Czy można wykorzystać to zjawisko do tego aby hamować moją hulajnogę ? Owszem. Tak hamują tramwaje czy inne pojazdy el.. Nazywa się to hamowaniem prądnicowym. Czy zwierając przewody nie szkodzę aby silnikowi? Nie. Co należy zrobić aby zainstalować takie koło symetrycznie pod kierownicą Zastosowac silnik z wałem (osią) przelotowym.
Witam. Jeżeli zasilasz silnik przez prostownik niesterowalny (diodowy) to nie ma sensu przeprowadzania takiej symulacji (hamowanie prądnicowe). Tak jak napisałeś nie da się przepchać energii z silnika do sieci, operując tylko na diodach. Hamowanie przeciwwłączeniem zadziała. przy zasilaniu jednopulsowym po zamianie biegunowości będzie wymuszony przepływ...
Hmm niebardzo rozumiem poco falownik do silnka pr stałego, zeby odzyskiwać energie podczas hamowania prądnicowego wystarczy zwykły prostownik sterowany. Jeżeli silnik przechodzi do hamowania prądnicowego to prostownik sterowany przechodzi do pracy falownikowej staje się tzw. falownikiem o komutacji sieciowej. Pozdrawiam
A wracając trochę do pierwszego pytania to czy ktoś spotkał się w praktyce z wykorzystaniem hamowania prądnicowego silnika,bo przecież jest taki rodzaj hamowania
ale przy zatrzymaniu, to zasilanie jest wyłączone, więc skąd iskrzenie? Bo wyłącznik sieciowy wyłączajac zasilanie zwiera silnik, ktory hamuje pracą prądnicową. (at)kozi59 Na tych fotkach nic nie wiadać, zrób porzadne.
(at)atom - dioda przejmie tyle prądu ile będzie miał silnik w danym momencie. Rozruch, blokada kół czy hamowanie prądnicowe - w każdym z tych przypadków dostanie w d...
Zrób hamulec z prawdziwego zdarzenia, by prądem nie hamować. Tak trochę to bez sensu... A dlaczegoż to, ,,bez sensu" ? Można oczywiście uzupełnić ten pojazd hamulcem mechanicznym, nawet hydraulicznym, ale hamowanie prądnicowe w takim przypadku jest i proste w realizacji i sprawne, szczególnie przy tym typie silnika.
W twoim rysunku rzeczywiście robi się zwarcie. Zastosowano tu podwójny wyłącznik i hamowanie prądnicowe silnika w celu poprawy bezpieczeństwa. Położenie wyłącznikow - oba zwarte zestyki NO w obu wyłącznikach - silnik pracuje jako szeregowy komutatorowy. Po puszczeniu przyciskow wyłączniki stają sie NC dla silnika, a NO dla sieci i oba zwierają silnik...
Hamowanie prądnicowe silnika prądu stałego zachodzi wówczas gdy jest on napędzany z prędkością większą od prędkości idealnego stanu jałowego. Kierunek prądu zmienia się na przeciwny niż przy pracy silnikowej i maszyna oddaje energię elektryczną do sieci.
Witam. Co myślicie o takiej sytuacji, Jest układ falownika, który zasila i steruje sprężarką zmienno prędkościową. Niestety jest czuły na warunki zasilania (widełki 220-240 -ale realnie jeszcze czulszy) i rozłącza tak układ z 15 razy dziennie, Tzn. wyłączy na 30sekund, odstoi 60sekund i sam rusza. Nie jest to realizowane jako hamowanie prądnicowe, tylko...
Hamowanie prądnicowe to też praca prądnicowa i oddawanie energii do sieci. Cobyście nie pisali to faktem jest, że silnik asynchroniczny jest maszyną odwracalną. Oczywiście do wzbudzenia prądnicy asynchronicznej potrzebna jest moc bierna, ale w sieci jest jej dostatek. Charakterystyka poślizg-moment obrotowy jest symetryczna. Po co przywoływać Pana Leonarda...
Witam. Jeśli chcesz stosować klucze tranzystorowe, to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie MOSFET'a. Główną zaletą jest zminimalizowanie strat. Moje wątpliwości budzi założenie o hamowaniu przeciwprądem. Jeśli silnik nie jest przystosowany do takiej pracy, to może ono doprowadzić do szybkiego zniszczenia. Proponowałbym zastosować hamowanie prądnicowe....
