Moim zdaniem ten rezystor służy tłumieniu przepięć pojawiających się na szczotkach w chwili przerwania prądu, a za zmniejszenie prędkości odpowiada układ, który ogranicza prąd/napięcie silnika.
Witam - proszę napisać czy piła po wyłączeniu jeszcze długo się kręci -czy szybko hamuje ?
2. Przy zwieraniu stycznikiem energia hamowania wytraca się bezpośrednio w uzwojeniach wirnika i stojana. O ile stojan jest jeszcze jako tako chłodzony, choć bez rewelacji, to najpewniej wirnik wyzionie ducha w ekspresowym tempie, szczególnie jeśli autor pisze: Tej energii jest tyle, co kot napłakał - ułamek prądu roboczego. Większość elektronarzędzi...
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Jeśli to silnik indukcyjny(nie komutatorowy) to może zastosować hamowanie dynamiczne polegające na podłączeniu uzwojenia do małego napięcia DC.
W twoim rysunku rzeczywiście robi się zwarcie. Zastosowano tu podwójny wyłącznik i hamowanie prądnicowe silnika w celu poprawy bezpieczeństwa. Położenie wyłącznikow - oba zwarte zestyki NO w obu wyłącznikach - silnik pracuje jako szeregowy komutatorowy. Po puszczeniu przyciskow wyłączniki stają sie NC dla silnika, a NO dla sieci i oba zwierają silnik...
W wiertarce masz silnik uniwersalny (komutatorowy) o dość dużej bezwładności (masa wirująca), oraz prostą przekładnię zębatą o niewielkim przełożeniu. We wkrętarce masz silnik DC o małej bezwładności, a tego przekładnię planetarną o dużym przełożeniu. To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają...
To nie do końca tak działa. Wszystko się zgadza poza tym że styk zasilajacy jest po wyłączeniu wycieraczek zwierany z masą. Wycieraczka ma silnik komutatorowy i magnesy stałe ,z rozpędu jest więc prądnicę a zwarcie gasi prąd i robi za hamulec. Uszkodzenie przełącznika jest więc realną przyczyna,ale warto zajrzeć do samego silnika pod pokrywę.Wszystkie...
Silniki wysokoobrotowe są zawsze komutatorowe. Tak było kiedyś. Teraz od silników komutatorowych i innych wymagających doprowadzenia prądu do wirnika się odchodzi. Szczególnie dla małych mocy. Pralki, wkrętarki miksery czy odkurzacze "przechodzą" na silniki PMM(magnes w wirniku). Ostatnim argumentem jest cena i tylko ona hamuje zniknięcie komutatorów...
jeśli silnik jest komutatorowy na prąd stały ze stojanem z magnesu stałego to hamowanie bardzo łatwo zrealizować elektrycznie.Wystarczy że po zabraniu zasilania zostanie zwarty i zatrzymuje się natychmiast.Jeśli jest zasilany przez tranzystor wystarczy dać drugi tranzystor do zwierania kluczowany sygnałem zanegowanym.Przy innych silnikach jest potrzebny...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Witam . Najprościej byłoby zastosować silniczki BLCD . Sterowanie ich jest dość drogie i kłopotliwe . Szeregowe, komutatorowe wymagałyby hamulca . Silniki krokowe odpowiedniej mocy byłyby "proste"w sterowaniu i mogłyby być też hamowane . Poza tym są niewielkie i sterowanie jest precyzyjne . Myślę , że napęd krokowy , jako dodatkowo montowany , byłby...
Niech się Autor określi, jaki posiada sterownik... :| Taki (silnik klatkowy): http://obrazki.elektroda.net/61_12294050... Lub taki (silnik klatkowy): http://obrazki.elektroda.net/72_12294052... Czy też taki (silnik komutatorowy): http://obrazki.elektroda.net/30_12294050...
Owszem, tak jest , powtórzę to po raz ostatni, jak się sceptycznie podchodzi do zagadnienia teoretyzując i nie mając działającego modelu w rękach. Dla zrozumienia można wziąć do ręki pierwszy lepszy silnik komutatorowy prądu stałego z magnesem stałym i podpiąć pod zasilacz mierząc prąd i napięcie przy "hamowaniu " mechanicznym . Nie jest również wiarygodne,...
Myślę, że jest to możliwe. Czy ktoś z Was zwrócił uwagę jak pracują nowoczesne maszyny do szycia? Tam silnik może obracać się bardzo powoli, a po zatrzymaniu, wałek zawsze ustawia się w jednej pozycji. Tak się składa, że od paru lat naprawiam elektronikę takich maszyn (również hawciarek i overlocków). Są tam stosowane normalne silniki komutatorowe (na...
Silnik z kondensatorem to znaczy asynchroniczny silnik indukcyjny, zwany też klatkowym. Zwykle takie silniki zasila się z sieci trójfazowej. W silnikach tego typu jednofazowych stosuje się dodatkowe uzwojenia włączone na czas rozruchu lub pracy poprzez kondensator, z tąd potocznie mówi się o silnikach z kondensatorem. W elektronarzędziach stosuje się...
Jeszcze uzupełnię ostatni post. Serwomechanizm zawiera wzmaczniacz błędu (uchybu regulacji), czyli różnicy między wartością rzeczywistą i wartością zadaną położenia Proponuję na początek zrobić serwomechanizm analogowy, bo jest łatwiejszy do realizacji. Potem można pokusić się o przejście na technikę cyfrową Zatem potrzebny jest jakiś przetwornik położenia...
