Grzanie odłożyć na bok. Zasilenie silnika prądem stałym to hamowanie silnika.
Jaka jest rezystancja uzwojeń i co się stanie jak podasz wyprostowane nawet jednopołowkowo 220 VDC ? Siły już do Was nie mam. Oj Krzysiu zaraz co się stanie😉 Odstrzelą diody, albo zabezpieczenie gniazda. To jeden scenariusz. Drugi to taki że diody dostaną zwarcia i maszyna będzie pracowała radośnie dalej. aczkolwiek w takiej maszynie raczej...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Jeżeli podajesz prąd stały na taki silnik to oczywiście bardzo ładnie hamuje, ale w postoju siła "trzymania" jest zerowa?! W Twoim przypadku - można przyjąć, że 80% z prądu znamionowego (~5A) =4A i dla takiego prądu dobrać napięcie zasilania prądem stałym (doświadczalnie to ok. 40-55 Vdc)
tam jest silnik prądu stałego z 15 kW Więc jaki silnik chcesz hamować? Prądu stałego, czy indukcyjny? pozdrawiam
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
O jakim silniku mowa. 3-f, 1-f, prądu stałego ? ? ?
Kolego z całym szacunkiem, ale najpierw wykonaj samą obrotnicę odpowiadającą (lub podobną) modelowi i stabilną mechanicznie, a potem będziemy się martwić o sterowanie... Sterowanie to za przeproszeniem "pikuś" w porównaniu z wykonaniem modelu, zwłaszcza w tak dużej skali jaką jest TT Jeśli już jesteśmy przy konstrukcji, to kolega Spacewalker dobrze...
Skoro silnik będzie pracował z przekładnią ślimakową to nie ma problemu hamowania.
Zastanów się, co ma hamować silnik prądu stałego?
Witam, mam za zadanie stworzenie modelu silnika szeregowego prądu stałego w Matlabie, a następnie zbadać jego regulacje prędkości oraz hamowania. Z góry dzięki za każdą pomoc. :) https://obrazki.elektroda.pl/1479890900_...
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne fazy sumowały się a nie odejmowały, bo wtedy moment hamujący będzie...
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
no to chyba juz napisze jak nalezy. DZIEKI :D Koledzy trochę cię wprowadzili w błąd. Czoper jest rzeczywiście stosowany w falownikach do hamowania. Ale ciebie interesowało CO TO JEST "chopper". Otóż jest to taki klucz PWM który regulując stosunek czasu włączenia do czasu wyłączenia może sterować obciążeniem dużej mocy np. silnikiem. Nie jest to falownik,...
Według tego, co jest w linku: "Energia mechaniczna zamienia się całkowicie na ciepło w wirniku i ewentualnie połączonej z nim szeregowo rezystancji." Czyli cała energia jednak jest tracona w silniku, a nie w układzie DC falownika. Chyba jest to sprzeczne z Twoją odpowiedzią. Chyba, że ją źle rozumiem.
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
Silnik prądu stałego zachowuje się jak prądnica, czyli hamować można zwierając jego zaciski (oczywiście po odłączeniu zasilania). Tak m.in. hamowane są silniki od wycieraczek samochodowych. Może hamowanie w ten sposób będzie wystarczające w Twoim przypadku.
poszukuje schematu ukladu hamowania silnikow 3 faz prądem stałym
Silnik to maszyna. Ta moc się nie wydziela jako ciepło, lecz wykonuje pracę. Jak w każdym silniku - zatrzymaj wał pod napięciem, to zobaczysz co się dzieje z silnikiem. Parametry silnika, podaje się ZAWSZE dla silnika pracującego z obciążeniem 100%. Może on pracować na luzie - co zwykle też jest podawane w danych technicznych, albo z niepełnym obciążeniem....
W obu przypadkach hamulec cierny musi zadziłać gdy prędkość spadnie do zera jak wspomniał mr. Sławek
To OK, ale zakładając że jest ten sam silnik - czyli charakterystyka moment-obroty jest taki sam to przy hamowaniu prądem stałym, czy przeciwprądem hamowanie jest gwałtowniejsze. Laboratorium wskazuje, że przy przeciwprądzie ROMOO pisze, że przy prądzie stałym. Gdzie jest prawda?
