To bardziej zależy od stylu jazdy niż od różnic w pojazdach. Jeżeli ktoś nie jeździ ruchem konika szachowego, z górki hamuje silnikiem a przed dojazdem do czerwonego odpowiednio wcześniej wrzuca luz to różnice w zużyciu hamulców i opon będą minimalne. Nie będą. W Leaf’ie eksploatowanym po mieście oryginalne klocki przy 100 tyś km to norma. Odzysk...
Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk energii, a hamując biegiem zamiast ścierać klocki i tarcze doładowuję akumulator a zużycie paliwa wskazuje 0 Da się. Teraz te nowsze hybrydy z automatyczną skrzynią biegów, np. Toyoty, mają specjalną dodatkową pozycję...
Chyba przekombinowałeś. Nie. Przekombinowaniem jest stwierdzanie że asysta oszczędza paliwo. A tak nie jest. Paliwo jest oszczędzane poprzez decyzję człowieka. Sama asysta z fizycznego puntu widzenia nie oszczędza paliwa. A tu przecież rozmawiamy o czystej fizyce. Nie żartuj. Obracasz statek o 180 stopni (silniki korekcyjne) i silnik główny działa...
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
W wózkach akumulatorowych silniki są na 80V a w Melexie na 36V, regulacja jest zrealizowana poprzez opornicę co jest rozwiązaniem nieoszczędnym i nienowoczesnym. Należało by zrobić zasilacz impulsowy najlepiej na MOSFETach o odpowiedniej wydajności prądowej. W silnikach tego typu obroty są w przybliżeniu proporcjonalne do napięcia zasilania. Trochę...
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
reklamuja te Yariski ktore palą 3 litry na 100 ale to nierealne w trasie gdyż jadąc 100km h szybko sie rozladuje akumulator i załączy sie po 50km trasy silnik spalinowy i normalne spalanie bo rekuperacja wynika z energii hamowania a w trasie zadko sie hamuje . Wniosek ze fura tylko do miasta gdy często sie przyspiesza i czesto hamuje. odwrotnosc spalinowego...
Odzyskiwanie energii w rowerze elektrycznym nie ma zbyt wielkiego sensu. Oto dlaczego: załóżmy że masz rower o masie 100 kg (masa rower ok. 30 kg a masa rowerzysty to reszta) i jedziesz 25 km/h (taka jest maksymalna dopuszczalna prędkość roweru elektrycznego). Nagle zaczynasz hamować do 0 km/h, odzyskując energię tegoż hamowania. I zakładając 100 %...
W taborze kolejowym stosuje się akumulatory kadmowo - niklowe. Bardzo znanym producentem takich akumulatorów dla trakcji jest firma Hoppecke, mająca także przedstawicielstwo w Polsce ( www.hoppecke.com.pl ). Obecnie na terenie Warszawy jeździ jeden eksperymentalny tramwaj, w którym energia hamowania przekazywana jest do akumulatorów (600V, 100Ah). Docelowo...
Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Sprawdź klamkę hamulca, sterownik widzi wciśniętą i dlatego nie reaguje na gaz. Pod linką hamulca, w klamce jest mały kontrakton, sprawdź czy nie jest uszkodzony, albo czy nie odpadł magnes. Do sprawdzenia możesz wypiąć wtyczkę "brake" ze sterownika, ale wtedy nie będzie działało hamowanie z odzyskiem.
"tym bardziej że ładowana za darmo z energii hamowania" - mam u siebie odzysk z hamowania, I wiesz co to jest taki bajer ;-P także zdecydowanie nie masz pojęcia o czym piszesz...
Tak czy inaczej chyba jakiś falownik albo sterownika silnika BLDC 3y fazowego chyba potrzebujesz, o ile ta Amerykanka jest podobnie zbudowana. Akurat w swoich projektach taką topologię sterowania 3 fazowymi monsterami z odzyskiem energi wykorzystuję http://obrazki.elektroda.pl/7451702300_1... Być może czymś takim mógłbyś tą swoją Amerykanką...
Ma tylko hamować, odzysk energii jest dla mnie nieistotny. Mówisz o rezystorze, tylko jak to zrobić, by odbywało się automatycznie i zbytnio nie komplikowało konstrukcji?
Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
Wszystko było by fajnie tylko sterownik nie obsługuje hamowania silnikiem jedynie go odcina po nacisnieciu klamki hamulca Jestem nowy w temacie ehulajnóg, ale wydaje mi się, że taki sterownik jak na prawym zdjęciu (mam podobny w swojej hulajnodze) obsługuje hamowanie odzyskowe, jednak jest ono stałe - jak puścisz manetkę to pojazd hamuje odzyskowo....
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Duzo naprawiam Priusow dla taxi'azy i nie masz czego sie bac wszystko jest jak w standartowym samochodzie a energia odzysku z hamowania nie polega na odzysku z ukladu hamulcowego tylko odbywa sie w skrzyni- silniku elektrycznym podczas hamowania silnikem.