Przekształtniki ogromnie ułatwiają stosowanie maszyn w szerszy sposób - przykładowo możesz nie tylko włączyć/wyłączyć silnik ale też określić jak dokładnie ma wyglądać jego start oraz zatrzymanie, przebieg pracy a nawet wykorzystać warunki pracy do tego, żeby zwrócić energię do sieci zasilającej (hamowanie prądnicowe). Nie musisz się tu aż tak martwić...
Witam! Dla hamowania prądnicowego falownika 5,5 kW winien być zamontowany rezystor hamujący o rezystancji minimalnej 50 omów (przy rezystancj 70 omów 100% moment hamujący).Minimalna moc opornika dla 5,5 kW to 850W. Wyślij na PW swój adres mailowy to podeślę kompletną polską instrukcję falownika SJ200 Pozdrawiam
(at)pixelx Bo wtedy silnik przechodzi w pracę prądnicową. Przemiennik zmienia ( zmniejsza przy hamowaniu) częstotliwość synchroniczną a wirująca masa na wale ma prędkość większą od synchronicznej wtedy generowana jest energia. https://obrazki.elektroda.pl/9703127900_...
maszyny asynchroniczne mogą pracowac jedynie jako prądnice przy hamowaniu prądnicowym (odzyskowym) poslizg musi byc mnieszy od zera (s<0) napomiast predkośc wieksza od prędkosci synchronicznej n>n1. Wynika z tego ze silnik musi byc dodatkowo napedzany i sam sie staje hamulcem (odwraca sie fazy napiecia) po dokładniejsze informacje proponuje dowolna...
Praca "prądnicowa" silnika na wspólne obciążenie to hamowanie. Można tego uniknąć łącząc każdy silnik do zasilania przez diodę. Wtedy wirnik sinika który się nie "przykłada" do napędu będzie wnosić tylko opory tarcia łożysk, ewentualnie jeszcze jakieś tam siły bezwładności.
Może się mylę, nie mniej usiłujesz nagiąć zasady poprawnej budowy tego typu układów do tego czego oczekujesz przy użyciu tego co masz. Obawiam się, że zasady nie zrobią dla ciebie wyjątku. Aby to miało sens falownik odpowiedniego typu powinien umieć wykryć pracę prądnicową, zmieniać tryb pracy i w sposób kontrolowany doładowywać akumulatory i to bez...
Do Jarkon2. Myślę, że zgodnie z zasadą zachowania pędu lepiej byłoby w pędniku nie stosować dużych mas. Właściwie powinno się sterować ich wielkością, na przykład poprzez prędkość przedmiotowego równania (po jego przekształceniu). Czyli jakaś masa (elementu efektywnego oczywiście), większa od 0 musiałaby być (mnożenie przez zero jest " nie wydajne")....
Ok, ale odnosząc się do tego co ja napisałem powyżej, to jest to racja czy nie? Prosziłbym bardzo o konkretne odpowiedzi na moje punkty. Pozdrawiam. W ogólnym przypadku nie masz racji. ad 1. Załóżmy że napięcie na silnik podajesz z PWM z wypełnieniem 50%, wszystko zależy jaki prąd płynie w obwodzie. Prąd w obwodzie zależy z kolei od wielu czynników:...
Kolegom pomyliła się praca prądnicowa silnika asynchronicznego do hamowania windy. Jeżeli podłączony silnik do faz rozpędzimy do prędkości wyższej niż jego prędkość znamionowa to przejdzie w pracę prądnicową i odda energie do sieci ale sprawność takiego układy jest bardzo niska. Bez sieci nie ma mowy o pracy prądnicowej. Jak chcemy zrobić z niego prądnicę...
W przypadku swobodnego hamowania. Oba tyrystory są wyłączone. Na wykresie jest to opisane, napięcie nie zmienia znaku, a prąd zmienia się na przeciwny, czyli mamy pracę prądnicową. Obwód zamykany jest przez D1. Gdyby uruchomić T2 przy wyłączonym T1 w czasie hamowania, to będzie ono wymuszone i obwód zamknie się na krótko przez tyrystor T2.
