Jaka jest rezystancja uzwojeń i co się stanie jak podasz wyprostowane nawet jednopołowkowo 220 VDC ? Siły już do Was nie mam. Oj Krzysiu zaraz co się stanie😉 Odstrzelą diody, albo zabezpieczenie gniazda. To jeden scenariusz. Drugi to taki że diody dostaną zwarcia i maszyna będzie pracowała radośnie dalej. aczkolwiek w takiej maszynie raczej...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Grzanie odłożyć na bok. Zasilenie silnika prądem stałym to hamowanie silnika.
Jeżeli podajesz prąd stały na taki silnik to oczywiście bardzo ładnie hamuje, ale w postoju siła "trzymania" jest zerowa?! W Twoim przypadku - można przyjąć, że 80% z prądu znamionowego (~5A) =4A i dla takiego prądu dobrać napięcie zasilania prądem stałym (doświadczalnie to ok. 40-55 Vdc)
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Zastanów się, co ma hamować silnik prądu stałego?
Skoro silnik będzie pracował z przekładnią ślimakową to nie ma problemu hamowania.
Silnik klatkowy ma przez cały czas pracy zwartą klatkę w wirującym polu magnetycznym stojana. i to mu nie przeszkadza. Po odłączeniu napięcia sieci trójfazowej i podłączeniu niskiego napięcia stałego /25 - 30 V dla silnika 1,1 kW/silnik traci obroty będąc prądnicą ze zwartą klatką, dzięki temu natychmiast hamuje a wirnikowi nic się nie dzieje, gdyż...
tam jest silnik prądu stałego z 15 kW Więc jaki silnik chcesz hamować? Prądu stałego, czy indukcyjny? pozdrawiam
Podłącz n koder wielotorowy do przekładni i silnik blcd (nawet zwykły szczotkowy dałby rade tylko przekładnia musiałby być większa i nawet hamowanie by zrobił jakby był na magnesach stałych). Najlepszy byłby silnik serwo synchroniczny ale ta cena.
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne fazy sumowały się a nie odejmowały, bo wtedy moment hamujący będzie...
Zwykle hamuje się silniki indukcyjne podawaniem napięć stałych na jedno lub więcej uzwojeń - zwykle są to dość niskie napięcia rzędu 24-110V. Wystarczy je tylko wyprostować- nie trzeba nawet wygładzać.
O jakim silniku mowa. 3-f, 1-f, prądu stałego ? ? ?
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Spróbuj dać diodę równolegle do potencjometru 100k anodą do kondensatora, jeśli nadal będzie za wolno, to trzeba będzie dodać układ przyspieszający rozładowanie C2 z tranzystorem, albo hamowanie silnika poprzez zwieranie (sprawdź jak zwalnia kiedy odłączysz silnik od układu)
Witam! Chcę sprawdzić jak takie hamowanie się spisze z silnikiem 3f 0,55KW z motoreduktorem. To jest napęd transportera rolkowego. Teraz po odłączeniu zasilania paleta jeszcze przejeżdża z kilka centymetrów. znalazłem post o tym temacie z rysunkiem http://obrazki.elektroda.net/97_11710970... i teraz pytanie: Silnik oczywiście podłączony w gwiazdę....
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
W obu przypadkach hamulec cierny musi zadziłać gdy prędkość spadnie do zera jak wspomniał mr. Sławek
Hamowanie prądnicowe silnika prądu stałego zachodzi wówczas gdy jest on napędzany z prędkością większą od prędkości idealnego stanu jałowego. Kierunek prądu zmienia się na przeciwny niż przy pracy silnikowej i maszyna oddaje energię elektryczną do sieci.
No ładne bardzo i równo układa drut. Naciąg powinien zapewnić stałą siłę ale różną dla różnych średnic. Zastanawiałeś się nad hamowaniem szpuli za pomocą silnika prądu stałego zasilanego niewielkim napięciem żeby tylko wytworzyć siłę hamującą ?
