trzy przewody to manetka, wtyczka na pięć to plus minus i...
Trzy fazy to trzy grubsze przewody, tam gdzie masz ta rezystancje 4.3 Ω . Pięć cieńszych to czerwony i czarny 5 VDC zasilanie hallotronów, reszta to trzy wyjścia z hallotronów o kolorach odpowiadających poszczególnym fazom. Jak kupisz sterownik, to naciskaj gościa o kawałek kabla z wtykiem do sterownika. Kolory powinny się zgadzać, a na sterowniku...
Przy pierwszej awarii, po wyczyszczeniu przestrzeni pomiędzy ścieżkami, trzeba było zabezpieczyć uszkodzone miejsce lakierem elektroizolacyjnym. Mogłeś też niedokładnie wyczyściłeś laminat z spalenizny, stąd ponowna awaria. Płytki z hallotronami raczej nie kupisz. Tylko demontaż z innego silnika. Skąd pewność, że uszkodzone są elementy na płytce a nie...
Golf II-robimy przerwę na przewodzie wyzwalającym z hallotronu ,zaraz przy module.Przewód koloru zielono-białego.Moduł jest na podszybiu,po lewej stronie.
Z #20 można by odnieść wrażenie, że żadnych przewodów od hallotronów tam nie ma... autor przegapił? Jeśli są 3 przewody sygnałowe od hallotronów, to wychodzi 36 kombinacji. Myślę, że z nich 6 powinno działać, 3 w lewo, 3 w prawo - takie samo przestawienie cykliczne cewek i hallotronów powinno dać układ równoważny, zamiana pary cewek _i_ pary hallotronów...
Kupiłeś wentylator, który jest sterowany sygnałem PWM zamiast klasycznego sterowania napięciem stosowanego w wentylatorach 2 i 3 pinowych zasilanie +5V minus zasilania (masa - GND) Żółty przewód - hallotron Niebieski przewód - sterowanie PWM
Oczywiście nie ma problemu, ale musisz się liczyć z niewielkim spadkiem napięcia na boczniku. Ewentualnie można by to zrobić przykładając hallotron do przewodu, w który wytwarza pole magnetycznie proporcjonalne do płynącego prądu, ale to moim zdaniem za skomplikowane i przerost formy nad treścią ;) Najprościej jest zastosować bocznik na przewodzie ujemnym,...
Czyli rozumiem że by moim 3pinowym wentylatorze to płyta główne daje sygnał do zmiany prędkości obrotowej poprzez zmianę napięcia NIE. Ten przewód daje sygnał o prędkości obrotowej jaką odczytuje płyta. WENTYLATOR 2 PIN Minimalna ilość przewodów potrzebna do pracy wentylatora to 2 piny - czerwony i czarny. Czerwony przewód - zasilanie +5V Czarny przewód...
Ten iskrownik posiada cewkę zapłonową o trzech uzwojeniach na wspólnym rdzeniu. Przesuwajacy się magnes nad cewką indukuje w uzwojeniach SEM. By jednak wytworzyć iskre na świecy w dokładnie określonym momencie, uzwojenie pierwotne jest zwierane przez tranzystor wyzwalany trzecią cewką z wycięciem osłabiającym punktowo pole magnetyczne i określajacym...
Zastosuj układ oparty na czujniku Halla (hallotron)blisko przewodu. Jest wystarczająco czuły a silne pole magnetyczne krzywdy mu nie zrobi.
Hallotrony bez przyczyny same się nie zepsuły. Musisz szukać dalej usterki. Może wiązka przewodów. Hallotrony jeśli dają sygnały to powinny być. Mam nadzieję ze zmieniłeś wszystkie 3 szt a nie tylko 2 uszkodzone. Jeśli wiązka silnika jest ok, hall dają sygnały, uzwojenia mają identyczne opory to trzeba się sterownikowi przyglądnąć.
