W taborze kolejowym stosuje się akumulatory kadmowo - niklowe. Bardzo znanym producentem takich akumulatorów dla trakcji jest firma Hoppecke, mająca także przedstawicielstwo w Polsce ( www.hoppecke.com.pl ). Obecnie na terenie Warszawy jeździ jeden eksperymentalny tramwaj, w którym energia hamowania przekazywana jest do akumulatorów (600V, 100Ah). Docelowo...
Sprawdź klamkę hamulca, sterownik widzi wciśniętą i dlatego nie reaguje na gaz. Pod linką hamulca, w klamce jest mały kontrakton, sprawdź czy nie jest uszkodzony, albo czy nie odpadł magnes. Do sprawdzenia możesz wypiąć wtyczkę "brake" ze sterownika, ale wtedy nie będzie działało hamowanie z odzyskiem.
"tym bardziej że ładowana za darmo z energii hamowania" - mam u siebie odzysk z hamowania, I wiesz co to jest taki bajer ;-P także zdecydowanie nie masz pojęcia o czym piszesz...
Ma tylko hamować, odzysk energii jest dla mnie nieistotny. Mówisz o rezystorze, tylko jak to zrobić, by odbywało się automatycznie i zbytnio nie komplikowało konstrukcji?
Wszystko było by fajnie tylko sterownik nie obsługuje hamowania silnikiem jedynie go odcina po nacisnieciu klamki hamulca Jestem nowy w temacie ehulajnóg, ale wydaje mi się, że taki sterownik jak na prawym zdjęciu (mam podobny w swojej hulajnodze) obsługuje hamowanie odzyskowe, jednak jest ono stałe - jak puścisz manetkę to pojazd hamuje odzyskowo....
Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
Tak czy inaczej chyba jakiś falownik albo sterownika silnika BLDC 3y fazowego chyba potrzebujesz, o ile ta Amerykanka jest podobnie zbudowana. Akurat w swoich projektach taką topologię sterowania 3 fazowymi monsterami z odzyskiem energi wykorzystuję http://obrazki.elektroda.pl/7451702300_1... Być może czymś takim mógłbyś tą swoją Amerykanką...
Duzo naprawiam Priusow dla taxi'azy i nie masz czego sie bac wszystko jest jak w standartowym samochodzie a energia odzysku z hamowania nie polega na odzysku z ukladu hamulcowego tylko odbywa sie w skrzyni- silniku elektrycznym podczas hamowania silnikem.
5. Niemożność hamowania z odzyskiem energii (to potrafiły tylko stare konstrukcje tyrystorowe) Jesteś pewien?
http://youtu.be/COmX3JdlMBo Witam serdecznie cewki w gwiazdę kondensatory w trójką na 1,5kW po 30uf pozdrawiam
To jest podstawa bezpieczeństwa i ma znaczenie praktycznie w każdym rowerze, nawet z silnikiem przy korbie. Ponadto niektóre silniki w piastach generują odzysk przy hamowaniu - nawet te legalne. Nielegalne - tym bardziej - kasują tempomat itp
Więc jeśli nie wyskoczy, to i nie będzie hamowania i odzysku przez te diody. Inaczej cały czas byłoby hamowanie. No chyba, że się mylę. IMHO do odzysku należałoby podnieść generowane napięcie o kilka woltów (wykonalne) i wyposażyć się w akumulator, który pozwalałby na ładowanie prądem takim jak rozładowujący przy napędzaniu silnika. A do tego trzeba...
No to tniemy koszty wtedy - do tego odzysk przy hamowaniu u można nawet klimatyzacje uruchomić i grzanie kabiny (zależnie od potrzeb i warunków).
Niestety jesteś skażony i myślisz tylko przez swój pryzmat. Nie wiem co wozisz do klientów ale niektórym wystarczy Tesla. Uwierz jest takich osób sporo. Odnośnie kuriera to wyobraź sobie że Inpost już od dawna jeździ elektrykami i stale je dokupuje (nissan NS200). Tak naprawdę kurier a szczególnie w mieście nie robi tylu km. Mało tego większość z nich...