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
To jeszcze taka kwestia. Mam pod ręką styczniki ID1 DDR 25A i 16A, nadają się do załączania prądu stałego w celu hamowania? Ktoś się orientuje może?
Silnik prądu stałego z magnesami. Po zwarciu wyprowadzeń sam się hamuje - patent z silnika wycieraczek w aucie.
No ładne bardzo i równo układa drut. Naciąg powinien zapewnić stałą siłę ale różną dla różnych średnic. Zastanawiałeś się nad hamowaniem szpuli za pomocą silnika prądu stałego zasilanego niewielkim napięciem żeby tylko wytworzyć siłę hamującą ?
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
Właśnie w tym układzie zastosowałem dwie czasówki. Po wciśnięciu przycisku wyłącz załączane są dwa przekaźniki czasowe. Przekaźnik z opóźnionym wyłączaniem zwiera twornik, a po wyhamowaniu rozwiera go, przekaźnik z opóźnionym załączaniem odlicza czas od momentu wciśnięcia przycisku wyłącz, aż do wyhamowania silnika, potem rozwiera styk i rozłącza uzwojenie...
Prąd przemienny: AC-1 obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2 silniki pierścieniowe: rozruch, wyłączenie AC-3 silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) AC-4 silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5A włączanie lamp wyładowczych AC-5B włączanie lamp żarowych AC-6A włączanie...
Witam, zachowanie silnika podobne do wkrętarki będzie przy podaniu stałego potencjału, tak jak opisałeś, można również regulować moment hamowania poprzez zmianę wypełnienia i to już jest inaczej niż we wkrętarce. A dzieje się to z powodu właściwości silnika prądu stałego, a mianowicie działanie jako prądnica, która zwarta stawia większy opór na wale.
Do czego ma być ta tokarka do metalu ? Jaka ma być najmniejsza i największa prędkość obrotowa ? Z jaką dokładnością chcesz toczyć ? Tak tokarka oczywiście do metalu. Prędkość od kilkudziesięciu do ponad 1000obr/min Jak regulacja ma być na tyrystorach to silnik prądu stałego Też myślałem o silniku na prąd stały - prosta regulacja prędkości, zmiana kierunku...
Jak to nie twoje pieniądze, to wrzuć falownik udostępniający możliwość hamowania prądem stałym.
Zbudowałem dwa układy regulatorów silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V, których schematy zamieszczam w załączniku. Chciałbym aby mój pojazd elektryczny wyposażony w popularny ostatnio silnik Proszę nie wstawiać linków do źródeł wygasających. Czy można hamować owym silnikiem i jednocześnie ładując akumulatory? Jaki układ ładowania będzie odpowiedni?...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Witam, mam nadzieje, że trafiłem do odpowiedniego działu :) mianowicie chciałem prosić o pomoc w wyznaczeniu charakterystyk hamowania dynamicznego silnika pierścieniowego zasilanego z sieci prądu stałego (chodzi mi o kolejne kroki jakie należało by podjąć w celu wyznaczenia tych charakterystyk).
Witam Jak wyhamować silnik prądu stałego po odłączeniu zasilania? Zadaniem hamowania jest wytrącenie prędkości bezwładnie wirującego wirnika w chwili wyłączenia zasilania. Jest to silnik od wycieraczek samochodowych i ma zastosowanie w podajniku drutu półautomatu spawalniczego. Szybkie zatrzymanie silnika nie pozwala wysuwaniu się drutu po zakończeniu...
Człowieku!!! Na temat lokomotywy zrobiłem pracę magisterską! Lokomotywy są także na prąd zmienny ale to nie u nas. Maszyny prądu stałego: silniki, elektromagnesy, układ Leonarda, czyli maszyny wyciągowe w kopalni, huty, papiernie... hamowanie rekuperacyjne.... Najprostsza regulacja. oj...
