Tak w ogóle: da się ten sam silnik (w kole) używać jako prądnice? Np: gdy naciskasz manetki hamowania to w rowerze elektrycznym wyłącza się wspomaganie i wtedy na tym samym uzwojeniu podłączyć ten silnik jako prądnice? Nikt z forumowiczów nie poruszył najważniejszego zagadnienia - jaki procent energii zużytej na napęd roweru można odzyskać i czy warto....
Posiadam maszyne napedzana silnikiem elektrycznym pierscieniowym 18 kw. uruchamiana recznie opornica 5-cio stopniowa. Interesuje mnie automatyczny rozruch z mozliwoscia hamowania przy uzyciu istniejacej oprnicy.Dziekuje za pomoc.
światła... http://obrazki.elektroda.pl/4039503200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2422687800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7222173500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1109794900_1... http://obrazki.elektroda.pl/3985613300_1...
Witam, Mam pewien problem. W jaki sposób jest tracona energia silnika podczas hamowania prądem stałym? W niektórych opracowaniach można przeczytać, że cała energia jest wytracana w postaci ciepła na silniku. Wg innych jest przekazywana do obwodu pośredniego falownika i trzeba wtedy zastosować rezystor hamowania. Domyślam się, że drugie stwierdzenie...
Witam, już od jakiegoś czasu dochodziły mnie słuchy że podczas hamowania silnikiem silnik nie bieże paliwa, znaazłem w jednym z postów info że tylko powyżej 2000 obr/min, czy jest to prawdą, a drugie pytanie to jak dobrze hamować silnikiem???
Cześć, tak mnie ostatnio zastanawiało - skoro od parametrów prądu jaki podamy silnikowi zależy z jak dużą siłą będzie się coś obracać, to od czego zależy z jak dużą siłą silnik będzie "hamował"? Mam na myśli silniki wykorzystywane w np. samochodach elektrycznych... jak w np rowerze z silnikiem w piaście jest rozwiązywana kwestia wyłączania silnika w...
Witam ! Muszę zatrzymać gwałtownie silnik i myślę o silniku 3f z hamulcem, ale... cena. Silnik 3f kosztuje 230 pln, a ten sam z hamulcem to koszt 700 pln. Nie wiem, dlaczego to jest takie drogie? Czy jestem w stanie zrobić coś, żeby zwykły silnik również hamował znacznie szybciej niż tylko przez odłączenie zasilania. Dzięki za wskazówki Pawel
Poszukuję schematu układu, który spowoduje powolny (1-2 sekundowy) rozruch silnika prądu stałego 12V (pobór prądu około 1A) i analogicznie podczas zatrzymania (wyłączania). Może ktoś ma jakiś adres strony z tym problemem, lub jakiś pomysł to bardzo proszę.
Witam Musze wiedziec jaka srednice ma miec kolo ktore mam przymocowac do tego silnika (wynika to podajze z jakiegos wzoru, ktorego nie umiem znalesc) Prosze o pomoc :)
Drodzy koledzy, mam u siebie w domu problem z elektrycznymi silnikami rolet - notorycznie zrywają mi się wieszaki. Wszystkie rolety zamykają się samoczynnie na noc, a często ktoś z domowników zostawi jakiś przedmiot w świetle okna, co powoduje zerwanie wieszaków przy zamykaniu rolet. Niestety nie jestem w stanie upilnować domowników, więc może dało...
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
Witam. Jestem posiadaczem następującego silnika jak na zdjęciu. Prawdopodobnie jest to silnik elektryczny prądu zmiennego synchroniczny. Chciałbym ciągle lub skokowo zmieniać obroty takiego silnika w pewnym zakresie.Nasuwają mi się następujące sposoby regulacji. -zmiana napięcia zasilającego poprzez np dzielnik napięcia (spadek momentu powodujący przy...
Witam, mam pytanie dotyczące hamowania silnika komutatorowego. W maszynie którą posiadam zamontowany jest silnik komutatorowy żywcem wyjęty ze szlifierki kątowej (1200 W). Urządzenie - gietarka działa w ten sposób że silnik napędowy przed osiągnięciem przez wał odpowiedniej pozycji - zwalnia. W obwodzie silnika znajduje się rezystor 1kOm. Hamowanie...
Witam. Jest jakis uklad lub sposob zeby szybko hamowac i wytwarzac moment trzymajacy w silnichach 24vdc? Silnik szcztokowy. Moc okolo 100 w
Witam. Piszę o awaryjnym hamowaniu napędów sterowanych częstotliwościowo. O ile hamowanie w układach z silnikami indukcyjnymi opisałem, to niestety nie mogę znaleźć, a jak już to jakieś szczątkowe informacje o hamowaniu w układach z silnikami synchronicznymi. Będę wdzięczny za każdą pomoc z tym hamowaniem silnika synchronicznego. Z góry dziękuję.
