Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić czy z silnika wychodzą dwa przewody ( tak jak jest narysowane na schemacie ) czy może trzy przewody? , ponieważ jest to silnik szczotkowy ale przeważnie hamowany uzwojeniem stojana . Przykładowo ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam, ja używam hamulce dynamiczne: RTC 40 HD 12-5, RTC 40 HD 12-6 / RTO 12.. firma Relpol S.A. pozdrawiam
(...)W nowszych typach wind z regulowaną tyrystorowo prędkością jazdy silnik w całym przebiegu jazdy windy od przystanku do przystanku był hamowany swoim drugim uzwojeniem, co objawiało się mocnym buczeniem-wyciem silnika w maszynowni.(...) Mógłby kolega wyjaśnić schemat tego układu? Chyba poplątały się dwa odległe o 20 lat technologii rozwiązania...
Silnik hamowany zewnętrznym hamulcem nie będzie się grzał w momencie hamowania. Tylko hamowanie i rozpędzanie z falownika będzie powodowało nagrzewanie uzwojeniem. Czy masz zewnętrzne wymuszone chłodzenie?
A gdyby tak użyć takiego pomysłu gadzetomania.pl/2011/08/22/rower-kolo-za... Energię z wychamowywania "łapać" na koło zamachowe (zrobić coś w rodzaju automatycznej skrzyni ze skutera, tyle, że na manetce, im mocniej zaciskasz manetke tym większe przełożenie i pochłania więcej energi =>hamuje mocniej) z koła zamachowego...
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Witam mam oto taka prozbe czy moglby mi ktos wytlumaczyc w jaki sposob jest realizowane hamowane w tym falowniku. Nie ma tam chopera z rezystorem tylko jakos energia podczas hamowania przez zwiekszenie strumienia jest tracona na uzwojeniu silnik. Moglby mi ktos szerzej to opisac bylbym wdzieczny. pozdrawiam
Witam co chodzi o schemat to kol Wiesław 2211 podał dobry . Dwa tygodnie taki silnik przerabiałem i jest wszystko ok silnik pracuje ,w tych przełącznikach wyrabiają się kostki rozpierające styki w środku ja przerobiłem przełącznik gwiazda trójkąt do takiego silnika ,w pierwszym polu w kostce rozpierającej styki trzeba wyciąć 4 wypusty aby kostka odpowiedni...
to i ja elgregor bede miał pytanko wiem co to jest czoper i rozumie jego zasade działania, ale nie rozumie kiedy silnik oddaje energię do układu spowrotem. to znaczy w jaki sposób hamuje się silnikiem żeby oddawał enrgię do układu? czy to jest wynik indukcji na uzwojeniach silnika przy hamowaniu prądem stałym?
Jeśli auto będzie często (co parę sekund) rozpędzane i hamowane Często nie oznacza co pare sekund. a energia z hamowania będzie się wydzielać w tranzystorze A ja się po raz kolejny pytam - dlaczego w tranzystorze? Przecież tranzystor będzie zwierał uzwojenia silnika - główna część energii hamowania będzie się wydzielać na uzwojeniach silnika. Wszystko...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
a może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? A jakie tu jest? ondensatory służą do hamowania dynamicznego. to akurat racja. Tylko tu prawdopodobnie zachodzi taki przypadek, ze silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy. Połączenia i styki do sprawdzenia. Czy może być tak, że silnik pracuje tylko na dwóch uzwojeniach? Jakie byłby...
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
W kolejnym krok autor opisuje, jak mostek H zabezpieczyć należy diodami, przed napięciem indukującym się na uzwojeniu silnika w momencie jego hamowania. W czasie hamowania nie bedzie przepięć, pojawią się po otwarciu kluczy (wolny bieg lub regulacja PWM). Po co dawać dodatkowe diody, skoro już one są w tranzystorach?
Witam - ten silnik wygląda tak samo jak silnik Dedra DED7704 , prawdopodobnie ma uzwojenie które służy do hamowania ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Myślę, że nie jest to problemem. Najprostszym rozwiązaniem jest dołączenie do obwodu wirnika (najlepiej poprzez amperomierz) jakiegoś obciążenia. Do uzwojenia wzbudzenia podłaczasz zasilanie z regulacją i masz prosty przykład układu do hamowania. Mierząc moc wydzielaną na obciążeniu podłaczonym do stojana z grubsza obliczysz jaką mocą hamujesz silnik...
