Powiem szczerze nie katowałem go do czterech tysięcy do 3 owszem , ale nic to nie dawało efekt hamowanie silnikiem do momentu aż zdechnie . Jeżeli czujnik byłby walnięty to powinien chociaz na zimnym silniku chcieć zapalić po ludzku a zapali tylko na gazie od strzała na benzynie już wgl nawet nie zaskakuje ;)
Obroty silnika, przy których najlepiej zmieniać biegi, należy dostosować indywidualnie do każdego samochodu. Mam samochód, który maksymalny moment ma przy 4000 a moc przy 6000 obr/min. Jak było ślisko, jeździłem tak jak w pkt. 1 - zużycie paliwa po mieście ponad 12l. Przy normalnej jeździe codziennej 2500-4000 obr/min, zużycie paliwa tylko po mieście...
jak polonez to pewno z gazem. Zrób od nowa regulacje po wymianie uszczelki.
Sprawdz ile masz oleju,byc może mało i zapowietrza układ, musisz napisać czy na zimnym czy na gorącym silniku i czy kontrolka zapala sie np przy hamowaniu,zakrętach
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
WITAM problem w tym że jak silnik jest ciepły to gaśnie i nie wchodzi na obroty powyżej 3000. Za kazdym razem jak zgasnie i go zapale jest coraz gożej obroty spadają i tak aż się wcale nie da jechać szarpie itp. POMOCY bo zgradzik jest potrzebny jak nigdy
Witam mam problem z starym polonezem 80r W trakcie jazdy przy 90km /h przy obrotach 3000 zaczyna mi szarpać i gaśnie i nie mogę przekroczyć tych parametrów bo mi stanie na luzie silnik ładnie pracuje tylko w jeździe odprawia mi cyrki – wymieniłem pomne paliwowa , popychacz , platynki do układu zapłonowego i nie wiem co robic ?????
Witam wszystkich. Wczoraj miałem taką sytułacjie, wyjeźdzając Poldkiem z garażu nagle zablokowało mi sie tylne lewe koło... a najlepsze jest to iż tylko do tyło sie blokuje a do przodu normalnie sie kreci bez oporów. PROSZE O POMOC co moze byc przyczyna??? A doda ze wcześniej zmieniłem olej w moście (ale chyba to nie ma nic do tego).
nie dawno kupilem poloneza i zaczoł występowac pewien problem. Przy obrotach ok. 3500 i powyzej gdy wrzuce na luz auto gwaltownie traci obroty nie zatrzymujac ich na ok. 1000,gasnie. Nie mam gaznika i komputera w gazie (ani pojecia o tym) Autko po za tym chodzi dosc dobrze,odpalam tylko na gazie (bez problemów) spalanie po mieście ok. 14l/100km(troch...
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
Witam !!! Od niedawna mam problem ze swoim Polonezem Caro 1,6 96r., auto strasznie wolno się rozpędza i nie chce się wkręcić na wyższe obroty w czasie jazdy 4 tyś i zaczyna się dusić , sprawdzałem na postoju 4-5 tyś i do tego z rury wydechowej zostawia za sobą pełno dymu dwa lata temu miałem podobny problem i wina leżała po stronie modułu ,ale nie przypominam...
Witam ponownie. Znowu mam problem z moim polonezikiem 1.6 GLE 93'. Przejechane ma ~86kkm Od ostatniego posta wiele w nim wymieniłem i przede wszystkim zregenerowałem i wyregulowałem gaźnik i samochód jeździ o niebo lepiej. Jednak mam teraz kolejny problem: Mianowicie kiedy jadę na wysokich obrotach na biegu 3, labo wyższym (na drugim raczej szybko osiąga...
po nagrzaniu sie silnika do 80 stopni i powyzej, (normalna temepratura to 90 stopni) silnik zaczyna szarpac na niskich obrotach przy rozpedzaniu sie, co wiecej jest zauwazalny spadek mocy, co to moze byc ? jest zle wyregulowany ? zmienialem olej,filtry,paliwo rozne probowalem nic nie pomaga thx
Witam forowiczów. Szukałem i szukałem i znalazłem podobne tematy, ale nie takie przypadki jak mój. Mam poloneza jak w temacie, i mam spory problem. Jak się robi wilgotno, to samochód zaczyna strzelać i ogólnie brakuje mu mocy. Nawet jak się zagrzeje to też nie chce normalnie chodzić. Przy odpalaniu wygląda to tak jakby chodził na trzech garach. Po rozgrzaniu...
na wolnych obrotach nie
Witam, czy ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł jak ograniczyćw samochodzie prędkość maxymalną. Np polonez albo inne nie drogie auto, jako pierwsze dla żony. Chciałbym prędkość ograniczyć powiedzmy do 60km/h nie wiem czy elektronicznie to zrobić czy mechanicznie, Tak myślę że dobrze by było gdyby przy prędkości 60km/h został odcinany zapłon lub pompa...