Panowie, doradzcie czy powinienem zahamowac silnik windy towarowej?? Problematyka: Winda POrusza sie za pomoca przkładni slimakowej podłaczonej do silnika 3f 1,5kW 750obr/min Winda podnoszaca max 200kg Do tej pory sterowana układem lewo prawo podnosiła ciezar do góry, a nastepnie przekładnia zostawała blokowana stalowym ryglem a silnik odłanczany od...
Witam. Robie na pracę inż. chwytak do robota sterowany silnikiem elektrycznym. częśc mechaniczna mam już zrobioną. Mam problem z częścią elektryczną. Jeżeli ma ktoś pomysł to proszę o pomoc a juz piszę w czym sprawa: Otóż wyzej wymieniony chwytak jest sterowny silnikiem elektrycznym 12 Vol od wycieraczek. Pobiera on w czasie pracy około 2A. Przy maksymalnym...
Witam Chcialbym stworzyc w IsSpice ewentualnie jakims innym programie symulacje hamowania silnika asynchronicznego zasilanego z falownika napiecia.Chodzi mi dokladniej o hamowanie rezystorowe czyli sposob bedzie ten sam co w odzyskowym z tym ze energia nie bedzie przekazywana z powrotem do sieci lecz wytracana na R hamujacym ktory ma byc sterowany za...
Witam, Mam takie zagadnienie: Silnik szeregowy (zasilany z akumulatora w samochodzie) kręci przekładnią. Po wyłączeniu zasilania całość ma na tyle dużą bezwładność, że przez jakiś czas jeszcze się kręci - tego chciałbym uniknąć. Wymyśliłem, żeby silnik hamować podobnie jak hamuje silnik np od wycieraczek (czyli przez zwarcie). Pytanie, czy dobrze będzie...
Cześć Mam układ dwóch silników asynchronicznych trójfazowych, które są połączone wspólnym wałem. Jeden z nich ma normalnie pracować, a drugi ma mu zadawać pewien moment hamujący. I tu pytanie. Czy hamowanie przeciwprądem można zastosować w silniku asynchronicznym klatkowym? Bo generalnie przy takim hamowaniu trzeba dołożyć rezystancję w obwód wirnika,...
Witam Poszukuję rozwiązania następującego problemu. Posiadam silniki asynchroniczne 3-fazowe z hamulcami elektromagnetycznymi. Silnik 2-biegunowy, 450W, hamulec Meyr ROBA-stop 4/830.410.3 S 104V 22W. Hamulec zasilany prostownikiem fazowym Mayr 1/012.000.2. Silnik połączony w gwiazdę, prostownik wpięty między fazę a środek gwiazdy. W tej sytuacji podanie...
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech)...
A to synchronizator nie może podnosić obrotów tylko zwalniać. Synchro działa w dwie strony (jak sama nazwa wskazuje zsynchronizować). Dlatego przy redukcji trzeba albo stosować miedzy gaz albo dać czas synchronizatorowi bo inaczej zgrzytnie i taką jazdą pierścienie synchronizatorów się szybko skończą lub zęby kół dostaną "próchnicy". Druga sprawa to...
Ten typ tak ma hamulce są hydrauliczne ale jeżeli jest to model z silnikiem elektrycznym zamiast osi przedniej(hybryda,tzn połączenie silnika spalinowego+prądnica+silnik elelktryczny) to dodatkowo hamowanie odbywa sie poprzez ten silnik elektryczny zaraz po puszczeniu pedału gazu no i oprócz tego powinien być normalny hamulec ręczny( linka) jak w samochdzie
Tak oczywiście falownik będzie miał możliwość zwrotu energii. Co do drugiego, to czy w przypadku napędzania wentylatora nie jest to oczywiste? Pytam, bo nie wiem. Może inaczej: kiedy konkretnie falownik może zwracać energię? Czy tylko podczas hamowania silnika, czy podczas zmniejszania obrotów też? Bo może po prostu nie ma takiego pojęcia (chodzi mi...
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
moje silniki sa z przekladni kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem od citroena C3 - sa bardzo male jak na taka moc, jak mi sie wydaje.. a jesli chodzi o sterowanie predkoscia to tak wlasnie myslalem zeby zastosowac uklad z impulsami o roznej szerokosci hamowanie z odzyskiwaniem energi - wydaje mi sie ze jedynym sensownym rozwiazaniem bylaby tutaj...