Witam, mam za zadanie stworzenie modelu silnika szeregowego prądu stałego w Matlabie, a następnie zbadać jego regulacje prędkości oraz hamowania. Z góry dzięki za każdą pomoc. :) https://obrazki.elektroda.pl/1479890900_...
poszukuje schematu ukladu hamowania silnikow 3 faz prądem stałym
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
Silnik to maszyna. Ta moc się nie wydziela jako ciepło, lecz wykonuje pracę. Jak w każdym silniku - zatrzymaj wał pod napięciem, to zobaczysz co się dzieje z silnikiem. Parametry silnika, podaje się ZAWSZE dla silnika pracującego z obciążeniem 100%. Może on pracować na luzie - co zwykle też jest podawane w danych technicznych, albo z niepełnym obciążeniem....
To jeszcze taka kwestia. Mam pod ręką styczniki ID1 DDR 25A i 16A, nadają się do załączania prądu stałego w celu hamowania? Ktoś się orientuje może?
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Witam, zachowanie silnika podobne do wkrętarki będzie przy podaniu stałego potencjału, tak jak opisałeś, można również regulować moment hamowania poprzez zmianę wypełnienia i to już jest inaczej niż we wkrętarce. A dzieje się to z powodu właściwości silnika prądu stałego, a mianowicie działanie jako prądnica, która zwarta stawia większy opór na wale.
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Jak to nie twoje pieniądze, to wrzuć falownik udostępniający możliwość hamowania prądem stałym.
Prąd przemienny: AC-1 obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2 silniki pierścieniowe: rozruch, wyłączenie AC-3 silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) AC-4 silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5A włączanie lamp wyładowczych AC-5B włączanie lamp żarowych AC-6A włączanie...
Mam za zadanie zrobić układ który będzie hamował silnik prądu stałego. Ma on pracować jako generator (regulowane obciążenie dla innego silnika). Wymyśliłem schemat poglądowy. Nie wiem jak to dokładnie rozwiązać. Jakie tory dać z pomiarem napięcia ? Spadek napięcia Uh daje mi możliwość wyliczenia prądu. Rezystor tak sobie dobiorę, żeby spadek napięcia...
Hamowanie silnika można uzyskać podając munapięcie stałe na 2 fazy (rzędu 24V, bez przekraczania prądu znam.).
Witam, mam nadzieje, że trafiłem do odpowiedniego działu :) mianowicie chciałem prosić o pomoc w wyznaczeniu charakterystyk hamowania dynamicznego silnika pierścieniowego zasilanego z sieci prądu stałego (chodzi mi o kolejne kroki jakie należało by podjąć w celu wyznaczenia tych charakterystyk).
Cały problem polega na tym że nie mam tej uszkodzonej. Lampka sygnalizuje działanie hamowania silnika indukcyjnego (hamowanie prądem stałym), więcej informacji nie jestem jeszcze w stanie podać.
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
Silnik prądu stałego z magnesami. Po zwarciu wyprowadzeń sam się hamuje - patent z silnika wycieraczek w aucie.
Silnik prądu stałego zachowuje się jak prądnica, czyli hamować można zwierając jego zaciski (oczywiście po odłączeniu zasilania). Tak m.in. hamowane są silniki od wycieraczek samochodowych. Może hamowanie w ten sposób będzie wystarczające w Twoim przypadku.
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
Będąc swojego czasu konstruktorem w Fabryce Urządzeń Dźwigowych S.A. w Mińsku Mazowieckim sterowanie falownikami z kasety rozwiązywaliśmy na kilka sposobów: 1) W kasecie stosowaliśmy przyciski potencjometryczne. Im głębiej go wcisnąłeś, tym suwnica szybciej jechała. 2) W kasecie stosowaliśmy standardowe przyciski dwubiegowe. W falowniku programowaliśmy...
Jest jeszcze jedna metoda. Obciążeniem (hamulcem) może być silnik indukcyjny z hamowaniem dynamicznym. Do dwóch zacisków silnika podajemy regulowane napięcie stałe.
