Tak w ogóle: da się ten sam silnik (w kole) używać jako prądnice? Np: gdy naciskasz manetki hamowania to w rowerze elektrycznym wyłącza się wspomaganie i wtedy na tym samym uzwojeniu podłączyć ten silnik jako prądnice? Nikt z forumowiczów nie poruszył najważniejszego zagadnienia - jaki procent energii zużytej na napęd roweru można odzyskać i czy warto....
Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Dzieki za odpowiedź. A znacie może jakieś ciekawe linki?
Tak swoją drogą, wymyślili by jakiś patent jak linka holownicza z przedłużaczem, żeby poholować i podładować, Przy holowaniu elektryka przedłużacz niepotrzebny, następuje ładowanie akumulatora podobnie jak przy hamowaniu silnikiem.
Witam. Proponuje AutoCAD LT2002PL pracuję na nim od dłuższego czasu głównie schematy elektryczne,ogólnie łatwo dostępny z możliwością tworzenia własnej biblioteki i bloków. Pozdrawiam.
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
Temat się rozwiązał. Nie zamontowałem jeszcze tego rozdzielacza, ale w pozycji zero jest przejście A-B więc powinno być ok po wyeliminowaniu zatrzaskiwania. Minusem będzie dorobienie hamulca postojowego, bo nie ma już hamowania silnikiem.
Przecież wyraźnie widać, że silnik jest mechanicznie hamowany, zbyt szybko się zatrzymuje. Ja bym szukał wady w łożyskach.
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
powiem któtko... ni zrobisz tego
Moim zdaniem masz uszkodzony styk przekaźnika hamującego ( zwiera on bieguny silnika i wywołuje hamowanie elektryczne ) .
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
Czyli silnik spalinowy będzie w trybie "hamowania silnikiem" a silnik elektryczny będzie go wspomagał? Widzisz sens takiego rozwiązania? Jeśli już to silniki elektryczne ale zamontowane w kołach samochodu!
Ja wiem jak działa falownik, wiem jakie są korzyści, itp. Trzeba było od tego zacząć... :) Oszczędności w Twoim wypadku będą tylko "standardowe", wynikające z pracy U/f. W skrócie: część regeneracyjna i synchronizująca musi mieć odpowiednie wartości prądu i napięć, wartości te są uzyskiwane przy długotrwałym hamowaniu silnika elektrycznego (np. wirówki,...
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Hulajnoga osiąga.Co z hamowaniem ?
światła... http://obrazki.elektroda.pl/4039503200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2422687800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7222173500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1109794900_1... http://obrazki.elektroda.pl/3985613300_1...
Dzisiaj wracając z pracy, o czymś takim pomyślałem. Samochód spalinowy hamując, ładuje dodatkowy akumulator (baterie). A gdy samochód rusza (rozpędza się), silnik elektryczny się załącza i pomaga silnikowi spalinowemu. Czyli akumulator podczas hamowania jest ładowany, a podczas ruszania rozładowywany. Doszukuje się w tym oszczędności w paliwie.
Wybrał 126 BIS bo może akurat taki miał :) Jeśli miałbym na to ochotę i czas (z tym najgorzej) to może bym się też pobawił w takie coś. Ale wybrał bym raczej samochód z przednim napędem, bo lepiej można ustawić środek ciężkości. Skrzynia biegów i cała przekładnia z mechanizmem różnicowym to tylko źródło strat mocy. Koło zamachowe powoduje zmniejszenie...
To jakiś rebus? Czy kupisz pisać aby nikt nie rozumiał...
Jeszcze tylko podpowiem - pięć cienkich przewodów z koła to czujnik Halla - dzięki niemu kontroler wie w jakiej fazie obrotu jest koło (co 60/120 stopni) Dzięki temu można: - hamować silnikiem bez zwierania faz zasilania :-) - synchronizować obroty obu silników do tej samej liczby obrotów na min (zakręty, zdzieranie opon) - precyzyjniej sterować prędkością...
Narazie go nie mam i nie widze tabliczki ale wiem ze był to silnik z pralki takiej większej bodajże ma wysokie obroty i ok 1.2kW Być może jest to układ hamowania elektrycznego
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
Jakieś newsy w sprawie pojazdu? Ogarnąłeś hamowanie?
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi. Mam tez inne pytanie, wlasciwie dlaczego nie stosuje sie napedow hybrydowych np. spalinowa jednostka napedowa generatora pradu + baterie akumulujace prad hamowania + silnik napedowy elektryczny. Czy moze jest to niemozliwe ze wzgledu na bardzo duze moce (prady) hamowania wymagajace ogromnych pojemnosci baterii? Pozdrowienia...