Uszkodzony hallotron w silniku albo urwany przewód w wiązce miedzy silnikiem a sterownikiem. Koło na wyłączonym skuterze obraca się bez oporów ?, bo jeszcze możliwe, ze rozsypane łożysko.
ten czujnik to moze byc hallotron. Wtedy: 1 przewod to zasilanie (+5V albo inne, przewaznie stabilizowane), 2'gi to sygnał (prostokątny, komutowana masa), 3'ci - masa Albo jest to czujnik magnetoindukcyjny, wtedy 2 przewody to dwa konce cewki, a 3'ci to ekran na przewodzie
Znalazłem, uszkodzona taśma w doprowadzeniu sygnału z prawego hallotronu. Pociągnąłem dodatkowe przewody z kynaru.
Rower posiada sterownik kzqw22a, w dzień czasem wyłączam silnik przyciskiem off, na displayu, wyłączając cały system, ale jednocześnie uniemożliwia to zapalenie świateł. Do klamek hamulców dochodzą 3 pinowe przewody. Rozłączenie złącz klamki powoduje wyłączenie silnika, dlatego pomyślałem żeby może rozłączać +5V zasilania hallotronu, czy takie rozwiązanie...
Na płytce jest widoczny jakiś czujnik (magnes)który wydaje mi się czyta obroty wiskozy. Czujnik Halla( https://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron ). Przewodów 5, bo Hall 3( +.-, wyjście) + elektrozawór 2. Hall mierzy prędkość obrotową wentylatora, a elektrozawór odpowiednio steruje przepływem cieczy. cena nowej wiskozy ok 17000zł A od czego ta wiskoza?...
Kupiłem stary wózek golfowy (na kije) elektryczny. Sterownik uszkodzony, elektronika z przełomu wieku. Chcę go zaadoptować do innego sportu. Silniki sa sprawne, w silnikach sa hallotrony i co mnie zaskoczło 2 i zamontowane w dziwnym miejscu. Do płytki idą 4 przewody, zasil, masa i 2 sygnałowe. Moje pytanie zastosować sterowniki bez obsługi hallotronów,...
pytanie było o to jak to się liczy ;) nie pozostaje bez znaczenia cena i skomplikowanie układu, zwykłe czujniki halla na konkretny zakres rozwiązuje w 100% sprawę i kosztują 2-3 zł a układ z ACS711 dziesięć razy tyle i nie jest to układ dla mnie "samodzielny" co komplikuje sprawę. Chciałbym po prostu wiedzieć jakie jest natężenie pola magnetycznego...
Hmmm, sprawa jest bardziej złożona. Takiego bocznika "wiszącego" na wysokim napięciu NIE WOLNO łączyć galwanicznie z układami niskonapięciowymi. Widzę inne rozwiązanie: - dobrze izolowany przewód z mierzonym prądem przechodzi przez pierścień z materiału ferromagnetycznego, - pierścień ma szczelinę, w której należy umieścić czujnik Halla (hallotron),...
Tam gdzie wymagana jest stabilizacja obrotów stosuje się hallotrony, może być 8 przewodów, 3 na uzwojenia silnika, 5 na hallotrony 3 sygnał i 2 zasilanie. W innych zastosowaniach do przełączania napięcia zasilania uzwojeń używa się napięcia indukowanego w uzwojeniach i wówczas wystarczą 3 przewody (połączenie trójkąt lub gwiazda).
Z tym hallotronem to by było dobre rozwiązanie, domniemam że to ma być hallotron unipolarny (np taki: http://www.maritex.com.pl/offer.php?bnr=... Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Testował ktoś jeszcze taki układ z samym hallotronem na przewodzie WN?
Nie. Możesz nawet spróbować zrobić odcięcie na przewodzie zasilającym hallotron. Nie pamiętam tylko na którym jest zasilanie +12V. Są tam trzy przewody. Najlepiej załącz zapłon i miernikiem sprawdź który to przewód.
