Pasowało by wyłączalny przycisk miał styk NO co przy przycisnięciu załączało by hamowanie.
Zwiera się poprzez rezystancję. Regulowaną.
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? Silnik z wyciągarki wiec niech się kolega zastanowi co pisze i w jakim układzie uzwojeń pracuje silnik. Pierwsze pytanie czy silnik grzeje się na obu kierunkach czy w tylko jednym jeśli tak to na którym styczniku ? Proponuje sprawdzić poprawność połączeń mostków U2 V2 W2 oraz styki pomocnicze K1 K2 a także...
Strona wirnika zwarta, a na 2 fazy podajesz prąd stały. Są rożne schematy podłączenia związane z hamowaniem dynamicznym. Wystarczy poGooglać. Uważaj, żebyś czasem nie upalił silnika, lub urządzenia hamującego. Przed przystąpieniem do eksperymentu na żywym organizmie warto przeprowadzić symulację w Simulinku.
Warto przemyśleć zastosowanie regulatora prądu hamowania.
Najprościej tu chyba będzie kupić silnik z hamulcem Najprościej to będzie ściągnąć podręcznik użytkownika, np. stąd [url=https://www.hitachi.us/supportingdo... przeczytać od deski do deski ze zrozumieniem. Ustawić A044=3 czyli Sensorless Vector Control i cieszyć się zatrzymywaniem silnika bez...
Rezystor hamujacy, jest to rezystor, ktorym zwiera sie uzwojenia podczas hamowania dynamicznego silnika. Ponieważ wytraca sie na nim sporo mocy, podlacza się go jako zewnetrzy, o odpowiedniej mocy i chłodzeniu. Zobacz tutaj: https://control.com/textbook/variable-sp...
Może źle się wyraziłem - chodzi o to że załóżmy stycznik K1 załącza silnik który steruje poprzez przekładnie jakąś prasą która ma w elemencie wykonać pewien otwór. Więc silnik ten pracuje przez jakąś chwilę czasu. Dopiero po wykonaniu otworu powinna rozpocząć się procedura hamowania dynamicznego silnika.
Płytka PCB realizuje wyłącznie funkcję dynamicznego hamowania silnika. Zasila również stycznik.
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika.
Poszukuję programu do tworzenia schematów elektrycznych zgodnego z normami UE. Musze w programie przerysować układ do hamowania dynamicznego silnika szeregowego, a układ jest wykonany na stycznikach, przekaźnikach itp. więc interesują mnie programy z elementami czysto elektrycznymi. Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
Jest jeszcze jedna metoda. Obciążeniem (hamulcem) może być silnik indukcyjny z hamowaniem dynamicznym. Do dwóch zacisków silnika podajemy regulowane napięcie stałe.
Niestety dla mnie nie wszystko jest jasne. Zwykle do hamowania dynamicznego wykorzystuje się dwie fazy silnika 3-fazowego a nie trzy. Dlatego jeżeli nie jesteś mocny w układach tyrystorowych lepiej poczekać do poniedziałku. I tak na marginesie jeżeli napięcie sinus. skuteczne będzie 220V i zastosujemy diodę to otrzymamy napięcie skuteczne 156V, napięcie...
Dzięki kledze "ElGregor" ale ja wiadomości to już znam. Chodzi mi o konkretne rozwiązania. Znam hamowanie tylko wyłącznie mechaniczne rozwiązanie elektromagnesem. Mam też doczynienia z hamowaniem dynamicznym silnika o mocy 5,3 MW zrobione to jest na zasadzie zwory wyprowadzeń w wypadkach awaryjnych ale po ok. 10 sec. Ja proszę o konkretne rozwiązanie....
Dalej wychodzi że to wiertarka na 230 V: https://www.makita.pl/product/dp4011.htm... Wyłącznik w takich wiertarkach nigdy nie posiada funkcji hamowania dynamicznego. W tym modelu jest jeszcze przełącznik prawo-lewo zamieniający kolejność połączeń uzwojeń stojana względem szczotek (piny 1–4). Silnik komutatorowy będzie pracował z prądem stałym, tyle...