Cześć Wszystkim. Mam problem z poldkiem, niechce mi sannia wyłonczac. Slinik moze byc nawet gorący ale dopuki jade ciągle trzyma go na wysokich obrotach, dopiero jak sie zatrzymam na chwile to obroty spadną na normaly poziom. Czy moze mi ktos poradzic co z tym zrobic. Z góry dzienkuje.
Witam, mam problem z poldoroverem, mianowicie czasami silnik zaczyna się dławić, objawia się to tym że po dodaniu gazu obroty spadają, jeśli nie odpuszczę szybko gazu silnik zgaśnie, i już nie odpali, trzeba poczekać 5-10minut wtedy odpala, i można dalej jechać, czasami usterka już nie powróci przez jakiś czas, a czasami ujadę 1km i znów zgaśnie. Na...
Oto problem: Po dłuższym postoju tzn. zimny silnik. poldek odpala na moment i zaraz gaśnie i tak kilka razy to samo, potem już pracuje lecz podczas jazdy dławi się. Po dłuższej jeździe przechodzi mu, już przyspiesza lecz na biegu jałowym rzuca silnikiem po całej komorze (cos jakby wypadnięcia zapłonu lecz nie jest to regularne). Przy schodzeniu z około...
OPIS USZKODZENIA:Brak mocy,silnik gaśnie. DIAGNOZA:Brak iskry na cewkach 2-3.Po ...<br/><br/>OPIS USZKODZENIA:Brak mocy,silnik gaśnie. DIAGNOZA:Brak iskry na cewkach 2-3.Po zdjęcie cewek z modułu zapłonowego stwierdzono różne wartości rezystancji na wyjściu do cewek 1-4 i 2-3. USZKODZENIE:Po rozebraniu modułu stwierdzono odłączenie drucika...
Witam. Jeżdżę od jakiegoś czasu polonezem i zauważyłem małą usterkę.Otóż gdy naciskam hamulec przy włonczonym kierunkowskazie (lewym lub prawym) to jego częstotliwość mrugania zmienia się. Przez chwilę mruga prawidłowo później zwiększa częstotliwość, po chwili znowu normalnie. I tak cały czas, ale tylko przy wciśniętym pedale hamulca. Dodam, że żarówki...
Witam! Mam taki problem. Otóż kiedy na przykład dojeżdżam do skrzyżowania na luzie i chcę zahamować pedał hamulca jest twardy a hamowanie jest nieskuteczne, bardzo słabo hamuje. Kiedy przygazuję na chwilkę pedał jakby trochę się zapada, jest miększy ale hamuje dużo lepiej, skuteczniej. Kiedy jadę normalnie i zahamuję to muszę użyć bardzo dużej siły...
Tak, ale to specyficzny przypadek, bo to 1-cylindrowy 2-suw. Układ korbowo-tłokowy, ma znaczną masę i spory skok, więc w stosunkowo lekkim motocyklu energia odbierana na ciągłą zmianę kierunku tłoka daje zauważalny efekt hamowania silnikiem, do tego silnik ten dysponuje znikomym momentem obrotowym, więc przełożenia na skrzyni są spore, co też pomaga...
Wymień sobie krzyżaki w wale napędowym. oraz podpore wału.
Gdzie jest silnik krokowy w Polonezie? A może to źle ustawiona dysza biegu jałowego i hamowania silnikiem... nie pamiętam czy się do tego dotykałem ale czy jest to możliwe czy to było by to?
Czy ten ogień pojawia się jak np. jedzie się z większą prędkością i hamuje silnikiem czy podczas normalnej pracy strzela ?
Nieprawda janaszek, już nawet w głupim Polonezie na gaźniku był montowany zawór hamowania silnikiem. Co z resztą było częstą przyczyną usterek. W zwykłym Dieslu nie ma takiej możliwości. Przy samochodach na wtrysku PB byś się bardzo zdziwił, hamując silnikiem i obserwując czasy otwarcia wtryskiwaczy. Tak samo byś się zdziwił przy CR. Piszmy o czymś,...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
oczywiscie moj blad z tym walem, tzn chodzi mi o jakies zwykle zwiekszanie tej dawki i obserwowanie wtrysku iles tam razy na sekunde. Skomplikowanego ecu niezamierzam robic :) dlatego zadnych czujnikow niebedzie. A tak apropos to w polonezie przy hamowaniu silnikiem paliwo jest i tak stale podawane hyba tak?? W nowszych autkach oczywiscie odcinane.