Trafiło mi się do naprawy takie ustrojstwo jak pilarka stołowa "made in coś tam" w stanie technicznym ble......... ](*,) . Sfajczone uzwojenia stojana,wirnika-aż przykro patrzeć. Gniazdo łożyska przy komutatorze kojarzy się z jajem. Ale sprawy mechaniczne są do przegryzienia,zresztą przezwojenie tych elementów też(zlecenie zewn). Jest to silnik z dodatkowym...
A przy styczniku nic nie grzebaleś?? I drugie pytanie czy aby napewno dobrze popodłączałeś wszystkie kabelki do płytki?? Jeżeli jest to wersja B płytki to możesz spróbować wpiąć w szereg z uzwojeniem rozwiernym stycznika (do hamowania silnika od posuwu drutu) rezystor 0,56R 7W i to już napewno powinno pomóć (pod warunkiem że tranzystor i 555 sa dobre....
http://obrazki.elektroda.pl/6614578100_1... Z tego co udało mi się ustalić to tak powinien być podłączony ten silnik. Działa poprawnie tylko dziwnie się zachowuje przy hamowaniu. Po puszczeniu przełącznika i załączeniu się cieńkiego uzwojenia hamującego następuje bardzo krótkie ale silne zaiskrzenie na komutatorze i silnik zatrzymuje...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Sądzę na 99% jeżeli dobierzesz krótki (3sec) to silnika nie uwalisz. Dokładnie taki sam stan (zwarcia) w silniku występuje podczas rozruchu. Jak ci nie zależy zbytnio na czasie hamowania to podłącz rezystor (żarówkę halogenową 500W) w szereg z uzwojeniem i na pewno zabezpieczysz w ten sposób uzwojenie..
Trzeba się zastanowić , nie są konieczne jeżeli tranzystory sterujące prądem w uzwojeniach wytrzymają przepięcia. Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków. Przy małych prędkościach nie stanowi to problemu.
Przełącznika gwiazda/trójkąt NIE DA SIĘ tak połączyć, aby gwiazda kręciła silnik w lewo, a trójkąt - w prawo. Jedna strona każdego uzwojenia łączy się już na początku z którąś z faz sieci i to już się nie zmienia - to przypisanie definiuje kierunek obrotów. Drugie końce są najpierw "do kupy" - czyli obojętne, który jest który, potem - każdy trzeba połączyć...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Darius, rozumiem, że chodzi Ci o to, aby silnik odwijania folii utrzymał się w miejscu? Rezystor hamowania ma za zadanie rozproszyć w postaci ciepła energię zgromadzoną w uzwojeniach silnika. Dzięki temu można zastosować krótszą rampę hamowania bez obawy o wzrost napięcia w obwodzie DC falownika. Żeby do falownika podłączyć rezystor, musi być on wyposażony...
Do hamowania mogą być prądy wirowe w aluminiowej płycie obracającej się w polu elektromagnesu, siła hamowania będzie proporcjonalna do szybkości i do kwadratu prądu w uzwojeniu; do tego miernik obrotów z odczytem na Arduino i z tego Arduino sterowanie tym prądem. Przy bardzo małych obrotach prądy wirowe nie dadzą dużego momentu siły, i jeśli jest potrzebny,...
Te silniczki rzeczywiście są awaryjne , ale nie spotkałem się w ich przypadku z całkowitym zwarciem uzwojeń ( napisałeś 0 Ohm , a to zupełne zwarcie ) . Typową ich usterką są przerwy w uzwojeniach , i nie są one rejestrowane przez sterownik jako błąd ( ciągłość ich obwodu nie jest kontrolowana przez sterownik ) i prawdopodobnie dlatego komputerowe testy...