Zwarcie silnika działa przy pracy prądnicowej i słabnie przy zmniejszaniu obrotów. Hamowanie przeciwprądem jest skuteczniejsze. Wystarczy że go wyłączysz po zahamowaniu silnika. Po eksperymentach można zastosować czasówkę.
Z magnesami może być kawałek zwykłej stali; ale z cewką lepiej mieć rdzeń ze stali krzemowej (blacha prądnicowa, albo transformatorowa) - zwykła będzie dawać hamowanie z powodu histerezy i prądów wirowych.
to i ja elgregor bede miał pytanko wiem co to jest czoper i rozumie jego zasade działania, ale nie rozumie kiedy silnik oddaje energię do układu spowrotem. to znaczy w jaki sposób hamuje się silnikiem żeby oddawał enrgię do układu? czy to jest wynik indukcji na uzwojeniach silnika przy hamowaniu prądem stałym? Nie, przy hamowaniu prądem stałym energia...
W dawnych czasach sprężarka posiadała koło zamachowe. Przy nawrotach układu korbowego silnik ma "przechlapane". Biedaczysko musi zatrzymać rozpędzony tłok z korbowodem w zwrotnym położeniu (hamowanie może nawet praca prądnicowa) Za chwilę ma pod górę bo trzeba rozpędzić tłok z korbowodem w stronę przeciwną. Sinusoida obciążenia ma częstotliwość około:...
Wydaje mi się, że gdy przekształtnik pracuje jako falownik i zasila silnik wtedy te diody nie mają znaczenia. Zgadza się. Jednak gdy na zaciski wyjściowe podasz napięcie ( praca prądnicowa silnika ), pracują jak zwykły mostek.
Stosuje się powszechnie trzy rodzaje sposobów hamowania: 1. mechaniczne 2.przeciwprądowe 3. prądem stałym 4. praca prądnicowa silnika. Oddzielnym zagadnieniem jest utylizacja energii elektrycznej odebranej hamującemu silnikowi zasilanemu z falownika. No i hamowanie silników innych niż klatkowy ;)
Do zaciskow 87 i 88 podpięty jest silnik asynch.6Kv. Ogarnijcie porządnie to Kolego :D Bo mnie to wygląda na typowy, półmostkowy sterownik silnika prądu stałego, obcowzbudnego, co dodatkowo zdaje się potwierdzać amperomierz z bocznikiem. Jeżeli zaś ma być to układ hamowania dynamicznego silnika asynchronicznego (pierścieniowego lub klatkowego) prądem...
W napędzie, gdzie moment zwrotny hamowania jest niewielki można przyjąć moc rezystora ok. 20% mocy silnika. Tam, gdzie moment zwrotny będzie duży a czas wyhamowania długi moc rezystora może sięgnąć nawet 75% mocy silnika. Stąd ważna jest informacja co ten silnik napędza i jaki jest tryb i czas hamowania. Rezystancja rezystora powinna być zbliżona (ale...
[quote="krzychol66 [/quote] Jak to co się zaczyna dziać? Pomijając stan nieustalony napięć i prądów w uzwojeniach w chwili komutacji, masz hamowanie ze zwrotem energii do sieci (praca prądnicowa), aż silnik zwolni do nowej prędkości synchronicznej. Poniżej tej prędkości następuje praca silnikowa z momentem rosnącym w miarę spadku prędkości, aż moment...
Jak wcześniej pisałem nie zapoznałem się z całością tematu ;/ więc sory za nie wiedze ;) praca prądnicowa to praca przy której silnik hamuje napędzaną maszynę kiedy jest odłączone napięcie a w obw. stojana włączony jest odbiornik a praca samowzbudnego generatora asynchronicznego (to co badam na pracowni) zmontowałem układ z : Silnika bocznikowego n=2000...
mozna probowac odzyskac jakas energie przy hamowaniu ale nie sadze zeby to byly jakies wielkie oszczednosci. Przy jeździe po mieście kilka %, poza miastem jeszcze mniej. Tak jak już napisano temat był już wałkowany. Dla uzyskania sensownych parametrów trakcyjnych malucha trzeba by dać silnik na jakieś 15kW. Żeby się dało nim jeździć - jakieś 5-10 kW....