Zbyszek, wiem, napisałeś że nie sprawdzałeś osiągów Toyoty zimą, no trudno - przyjąłem do wiadomości. Zimą się wolniej jeździ, bo też jest więcej korków - częściej trzeba ruszać i hamować. Silnik elektryczny na rozruchu pobiera o ile pamiętam ok. 1,6x więcej mocy niż normalnie, a to wpływa na stan naładowania akumulatorów. Z takim zjawiskiem mamy do...
Możliwe, jak się spali to będę kombinował. Ale ludzie używają takich w deskach i jakoś to działa :P Tak czy siak wygląda na to, że masz rację. Zrobiłem inaczej. Wpiąłem amperomierz na linii zasilania regulatora. Przy odpalaniu i podczas pracy silnika mam prąd dodatni. Normalnie nie pokazywało wartości ujemnych, gdy silnik zwalniał. Ale jak włączyłem...
Tylko że w syrence chodziło o coś innego jeśli dobrze pamiętam. To był dwusuw i jazda z hamowaniem silnikiem mogła zakończyć się zatarciem go. Zamiast haldexa można wstawić sprzęgło jednokierunkowe. Efekt ten sam, a jeden element do sterowania mniej. Ale z drugiej strony, mając haldexa można by wykorzystać silnik elektryczny do hamowania regeneracyjnego....
czy w silniku centralnym, w kasecie, przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedałami do tyłu silnik wyłącza napęd? A może nawet powoduje hamowanie? Odpowiedź będzie różna w zależności od sytuacji. Kręcenie korbami pedałów rozpoznawane jest przez czujnik (określany skrótowcem PAS). Ten wysyła informację do sterownika "z prośbą" o uruchomienie napędu. Sterownik...
Ale co w tym dziwnego chyba wiekszosc wspolczesnych konstrukcji ma wlasnie takie rozwiazania a te 50kW to jest bardzo maly silnik w piascie sa znacznie mocniejsze. Nie jest tu nic napisane o sprawnsci takiego napewdu - ok 75% , sprawnosc tradycyjnego silnika to ok 90% ale i tak jest to bardziej oplacalne ze wzgledu na mniej skomplikowane przekladnie.......
Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Można, jasne, ale dodatkowe hamowanie silnikiem zwiększa skuteczność hamowania. Hamowanie silnikiem redukuje nagrzewanie się hamulców. Nie każdy wie, że nawet wolno jadąc przyhamowawszy następnie wjechawszy w kałużę ryzykujemy odkształceniem żeliwnych tarcz bo nagłe schłodzenie...
Ten typ tak ma hamulce są hydrauliczne ale jeżeli jest to model z silnikiem elektrycznym zamiast osi przedniej(hybryda,tzn połączenie silnika spalinowego+prądnica+silnik elelktryczny) to dodatkowo hamowanie odbywa sie poprzez ten silnik elektryczny zaraz po puszczeniu pedału gazu no i oprócz tego powinien być normalny hamulec ręczny( linka) jak w samochdzie
" Maszyny elektryczne" Plamitzer
Ależ da się to zrobić. Wystarczy poza rozpędzaniem mieć też elektryczne hamowanie silnika. Tylko koszt takiego sterownika to będzie raczej za dużo dla autora tematu.
Duzo naprawiam Priusow dla taxi'azy i nie masz czego sie bac wszystko jest jak w standartowym samochodzie a energia odzysku z hamowania nie polega na odzysku z ukladu hamulcowego tylko odbywa sie w skrzyni- silniku elektrycznym podczas hamowania silnikem.
Jaka jest amplituda tego sygnału PWM z Twojego PLC? Jakie jest napięcia zasilające na mostek H / silnik. Jakie przewidujesz hamowanie swobodne / wymuszone (elektryczne). Jaka jest moc silnika? Czy masz wyjścia z PLC do zmiany kierunku obrotu, hamowania? Czy zamierzasz wykrywać przed ew. nawrotem czy silnik już się zatrzymał?
Stycznik SH musi mieć wydajne styki - przy wyłączaniu będą "ciągnąć łuk elektryczny"..