Faktycznie, zbyt szybko i nie uważnie przeczytałem post. Przepraszam za wprowadzenie zamieszania. A wracając do pytania, wydaje mi się, że napięcie wirnika podczas hamowania będzie rosło. Napięcie wirnika maleje wraz z poślizgiem, skoro poślizg rośnie (w przypadku hamowania jest większy od 1), to napięcie też. Poza tym coś musi się stać z energią odbieraną...
Na razie chcę to sprawdzić jak się w praktyce zachowuje. Testowo sprawdzę jeden silnik i zobaczę, czy to uderzenie jest faktycznie takie młotkowe i destrukcyjne - gorsze od standardowego hamulca elektromagnetycznego chyba nie?? W sieci znalazłem laboratorium z "Hamowanie prądem stałym jest mniej skuteczne w porównaniu z hamowaniem przeciwprądem, ale...
jest ważne żeby to było napięcie stałe a nie zmienne, nie musi być wygładzone. mam w pracy nowsze i starsze wersje takich samych maszyn, w starych jest tylko mostek prostowniczy, w nowych jest mostek + kondensator szeregowo z rezystorem(układ gasikowy) silniki DC w naszych maszynach po ok.63kW rozpędzają się do 3000obr/min po czym hamują gwałtownie...
Hej! Proszę o wyjaśnienie dla laika... co powoduje, że obciążona prądnica zwalnia? Można by pomyśleć, że skoro jest "obciążona", to ma "ciężej" się kręcić - niby oczywiste, ale dla mnie jeszcze nie. Fizyka ! Prąd obciążenia generuje siły w uzwojeniach, które są przeciwne do sił napędzających wał. To się nazywa "hamowanie silnikiem". Prądnica "przyhamowuje",...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
witam silnik 3-fazowy nie jest przystosowany do pracy w sieci 1-faz. rozkład pola elektromagnetycznego jest nie symetryczny. wielkość kondensatora uzależniona jest wielkością prądu pobieranego przez cewkę włączoną przeż kondensator. oczywiście możemy podłączyć mniejszy kondzior ,ale skutek będzie taki że wzrośnie nam prąd w pozostałych dwóch uzwojeniach...
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Witam - na podstawie schematu oraz opisu działania styków przełącznika z #1 można wywnioskować że jest to silnik z uzwojeniem roboczym oraz uzwojeniem hamującym . Ten wolny koniec od szczotkotrzymacza ( szczotki ) należy wpiąć pod zacisk 4 . Podobny temat ; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
2. Przy zwieraniu stycznikiem energia hamowania wytraca się bezpośrednio w uzwojeniach wirnika i stojana. O ile stojan jest jeszcze jako tako chłodzony, choć bez rewelacji, to najpewniej wirnik wyzionie ducha w ekspresowym tempie, szczególnie jeśli autor pisze: Tej energii jest tyle, co kot napłakał - ułamek prądu roboczego. Większość elektronarzędzi...
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Na tej stronie rc4max jest silnik 3F o masie 18 gramów - być może taki się nada? Trzeba by się doszukać porządnych instrukcji do tych silników... Przypuszczam (ale trzeba sprawdzić), że to jest silnik z trzema uzwojeniami (każde daje pole w innym kierunku) i magnesem stałym w roli wirnika. Taki silnik musi działać jako synchroniczny, czyli obracać się...
Poszukam jeszcze czegoś z tego tematu tylko na poziomie technicznym. Jednak zaczynam się domyślać, o co chodzi nauczycielowi. W momencie kiedy płynie prąd wzbudzenia, silnik pracuje także jako PRĄDNICA. Dzieje się tak dlatego, że strumień elektromagnetyczny (kiedy płynie prąd) z uzwojenia wzbudzenia indukuje SEM w uzwojeniu twornika, ale przeciwnie...
Witam - to jest silnik komutatorowy szeregowy z uzwojeniem hamującym ,przykładowo ; https://obrazki.elektroda.pl/2039834000_...
Hamowanie również w łatwy sposób można zrobić odcinając zasilanie silnika i łącząc plus z minusem silnika - nie wiem czy silnik to lubi ale wiem że to działa. Troszeczkę odbiegnę od tematu ale potrzebuje sam zrobić sterowniki do 2 silników z PWM i zmianą obrotów + hamowanie silników przez złączenie + i - aby nie popalić wszystkiego. Silniki to typowe...
