Czy można wykorzystać to zjawisko do tego aby hamować moją hulajnogę ? Owszem. Tak hamują tramwaje czy inne pojazdy el.. Nazywa się to hamowaniem prądnicowym. Czy zwierając przewody nie szkodzę aby silnikowi? Nie. Co należy zrobić aby zainstalować takie koło symetrycznie pod kierownicą Zastosowac silnik z wałem (osią) przelotowym.
A wracając trochę do pierwszego pytania to czy ktoś spotkał się w praktyce z wykorzystaniem hamowania prądnicowego silnika,bo przecież jest taki rodzaj hamowania Każde opuszczanie ciężaru silnikiem asynchronicznym,pomijając oczywiście przypadek gdy występuje przekładnia samohamowna,jest pracą prądnicową czyli hamowaniem. Zdziwiony jestem pytaniem
Praca "prądnicowa" silnika na wspólne obciążenie to hamowanie. Można tego uniknąć łącząc każdy silnik do zasilania przez diodę. Wtedy wirnik sinika który się nie "przykłada" do napędu będzie wnosić tylko opory tarcia łożysk, ewentualnie jeszcze jakieś tam siły bezwładności.
Witam. Jeżeli zasilasz silnik przez prostownik niesterowalny (diodowy) to nie ma sensu przeprowadzania takiej symulacji (hamowanie prądnicowe). Tak jak napisałeś nie da się przepchać energii z silnika do sieci, operując tylko na diodach. Hamowanie przeciwwłączeniem zadziała. przy zasilaniu jednopulsowym po zamianie biegunowości będzie wymuszony przepływ...
ale przy zatrzymaniu, to zasilanie jest wyłączone, więc skąd iskrzenie? Bo wyłącznik sieciowy wyłączajac zasilanie zwiera silnik, ktory hamuje pracą prądnicową. (at)kozi59 Na tych fotkach nic nie wiadać, zrób porzadne.
(at)pixelx Bo wtedy silnik przechodzi w pracę prądnicową. Przemiennik zmienia ( zmniejsza przy hamowaniu) częstotliwość synchroniczną a wirująca masa na wale ma prędkość większą od synchronicznej wtedy generowana jest energia. https://obrazki.elektroda.pl/9703127900_...
Hmm niebardzo rozumiem poco falownik do silnka pr stałego, zeby odzyskiwać energie podczas hamowania prądnicowego wystarczy zwykły prostownik sterowany. Jeżeli silnik przechodzi do hamowania prądnicowego to prostownik sterowany przechodzi do pracy falownikowej staje się tzw. falownikiem o komutacji sieciowej. Pozdrawiam
Też się zastanawiałem, czy nie uszkodzę w ten sposób silnika. Czy przy hamowaniu odzyskowym (prądnicowym) nie potrzebuję przypadkiem osobnego wejścia na twornik? Czy ktokolwiek mógłbym pomóc ze schematem do tego?
Hamowanie prądnicowe silnika prądu stałego zachodzi wówczas gdy jest on napędzany z prędkością większą od prędkości idealnego stanu jałowego. Kierunek prądu zmienia się na przeciwny niż przy pracy silnikowej i maszyna oddaje energię elektryczną do sieci.
W twoim rysunku rzeczywiście robi się zwarcie. Zastosowano tu podwójny wyłącznik i hamowanie prądnicowe silnika w celu poprawy bezpieczeństwa. Położenie wyłącznikow - oba zwarte zestyki NO w obu wyłącznikach - silnik pracuje jako szeregowy komutatorowy. Po puszczeniu przyciskow wyłączniki stają sie NC dla silnika, a NO dla sieci i oba zwierają silnik...
Może się mylę, nie mniej usiłujesz nagiąć zasady poprawnej budowy tego typu układów do tego czego oczekujesz przy użyciu tego co masz. Obawiam się, że zasady nie zrobią dla ciebie wyjątku. Aby to miało sens falownik odpowiedniego typu powinien umieć wykryć pracę prądnicową, zmieniać tryb pracy i w sposób kontrolowany doładowywać akumulatory i to bez...
Kolegom pomyliła się praca prądnicowa silnika asynchronicznego do hamowania windy. Jeżeli podłączony silnik do faz rozpędzimy do prędkości wyższej niż jego prędkość znamionowa to przejdzie w pracę prądnicową i odda energie do sieci ale sprawność takiego układy jest bardzo niska. Bez sieci nie ma mowy o pracy prądnicowej. Jak chcemy zrobić z niego prądnicę...