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Czyli oprócz detekcji uślizgu podczas ruszania i jazdy musisz jeszcze zaimplementować namiastkę ABSu :D, tak żeby przy gwałtownym hamowaniu (np. przycisk "grzyb" awaryjnego zatrzymania) nie powodował niekontrolowanego ruchu. ... słuszna uwaga. Drivery silników umożliwiają hamowanie z odzyskiem? Coraz ciekawiej się zapowiada. To drivery za kilkaset...
Ładny. Jaki był przybliżony koszt? Czy ten sterownik/BMS umożliwia odzysk energii przy hamowaniu?
ja spotkałem się też z hamowaniem z odzyskiem energii i oddawanie jej do sieci rozwiązanie z falownikiem niestety koszt 7.5 kw to ok 5 000 zł
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Jest taka opcja, w swoim skuterze dorobiłem odzysk w czasie hamowania. Jeśli nie masz doświadczenia, prościej wymienić sterownik
Kiedyś zastanawiałem się nad użyciem czterech alternatorów po jednym na koło. Chodziło mi o to że w czasie „pracy silnikowej” traktowane by były jako silniki trójfazowe i łatwo można wykonać hamowanie z odzyskiem . Oczywiście sterowanie PWM-em w obie strony.
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Czy to nie jest odzysk energii hamowania w napędach elektrycznych. Do gniazdka podłączona jest przetwornica DC/AC z szyny DC falownika? A tym urządzeniem jest winda?
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
To była pierwsza awaria i w ogóle pierwsza wizyta w serwisie nie licząc tych nieszczęsnych zderzaków. Filtr kabinowy K1330 i przyzwoite wycieraczki kosztują mniej niż 150zł za komplet. Nie wiem czy doczekam wymiany klocków czy tarcz bo te się prawie nie zużywają. Główne hamowanie odbywa się silnikiem z odzyskiem energii. Tarcze wiecznie pokryte rdzawym...
Po prostu - każda technologia ma swoje ograniczenia... W jednych zastosowaniach się sprawdza - w innych już niekoniecznie. I tak odzysk energii hamowania byłby rewelacją w miejskich autobusach, śmieciarkach i innych pojazdach co cały czas ruszają tylko po to aby za chwilę się zatrzymać. Tam ma to sens ekonomiczny. A w pojeździe, który z założenia ma...
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Proponuję podłączyć sterownik z innej fazy lub innego miejsca hali lub wręcz z innego zasilacza. Jeżeli to nie pomoże eliminować (np.odłączać urządzenia) zakłócenia w maszynie: falowniki, duże pojemności np. sprzęgła, elektromagnesy. Sprawdzić czy są urzadzenia do hamowania lub odzysku energii. Jeżeli to nie pomoże to wymienić lub zamienić jednostkę...
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
Witam. Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce. Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro. I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten...
Sieci tramwajowe najczęściej mają 600V DC , to może by się dało to jakoś pożenić :). Zwłaszcza, że w wypadku tramwajów nie zawsze można wykorzystać odzysk energii hamowania.
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
Tak są zapracowani że nie wyjaśnią jeszcze długo jak działa EPAR . Kilkadziesiąt postów wcześniej były podawane patenty których właścicielami są P.Łagiewka oraz prof. Gomuła i inni . Obecnie nie posiadają patentu na EPAR? Do Zbyszek Kopeć: Układ odzysku energii hamowania KERS i magazynowania jej w kole zamachowym ma znacznie dłuższą historię bo sięga...
Zwracam uwagę na to, że spalanie w cyklu miejskim jest niższe niż na trasie. Nieosiągalne dla samochodów spalinowych. Tylko dlatego, że na trasie jedziemy z większą prędkością czyli zużywamy więcej kWh/100km. Odzysk energii przy hamowaniu to nie PM, zawsze odzyskamy mniej niż 100%.