Między zaciskami tego autotransformatora opisanymi jako 160V i 230V będziesz miał ok 70V różnicy napięć, nie musisz kombinować z rezystorem. Ale za to trzeba styczniki żeby przełączać napięcia co skopoduje chwilowy brak prądu na silniku w czasie przełączania (jeden stycznik rozłączy pelne napięcie, trzeba dać chwilę zwłoki przed załączeniem niższego...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Witam. I jak udało CI się coś zrobić? A czy to nie jest tak że odpowiednio kluczując tranzystory w tym potrójnym mostku powoduje się powstawanie napięcia na uzwojeniach silnika które to przez wewnętrzne diody sąsiednich tranzystorów doładują akumulator? Tylko pytanie czy można to jakoś dowolnie kluczować czy musi być to zsynchronizowane z aktualnym...
Gdy silnik się obraca bez zasilania, pracuje jako prądnica, a ty robisz zwarcie, płynie bardzo duży prąd i cała energia mechaniczna zostaje zamieniona na ciepło w uzwojeniach silnika. W układach z dużymi silnikami, połączonymi z elementami o dużym momencie bezwładności, mogło by się coś uszkodzić, dla tego do hamowania włącza się rezystory w obwód,...
Tego typu silnik to zwykle PMSM. Upakowanie uzwojeń jest na tyle mocne, że silnik pracuje z dużą gęstością prądu w uzwojeniach, które przecież mają niezerową rezystancję, na której wydziela się ciepło. Hamowanie w tego typu konstrukcjach jest z odzyskiwaniem energii czyli silnik zamienia się w prądnicę by doładować baterię superkondensatorów gdyż ciągłe...
Mam dwa styczniki do hamowania, jeden który podaje napięcie na mostek, a drugi który zwiera uzwojenia. Przez ten co zwiera uzwojenia płynie prąd stały. Reszta ok.
Witam - ile przewodów wychodzi z silnika ? Dodano po 14 Prawdopodobnie jest uzwojenie na stojanie silnika do hamowania przy wyłączeniu nożyc . Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/4435981300_...
Silnik jest sprawny skoro rezystancje są zgodne na każdym uzwojeniu. Problem moim zdaniem leży po innej stronie - jednej odwrócenie fazy ( poczatek - koniec uzwojenia ) lub uszkodzony przełącznik lub brak jednej fazy. Zwykle poczatki uzwojeń wychodza z jednego otworu w obudowie silnika , a końce uzwojeń z drugiego otworu. Kolory - oznaczenia uzwojeń...
A nie możesz dać większego mostka i przykręcić do obudowy metalowej? Mógłbym oczywiście, ale to niekoniecznie temperatura mostka go niszczy, a przeciążenie spowodowane przykładowo uszkodzeniem samej cewki hamulca. Mostek niestety bierze całe zwarcie na uzwojeniach na siebie i strzelają diody. Niestety silnik pracuje w układzie, gdzie normalnie podczas...
=>marcinmx owszem przyjmuje się, że rezystancja jest stała ale nie jest nieskończoność i wymosi kilka (kilkanaście w zależności od mocy silnika) Ohm!!!!!!!! 1) rezystancje mierzy się prądem stałym. 2) straty w uzwojeniach zależą od rezystancji Ps=I*I*R i gdyby R~nieskończoność to silnik by był piecem dlatego rezystancja musi być jak majmniejsza
Witam Natrafiłem na silnik który ma bardzo nietypowe dla mnie podłączenie: Dwa czerwone przewody wyglądają dla mnie jak uzwojenie hamujące silnika, ale zastanawia mnie podłączenie wszystkich trzech uzwojeń do jednego styku. Wybaczcie za moją niewiedzę, ale jestem jeszcze niedoświadczony :) Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam Buduje sobie układzik do sterowania silnikiem prądu stałego. Chodzi przede wszystkim o zmiane kierunku obrotów. Więc znalazłem schemacik w internecie, zmontowałem go jak trzeba i wszystko jest OK. Pytanie mam takie po co są te 4 diody podłączone do silnika? Nic nie przychodzi mi do głowy. Może Wy wiecie o co chodzi? W załączniku zamieszczam ten...
zupełnie obiegamy od tematu , ale widzę że nie rozumiesz zasady pracy mostka H i różnic w sterownia silnikiem unipolarnym i bipolarnym w unipolarnym podajesz w odpowiedniej sekwencji napięcie na poszczególne uzwojenia , natomiast w bipolarnym poza podaniem napięcia musisz zmieniać polaryzację tego napięcia dlatego stosuje się mostki H rozważmy jeden...