Zwarcie silnika działa przy pracy prądnicowej i słabnie przy zmniejszaniu obrotów. Hamowanie przeciwprądem jest skuteczniejsze. Wystarczy że go wyłączysz po zahamowaniu silnika. Po eksperymentach można zastosować czasówkę.
(at)atom - dioda przejmie tyle prądu ile będzie miał silnik w danym momencie. Rozruch, blokada kół czy hamowanie prądnicowe - w każdym z tych przypadków dostanie w d...
Wydaje mi się, że gdy przekształtnik pracuje jako falownik i zasila silnik wtedy te diody nie mają znaczenia. Zgadza się. Jednak gdy na zaciski wyjściowe podasz napięcie ( praca prądnicowa silnika ), pracują jak zwykły mostek.
Stosuje się powszechnie trzy rodzaje sposobów hamowania: 1. mechaniczne 2.przeciwprądowe 3. prądem stałym 4. praca prądnicowa silnika. Oddzielnym zagadnieniem jest utylizacja energii elektrycznej odebranej hamującemu silnikowi zasilanemu z falownika. No i hamowanie silników innych niż klatkowy ;)
Hamowanie prądnicowe to też praca prądnicowa i oddawanie energii do sieci. Cobyście nie pisali to faktem jest, że silnik asynchroniczny jest maszyną odwracalną. Oczywiście do wzbudzenia prądnicy asynchronicznej potrzebna jest moc bierna, ale w sieci jest jej dostatek. Charakterystyka poślizg-moment obrotowy jest symetryczna. Po co przywoływać Pana Leonarda...
Do zaciskow 87 i 88 podpięty jest silnik asynch.6Kv. Ogarnijcie porządnie to Kolego :D Bo mnie to wygląda na typowy, półmostkowy sterownik silnika prądu stałego, obcowzbudnego, co dodatkowo zdaje się potwierdzać amperomierz z bocznikiem. Jeżeli zaś ma być to układ hamowania dynamicznego silnika asynchronicznego (pierścieniowego lub klatkowego) prądem...
Ok, ale odnosząc się do tego co ja napisałem powyżej, to jest to racja czy nie? Prosziłbym bardzo o konkretne odpowiedzi na moje punkty. Pozdrawiam. W ogólnym przypadku nie masz racji. ad 1. Załóżmy że napięcie na silnik podajesz z PWM z wypełnieniem 50%, wszystko zależy jaki prąd płynie w obwodzie. Prąd w obwodzie zależy z kolei od wielu czynników:...
Zrób hamulec z prawdziwego zdarzenia, by prądem nie hamować. Tak trochę to bez sensu... A dlaczegoż to, ,,bez sensu" ? Można oczywiście uzupełnić ten pojazd hamulcem mechanicznym, nawet hydraulicznym, ale hamowanie prądnicowe w takim przypadku jest i proste w realizacji i sprawne, szczególnie przy tym typie silnika.
Przekształtniki ogromnie ułatwiają stosowanie maszyn w szerszy sposób - przykładowo możesz nie tylko włączyć/wyłączyć silnik ale też określić jak dokładnie ma wyglądać jego start oraz zatrzymanie, przebieg pracy a nawet wykorzystać warunki pracy do tego, żeby zwrócić energię do sieci zasilającej (hamowanie prądnicowe). Nie musisz się tu aż tak martwić...
W napędzie, gdzie moment zwrotny hamowania jest niewielki można przyjąć moc rezystora ok. 20% mocy silnika. Tam, gdzie moment zwrotny będzie duży a czas wyhamowania długi moc rezystora może sięgnąć nawet 75% mocy silnika. Stąd ważna jest informacja co ten silnik napędza i jaki jest tryb i czas hamowania. Rezystancja rezystora powinna być zbliżona (ale...