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Nie wyjdzie nic z tego, szanse by były, gdyby nabiegunniki były z magnesów trwałych. Po prostu ten silnik nie wytwarza siły przeciwelektromotorycznej. Można by wsadzić w środek cewki bocznikowe ( jak miał np polonez) i wykorzystać je do hamowania.
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
dodam że przy wyłączonym silniku tak nie jest. dzieki za podpowiedzi.
Jezeli gasnie mu na gazie , to raczej watpliwe by byl to filr paliwa , obstawiam bardziej na filtr powietrza( spowodowane tym co napisal energy) i swiece. Jak jest zasyfiony to za malo powietrza dostaje sie do silnika , pozdrawiam.
Nie, nie można. Trzeba doprowadzić do porządku układ biegu jałowego i układ przejściowy. W ZHS nie grzebałeś? w sumie to nie ruszałem zaworu hamowania silnikiem - wiec radzisz przedmuchać wyczyścić - coś wymienić ?.
To się nazywa Cut-Off a nie jakieś wymyślone ZHS-nie ma takiego pojęcia w żadnej z mądrych książek. To widocznie za mało ich kolega przeczytał, bądź czytał tylko te niewłaściwe - Zawór Hamowania Silnikiem . Żywy przykład ? Ostatnia wersja gaźnikowego Poloneza z gaźnikiem S2C. Cut -off to "cuś" troszkę innego, aczkolwiek na celu ma to samo .Po co nabijać...
Te 4.76l/100km to była średnia z 2 tyg. dojazdów do pracy czyli było z 30 odpaleń zimnego silnika. Wtedy to był świadomy eksperyment. Jazda na jak najniższych obrotach i z jak najmniejsza ilością gazu, hamowanie tylko silnikiem na jak najwyższym biegu, a prędkość była nawet wyższa niż zwykle co daje tę zaletę, że mogłem użyć wyższego biegu i pod większość...
W wyniku rozregulowania zderzaka przepustnicy i TPS zmienia się skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Sam to wymyśliłeś czy przeczytałeś mądry artykuł? Tutaj jest mowa o położeniu spoczynkowym idle. Takim gdzie ECM "widzi" że przepustnica jest zamknięta i kierowca nie dotyka pedału gazu. Wtedy "program biegu jałowego" działa i aicv reguluje przepływ...
maluch na jałowym chodzi równo tylko przy całkowicie wkręconej śrubce do regulacji mieszanki ale wtedy gdy daje gazu to gaśnie Kolego pomyśl logicznie. Jak masz całkowicie wkręconą śrubkę od składu mieszanki i chodzi równo, a gaśnie przy jej wykręcaniu, to świadczy nie o lewym powietrzu tylko o tym że gdzieś bokiem dostaje benzynę, akurat tyle, że...
Panowie raczej lubią cuda, czyli takie trochę perpetum mobile. A niby z jakiego powodu silnik się obraca skoro nie otrzymuje paliwa? Ktoś powie, że siła bezwładności. Ale proszę podczas tego hamowania silnikiem wycisnąć sprzęgło. Czyżby silnik nie obracał się? A więc oczywiście silnik zużywa paliwo w ilości koniecznej dla utrzymania obrotów biegu jałowego....
To może się stać, alternator pochodzi z samochodu, tam NIE MA możliwości pracy silnika bez napięcia na linii zapłonu; być może lampka otrzymuje fałszywy odczyt przez to że Kolega mimowolnie łączy ją z lampami hamowania? W kazdym razie, niech ten silnik "chodzi" raczej z kluczykiem; nie ma co eksperymentować.
VW to nie Polonez! Renault, PSA, Fiat też miały wtrysk Boscha. I co z tego jak całkiem inna elektronika nim sterowała.
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
Witam. Jestem posiadaczem Poloneza Caro z silnikiem Rovera i mam z nim pewien problem a propos, gdy hamuję to strasznie mi go ściąga aż nieraz ciężko utrzymać kierownicę. Tarcze, klocki, tłoczki zaciski wszystko to jest ok i zastanawiam się co to może być, gdyż raz w prawo raz w lewo mi go ściąga? Może miał ktoś taki problem kiedyś? Proszę o poradę,...
