Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Można kupić stanowisko do badania silników, można zrobić prymitywną hamownię. Dawno temu robiłem taką do badania silników gokartowych. Z wałem silnika połączyłem prądnicę czołgową obciążaną opornikiem wodnym. Proste jak budowa cepa i tanie. Gdzies pod Warszawą wyprzedają sprzęt wojskowy, tam szukać.
jednak nie wiem jakie urządzenia byłyby potrzebne, aby ten elektromagnes zasilić, wystarczy zwykły zasilacz laboratoryjny prądu stałego? U nas jest 6 elektromagnesów na tarczy. Każdy w kształcie walca, 10cm średnicy i może 15 długości. Wymiary orientacyjne i z pamięci. Wewnątrz rdzeń ze stali... jakiejkolwiek bo strumień magnetyczny też był stały....
Czyli lubisz mieć gdzieś wokół siebie nutkę utopii. Jest dział dla Ciebie odpowiedni:ł DIY - Projekty. Ja nie jestem złośliwy, ja po prostu jestem praktykiem i realistą. Ja nie stawiam tez, to Ty to robisz a ja się staram je obalać jak coś mi nie pasuje w Twoim rozumowaniu. Najzwyczajniej w świecie, nie lubię teoretyków, szanuję praktykujących. Być...
Uspokoiłeś mnie bo już myślałem że w twoim skrypcie są jakieś herezje :) Polecam lekturę: www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Diagnostyk... A zwłaszcza rozdział 4. N = c x n3 c - współczynnik proporcjonalności - napełnienie hamulca, n - prędkość obrotowa rolki hamującej. Współczynnik c charakteryzuje stopień napełnienia hamulca wodą. Wartość...
wyszukałem w internecie : http://roweryznapedem.npx.pl/viewpage.ph... http://fluid.itcmp.pwr.wroc.pl/~simp/lin... jak wiadomo profesjonalna hamownia to koszt około >> 60 tyś zł myślę ze jest możliwość zbudowania takiego cudeńka, jak na powyższych linkach, posiadam juz materiał odpowiednia rolkę waży około 200 kg, chodzi...
Może uda się nawiązać kontakt z tymi gościami [url=http://www.mos.pwr.wroc.pl/2011/10/...
Witam. Krzys-iek zajrzyj tutaj, do działu silniki rakietowe, przekonasz się, że budowa działającego i powtarzalnego silnika rakietowego nie jest taka łatwa. http://forum.pirotechnika.one.pl/index.p... Pozdro.
Sorki za offtopic, ale powiem Ci że kiedyś rozmawiałem z doktorem na uczelni na temat właśnie hamowni i mówił że koszt takiego urządzonka jakby to zrobić samemu to ok 10 - 12 kzł, najwięcej pochłonie układ przliczający, bo mechanicznie to jest proste, przyglądałem sie budowie hamowni u nas na uczelni i uważam że spokojnie dało by sie to zrobić samemu....
Według mnie powinieneś szukać takiego sterownika jaki masz. Próbowałem zamieniać różne EDC15 w różnych autach, albo przepalało bezpiecznik, albo komputer. Budowę mają z wierzchu podobną, ale mają różne softy, to i pinologia inna. Najpierw zrób mu immo off, potem wgraj jakąś uniwersalną mapę do tego silnika, obserwuj jak się zachowuje, kiedy ma więcej...
gjacek To podejrzewam że już przy 100 masz to co zakładałeś , sprawdzałeś na hamowni .
Witam.. Po głowie od dawien dawna chodzi mi mała hamownia , a dokładniej takie coś (WPISZ NA YOUTUBE: Hamownia P4 - Yamaha Cygnus Stage6 ) za mało postów żeby zamieszczać linki :) moc liczmy w zakresie do 30km , prędkość do 120km/h.. Sama budowa szkieletu/ramy takiego urządzenia nie jest problemem jednak wnętrze moze sprawić kłopoty. Czytałem różne...