Jak wcześniej pisałem nie zapoznałem się z całością tematu ;/ więc sory za nie wiedze ;) praca prądnicowa to praca przy której silnik hamuje napędzaną maszynę kiedy jest odłączone napięcie a w obw. stojana włączony jest odbiornik a praca samowzbudnego generatora asynchronicznego (to co badam na pracowni) zmontowałem układ z : Silnika bocznikowego n=2000...
mozna probowac odzyskac jakas energie przy hamowaniu ale nie sadze zeby to byly jakies wielkie oszczednosci. Przy jeździe po mieście kilka %, poza miastem jeszcze mniej. Tak jak już napisano temat był już wałkowany. Dla uzyskania sensownych parametrów trakcyjnych malucha trzeba by dać silnik na jakieś 15kW. Żeby się dało nim jeździć - jakieś 5-10 kW....
[quote="krzychol66 [/quote] Jak to co się zaczyna dziać? Pomijając stan nieustalony napięć i prądów w uzwojeniach w chwili komutacji, masz hamowanie ze zwrotem energii do sieci (praca prądnicowa), aż silnik zwolni do nowej prędkości synchronicznej. Poniżej tej prędkości następuje praca silnikowa z momentem rosnącym w miarę spadku prędkości, aż moment...
maszyny asynchroniczne mogą pracowac jedynie jako prądnice przy hamowaniu prądnicowym (odzyskowym) poslizg musi byc mnieszy od zera (s<0) napomiast predkośc wieksza od prędkosci synchronicznej n>n1. Wynika z tego ze silnik musi byc dodatkowo napedzany i sam sie staje hamulcem (odwraca sie fazy napiecia) po dokładniejsze informacje proponuje dowolna...
to i ja elgregor bede miał pytanko wiem co to jest czoper i rozumie jego zasade działania, ale nie rozumie kiedy silnik oddaje energię do układu spowrotem. to znaczy w jaki sposób hamuje się silnikiem żeby oddawał enrgię do układu? czy to jest wynik indukcji na uzwojeniach silnika przy hamowaniu prądem stałym? Nie, przy hamowaniu prądem stałym energia...
W dawnych czasach sprężarka posiadała koło zamachowe. Przy nawrotach układu korbowego silnik ma "przechlapane". Biedaczysko musi zatrzymać rozpędzony tłok z korbowodem w zwrotnym położeniu (hamowanie może nawet praca prądnicowa) Za chwilę ma pod górę bo trzeba rozpędzić tłok z korbowodem w stronę przeciwną. Sinusoida obciążenia ma częstotliwość około:...
Tak na prawdę, to falownik hamując silnik, sam wprowadza go w stan pracy prądnicowej. I nie ma tutaj żadnego dodatkowego układu prostującego. Tą samą drogą którą zasila się silnik podczas pracy, płynie prąd hamowania, tylko w drugą stronę. http://obrazki.elektroda.pl/7381561300_1... Na pierwszym rysunku jest typowy falownik bez zwrotu...
No pisałem przecież, że tego nie wiem. Nie zmierzyłem tego w trakcie pomiarów bo nie mam przy sobie miernika prądu DC. Amperomierza do hamulca też nigdzie nie ma. Nie wiem czy on faktycznie już przy 10% mocy daje 63A. Wiem, że przy 10% wywala mi zabezpieczenie 63A. Wszystkie wskaźniki jakie mam dostępne na panelu dotyczą TYLKO silnika badanego. Nie...
Nie zrozumiałeś do końca :) Rezystor, jaki by nie był, jak jest prawidłowo dobrany to ma wytracić energię zwracaną do mostka stałoprądowego (szyny DC) przez napęd w trybuie pracy prądnicowej i nic tam więcej nie ma prawa być podłączane. Czujnik termiczny/PTC czy inne_coś_tam ma sprawdzać temperaturę rezystora i jak jest niedobrze to przerwać obwód sterowania...
Też można na FWD, ale musisz mieć wtedy 2 kanały PWM, jeden dla fwd i drugi dla rev, a ENA jest wspólne więc tak chyba łatwiej. ENA jest sprytnym rozwiązaniem jak stosunkowo tanim kosztem elementów móc wysterować obie pary tranzystorów dodatkowo zabezpieczając się przed zwarciem skrośnym. Przy obecnych diodach zwrotnych mając FWD i REV na 1, a /ENA...
Poszukam jeszcze czegoś z tego tematu tylko na poziomie technicznym. Jednak zaczynam się domyślać, o co chodzi nauczycielowi. W momencie kiedy płynie prąd wzbudzenia, silnik pracuje także jako PRĄDNICA. Dzieje się tak dlatego, że strumień elektromagnetyczny (kiedy płynie prąd) z uzwojenia wzbudzenia indukuje SEM w uzwojeniu twornika, ale przeciwnie...