Zrób loga w czasie jazdy podczas stałej prędkości (trzymasz gaz w jednej pozycji przez jakieś 40sek) oraz podczas hamowania silnikiem (noga z gazu) i gwałtownego przyspieszania (gaz w podłogę) - wszystko na rozgrzanym silniku. Mozę być wszystko w jednym logu.
jeśli chodzi o silnik indykcyjny klatkowy to może być duży problem, można to zrobić na jakimś mimośrodzie założonym na wale który wyłączy krańcówkę. problem może być z bardzo dużą bezwładnością układu, wirnik, styczniki, nawet hamulec może nie wiele pomóc, wszystko zależy jeszcze od obrotów silnika. do hamowania silnika możesz użyć prądu stałego, nie...
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Witam, zakupiłem piłe, rozkopany układ hamowania silnika prądem stałym, przerysowałem połączenia (szkic 🤣 sorry za jakość wykonania), wydaje mi się iż przewody z mostka powinny zostać połączone z wyjściem na silnik. Proszę o podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/9768570400_... https://obrazki.elektroda.pl/4639654700_...
Zależy jak stara jest maszyna. Wcześniej był hamulec mechaniczny na wał (zwalniak). Jakiś czas stosowali hamowanie prądem stałym na silnik. Nie sprawdzałem jak działa zwarcie faz silnika a w żadnej maszynie tego nie mam. Dodano po 4 Może być jeszcze takie rozwiązanie https://archimedes.pl/oferta-produkt/nap...
Zbudowałem dwa układy regulatorów silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V, których schematy zamieszczam w załączniku. Chciałbym aby mój pojazd elektryczny wyposażony w popularny ostatnio silnik Proszę nie wstawiać linków do źródeł wygasających. Czy można hamować owym silnikiem i jednocześnie ładując akumulatory? Jaki układ ładowania będzie odpowiedni?...
Witam,silnik jest trójfazowy, asynchroniczny ze stałymi magnesami,podobno odzyskuje energie podczas hamowania ,w odróżnieniu od silnika na prąd stały, czego nie ja stwierdziłem:D
Sprawdzałem na 2,2 kW (połączony na stałe w gwiazdę) - prąd hamowania był mniejszy od prądu zasilania. Wiadomo - trzeba zastosować układy czasowe, aby jak najkrócej zasilać silnik w trakcie hamowania. Ten sposób hamowania jest skuteczny tylko wtedy kiedy silnik się obraca; w postoju siła hamowania jest zerowa a prąd płynie...
Witam. Niezbyt jasno opisałeś całą instalację, szczególnie silnika M2. Falowniki posiadają opcjonalną możliwość hamowania silnika napięciem stałym, w zależności od modelu masz do zaprogramowania czas, częstotliwość przy jakiej może być uruchamiana i wartość procentową napięcia DC "wstrzykiwanego" do silnika. Na stronie [url=http://www.falowniki.edu.pl/nauka,2...
Gdybym podłączył napięcie stałe 230V i popłynąłby prąd dajmy na to 5A to zakładając że hamowanie trwałoby dłużej niż 5s to zapewne uśmierciłbym tak silnik. Zatem może dobrać transformator o napięciu takim żeby w obwodzie pojawił się prąd maks 2A a za nim prostownik i takim niskim napięciem stałym hamować? Tylko jak się ma wartość nazwijmy to "mocy hamującej"...
http://www.bezel.com.pl/index.php/urzadz... Może kolega dojdzie sam do tego jak to wygląda dalej... warto zapoznać się z różnymi metodami hamowania.
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Proponuję żebyś poszukał czegoś na temat mostków typu "H", chociażby na forum. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Do tego jakiś układ czasowy, by nie przełączać obrotów w trakcie hamowania silnika.
http://www.dioda.com.pl/topics3/111.htm brakuje w nim tylko diodek zwrotnych, co do sterowania podajesz "1" na jedno wejscie kreci w lewo podajesz jeden na drugie wejscie kreci w prawo, podajesz dwie jedynki , silnik hamuje, jak zamiast stałego sygnału będziesz podawał jakis przebieg o zmiennym wypełnieniu to masz regulacje obrotów, generator prostokąta...