Do zaciskow 87 i 88 podpięty jest silnik asynch.6Kv. Ogarnijcie porządnie to Kolego :D Bo mnie to wygląda na typowy, półmostkowy sterownik silnika prądu stałego, obcowzbudnego, co dodatkowo zdaje się potwierdzać amperomierz z bocznikiem. Jeżeli zaś ma być to układ hamowania dynamicznego silnika asynchronicznego (pierścieniowego lub klatkowego) prądem...
Witam, nie napisałeś w jakim urządzeniu chcesz to zastosować, może wystarczy hamowanie dynamiczne za pomocą uzwojeń silnika.
przeciez nie chodzi o regulacje. chodzi wlasnie o typowy softstart a potem hamowanie. jesli potrzeba dodatkowego momentu hamujacego (wozek zwalnia zbyt wolno po odlaczeniu silnika) to trzeba hamowac dynamicznie np. pradem stalym. ustawic konkretna wartosc pradu stalego czy wyprostowanego. i Hamowaniu dynamicznym silnika asynchronicznego bylo juz wielkorotnie...
W ten sposób rozwiązuję wyłączenie BHP w maszynach, gdzie zostaje wmontowany falownik. Normy wymagają pewnego odcięcia energii (z reguły stycznikiem), natomiast wiadomo, że skuteczniejsze od wybiegu jest hamowanie falownikiem. Grzybek wyłącza więc stycznik, a styk NC stycznika daje sygnał hamowania dynamicznego albo DC na silnik. Energii wystarczy na...
izolując silnik od masy. I co to zmieni? Silnik musiał by mieć wyprowadzone osobno zaciski stojana i szczotek by mógł pracować nawrotnie. Tu można by tylko pomyśleć o jakimś hamulcu dynamicznym do tego pługa. Podawanie np. niewielkiego napięcia na silnik celem dynamicznego jego hamowania.
Na stronie www.relpol.com.pl znajdziesz moduł do hamowania silników pod nazwą "hamulec dynamiczny". Zastosowałem ten moduł do hamowania (wyłaczania) walcarki , silnik 18 kW i dosć duża energia kinetyczna na kole zamachowym -zatrzymuje silnik w ciągu 3 sek. Pozdrawiam.
Do za ch amowania możesz dać zewnętrzny przekaźnik na n u żki ś ilnika i też zablokujesz . Trzy błędy ortograficzne i zero sensu. W robotach używa sie tranzystorów, ponieważ one - w odróżnieniu od przekaźników - zapewniają dużą szybkość przełanczania. Na minus przekaźników można jeszcze zaliczyć względnie małą zywotność (zużywanie się części mechanicznych),...
Hamowanie zwartego silnika jest dynamiczne a nie statyczne .
Witam wszystkich. Wpadłem na pomysł by w dziecinnym pokoju wewnętrzna roleta sterowana była za pomocą silnika krokowego. Kiedy byłem młody zrealizowałem to za pomocą silników modelarskich z integrowanymi przekładniami. Mała prędkość i potężny moment obrotowy. Niestety cechowały się one bezwładnością oraz koniecznością użycia wyłączników krańcowych....
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Po 1. całe sterowanie mostka wraz zabezpieczeniami przed zwarciami gałęzi ( góra - dół ) zapewnia właśnie driver HIP, + zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem na bramkach. Potrzebne tylko źródło sygnału PWM. 2. odnośnie przepięć ... w mosfetach wbudowane są często diody zwrotne chroniące mosfeta, w przypadku dużej bezwładności można dołożyć dodatkowy...
Zasada łączenia jest zawsze ta sama - robisz mostek H z wyłaczników. Wg numeracji z twojego opisu, dodam tylko a - dla sekcji z lewej strony rysunku i b- dla tej z prawej (+)silnika 2a,4a (-)silnika 2b,4b (+)zailania 1a,1b (-) zasilania 3a,3b Możesz spotkać dwie niespodzianki, pierwsza - jeśli wyłaczniki są typu make-before-brake będzie zwarcie przy...