Witam. Jestem tu nowy . Na co dzień jestem elektrykiem zakładowym. Buduję poziomy rower napędzany silnikiem elektrycznym. Podczas budowy napotkałem na problem . chciałbym nim sterować za pomocą joysticka. Ruch do przodu i hamowanie mam już załatwione. Problem dotyczy skręcania myślałem o zastosowaniu dwóch siłowników elektrycznych. Tylko że po zakończonym...
Ilość zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów...
Witam. Jestem tu nowy . Mam na imię Robert poruszam sie na wózku inwalidzki chce zbudować poziomy rower napędzany silnikiem elektrycznym http://nemoo.bikestats.pl/941658,87-Czes... Jako ze jestem zielony w sterownikach oraz trajkach czy mogę prosić o pomoc jak wykonać układ sterowania za pomocą joysticka. Oraz szybką listę...
silniki W silniku spalinowym masz obroty biegu jałowego i w związku z tym jedziesz nawet kiedy stoisz. Ale rozważmy silnik elektryczny. Silnik AC (często stosowany w samochodach, będę chciał go użyć we własnym) ma spadek napięcia na rezystancji uzwojeń a jego napięcie robocze jest proporcjonalne do prędkości. Więc istnieje "prędkość zerowa" zależna...
Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Stosuje się powszechnie trzy rodzaje sposobów hamowania: 1. mechaniczne 2.przeciwprądowe 3. prądem stałym 4. praca prądnicowa silnika. Oddzielnym zagadnieniem jest utylizacja energii elektrycznej odebranej hamującemu silnikowi zasilanemu z falownika. No i hamowanie silników innych niż klatkowy ;)
Witam. Proponuje AutoCAD LT2002PL pracuję na nim od dłuższego czasu głównie schematy elektryczne,ogólnie łatwo dostępny z możliwością tworzenia własnej biblioteki i bloków. Pozdrawiam.
Tak swoją drogą, wymyślili by jakiś patent jak linka holownicza z przedłużaczem, żeby poholować i podładować, Przy holowaniu elektryka przedłużacz niepotrzebny, następuje ładowanie akumulatora podobnie jak przy hamowaniu silnikiem.
powiem któtko... ni zrobisz tego
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
Przecież wyraźnie widać, że silnik jest mechanicznie hamowany, zbyt szybko się zatrzymuje. Ja bym szukał wady w łożyskach.
Czy można wykorzystać to zjawisko do tego aby hamować moją hulajnogę ? Owszem. Tak hamują tramwaje czy inne pojazdy el.. Nazywa się to hamowaniem prądnicowym. Czy zwierając przewody nie szkodzę aby silnikowi? Nie. Co należy zrobić aby zainstalować takie koło symetrycznie pod kierownicą Zastosowac silnik z wałem (osią) przelotowym.
Temat się rozwiązał. Nie zamontowałem jeszcze tego rozdzielacza, ale w pozycji zero jest przejście A-B więc powinno być ok po wyeliminowaniu zatrzaskiwania. Minusem będzie dorobienie hamulca postojowego, bo nie ma już hamowania silnikiem.
Moim zdaniem masz uszkodzony styk przekaźnika hamującego ( zwiera on bieguny silnika i wywołuje hamowanie elektryczne ) .
Dzisiaj wracając z pracy, o czymś takim pomyślałem. Samochód spalinowy hamując, ładuje dodatkowy akumulator (baterie). A gdy samochód rusza (rozpędza się), silnik elektryczny się załącza i pomaga silnikowi spalinowemu. Czyli akumulator podczas hamowania jest ładowany, a podczas ruszania rozładowywany. Doszukuje się w tym oszczędności w paliwie.
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
Hulajnoga osiąga.Co z hamowaniem ?
czy w silniku centralnym, w kasecie, przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedałami do tyłu silnik wyłącza napęd? A może nawet powoduje hamowanie? Odpowiedź będzie różna w zależności od sytuacji. Kręcenie korbami pedałów rozpoznawane jest przez czujnik (określany skrótowcem PAS). Ten wysyła informację do sterownika "z prośbą" o uruchomienie napędu. Sterownik...
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Czyli silnik spalinowy będzie w trybie "hamowania silnikiem" a silnik elektryczny będzie go wspomagał? Widzisz sens takiego rozwiązania? Jeśli już to silniki elektryczne ale zamontowane w kołach samochodu!
To jakiś rebus? Czy kupisz pisać aby nikt nie rozumiał...
Niestety nie mam analogowego woltomierza z "0" po środku, więc próbowałem ustalić początki i końce metodą prób i błędów. Uzyj metody momentu hamującego wg http://www.zsp.radzyn.internetdsl.pl/use... - tu w zasadzie starczy akumulator samochodowy.