Do Jarkon2. Myślę, że zgodnie z zasadą zachowania pędu lepiej byłoby w pędniku nie stosować dużych mas. Właściwie powinno się sterować ich wielkością, na przykład poprzez prędkość przedmiotowego równania (po jego przekształceniu). Czyli jakaś masa (elementu efektywnego oczywiście), większa od 0 musiałaby być (mnożenie przez zero jest " nie wydajne")....
nie dramatyzował bym :), obecnie używam dwóch solarów 5W (po jednym na 20000 mAh power bank) i jestem w stanie wytrwać do trzech dni bez ładowania z sieci Jak dla mnie to byłoby sporo. 10-15 W elektrycznej mocy to jakieś 25 W "na nogach". Jak pisałem przy długotrwałej jeździe masz 50 W "na nogach". Czyli będziesz musiał zwiększyć wysiłek o połowę....
Taki obwód z rezystorem (mylnie przeze mnie nazywanym ) hamującym działa w ten sposób że falownik kontroluje napięcie na szynie DC. Jeżeli napięcie wzrośnie powyżej określonej wartości np z powodu wejścia silnika w pracę prądnicową (przekroczenie prędkości synchronicznej) wówczas dołącza do szyny DC rezystor dużej mocy by zbić to napięcie. Jeśli napięcie...
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
silniki W silniku spalinowym masz obroty biegu jałowego i w związku z tym jedziesz nawet kiedy stoisz. Ale rozważmy silnik elektryczny. Silnik AC (często stosowany w samochodach, będę chciał go użyć we własnym) ma spadek napięcia na rezystancji uzwojeń a jego napięcie robocze jest proporcjonalne do prędkości. Więc istnieje "prędkość zerowa" zależna...
Podnośniki tego typu podlegają pod UDT w zakładach pracy i żadne samodzielne modernizacje nie są dozwolone. Moment hamujący wychodzi ok 19 Nm. Bez uwzględniania żadnych strat. Odzysk energii jest możliwy, śruby kulowe mają sprawność energetyczną porównywalną niemal z napędem z użyciem listw zębatych, do tanich nie należą i prawidłowy ich dobór wymaga...
Falownik może wytwarzać moment hamujący, jeśli obroty rzeczywiste silnika są większe od zadanych. Jest to praca prądnicowa, a wytworzona energia musi zostać wytracona przez falownik w rezystorach hamujących (układy hamujące mogą nie przewidywać ciągłego zwrotu mocy rzędu 100% znamionowej, więc warto by się upewnić, no i rezystor hamujący będzie z 40...
Chodzi o to że jeżeli magnesy nie zostaną zamknięte w polu magnetycznym, to neodymowe magnesy osadzone w plastikowej obudowie zostaną poddane działaniu rozmagnesowującemu i może się okazać że po 1,5 miesiąca ich siła będzie 50% mniejsza i wszystko się zatrzyma. Więc trzeba zamknąć obwód magnetyczny w miękkiej stali nisko węglowej, robiąc osłonę na magnes...
Cześć Numerek 12. Twoje słowa: (zgodnie z tematem postu robimy elektrownię domowym sposobem czyli małą na wlasne potrzeby z ostatniej dyskusji wynika że robimy wielka elektrownię tak circa ~100 Kw i sprzedajemy prąd skupmy się może na wykonaniu domowym sposobem jakiejś prądnicy która bedzie dzialać ( nie mam na mysli silnika od pralki) tak samo z wiatrakiem...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Prądnica z uzwojeniem wzbudzenia, którego prąd jest proporcjonalny do napięcia prądnicy (np. to uzwojenie jest zasilane z prądnicy poprzez opornik). Naturalną właściwością prądnicy jest to, że napięcie generowane w prądnicy jest proporcjonalne do prądu wzbudzenia i do obrotów; skoro na to nakładami prąd wzbudzenia proporcjonalny do generowanego napięcia,...
Eksperymentuję z prądnicą zaadoptowaną z silnika servo 2,2kW z magnesami trwałymi (380V ,6000 obr/min.), śmigło o średnicy 2m. Oczywiście napięcie jakie uzyskuję z tej prądnicy, podłączonej przez mostek 3f do zestawu akumulatorów 12V (3 x 100Ah równolegle) oscyluje w granicach 12 - 14V. Hamowanie - kaskadowy regulator ładowania (3 grzałki).