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
Ale gdzie strzela? W dolot czy w wydech? Bo jak przy schodzeniu z obrotów to stawiam, że w wydech. Jeśli w wydech to do sprawdzenia poziom paliwa w komorze pływakowej i tłumiki, bo przy przegnitych rurach sitowych te modele potrafiły walić w wydech przy hamowaniu silnikiem.
zbudowałem już migomata z pięć lat temu i pracuje bez zarzutu transformator nawijałem drutem emaliowanym rdzeń 36 mm2 pierwotne 1,35 mm 360 zwoji 5 odczepów po50 zwoji wtórne płaskownik w szkle 6x2 mm 2 cewki po 60 zwoji dławik rdzeń EI ok 20 mm2 drutem AL 6 mm 20 zwoji diody 2 szt 100 amper na radiatorze podajnik jest na silniczku od wycieraczek (najlepiej...
Bzdura, na zamkniętym gazie pokazuje 0,0 l/100 km, a na wciśniętym sprzęgle pokazuje 0,8 - 1,2 l/100 km. Ja to wiem ale staremu moherowi z własnym ego tego nie wytłumaczysz bo on ma kilka pozycji w liczniku i jest najmądrzejszy w tym momencie. Nawet głupi 125p czy polonez na gaźniku miał zawór oszczędzania paliwa w momencie hamowania silnikiem. A co...
No cóż zdarzyłomi się odpowietrzać Poloneza, potem Fiata 125P, CC700, Ticacza i Astre Diesla ale z tym silnikiem odpalonym to nie wiedziałem ;-)
Rzeczywiście, TPS nie jest podpięty - ubzdurało mi się, albo jeszcze poprzednia Lancia mi miesza w pamięci. Nie bierzemy pod uwagę czegokolwiek od LPG - jak wcześniej pisałem - używam tylko podglądu z programu AC Stag, który mi ułatwia podgląd parametrów silnika. Wszystkie anomalie i usterki występują przy pracy silnika na benzynie - nie jeżdżę na LPG...
Nie widziałem w praktyce pojazdów gąsienicowych z dwoma silnikami.Zazwyczaj jest jeden silnik napędowy i dwa sprzęgła sprzęgające napęd z poszczególnymi gąsienicami .Można też skręcać poprzez hamowanie jednej z gąsienic.Zmianę kierunku jazdy można zrealizować za pomocą mostka H.
Budowalem pojazd na szynach na akumulatory i dobrze pracuje. Zastosowalem akumulatory 12V polaczone w pakiet 280V. Napiecie podawane jest na falownik i dalej silnik 3 fazowy. Regulacja obrotow plynna. Wazna sprawa ze podczas hamowania prad wraca do akumulatorów. Problemem byla ladowarka na 300V ale zaprojektowalem i dziala OK. Jak cos to moge pomóc...
Jestem właścicielem Poloneza Caro z silnikiem Rover'a z 94r. Wymieniłem most, ale z tarczy na bęben. Problem jest natomiast taki, że hamulec na początku hamowania jest miękki, lecz twardnieje po następnym przyciśnięciu. Odpowietrzanie i podkręcenie serwa nic nie daje (znaczy po podkręceniu serwa jest żyleta, ale bardzo trze). Proszę o pomoc.
Jestem właścicielem poldka kombi z silnikiem MPI czy GSI.. w kazdym bądź razzie wielopunkt obecnie na gaz i tylko na gaz..... lubie tanio i szybko jeździć i napewno jest to auto które może soełniuć pewne oczekiwania... Po kilkunastu latach używania tego typu auta stwierdzam ze jest dobre i wytrzymałe. Aby silnik był żywy należy: 1. wywalic katalizator...
Po wymianie główki jaki masz luz między zębny ( atak-talerz ) ??? A może wcale go nie ma . ??Też miałem dużego fiata . Silnik przerobiony na polonezoski , trzecia skrzynia 5-tka , sprzeęgiełko przegubowe poloneza , wał wyważony , most stary typ . U mnie chodził cichutko ale dopiero na trzeciej skrzyni . Z mostem nie miałem kłopotów . :|
Nie wystarczy dać impuls, a nawet nie wolno tego robić. Napęd wycieraczek posiada obwód hamowania, w dolnej pozycji piórek obie szczotki silnika są dołączone do masy, przy włączaniu wycieraczek, spryskiwacza itp. obwód hamowania jest rozłączany. Stosując impulsator, aby nie go nie uszkodzić, należy w obwód hamowania włączyć dodatkowy rezystor np. żarówkę...
czesc mam taki problem: Gdy silnik sie rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera (podczas jazdy), oraz podczas właczania kierunkowskazów wskazówka predkosci troszke sie obniza. I jeszcze podczas hamowania obroty silnika znacznie spadaja. czm to moze byc spowodowanie? moze to byc wina modułu...