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Wybrał 126 BIS bo może akurat taki miał :) Jeśli miałbym na to ochotę i czas (z tym najgorzej) to może bym się też pobawił w takie coś. Ale wybrał bym raczej samochód z przednim napędem, bo lepiej można ustawić środek ciężkości. Skrzynia biegów i cała przekładnia z mechanizmem różnicowym to tylko źródło strat mocy. Koło zamachowe powoduje zmniejszenie...
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
Jakieś newsy w sprawie pojazdu? Ogarnąłeś hamowanie?
Tylko że w syrence chodziło o coś innego jeśli dobrze pamiętam. To był dwusuw i jazda z hamowaniem silnikiem mogła zakończyć się zatarciem go. Zamiast haldexa można wstawić sprzęgło jednokierunkowe. Efekt ten sam, a jeden element do sterowania mniej. Ale z drugiej strony, mając haldexa można by wykorzystać silnik elektryczny do hamowania regeneracyjnego....
Więc chyba pierwszy skomentuję. Przy zastosowaniu tego silnika spalinowego (25,66cm^3, 3,8KM) ten twój "alternator" nawet gdyby był najmocniejszy (15kW) osiągnie 3kW mocy i nic więcej, jak bardziej obciążysz to silnik spalinowy stanie bo nie da rady. Motoreduktor + koło zamachowe według mnie OK! Znowu przekładnia i skrzyunia - zbedne i zmniejszają sprawność...
Narazie go nie mam i nie widze tabliczki ale wiem ze był to silnik z pralki takiej większej bodajże ma wysokie obroty i ok 1.2kW Być może jest to układ hamowania elektrycznego
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi. Mam tez inne pytanie, wlasciwie dlaczego nie stosuje sie napedow hybrydowych np. spalinowa jednostka napedowa generatora pradu + baterie akumulujace prad hamowania + silnik napedowy elektryczny. Czy moze jest to niemozliwe ze wzgledu na bardzo duze moce (prady) hamowania wymagajace ogromnych pojemnosci baterii? Pozdrowienia...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Możliwe, jak się spali to będę kombinował. Ale ludzie używają takich w deskach i jakoś to działa :P Tak czy siak wygląda na to, że masz rację. Zrobiłem inaczej. Wpiąłem amperomierz na linii zasilania regulatora. Przy odpalaniu i podczas pracy silnika mam prąd dodatni. Normalnie nie pokazywało wartości ujemnych, gdy silnik zwalniał. Ale jak włączyłem...
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
" Maszyny elektryczne" Plamitzer
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Ale co w tym dziwnego chyba wiekszosc wspolczesnych konstrukcji ma wlasnie takie rozwiazania a te 50kW to jest bardzo maly silnik w piascie sa znacznie mocniejsze. Nie jest tu nic napisane o sprawnsci takiego napewdu - ok 75% , sprawnosc tradycyjnego silnika to ok 90% ale i tak jest to bardziej oplacalne ze wzgledu na mniej skomplikowane przekladnie.......
Ależ da się to zrobić. Wystarczy poza rozpędzaniem mieć też elektryczne hamowanie silnika. Tylko koszt takiego sterownika to będzie raczej za dużo dla autora tematu.
Duzo naprawiam Priusow dla taxi'azy i nie masz czego sie bac wszystko jest jak w standartowym samochodzie a energia odzysku z hamowania nie polega na odzysku z ukladu hamulcowego tylko odbywa sie w skrzyni- silniku elektrycznym podczas hamowania silnikem.
Akuratnie mam taki 3 kW i hamulec jest 3 fazowy realizowany na zasadzie zwalniaka- brak zasilania oznacza hamowanie. Tutaj nie wiadomo.
Jaka jest amplituda tego sygnału PWM z Twojego PLC? Jakie jest napięcia zasilające na mostek H / silnik. Jakie przewidujesz hamowanie swobodne / wymuszone (elektryczne). Jaka jest moc silnika? Czy masz wyjścia z PLC do zmiany kierunku obrotu, hamowania? Czy zamierzasz wykrywać przed ew. nawrotem czy silnik już się zatrzymał?
sterowa silnikiem elektrycznym samochód silnikiem elektrycznym rower silnikiem elektrycznym
mikrofon bezprzewodowy nadajnik włosów rozebrać windows ricoh
laser krzyzowy wytrzymałości dwuteowników
Tuya CB2S (BK7231N) Pinout, Wiring Diagram, UART Flashing, Power Supply Czujnik skrętu trzeciej osi Setra S 517 2015 – lokalizacja i montaż