Witam! Od kilku lat montuję w maszynach hamulec elektryczny Zakładu Automatyki Przemysłowej w Poznaniu. Hamowanie odbywa się poprzez wstrzykiwanie prądu stałego do uzwojenia silnika / między dwie fazy /. Można regulować czas jak i siłę / wartość prądu / hamowania by nie wyzwolić zabezpieczeń przeciążeniowych. Hamulec zasadą działania , zbliżony jest...
Hamowanie prądnicowe silnika prądu stałego zachodzi wówczas gdy jest on napędzany z prędkością większą od prędkości idealnego stanu jałowego. Kierunek prądu zmienia się na przeciwny niż przy pracy silnikowej i maszyna oddaje energię elektryczną do sieci.
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Nie bardzo rozumiem jak sie ma "silnik 2,2kW połączony w trójkat" (#1) do załączonego schematu ?. Ten schemat dotyczy napędu silnika z hamowaniem dynamicznym ( prądem stałym ). Do regulacji parametrów hamowania ( prąd i czas ) służy regulator oznaczony numerem 3.
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
Sprawdzałem na 2,2 kW (połączony na stałe w gwiazdę) - prąd hamowania był mniejszy od prądu zasilania. Wiadomo - trzeba zastosować układy czasowe, aby jak najkrócej zasilać silnik w trakcie hamowania. Ten sposób hamowania jest skuteczny tylko wtedy kiedy silnik się obraca; w postoju siła hamowania jest zerowa a prąd płynie...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Hamowanie silnika można uzyskać podając munapięcie stałe na 2 fazy (rzędu 24V, bez przekraczania prądu znam.).
Mostek jest po to żeby zapewnić przepływ prądu w jednym kierunku. Silnik prądu stałego może być generatorem przy obrotach w obu kierunkach. Sterowanie tranzystorem przewiduje tylko jeden kierunek prądu.
to i ja elgregor bede miał pytanko wiem co to jest czoper i rozumie jego zasade działania, ale nie rozumie kiedy silnik oddaje energię do układu spowrotem. to znaczy w jaki sposób hamuje się silnikiem żeby oddawał enrgię do układu? czy to jest wynik indukcji na uzwojeniach silnika przy hamowaniu prądem stałym?
Badając obydwa wejścia małego silniczka jak najbardziej będziesz w stanie to "skopiować" tylko tu musisz sprawdzić jedną rzecz. W prawdziwym samochodzie im on szybciej jedzie tym wspomaganie powinno działać słabiej żeby nie "myszkował" po drodze. W miejscu lub małej prędkości jest najsilniejsze. Nie wiem jak rozwiązane jest w tym Logitech`u "force feedback",...
Chodzi mi o silnik, który jest zasilany (wirnik lub stojan) prądem stałym, tak jak przy hamowaniu dynamicznym.Pozdrawiam
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Jeżeli w tej elektronice jest tyrystor(wygląda podobnie jak dioda) dużej mocy to jest to prawdopodobnie układ do hamowania tego silnika po odcięciu zasilania (tzw. hamowanie prądem stałym). Pokaż zdjęcie części to coś będzie można bliżej powiedzieć.
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
Witam! Zwykłe silniki indukcyjne nie zwracają energii przy hamowaniu, to jest możliwe przy silnikach prądu stałego (tak, jak w tramwaju). Ponadto ilość energii "zawarta" w samym rozpędzonym silniku jest niewielka, gdyż zatrzymanie (z hamowaniem) następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Zasilanie większego silnika 3-fazowego z akumulatorów jest dość...
Witam,silnik jest trójfazowy, asynchroniczny ze stałymi magnesami,podobno odzyskuje energie podczas hamowania ,w odróżnieniu od silnika na prąd stały, czego nie ja stwierdziłem:D
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Cały problem polega na tym że nie mam tej uszkodzonej. Lampka sygnalizuje działanie hamowania silnika indukcyjnego (hamowanie prądem stałym), więcej informacji nie jestem jeszcze w stanie podać.