Domyślnie jest sygnał niski, Po nacisnięciu hamulca ma być wysoki. Ale w przypadku rezystora, obawiam się podać pełne 5V na wejscie sygnału (bez ograniczenia prądu). Tak wyczytałem na forach zagranicznych. Zatem bezpieczniej będzie podać przez tranzystor. Mamy ograniczenie prądu Dodano po 11 Jeszcze jedno pytanie, hulajnoga ma odzyskiwanie energii...
Masz na myśli ładowanie przez sterownik do BMS-a ładowanie /regenem/odzysk energii przy hamowaniu,czy coś innego masz na myśli
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Aż się prosi o jakiś system odzysku energii z hamowania do doładowywania akumulatorów :D
Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D Masz odzysk energii przy hamowaniu.
Te systemy tak działają, a jak kto obmyślił algorytm to bogowie znają. Trzeba porównać rzeczywiste napięcie ładowania z żądaniem sterownika, najczęściej sterownik silnika, czasem body czy jak tam zwą (centralna elektronika nadwozia nazwijmy umownie). Do tego dodajmy inteligentną klemę, najczęściej z komunikacją na LINie, licznik cykli ładowania, adaptację...
Mam Oktawię i hamuję biegami; jadąc od kolegi jadę 3 kilometry pod górę, wracając cały czas (a to kilka minut) hamuję biegami, różnymi w zależności od spadku terenu, najczęściej takim biegiem, jakim wjeżdżałem pod górę. Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk...
Kilku niedouczonych "moderatów" już niejedokrotnie blokowało mi konto jak pisałem o FES do do magazynowania i odzysku energii hamowania, jako alternatywa dla "lipnych" acu Konkrety proszę.
Kybernetes wiesz dobrze jak sa uzwajane silniki o wolnych obrotach, 3, 6, 9, 12, itp. liczba c ewek. Dodaj do tego sterowanie czestotliwoscia i masz silnik o duzej rozpietosci obrotow jak w "direct drive" (naped bezposredni) , a ze masz duza liczbe cewek oraz uzwojone jest jak 3 fazowy silnik to daje ci to przelozenie o ktorym pisales, ale bez zebatek....
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
Dodatkowo stosowana jest przeciwwaga, przez co winda zjeżdżająca w dół nie rozpędza się siłą ciężkości. W tym przypadku przeciwwaga jest systemem odzysku energii. Odnośnie KERSa, rzeczywiście czas hamowania, w stosunku do czasu przestoju windy jest dość znikomy, więc odzysk energii będzie niewielki...
A że tak spytam z ciekawości, jest takie urządzenie odpowiadające m.in. w tramwajach na odzysk energii podczas hamowania, czy w tym przypadku można by coś takiego zastosować?
Witam "Jest to moc pobierana przez silnik,a do tego dochodzi sprawność silnika czyli ilość mocy elektrycznej zamieniana na mechaniczną." Oczywiście jest to moc odbiorcza, czyli odbiornika energii elektrycznej jakim jest wiertarka. Natomiast ważną jest też moc użyteczna, czyli moc "na wale maszyny" Dlatego w napędach częściej używa się pojęcia mocy użytecznej,...
6 A Ty chcesz tym BLDC kręcić całym silnikiem, czy tylko odzysk energii przy hamowaniu, czy jak jeszcze inaczej ma to pracować według Twoich założeń?
Na łodziach podwodnych maszynka pracuje raz jako prądnica a raz jako silnik, to samo w elektrowniach szczytowo-pompowych. A odzysk energii przy hamowaniu tramwaju !!!
Po kilku próbach powstaje powoli sterownik z odzyskiem energii z hamowania. Niestety raczej niewiele tego prądu będzie bo silnik obciążony przetwornicą BOOST bardzo szybko wytraca obroty, no chyba że było by z górki...
Nic nie piszą o czasie pracy. Zastanawia mnie stwierdzenie rekuperacja w pojeżdzie. Może ktoś wyjaśni. Rekuperacja w sensie odzysk energii z hamowania.