Da radę określić co jakie to coś ma parametry? No przecież właśnie robisz pomiary parametrów. Ampery są za duże i ciężko coś sprawdzić.mam miernik do 20 amper a sprzęty się palą żeby to uciagnąć. Na zwarciu 10 amper przy 100 rmp. Czy kolega jest niereformowalny albo ma problemy z zapamiętywaniem porad? W wątku z alternatorem wspomniano o braku sensu...
Cześć wszystkim! Od wielu lat interesuję się motoryzacją a od kilku lat również tuningiem samochodów. Ze względu na moje wyształcenie i pracę (Informatyka) oraz inne zainteresowania (Elektronika) szczególnie zainteresowałem się strojeniem sterowników silników spalinowych ECU (Tzw. chiptuning) Eksperymentuje raczej na swoich samochodach, czasami grzebie...
Zasilanie trochę słabe. Wychodzi, że przy tych silnikach, na pełnym obciążeniu, polata ok. 30 sekund z jednego akumulatora. Potrzeba 135 Ah na godzinę lotu (33 A * 4 * 1 h= ok. 132 Ah). Akumulator ma tylko 5 Ah. Choć zniesie prąd rozładowania, to ma po prostu za mało ładunku by oddawać go przez długi czas. Żeby polatać 10 minut potrzebujecie ok. 4-5...
Witam, chcę zrobić sobie hamownię inercyjną na bazie dynomet. http://www.dynomet.dk/en_diydynoparts.ht... Pierwsze pytanie do kolegów, czy ktoś ma odsprzedać dynomet drogowy ? No i czy ktoś budował samodzielnie i podpowie, od kogo kupić rolki ? Czy te z alledrogo ( jedna aukcja) się nadają. I na co zwrócić uwagę przy budowie ? Od czego paski klinowe i...
Witam. Jestem nowym urzytkownikiem na tym forum i zalogowałem się tylko po to aby po rozmawiac o budowie hamowni. Przpraszam za odkop, ale uwazam ze nie ma sensu zakładać nowy temat. Zauważylem ze wiekszość zaczęła się skupiać na pomiarze podczas jazdy. Posiadam lekki motocykl ktory dysponuje mocą szacunkowo około 20-25KM. Jest to motorower po generalnych...
Lepiej się wstrzymaj z piciem tego piwa, bo może się okazać, że będziesz je zwracał... Z kontekstu pytania (konie mechaniczne) wynika, że pokłóciliście się o przeliczanie danych dotyczących silników samochodowych. Zapewne odbyła się burzliwa dyskusja o wyższości Momentu na Mocą lub odwrotnie, czyli klasyczna mniemanologia stosowana. Zakładając, że był...
Za to na poniższym zdjęciu sytuacja wygląda nieco inaczej ponieważ producent deklaruje "nieco" większy zakres prędkości obrotowych testowanych silników. http://obrazki.elektroda.pl/5114383100_1... Według mnie tutaj producent podaje max 5000/min. (50Nm x 5000obr/min)/9549 = 26kW. Czyli hamulec przy 5000 obrotach/min może odebrać 26kW...
Do Wojtek32 Taka hamownię do silników mieliśmy też w szkole jak ta zamieszczona w PDFe. Łatwo jest ją zrobić Dwie cewki zasilane prądem stałym a tarcza aluminiowa miała grubość 5mm .A wykorzystywało się zjawisko powstawania prądów wirowych w tarczy.Skutkiem ubocznym po takim hamowaniu była temperatura tarczy ponad 100 st C.Można by było ją zastosować...
Koledzy zaplon w wsk jest prosty jak budowa cepa, zaplon w 2t musi nastopic w fazie rozprezania a nie sprezania, czyli musi byc ustawiony tak zeby zaplon byl jak tlok minie gorny martwy punkt, a nie przed nim. Na jakiej podstawie stawiasz taką tezę? Robiłeś badania ? Jakaś hamownia z układami pomiarowymi ? Jakieś wyniki pomiarów? Jakaś analiza? Nie...
