Motocykl ma 110kM/64Nm, potrzebuję obciążyć rolkę 50% mocy znamionowej silnika, co do obrotów to ok.1500obr/min będą kręciły się rolki.
soft coś takiego wyszukałem http://www.dtec.net.au/Inertia%20&%20Bra... urządzonko jakieś 3 tyś, może da rade takie coś zrobić pod myśle ze soft gdzieś w necie dostanę, chodzi o to co i jak aby to elektronicznie podłączyć skalibrować itd
Jakie moce, co chcesz mierzyć, co regulować ?.
Motocyklowe silniki są badane na hamowni i po pomiarach mają deklarację swoich parametrów. W zamierzchłych czasach wykonałem hamownię do silników w gokartach. Służyła do pomiarów parametrów silnika po wykonaniu różnych modyfikacji. Na oko i ucho nie można było określić różnic. Obciążeniem była prądnica czołgowa 5kW i było co nosić.
Tomgart, niestety jesteś w błędzie. Hamując wał nie obchodzą mnie żadne współczynniki tarcia. Może uda mi się to wyjaśnić. I to nie jest mój pomysł tylko tak się po prostu robi. Wał silnika jest sprzężony z jakimś tam wałem naszej hamowni, który jest hamowany. Dajmy na to, że na końcu tego wału naszej hamowni jest tarcza (taka jak w hamulcach samochodowych)....
No wlasnie - ale wlasciciele Junakow i innych zabytkowych motocykli, o bardzo niskim sprezaniu silnikow nieraz - trzymaja sie 'megakurczowo' ustawienia zaplonu z instrukcji [ czesto przedwojennych, dla szybko / krotko spalajacych sie benzyn niskooktanowych 66 - 72/74 Oktan, ktore wowczas spalaly sie w silnikach 'na granicy stukowego', z zaledwie 2 Oktanowym...
spalanie benzyny '95' trwa w nich najczesciej jeszcze w polowie suwu pracy Połowa suwu pracy to 90°. 'silnik musi byc dostrajany do aktualnie zastosowanego paliwa i cykl spalania w cylindrze - powinien byc zakonczony 10 stopni po przejsciu tloka przez ZZ'. Wtedy silnik najmniej sie grzeje i ma najwieksza moc jednoczesnie - bo jest idealnie dostrojony...
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
Witam. Jestem nowym urzytkownikiem na tym forum i zalogowałem się tylko po to aby po rozmawiac o budowie hamowni. Przpraszam za odkop, ale uwazam ze nie ma sensu zakładać nowy temat. Zauważylem ze wiekszość zaczęła się skupiać na pomiarze podczas jazdy. Posiadam lekki motocykl ktory dysponuje mocą szacunkowo około 20-25KM. Jest to motorower po generalnych...
Owszem - dotyczy to wszystkich silnikow spalinowych, na benzyny 'silnikowe' - te najstarsze, 'dolnozaworowce' na ogol lub o rozrzadzie IOE - byly nawet na paliwa / benzyny 55-60 Oktan, bo mialy stopien sprezania 4 - 5 : 1 i tylko na takich paliwach osiagaja moce z instrukcji, niestety. Przy zalaniu dzisiejsza '95-tka' - moc potrafi w najstarszych silnikach...
Witam, trzeba takze pomyslec / przeliczyc przyspieszenie zaplonu, skoro silnik jest na benzyne '82 Okt +', to by znaczylo - ze wtedy maksymalnie moglo byc ok. 84 / 85 Oktan na rynku i jeszcze na takiej silnik pracowal bez spadku mocy. Do dzisiejszej 95 Okt. - trzeba juz w nim jednak przyspieszyc zaplon [ wszystko jest tez zalezne od stopnia sprezania...
Witam wszystkich.Jestem początkującym mechanikiem motocyklowym i chodzi mi od dłuższego czasu po głowie pomysł na zbudowanie hamowni pod motocykle(te słabsze czyli max 25-30 KM). O ile wykonanie części mechanicznej mam już przemyślane i nie nastręcza większych trudności,to na oprogramowanie nie mam ciągle kompleksowego pomysłu. Konstrukcja mechaniczna...
stacyjka motocyklowa nawigacja motocyklowa hamownia hamulec
panasonic świecić czerwona dioda kostka rozdzielcza notebook apple
adapter przejsciowy gniazdko zarowka luźny napinacz rozrząd
Jak sparować radio Voice Kraft z telefonem? MacBook Pro wyłącza się w trybie offline - przyczyny