No pisałem przecież, że tego nie wiem. Nie zmierzyłem tego w trakcie pomiarów bo nie mam przy sobie miernika prądu DC. Amperomierza do hamulca też nigdzie nie ma. Nie wiem czy on faktycznie już przy 10% mocy daje 63A. Wiem, że przy 10% wywala mi zabezpieczenie 63A. Wszystkie wskaźniki jakie mam dostępne na panelu dotyczą TYLKO silnika badanego. Nie...
Poszukam jeszcze czegoś z tego tematu tylko na poziomie technicznym. Jednak zaczynam się domyślać, o co chodzi nauczycielowi. W momencie kiedy płynie prąd wzbudzenia, silnik pracuje także jako PRĄDNICA. Dzieje się tak dlatego, że strumień elektromagnetyczny (kiedy płynie prąd) z uzwojenia wzbudzenia indukuje SEM w uzwojeniu twornika, ale przeciwnie...
Tak na prawdę, to falownik hamując silnik, sam wprowadza go w stan pracy prądnicowej. I nie ma tutaj żadnego dodatkowego układu prostującego. Tą samą drogą którą zasila się silnik podczas pracy, płynie prąd hamowania, tylko w drugą stronę. http://obrazki.elektroda.pl/7381561300_1... Na pierwszym rysunku jest typowy falownik bez zwrotu...
Jeszcze raz - JAKI manekin? Cały czas zadajesz błędne pytania i oczekujesz odpowiedzi, które nie wynikają ze stawianych pytań. Manekin nic nie przejdzie, bo "manekin" z definicji jest obiektem nieruchomym. Ile jest w stanie przejść manekin (robot) o dwóch nogach Twojej postury.. ? Przejdzie 100Km względem twoich 500 Km To fajnie. A chodziłeś kiedyś...
Nie zrozumiałeś do końca :) Rezystor, jaki by nie był, jak jest prawidłowo dobrany to ma wytracić energię zwracaną do mostka stałoprądowego (szyny DC) przez napęd w trybuie pracy prądnicowej i nic tam więcej nie ma prawa być podłączane. Czujnik termiczny/PTC czy inne_coś_tam ma sprawdzać temperaturę rezystora i jak jest niedobrze to przerwać obwód sterowania...
Też można na FWD, ale musisz mieć wtedy 2 kanały PWM, jeden dla fwd i drugi dla rev, a ENA jest wspólne więc tak chyba łatwiej. ENA jest sprytnym rozwiązaniem jak stosunkowo tanim kosztem elementów móc wysterować obie pary tranzystorów dodatkowo zabezpieczając się przed zwarciem skrośnym. Przy obecnych diodach zwrotnych mając FWD i REV na 1, a /ENA...
Taki obwód z rezystorem (mylnie przeze mnie nazywanym ) hamującym działa w ten sposób że falownik kontroluje napięcie na szynie DC. Jeżeli napięcie wzrośnie powyżej określonej wartości np z powodu wejścia silnika w pracę prądnicową (przekroczenie prędkości synchronicznej) wówczas dołącza do szyny DC rezystor dużej mocy by zbić to napięcie. Jeśli napięcie...
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
nie dramatyzował bym :), obecnie używam dwóch solarów 5W (po jednym na 20000 mAh power bank) i jestem w stanie wytrwać do trzech dni bez ładowania z sieci Jak dla mnie to byłoby sporo. 10-15 W elektrycznej mocy to jakieś 25 W "na nogach". Jak pisałem przy długotrwałej jeździe masz 50 W "na nogach". Czyli będziesz musiał zwiększyć wysiłek o połowę....
silniki W silniku spalinowym masz obroty biegu jałowego i w związku z tym jedziesz nawet kiedy stoisz. Ale rozważmy silnik elektryczny. Silnik AC (często stosowany w samochodach, będę chciał go użyć we własnym) ma spadek napięcia na rezystancji uzwojeń a jego napięcie robocze jest proporcjonalne do prędkości. Więc istnieje "prędkość zerowa" zależna...
Falownik może wytwarzać moment hamujący, jeśli obroty rzeczywiste silnika są większe od zadanych. Jest to praca prądnicowa, a wytworzona energia musi zostać wytracona przez falownik w rezystorach hamujących (układy hamujące mogą nie przewidywać ciągłego zwrotu mocy rzędu 100% znamionowej, więc warto by się upewnić, no i rezystor hamujący będzie z 40...