Obawiam się, że te 180 km, to zmierzone/wyliczone 180 km przy prędkości 40km/h i z wiatrem w plecy. W cyklu miejskim - czyli ciągłe podjeżdżanie, to może być znacznie mniej. Pewnie że tak, 180km to nie tak dużo. Naładowali do pełna, włączyli tryb ekonomiczny i na hamownię. :) A ja się obawiam, że te 400 cykli to teoria Oczywiście, że teoria - Kolega...
Myślałem nad tematem, na pozór prosta sprawa, ale zrobiło się z tego ciekawe zagadnienie elektroniczne :-), przynajmniej dla mnie. Podczas rozważań doszedłem do 2 możliwości: -rozwiązanie z uC, -rozwiązanie z komparatorem i bramką logiczną. Zaraz przedstawię oba schematy blokowe. Kolejnym etapem będzie budowa "hamowni" do piasty rowerowej. Chcę zbadać...
Dostałem taki oto przyzwoity zestaw: Sterownik S7-200 (CPU 224XP, 14x DI, 10x DQ przekaźnikowe, 2x AI, 1x AQ) Zasilacz LOGO! Power HMI TP 177 micro Napęd Sinamics G110 Do tego dostanę motor, tylko muszę zgłosić parametry gabarytowo-mocowe. I teraz pojawia się problem, z użyciem tych komponentów muszę zbudować aplikację w postaci stanowiska dydaktycznego...
elektronika w sumie fakt... tylko z mechanika jest inaczej... Moja to nic specjalnego ot robione z tego co bylo pod reka i co tanio udalo sie zalatwic (wzorowana na Dynomet), niestety o ile elektronika podobna to mechanika rozna ;) a nie majac warsztatu i zajmujac sie tym hobbystycznie trudno budowac duza hamownie... wiadomo dla motoru wyjdzie to duzo...
A jak będziesz regulował siłę hamowania ? Ruchoma tarcza ? Dodano po 1 Wracając do prądnicy. Prostsza budowa mechaniczna. Prosta regulacja i powtarzalne zadawanie momentu.
Witam. W Gdyni jest jeszcze jedna uczelnia techniczna z długoletnią tradycją, a mianowicie AKADEMIA MARYNARKI WOJENNEJ. Rzeczywiście, jestem jej pracownikiem i absolwentem. Pracuję w instytucie badawczym, dlatego dysponuję w/w sprzętem. Propaguję swój projekt, aby zachęcić ewentualnych przyszłych studentów do studiowania na Wydziale Mechaniczno-Elektrycznym....
Co wy za głupoty wypisujecie... 8-O Masz u siebie silnik DC klasy 380. 380 to wymiary korpusu - 38 mm długości. Silników tej klasy jest multum i mają bardzo różne parametry. O swoim nie wiesz nic, poza tym, że współpracował z wirnikiem śmigłowca. Można założyć, że ma spory ciąg, ale małą prędkość obrotową. Stąd twój samolot na tym silniku musi być konstrukcją...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
Witam Rzadko tu zaglądam, poszukałem w archiwum i jest dużo informacji pod szukanym hasłem niestety nie mogę znaleźć tego, co potrzebuje. Konkretnie potrzebny jest plik (najlepiej tekstowy), w którym będę miał rozkład prędkości (może być w postaci np. częstotliwości impulsów) samochodu względem czasu (potrzebne by było tak, co 0,3 sekundy lub częściej)....
Bardzo mnie dziwi, że wiele osób ma jakiś problem ze zrozumieniem czy są urządzenia z nad sprawnością. Z postów tych osób można by wyciągnąć wniosek, że mają wiele wspólnego z ogólnie rozumianą nauką, a tu ciągle wracają do tego samego punktu w dyskusji i nie mogą ruszyć z miejsca. Otóż jest mnóstwo maszyn i urządzeń pracujących z nad sprawnością. Wszystko...