Witam.Chciałbym wyjaśnić kolegom elektronikom że jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym - to są te pręty (lub płaskowniki) miedziane przechodzące przez pakiet stojana wzdłuż cewek(słabo widoczne na zdjęciu).Praca silnika bez kondensatora. Sprawdzić trzeba czy nie mają przerw. Piszesz że masz inne tego typu to porównaj z nimi te zwoje rozruchowe....
Mam przełacznik do silnika gwiazda trojkąt ale chce go użyć do przełączania biegów w silniku oczywiscie przystosowanym do pracy w gwiezdzie jak i w trojkacie, jedyne co mnie zastanawia to to ze przelacznik 3 pozycyjny 0-Y-D i teraz moje pytanie co się zacznie dziac z silnikiem jeżeli zostanie on przelaczony z biegu szybkiego D na bieg wolniejszy Y...
Witam! Mając chwilę czasu dorobiłem do mojego migomatu dławik w obwodzie silnika podajnika - powinien trochę ustabilizować płynność obrotów zwłaszcza przy małych posuwach oraz dorobilem hamulec na szpuli drutu - zdjęcia w załączeniu - regulacja poprzez sprężynę siły hamowania. Aby maksymalnie uzyskać efekt hamowania postaram się zrobić jeszcze hamowanie...
Pakiet blach rdzenia wraz z uzwojeniem obrócił się na osi względem komutatora, zrywając druty w dolnej warstwie - jak napisałem wyżej, w odkurzaczach, przy zatartych łożyskach zdarza się to często - oś gwałtownie hamuje, a siła bezwładności próbuje jeszcze kręcić ciężkim pakietem. Wirnik do wyrzucenia/przezwojenia. Nowe są chyba jeszcze dostępne.
Według mnie uzwojenie rozruchowe ma zwarcie zwojowe, jeśli bezpiecznik wyłącza w niedługim czasie po rozruchu silnika. Bezpiecznik B10 wyzwala przy starcie odrazu po podłączeniu do sieci bez zwłoki. Silnik obrócić może z pół obrotu. Ale silnik na B16 startuje natychmiast. Dodano po 2 jak jest z temperaturą silnika przy próbie pracy samego uzwojenia...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Pomieszanie, z poplątaniem. Silnik o 3 uzwojeniach połączonych w trójkąt to albo silnik 3-fazowy, albo silnik 1-fazowy z pomocniczą (2-częściową) fazą pojemnościową. W obu przypadkach - silnik pradu zmiennego. Taki silnik nie wykorzystuje magnesu! To silnik INDUKCYJNY! Jest możliwa zmiana kierunku obrotów przez przełaczanie kondensatora tak, by bocznikował...
Ok, ale odnosząc się do tego co ja napisałem powyżej, to jest to racja czy nie? Prosziłbym bardzo o konkretne odpowiedzi na moje punkty. Pozdrawiam. ad1. Masz racje - pomijajac efekty zwiazane z bezwladnoscia silnika i tego mechanizmu ktory ten silnik napedza. Oraz przy zalozeniu ze w obu przypadkach silnik jest jednakowo obciazony. Tak natychmiastowo...
Nie będzie. Nie wytwarza się pole mag. Więc pomiędzy wirnikiem a stojanem nie występują żadne siły. Żeby napisać coś więcej, potrzeba więcej informacji o tym silniku. Bardziej prawdopodobne że to jest silnik szeregowo-równoległy. To "cienkie" uzwojenie to uzwojenie równoległe a nie hamujące.