Podnośniki tego typu podlegają pod UDT w zakładach pracy i żadne samodzielne modernizacje nie są dozwolone. Moment hamujący wychodzi ok 19 Nm. Bez uwzględniania żadnych strat. Odzysk energii jest możliwy, śruby kulowe mają sprawność energetyczną porównywalną niemal z napędem z użyciem listw zębatych, do tanich nie należą i prawidłowy ich dobór wymaga...
Chodzi o to że jeżeli magnesy nie zostaną zamknięte w polu magnetycznym, to neodymowe magnesy osadzone w plastikowej obudowie zostaną poddane działaniu rozmagnesowującemu i może się okazać że po 1,5 miesiąca ich siła będzie 50% mniejsza i wszystko się zatrzyma. Więc trzeba zamknąć obwód magnetyczny w miękkiej stali nisko węglowej, robiąc osłonę na magnes...
Cześć Numerek 12. Twoje słowa: (zgodnie z tematem postu robimy elektrownię domowym sposobem czyli małą na wlasne potrzeby z ostatniej dyskusji wynika że robimy wielka elektrownię tak circa ~100 Kw i sprzedajemy prąd skupmy się może na wykonaniu domowym sposobem jakiejś prądnicy która bedzie dzialać ( nie mam na mysli silnika od pralki) tak samo z wiatrakiem...
Nie ma ograniczenia pobieranego prądu i wzrastające obciążenie przekracza chwilową moc prądnicy zatrzymując ją. Inwerter musiałby mieć możliwość ustawiania max. pobieranego prądu z prądnicy żeby nie hamować jej zbyt mocno.
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Kolego usterka może dot. różnych podzespołów tj. zależności od tego, czy masz światła mijania/drogowe z akumulatora, czy z "prądnicy". Jeśli masz je bezpośrednio z "prądnicy", to sprawdź, czy cewka świetlna nie jest uszkodzona i czy generuje ona właściwe napięcie. Sprawdź, czy napięcie po "drodze" do żarówki nie ginie np. w skutek przerwania przewodu,...
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Mierzyłeś prąd zwarciowy na jednej fazie, więc hamowałeś turbinę tylko w 1/3. Masz miernik cenowym. Dokup sobie zwykły miernik uniwersalny za 20 zł. Kup zwykłe żarówki, nie Ledowe, o mocy 40 W, 60 W, 100 W. Po 3 każdego rodzaju. Podłącz 3 żarówki 40 W pomiędzy 3 fazy prądnicy. Zmierz jednocześnie dwoma miernikami napięcie na żarówkach i płynący przez...
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
Prądnica z uzwojeniem wzbudzenia, którego prąd jest proporcjonalny do napięcia prądnicy (np. to uzwojenie jest zasilane z prądnicy poprzez opornik). Naturalną właściwością prądnicy jest to, że napięcie generowane w prądnicy jest proporcjonalne do prądu wzbudzenia i do obrotów; skoro na to nakładami prąd wzbudzenia proporcjonalny do generowanego napięcia,...
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
...Napięcie na zaciskach 30V i 20A. Siła hamowania wiatraka F, moc oddana 600W... Gdzie są te zaciski, na których mierzyłeś napięcie, na prądnicy czy na akumulatorze? Jeśli na akumulatorze to znaczy, ze akumulator jest lub będzie uszkodzony! Ale też i w przypadku pomiaru na prądnicy, to niewielka pociecha, bo zakładając spadek napięcia na przewodach...
Czas pomyśleć jak wyeliminować to hamowanie. Masz jakiś pomysł? Hamowanie, to przeciwieństwem jest przyśpieszenie. Tobie chodzi o ruch jednostajny. Rozwiązaniem może być regulator Watta(prawo zachowania pędu). Ale, ale, to realizuje napęd prądnicy(silnik) lub twoja ręka wraz z masą wałka.