Witam, Na początku przepraszam, że zakładam nowy temat o HHO ale chciałbym się podzielić badaniami i wnioskami które zebrałem w pracy inżynierskiej oraz magisterskiej. Były to prawdziwe badania na hamowni silnikowej na dwóch różnych silnikach. Praca była realizowana w katedrze pojazdów i podstaw budowy maszyn Politechniki Łódzkiej. Praca inżynierska...
Dzięki za kolejną porcję informacji. Widzę że jak by nie patrzeć to nie da się tego ogarnąć za grosze. Ja widzę to tak: -Hamulec hydrokinetyczny ze scanii - potrzeba zawory, akumulator ciśnienia, wymiennik woda olej, solidna chłodnica + pompa do pędzenia wody w obiegu + pewnie jakiś zbiornik buforowy żeby sie to wszystko za szybko nie zagotowało. Problemy...
(at)seeb Powiem ci tak może nie mam jakiś tytułów naukowych, ale swojego czasu zajmowałem się trochę tuningiem (w prawdziwym słowa tego znaczeniu), między innymi budowa własnej elektroniki sterującej silnikiem itd. Miałem dostęp do hamowni inercyjnej jak i obciążeniowej i powiem ci że jak by magnetyzery dawały jakiekolwiek sensowne (mierzalne) rezultaty...
1. Wykrusz i wysyp gruz z katalizatora i szukaj "łaskawego" diagnosty 2. Szukaj sprawdzonego uniwersalnego katalizatora 3. Jeśli chcesz mieć kłopoty z dojściem do ładu z silnikiem to załóż na własną rękę strumienicę-nawet najlepszą. Bez hamowni i doświadczonych, sprawdzonych gości, którzy się tym zajmują stracisz pieniądze, nerwy i czas. Strumienica...
W sumie to nie wiadomo jak excel robi te swoje wykresy aproksymacyjne, bo na pewno pokazywany wielomian nie pasuje do wykresu. Może tylko jego początek? No dokładne, nie wiadomo niestety. Spróbuję poszukać informacje na ten temat. No i muszę przypomnieć sobie jak w ogóle się aproksykowalo "ręcznie" to wtedy mógłbym ręcznie obliczyć i porównać. "Moje"...
hmm... no więc tak - napinacz, łańcuszek wymieniłem, ale niestety jakiejś oszałamiającej różnicy nie zauważyłem :( teraz co prawda nie słychać z tyłu silnika charakterystycznego "charchotania" ale tak jak mówię, nie zauważyłem praktycznie żadnej zmiany. Jedyną pozytywną rzecz którą zauważyłem jest to iż dawniej na raz na jakiś czas wyskakiwał mi błąd...
To tak jak wyciągnąć 1000 koni mechanicznych z silnika 1.2, który po zmierzeniu na hamowni od razu umrze efektownym BUM... W latach 80-tych w F1 z 1.5 litra wyciągano 1200km i silniki nie wybuchały a bloki używane do budowy tych silników były brane prosto ze złomu tak to robili niemcy więc twoje porównanie coś słabo wychodzi :D
11 zdaję się, ale cisnienie doładowania buduje się tylko w czasie jazdy gdy jest odpowiednia masa spalin, więc regulacja upierdliwa przekręcić /przejechać się z logowaniem znów pokręcić znów pojechać na test drogowy chyba że hamownię posiadasz.
Mam pytanie o hamownicę wiroprądową, chodzi mi głównie o budowę, zasadę działania, rozkład strumienia elektromagnetycznego?
Witam Na kole naukowym zbudowaliśmy silnik Adamsa i chcielibyśmy dokonać pomiaru momentu obrotowego jaki osiąga ten silnik. Myślałem nad nałożeniem na wał silnika ramienia o danej długości r i pomiarze siły nacisku F, następnie ze wzoru M=Fxr. Można też zrobić inna hamownie w postaci prądnicy, ale z tym było by znowu sporo liczenia, ponadto jak wiadomo...