Hamowanie silnikiem - najlepiej byłoby odzyskiwać energię: Po co? Po to aby co rusz katować akumulator impulsami prądowymi kilkudziesięciu amperów (nie zapominajcie koledzy, że to auto dla dzieci - z zasady może być często rozpędzanie/zatrzymywane)? Nie będzie tu wielkich zysków - poza znacznym pogorszeniem warunków pracy akumulatora. Ale czy ten układ...
Zazwyczaj przemiarowuję napęd przy takich manewrach o 1 rząd wielkości. Pamiętaj o hamowaniu tego silnika, szczególnie jeśli maszyna generuje bezwładność.Dobrze, gdyby falownik miał opcję hamowania dynamicznego + odpowiedni rezystor, np. dla zatrzymania awaryjnego.
Nie sądzę. Jest napisane, że przewody wracają gdzieś do wnętrza silnika. Gdyby to było hamowanie dynamiczne to nie widzę najmniejszej potrzeby umieszczania go w silniku, przecież musiał by być układ podający napięcie DC na uzwojenia po odłączeniu zasilania itd. Tylko skąd wtedy zasilanie transformatora ? Technicznie niewykonalne w obecnej na zdjęciach...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Tak można przyjąć przy hamowaniu dynamicznym (np. na rezystorze). Przy hamowaniu odzyskowym (jazda z górki) SEM wytworzona w silniku jest większa od napięcia sieci zasilającej i wymusza to oddanie energii do sieci. Andrzej
Napęd opuszczania jest przy pomocy silnika indukcyjnego? Jeżeli tak to może hamowanie dynamiczne prądem stałym? Dość proste i tanie w wykonaniu.
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia przez ecu. Musi być akumulator start&stop i dopisany do auta. Przy hamowaniu silnikiem jest wzrost napiecia. Przy spokojnej jeździe napięcie spada.
Hmm, może zachodzi tam zjawisko w dużej skali znane np. pracy z silnikami DC, gdzie przy dynamicznym hamowaniu silnikiem wzrasta napięcie na szynie DC.. Jeśli pracujesz z aku, to w tym czasie następuje zwrot energii, czyli ładowanie. Jak pracujesz z zasilacza, to zwykle energia wytrącania jest przez rezystor "hamujący". Zakładając, że nawet pracując...
- a to o twojej niedojrzałości świadczy znacznie wyraźniej, niż szczeniackie złośliwości. Ale może kiedyś zrozumiesz, że nauka jest ciągłością, gdzie nikt nie zaczyna od wynajdywania koła, a postęp opiera się na wykorzystywaniu wcześniejszego dorobku. Przyznam, że nauczony dotychczasowym doświadczeniem, nie zakładałem, że podasz konkretne źródła odnoszące...
Szybkie hamowanie w servo silnikach polega na hamowaniu dynamicznym (przeciwprądem). Servo silniki są silnikami krokowymi więc jest to troche bardziej skomplikowane niż w normalnych silnikach asynchronicznych. Niektóre servomotors (jak w przypadku silników używanych do napędu osi ruchu innych niż poziome) wyposażone so dodatkowo w hamulec odhamowywany...
Nie bardzo rozumiem jak sie ma "silnik 2,2kW połączony w trójkat" (#1) do załączonego schematu ?. Ten schemat dotyczy napędu silnika z hamowaniem dynamicznym ( prądem stałym ). Do regulacji parametrów hamowania ( prąd i czas ) służy regulator oznaczony numerem 3.
Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jakimi kryteriami kierować się podczas doboru rezystancji dodatkowej do hamowania dynamicznego oraz przeciwwłączeniem? Jakim momentem najlepiej obciążać silnik? Dziękuję oraz pozdrawiam.
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Kolego, zanim napiszesz "bzdura" sięgnij do dokumentacji. To, co opisujesz jako hamowanie dynamiczne jest hamowaniem prądem stałym, wstrzykiwanym w uzwojenia silnika, problem w tym że jest to hamowanie "szarpane", nie po rampie, ponadto silnik się nagrzewa(gdzieś się ta energia musi wytracić). Co do grupy napędów to albo stosuje się zewnętrzny moduł...
zwora układ powinien być najprostszy, bez mikrokontrolerów. Zobacz moje rysunki i powiedz, czy wg ciebie są dobre. Jeszcze teraz hamowanie dynamiczne musze dorobić.