Do 13alek - marzyło Mi się by oszukać siły hamowania w prądnicy. http://obrazki.elektroda.net/86_12013803... Zmniejszyć lub zlikfidować i opóźnić w fazie momenty zaczepowe (na magnesach stałych) poprzez kierunki wektorów oporności indukcyjnej i pojemnościowej w stosunku do indukowanego napięcia.Myślę, że te praktyki mogą być tajemnicą energetyki...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
No i jak to jest im większa prądnica tym mniej hamują przy tych samych mocach? Bo mały silnik jako prądnica bardzo skutecznie hamuje. Napiecie w kosmos i prąd w kosmos ale połowę mniej o obroty duże mają do wyhamowania. A ma w sobie przekładnia zebata. 24V silnik a mocny jest. Cewki ma na wirniku magnes ferryty. Więc szkoda doprowadzić do przebicia...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
czy nie zrobiłem ich zbyt wielkich daje 4v i prawie nie reaguje na zwarcie,nic nie zwalnia Swiadczy to o niedopasowaniu śmigieł. Moim zdaniem do tej prądnicy powinny być szybsze(trochę mniejsze) śmigła, a sama reakcja prądnicy to potwierdza, lub prądnica słaba, bądż coś z nią nie tak. Każda prądnica dobrze wykonana na "zwarciu" powinna wyrażnie hamować.
Uszkodzenie wirnika łatwo stwierdzić. Wystarczy przy pracy silnikowej, mechanicznie hamować wirnik prądnicy aby jego obroty zeszły na około 1/s. Przy uszkodzonym wirniku, zatrzyma się i po zmniejszeniu obciążenia nie ruszy. Jeśli nie nastąpi zatrzymanie to problemu należy szukać gdzie indziej.
Witam. Problem z przeróbką silników rdzeniowych na takie prądnice jest taki, że nie można zastosować zbyt mocnych magnesów, bo w pewnym momencie dochodzimy do sytuacji, że rdzeń zaczyna wchodzić w stan nasycenia, i zamiast zwiększać się wydajność i moc prądnicy, tylko zaczynają nam rosnąć opory magnetyczne i straty w rdzeniu. Ponadto w prądnicach rdzeniowych...
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
A co z nadmiarem w silnym wietrze jak go hamować ( czym ) Hamować najlepiej amperami. Zwarcie przewodów prądnicy najskuteczniejsze, ale łagodny odbiornik (5 x tyle Ω co prądnica wystarczy). Jak odbiornik ma kilka razy większe Ω niż prądnica to moc wiatru marnowana w prądnicy na grzanie będzie kilka razy mniejsza a tym samym dostarczana do...
... i dlatego możemy uzyskiwać energię z pływów - trochę przez to hamujemy obrót Ziemi, ale raczej trudno to będzie zauważyć - w skali naszego życia długość doby słonecznej zmieni się o ułamek milisekundy - ale to już będzie wymagało korekt czasu, żeby zegarowy nie rozjechał się w zauważalnym stopniu ze słonecznym - co jakiś czas zrobią dobę trwającą...
Ja mam lampki zasilane ogniwami AAA i one ciągle świecą. Dynamo nie hamuje ruchu. Dawno temu w rowerze z dynamem miałem automatyczny przełącznik dynamo/bateria zrobiony z pomocą mostka prostowniczego. W czasie pracy dynama mostek prostowniczy prostował napięcie, które służyło do zasilania żarówek (bywały 3,5 V z tyłu przy zasilaniu 6 V z prądnicy. Z...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Elektroniki nie wykorzystuję do produkcji energii bo Nic nie wytwarzają, tylko są pośrednikami i energię marnują. Hamowania silnikiem też nie wykonuję bo moja turbina wiatrowa jest słabsza od prądnicy. W silniku rowerowym to jest Przekształtnik...
Może w chwili hamowania napięcie był odbierane jak z prądnicy czyli załączano obciążenie?
Mam już gotowy system zmiennej geometrii łopatek więc tego się nie obawiam. Jak driver stepup nie pozwoli mi hamować turbiny poniżej znamionowej prądnicy to jedynie tak będę to robić lub zwykłym ssr załączać grzałkę typu 5kW w beczce ;p
W tym przypadku, zwierasz uzwojenia prądnicy czyli ją hamujesz! Coś mi umknęło ze szkoły? Tak się realizuje hamowanie np. w regulatorach silników modelarskich, czyli jak pisze (at)LChucki, w tym przypadku jest zwarcie wyjścia prądnicy. Czy hamowanie działa na zatrzymanym silniku , bo chyba o to właśnie chodzi autorowi tematu przy skręcie jeden silnik...