Witam. Wiem ze sprawa jest beznadziejna ale nie buduje hamowni mogą być screeny z ekranu, chciałbym zobaczyć jak taki program chociaż wygląda. Programu nigdzie nie mogę znaleźć.
witam, łśnie dlatego pewnie zastosuje mech. różnicowy tylko pewnie walcowy bo b.zwarta budowa i wmiarę prosty nawet jak przyjdzie go zrobić ,co do ciernego mech pewnie do zrobienia ale jak go wyregulować i czy ktos ma namiar na fabryczne rozwiazanie, moc tej yamahy straszna, na hamowni na kole wyszło 76,3 KM musi być róznicowy i chyba zwolnica bo osiagnie...
Witam. Jako ze buduję taki sam hamulec. Potrzebuje także elektromagnesu ale nie wiem jak zrobić aby nie grzał się tak strasznie (czy to sam opór przewodnika daje takie ciepło?). Ile będzie to brało energii w Watach- taki jeden elektromagnes jak pisał założyciel tego tematu?
Tylko po co badać to empirycznie, jak wystarczy policzyć. Objętość poduszki, wielkość otworów ucieczkowych, ilość powietrza itd. Najlepiej jest po prostu zacząć od ściągnięcia planów modelu poduszkowca z sieci, zbudować go i wyposażyć wg wskazań planów, a potem zobaczyć jak to działa. Projektowanie zaś, najlepiej zacząć po poznaniu podstaw. Bardzo popularne...
Blos to tania sprawa, instalacja jest prosta jak budowa cepa. Jak masz fachowca starej daty co potrafił gaźnik ustawić na słuch, to Blos też ci ustawi. Niestety teraz wszyscy mechanicy potrafią tylko komputery podpinać do samochodu, dlatego nie da się Blosa inaczej ustawić niż na hamowni.
Witam wszystkich.Jestem początkującym mechanikiem motocyklowym i chodzi mi od dłuższego czasu po głowie pomysł na zbudowanie hamowni pod motocykle(te słabsze czyli max 25-30 KM). O ile wykonanie części mechanicznej mam już przemyślane i nie nastręcza większych trudności,to na oprogramowanie nie mam ciągle kompleksowego pomysłu. Konstrukcja mechaniczna...
..tego nie wiem ale jak tacy gieroje jak wy w nocy moją cichą osiedlową uliczka jadą to rzucam cegłami,zapas z budowy mam.. ... nie chodzi oto żeby strzelała i waliła cały czas podczas jazdy bo takiej jazdy sam bym nie wytrzymał ale chodzi mi tylko oto zeby strzał był wtedy gdy wprowadze silnik na max obroty....jest odcinka i wtedy strzał z tłumika........
Takie układy buduje się. W VWMP widziałem kilka stacji testujących silniki diesla. Jako obciążenie pracowały silniki zasilane z serwonapędów (stare Indramaty). Na Węgrzech widziałem układ do testowania pomp hydraulicznych (falownik + silnik elektryczny napędzał pompę hydrauliczną, ta zasilała olejem silnik hydrauliczny, którego obciążeniem był inny...
Nie. Bo dochodzi sprawność silnika. Inaczej mówiąc - silnik pobiera więcej energii niż oddaje do napędu. Silniki szczotkowe są tu najgorsze - potrafią "marnować" nawet 40-50% energii i nawet najlepsze nie dają jej więcej niż 80% pobranej. Silniki BL są bardziej wydajne, 90% to norma. Musiałbyś znać sprawnośćsilnika (nie są to zwykle wartości stałe i...
Wyjście jest różnicowe: out- i out + na dwóch pinach które już do niczego innego nie służą - tzn. nie są np. żadną wspólną masą z czymś innym. Z dokładną dokładnością to musiałbym teraz strzelać - w tej chwili jest to prototyp i dopiero będzie testowany w boju. Podłączone to będzie w tej chwili do 10bit ADC uProcka i to jest jedna stronie sensu zwiększania...