Oglądnę temat jutro. 1 szt? Będzie stojan na magnesach trwałych tak że dość łatwo się nim steruje i zachowuje się jak silnik bocznikowy (i właściwie nim jest), można hamować elektrycznie.
http://obrazki.elektroda.pl/9949551700_1... Dużo się mówi o samochodach elektrycznych oraz hybrydowych, natomiast niewiele słychać o autobusach wykorzystujących napęd elektryczny. Polska firma Solaris produkuje autobusy hybrydowe Urbino 18 DIWA, mogące przewozić do 161 osób (51 miejsc siedzących). Siła napędowa autobusu wytwarzana jest...
Więc chyba pierwszy skomentuję. Przy zastosowaniu tego silnika spalinowego (25,66cm^3, 3,8KM) ten twój "alternator" nawet gdyby był najmocniejszy (15kW) osiągnie 3kW mocy i nic więcej, jak bardziej obciążysz to silnik spalinowy stanie bo nie da rady. Motoreduktor + koło zamachowe według mnie OK! Znowu przekładnia i skrzyunia - zbedne i zmniejszają sprawność...
(at)Bullseye: idea jest taka, że hamujesz silnik spalinowy silnikiem elektrycznym, doładowując akumulator. Genialna sprawa w mieście, poza nim nie ma za bardzo sensu. Dotychczas było tak, że hybrydy opłacały się tylko taksówkarzom i innym osobom, które codziennie jeżdża ileś godzin po mieście.
Akuratnie mam taki 3 kW i hamulec jest 3 fazowy realizowany na zasadzie zwalniaka- brak zasilania oznacza hamowanie. Tutaj nie wiadomo.
Witam Jak w temacie świeci się cały czas po zapłonie światło stop. Czujnik podmieniony na inny, komputer silnika również jak i centralny zespół elektryczny i nadal błąd występuje jak i w sterowniki silnika p0571, 16955 Przełącznik świateł hamowania F- usterka w obwodzie jak i centralny zespół elektryczny 00526- Przełącznik świateł hamowania F - niezrozumiały...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Witam! Mając chwilę czasu dorobiłem do mojego migomatu dławik w obwodzie silnika podajnika - powinien trochę ustabilizować płynność obrotów zwłaszcza przy małych posuwach oraz dorobilem hamulec na szpuli drutu - zdjęcia w załączeniu - regulacja poprzez sprężynę siły hamowania. Aby maksymalnie uzyskać efekt hamowania postaram się zrobić jeszcze hamowanie...
Jeszcze uzupełnię ostatni post. Serwomechanizm zawiera wzmaczniacz błędu (uchybu regulacji), czyli różnicy między wartością rzeczywistą i wartością zadaną położenia Proponuję na początek zrobić serwomechanizm analogowy, bo jest łatwiejszy do realizacji. Potem można pokusić się o przejście na technikę cyfrową Zatem potrzebny jest jakiś przetwornik położenia...
Wygląda na hamulec, ja osobiście w swojej kosiarce wymontowałem bo się zużył. W mojej sam przestał hamować i nie przeszkadza mi to.
A może jest tam układ zwierający silniki po puszczeniu pedału. Taki hamulec elektryczny. Ma to sterowanie na przekaźnikach?
ten silnik hamuje gwałtownie bo układ elektryczny jest tak zrobiony iż po zdjęciu nogi z pedału gazu i odłączeniu zasilania - silniki zostają zwarte (wystarczy rozpiąć przewody od tej zwory i hamuje wolniej bez szarpania). Ja zastosowałem pvm od elkosmito bodajże i działa super, a oprócz tego potencjometrem ustawia się płynnie prędkość maksymalną. Oczywiście...
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
Siła hamowania odzyskowego ( silnik działa jak prądnica) zależy od obciążenia elektrycznego. Przykładowo do silnika podłączasz rezystor nastawny i zmniejszając jego wartość zwiększasz siłę hamowania, a energia jaką dostarczasz silnikowi wytraca się w postaci ciepła.
http://obrazki.elektroda.pl/6358415500_1... Czarny koło zamachowe. Niebieski korbowód. Zielony prowadnica. Czerwony mechanizm sprężynowy. Szary pieczątka. Dobrać parametry układu tak, by skok korbowodu w prowadnicy był większy niż skok pieczątki i twardość sprężyny tak, by była naciskana przez korbowód i wywierała odpowiedni nacisk...
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
W hybrydzie wspomaganie elektryczne pochodzi z energii hamowania. Wtedy ma to sens ekonomiczny. Dołasoswywanie silnikiem jest bez sensu.
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Też bym podejrzewał raczej problem z uszkodzoną instalacją. Może gdzieś przewody elektryczne się naprężają jak hamujesz silnikiem.