Kolego! Mam wrażenie, że Ty załączasz NAJPIERW trójkąt, a POTEM gwiazdę! : Czas przełączania D/Y do testów to 12 s. (silnik po około 6 ma właściwe obroty). ... K2- stycznik startowy D K3- stycznik pracy Y G- załączony raz D- załączony na 12S Y- załączony po 12s 1. Czy nie powinno być odwrotnie? czyli: - tzn jest rozruch, prądy rozruchowe są b.duże -...
Jabym proponował sprawdzić dokładnie grzałkę.Jak grzałka dostaje masy,dostaje masyrównież uzwojenie silnika,silnik zaczyna hamować.
To są inne sprawy i skąd one się biorą? i wracając do pierwszego pytania co da taka filtracja harmonicznych? To są te same harmoniczne. Pisząc o "wyższych harmonicznych" autorzy mają często na myśli po prostu harmoniczne wyższe od pierwszej (50Hz). W praktyce dzielimy je na harmoniczne zgodne i przeciwne, parzyste i nieparzyste, a nieparzyste na podzielne...
Tak ale mozna by było trochę rozbudować jesli faktycznie jest to problem przy przelączaniu lewo prawo hamując silnik przed przelączeniem w drugi kierunek podając napięcie 24v na uzwojenia mozna to zrobic na czasowym i jeden dodatkowy stycznik o czywiście podać 24 stalego np : na 2 sekundy tak jak to mają oryginalnie zamontowane nie które obrabiarki...
- jest bzdurą. Parametry adaptywne są unikatowe dla każdego dysku, ale są programowane raz w fabryce. Wszystko, co podlega bieżącym zmianom, jest zapisywane w strefie serwisowej. Dyskusja na poziomie opiera się o fakty a nie o mocno zdezaktualizowane kuluarowe opinie. Celowo wybrałem patenty WD, temat wątku dotyczy dysku tego producenta. Ani za stare,...
Nic dziwnego, stycznik ma cewkę 24V DC i podaje 24V na 2 uzwojenia silnika.
Jeżeli chcesz zastosować dwa silniki to radzę zrobić dwie osobne przetwornice, bo prąd rzędu 100A to naprawde dużo i duże problemy. Jeżeli połączysz silniki szeregowo to napięcie będzie bardzo duże (szczególnie w początkowej fazie hamowania) i po dołączeniu go do akumulatora popłynie bardzo duży prąd, niebezpieczny dla aumulatora ale też "nadwyżka"...
Oj, taki prosty wzór Ciężar = Moc / obroty na pewno nie jest prawdziwy - najwyżej w jakimś zakresie. Oczywiście zgodzę się z tym, że ciężar zależy od ilorazu moc/obroty, jakkolwiek i to tylko do pewnych obrotów - przy większych rosną straty w materiałach magnetycznych (histereza, prądy wirowe), konieczne jest stosowanie materiałów, w których te straty...
Ok tylko jak takie rozwiązanie wpływa na silnik? Był bym debilem gdybym nie rozważył opcji zwierania uzwojeń silnika ale bałem się o sam silnik. W końcu cała tam moc którą obliczamy w raz z forumowiczami w Proszę poprawić pisownię oraz uzupełnić interpunkcję.
Cytat"No, no, no! Kolega Ci bledny wzor podrzucil. " Faktycznie, przepraszam - przy pisaniu wzoru z klawiatury bez kreski ułamkowej zapomniałem o 2. Wytracanie energii na samych tranzystorach jest mało ekonomiczne. Poza tym musisz mieć na uwadze, że hamując silnikiem zwartym tylko przez niewielki opór tranzystorów, duża część mocy wydzieli się w samym...
krzysiek_krm napisał: Drivery silników krokowych sterują ich uzwojeniami pracując jak źródła prądowe. ??? Wytłumacz czemu. Ponieważ "siłą sprawczą" ruchu silnika nie jest przyłożenie napięcia ale przepływ prądu. Dlatego driver uzwojenia silnika krokowego jest regulatorem prądu . krzysiek_krm napisał: Dostatecznie wysokie napięcie zasilania umożliwia...