Dobrym wyjściem by było zrobić napęd przez wolnobieg, z górki by się turlał bez oporów silnika. Ale jak chce zrobić odzysk prądu przy hamowaniu to wtedy się tak nie uda.
Niestety ale to tak nie działa. Wiem jak to działa :D. Dopóki wieje z bezpieczną dla turbin prędkością, niezagrażającą konstrukcji to jest ok. Chyba nawet wczoraj w jakimś serwisie informacyjnym czytałem że "turbiny wiatrowe wykręciły kolejny rekord a to jeszcze nie koniec". Mało tego, do hamowania trzeba użyć energii zewnętrznej - ot, taki paradoks...
W sumie największy wydatek to skrzynia biegów - w niej siedzą te wszystkie ustrojstwa, odzysk siły hamowania, silnik/silniki itp. Kolejna sprawa to inverter no i baterie. Al inverter to ok 1000$ Baterie z rocznego samochodu to ok 900$. Skrzynia ok 1400$
Tak rama falcon. Załączanie odzysku energii mogę mieć poprzez czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, poprzez puszczenie manetki gazu lub dołożyć druga manetkę jak do gazu i płynnie hamować silnikiem. Obecnie mam ustawione hamowanie manetka gazu i prąd odzysku ładowania ustawiony na 30A w baterie i mogę go dowolnie zmieniać (tyle mi odpowiada). Czujnik...
Ten hamulec cierny to mi pasuje na hamowanie awaryjne, może nawet pod wyłącznik awaryjny. Odzysk albo hamowanie rezystorem (przez chopper PWM) nie jest przesadnie skuteczne. Co innego hamowanie przeciwwłączeniem ale to chyba szybko wykończy baterie. Dziecko na pojeździe typu SAM na drodze albo publicznym chodniku ... kiepski pomysł. Tylko własny plac...
Odzysk prądu podczas hamowania odbywa się i w hybrydach https://m.youtube.com/watch?v=EWScwVUPex... Może naprowadzę jest taka V max moc której nie przekroczy choćby i dwa razy mocniej wiało. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Przestudiowałem źródło i widzę, że nazwa "Fully-electric' Brake" jest myląca gdyż jest to hamulec hydrauliczny ze wspomaganiem elektrycznym,które tak steruje siłą hamowania aby ją zmniejszyć w czasie hamowania silnikiem z odzyskiem energii (rekuperacja). Równie dobrze można by sobie wyobrazić taki układ z klasycznym serwem, które jest zasilane regulowanym...
Zapewne tak, jak jest w obecnych samochodach elektrycznych. Silnik asynchroniczny, zapewne trójfazowy sterowany przez inteligentną elektronikę. Samochód taki można sobie wyobrazić jako urządzenie gromadzące energię, a hamowanie silnikiem (czyli odzysk energii do baterii) jest płynne i uzależnione w samochodzie od stopnia naciśnięcia hamulca a w układzie...
Wózek był wyposażony nawet w układ odzysku energii podczas hamowania czy zjazdu... więc sterowanie raczej odpada... mi się wydaje że to coś ze sprawnością silnika w zależności od prędkości i obciążenia... ale nie znalazłem na to poparcia w literaturze...
Witam . Bmw E91 Lci 318i n43 z odzyskiem energii z siły hamowania , akumulator zainstalowany AGM 95ah , ładuje aku przez bolce pod maską prostownikiem do AGM który pokazuje procent naładowania , akumulator maksymalnie idzie naładować do 70% Czy to normalne ?
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Witam! Chcę zbudować sterownik do czterech silników DC połączonych równolegle 250W/24V każdy. Sterownik ma za zadanie również hamować silnikami ( bez odzysku energii ) stąd wybór half-bridge FAN73933. Nie wiem w jaki sposób obliczyć ile równolegle połączonych tranzystorów MOSFET może być sterowanych w jednej gałęzi pół mostka, aby zapewnić właściwe...