Myślę, że jest to możliwe. Czy ktoś z Was zwrócił uwagę jak pracują nowoczesne maszyny do szycia? Tam silnik może obracać się bardzo powoli, a po zatrzymaniu, wałek zawsze ustawia się w jednej pozycji. Tak się składa, że od paru lat naprawiam elektronikę takich maszyn (również hawciarek i overlocków). Są tam stosowane normalne silniki komutatorowe (na...
Hamowanie prądnicowe to tez hamowanie elektrodynamiczne. W maszynach wyciągowych do skipu, przy zasilaniu z układu leonarda powszechnie stosowane. Praktycznie każdy rodzaj silnika można hamować zarówno dynamicznie jak i elektrodynamicznie. Nazywa się to hamowaniem przeciw fazą. Natomiast co do hamowania przekładnią to też jest to hamowanie dynamiczne....
Musisz określić 1. maksymalną częstotliwość sterowania wynikającą z wymaganej prędkości końcowej silnika 2. właściwości dynamiczne silnika wynikające z momentów oporowego, bezwładności oraz napędowego (silnika). Z tych parametrów wynika dopuszczalny minimalny czas rozruchu gwarantujący po pierwsze ruszenie silnika i po drugie rozruch bez poślizgu Stąd...
Do samego wyhamowania silnika wystarczy tzw. hamownik. Jest to urządzenie, które po wyłączeniu zasilania silnika podaje na uzwojenia prąd stały o kontrolowanym natężeniu. Możesz też zastosować przemiennik z możliwością hamowania dynamicznego, będziesz miał dodatkowo możliwość płynnej regulacji prędkości silnika, ale..... jest to rozwiązanie droższe....
witam! nooo chopper to uklad energoelektroniczny.... i tutaj spotkalem sie z dwoma mozliwosciami: - przetwornica obnizajaca napiecie (przetwornica DC-DC) -uklad do dynamicznego hamowania silnikow (tranzystor przywiera silnik przez rezystor... ) poszukaj czegokolwiek w google... sporo tam jest tego... poza tym ksiazka "energoelektronika" (tunia, wiszniewski)...
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
dodatkowym silniku krokowym, siłę hamowania bębna z drutem można regulować prądem uzwojeń. Wystarczy mały silnik DC z potencjometrem drutowym jako hamulec dynamiczny.
Jeśli to silnik indukcyjny(nie komutatorowy) to może zastosować hamowanie dynamiczne polegające na podłączeniu uzwojenia do małego napięcia DC.
Witam, sprawdź dokładnie parametry silnika, większość ma krok 1,8 stopnia, maksymalną dynamikę uzyskasz bez stosowania mikrokroków. Zasilacz dobierasz do silnika i sterownika, na odpowiednie napięcia i prądy. Pozdrawiam Janek.
na zdjęciu masz silnik DC z tarczą enkodera i transoptor szczelinowy , całość + odpowiedni sterownik daje serwomotor z bardzo dokładnie określonym położeniem wirnika sekwencję którą opisałeś do sterownia prościej zrobić na uC , można pokombinować z układem sterowania na przekaźnikach z odpowiednich styków sterownie sterownikiem silnika krokowego proponuje...
Bardzo proszę autora o wniosek jak poradził z problemem. Jeśli kolega chce tak żeby zawsze silnik dojeżdżał do pozycji tyle ile trzeba BEZ ZATRZYMANIA, czyli dojechał 1010 to zatrzymaj sprawdź i dojedź 20 jeszcze to chyba PID się tutaj nie nada ale nie chcę się wymądrzać dlatego będę śledził temat.Silnik nie ma hamulca ale falownik funkcję hamowania...
