Witam, To obojętne, ponieważ dwa otwory po lewej stronie (tam gdzie +) są tylko po to, żebyś mógł łatwo dolutować kondensatory o różnych rozstawach wyprowadzeń. Zwróć uwagę na oznaczenie polaryzacji "+" (na kondensatorach takich jak C1 zwykle oznaczony jest "-" pionowym paskiem na obudowie). Nie wlutuj go źle (przy okazji sprawdź wszystkie inne na płytce),...
Pierwszy obrazek jest do wykasowania , Natomiast drugi ok , tak opornica wodna nie prostownik.
http://obrazki.elektroda.net/53_12340139... Cóż, skoro można się tu pochwalić własna konstrukcją, zrobię to i ja. W gronie modelarzy rakietowych jedną z najważniejszych rzeczy jest znajomość parametrów silników. Temu służy ta hamownia. Wykorzystałem gotowe kształtki metalowe z tensometrami od wagi łazienkowej. Jako część elektroniczna posłużył...
Dlaczego twój "wzmacniacz" dzieli sygnał przez dziesięć? Zbadaj dokładnie układ do którego się podłączasz (zrób schemat) możliwe że podłączyłeś się pod wzmacniacz różnicowy (pomiarowy) w przypadkowym miejscu i zbierasz sygnał wspólny podczas gdy ważny jest różnicowy, żeby odjąć offset 2,22V musisz wiedzieć czy jest on stały. Jeśli to praca inżynierska...
Kod obsługi i przeliczenia jest trochę skompilowany (pisany na ARM'a i pod obsługę kilkunastu wag). Zasada jest taka jak na pisałeś: Po uruchomieniu (PWDN) trzeba poczekać na DRDY po czym odczytać dane z przetwornika. Nic nie musisz przeliczać (co najwyżej pilnować znaku). Robisz zwykłą kalibrację: wartość dla obciążenia zero, potem wartość dla znanego...
Świeca jest ok. Elektrody nie wypalone, a że trochę "miodu" się nazbierało to normalne. Oczyść ją szczotką drucianą i sprawdź przerwę szczelinomierzem. kEhYo77 : filmik rozbawił mnie do łez:-) Warunki pracy jak w XIX-wiecznej manufakturze. Nie ma co, pełnen profesjonalizm niczym na taśmie montażowej w zakładach General Motors. A ta hamownia silników...
JETRONIC. Profesjonalnie i troche drodzy ale warto. Teraz jeszcze walneli sobie Diodowy neon nie posob nie zuwazyc
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Witam! Myślę, że można to rozwiązać montując w każdym pedale niezależny, miniaturowy moduł pomiarowy z tensometrami. Jest to do zrobienia, jeśli masz trochę kasy do zainwestowania w ten "kombajn". Popatrz na to: http://sensu.pl/download/RXQ21.pdf ... a tu można kupić: http://sensu.pl/?go=product_coll&id=87&c... Te fajne mini transceivery (wymiary...
Zależy jakie silniki zamierzasz przezwajać (moc, napięcie). Więc np. tokarkę, spawarkę (czasem trzeba napawać), prasy (mała ręczna, większa), szlifierka stołowa, wiertarka stołowa, stanowisko do badań elektrycznych. Dodatkowo hamownia silników, wyważarki, itp.
Sprawdziłem przed wysłaniem, jest W TME, no niestety ok.65zł. I koszty przesyłki. http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.ph... Hamownia super, jak silnikom nie przeszkadza położenie "upside down" to świetnie. Tylko chrońcie kabel w pobliżu wagi, bo mogą czasem jednak spadać kawałki żużlu czy innych gorących np. fragmentów...
m119 http://obrazki.elektroda.pl/9041836300_1... om603 http://obrazki.elektroda.pl/3380772400_1...
Pojawiło się inne pytanie, czy można podłączyć hamulec do wału korbowego, ale nie od strony skrzyni, tylko od strony mechanizmu rozrządu? Jaki może być skutek tego połączenia?