Pomiar napięcia stałego: rezystor (posobnik) w sondzie stanowi część dzielnika napięcia mierzonego, drugim rezystorem jest rezystancja wejściowa przyrządu. Pomiar prądu zmiennego: stosuje się sondy skompensowane, tj do rezystora sondy dołącza się kondensator dostrojczy pozwalający na skompensowanie wpływu pojemności wejściowej przyrządu. Pojemność ta...
Witam! Dostałem od znajomego laptopa ASUS K52JC z wyrwanym gniazdem zasilania i sterowania wentylatorem chłodzącym. Wentylator 4 pinowy: Czerwony przewód - zasilanie +5V Czarny przewód - minus zasilania (masa - GND) Żółty przewód - hallotron Niebieski przewód - sterowanie PWM Niestety wygląda na to, że doszło do zerwania ścieżek (brak przewodzenia)...
Wolałbym bezczujnikowy bo w silniku nie ma hallotronów. I czy pod te 3 przewody podpina się potencjometr?
Spróbuj dać w szereg z przewodem sygnałowym diodę anodą do manetki. Osiągniesz napięcie maksymalne mniejsze o ok. 0,7V co może przyniesie zamierzony rezultat. Tą diodę możesz zwierać przełącznikiem celem odblokowania ograniczenia. Możesz pobawić się umieszczeniem magnesu lub hallotronu w samej manetce.
To taki kontaktron na przewodzie by z tym działał? W którym miejscu konkretnie trzeba by go wpiąć, czy ten hallotron trzeba wylutować?
Tłoki chodzą współbieżnie? Drugie pytanie - na pewno impulsatory są na hallotronach, nie na czujnikach indukcyjnych? (dwa, czy 3 przewody?)
używałem ich przy prądach rzędu 200A Taa, pewnie, a max prąd wg producenta to 150A. Poza tym to nadal mało, ja potrzebuję 500A bez ingerencji w przewody.
Witam, Postanowiłem zrobić sobie lewitron z sensorami Halla. Zacząłem od gromadzenia materiałów począwszy od drutu na elektromagnes. Jako dawce organów wybrałem sobie transformator z mikrofalówki 800W, po rozcięciu go otrzymałem 64m przewodu aluminiowego 1mm², jego rezystencja to ~2Ω. Teraz pytanie, czy się nada? przeglądając inne projekty...
To silnik indukcyjny z magnesami neodymowymi. Dochodzą do niego 3 grube przewody i 5 cienkich do hallotronów.
Dziękuję za odpowiedź. Będę rozbieral w piątek dopiero, proszę o podpowiedz jak wygląda przepływomierz ewentualnie mniej więcej w którym miejscu jest... może jakieś zdjęcie. Będzie to mój debiut w ekspresach do kawy. Z góry dziękuję Debiut przy tak skomplikowanej budowie raczej zawsze kończy się połamaniem obudowy. Cały ekspres trzyma się z każdej...
Można hallotron i cewkę z przewodu zasilającego silnik. Drugim rozwiązaniem może być przekładnik prądowy np 0,05Ohm - przy dwudziesty Amperach odłoży się 1V - a operacje na takim napięciu chyba nie są trudne.
dokładniej w wiatraczku z dwoma przewodami masz hallotron i kondensator i masz podłączone 3 odczepy z silnika wiec spróbuj zamienic dwa skrajne..pokombinuj po prostu jak znajde czas to sprawdze to. pozdrawiam
żółty, brązowy, zielony. taka jest kolejność na hallotronie patrząc od strony przewodów. woda cieknie ale może4 cieknąć za słabo. powinno być około 40 impulsów na sek. spróbuj odkamienić jak nie podziała to napisz.
Wróciłem do tego laptopa. Wentylator się nie kręcił zanim do mnie trafił. Po podpięciu zasilania 5V do przewodów czerwonego i czarnego kręci się na 100%. Dziś coś mnie tknęło i zmierzyłem opór miedzy przewodem PWM a masą i jest zwarcie (opór bliski 0Ω). Odłaczenie tego przewodu nic nie zmienia - wetylator dalej nie kręci. Na schemacie jest coś...