Same pozycjonowanie dokładne nawet do 1mm, bo dzięki bloku technologicznemu możemy ustawić dynamicznie rampy hamowania i przyspieszania. Większym problemem są luzy na układach mechanicznych: wałki, zębatki, naprężenia, itp.
zgadzam się z kol. pubus wykonanie nie będzie tak proste , nie chcesz stosować gotowych rozwiązań , jednak uważam że w tym przypadku jest to lepsze rozwiązanie budowa sterownika dla silnika 3f nie jest tak prosta do tego dochodzą bardzo duże prądy pracy dlatego proponuje rozglądnij się za gotowymi napędami elektrycznymi stosowanymi w rowerach czy skuterach...
Z kablem silnik-falownik też nie przesadzać - dać zwykły 4x1,5 - będzie go tam pół metra? Odcinać zasilanie falownika z jednoczesnym hamowaniem dynamicznym - energię w tej fazie zapewni zwrot z slnika, który stanie się prądnicą.
Jeśli to ma dawać stały naciąg, bez dynamicznej reakcji, to prosty hamulec taśmowy - taśma z kawałka pasa parcianego pokrytego filcem lub skóry opasująca bęben i naciągnięta za pomocą jakiejś sprężyny, gdzie będziesz mógł sobie regulować siłę naciągu, czyli siłę hamującą. I po problemie. A jak się upierasz przy elektryce, to silnik elektryczny przez...
(at)cyebr_viper Sprawdź dokładnie ile masz przewodów wychodzących z silnika, bo w trzy trudno uwierzyć przy tym silniku. PE oczywiście nie liczę, a silnik uruchomiłeś, tyle ze z odwrotnymi obrotami. Istnieje jeszcze taka możliwość, że stary wyłącznik po wyłączeniu zwierał jakieś styki i silnik wtedy był hamowany dynamicznie. Natomiast odwrotne obroty...
Witaj. Niezbyt jasno określasz o co ci chodzi z tym hamowaniem, dlaczego musisz go hamować ? co on napędza. opornicą rozruchową nie zahamujesz silnika tylko bedziesz mu stopniowo zmniejszał obtoty a nie hamował. Hamować możesz przeciw prądem z oprnicą ustawioną na największy opór lub dynamicznie tzn. prądem stałym podanym na stojan.
Witam, ja używam hamulce dynamiczne: RTC 40 HD 12-5, RTC 40 HD 12-6 / RTO 12.. firma Relpol S.A. pozdrawiam
moje pytanie brzmi czy to zda egzamin Nie, nie zda. To jest ,,rosyjska ruletka" :D (opory przekladni, obciązenia mechaniczne, etc.) Ratuje Cię krzywka na wale z czterema garbami i i mikrowyłącznik rolkowy, lub czujnik indukcyjny. Silnik albo musi być zasilany z falownika z funkcja hamowania dynamicznego, albo musi posiadać elektrohamulec. Przy najwyższym...
próbowałem wyregulować instalacje do pracy bez tej zwężki, ale nigdy nie była ona "stabilna" więc jezdze z tą zwężką - zna ktoś taki patent? Reduktor na wykończeniu lub od początku za duży mikser dobrany. Czy przerobienie instalacji na 2 generacje < wymiana centralki i założenie atuatora> zmniejszyło by spalanie gazu jakoś znacząco? Ja do drugiej...
Co to za urządzenie? może lepiej hamulec elektrodynamiczny (tarcza aluminiowa i elektromagnes) łatwiej to studzić? Silnik będzie się grzał to nie jest normalna praca. Dla klatkowego energia dynamiczna pochodząca z hamowania wydziela się w postaci ciepła na rezystancji pretów wirnika stąd problem ze skutecznym chłodzeniem.
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
Dzień dobry. Mam mały problem którego nie udało mi się rozwiązać. Falownik Hitachi Wj200 7,5kW 3f. Opiszę najkrócej : Czas zwalniania F003 3s. Użyty i zainstalowany rezystor hamowania BRD, aktywowany, skonfigurowany i działający ale: - nie hamuje silnika do całkowitego zatrzymania . Programowo ustawiłem próg użycia hamulca 660V DC i nie da się ustawić...