OK . Zrozumiałem grzanie za pomocą aku odpada . Tylko teraz mam dylemat jakiej mocy prądnicy użyć .Bo z tego co wyczytałem jak zastosuję 3KW to na tym śmigle nie będzie jakiś rewelacji na słabszych wiatrach. Czy nie lepiej założyć 1KW z przekładnią np:1:3 .Słabsze 2 grzałki i jedną większą na silniejsze wiatry i hamować zapędy tego wiatraka takim urządzeniem...
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Jednak wyjaśnij mi proszę dlaczego wiatrak zaczyna hamować. sanfran wyjaśił: po podłączeniu odbiornika energii do prądnicy potrzeba większego momentu obrotowego do utrzymania obrotów. Należy zwiększyć wydajność wiatraka - jest za słaby do obracania obciążonej prądnicy.
W prądnicy B i I wchodzą do wzoru na siłę hamowania wirnika. Wzór jest ten sam, co w silniku, tylko prąd płynie w przeciwną stronę - zawsze I*SEM = moc mechaniczna silnika/prądnicy.
Noooo coś tu przysiadło... Idąc od prądnicy i wzbudzenia wirnika po drodze mamy diody Graetza albo selenowy i to trzeba sprawdzić czy są sprawne. Potem wszystkie połączenia gwintowane śrubki czy są dobrze dokręcone zwracac uwagę na korozję. Od diody idziemy do transformatora i tam jest mieszanka pomyje. Dławiki... Czy wszystko się,gaszą z schematu elektrycznego...
hamerg Już najbardziej zatwardziali zwolennicy hamowania prądnicy obciążeniem się z tego wycofali jakbyś nie zauważył tego momentu , teraz podwija się ogon . technics6 Trudno będzie to wytłumaczyć , powstaje tyle nie przewidywalnych zjawisk w takiej prądnicy , na przykład magnetyzm szczątkowy który już może namieszać . Najlepiej sprawdzić to empirycznie...
Buduję właśnie dość skomplikowany pojazd - trójkołowy rower z przyczepą pchającą. Sterownik do silnika nie ma wyjścia na hall, tylko na manetkę. Pomysł jest taki, żeby w obwód hamulca wstawić układ, który po podaniu napięcia z prądnicy rozewrze się. Sama prądnica będzie miała na osi osadzony wolnobieg, i dodatkowym łańcuchem napędzana będzie z największej...
OK, czyli jeżeli na obydwu zaciskach silnika pojawi się zero, to oznacza że silnik hamuje. Raczej dopiero jak silnik stanie. W czasie hamowania silnik działa jak prądnica. Ale skoro zaciski są zwarte do masy przez dolne tranzystory, to napięcie z prądnicy praktycznie się nie pojawi. Gdyby pojazd toczył się napędzając kołami niewysterowany silnik, to...
Nie wiem czemu, ale wiedziałem że nie będzie odpowiedzi wprost na pytanie, tylko pytania o poboczne tematy. Średnica 3,2m, waga samej prądnicy którą wysłałem do przewinięcia 32 kg, 48 żłobków , nawinięta czterema drutami 0,75 mm na każdej z faz, trzy łopaty szerokości od wirnika 29 cm, u góry 16 cm.
Ten mostek był robiony do silników spokojnie do 30A. "Najlepiej zrobić to na procku". Ciekawi mnie jak uPC zamierzasz pominąć przy hamowaniu ten tryb prądnicy.
Masz uszkodzenie na 100% w wyłączniku. Gdyby były uszkodzone szczotki silnik miałby problemy z normalną pracą. Hamowanie silników wkrętarek polega na zwarciu przewodów normalnie doprowadzających prąd do silnika i robi to wyłącznik w momencie gdy go puścisz. Ponieważ silnik tego typu może również pracować jako prądnica więc będzie wytwarzał prąd i zwarcie...