Budujesz sobie jakąś prymitywną hamownię. Głównym elementem jest sprzęgło "poślizgowe" np. cierne oraz coś do mierzenia siły np. waga sprężynowa. Przykład: Dwie tarcze, jedna obrotowa zamocowana w uchwycie wiertarki a druga stała, lecz mogąca trochę się obracać (kilka, kilkanaście stopni), dociskana do tej obrotowej np. sprężyną z regulacją docisku...
W przypadku ze zdjęcia silnik (może być również odbiornik mocy) jest zamontowany obrotowo wzdłuż osi i podparty na ramieniu na którym jest umieszczony zwykły tensometr. Mierzy siłę na znanym ramieniu. Moment obrotowy jest wyliczany z M = F x r. Na takiej zasadzie są budowane hamownie silnikowe renomowanych firm. Wał oczywiście się obraca.
silnik niczym się nie różni w budowie zewnętrznej od innych silników tylko trochę jest dłuższy i wygląda na zwykły silnik ale nie wiem jak wewnątrz jest rozbudowany. Twornik i wzbudzenie to raczej po kablach wiadomo że to silnik prądu stałego a jeśli chodzi o te hamowanie i wentylator to nie wiem jak w puszcze są podłączone bo pozostał przewód o nr...
Witam po wielu latach :-), przypomniał mi się ten temat, postanowiłem zamieścić zdjęcia, które robiłem przy próbie silnika na "hamowni". Pływałem na tym ustrojstwie. Dość przyzwoicie łódka zasuwała, choć silnik jest głośniejszy niż typowe konstrukcje podwodne (których właściwie nie słychać). Z własnego doświadczenia mogę podpowiedzieć przyszłym konstruktorom,...
Na początek: ile widziałeś układów paliwowych pracujących w Polsce? Dalej, co to jest hamulec silnikowy? Znam pojęcie hamowni silnikowej, mało stosowanej z racji niedokładności pomiaru, brak obciążeń osprzętu i warunki termiczne nie odpowiadające faktycznym, są hamownie podwoziowe, dające lepszy obraz mocy, bazujemy na odczycie mocy z kół pojazdu+naście...
Witam, Mam Peugeota 3008 1.6 HDI z którym od około 5 miesięcy nie mogę dojść do ładu. Mianowicie problemem pył gasnący silnik podczas jazdy z komunikatem błędu EGR`a. Problem został rozwiązany poprzez zmianę kalkulatora (stary nie sterował EGRem) oraz samego zaworu EGR. W chwili obecnej auto nie gaśnie i nie sypie błędami jednak nadal ma problem z budowaniem...
Panowie, nie chce zakładać nowego tematu , ale może ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie. Auto mondeo MK4 140 koni przedlift na Siemensie. Normalnie jeździł, miał moc (142km/355nm z hamowni) ale był mały problem z odpalaniem i korekty na wtryskach były nie za ciekawe więc oddałem pompę i wtryski do sprawdzenia, okazało się że pompa już jest w...
Witam, mam 2 połówki rdzenia RZC 25-60-25 T-19 (z litej stali, wymiary na rysunku). Te rdzenie chcę wykorzystać do budowy elektromagnesów. Ich zadaniem będzie wyhamowanie tarczy aluminiowo-stalowej o średnicy 200mm, która będzie zamontowana na wale silnika elektrycznego o mocy max 300W. A teraz problem, jak podejść do tego zagadnienia? Myślicie, że...
mam hamownie silnikową obciązeniową, i niestety ten parametr jest niewychwytywalny przez hamownie, ale przerwa na świecy już tak. A jaka jest stosowana świeca zapłonowa w tym silniku i jaki odstęp elektrod? W książce Bella jest coś o tym wspomniane. Duży odstęp elektrod (0.7 mm) daje poprawę pracy na niskich obrotach, więc jest przez producentów zalecany....
Kolejny temat o kolejnym cudownym urządzeniu dającym coś za darmo. Jak w kilku innych tematach, tak i tu - nikt nie widział na oczy, a jedynie słyszał, lub oglądał na YT. Są podstawy fizyczne, by twierdzić, że to urządzenie nie działa. Od utworzenia tematu minęło 8 dni, po drodze był weekend, urządzenie jest proste jak drut. Dlaczego nikt, kto tak tu...