Na 13kW 120mm² to trochę przesada. ILE???? 25 mm² wydaje się wszystkim, co do takiej instalacji można dać... --- Jeszcze jedno. Winda ma albo silnik 3 fazowy dwubiegowy z hamulcem, albo własny układ sterowania z falownikiem. W obu przypadkach zasilanie jej z zewnętrznego falownika jest - delikatnie mówiąc - ryzykowne. W pierwszym przypadku...
Przyszłość to silnik elektryczny połączony ze spalinowym, lepiej zamontować elektryczny na przodzie. Silnik - prądnica, jak w autach hybrydowych, taki hybrydowy jednoślad. Spalinowy napędza motor i ładuje akumulator. Kiedy spalinowy wyłączony, pracuje elektryczny. Plus odzysk energii z hamowania. To mogłoby odnieść nawet rynkowy sukces. Te dwa silniki...
Takie mam pytanie do autora, mianowicie: jak jest tutaj dokonywany pomiar prędkości obrotowej? Jest na to kilka sposobów i rozważam, który najlepiej by się nadawł. Aktualnie jestem w trakcie konstruowania sterownika do takiego samego silnika ale w topologii pełnego mostka H na tworniku z odzyskiem energii z hamowania.
Nie wiem w jaki sposób sterowany mostek IGBT ma umożliwić odzysk energii. Taką rolę pełni chopper, który stanowi jeden klucz IGBT podłączony z rezystorem hamującym (lub innym obciążeniem np. żarówki). Silnik hamuje (praca tzw. falownikowa) napięcie na kondensatorach rośnie, załącza się chopper energia trafia na rezystor lub żarówki. Tę funkcję trudno...
Sterowanie tyrystora nie jest bardziej skomplikowane niż tranzystora, przy tych mocach to nie prosta regulacja napięciem a wyłącznie układy impulsowe (PWM). Na tranzystorach nie zrobisz hamowania z odzyskiem energii do sieci, a na tyrystorach to kwestia odpowiedniego wysterowania. Chyba nie chcesz hamować i tracić 30 kW w opornikach? Nie wiem czy jest...
Witam zwykły regulator samochodowy małej mocy sie nie nada do przeróbki... albo będzie działał do 17v a dalej będzie sie gubił na sprzężeniu zwrotnym.... poszukaj gotowca w linku są takie z odzyskiem mocy z hamowania: http://www.ekonapedy.com/ Pozdr.
Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Nie ''powinno rosnąć'' a może rosnąć bo napięcie gazowania jest wyższe przy niższej temperaturze, niemniej zimowe napięcie ładowania równe 14,9V uważam za zbyt wysokie. Ja rozumiem, że ci się nie podoba, ale tak jest w wielu pojazdach i...
Tutaj rozpatrują różne sposoby na odzysk i magazynowanie energii hamowania (i nie tylko) w pojazdach: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1...
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Są falowniki (nawet wiele ) z wyprowadzonym potencjałem napięcia stałego. Zewnętrzna magistrala DC, opcja do pracy z odzyskiem przy hamowaniu silnikami itp. Na pewno jest to w danfosach serii VLT FC300, zdaje się ze w produktach LG znajdziesz taki wariant chyba jeszcze w NORDach widziałem taką możliwość. Oczywiście są to falowniki opisane jako 3 fazowe...
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Natomiast właściciel uparł się by mu tak owe prądy ustawić bo przy wyłączeniu falownika, silnik i łopaty silnika dalej pracują , a że są w rurze wentylacyjnej przy cofaniu powietrza będą działały jak prądnica i mogą uszkodzić falownik. Szczątkowy magnetyzm zawsze jest, ale bez przesady praktycznie nic nie popłynie jak nie ma wzbudzenia. Z resztą niektóre...