Witam. Jeśli chcesz stosować klucze tranzystorowe, to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie MOSFET'a. Główną zaletą jest zminimalizowanie strat. Moje wątpliwości budzi założenie o hamowaniu przeciwprądem. Jeśli silnik nie jest przystosowany do takiej pracy, to może ono doprowadzić do szybkiego zniszczenia. Proponowałbym zastosować hamowanie prądnicowe....
Witam Są silniki z hamulcami elektromagnetycznymi, które po odłączeniu zasilania hamują wirnik, hamulec może być zasilany z odczepu uzwojenia silnika lub mieś własne zasilanie. Nie wiem czy silniki krokowe są z takim hamulcem.
Ja mam pytanie do hamowania "przeciwprądem".Czy taki sposób wpływa na stan uzwojenia silnika (ew.spalenie uzwojenia) ?
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Hamowanie zwartego silnika jest dynamiczne a nie statyczne . W tym przypadku, zwierasz uzwojenia prądnicy czyli ją hamujesz! Coś mi umknęło ze szkoły?
Po części masz racje, przy sterowaniu 1/8 kroku, skoku wirnika o 1,8 stopnia ,oraz sygnale taktującym na poziomie 7000Hz mamy 262,5 obrotów/minute lub jak kto woli 4,375 obrotów/sekundę. 1. Sterowanie silnikiem bezpośrednio z lpt - to dość ryzykowna sprawa, nie polecam. 2. Kolega pisze uniwersalny program, więc chodzi ty tylko i wyłącznie o współprace...
Czy ja napisałem gdzieś, że zmienia się rezystancja uzwojeń? Chyba nie. Jest takie zjawisko - siła elektromotoryczna - zjawisko to występuje również w silniku krokowym. Najczęściej w opisach dotyczących silników krokowych i ich sterowania oznaczana jest jako EMF lub BEMF i odpowiedzialna jest za utratę momentu obrotowego. Wynika to z przeciwnej polaryzacji...
A czym zasilasz ? Mi na początku także poszły tranzystory. Wstawiłem kondensator na wejściu zasilania i problem znikną. Wynikało to z tego, że zasilany był z zasilacza impulsowego (zasilacz PC) i gdy silnik hamował i indukował prąd, on przebijał mi tranzystory. Po tym zabiegu nagrzewał się kondensator (pewnie odwrotnie się ładował) i ze strachu że wybuchnie...
Witam Odebrałem stojan od przezwojenia. Nawet jest trochę grubszy drut niż był. Oczywiście nawinięte samo uzwojenie robocze bez hamującego. Po złożeniu silnik działa. Zobaczymy dalej. Po trzech godzinach pracy silnik pracuje poprawnie . ZAMYKAM
Witam Z twoich postow wynika ze masz zamodelowac i przesymulowac dzialanie obcowzbudnego silnika pradu stalego z jakims obciazeniem i zasilaniem przeksztaltnikowym. Jezeli dobrze zrozumialem problem, ktory masz rozwiazac to.... Jezeli maszyna (silnik) jest zasilany ze zrodla o niezmiennej wartosci napiecia ( U zas = const) to praca silnikowa jest mozliwa...
OK, dalsze postepy, a raczej ich brak :(. Zaczalem dalej sie przy niej bawic, wszystko rozlaczylem, pomierzylem rezystancje. Jedno uzwojenie ma kolo 17R, drugie ma troszke ponad 9R. Gdy podlaczylem jedno uzwojenie do zasilania, a drugie kablem zalaczalem osobno to silnik nieraz tylko drgnal, a nieraz pokrecil sie powoli z pol obrotu i znowu stawal buczac....
To w końcu jest pobierana energia (bierna) czy nie potrzeba dostarczać energii? Nie można pobierać energii biernej. To jest błąd logiczny. Może inaczej wytłumaczę. Silnik asynchroniczny praktycznie niczym nie rożni się od transformatora. Można wyobrazić sobie idealny transformator w którym nie występują straty w uzwojeniu , w rdzeniu i który nie nadaje...
Z sieci na uzwojenia prostowanie 1 połówkowe w gwieździe.