Silnik ma moc 0.75kW całe stanowisko jest już gotowe. Na stanowisku jest również hamownia silnik ma nominalnie 3000 obr/min, nauczyciel chciał aby jednym z modułów był układ regulujący obroty, na wykonanie mam 2 tygodnie. Zrobiłem układ na 3x u2008 regulacja działa od 0 do powiedzmy 40% później rozkręca się na maxa. Oto fotka mojego regulatora może...
potrzebny magik, który to potrafi rozróżnić Podjedź na hamownię!
jednak nie wiem jakie urządzenia byłyby potrzebne, aby ten elektromagnes zasilić, wystarczy zwykły zasilacz laboratoryjny prądu stałego? U nas jest 6 elektromagnesów na tarczy. Każdy w kształcie walca, 10cm średnicy i może 15 długości. Wymiary orientacyjne i z pamięci. Wewnątrz rdzeń ze stali... jakiejkolwiek bo strumień magnetyczny też był stały....
Witajcie, Poszukuję punktu zaczepienia, od którego mógłbym wyjść przy projektowaniu elektromagnesu do hamowni silnika o momencie maksymalnym 35Nm. Hamownia ma działać na zasadzie prądów wirowych i wytrzymać pod maksymalnym obciążeniem około 60 sekund. Problemem z którym nie mogę sobie poradzić a zarazem wydaje mi się punktem startowym, są elektromagnesy,...
Pewnie tak, ale ciekawość mnie zżera co pokaże na hamowni silnik 1kW, 200g. po co hamownia! Wystarczy zamocować do silnika uchwyt do wiertarki, wiertło fi 12mm amperomierz no i kostka metalu (30mm) do przewiercenia.
ja powiem że pomysł autora jest OK, i nie ma powodu, żeby ta instalacja miała nie działać. Jakoś w samochodzie macie wszyscy i prąd, i ciepło zimą, i chłodno latem, Tak, ,mamy Ale 12V i to też wcale nie za silny jeżeli chodzi o amperaż Ciepło jest skutkiem ubocznym spalania benzyny. Do tego zobacz jaki masz MAŁY obieg w samochodzie płynu chłodniczego...
Hamownia służy do pomiaru mocy silnika Hamownia służy do pomiaru mocy na "kołach", a nie mocy samego silnika.
Witam. Mam do realizacji projekt hamownii silnika 3fazowego. Silnik ma być hamowany zmiennym momentem za pomocą silnika prądu stałego. Znajomy zaproponował mi układ jak na załączonym rys. Moment hamujący ma być zależny od napięcia Uz=0-10V. Prędkośc silnika przekonwertowana będzie do napięcia w zakresie Uf=0-10V - wykorzystanie przetwornika f/U (dowolny...
Kable...))) co to pomoże ? najprawdopodobnie to spawka kompersji czyli silnik czeka hamownia.
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
kolejnosc to powinna byc taka turbo>wydech>fmic>wtryski>program>stroje... moze nie koniecznie taka ale na koncu napewno strojenie/i pisanie programu pod diwajsy na samym koncu
Podjedź na hamownię, zweryfikuj faktyczną moc silnika. Początkowo podałeś, że to silnik 9HZ, a teraz wychodzi że 9HX
Moc czynną elektryczną stosunkowo łatwo można zmierzyć mając do dyspozycji watomierz. Dalej jednak problemem jest zmierzenie mocy na wale silnika. Musiałbyś mieć hamownię z możliwością mierzenia obrotów i momentu obrotowego no i oczywiście z możliwością hamowania wału silnika. Ze stosunku między tymi dwoma mocami wyznaczyłbyś sprawność silnika. Jeżeli...
1 -Teoretycznie tak, tylko że reszta będzie 20 razy droższa niż wszystkie te silniczki razem wzięte. 2 - A znasz parametry silniczków? 3 - J/w. Można na oko, ale wynik będzie marny. W praktyce trzeba by zbudować hamownię, poznać parametry silników i sprawdzić z jakimi śmigłami mają najlepszy ciąg przy zachowaniu parametrów. 4 - Nie. Jeśli już to sklejka....