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
Czas pomyśleć jak wyeliminować to hamowanie. Masz jakiś pomysł? Hamowanie, to przeciwieństwem jest przyśpieszenie. Tobie chodzi o ruch jednostajny. Rozwiązaniem może być regulator Watta(prawo zachowania pędu). Ale, ale, to realizuje napęd prądnicy(silnik) lub twoja ręka wraz z masą wałka.
Witam. Problem z przeróbką silników rdzeniowych na takie prądnice jest taki, że nie można zastosować zbyt mocnych magnesów, bo w pewnym momencie dochodzimy do sytuacji, że rdzeń zaczyna wchodzić w stan nasycenia, i zamiast zwiększać się wydajność i moc prądnicy, tylko zaczynają nam rosnąć opory magnetyczne i straty w rdzeniu. Ponadto w prądnicach rdzeniowych...
No i jak to jest im większa prądnica tym mniej hamują przy tych samych mocach? Bo mały silnik jako prądnica bardzo skutecznie hamuje. Napiecie w kosmos i prąd w kosmos ale połowę mniej o obroty duże mają do wyhamowania. A ma w sobie przekładnia zebata. 24V silnik a mocny jest. Cewki ma na wirniku magnes ferryty. Więc szkoda doprowadzić do przebicia...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Elektroniki nie wykorzystuję do produkcji energii bo Nic nie wytwarzają, tylko są pośrednikami i energię marnują. Hamowania silnikiem też nie wykonuję bo moja turbina wiatrowa jest słabsza od prądnicy. W silniku rowerowym to jest Przekształtnik...
W tym przypadku, zwierasz uzwojenia prądnicy czyli ją hamujesz! Coś mi umknęło ze szkoły? Tak się realizuje hamowanie np. w regulatorach silników modelarskich, czyli jak pisze (at)LChucki, w tym przypadku jest zwarcie wyjścia prądnicy. Czy hamowanie działa na zatrzymanym silniku , bo chyba o to właśnie chodzi autorowi tematu przy skręcie jeden silnik...
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
Może w chwili hamowania napięcie był odbierane jak z prądnicy czyli załączano obciążenie?
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
... i dlatego możemy uzyskiwać energię z pływów - trochę przez to hamujemy obrót Ziemi, ale raczej trudno to będzie zauważyć - w skali naszego życia długość doby słonecznej zmieni się o ułamek milisekundy - ale to już będzie wymagało korekt czasu, żeby zegarowy nie rozjechał się w zauważalnym stopniu ze słonecznym - co jakiś czas zrobią dobę trwającą...
W prądnicy B i I wchodzą do wzoru na siłę hamowania wirnika. Wzór jest ten sam, co w silniku, tylko prąd płynie w przeciwną stronę - zawsze I*SEM = moc mechaniczna silnika/prądnicy.
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
OK, czyli jeżeli na obydwu zaciskach silnika pojawi się zero, to oznacza że silnik hamuje. Raczej dopiero jak silnik stanie. W czasie hamowania silnik działa jak prądnica. Ale skoro zaciski są zwarte do masy przez dolne tranzystory, to napięcie z prądnicy praktycznie się nie pojawi. Gdyby pojazd toczył się napędzając kołami niewysterowany silnik, to...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Masz uszkodzenie na 100% w wyłączniku. Gdyby były uszkodzone szczotki silnik miałby problemy z normalną pracą. Hamowanie silników wkrętarek polega na zwarciu przewodów normalnie doprowadzających prąd do silnika i robi to wyłącznik w momencie gdy go puścisz. Ponieważ silnik tego typu może również pracować jako prądnica więc będzie wytwarzał prąd i zwarcie...
Buduję właśnie dość skomplikowany pojazd - trójkołowy rower z przyczepą pchającą. Sterownik do silnika nie ma wyjścia na hall, tylko na manetkę. Pomysł jest taki, żeby w obwód hamulca wstawić układ, który po podaniu napięcia z prądnicy rozewrze się. Sama prądnica będzie miała na osi osadzony wolnobieg, i dodatkowym łańcuchem napędzana będzie z największej...
Ten mostek był robiony do silników spokojnie do 30A. "Najlepiej zrobić to na procku". Ciekawi mnie jak uPC zamierzasz pominąć przy hamowaniu ten tryb prądnicy.