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Ja miałem PN '94 mono 1,6GLI i tak miałem ZAWSZE! I Opel Omega '95 ma to samo. Obroty schodzą do 1000 dopiero na postoju - w jeździe silnik nie wie, czy jest odsprzęglony, czy też hamuje silnikiem i nie zmienia dawki. Dopiero, gdy czujnik szybkości wskazuje 0, zaczyna się regulacja. Trzeba się przyzwyczaić i nie wrzucać luzu, póki zimny.
No klapki Ładzie pewnie są z masiadzu , tak jak w ori gaźnikach Jikov w Skodach. Fakt ze wykonanie polskiego FOS'a jest słabe ( chyba najwieksza bolaczka to wytarte oski przepustnic) ale jeśli chce ktoś mieć gaz wystrojony na tip top(jak na 1 generacje gazu) to ten gaźnik idealnie się nadaje pod przeróbkę. Seryjny silnik miał Favority 63KM na benie,...
Tak, przełamanie przewodów to była typowa przyczyna gubienia iskry. Drugą z nich były uszkadzające się moduły zapłonowe, było produkowanych kilka modeli w których każdy miał swoją typową przyczynę usterki. W programie Usterka wszyscy chcieli wymieniać moduły. Był też odcinek z instalacją gazową, gaziarze kombinowali z zatykaniem dolotu, zmienianiem...
Tak to wszystko wygląda. A styli tyle, ilu kierowców: jeden chce potestować auto taty, drugi po prostu się spieszy i wycina ile fabryka dała, trzeci lubi szybko jeżdzić, czwarty (czwarta) nie umie, albo się boi, piąty w ogóle się nad tym nie zastanawia i jedzie co dzień inaczej, szósty zamula silnik i jedzie max.65, szukając taniej eksploatacji (często...
Osprzęt silnika spalinowego równoważy znacznie bardziej skomplikowan osprzęt silnika elektrycznego. Bzdura. Przede wszystkim silnik elektryczny posiada mniej skomplikowaną budowę jak spalinowy. I siłą rzeczy posiada mniej ruchomych współpracujących ze sobą elementów. I to jest jego przewaga. A "skomplikowanie" osprzętu elektrycznego wcale tak skomplikowane...
To musi być przeciek. Weź kumpla, wjedź na kanał, lampa do ręki, uzupełnij płyn żeby nie zapowietrzyć całości. Jeden do sam. (silnik chodzi) i hamuje, drugi od koła do koła i patrzy. Jak na kołach sucho to jeszcze p przewodach. W poldku widać je jak na dłoni. Myśle że raczej tył.
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Miałem poldka z odrestaurowanymi hamulcami :-) było jak nowe i nie ma porównania do hamulców wentylowanych... nie raz hamowałem ze 150 na godzinę i okazywało się że hamulec znikał po kilku hamowaniach. Poza tym nie wentylowane tarcze były dobre ale do Seata Marbella. Jeśli coś leci na deskę to znaczy że jest nie prawidłowo zamocowane. Poza tym jak napisałem...
otwarłem starą książkę od fiata na stronie z przekrojem serwa i w tym dziwnym dla wszystkich przypadku ma to związek z zaworem ciśnienia atmosferycznego - coś tam jest nieszczelne aa i silnik będzie normalnie pracował i proponuję się skupić na tym że nie ma kontroli siły hamowania w początkowej fazie tzn nie można łagodnie zatrzymać samochodu z prędkości...
Jakiś opis tych "susów" - w czasie jazdy ale przy ruszaniu, przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem? Przy jakości paliwa na naszych stacjach wyrzucenie filtra paliwa było głupotą, teraz do czyszczenia sia wtryski. Pewnie przy okazji wymontowania alternatora zostały rozłączone lub uszkodzone jakieś przewody (elektryczne lub podciśnieniowe).
astra hamowanie silnikiem focus hamowanie silnikiem hamowanie silnikiem bramy
pomiar energi elektrycznej zestawy atnel wejścia kamery cofania
fabia zbiornik wyrownwczy bateria parkside styki
Saab 9-5 Griffin 1999 – dane techniczne, silnik 3.0 V6 Turbo, moc, wyposażenie Range Rover Sport 3.0 V6 2013 – typowe usterki, DPF, LED, zawieszenie pneumatyczne