Producent dopuszcza równoległą pracę zasilaczy? Tego nie wiem. O tym zasilaczu wiem tylko tyle, ile napisano w aukcji. Wkleiłem go jedynie dla przykładu. Kolego masz już fizycznie zamontowany hamulec na maszynie Rozumiem że to pytanie? Nie, hamownia zostanie dopiero zbudowana. po drugie zasilane to będzie z 220V czy z akumulatorów i dlaczego wybrałeś...
Tak mnie kiedyś uświadamiał mechanik z chłodnictwa jak budowałem taki kompresorek ja na swoim 25 osiągnąłem bo do tylu mam presostat . Ja mam zbudowany ze starej silezii (o kształcie miny )pewnie będzie miał ze 40 lat. mnie z 0 do 9 atm butlę 24 litry nabija w 20 min .jest tylko problem w chładne dni okolice 0 bo niechce startnąć od razu tylko wyskakuje...
Ale auto z 100 konnym silnikiem nie przekazuje pełnej mocny na koła. Z różnych źródeł wyczytałem że na koło trafia od 16% do 40% mocy silnika, (testy z hamowni pokazują coś innego) pewnie zależy to od rodzaju napędu. Gdyby wykorzystać jakiś wysoko obrotowy silnik elektryczny bez skrzyni biegów i tylko przekładnie na kołach przeniesiemy więcej mocy i...
jankolo, jesteś dzieciakiem, który musi mieć adwersarza na swoim poziomie. Popatrz, jaki jesteś jasnowidzący! Gdybym podjechał i pokazał Ci takie auto, też byś nie uwierzył. Podjedź i pokaż. Chętnie obejrzę i sprawdzę. Do testów na hamownię też dasz auto? Mówimy oczywiście o samochodzie który używa wyłącznie wody w charakterze paliwa, tak? Teoretycy...
napięcie zależne od obciążenia 2.22V do 2.9V na nogę nieodwracającą in+ jest brane z 1 nogi tego scalaka HA17324A który jest wbudowany w wagę a masa z masy urządzenia a do odwracającego in- jest podawane napięcie z zasilania tego scalaka poprzez dzielnik napięcia tak aby było stałe 2.22 V datasheet tego scalaka http://www.datasheetcatalog.com/datashee...
3. Metod "doregulowania" programowego map pod kątem obniżenia zużycia paliwa (chodzi mi o lepsze wykorzystanie paliwa, a nie zmniejszanie parametrów trakcyjnych i dynamiki bo wiadomo, ze tego nie da się przełączać podczas jazdy) Kogo chcesz poprawiać ? Fabrykę mającą 10tki lat doświadczenia, zatrudniającą setki inżynierów specjalistów projektujących...
wiesz co napisze Tobie ta prace . Przynajmniej nie bedziesz plótł bzdur na forum. Co to za Polibuda co nie ma wychowanek pojecia jak sie do tematu zabrac . Jak poszedlem naPoli byłem zielony jak wyszedłem byłem inż. z krwi i kości. 1) rzecz Ucz się facet. Zrób algortym. Zrob schemat układu. Zrób stosowne obliczennia. Zrób doświadczenie. Porównaj zestawienia...
1 już pisałem zbędne przelewanie nadmiaru paliwa przez listwy paliwowe zmniejszyć pobór pompy 2 walbro DA rade bo juz jeżdżą info o pompie: http://obrazki.elektroda.pl/1851045500_1... nie chodzi mi o to aby pompą regulować ciśnienie raczej o to aby zejść z przepływem do niższych wartości ale nadal sporo nad wymaganym ciśnieniem generalnie...
jankolo ja co odpowiem zamiast Drzasiek`a nikt nie będzie robił pomiarów na hamowni, bo szkoda na to pieniędzy, w końcu w całym "eksperymencie" chodzi o ich zaoszczędzenie. pytasz skąd będę wiedział, że silnik będzie pracował z tą samą mocą więc ci odpowiem, będę to wiedział po swoich odczuciach z jazdy, wiem, że mogą być subiektywne i dla ciebie nie...