Witam, kol piokli jak to hamownia ma nie dać odpowiedzi? skoro masz odczucie że silnik ciszej pracuje , bardziej miekko i td to hamownia da odpowieć, choćby pomiar głosnosci pracy wiekszej elastyczności (wyższy bieg mniejsza predkość obrotowa silnika),smarność to nie wszystko a lejność czyli lepkość? i jaka ilość oleju 2T ma znaczenie dla niby poprawy...
Na forach dotyczących tuningu można poczytać jak to strumienice psują charakterystyki silnika. Np. silnik przed założeniem strumienicy (zwykła rurka) 150KM/195Nm a po założeniu strumienicy 144KM/160Nm gdzieś może jeszcze na dysku mam wydruki z hamownii po shamowaniu kadetta z silnikiem C20XE 16V Rurka napewno nie szkodzi jak się ma jedną sonde ale przy...
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
Według mnie powinieneś szukać takiego sterownika jaki masz. Próbowałem zamieniać różne EDC15 w różnych autach, albo przepalało bezpiecznik, albo komputer. Budowę mają z wierzchu podobną, ale mają różne softy, to i pinologia inna. Najpierw zrób mu immo off, potem wgraj jakąś uniwersalną mapę do tego silnika, obserwuj jak się zachowuje, kiedy ma więcej...
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Witam !! Pierwsza wskazówka - mniej wołów w tekście, nie denerwujmy moderatorów. Pozostałe wskazówki: model na hamownię, podłączyć amperomierz w szereg z silnikiem, po włączeniu mierzyć napięcia w następujących punktach - na akumulatorze, potem na wyjściu regulatora w końcu sprawdzić czy prąd pobierany przez silnik nie wzrasta po tych feralnych 30 sekundach....
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
Po pierwsze, jak ktoś coś sknocił to jedź do niego i niech poprawia albo zrobi z powrotem serie. Po drugie turbo było padnięte? Bo seryjna turbina K03-052 bez problemu (o ile zdrowa) dmuchnie na 240 koni, w tym silniku wąskim gardłem jest wydech i intercooler, a nie turbo i tym trzeba się zając. Na początek auto musi być sprawne czyli logi i hamownia...
Do Wojtek32 Taka hamownię do silników mieliśmy też w szkole jak ta zamieszczona w PDFe. Łatwo jest ją zrobić Dwie cewki zasilane prądem stałym a tarcza aluminiowa miała grubość 5mm .A wykorzystywało się zjawisko powstawania prądów wirowych w tarczy.Skutkiem ubocznym po takim hamowaniu była temperatura tarczy ponad 100 st C.Można by było ją zastosować...
Na hamowni silnik dobrze podaje ponad 150 koni i 320 nm także zdrowy jest, bo auto jeździ głównie po autostradach i często jest w Niemczech gdzie śmiga po 160-200 km/h także nie jest zamulony
Witajcie. Problemem jest duże (13-14 l /100km) zużycie paliwa w samochodzie Skoda Felicia 1,3 MPI sterowanej kontrolerem SIMOS 2P. Samochód mam od niedawna (spadek po dziadku) więc nie wiele o nim wiem. Ale po kolei: - Był uszkodzony termostat (permanentne otwarcie), który wymieniłem, jednak nie zredukowało to zużycia paliwa. - Była wymieniana sonda...
Jakiej mocy masz ten silnik? Jeżeli ta hamownia ma mieć sens to obciążenie musi mieć większą moc niż silnik a potem dostosowywać obciążenie do potrzeb za pomocą np. zmiany wzbudzania prądnicy/alternatora.
Kolego hamownia była typu: wjazd ,pomiar,wyjazd . Więcej informacji nie udzielili Coś mi się widzi że "jaka hamownia takie wyniki".