Trzeba wziąć 2 półmostki i zrobić pełny mostek (czyli trzeba 2 scalaki dla pełnego sterowania). Sterujemy z dwóch bitów. Jak jedno wejście jest H to mamy jeden kierunek, jak drugie to drugi. Jeżeli na obu są H lub L to mamy hamowanie elektryczne (zwieramy silnik).
Moj rower 23kg Ja 96kg Przyczepka ok 120kg Silnik 250W Daje radę ale o hamowaniu trzeba duzo wcześniej myśleć. Niestety jest niebezpiecznie.
Eurotips: ale ja myślałem, że "hybryda" to NIE JEST samochód elektryczny, że taki pojazd (tzn hybryda) ma dwa silniki - do oszczędniejszej jazdy np w korku (żeby co chwilę nie robić Start-Stop-Start na silniku spalinowym), czy żeby odzyskiwać energię hamowania, a nie po to, żeby - na elektrycznym silniku przejechać 400km na bateriach bez ładowania......
Ja sam myślałem żeby koło postawić na jakimś wale, który byłby połączony z silnikiem elektrycznym. Hamować możnaby wtedy przeciwprądem generowanym przez dynamo lub prądnice połączoną również z tym wałem. Pytania: 1. Silnik na prąd zmienny czy stały? 2. Jaka moc powinien mieć ten silnik? Nie pamiętam ile mocy generuje kolarz ale chodzi mi po głowie liczba...
Silnik elektryczny i pradnica to zły pomysł. Lepiej użyć silnika elektrycznego który będzie produkował energię podczas jazdy z górki czy hamowania plus zastosowanie ogniwa słonecznego. Można wiele ale ogranicza fundusz którego nie znamy. Mam projekt jednej zabawki z silnikiem elektrycznym lecz ogranicza mnie czas i pieniądze. Pradnica będzie akceptowana...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Dzięki za wyjasnienie tej różnicy, teraz wiem do czego to służy, bo dziwiło mnie, że to 2 takie same funkcje. Zastanawia mnie ten brak mozliwości regulacji mocy silnika zarówno na ESC jak i aparaturze, oraz po co na ESC 2x ustawienia dla siły hamowania zamiast regulacji mocy. Ta opcja tuning silnika to dotyczy silników elektrycznych czy spalinowych...
Wziąłem ten schemat z innego postu na elektrodzie. Widocznie po załączeniu przycisku na lewo zwieraja się silnik i jest tym hamowany. Dlaczego jest to niebezpieczne dla ludzi?
Co najmniej obroty trzeba zmierzyć "mechanicznie", resztę można wyznaczyć z pomiarów elektrycznych - do tego trzeba zdjąć charakterystykę prąd-napięcie przy rozpędzaniu i elektrycznym hamowaniu silnika: SEM jest proporcjonalna do obrotów, tylko ten współczynnik proporcjonalności trzeba wyznaczyć... A może i obroty można (częściowo) elektrycznie: wystarczy...
Takie doładowywanie jest wykorzystywane w jakimś samochodzie(chyba toyota) z napędem hybrydowym.W piastach każdego koła są umieszczone silniki elektryczne które podczas hamowania działają jak prądnica i doładowywują akumulatory.
Nie wiem jak podłączyć ten przełącznik pod przekaźniki ;). Krótki filmik z testów w beznadziejnej jakości: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... PS: Miał ktoś do czynienia z tym układem: http://magma.sklep.pl/pro...2V-24V-27A.h... Czy za jego pomocą rozwiążę problem zmiany kierunku jazdy i hamowania silnikiem?
Wydaje mi się że chodzi o chłodzenie silnika np. po hamowaniu tymże silnikiem gdzieś zgromadzone ciepło trzeba odprowadzić
... konwersja energii zawartej w paliwie na energię mechaniczną zamienianą później w elektryczną i na koniec znowu w mechaniczną jest delikatnie mówiąc bezsensowna. To tylko twoje przypuszczenie. Najnowocześniejsze czołgi mają napęd elektryczny. A tradycyjny silnik spalinowy generuje energię elektryczną. W trakcie hamowania odzyskiwana jest energia.
Pewna (ale nie tania -jakiś LG do kilowata to okolice 500-700 zł) alternatywa to zastosowanie falownika. Falowniki mają wbudowane hamowanie silnika prądem stałym, do tego zyskasz miękki start i stop. Pozostaje ustalić moc silnika, dobrać falownik i z lekka przerobić sterowanie (wyciągnąć ze sterownika sygnał kierunku dla wbudowanego stycznika). Tak...