250µF powoli się rozpędzał i przy pewnych obrotach następuje hamowanie, To jest prawidłowo. Ten kondensator po rozruchu (1,2 sek.) ma być odłączony. Na stałe pracuje 50 µF jako kondensator pracy. Moduł rozruchu to nic innego jak odpowiednik elektromagnetycznego przekaźnika prądowego stosowanego do rozruchu silników kompresorów lodówkowych. Podłącz...
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
Wejścia z S7-200 do falownika to tylko 28, E1, E2,E3, E4,39 - wg instrukcji aktywacja stałych częstotliwości to E1, E2 hamowanie prądem stałym E3, E4 -zmiana kierunków obrotów, nie wiem jaka jest konfiguracja E1 przez C0425.
Gdybym podłączył napięcie stałe 230V i popłynąłby prąd dajmy na to 5A to zakładając że hamowanie trwałoby dłużej niż 5s to zapewne uśmierciłbym tak silnik. Zatem może dobrać transformator o napięciu takim żeby w obwodzie pojawił się prąd maks 2A a za nim prostownik i takim niskim napięciem stałym hamować? Tylko jak się ma wartość nazwijmy to "mocy hamującej"...
http://www.bezel.com.pl/index.php/urzadz... Może kolega dojdzie sam do tego jak to wygląda dalej... warto zapoznać się z różnymi metodami hamowania.
Witam Zwykłym pstrykiem sprawy nie załatwisz. Silnik zasilany poczatkowo z napiecia zmiennego w chwili odłaczenia stycznikiem nie powinien być przełączany na drugą parę styku do zasilania pradem stałym wytwarzającym stałe pole hamujace obroty silnika Przydatna jest tutaj zwłoka czasowa zezwalajaca na wygaszenie ewentualnego łuku na styku przełacznym...
stosowałem metody hamowania prądem stałym. nie przekraczam gęstości prądu 3A/mm2 na hamowanie ciągłe oraz 10A na zatrzymanie.
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Napęd opuszczania jest przy pomocy silnika indukcyjnego? Jeżeli tak to może hamowanie dynamiczne prądem stałym? Dość proste i tanie w wykonaniu.
Będąc swojego czasu konstruktorem w Fabryce Urządzeń Dźwigowych S.A. w Mińsku Mazowieckim sterowanie falownikami z kasety rozwiązywaliśmy na kilka sposobów: 1) W kasecie stosowaliśmy przyciski potencjometryczne. Im głębiej go wcisnąłeś, tym suwnica szybciej jechała. 2) W kasecie stosowaliśmy standardowe przyciski dwubiegowe. W falowniku programowaliśmy...
Może być hamowanie, hamulec tarczy. Aktywny, gdy odpada K1 (zasilanie silnika).. Chociaż jest na schemacie mocy coś, co wygląda na moduł hamowania prądem stałym. Może też być jakiś kołek blokujący piłę w celu wymiany tarczy.
Proponuję żebyś poszukał czegoś na temat mostków typu "H", chociażby na forum. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Do tego jakiś układ czasowy, by nie przełączać obrotów w trakcie hamowania silnika.
Słuszna uwaga. Wykonałem kiedyś prototyp takiej nawijarki w ramach pracy inżynierskiej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Hamowanie szpuli z drutem nawojowym odbywało się tam za pośrednictwem silnika prądu stałego podłączonego przeciwbieżnie i współpracującego z przekładnią. Wadę stanowił jednak zbyt mały moment obrotowy...
Zależy jak stara jest maszyna. Wcześniej był hamulec mechaniczny na wał (zwalniak). Jakiś czas stosowali hamowanie prądem stałym na silnik. Nie sprawdzałem jak działa zwarcie faz silnika a w żadnej maszynie tego nie mam. Dodano po 4 Może być jeszcze takie rozwiązanie https://archimedes.pl/oferta-produkt/nap...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Są hamulce proszkowe , ciche i wydajne. Hamulec magnetyczny w zależności od wielkości mógłby być wykonany z silnika prądu stałego z magnesami stałymi. Wyjście zwierane przez dobrany rezystor do uzyskania odpowiedniej siły hamowania.