Witam! Zwykłe silniki indukcyjne nie zwracają energii przy hamowaniu, to jest możliwe przy silnikach prądu stałego (tak, jak w tramwaju). Ponadto ilość energii "zawarta" w samym rozpędzonym silniku jest niewielka, gdyż zatrzymanie (z hamowaniem) następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Zasilanie większego silnika 3-fazowego z akumulatorów jest dość...
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Witam użyłem opcji szukaj a nawet googla i mam dalej ciemno szukam konkretnego wykonalnego układu do hamowania silnika prądem stałym silnik 15kW 1450 obr nie musi stanąc jak słup soli ale powinien się zatrzymac po ok 5-10 sekund wiem że trzeba prąd stały ,wiem że trzeba styczniki zabezpieczenia itp. mam tylko kłopot jaki prąd i jakie napięcie? sorry...
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
Jeżeli w tej elektronice jest tyrystor(wygląda podobnie jak dioda) dużej mocy to jest to prawdopodobnie układ do hamowania tego silnika po odcięciu zasilania (tzw. hamowanie prądem stałym). Pokaż zdjęcie części to coś będzie można bliżej powiedzieć.
Witam! Od kilku lat montuję w maszynach hamulec elektryczny Zakładu Automatyki Przemysłowej w Poznaniu. Hamowanie odbywa się poprzez wstrzykiwanie prądu stałego do uzwojenia silnika / między dwie fazy /. Można regulować czas jak i siłę / wartość prądu / hamowania by nie wyzwolić zabezpieczeń przeciążeniowych. Hamulec zasadą działania , zbliżony jest...
Do czego ma być ta tokarka do metalu ? Jaka ma być najmniejsza i największa prędkość obrotowa ? Z jaką dokładnością chcesz toczyć ? Tak tokarka oczywiście do metalu. Prędkość od kilkudziesięciu do ponad 1000obr/min Jak regulacja ma być na tyrystorach to silnik prądu stałego Też myślałem o silniku na prąd stały - prosta regulacja prędkości, zmiana kierunku...
250µF powoli się rozpędzał i przy pewnych obrotach następuje hamowanie, To jest prawidłowo. Ten kondensator po rozruchu (1,2 sek.) ma być odłączony. Na stałe pracuje 50 µF jako kondensator pracy. Moduł rozruchu to nic innego jak odpowiednik elektromagnetycznego przekaźnika prądowego stosowanego do rozruchu silników kompresorów lodówkowych. Podłącz...
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
to i ja elgregor bede miał pytanko wiem co to jest czoper i rozumie jego zasade działania, ale nie rozumie kiedy silnik oddaje energię do układu spowrotem. to znaczy w jaki sposób hamuje się silnikiem żeby oddawał enrgię do układu? czy to jest wynik indukcji na uzwojeniach silnika przy hamowaniu prądem stałym?
Słuszna uwaga. Wykonałem kiedyś prototyp takiej nawijarki w ramach pracy inżynierskiej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Hamowanie szpuli z drutem nawojowym odbywało się tam za pośrednictwem silnika prądu stałego podłączonego przeciwbieżnie i współpracującego z przekładnią. Wadę stanowił jednak zbyt mały moment obrotowy...
A co ten sterownik ma robić? Regulacja obrotów? Łagodny start? Hamowanie prądem stałym?
mam wykonać prostownik-falownik ktory ma przy prostowaniu energi z sieci regolować kont wysterowania(regulacja obrotow silnika pradu stałego), natomiast przy hamowaniu ma odawać energie do sieci, czyli praca falownikowa. jest to realne do zronbiena na tych tranzystorach??