A co z indukcyjnością wirnika? Przepięcie spowodowane działaniem PWM'a rozwali Ci Tranzystora lub Mostek (chyba że mi się tylko tak wydaje). A pozatym nie podałeś takich danych silnika (prądnicy) jak: moc, napięcie, prąd....
Zaletą napędu hybrydowego jest to, że w ruchu miejskim odzyskuje energię przy hamowaniu. Czyli mamy tu zysk. pzdr -DAREK- Oczywiście, że tak. Sa tacy co kombinują aby skonstruować samochód elektryczny napędzany silnikiem zasilanym z prądnicy napędzanej tym silnikiem a akumulator służyby tylko do ruszania doładowywany z tej prądnicy w czasie jazdy i...
A jak będziesz regulował siłę hamowania ? Ruchoma tarcza ? Dodano po 1 Wracając do prądnicy. Prostsza budowa mechaniczna. Prosta regulacja i powtarzalne zadawanie momentu.
Witam Kolegów Jestem w trakcie budowy małego wiatraczka o śr. 1,5m. Prądnica z silnika od pralki. Wszystko idzie dobrze do momentu gdy złożyłem jedno z drugim i na warsztacie okazało się ze prądnica ma straszny moment startu- może to nie precyzyjnie ale śmigło nie może przełamać prądnicy. a jak już przełamie to już nie ma problemu. prądnice wykonałem...
Oczywistym jest że prądnica obciążona odbiorem prądu będzie hamowała napędzające je młyńskie koło. Siła ta będzie zależna od ilości odbieranego prądu. Na początek skupiłbym się na odtworzeniu napędu i "zhamowaniu" koła, podobnie jak sprawdza się moc samochodów sportowych. Nie mam pojęcia czy istnieją jakieś mobilne hamownie ale pewnie da się coś takiego...
To prądnica będzie wtedy na zwarciu to rozumiem. Obcowzbudna ma duży prąd zwarcia i napięcie na zaciskach spada. I ten prąd zwarcia który zwiera zaciski A1 i A2 twornika prądnicy hamuje silnik? Działa jak hamulec?
Witam wszystkich serdecznie, w te ferie postanowiłem zrobić sobie rower elektryczny i do jego napędu chciałbym wykorzystać prądnice z ursusa c360. Proszę was o pomoc w tym temacie. Prądnica ma robić za silnik elektryczny podczas jazdy, mam nadzieję, że jeśli chodzi o moc, to wystarczy, a mój wybór padł na taką prądnicy, ponieważ taka walała mi się po...
Nie nie. Mi nie chodziło o to żeby ją sprawdzić pod obciążeniem. Tylko zanim wymieniłem regulator napięcia w ogóle nie było napięcia na wzbudzenie ani na wyjściu prądnicy. Teraz prądnica się wzbudza i daje 400V ale tak jak pisałem wyżej przyhamowuje silnik. Przed wymianą regulatora prądnica nie hamowała silnika ale też się nie wzbudzała. A to są takie...
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Mam wrażenie, że Robert W. Alexander (czy jak się nazywa twórca tego wynalazku) nie rozważa w swoim opisie faktu, że prąd płynący przez uzwojenie wirnika łączy się z momentem siły działającym na wirnik - przez co obciążenie prądnicy powoduje hamowanie wirnika i jeśli uzwojenie na wirniku silnika ma mniej zwojów, to wymaga odpowiednio większego prądu,...
Jeżeli szczelina wpływa na zmniejszenie sprawności silnika i transformatora, to dlaczego nie powoduje zmniejszenia sprawności prądnicy? odp: po pierwsze sprawność prądnicy to ile procent mocy podanej na wał zamieni na prąd i to nie zależy od szczeliny. a w trafo zależy to ile % strumienia obejmie uzwojenie wtórne bo za wytworzony strumień trzeba zapłacić...a...