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
Witam! Czas pracy silnika 1 sekunda, a jaka przerwa (postój) silnika? Jaka temperaturowa klasa izolacji silnika? Ile czasu upływa po podaniu sygnału hamowania (bez podania prądu stałego)? Dodano po 10 pełnego do zatrzymania Dodano po 48 do pełnego zatrzymania
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
jeśli chodzi o silnik indykcyjny klatkowy to może być duży problem, można to zrobić na jakimś mimośrodzie założonym na wale który wyłączy krańcówkę. problem może być z bardzo dużą bezwładnością układu, wirnik, styczniki, nawet hamulec może nie wiele pomóc, wszystko zależy jeszcze od obrotów silnika. do hamowania silnika możesz użyć prądu stałego, nie...
Do zaciskow 87 i 88 podpięty jest silnik asynch.6Kv. Ogarnijcie porządnie to Kolego :D Bo mnie to wygląda na typowy, półmostkowy sterownik silnika prądu stałego, obcowzbudnego, co dodatkowo zdaje się potwierdzać amperomierz z bocznikiem. Jeżeli zaś ma być to układ hamowania dynamicznego silnika asynchronicznego (pierścieniowego lub klatkowego) prądem...
:arrow: krzysiek40 - uzupełnię: jak zwykły silnik (nieważnie, czy prądu stałego, czy asynchroniczny indukcyjny) jest hamowany, to bardziej się nagrzewa - duże silniki wymagają obciążenia o małej bezwładności (żeby szybko uzyskać prawie pełne obroty), albo płynnego rozruchu, inaczej przepalałyby się przy włączaniu. :arrow: czupi - to "wyprzedzenie" w...
Na 100% to można być pewnym podatków i śmierci :) Poszukaj, może ci ktoś w Polsce takie dorobi, jest kilka firm w Polsce które robią nietypowe łożyska na zamówienie. Jeżeli ten hamulec hamuje, to energia musi się zamieniać w ciepło, więc coś się musi grzać, pytanie co? Może masz gdzieś zwarcie w układzie zasilania cewek hamulca i hamowanie jest spowodowane...
jeśli silnik jest komutatorowy na prąd stały ze stojanem z magnesu stałego to hamowanie bardzo łatwo zrealizować elektrycznie.Wystarczy że po zabraniu zasilania zostanie zwarty i zatrzymuje się natychmiast.Jeśli jest zasilany przez tranzystor wystarczy dać drugi tranzystor do zwierania kluczowany sygnałem zanegowanym.Przy innych silnikach jest potrzebny...
Sprawa "nagłego" zatrzymania silnika po naciśnięciu przycisku "STOP" nie jest już taka prosta ani tania dla silnika asynchronicznego konieczny jest elektroniczny układ hamowania prądem stałym i dodatkowy stycznik, lub specjalny silnik samohamowny to jest z wbudowanym hamulcem ciernym , tak więc dodanie 4 styczników SLA16 i układu czasowego np:PCR 513...
Witam Nie, silniki są prądu stałego, z komutatorem. Tutaj, moim zdaniem, sygnał wychodzący z logiki załączający przewijanie załącza także hamowanie silnikiem odwijającym (poprzez 2 rezystory). Załączam fragment schematu, z którego jasno to wynika. http://obrazki.elektroda.pl/4988178100_1... Pozdrawiam, Karol
Też tak uważam. Najlepszym "sterownikiem" do silnika jest falownik. Nie ma co bawić się w przełączniki gwiazda trójkąt czy hamowanie prądem stałym skoro można zapewnić kompleksowe sterowanie silnikiem w łatwy sposób.
Witam, zakupiłem piłe, rozkopany układ hamowania silnika prądem stałym, przerysowałem połączenia (szkic 🤣 sorry za jakość wykonania), wydaje mi się iż przewody z mostka powinny zostać połączone z wyjściem na silnik. Proszę o podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/9768570400_... https://obrazki.elektroda.pl/4639654700_...
A co ten sterownik ma robić? Regulacja obrotów? Łagodny start? Hamowanie prądem stałym?