Nie oszczędza paliwa. To błąd rozumowania. Oszczędza czas. Ekipa wysyłająca statek kosmiczny chce aby doleciał możliwie szybko (aby dożyli czasów jako doleci tam gdzie miał dolecieć). Więc albo skorzysta z większej ilości paliwa, albo z asysty. Jednak asysta nic nie dokłada poza zmniejszeniem czasu. Na mniejszej ilości paliwa doleciało by się tak samo...
Witam po przerwie. Korzystając z odrobiny czasu wysyłam schemat układu sterującego silnikami. Ja użyłem silników 100W 24V bo takie miałem. Przy pełnym obciążeniu biorą one lekko ponad 5A. Próbowałem zasilić je z moich akumulatorów przy zablokowanym układzie napędowym i zmierzyć prąd i wyszło 23A. Więc zrobiłem układ wytrzymujący 32A (o ile dobrze pamiętam...
Po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi około 14,3 V czyli jak najbardziej prawidłowo, jednak gdy przejadę jakiś dystans napięcie spada do ok. 12,3 - 13,6 V i waha się w trakcie jazdy w tym mnie więcej zakresie. Czy słyszeliście o takich układach? Zauważ, czy podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta powyżej 14V. Jeśli tak, to wszystko...
Witam - nie będzie lepiej wykorzystać gotowy falownik np z wózka widłowego - z tego co wiem to np Jungheinrich stosuje do napędu wózków falowniki trójfazowe na napięciu 80VDC z odzyskiem energii przy hamowaniu . Sterownik jest raczej jakiejś konkretnej mocy bo pracuje w wózku elektrycznym o udźwigu 5 ton . Jak chcesz to podam Ci dokładne dane tego ustrojstwa...
Po 25 latach w tej branży na pewno nadal mam, nikt nie jest doskonały. Ale wiesz że teoria swoje a praktyka swoje? Ja się trzymam tego co widziałem, nie rozgaduję pierdół zasłyszanych od kogoś. Pewnie gdybym nie widział to bym się z Tobą zgodził, ale jednak widziałem. Ale ja nie rozgaduję pierdół zasłyszanych od kogoś, bo także działam w tej branży....
reklamuja te Yariski ktore palą 3 litry na 100 ale to nierealne w trasie gdyż jadąc 100km h szybko sie rozladuje akumulator i załączy sie po 50km trasy silnik spalinowy i normalne spalanie bo rekuperacja wynika z energii hamowania a w trasie zadko sie hamuje . Wniosek ze fura tylko do miasta gdy często sie przyspiesza i czesto hamuje. odwrotnosc spalinowego...
chcesz połaczyć akumulatory-polaczonymi w szereg na 120 V (10 akumulatorow) ok tu rodzi się problem ładowania zwykłym prostownikiem trzeba by je odłączyc od szeregu i połaczyc po kilka rónolegle i ladowac zwykłym prostownikiem na 12V Prościej zrobić ładowarkę tyrystorową bezpośrednio z sieci. Przynajmniej prąd będzie 10xmniejszy (uwaga na bezpieczeństwo)....
Koledzy (at)Eryk1000 (at)manekinen , ktoś odkopał, a ja skorzystam :wink: myślałem o zmodyfikowaniu roweru, aby bardziej komfortowo wracać z pracy(no i zacząć jeździć do niej :P ), chodzi mi konkretnie o podjazd pod górkę, żeby silnik coś wspomógł, coś polecicie, albo raczej odradzicie(głównie silnik, sterownik)? Jak jeszcze wygląda odzysk energii przy...
Dobry falownik ma wejście na szyne DC - nie ma co przerabiać. Ewentualnie można by dołożyć elektrolitów żeby więcej energii z hamowania szło na odzyska zamiast w atmosferę. Polska język trudna język - nie czepiajmy sie moderatora, że dba o poziom - jego obowiązek! Nie wiem czemu piszesz o U/f - z falownika raczej wykorzystasz wektorowe, jeśli masz ruszyć...