5. Niemożność hamowania z odzyskiem energii (to potrafiły tylko stare konstrukcje tyrystorowe) Jesteś pewien?
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
To jest podstawa bezpieczeństwa i ma znaczenie praktycznie w każdym rowerze, nawet z silnikiem przy korbie. Ponadto niektóre silniki w piastach generują odzysk przy hamowaniu - nawet te legalne. Nielegalne - tym bardziej - kasują tempomat itp
Więc jeśli nie wyskoczy, to i nie będzie hamowania i odzysku przez te diody. Inaczej cały czas byłoby hamowanie. No chyba, że się mylę. IMHO do odzysku należałoby podnieść generowane napięcie o kilka woltów (wykonalne) i wyposażyć się w akumulator, który pozwalałby na ładowanie prądem takim jak rozładowujący przy napędzaniu silnika. A do tego trzeba...
Ładny. Jaki był przybliżony koszt? Czy ten sterownik/BMS umożliwia odzysk energii przy hamowaniu?
http://youtu.be/COmX3JdlMBo Witam serdecznie cewki w gwiazdę kondensatory w trójką na 1,5kW po 30uf pozdrawiam
No to tniemy koszty wtedy - do tego odzysk przy hamowaniu u można nawet klimatyzacje uruchomić i grzanie kabiny (zależnie od potrzeb i warunków).
Najsłabszym ogniwem będą dość wąskie koła, ale będzie akcelerometr i czujnik obrotów, więc dam radę wykrywać uślizgi. Czyli oprócz detekcji uślizgu podczas ruszania i jazdy musisz jeszcze zaimplementować namiastkę ABSu :D, tak żeby przy gwałtownym hamowaniu (np. przycisk "grzyb" awaryjnego zatrzymania) nie powodował niekontrolowanego ruchu. Drivery...
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Jest taka opcja, w swoim skuterze dorobiłem odzysk w czasie hamowania. Jeśli nie masz doświadczenia, prościej wymienić sterownik
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
ja spotkałem się też z hamowaniem z odzyskiem energii i oddawanie jej do sieci rozwiązanie z falownikiem niestety koszt 7.5 kw to ok 5 000 zł
To była pierwsza awaria i w ogóle pierwsza wizyta w serwisie nie licząc tych nieszczęsnych zderzaków. Filtr kabinowy K1330 i przyzwoite wycieraczki kosztują mniej niż 150zł za komplet. Nie wiem czy doczekam wymiany klocków czy tarcz bo te się prawie nie zużywają. Główne hamowanie odbywa się silnikiem z odzyskiem energii. Tarcze wiecznie pokryte rdzawym...
No to u mnie połączone będą parami, czyli 5 x 2 tranzystory i każda para będzie miała swój rezystor.
Czy to nie jest odzysk energii hamowania w napędach elektrycznych. Do gniazdka podłączona jest przetwornica DC/AC z szyny DC falownika? A tym urządzeniem jest winda?
Kiedyś zastanawiałem się nad użyciem czterech alternatorów po jednym na koło. Chodziło mi o to że w czasie „pracy silnikowej” traktowane by były jako silniki trójfazowe i łatwo można wykonać hamowanie z odzyskiem . Oczywiście sterowanie PWM-em w obie strony.
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
Zwracam uwagę na to, że spalanie w cyklu miejskim jest niższe niż na trasie. Nieosiągalne dla samochodów spalinowych. Tylko dlatego, że na trasie jedziemy z większą prędkością czyli zużywamy więcej kWh/100km. Odzysk energii przy hamowaniu to nie PM, zawsze odzyskamy mniej niż 100%.
Domyślnie jest sygnał niski, Po nacisnięciu hamulca ma być wysoki. Ale w przypadku rezystora, obawiam się podać pełne 5V na wejscie sygnału (bez ograniczenia prądu). Tak wyczytałem na forach zagranicznych. Zatem bezpieczniej będzie podać przez tranzystor. Mamy ograniczenie prądu Dodano po 11 Jeszcze jedno pytanie, hulajnoga ma odzyskiwanie energii...
Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D Masz odzysk energii przy hamowaniu.
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Masz na myśli ładowanie przez sterownik do BMS-a ładowanie /regenem/odzysk energii przy hamowaniu,czy coś innego masz na myśli
Proponuję podłączyć sterownik z innej fazy lub innego miejsca hali lub wręcz z innego zasilacza. Jeżeli to nie pomoże eliminować (np.odłączać urządzenia) zakłócenia w maszynie: falowniki, duże pojemności np. sprzęgła, elektromagnesy. Sprawdzić czy są urzadzenia do hamowania lub odzysku energii. Jeżeli to nie pomoże to wymienić lub zamienić jednostkę...
Sieci tramwajowe najczęściej mają 600V DC , to może by się dało to jakoś pożenić :). Zwłaszcza, że w wypadku tramwajów nie zawsze można wykorzystać odzysk energii hamowania.
Tak są zapracowani że nie wyjaśnią jeszcze długo jak działa EPAR . Kilkadziesiąt postów wcześniej były podawane patenty których właścicielami są P.Łagiewka oraz prof. Gomuła i inni . Obecnie nie posiadają patentu na EPAR? Do Zbyszek Kopeć: Układ odzysku energii hamowania KERS i magazynowania jej w kole zamachowym ma znacznie dłuższą historię bo sięga...
odzysk hamować hamować odzysk energia odzysk energia hamować
odkurzacz dyson problemy magnetofon stary lambda zasilacz
siglent sds800 problemy diagbox
Znieczulenie impulsu 2V, 100ms: metody i rozwiązania Usuwanie mapy w X-Plorer Serie 240 AI+ - krok po kroku