Komputerem marki delphi było diagnozowane wszystko. Świecił się check silnika i w silniku zdiagnozowanych było kilka usterek elektrycznych. W sekcji układu hamowania wyrzucał błędy odczytu czujników abs. Po usunięciu usterek i skasowaniu błędów po użytku auta zapalił się check silnika ponownie, ale błędy były już tylko w układzie abs. Po wykasowaniu...
A po kiego diabła rozważać rezystancję lub bardziej prawidłowo impedancję silnika? Wyjaśnienie jest na zasadzie "nic za darmo" - hamujesz -> zużywasz więcej energii -> to musisz ją dostarczyć -> to musisz ją pobrać -> no i silnik ją pobiera z sieci elektrycznej. Jak napięcie nie zmienia się to prąd wzrośnie - logiczne?
Sprobuj podlaczyc silnik z ominieciem soft-startu tzn. podlaczajac prad besposrednio do silnika. Jezeli silnik bedzie sie krecil na maxa no to dziala, a uszkodzony jest ten uklad. A jezeli silnik nie osiagnie pelnej mocy no to uszkodzony jest silnik (np. zuzyly sie szczotki lub zatarlo sie jakies lozysko ktore hamuje silnik) Pozdrawiam.
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów. Wszystkie silniki elektryczne można hamować metodami elektrycznymi. Pomijam hamowanie mechaniczne, które też bywa stosowane. Tu pierwszy z brzegu artykuł na temat hamowania silników indukcyjnych: https://www.utrzymanieruchu.pl/hamowanie...
szybkie zatrzymanie poprzez przełączenie obwodów dwóch dowolnych faz zasilających silnik elektryczny Przecież to jedno-fazowy silnik szeregowy, więc o jakich fazach piszesz? Hamowanie najprawdopodobniej jest realizowane poprzez zwieranie wirnika przekaźnikiem na płytce. To trzeba ustalić, rozrysowując układ połączeń. powoduje przegrzewanie wirnika...
Płytka PCB realizuje wyłącznie funkcję dynamicznego hamowania silnika. Zasila również stycznik. Jest to logiczne, że płytka realizuje również funkcję blokady elektrycznej, warunkując pracę stycznika. Określenie "realizuje wyłącznie funkcję dynamicznego hamowania" miało na celu zdementować informację o realizacji wolnego startu. Pewnie wolny start i...
proponuje hamować silnikiem i podczas hamowania ładować akumulatory. To chyba nie problem. poza tym pomysł ok, wyk tez ok. pozdrawiam
zrob diag.kom .wyglada to na problem z wiazka elektryczna.
a slyszales o silnikach hybrydowych juz sa stosowane i to jest przyszlosc w trakcie hamowania samochodu z normalnum silnikiem spalinowym hamowanie jest realizowane przez pradnicowa prace silnikow elektrycznych i doladowywane sa akumulatory z ktorych mozna skorzystac np w korku w miescie wtedy naped przelaczany jest na drugi silnk elektryczny korzystajacy...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
To jest podstawa bezpieczeństwa i ma znaczenie praktycznie w każdym rowerze, nawet z silnikiem przy korbie. Ponadto niektóre silniki w piastach generują odzysk przy hamowaniu - nawet te legalne. Nielegalne - tym bardziej - kasują tempomat itp
Witam Czy jest taki sterownik, który realizowałby następujące funkcje. - Regulacja prędkości silnika (szybko, wolno) - Regulacja przyspieszenia (gwałtowny lub łagodny start) - Regulacja hamowania (j.w.) - Programowanie dystansu (ilości obrotów) Dzięki
Praca przerywana z dużą ilością łączeń i rozruchów S4 Jest to praca okresowa, w którym to okresie występuje: rozruch, praca przy stałym obciążeniu, hamowanie mechaniczne i postój aż do osiągnięcia przez maszynkę równowagi cieplnej. Zatrzymanie silnika elektrycznego uzyskuje się przez wybieg lub hamowanie mechaniczne. W parametrach technicznych maszyny...
Przyszłość to silnik elektryczny połączony ze spalinowym, lepiej zamontować elektryczny na przodzie. Silnik - prądnica, jak w autach hybrydowych, taki hybrydowy jednoślad. Spalinowy napędza motor i ładuje akumulator. Kiedy spalinowy wyłączony, pracuje elektryczny. Plus odzysk energii z hamowania. To mogłoby odnieść nawet rynkowy sukces. Te dwa silniki...