Tak, i wnikliwie poznasz budowę samochodu GOLF IV! To auto w najlepszym wypadku ma już 13 lat, iluś właścicieli i setki tysięcy km za sobą. To juz po prostu stary trup. Nie daj się nabrać na takie historyjki. To auto dla kogoś, kto jest świadomy co kupuje i jakie będą problemy. Poza tym, to auto konstrukcyjnie z połowy lat 90, nie oferuje zbyt wielkiego...
Czy efekt żyroskopowy nie będzie przeszkadzał? Nie wyobrażam sobie za bardzo bezpiecznego skręcania przy metrowym 10kg kole kręcącym się 100Hz. Chyba, że użyjemy dwa koła kręcące się w przeciwnych kierunkach, wtedy moment pędy będzie w układzie niezależny od prędkości obracania się FES. Skomentuję tylko to, ale obrazkiem pierwszego "petrolowca" też...
Ten "garnek" może być wykonany tak, że na obwodzie jest zwykła stal, a wewnątrz niego są magnesy - albo może być cały z materiału, który magnesuje się trwale. Widzę, że temat magnesów pobudza wyobraźnię i mrzonki o energii za free :D Bardziej FES mnie jednak interesuje i kwestia namagnesowania jego części. Tak się zastanawiam jak w warunkach domowych...
hmmmm... wiecie panowie jak czytam co piszecie to troszkę śmiać mi sie chce... ja zacznę trochę inaczej. mam golfa II 1.8 GT silnik "RP" 90Km i 142N*m. niedawno miałem wypadek gdzie uszkodzeniu uległ między innymi układ wydechowy... znam jednego bardzo dobrego pana co sprowadza z Niemiec części tylko do golfów II... przeprowadziliśmy parę rozmów na...
Sorry, dopiero teraz trafiłem na ten temat i tylko go "przekartkowałem", niemniej nasuwa mi się kilka uwag praktycznych, które boleśnie i wielokrotnie przetestowałem na własnej skórze, budując stanowiska pomiarowe. Czujnik tensometryczny do wzmacniacza operuje poziomem miliwoltów, który jest stosunkowo mało odporny na zakłócenia. W szczególnych przypadkach...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Na większości uczelni w PL taki poziom jest wręcz egzotyczny a sama praca uważana by była za świetną. Uwierz mi że poziom tej pracy jest naprawdę wysoki w porównaniu do innych. Czego to promotorzy nie robią dla pieniędzy. .. Wierzę, ale to tylko świadczy o polskich uczelniach i to na pewno nie świadczy dobrze. Powiem w ten sposób. Na kierunku było...
Przymierzam sie do budowy hamowni podwoziowej, tylko i wylocznie do momiaru mocy i momentu silnika danego smochodu. Moje pierwsze pytanei brzmi: Czy podczas pomiaru mocy auta roliki sa hamowane czy tocza sie swobodnie? Prosze o wypowiedz jedynie osoby ktore sa pewnie tego co mowia. (jest podobny temat ale nie bede odgrzebywal, a tym bardziej ze ten...
Od razu wyjaśniam że nie chodzi o częstotliwość PWMa używanego do sterowania silnikiem. Chodzi mi o częstotliwość przebiegu sinusoidalnego/trapezoidalnego. Przeczytałem mnóstwo materiałów na temat silników BLDC. Budowałem regulatory silników BLDC. Wyznaczałem nawet charakterystyki silnika na hamowni DIY. A tej jednej rzeczy ciągle nie wiem: Jaki jest...
budowa hamownia hamownia tuning hamownia hamulec
hollywood nightline naprawa zaworu zwrotnego rezystor xsara
ekspres delonghi ec685 dekoder hd3000
Jak włączyć dzwonek w telefonie Nokia 105? Czas naprawy przerwania kabla magistralnego