Ogarnąłeś jakoś przepięcia od wyłączanej indukcyjności? Wrzuć dokładny schemat co stworzyłeś.
Nie bardzo rozumiem jak sie ma "silnik 2,2kW połączony w trójkat" (#1) do załączonego schematu ?. Ten schemat dotyczy napędu silnika z hamowaniem dynamicznym ( prądem stałym ). Do regulacji parametrów hamowania ( prąd i czas ) służy regulator oznaczony numerem 3.
muszę na pomiary zaprojektować układ hamowania dynamicznego silnika bocznikowego. A wiesz przynajmniej na czym ono polega? Bo na schemacie raczej tego nie widzę.
W archiwalnym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... jest ciekawy sposób na hamowanie dynamiczne, post #15. Sprawnie to działa i nie potrzeba dodatkowego transformatora. Schemat nie posiada przekaźnika czasowego - a warto go dołożyć by po czasie hamowania odłączyć stycznik hamowania ;)
izolując silnik od masy. I co to zmieni? Silnik musiał by mieć wyprowadzone osobno zaciski stojana i szczotek by mógł pracować nawrotnie. Tu można by tylko pomyśleć o jakimś hamulcu dynamicznym do tego pługa. Podawanie np. niewielkiego napięcia na silnik celem dynamicznego jego hamowania.
Poszukuję programu do tworzenia schematów elektrycznych zgodnego z normami UE. Musze w programie przerysować układ do hamowania dynamicznego silnika szeregowego, a układ jest wykonany na stycznikach, przekaźnikach itp. więc interesują mnie programy z elementami czysto elektrycznymi. Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
To bardzo uproszczony schemat i jest on nadal aktualny. Przestawia on ogólną iddeę pracy przemiennika. Oczywiście należy się spodziewać, że tak samo jak i wtedy tak i teraz im wymyślniejsze i bardziej wymagające aplikacje tym bardziej to będzie rozbudowane. Będą interfejsy komunikacyjne, wyświetlacze, klawiatury. Moduły APFC, wejście z centralnego prostownika....
Strona wirnika zwarta, a na 2 fazy podajesz prąd stały. Są rożne schematy podłączenia związane z hamowaniem dynamicznym. Wystarczy poGooglać. Uważaj, żebyś czasem nie upalił silnika, lub urządzenia hamującego. Przed przystąpieniem do eksperymentu na żywym organizmie warto przeprowadzić symulację w Simulinku.
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora to po prostu układ regulujący a właściwie ograniczający napięcie obwodu pośredniego DC. Działa to w bardzo prosty sposób: rezystor jest włączony między szyny obwodu pośredniego w szeregu z tranzystorem kluczującym. Podczas normalnej pracy, kiedy silnik pobiera energię z sieci, na rezystorze napięcie równa...
Po 1. całe sterowanie mostka wraz zabezpieczeniami przed zwarciami gałęzi ( góra - dół ) zapewnia właśnie driver HIP, + zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem na bramkach. Potrzebne tylko źródło sygnału PWM. 2. odnośnie przepięć ... w mosfetach wbudowane są często diody zwrotne chroniące mosfeta, w przypadku dużej bezwładności można dołożyć dodatkowy...
Hamowanie silnikiem - najlepiej byłoby odzyskiwać energię: Po co? Po to aby co rusz katować akumulator impulsami prądowymi kilkudziesięciu amperów (nie zapominajcie koledzy, że to auto dla dzieci - z zasady może być często rozpędzanie/zatrzymywane)? Nie będzie tu wielkich zysków - poza znacznym pogorszeniem warunków pracy akumulatora. Ale czy ten układ...
Dzięki kledze "ElGregor" ale ja wiadomości to już znam. Chodzi mi o konkretne rozwiązania. Znam hamowanie tylko wyłącznie mechaniczne rozwiązanie elektromagnesem. Mam też doczynienia z hamowaniem dynamicznym silnika o mocy 5,3 MW zrobione to jest na zasadzie zwory wyprowadzeń w wypadkach awaryjnych ale po ok. 10 sec. Ja proszę o konkretne rozwiązanie....
przeciez nie chodzi o regulacje. chodzi wlasnie o typowy softstart a potem hamowanie. jesli potrzeba dodatkowego momentu hamujacego (wozek zwalnia zbyt wolno po odlaczeniu silnika) to trzeba hamowac dynamicznie np. pradem stalym. ustawic konkretna wartosc pradu stalego czy wyprostowanego. i Hamowaniu dynamicznym silnika asynchronicznego bylo juz wielkorotnie...
Powinien być tam kondensator wysokonapięciowy -elektrolit rzędu 6800/400 . Gdy silnik jest w ruchu to jakiś stycznik podpina go do sieci i jednocześnie stykami pomocniczymi zasila ten kondensator przez prostownik z napiecia sieciowego. Gdy zatrzymujesz silnik to stycznik odpina zasilanie od sieci i silnika i kondesatora a stykami na spocznij łączy naładowany...