Witam kolegów! Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu modułu zapłonu w Audi 100 silnik 1,8 z 1984 roku. Przewody od hallotronu na aparacie zapłonowym i od cewki zapłonowej "giną" w wiązce, która prowadzi przez przegrodę silnika pod tablicę rozdzielczą. Czy dużo trzeba rozbierać, żeby dostać się do modułu?
Mnie też to zdziwiło, że zastosowano takie rozwiązanie z mikroprzełącznikiem NO. Przed rozebraniem siłownika prze stawiacza zaworu wykluczyłem hallotron, bo tylko dwa przewody, myślałem o kontaktronie, ale te też są zawodne. Na szczęście ten mikroprzełącznik jest standardowych rozmiarów i jest ogólnodostępny. Ciekaw jestem, jakie rozwiązania stosują...
Jest to popularne rozwiazanie ale zamowilem od xiaomi przelutowalem same czujniki na PCB i efekt niestety jest ten sam silnik jakby chcial wystartowac i zarazem sie blokuje i dosc mocny ma opor bo kabel robi sie lekko cieply. Trochę dziwne, że to po wymianie łożysk ale jeżeli się tylko czujnik "ułamał" a miałeś płytkę z czujnikami od Xiaomi to tak...
- karetka juz się załącza uszkodzony T208 BD136, - z hallotronu nie wychodzą impulsy (jeśli mam mierzyć do masy), - przy przewijaniu w lewo i prawo wyłącza auto-stop, - pasek od licznika kręci magnesem obok halotronu (ustawiony bardzo blisko). Panowie, sprawa prosta jak drut. Jakiś "Pan naprawiacz" sygnałowy przewód z hallotronu podlutował do masy....
przetnij szlifierka kontowa rdzen ferrytowy Tylko w 1 miejscu- pierscionek od jakiejs przetwornicy i w szczeline umiesc hallotron , oczywiscie przez pierscionek z hallotronem musi przepleciony byc badany przewod . Napewno zadziala - sprawdzalem przy pradach 0,6 do 1,7 A :)
W manetce może nie być potencjometru, tylko hallotron.
Ten pierwszy programik (na wait) działa poprawienie i jest to sprawdzone poprzez wyjście OC1A mikrokontrolera, więc nie trzeba żadnych przerwań. Zrobiłem obrotomierz samochodowy (na hallotronie unipolarnym przyczepionym do przewodu HV), jednak obrotomierz wyświetla obroty od 800- 1100 obr/min. Jak można programowo zredukować przekłamania? Pzdr
Nie uśmiecha mi się. Wydawanie 300zl na hallotron To nie wydawaj. Jeśli przewody czujnika nie urwane to nic innego nie zrobisz. Jeśli pomogłem naciśnij power w swoim komputerze.
Pole bardzo silnie zależy od odległości i kształtu przewodnika i maleje z kwadratem odległości. No tak tak, to wiem że nie 7,5kA z 1m, i że maleje wraz z kwadratem odległości. Dla pojedynczego, okrągłego przewodu pole jest odwrotnie proporcjonalne do odległości od jego środka, nie do kwadratu. Dla przewodu o innym przekroju w pobliżu przewodu zależność...
Po co hallotron? Z oporności, jaką ma parę centymetrów przewodu miedzianego można wziąć spadek napięcia, wzmocnić go z dokładnością do kilku setnych procenta i z niego wyznaczyć prąd, byle oporność przewodu była dokładnie znana (niestety miedź zmienia oporność z temperaturą, może użyć manganinu) i ADC było dokładne. Kwestia użycia odpowiedniego OpAmp-a...
quote="dziura.arek"] Na moje oko pada hallotron.Uszkodzenie termiczne,wartało by się też przyglądnąć przekaźnikowi oznaczonemu jak 99 lub 106,zimne luty to ich cecha. Ja też stawiam na czujnik połoźenia i prędkości wału korbowego. Po nagrzaniu ma przerwe doświadczyłem tego w Tipo masakra auto staje w miejscu. I nie ma mocnych autostrada czy środek skrzyżowania....