Chodzi mi o silnik, który jest zasilany (wirnik lub stojan) prądem stałym, tak jak przy hamowaniu dynamicznym.Pozdrawiam
Wlaczanie drugiego silnika realizujesz poprzez połączenie przewodu RX do drugiego sterownika. Takie połączenie powoduje podanie sygnału z manetki gazu także na drugi sterownik, a więc i synchroniczną pracę obu silników. Nie muszę dodawać, że sygnał SL (hamowania) musisz połączyć na stałe pomiędzy sterownikami, inaczej będziesz kręcił malownicze bączki...
Witam Jak wyhamować silnik prądu stałego po odłączeniu zasilania? Zadaniem hamowania jest wytrącenie prędkości bezwładnie wirującego wirnika w chwili wyłączenia zasilania. Jest to silnik od wycieraczek samochodowych i ma zastosowanie w podajniku drutu półautomatu spawalniczego. Szybkie zatrzymanie silnika nie pozwala wysuwaniu się drutu po zakończeniu...
Pewna (ale nie tania -jakiś LG do kilowata to okolice 500-700 zł) alternatywa to zastosowanie falownika. Falowniki mają wbudowane hamowanie silnika prądem stałym, do tego zyskasz miękki start i stop. Pozostaje ustalić moc silnika, dobrać falownik i z lekka przerobić sterowanie (wyciągnąć ze sterownika sygnał kierunku dla wbudowanego stycznika). Tak...
Witam. Kupiłem przetwornicę 12/230V 300W i mam z nią problem. Obciążając żarówką działa poprawnie ale silniki asynchroniczne podczas rozpędzania się gwałtownie hamują. Prawdopodobnie powstają impulsy napięcia stałego na wyjściu przetwornicy i stąd to hamowanie. Gdy podłączyłem silnik w szereg przez żarówkę 200W to się rozpędził do pełnych obrotów ale...
no to chyba juz napisze jak nalezy. DZIEKI :D Koledzy trochę cię wprowadzili w błąd. Czoper jest rzeczywiście stosowany w falownikach do hamowania. Ale ciebie interesowało CO TO JEST "chopper". Otóż jest to taki klucz PWM który regulując stosunek czasu włączenia do czasu wyłączenia może sterować obciążeniem dużej mocy np. silnikiem. Nie jest to falownik,...
Mówimy pewnie o sondach dwustanowych tak? I pewnie obie takie same? Sonda tylna zawsze będzie pokazywać podobnie jak pierwsza zanim się nagrzeje. Także kluczowe jest tutaj "polecenie" włączenia tylnej grzałki. Po nagrzaniu tylna ma właśnie wyglądać tak jak na załączonym obrazku.Ma być bogato i wykres w miarę płaski.Ale na jałowym, albo przy stałej prędkości....
Witam !! Prowadziłem próby hamowania silnika prądem stałym, do takiego silnika polecałbym tak na oko 24V na jedno uzwojenie. Najprościej jest podłączyć np. akumulator 12V przez amperomierz i jedno uzwojenie silnika, sprawdzić płynacy prąd. Nie powinien przekraczać prądu znamionowego silnika. Jeśli prąd jest za niski można zwiększyć napięcie do 24 V....
Człowieku!!! Na temat lokomotywy zrobiłem pracę magisterską! Lokomotywy są także na prąd zmienny ale to nie u nas. Maszyny prądu stałego: silniki, elektromagnesy, układ Leonarda, czyli maszyny wyciągowe w kopalni, huty, papiernie... hamowanie rekuperacyjne.... Najprostsza regulacja. oj...
hmmm sam juz nie wiem i tak muszę kupiś silnik więc bez różnicy czy zwykły czy dwubiegowy z np hamulcem Różnica jest zasadnicza -"troszkę" więcej € W przemyśle większość falowników jest sterowana na zasadzie cyfrowych wejść - stałe częstotliwości np. 30 Hz i 50 Hz a zasadnicza rola falownika jest w łagodnym rozruchu i hamowaniu - nie szarpie....