Temat wery ciekawy ! Od dawna czytając różne fora nie spotkałam się z urządzeniem do sprawdzania realnych parametrów wzmacniacza i określania ich rzeczywistej mocy oraz pasma aby obalać mity o hiper mocach i mega basach podawanych przez producenta . Dobre by było coś takiego dla wzmacniaczy audio jak hamownia dla silników spalinowych aby zmierzyć moc...
Kolego atom1477 może coś bliżej z tą pompą hydrauliczną. Potrzebował będę pomiar prędkości wału silnika.
Były robione testy osiągów silnika gokarta na hamowni. Moduł zwiększał moc silnika o ok. 7-10%.
Wydawnictwo BTC ma książkę o silnikach elektrycznych. Poszukaj na stronie. A będziesz musiał mierzyć prąd silnika(czyli pomiar różnicowy napięć na jakimś oporniku), napięcie na zaciskach silnika i obroty. Jeśli to ma być pomiar "niszczący" silnik czyli ile czasu wytrzyma silnik zatrzymany lub prawie całkowicie zatrzymany to potrzebna jest prądnica tachometryczna....
Dostałem taki oto przyzwoity zestaw: Sterownik S7-200 (CPU 224XP, 14x DI, 10x DQ przekaźnikowe, 2x AI, 1x AQ) Zasilacz LOGO! Power HMI TP 177 micro Napęd Sinamics G110 Do tego dostanę motor, tylko muszę zgłosić parametry gabarytowo-mocowe. I teraz pojawia się problem, z użyciem tych komponentów muszę zbudować aplikację w postaci stanowiska dydaktycznego...
Wiesz, jak ktoś za "wirusa" bierze 900zł to nie będzie się chwalił na forach jak to robić prawda? Robisz sobie stojak z dowolnym silnikiem z komputerem, dorabiasz mu hamownię silnikową, kupujesz sprzęt i się uczysz. :) Jak niegdyś nasi dziadkowie uczyli się na silnikach 126p.
Witam myślałem sobie nad tą mazdą. Jak mogę sprawdzić czy licznik nie był cofany (rzeczywisty przebieg) Auto posiada silnik wankla 1.3 231KM, na co zwrócić uwagę przy takim silniku, wziąć auto na hamownię? W jaki granicach jest żywotność takiego silnika? Proszę o wypowiedzi.
znany chwyt na który dałeś się nabrać. W urządzeniach w celach reklamowych często podaje sie nie moc P2 na wale (co by było logiczne dla silnika) ale moc P1 jaka jest dostarczana z zasilania. Opisany wcześniej moment jest wartością rachunkową i można go łatwo wyliczyć dla pierwszego, mniejszego silnika. Jaki moment obrotowy masz w tym chińskim, tego...
Czy to ważne będzie miał kopa przez miesiąc potem silnik pokaże kopyta albo wystrzeli bagnet jak sylwestrową rakietę bo w tłoku zrobi się otworek na wylot . Czym więcej jest mądrali od grzebania tym więcej warsztatów na pracę i szrotów części mechaniczne i zbyt na silniki . Producent siedzi nad mapami miesiącami hamownia , analizatory spalin , temperatury...
Zasilanie trochę słabe. Wychodzi, że przy tych silnikach, na pełnym obciążeniu, polata ok. 30 sekund z jednego akumulatora. Potrzeba 135 Ah na godzinę lotu (33 A * 4 * 1 h= ok. 132 Ah). Akumulator ma tylko 5 Ah. Choć zniesie prąd rozładowania, to ma po prostu za mało ładunku by oddawać go przez długi czas. Żeby polatać 10 minut potrzebujecie ok. 4-5...
ja z problemem gasnięcia przy zatrzymywaniu walczę od 6 m-cy. Instalacja na gwarancji i ani warsztat ani producent (elpigaz) nie potrafi zdjagnozowac problemu. Najdziwniejsze jest to że przez miesiąc potrafi chodzić idealnie a potem przez tydzień gaśie codziennie na każdym skrzyzowaniu. Nie mam już pomysłów - myślę o zmianie auta... Włączę się do dyskusji...