Dzień dobry, W związku z tym, że słabo znam temat, zwracam się do fachowców, którzy doradzą mi jakieś rozwiązanie. Chodzi o to, że potrzebuję zrobić jakieś sztuczne obciążenie do testowania serwo-napędów. Obciążenie na wale serwo-napędu chciałbym, żeby było z możliwością regulacji: skokowej lub płynnej. Myślałem nad wykorzystaniem prądnicy do tego celu,...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Jakiej byś turbiny nie kupił, regulator musi być. Bo grzałki będą hamować obroty turbiny i przy słabym wietrze nie wystartuje jak ja obciążyć bezpośrednio. Moim zdaniem moc grzałek powinna być nieco większa niż moc prądnicy. Tu masz dyskusje, która się toczyła na podobny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
A jak będziesz regulował siłę hamowania ? Ruchoma tarcza ? Dodano po 1 Wracając do prądnicy. Prostsza budowa mechaniczna. Prosta regulacja i powtarzalne zadawanie momentu.
Z ust mi to wyjąłeś. Niektórym się wydaje, że wystarczy ruch (np. obracanie się prądnicy i już mamy prąd), ale to wszystko wymaga energii. Lepiej wykorzystać energię traconą , np. energię hałasu łapać w ekranach akustycznych i przetwarzać na prąd. Dlatego, tak jak już wcześniej wspomniałem, można odzyskiwań energię na stromych zjazdach, traconą na...
To prądnica będzie wtedy na zwarciu to rozumiem. Obcowzbudna ma duży prąd zwarcia i napięcie na zaciskach spada. I ten prąd zwarcia który zwiera zaciski A1 i A2 twornika prądnicy hamuje silnik? Działa jak hamulec?
Mam wrażenie, że Robert W. Alexander (czy jak się nazywa twórca tego wynalazku) nie rozważa w swoim opisie faktu, że prąd płynący przez uzwojenie wirnika łączy się z momentem siły działającym na wirnik - przez co obciążenie prądnicy powoduje hamowanie wirnika i jeśli uzwojenie na wirniku silnika ma mniej zwojów, to wymaga odpowiednio większego prądu,...
Energia cieplna w dżulach jaka wydzieli się podczas hamowania zależy tylko od masy i prędkości. Nie ma znaczenia czy ta masa jedzie rowerem czy sankami. Nie ma znaczenia średnica koła, ani przekładnia. Nie jest ważna też intensywność hamowania. Energia cieplna (w dżulach) = (masa w kilogramach)*(prędkość w metrach na sekundę) do potęgi drugiej. W zależności...
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
A co z indukcyjnością wirnika? Przepięcie spowodowane działaniem PWM'a rozwali Ci Tranzystora lub Mostek (chyba że mi się tylko tak wydaje). A pozatym nie podałeś takich danych silnika (prądnicy) jak: moc, napięcie, prąd....
Zaletą napędu hybrydowego jest to, że w ruchu miejskim odzyskuje energię przy hamowaniu. Czyli mamy tu zysk. pzdr -DAREK- Oczywiście, że tak. Sa tacy co kombinują aby skonstruować samochód elektryczny napędzany silnikiem zasilanym z prądnicy napędzanej tym silnikiem a akumulator służyby tylko do ruszania doładowywany z tej prądnicy w czasie jazdy i...
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Witam wszystkich serdecznie, w te ferie postanowiłem zrobić sobie rower elektryczny i do jego napędu chciałbym wykorzystać prądnice z ursusa c360. Proszę was o pomoc w tym temacie. Prądnica ma robić za silnik elektryczny podczas jazdy, mam nadzieję, że jeśli chodzi o moc, to wystarczy, a mój wybór padł na taką prądnicy, ponieważ taka walała mi się po...
Przez pewien czas odpuściłem i elektrownia ładowała tylko akumulator 24V, a nadmiar przy większych wiatrach oddawałem do sieci . Oddałem przez miesiąc 4 kWh (delikatnie mówiąc porażka). Akumulatory były już stare i ich napięcie spada do 18 V (są 2szt po 12V). Myślałęm o przezwojeniu prądnicy na wyższe napięcie (np 110V) i podłączenie jej do invertera...
hamować silnik prądnicowy praca prądnicowy blacha prądnicowy
podświetlenie łącznika pralka mastercook moduł schemat esp8266 flashowanie
falownik sofar winda inwalidzka
Zamienniki dla tranzystora SF7KM-18A: IRF840, FS7KM-5, 2SK2611 Awaria zasilacza Modecom Feel II -350 ATX po zwarciu