To ma być pomiar bezinwazyjny, dołączam żabki i pomiar wykonany. Sanowny Kolego ! Dla w miarę dokładnego amperomierza, zadanie jest niewykonalne - tyle i tylko tyle. Jeżeli ma to być ,,bezinwazyjny amperomierz", to tylko pozostało Ci rozwiązanie typu amperomierza cęgowego dla DC z hallotronem. Wtedy i zardzewiałe śruby i ,,obszarpany" przewód masy...
Albo przy ECU, tylko trzeba mieć schemat - co na którym kabelku. Przy wtyczce czasem bardzo ciężko dojść np. hallotron w seicento jest "totalnie ogumowany"
Wtyk 1 i 3 na Hallu to jego zasilanie, 2 to sygnał do ECU o prędkości obrotowej silnika (raz + raz -). Skoro masz drugi aparat to możesz go podpiąć (wtyczka oraz kopułka z przewodami WN) i nim kręcić na zapłonie (pościągane przewody ze świec które są wkręcone w głowice) - powinna pojawić się iskra i sterowanie wtryskiwaczami.
Czujnikami w takim joysticku są hallotrony. Między przewodem sygnałowym a masą powstaje napięcie gdy przysuniesz magnes. Nie wiem jak zbudowany jest konkretnie twój joy ale z reguły to dla każdej osi używa się dwóch hallotronów po obu stronach osi, tak aby napięcie mierzone na wyjściu pary zmieniało się w zakresie <-x,x>. Oczywiście nie ma problemu...
nie chodzi mi o zabawę z magnesem. Chodziło mi poprostu o przyłożenie magnesu go zaizolowanego przewodu. Przewód taki wytwarza pole magnetyczne kiedy płynie prąd a hallotron powinien go wykryć. Ktoś może zna sie na tym?
witam wszystkich mam takie pytanie : bawiłem się ostatnio lampą stroboskopową do ustawiania zapłonu i zaciekawiło mie to że jak założyłem takigo klipsa na przewód do pierwszej świecy to on wiedział kiedy skacze iskra. CZy to ma związek z polem magnetycznym bo chciałbym uzyskiwać właśnie w ten sposób impulsy przykładając coś do przewodów wysokiego nAPIĘCIA...
Witam serdecznie. Mam akurat w naprawie dwie szlifierki akumulatorowe Makita DGA504 z silnikami bezszczotkowymi. W jednej objaw jest taki że po włączeniu silnik rusza i po chwili staje (ok. 1 sek.). Za którymś razem wystartuje i pracuje poprawnie. Sprawdziłem hallotrony w silniku - OK. , stojan OK., wyłącznik OK., w miarę możliwości i dostępu przedzwoniłem...
Można bez żadnych hallotronów - wystarczy kilka cewek - tylko będzie kwestia przeliczenia parametrów, żeby uzyskać sensowne rezultaty. Idea jest taka: mamy cewkę zasilaną prądem zmiennych (częstotliwość kilkadziesiąt kHz) i dwie cewki odbierające, oraz obracany zwarty zwój - w zależności od jego położenia strumień zmiennego pola magnetycznego różnie...
Dziękuję za pomoc, ale chyba nie zrozumieliśmy się. Klawiatura hallotronowa pozwala tyko detekować stany 1 i 0, mnie chodzi o pomiar sporych prądów - kikladziesiąt A. Wyobrażam to sobie tak, że ktoś produkuje ferrytowe pierścienie z hallotronem w szczelinie. Przeciągam przewód przez taki pierścień i mierzę napięcie halla proporcjonalne do natężenia...