To nie do końca tak działa. Wszystko się zgadza poza tym że styk zasilajacy jest po wyłączeniu wycieraczek zwierany z masą. Wycieraczka ma silnik komutatorowy i magnesy stałe ,z rozpędu jest więc prądnicę a zwarcie gasi prąd i robi za hamulec. Uszkodzenie przełącznika jest więc realną przyczyna,ale warto zajrzeć do samego silnika pod pokrywę.Wszystkie...
Wybór padł na hamowanie prądem stałym. Dziękuję za pomoc
Witaj. Niezbyt jasno określasz o co ci chodzi z tym hamowaniem, dlaczego musisz go hamować ? co on napędza. opornicą rozruchową nie zahamujesz silnika tylko bedziesz mu stopniowo zmniejszał obtoty a nie hamował. Hamować możesz przeciw prądem z oprnicą ustawioną na największy opór lub dynamicznie tzn. prądem stałym podanym na stojan.
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Wejdż na str. www.relpol.com.pl , nasze produkty, urządzenia do sterowania. Znajdziesz tam moduł do hamowania prądem stałym z regulacją prądu (siły) ,oraz czasu hamowania. Taki układ hamowania pracuje u mnie z silnikiem 18 kW (walcarka) -maszyna zatrzymuje się w ciągu 5 sek. (bez hamulca ok 3 min.) Pozdrawiam i polecam.
Witam użyłem opcji szukaj a nawet googla i mam dalej ciemno szukam konkretnego wykonalnego układu do hamowania silnika prądem stałym silnik 15kW 1450 obr nie musi stanąc jak słup soli ale powinien się zatrzymac po ok 5-10 sekund wiem że trzeba prąd stały ,wiem że trzeba styczniki zabezpieczenia itp. mam tylko kłopot jaki prąd i jakie napięcie? sorry...
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Bo to jest hamulec do hamowania dynamicznego prądem stałym. http://zseii.edu.pl/archive/dydaktyka/ma...
Silnik o takich parametrach posiada moment trzymający w granicach 0,4-0,6 Nm więc spokojnie może za pomocą śrub przesuwać po prowadnicach poziomych kilka kilogramów (należy pamiętać o odpowiednim doborze parametrów przyśpieszania i hamowania), również ruch pionowy nie powinien stanowić problemu. Co do parametrów zasilania to faktycznie silniki krokowe...
Silnik trójfazowy prądu stałego z motoreduktorem bez hamulca. Na pewno prądu stałego? Może trzeba będzie zastosować hamowanie dynamiczne? Naprawdę zdjęcie tabliczki bardzo by pomogło. Bo inaczej to wróżenie z fusów
Witam stanąłem przed problemem zrobienia mostka H do sterowania silnikiem prądu stałego 12V. Silnik w trakcie normalnej pracy pobiera prąd do 10A, ale przewiduje jego hamowanie - poprzez zwarcie zacisków. Musze mieć możliwość regulacji obrotów za pomocą PWM-a z tym, że częstotliwość nie musi być duża, poniżej 1kHz. Cały mostek chce zrobić na mosfetach...
No to pięknie. I w dodatku Ty będziesz pracował przy tym. Gratuluję Dzięki :) (...)W nowszych typach wind z regulowaną tyrystorowo prędkością jazdy silnik w całym przebiegu jazdy windy od przystanku do przystanku był hamowany swoim drugim uzwojeniem, co objawiało się mocnym buczeniem-wyciem silnika w maszynowni.(...) Mógłby kolega wyjaśnić schemat...
Można też zwierać wyprowadzenia silnika rezystorami hamującymi a jeśli to będzie niewystarczające, to hamować prądem stałym. Falowniki mają taką funkcję wbudowaną, ale można to zrobić "na piechotę".
hamować silnik stałego maszyna prąd stałego hamować prąd hamować silnik
deska rozdzielczy iveco spawarka normy pralka bosch produkowana rosji
radio mercedes comand radio mercedes comand
Błąd 035 w pompie ciepła Haier Monoblok 7.8 kW - przyczyny i diagnostyka Nowa bateria Milwaukee M18 nie ładuje się - przyczyny i rozwiązania