Prąd pobierany przez silniczek gdy jest on w układzie wynosi 12,15V. Po wymontowaniu silniczka oraz odlutowaniu kabelków, podłączyłem silniczek bezpośrednio do zasilacza i pobiera prąd 12,05V. Zmierzyłem również opór, który wniósł 0,01 ohm, natomiast kręcąc powoli ośką, opór ten nie miał stałej wartości i wynosił nawet 0,1-1,1 ohm. Czy takie parametry...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Energia cieplna w dżulach jaka wydzieli się podczas hamowania zależy tylko od masy i prędkości. Nie ma znaczenia czy ta masa jedzie rowerem czy sankami. Nie ma znaczenia średnica koła, ani przekładnia. Nie jest ważna też intensywność hamowania. Energia cieplna (w dżulach) = (masa w kilogramach)*(prędkość w metrach na sekundę) do potęgi drugiej. W zależności...
Nie chodzi o zbudowanie perpetum mobile ale sloro jest koło i silniki, fajnie by było to wykorzystać, średnica koła ok 2 m szerokość ok 40 cm, bardzo mały opór na łożyskach. Wymiary koła imponujące, moje uznanie za zbudowanie tak dużego ale opór łożysk to pryszcz, decydujący jbędzie opór spowodowany elektrycznym obciążeniem prądnicy czyli im większa...
1. Montażu Maszyn i Urządzeń elektrycznych: - Pomiar mocy czynnej w układach trójfazowych - Badanie laboratoryjne i eksploatacyjne wyłącznika różnicowoprądowego - Badanie pracy silnika pierścieniowego - Badanie transformatora trójfazowego - 3 stany pracy - Badanie przekładników prądowych - Badanie silnika trójfazowego pierścieniowego - Badanie silnika...
Witam ; mam pytanie jak zabezpieczacie MEW w razie uszkodzenia elektroniki sterującej obciążeniem prądnicy . U mnie jest tak że w razie uszkodzenia sterowania, śmigło może się rozkręcać do woli nic go wtedy nie hamuje. greg1367; Twoje śmigło będzie miało moc około 250W przy 1400-1500obr/min więc musisz tak dobrać ten silnik by jako prądnica dawał te...
Ślimak - odpada - duże tarcie i zużycie - pojazd niezapewnia równomiernego obciążenia : udeżenia, wstrząsy itp dodatkowo dzieciak niebedzie mógł popchnąć przestawić ręcznie auta jak zwolni gaz to nastąpi gwałtowne hamowanie i straty energi przy normalnej przekładni te problemy odpadają i dodatkowo dochodzi doładowanie akumulatorów podczas zwolnienia...
Mam wielka zagwostke która nie moze mi wyjsc z glowy od kilku godzin, jezeli obciązenia badz hamowania silników dokonujemy poprzez sprzeganie z pradnica pradu stalego to w jaki sposob wytwarzany jest w niej moment hamujacy? z czego to wynika? co daje i co powoduje dodtkowa rezytancja w obwodzie twornika pradnicy (chodzi mi o zjawisko) przy stalym wzbudzeniu?...
Ja temat ekologi rozumiem identycznie - akumulator do Swego roweru będę ładował elektrownią wiatrową. Też miałem Swoje doświadczenia w budowie silnika i prądnicy prądu stałego.STATOR trójfazowy. http://obrazki.elektroda.net/66_11971237... WIRNIK na magnesy stałe. http://obrazki.elektroda.net/85_11971238... Coś większego mogło by napędzać...
Witam, mam na imię Mikołaj, mam 15 lat. Zainteresowałem się tematyką grawitacyjnych magazynów energii i stwierdziłem, że aby się dowiedzieć czegoś więcej na ich temat, zaprojektuję jeden. Do własnego projektu podłożę prądnicę oraz przekładnię planetarną, a zasilanie silnika elektrycznego podnoszącego ciężarek będzie odbywało się przy zastosowaniu odnawialnej...
Zobacz moce silników według różnych norm pomiarowych. Które normują osprzęt do pomiaru. Czy też moc silnika brutto i netto. I tam masz podane, moc silnika, moc silnika z osprzętem niezbędnym do jego działania i całkowitym zamontowanym osprzętem. Dzięki za radę. Morze dysponujesz linkami do tych zagadnień? Dodano po 1 Znalazłem bardzo ciekawą pracę...
nie jestem w stanie podać sprawności prądnicy przy pracy silnikowej, gdyż nie uważałem za celowe zbadanie tego --------mogę podać inne katalogowe dane (badania prądnic typu DSV 90/12/16/3BS przeprowadzałem wielokrotnie): przy zasilaniu napięciem 12V prądnica na biegu jałowym pobiera około 9A i osiąga około 1300 obr/min---- przy hamowaniu ręką prąd rośnie,...