Wtyczka czteropinowa : 59 (+24) ,55(hamulec) ,53(wybór kierunku) ,54(wybór kierunku). Wtyczka dwupinowa mała hamulec 40-2( -24V) . Wtyczka dwupinowa duża - zasilanie 24 V ( przewód połączony z cienkim od hamulca 40-2 to minus 24 V). Silnik ma problem z rozruchem ,bo masz nie podłączone hallotrony do czerwonego złącza na płytce. Trochę późna ta moja...
Skoro nie można ingerować w obwód kontrolowany to albo przeróbka pierwszego schematu elktroda, albo czujniki halla, albo kontaktrony. Płynie prąd w obwodzie - kontaktron zwarty, prąd stykiem omija diodę i płynie przez opornik. Jest izolacja, kontaktron stale załączony, ubytek energii dostarczanej do odbiornika jest niewielki. Komplikując można użyć...
Hasło w Google: Hallotron :-) A o co chodzi z tym zasilaniem układu? Z czego chcesz go zasilać?
Np.na lewej tylnej lampie powinien to być przewód szaro żółty (złacze B pin 25 modułu SAM) Osobiście nie jestem zwolennikiem bezpośredniego wykorzystywania tego napięcia. Do żarówek w przyczepce na 100% nie wolno - przeciążony SAM może wykitować, albo (w najlepszym wypadku) wyłączy nadmiernie obciążony obwód. Jest jednak inny powód - prąd w przewodach...
Zmierz, co za stany masz na tych przewodach! Inaczej będziesz się kręcić w kółko. To może być hallotron, a wtedy można taki czujnik dorobić.
Robokop możesz rozwinąć myśl z tą lampą bardzo mnie to zaciekawiło? Mogę tak pobieżnie - lampa xenonowa, coś jak do ustawiania zapłonu w silnikach iskrowych, z tym że zamiast hallotronu lub innego czujnika na końcu przewodu wyzwalającego masz czujnik piezoelektryczny, reagujący na falę ciśnienia w przewodzie do wtryskiwacza.
Sam walczę z ustaleniem jakie mam hallotrony w hulajce... Okazuje się, że to nie jest ani proste, ani oczywiste co tam siedzi i najprawdopodobniej są dwa rodzaje. Zewnętrzne dwa to bipolarne, a środkowy, tego nie wiem, ale albo unipolarny albo liniowy. Niech kolega sprawdzi jakie oznaczenia mają pozostałe hallotrony. Zgodnie ze zdjęciem środkowy jest...
Znalazłem chwilę czasu na dokładne przyjrzenie się tej maszynce. "Przedzwoniłem" niektóre połączenia przewodów i okazało się, że jest przerwa na płytce z hallotronami. Po rozebraniu silnika ujrzałem puste miejsce po czujniku halla. Chciałbym wstawić nowy, lecz nie bardzo wiem jaki byłby odpowiedni, bo nigdzie nie mogę znaleźć takiego o podobnych symbolach....
2. Opcja z halotronem też jest fajna. Ale jak to fizycznie zainstalować? Wystarczy, że będzie leżał na ścieżce od przekaźnika, czy potrzebna będzie jakaś cewka, żeby tego pola trochę "zrobić"? Sa rozne opcje, ale zwykle taki hallotron ma dziurke przez ktora przewleka sie przewod, lub jeden dwa zwoje. Calosc jest bardzo mala, wiec tu problemu nie bedzie.
Problem rozwiązany samodzielnie. Kostka o 5 pinach są to czujniki hallotronowe trzy przewody plus dwa przewody to zasilanie. Ten sterownik potrzebuje informacji z czujników aby działać.