Ale co w tym dziwnego chyba wiekszosc wspolczesnych konstrukcji ma wlasnie takie rozwiazania a te 50kW to jest bardzo maly silnik w piascie sa znacznie mocniejsze. Nie jest tu nic napisane o sprawnsci takiego napewdu - ok 75% , sprawnosc tradycyjnego silnika to ok 90% ale i tak jest to bardziej oplacalne ze wzgledu na mniej skomplikowane przekladnie.......
Bo wodór jest w GZM bez sensu. W GZM są elektryki nawet fajnie się tym jeździ jest jeden minus przyspiesza "płasko" i jak zacznie przyspieszać a robi to dość dynamicznie że człowiek "z tyłu zostaje" to nie ma tego momentu zmiany biegu na poprawienie się jednoczesne przyspieszenie jest znacznie lepsze jak w automatach. Przy odpowiednim wykorzystaniu...
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Witam Piękna konstrukcja. Konstrukcje mają być praktyczne :) skoro spełnia swoje zadanie to znaczy że jest piękna. Mam tylko niejasne przeczucie, że coś nie tak jest z driverami do silników, wygrywanie melodyjek na silnikach świadczy o tym, że moc tracona jest nie tylko na ruch. Mam małą maszynkę CNC od żółtych przyjaciół w której masa ruszana silnikami...
Witam. Możesz zastosować moduł hamowania dynamicznego firmy Relpol.http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Pr...
tak. wymienilem na fabrycznie nowy, kompletny silnik objaw pozostal bez jakiejkolwiek zmiany. oporność styku: nadmierna oporność wyłączy skuteczność obwodu dynamicznego hamowania, czyli zatrzymania w obszarze wylaczonego jeszcze styku startowego. tak to rozumiesz ? zdzislaw. pozdrawiam
Przychylam się do zdania kolegi romoo i chciałbym dodać że jeżeli będziesz chciał użyć kondesator a powinieneś, to musi być na napięcie większe niż 180V ze względu na stany przejściowe towarzyszące dynamicznej pracy silnika(przyspieszanie, hamowanie).A jakie to napięcie to musisz sobie policzyć(może 400V starczy-ale ja tego nie liczyłem).Taki kondensatorek...
Posiadam Passata B3 2.0 z automatyczną skrzynią biegów. Obok lewarka zmiany trybów (czyli standardowe P R N D 1 2 3) jest mały przełącznik E/S. Służy do przełączania pomiędzy trybem Eco i Sport. W trybie Sport auto zmienia biegi na wyższych obrotach i mocniej hamuje silnikiem, przez co jest bardziej dynamiczne, co może być przydatne przy wyprzedzaniu....
Witam Jest to zwykły silnik z dodatkowym uzwojeniem (cienkim drutem ) które służy do hamowania dynamicznego miałem ten sam problem , ja go nie podłączyłem i po prostu piła dłużej się kręci po wyłączeniu a ty po prostu źle podłączyłeś dlatego się szybko grzeje, lub źle ci przewinęli, uzwojenie z cienkim drutem nie podłączaj jeśli nie masz oryginalnego...
Witam, chodzi o zaliczenie przedmiotu i dostałem 3 pytania i z jednym mam problem jak się za nie zabrać. Uzasadnić, że poprawnie dobrany regulator prędkości PI usztywnia charakterystykę mechaniczną i pooprawia dynamikę w stanie nieustalonym. czy ktoś miałby pomysł jak to wytłumaczyć? a przy okazji czy 1 zadanie jest dobrze czy coś dopisać skasować?...
Witam, czy są dostępne falowniki do silników (3 fazy, 400VAC, 15 kW) wyposażone w moduł odzyskiwania energii (KEB) pozwalające na prawie całkowite wyhamowanie silnika w tokarce po zaniku napięcia zasilającego (energia silnika hamowanego dynamicznie przez falownik służy do zasilania falownika, a nadmiar kierowany jest do rezystora)? W falownikach LG...