Może być hamowanie, hamulec tarczy. Aktywny, gdy odpada K1 (zasilanie silnika).. Chociaż jest na schemacie mocy coś, co wygląda na moduł hamowania prądem stałym. Może też być jakiś kołek blokujący piłę w celu wymiany tarczy.
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Badając obydwa wejścia małego silniczka jak najbardziej będziesz w stanie to "skopiować" tylko tu musisz sprawdzić jedną rzecz. W prawdziwym samochodzie im on szybciej jedzie tym wspomaganie powinno działać słabiej żeby nie "myszkował" po drodze. W miejscu lub małej prędkości jest najsilniejsze. Nie wiem jak rozwiązane jest w tym Logitech`u "force feedback",...
Na 100% to można być pewnym podatków i śmierci :) Poszukaj, może ci ktoś w Polsce takie dorobi, jest kilka firm w Polsce które robią nietypowe łożyska na zamówienie. Jeżeli ten hamulec hamuje, to energia musi się zamieniać w ciepło, więc coś się musi grzać, pytanie co? Może masz gdzieś zwarcie w układzie zasilania cewek hamulca i hamowanie jest spowodowane...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Wybór padł na hamowanie prądem stałym. Dziękuję za pomoc
Witam! Czas pracy silnika 1 sekunda, a jaka przerwa (postój) silnika? Jaka temperaturowa klasa izolacji silnika? Ile czasu upływa po podaniu sygnału hamowania (bez podania prądu stałego)? Dodano po 10 pełnego do zatrzymania Dodano po 48 do pełnego zatrzymania
Też tak uważam. Najlepszym "sterownikiem" do silnika jest falownik. Nie ma co bawić się w przełączniki gwiazda trójkąt czy hamowanie prądem stałym skoro można zapewnić kompleksowe sterowanie silnikiem w łatwy sposób.
Wejścia z S7-200 do falownika to tylko 28, E1, E2,E3, E4,39 - wg instrukcji aktywacja stałych częstotliwości to E1, E2 hamowanie prądem stałym E3, E4 -zmiana kierunków obrotów, nie wiem jaka jest konfiguracja E1 przez C0425.
Jaki to silnik ; z magnesami stałymi, szeregowy czy równoległy? Na czym polega hamowanie tego silnika? Jeżeli na odłączeniu zasilacza od sieci to w celu polepszenia skuteczności hamowania powinieneś zewrzeć wyprowadzenia silnika przez opornik, dioda nie jest konieczna.
Napęd opuszczania jest przy pomocy silnika indukcyjnego? Jeżeli tak to może hamowanie dynamiczne prądem stałym? Dość proste i tanie w wykonaniu.
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Witaj. Niezbyt jasno określasz o co ci chodzi z tym hamowaniem, dlaczego musisz go hamować ? co on napędza. opornicą rozruchową nie zahamujesz silnika tylko bedziesz mu stopniowo zmniejszał obtoty a nie hamował. Hamować możesz przeciw prądem z oprnicą ustawioną na największy opór lub dynamicznie tzn. prądem stałym podanym na stojan.
Nie bardzo rozumiem jak sie ma "silnik 2,2kW połączony w trójkat" (#1) do załączonego schematu ?. Ten schemat dotyczy napędu silnika z hamowaniem dynamicznym ( prądem stałym ). Do regulacji parametrów hamowania ( prąd i czas ) służy regulator oznaczony numerem 3.
a na wyjściach drugiego podałbym (za pomocą sterownika i Arduino) dwa bieguny dodatnie, to czy ten drugi silnik będzie na tzw. ręcznym, czy zostanie uszkodzony. Jeśli silnik z magnesami stałymi to w ten sposób włączasz hamowanie.
silnik prąd stałego hamować maszyna prąd stałego hamować silnik gasnąć hamować silnik
źródło stałoprądowe telefunken internet schemat buderus
wzmacniacz samochodowy radio samochodowe bazar
Kontrolka filtra cząstek stałych DPF - przyczyny i rozwiązania Roblox nie działa na tablecie z Windows 8.1 - przyczyny i rozwiązania