Mam wrażenie, że wadą hallotronu może być podatność na obce pola magnetyczne - przewód z prądem 100A daje pole zaledwie 5mT na powierzchni przewodu o średnicy 8mm (a im dalej, tym mniej), a byle jaki magnes 10 razy więcej (porządny 100 razy), byle jaki kawałek stali bez magnesowania zwykle daje około 1mT (czyli tyle, co prąd 20A). Jakkolwiek na to są...
raczej ma, nie moge sprawdzić bo jak zgaśnie to nie zdąże zatrzymać samochodu i zobaczyć, bo zaraz jak zgaśnie to zapali w max 10 sekund i jedzie dalej Dodano po 1 a na zapalonym jak ściągalem z kopułki to konia by zabiło i przewody nie kopią, pryz każdym ściągniętym jest zauważalna różnica w pracy silnika, tak że przewody i świece wykluczam.
czyli to co mam do niczego się nie nada? elektrit- jak by tego nie nazwać, działać powinno tak jak typowy hallotron, czy się myle? andrzej20001- w obecnym przypadku też mam trzy przewody..... i właśnie dla tego chce takie rozwiązanie, bo jest pewne skuteczne i trwałe. podpowiedzcie coś....
Witam, zupełnie tak samo, jak odbywa się to w przekładniku prądu stałego typu LEM, zobacz: http://www.lem.com/hq/en/content/view/16... tam hallotron jest czujnikiem stanu równowagi (zerowej wartości strumienia magnetycznego) w obwodzie magnetycznym w którym strumień magnetyczny od przewodu wiodącego prąd jest równoważony strumieniem magnetycznym...
Masz coś, nie powiesz co, nie pokażesz, nic nie napiszesz o pomiarach. Piszesz tylko manetka. Manetka to 3 przewody + , - i sygnał. Musisz to podłączyć aby działało. Jak zadziała będziesz podłączał pozostałe ficzery. Skoro ty nie wiesz gdzie ją podłączyć a sam odpinałeś starą to skąd my mamy to wiedzieć???????? Każdy sterownik jest inny. Rozbierz starą...
W środku jest wirniczek jak woda płynie to włącza elektronikę w urządzeniu jak dmuchnę w nie powietrzem np z płuc to tez włącza sie urządzenie bo myśli ze płynie przez nie woda:D Pewnie w wirniku jest magnes a sam czujnik to hallotron. Jeśli masz urządzenie to między dwoma przewodami podane będzie zasilanie napięciem stałym.
Zgadza się - nie ma tu nic specjalistycznego w kablu od hallotronu. Jest to normalny 3-żyłowy przewód w solidnej izolacji. Metalowa rurka Peszla oprócz mechanicznego zabezpieczenia pełni także rolę ekranującą od zakłóceń e-m. Ważne też aby cały tor był hermetyczny, wiadomo co się dzieje przy kole podczas jazdy w deszczu czy błocie. Płytki PCB są cynowane...
Witam, Mam pytanie odnośnie liczników które są dostępne na allegro - obrotomierzy podłączanych do motocykla za pomocą nawinięcia kilku zwojów na przewód wysokiego napięcia ( ten od świecy ). Potrzebuje zrobić podobny licznik,zastanawiam się tylko jak najlepiej a zarazem najkrótsza linia oporu zliczać te impulsy ? Czy ktoś jest w stanie mi podać jakiś...
witam wszystkich mam takie pytanie : bawiłem się ostatnio lampą stroboskopową do ustawiania zapłonu i zaciekawiło mie to że jak założyłem takigo klipsa na przewód do pierwszej świecy to on wiedział kiedy skacze iskra. CZy to ma związek z polem magnetycznym bo chciałbym uzyskiwać właśnie w ten sposób impulsy przykładając coś do przewodów wysokiego nAPIĘCIA...
W ACSach w środku jest Hallotron, więc rzeczywiście mogą one wariować w pobliżu przewodów albo magnesów. Lecz ja chyba skorzystam z rady pier'a i zastosuję też to to. (Tańsze nawet niż przekladnik i sygnał wyjściowy gotowy do podania na ADC). Zdam relację jak to działa!
hallotron schemat uszkodzony hallotron hallotron oznaczenia
spadek mikrofala zakłócenia youtube kompresor malowanie
początkujący laborki teoria referaty pralko suszarka
Auraton 2025 – typ czujnika temperatury, termistor NTC 10 kΩ, wersje P i RTH Jak zakodować nowy pilot do Toyoty Yaris Hybrid?