Rezystor musiał być zastosowany inaczej co.chwile wyrzucał błąd na falowniki. Jak napisałem wcześniej hamowanie jest dość częste i dynamiczne. Poprostu chciałem dowiedzieć się od osoby poważnie znające się na fachu o dobrze rezystora do falownika nawet na przyszłość kiedy będzie trzeba zastosować dobrać inny.pozdrawiam panowie
Hamowanie dynamiczne prądem stałym, do sprawdzenia K22 i jego styki, K1 styki 31-32 43-44, stycznik K5 i styki, mostek prostowniczy U1 i gniazdo bezpiecznika F4. U kolegi w podobnej maszynie innej firmy hamulec trzyma po wyłączeniu silnika bardzo długo, ale później odpuszcza.
Nie no, zachowajmy skalę. Rezystor ma 100W, nie 100kW ;-) Sterownik silnika to też nie jakiś gigant. Niby można włączyć PTC w obwód ENABLE, tylko że on wpływa na wyjście, czyli aktywacja stopnia mocy oraz hamulec awaryjny silnika (odłącza silnik od sterownika i zwiera uzwojenia przez rezystory mocy, by wyzwolić hamowanie dynamiczne). Na wejściu (jednofazowym)...
Wirnik silnika pierścieniowego ma tyle par biegunów ile potrzeba do założonej prędkości, w tym przypadku 2p = 4, w takim silniku wirnik nie posiada biegunów wydatnych. Włączenie prądu stałego do obwodu wirnika połączonego w gwiazdę, w sposób jak napisałem wcześniej, powinno wymusić powstanie 4 biegunów tak jak się to dzieje w silniku asynchronicznym...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
Silnik trójfazowy prądu stałego z motoreduktorem bez hamulca. Na pewno prądu stałego? Może trzeba będzie zastosować hamowanie dynamiczne? Naprawdę zdjęcie tabliczki bardzo by pomogło. Bo inaczej to wróżenie z fusów
Mam wątpliwości co do spalania w moim UNO. Ostatnio spalił mi 9,5 litra. Sporo z tego, czyli ok. 80% przypada na jazdę w cylku wielkomiejskim (Poznań). Trasy są przeważnie krótkie tak do 15 min. jazdy. Ja sam jeżdżę mało dynamicznie i oszczędnie (hamowanie silnikiem itd.). Latem palił mi 7.5 litra. Mimo wszystko jest to sporo więcej od oficjalnych danych...
No właśnie tu jest problem z tym chłopskim rozumem... Na wstępie - odzysk energii działa dopiero przy hamowaniu. Dla obu prób hamowanie odbywało się po przebyciu tej samej drogi i polegało po prostu na zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia (wtedy układ odzysku zaczął działać). Bo na chłopski rozum - jedziemy samochodem z konwencjonalnym napędem (silnik...
Szczotka mogła się urwać z trzech powodów. 1. Silnik pracował w trybie ciągłym w przeciwnym kierunku obrotów, "pod włos szczotki". 2. Silnik został przeciążony dwa razy większym napięciem i prądem, hamowaniem dynamicznym lub przeciwprądem. 3. Długotrwała praca przy zbyt wysokich obrotach spowodowała spalenie szczotki, zwłaszcza przy prądzie stałym zużyciu...
To już jest całkiem spory silnik. Gotowe scalaki mogące sterować takim silnikiem raczej nie istnieją - są pewnie dostępne gotowe moduły (cena!), można sobie zbudować samemu mostek H na taką moc. Jednak jeśli nic do tej pory z silnikami nie robiłeś to naprawdę zacznij od mniejszych. Silnik ma 150 W, czy jest mocny to zależy do czego chcesz go zastosować....
Musisz jeszcze brać pod uwagę mechanikę napędu: przy hamowaniu wystąpią niekorzystne zmiany (części wcześniej napędzane zamienią się w napędowe) co dla niektórych np. przekładni może oznaczać szybsze zużycie.Również nie jest bez znaczenia ilość startów i hamowań (częstotliwość). Ja musiałem dokładać obcą wentylację (częste załączenia/wyłączenia powodowały...
Mam stary suwak Moellera i przy rozruchu bezpośrednim dobrany jest kabel 95 lub 120 w zależności jakie stosujemy zabezpieczenie. Ale wydaje mi się że przy pracy z falownikiem można zastosować cieńszy przewód. ...... Nie sądze aby bła potrzeba stosowania grubszego przewodu. Na "suwaku" możemy wyliczyć przekroje przy zastosowaniu bezpośredniego rozruchu...