Amplituda nie wiele da - raczej częstotliwość impulsów. Ja bym to widział tak - koło zamachowe rozpędzane silnikiem symulowało by energię zgromadzoną w rozpędzonej masie pojazdu. Koła (tarcza, czujnik i cylinderek) połączone z układem dociskanymi rolkami. Docisk jednej z rolek zmieniał by się dynamicznie w trakcie próby. Rejestrator połączony z czujnikami...
Do za ch amowania możesz dać zewnętrzny przekaźnik na n u żki ś ilnika i też zablokujesz . Trzy błędy ortograficzne i zero sensu. W robotach używa sie tranzystorów, ponieważ one - w odróżnieniu od przekaźników - zapewniają dużą szybkość przełanczania. Na minus przekaźników można jeszcze zaliczyć względnie małą zywotność (zużywanie się części mechanicznych),...
Witam ponownie:) Zbudowałem ten układ w mniejszej skali (2 małe silniczki DC od szuflady cd-romu złączone na sztywno + L293D), żeby zacząć już spokojnie pisać program na uC, ale mam kolejny problem. Przy hamowaniu dynamicznym za pomocą L293D nie ma prawie różnicy w poborze prądu przez drugi silniczek (tzn. bez hamowania ok. 50 mA, jak dam dwie jedynki...
Widzę, że trochę namieszaliście w temacie. Wyłącznik awaryjny czyli potocznie zwany grzybem służy do zatrzymania całego układu a nie tylko falownika. Falownik to można sobie wyłączyć jakimkolwiek wyłącznikiem... Jeśli potrzebujesz hamowanie dynamiczne z falownika to wstaw w układ jakiś czerwony przycisk, którym wymusisz jakieś wejście programowalne...
Tu raczej chodzi bardziej o ograniczanie, sił jakie działają, przez zmniejszanie obrotów kiedy rośnie masa szpuli. Nie wiem czy zauważył ktoś, ale taka szpula działa jak taki mechaniczny KERS ?:-) Im więcej na niej nawinięte, tym więcej gromadzi energii. A skąd układ wie, że taśma się napięła? To prosty układ z ruchomą rolką (dociążoną lub na sprężynie),...
Cześć Dosinsky Twoje podejście do pomiarów jest zabawne :) od kiedy to pomiar pośredni mechaniczny ma być lepszy od pomiaru elektronicznego :) i co tak naprawdę jest bardziej skomplikowane ;) Licznik rowerowy to przecież nic innego jak sumator ilości obrotów koła :) Czyli znasz drogę przebytą tak dokładnie jak znasz dokładną wartość obwodu swojego koła...
Regulatory modelarskie sa ok... ale jezeli obslugujesz to w calosci z mikroprocesora to cala elektronika takich regulatorow jest zbedna. Spojrz na moj temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Powyzszego regulatora uzywalem do napedzania silniczkow 5V/3A (8A przy zablokowanych kolach). Tranzystory pozostawaly przez caly czas zimne. Obsluga...
Witam wszystkich na forum. Chciałbym sie dowiedzieć do czego służy uziemienie i dioda zwrotna w prostowniku pokazane na schemacie. Jest to prostownik trójfazowy zasilany ze źródła 500/230 wykorzystywany do zasilania stojana silnika trójfazowego asynchronicznego pierścieniowego w prąd stały podczas procesu hamowania dynamicznego.
Witam, Przede wszystkim kol. Polikon mógłbyś opisać co to za aplikacja. No to tak. Falownik to DKC 11.3-100-7-FW firmy Rexrofh. To nie jest falownik, tylko serwonapęd. Napięcie, które rośnie na wyjściu prostownika DC pojawia się podczas hamowania silnika i raz doszło nawet do 910V a prąd mierzony na przewodzie wyjściowym do silnika dochodzi nawet do...
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
Ja z takiego Tukana pracuję od dwudziestu lat do dzisiaj. Mam dwie dopalki. Jedna z przed dwudziestu lat na dwuch tranzystorach BD139, która daje około 2 W, a druga dwustopniowa na 2SC2078 która daje 20W. Roger na początku i na końcu nadawania. Mikrofon dynamiczny z wkładki telefonicznej W66. Do tego 15 kanałów na kwarcach. Mam dwa takie radia z tym...
Witam Wszystkich Pozwólcie, że przedstawię problem. Chcę wykonać sterowanie silnikiem DC (jest on częścią przetwornicy lotniczej PT-125). Wiem, że takich tematów jest jakiś "milion" ale nie znalazłem nic pod 27V. Nie jestem specjalistą dlatego potrzebuję czegoś "prostego" jeśli w ogóle takiego pojęcia można tu użyć. Zależy mi na sterowaniu PWM w możliwie...
hamowanie dynamiczne hamowanie dynamiczne silnika hamowanie dynamiczne silników
picasso benzyna kontrolki bezpiecznik klatka schodowy schematy wykrywaczy metali
piekarnik parowy piekarnik parowy
Giełda komputerowa na Batorego - aktualności i godziny otwarcia Jak dostać się pod bęben pralki Amica? Instrukcja demontażu