Niestety nie posiadam dokładnych informacji o tym silniku. Na podstawie zdjęcia uważam, że jest to silnik komutatorowy z magnesami trwałymi, świadczą o tym też dość wysokie obroty. Silniki tego typu znoszą chwilowe 2-krotne przeciążenia, dłuższe przeciążenia powodują nadmierne nagrzewanie się uzwojenia wirnika i dalej zwarcia międzyzwojowe aż do spalenie...
ienecode : Z Twojego opisu nie mogę sobie wyobrazić działania tego urządzenia. Dlaczego prędkość obrotowa jest zmieniana i jak wygląda zasilanie tego silnika? Czepiam się, ponieważ lepiej jest jeżeli silnik ma w przybliżeniu stałą prędkość obrotową. Wtedy w przybliżeniu miarą położenia wrzeciona (lub nawet grzybka zaworu) jest czas ruchu od położenia...
Witam bowiem silnik krokowy pobiera dużo więcej energii, nawet gdy nie jedzie, a jeśli slider ustawiony jest pionowo trzeba dać jeszcze więcej mocy na cewki aby dobrze trzymały oś i jaki teraz musiał by być akumulator aby nie był za ciężki i był przy sterowniku na wózku?? Czysta teoria, zawsze można zrobić tak by nie pobierał za dużo prądu, moment hamujący...
Cześć! Tak jak napisał Dioda52. Wrzeciono tokarki będzie zmniejszać obroty w zależności od obciążenia. Taki eksperyment możesz przeprowadzić przy użyciu wiertarki z regulacją obrotów. Napęd pomysłu znajomego, będzie zachowywał się identycznie. Chyba, że znajomy rozważał rozbudowanie sterownika w układ sprzężenia zwrotnego od wirnika. W takim wypadku...
nie zapłacę za moduł tyle, hamowanie można rozbroić zębatką z zapadką na sprężynie, będzie to skomplikowana obsługa bo i przecież regulator obrotów dochodzi także trzy przyciski naraz, mam nadzieje że da się to opanować... za przekładnie spróbuję użyć przełożen od skutera gdzie w dwusuwie jest jakieś 12000rpm? . Dorwałem silnik komutatorowy 2400watt,...
zy wystarczy jak zbuduję prosty układzik na tranzystorach sterowanych bezpośrednio (ewentualnie przez driver) ze sterownika (a sekwencja impulsów będzie w programie sterownika), czy lepiej wykorzystać jakiś scalak, który będzie otrzymywał dane ze sterownika (kierunek i impulsy) i odpowiednio sterował silnikem (chyba L297 lub L298 i STEP/DIR). Osobiście...
Kajox , wkrętarki "Makiety" ze silnikiem komutatorowym to niestety niewypał. Silniki o bardzo dużej mocy (prawie 400W) lecz bardzo podatne na przegrzanie. Miałem z jedną do czynienia z serii LXT (3 biegi, udar, metalowe wrzeciono, cena chyba 1200 zł w 2012 roku). Dwa razy spalił się silnik. Następuje przegrzanie w okolicach szczotek i w kolejności...
Niestety częstotliwości nie pamiętam, lecz była dość duża. (jak na pradnicę) Tak przypuszczam, że obroty silnika są ok. 15 razy większe niż bębna (z przybliżonych pomiarów średnic kół wykonanych przez zaprzyjaźnione siły techniczne) czyli przy 800 obr/min to powinno być ok. Nsilnika=15*800/60=200 obr/s czyli f mogło być 200-400 Hz (nie wiem ilo biegunowa...
Widzę trzy możliwe przyczyny objawów "mniejszy moment siły, większe obroty": 1) zmniejszona ilość zwojów cewki wirnika; 2) źle ustawiony kąt fazowy między polem magnetycznym a szczotkami; 3) zmniejszone pole magnetyczne stojana. 1) Zwykle cewki w silnikach z komutatorem o dużej ilości sektorów (chyba wszystkie silniki komutatorowe większej mocy są w...
Super. Tylko co to jest: http://www.cnc.info.pl//files/badanie_bl... , http://www.zmine.ps.pl/download/ane_BLDC... , http://www.ely.pg.gda.pl/kane/Dydaktyka/... , http://www.st.com/stonline/books/pdf/doc... , http://vimeo.com/4591153 . zbędna i "przyklejona" kropka czyni fałszywa linkę ] Wszystko ładnie i pięknie,...
Witam. Mam pilarkę kątową i ktoś wcześniej rozpiął wszystkie przewody bo nie działała, okazało się że zużyły się szczotki. Silnik ma wyprowadzenia: z jednej cewki stojana z początku cewki jest przewód potem z końca idzie do szczotki i jednocześnie wraca na zewnątrz. Druga cewka jest identycznie tyle że do drugiej szczotki. Na zewnątrz ma cztery przewody....
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Witam. Od razu powiem iż przeczytałem cały wątek 33str. i wiele innych nie tylko elektrody. Tylko dwie osoby miały podobne objawy co ja, jeden z nich sprzedał auto, drugi zmienił radio. Do rzeczy. Mam problem ze zestawem Astra II 1,4 ecotec+lpg drugiej generacji, radio president harbert II asc, antena sirio titanum 1200 na relingu porządnie zmasowana....
Silnik DC często pozyskuje się w sposób przypadkowy. Z demontażu, mocniejsze z wycieraczek / wentylatorów samochodowych ect. i znane jest tylko ich Upracy. Odnalezienie danych często jest bezskuteczne a i tak nic nie powiedzą jak optymalnie sterować PWM. Przedstawiam, jak można oszacować nieznany silnik i ustalić mu parametry do sterowania PWM. 1) grubość...
hamowanie komutatorowego silnika komutatorowego praca silnika komutatorowego
spalony subwoofer creative czujnik temperatury wymiana schemat aparatury zdalnego
Jak podłączyć grzałkę 400V w instalacji trójfazowej? Vaillant turbo Tec pro VUW PL 202/3-3 M R1 - nie osiąga zadanej temperatury