Klient poinformował telefonicznie że po moich "zabiegach" auto zachowuję się jak najbardziej OK. Najbardziej stawiam na krótką instalacje elektryczną silnika wskutek czego naciągała się przy hamowaniu silnikiem i powodowała "cuda".
Oczywiście kilka silników może pracować na jedno obciążenie, kilka identycznych silników może napędzać wspólne koło zębate (lub pasowe) pracując z identycznymi obrotami, gorzej kiedy silniki są różne, da się to zrobić, ale jeśli źle dobierzesz przełożenia, powstaną róże SEM i straty z powodu prądów płynących pomiędzy silnikami pracującymi jako prądnice,...
...taki system już istnieje i jest stosowany w samochodach z napędem hybrydowym - energia odzyskiwana podczas hamowania służy do ładowania akumulatorów, zasilających silnik elektryczny wspomagający silnik spalinowy. Podobnie działa wchodzący w przyszłym sezonie do F1 system KERS.
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Witam. Posiadam silnik 3 fazowy i koniecznie potrzebuje dorobic hamulec. Chciałbym zeby hamowany był elektrycznie czyli prądem stałym ale z narastajacą siłą hamowania. Czy ktos coś pomoże- schematy wskazówki? Silnik ok 1,5 KW.
Dokładnie. Z dodatkowym przełożeniem hamowanie silnikiem może być bardzo skuteczne. Tylko żeby dla odmiany nie zerwać asfaltu, to też by trzeba regulować siłę hamowania ;)
Mówisz i masz :-) http://obrazki.elektroda.pl/5711479800_1... HG- wyłącznik główny F- wyłączniki nadmiarowe "bezpieczniki" uwaga! Wyłączniki modułowe tzw "eski" na prąd stały tylko w wykonaniu DC, typowe instalacyjne nadają się tylko przy napięciu 24V DC. SB- wyłączniki bezpieczeństwa tzw grzybki S1, S2 - przyciski START (W LEWO, W PRAWO)...
Rower ze sprawnymi hamulcami nie był konstruowany do jazdy szybkościami dużo większymi niż 25 km/h. Przekonał się o tym boleśnie jeden amator szybkiej jazdy. Przy 50 km/h hamulce rowerowe są bezużyteczne. Amator miał założony silnik elektryczny o mocy 0,5-1kW. Nagłe hamowanie skończyło się katastrofą. Historia opisana była na stronie importera silników...
Silnik z wycieraczki to niezły pomysł, na szrocie to pewnie nie kosztuje wiele więc można spróbowac bez konsekwencji. W takim wariancie mozna kupić dwa i bawić się w skręcanie przez hamowanie jednego koła :) Dzięki za pomoc
Ja uprościł bym jeszcze rozwiązanie z paskiem i kołami pasowymi. Wystarczyło by przekazać napęd z silnika przez gumową rolkę na drzwi. Czyli skrzydło drzwi poruszało by się bezpośrednio po rolkach napędzających. Gdyby zrezygnować z jakichkolwiek przekładni można by hamować silnikiem (lub silnikami), a podczas awaryjnego hamowania nawet zmienić polaryzację...
Witam "Jest to moc pobierana przez silnik,a do tego dochodzi sprawność silnika czyli ilość mocy elektrycznej zamieniana na mechaniczną." Oczywiście jest to moc odbiorcza, czyli odbiornika energii elektrycznej jakim jest wiertarka. Natomiast ważną jest też moc użyteczna, czyli moc "na wale maszyny" Dlatego w napędach częściej używa się pojęcia mocy użytecznej,...
Posiadam maszyne napedzana silnikiem elektrycznym pierscieniowym 18 kw. uruchamiana recznie opornica 5-cio stopniowa. Interesuje mnie automatyczny rozruch z mozliwoscia hamowania przy uzyciu istniejacej oprnicy.Dziekuje za pomoc.
Silnik prądu stałego z magnesami. Po zwarciu wyprowadzeń sam się hamuje - patent z silnika wycieraczek w aucie.
pojazd silnikiem elektrycznym sterowa silnikiem elektrycznym samochód silnikiem elektrycznym
kaseta adapter transmiter termopara przewody alkoholem izopropylowym
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Podłączenie zaworu trójdrożnego do kotła Vaillant VUW 25 CD Schematy odtwarzaczy DVD Manta - jak znaleźć?