Do wiatraka nie pasuje algorytm mppt z pv. Może doprowadzić do zatrzymania go. Z wiatrakami jest dobry sposób w postaci tabeli U-I, gdyż napięcie można przyjąć że jest liniowe w funkcji obrotów. Od obrotów zależy moc wyjściowa. Jest to uciążliwe ale ten algorytm z pv nie będzie dawał max mocy z generatora wiatraka, będzie miał tendencję do przeciążenia...
Na pytanie założyciela wątku odpowiedź brzmi tak: gdyby wyeliminować akumulatory to taniej i sensowniej jest postawić duży silnik, napędzający prądnicę i pięć silników elektrycznych niż pięć małych silników spalinowych. Autor wątku nie napisał nic o pominięciu strat w akumulatorach (pewnie >30%) ale pomijając nawet to, uważam że: straty dużego silnika...
AVR to po prostu elektroniczny regulator napięcia utrzymujący stałe napięcie niezależnie od obciążenia. Stwierdzenie że, "Widocznie jakaś automatyka wykazuje przekroczenie i blokuje napęd" trochę mi nie pasuje nie słyszałem o czymś takim w prądnicy. Chociaż modle się żeby to była wina regulatora który można w miarę niedrogo i łatwo wymienić. Wydaje...
Jeśli prądnica nie ma mechanizmu regulacji (np. uzwojenia wzbudzenia), to pozostaje stabilizator, szeregowy, albo równoległy; żeby wybrać, dobrze byłoby wiedzieć, jakie napięcie daje prądnica bez obciążenia, i jaki prąd daje, jak ładuje akumulator, przy maksymalnych obrotach. Stabilizator szeregowy, to tranzystor, przez który ma płynąć prąd do akumulatora;...
SEM można zmierzyć w ten sposób, że kręcimy wałem silnika ze stałą szybkością. Do zacisków silnika (jest on w tym układzie prądnicą - nie zasilamy go) dołączamy woltomierz i odczytujemy SEM. Jest to wartość SEM dla danych obrotów - bo SEM jest praktycznie proporcjonalna do prędkości obrotowej. Teraz wyobraź sobie, że zamiast woltomierza podłączasz źródło...
1) Czy badaliście tylko sam silnik, bez obciążania go inną maszyną? 2) W jaki obwód włączony był ten opornik wodny? 3) No i w jaki sposób w tym silniku wytwarzany był moment rozruchowy? A najlepiej to podaj typ i dane silnika odczytane z tabliczki znamionowej. W czasach kiedy ja studiowałem, ćwiczenie rozpoczynało się od spisania danych maszyn z ich...
OK, panowie, ale wytlumaczcie jedna rzecz - nie rozumie "obciazenia mechanicznego prądnicy" - moc generowana przez pradnice zalezy od predkosci z jaka sie obraca "wirnik" - zdaje mi sie ze im szybciej sie obracaja elementy w generatorze tym wyzsze generuje napiecie po transformacji uzyskuje sie wieksza moc ale w jaki sposob to bardziej obciaza mechanicznie...
Posiadam agregat fogo 5 kW mocy prądnicy który niestety pożyczyłem i został spalony stojan. Za przewinięcie stojanu powiedzieli 500 zł może więcej. Ostatecznie jeśli by z mojego projektu nic nie wyszło to pewnie się na to zgodzę ale chciałem sprawdzić z czymś innym. chciałęm pokombinować z tym co mam i do puki robię wszystko prawie za free jest ok wiec...
Domyślam się, że chodzi o odzyskiwanie energii podczas zjeżdżania windy w dół. Zależnie od masy wciągniętej do góry i wysokości na jakiej znajduje się winda energia potencjalna Ep=m*g*h i to jest maksymalna energia (minus straty na przekładniach, łożyskach i prądnicy zamocowanej na wspólnym wale z silnikiem prądu zmiennego). Jeżeli wysokość 10-piętrowego...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
hamować prądnicowy praca prądnicowy blacha prądnicowy
logitech wingman otwarcie drzwi uzbraja odblokować eberspacher
powódż pralka sterowania nawiewem
BMW E61 Touring – rozpiska kabli tylnej lampy, kolory przewodów, pinout, halogen i LED MTD 130 hydrostatyczna skrzynia – nie jedzie po dodaniu gazu, odpala normalnie