Gratuluję fajnego projektu, od razu nasuwają się pytania: w jaki sposób przebiega proces hamowania i czy jest możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania? Hamuje się silnikami tzw hamulec elektrodynamiczny, zastosowane ESC nie maja funkcji odzysku energii.
hmmm...Domyślam się, że chodzi o odzysk enegii pochodzącej w wyniku hamowania taboru kolejowego, tramwaju lub innego pojazdu zasilanego z trakcji elektrycznej bo tylko taki sposób zasilania umożliwia bezproblemowo przepływ energii elektrycznej w oba kierunki.A napędzany w jakikolwiek inny sposób silnik/prądnica to już......elektrownia.
jak do pracy jest z 15km i ma sie jako taka pewnosc ze tak bedzie (no bo przeciez po to przerabiamy czy budujemy) to najtaniej pociagnac sobie jakas siec jak do trolejbusa, a nie wozic tone albo dwie akumulatorow. zeby obecnie sensownie napedzac pojazd przy pomocy silnikow elektrycznych musi byc punkt pierwszy pojazd maksymalnie lekki. np rower. dolorzyc...
Sorki że nie odezwałem się odrazu , trochę mnie nie było.... Odnosnie napędu to widziałem na Wolumenie kompletne zespoły od wiertarek aku na różne napięcia razem z przekładnią planetarną i sprzęgłem przeciążeniowym ( cena ok 25-30PLN za szt. Można by się pokusić o 4x4 :D , a sprzęgła przeciążeniowe dadzą namiastkę ESR 8O . Planetarka umożliwi hamowanie...
Wybrał 126 BIS bo może akurat taki miał :) Jeśli miałbym na to ochotę i czas (z tym najgorzej) to może bym się też pobawił w takie coś. Ale wybrał bym raczej samochód z przednim napędem, bo lepiej można ustawić środek ciężkości. Skrzynia biegów i cała przekładnia z mechanizmem różnicowym to tylko źródło strat mocy. Koło zamachowe powoduje zmniejszenie...
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
zwarcie uzwojeń spowoduje po prostu ograniczenie pracy prądnicowej do jakiejś minimalnej mocy, przez co będzie nie będzie ani hamował znacząco, ani przyśpieszał. Aż w końcu odparują uzwojenia. Każde uzwojenie ma ograniczoną pojemność cieplną, a w silniku BLDC masz magnesy stałe. Gdzieś energia musi być odebrana, na zwarciu pójdzie w uzwojenia i przewody....
Więc, czy np akumulator 12v, 8ah, o prądzie rozruchowym 124 A da sobie radę? ( oczywiście muszą być trzy, żeby uzyskać 36 v) Można ładować zwykłym prostownikiem? Prądowo da sobie radę. Ale dokładnie jaki to akumulator? Kwasowo-ołowiowy? Jeśli tak to czy jest to zwykły aku czy żelowy? Jest to silnik prądu stałego, więc jeśli będę jechał z górki bez...
Wydaje mi się, że przyszłościowe rozwiązanie (które już teraz technicznie istnieje) to ogniwa paliwowe na wodór. Wodór można produkować przez elektrolizę, można go magazynować, a potem - w miarę potrzeby - używać albo do napędu pojazdów (ogniwa paliwowe + silniki elektryczne -> hamowanie z odzyskiem energii), albo do oświetlenia lub ogrzewania domów....
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
Można każdy. Drogo - raczej sie ne zwróci. Awaryjność - jak kazdego urządzenia - a to tranzystorek w elektronice a to łożysko w silniku. A myślałeś ile nieodzownych urządzeń w zwykłym samochodzie powszechnych w elektrycznym musi być zasilane z baterii? Wspomaganie hamulca - jakaś vakupompa - od bidy można napędzić z kół - będzie niewielki odzysk przy...
odzysk hamować hamować odzysk energia odzysk energia hamować
napełnianie kartridży canon evohome honeywell akumulator skuter elektryczny
Jak przerobić włącznik w nawilżaczu U-Smiler QZ3.5L? Schemat podłączenia przewodów zapłonowych w Linde H16