A jaki sens tego? Dla zabawy na podobnym silniku (taki jakby "spłaszczony" korpus, bardzo popularny w zabawkach) przy 12V prędkość dochodzi do 30 000RPM, prąd biegu jałowego 0,2 - 0,3A. A niżej widać cos jakby "wybieg" tego silnika, czyli prędkosc w funkcji czasu, z założonym metalowym kółkiem zamachowym. Pierw hamowanie "samowolne", później dynamiczne,...
(at)stasiekb100 Nie w tym ukladzie - po co dynamicznie DC hamować pompę hydro ? Tyle tylko, że sam pomysł podgrzewania silników pradem stałym jest kompletną herezja, ze względu na korozję elektrolityczną zaciskow i połączeń lutowanych wewnątrz silników. Nie ma opisanych funkcji wyłączników, trudno się zorientować w tym schemacie. Choć faktycznie -...
jaki to jest silnik ? dobrze wiedzieć jakiego producenta i typ (parametry)w jaki sposób ma sie odbywać regulacja - skokowo, płynnie, w jakim zakresie obrotów itd ... czy sterowanie silnika ma być "dynamiczne" -- tzn czy przewidujesz częste zmiany kierunku obrotów -a to się wiąże z hamowaniem (obciążenie wirnika opornością lub "przeciwprądem" ) oraz...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Tak jak pisałem wcześniej w układach napędowych obrabiarek, w których stosowane są silniki o takiej konstrukcji i mocy, stosuje się ograniczniki prądów dynamicznych ale i także kontrolę prądów roboczych. W okresie rozruchu i hamowania silnika układ kontroli prądu roboczego jest bocznikowany w czasie potrzebnym na dojście do obrotów nominalnych. Czas...
Ciężar podnoszonej masy: Q=m*g m-masa g-przyspieszenie ziemskie, Moment obciążenia na wale silnika: Mo=Q*r=m*g*r Po przekształceniu: m=Mo/(g*r) = 0,5/(9,81*0,01)= 5,1kg Równanie ruchu: M=Mo+J* dw/dt = Mo + Md M-moment silnika, J- moment bezwładności całegu układu sprowadzony na wał silnika, dw/dt - pochodna prędkości po czasie, Md - moment dynamiczny....
Kol. Polikon Szukasz rozwiązania dla firmy czy do "garażu" ? Kto Ci powiedział, że hamowanie DC jest mało skuteczne ? Zapnij na 2 fazy silnika wyprostowane napięcie, a spali Ci paski na silniku. Właściwie nie wiem czego szukasz(czytałem te skasowane posty). Masz na myśli tyrystory a może jednak triaki ? Jeśli ma to pracować w firmie, z układem o dużej...
Tak jak napisał (at)madamsz1 : to NIE są biegi tylko stany skrzyni biegów. Ja bym nazwał to raczej trybem pracy skrzyni biegów. Tryby PRND występują zawsze i są wystarczające do normalnej jazdy. Tryby PRN w zasadzie ustalają stan skrzyni. Tryb D to jest ten który automatycznie zmienia biegi czyli w uproszczeniu stan skrzyni. Wszystko co poza tym to...
Sprawdzałeś? Ja tak i dynamiczna jazda w moim przypadku to przynajmniej 0,3l większe zużycie paliwa. Rozpędzam nie jak dziadek z kapeluszem (którym zresztą jestem) ale jak dziadek z głową Tak. Sprawdzałem. Dla niektórych dynamiczne rozpędzanie jest równoznaczne z dynamicznym hamowaniem, czyli zamianą energii kinetycznej pojazdu w ciepło przez hamulce....
hamowanie dynamiczne hamowanie dynamiczne silników schemat hamowanie dynamiczne
lustro wirujące sterownik uszkodzić citroen samsung ue46f8000
stare zadłużenie stare zadłużenie
Skuteczne fungicydy na pleśń agrestu: Switch, Topsin, Signum Bojler sprawny, ale nie grzeje wody - przyczyny i rozwiązania