1. Jest dławik. 3X400V 30A 2. Tego jeszcze nie wiem. Ciężko cokolwiek w nim podejrzeć lub zmierzyć przejścia, bo ma płytę wielowarstwową. Jutro sprawdzę co to za model falownika. Mam jeden rozebrany, ale na nim nie mam żadnego opisu. Ale poszukam. A falownik pracuje z silnikiem, który precyzyjnie ustawia ramię maszyny jakieś 200KG tyko przesuw góra...
kemot55: Wyprowadzenia napewno mam w porządku, sterowanie raczej też. Oczywiście jak sobie kręce bez zasilania to pojawia się napięcie zbliżone do sinusa, takie jak w notach aplikacyjnych. Zaczynam podejrzewać, że ten silnik ma poprostu taka charakterystykę. Kolega atom1477 w innym poście podpowiedział, że na nieobciążonym silniku może to tak wyglądać....
Kolego, zanim napiszesz "bzdura" sięgnij do dokumentacji. To, co opisujesz jako hamowanie dynamiczne jest hamowaniem prądem stałym, wstrzykiwanym w uzwojenia silnika, problem w tym że jest to hamowanie "szarpane", nie po rampie, ponadto silnik się nagrzewa(gdzieś się ta energia musi wytracić). Co do grupy napędów to albo stosuje się zewnętrzny moduł...
Jak długo pracował silnik? Czy uzyskał nominalne obroty, miałeś wrażenia że coś go hamuje? Czy obudowa silnika się grzała? Zaznacz na schemacie jak dokonywałeś pomiaru napięcia.
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
Witam Nie znam czeskiego ale mozna sie domyslic, ze jednoucelovy znaczy jednobiegowy (bo z tego co wiem czesto w pralkach stosuje sie silniki dwubiegowe). Silnik z pewnoscia jest trojfazowy klatkowy, a to "cos" na schemacie to nie kondensator rozruchowy. Poprzez U1, U2, V1, V2, W1, W2 oznaczone sa poczatki i konce uzwojen. I co jest dziwne, to wyglada...
Witam! Od kilku lat montuję w maszynach hamulec elektryczny Zakładu Automatyki Przemysłowej w Poznaniu. Hamowanie odbywa się poprzez wstrzykiwanie prądu stałego do uzwojenia silnika / między dwie fazy /. Można regulować czas jak i siłę / wartość prądu / hamowania by nie wyzwolić zabezpieczeń przeciążeniowych. Hamulec zasadą działania , zbliżony jest...
Ale o opinie to bym poprosił znawców tematu, i nie reklamuje tego drogiego sklepu jak i tego urządzenia, wręcz na odwrót ale fajnie ze jest i można podpatrzeć jakie nowości wychodzą (mam tu na myśli znacznie ciekawsze przedmioty), na ile te przedmioty z linków są chwytem marketingowym to pozostawiam do własnej oceny. Fajnie że są, tylko mogą sobie...
http://obrazki.elektroda.pl/9867394400_1... Skoro istnieją silniki asynchroniczne, sieć trójfazowa autorstwa Doliwo-Dobrowolskiego, a baza dostępnych elementów jest tak obszerna, autor wpadł na pomysł zaprojektowania przetwornika częstotliwości czyli falownika. Zaczynamy od początku - w domu mamy sieć jednofazową 230V i silnik asynchroniczny...
Oczywiśce podana tu definicja jest poprawna ale zbyt mało szczegółowa. Prędkość maksymalna przy której pracuje wspomaganie napędem elektrycznym to 25 km/h (15,5 mph), ale moc znamionowa silnika to 200W dla roweru dwukołowego, 250W dla tandemu i 250W dla trójkołowca, wszystko inne do mocy 1kW jest motorem elektrycznym i wymaga pozwoleń jak normalny motor...
Stanowisko do badania silników ma opierać się o metodę hamowania prądami wirowymi.
hamować silnik prądnicowy silnik gasnąć hamować hamować silnik stycznik
nakładać topnik skrzynka przekaźników lm358 termostat
email podaj informacje rower elektryczny schemat
Lokalizacja bezpiecznika dmuchawy w Mercedes ML 320 2008 Wartość potencjometru B503 - 50 kΩ