Znajomy ma Audi A4 B5 identyczny silnik też chipował i po jakimś czasie musiał zrobić kapitalny remont bo zawory wywaliło. Dlatego tego się obawiam u swojego ale najlepiej podjechać na hamownie sprawdzić czy jest sens robić i ile się podniesie mocy W A4 B5 nie było tego silnika, to jest inne pokolenie samochodów, Leon jest na płycie Golfa V, w czasach...
Mix to mix ,tylko z różnych szkół. W mojej to typowa konstrukcja palnik emulsyjny z emulsją powietrzną, wodną .Normalną konstrukcją jest palnik zasilany dodatkowo parą wodną, lub palnik zgazowujący olej w obecności katalizatora. Kolega Gripen ma rację woda w palniku na OP to kicha strzela i gaśnie.Palnik zgazowujący to inna bajka.Jeśli chodzi o emulsję...
Ja posiadam falownik niskonapięciowy u/f o dużej mocy, teraz tylko hamownia...
Według mnie, stały odczyt prędkości obrotowej silnika nie jest konieczny, jest potrzebny tylko do obliczenia przełożenia między silnikiem a rolką hamowni. Chyba że chcesz dokonywać pomiarów silników z przekładnią CVT, to tam jest ważny odczyt obrotów silnika, prędkości rolki i momentu obrotowego na rolce. Masz dość gęsty enkoder jak na to zastosowanie,...
Życzę sukcesów, dawno nie mieliśmy noblisty z Fizyki (tylko Maria Skłodowska - Curie). Od ponad 25 lat w polskiej szkole poświęca się ponad 6 razy więcej lekcji na mówienie o cudach (od przedszkola do matury - 800 godzin), niż naukę fizyki (120 godzin) - może to wreszcie przyniesie skutek i nastąpi CUD? Niemniej, warto - przeciw niedowiarkom - dysponować...
Nie zgłębiając tematu ostro poleciał w kulki z tobą. Przed wgraniem jakieś mapy typu "pobrałem z gryzonia i podobno działa" wysyla się klienta przed i po gmeraniu w mapach na hamownię (jak się swojej nie ma). A po to żeby ocenić kondycję silnika przed. Ciekawe czy poprzedni klient poczuł "przyrost" mocy.
myślę że w twoim przypadku jest to przepustnica, ja swojego tematu nie rozwiązałem sprzedałem auto brakowało czasu i pieniędzy, mechanicy elektronicy, hamownia itp. wszystko kosztuje
A znałby ktoś odpowiedzi na pytania, które postawiłem? Na wszystkie nie, ale na część tak: Ad 1. Z faktu że ta dodatkowa faza którą tworzy kondenssator nie ma stałego przesunięcia o 120° Ad 2. ESR nie ma tu wielkiego znaczenia -ma znaczenie marginalne, ESR jest przyczyną nagrzewania się kondensatora i z tego powodu musi być czasem uwzględniane Ad 4....
Nie zapowiadam długiego żywota temu silnikowi. Przy obecnych cenach samochodów dostawczych, gdzie blacharsko moja T4 jest w stanie muzealnym, a całkowite koszta jakie poniosłem to ok 1100zł i kilka tygodni pracy, po godzinach oczywiście. Jak padnie to z chęcią założę kolejny słupek ahf. Pozdrawiam. Podjadę na hamownię ! Dziękuję.
_jta_ Dzięki za konkretną uwagę. Przeanalizuję to. Ja właśnie umówiłem się na testy przyśpieszenia samochodu. Na szczęście u nas temperatura jest dodatnia i będę je mógł wykonać bezpłatnie. Na tej podstawie określę wpływ HHO na moc silnika. Niestety hamownia jest trochę droga i na razie nie przewiduję tam wizyty.
Cześć masz silnik gdzie chyba w Polsce jeździ z milion aut z nim w roli głównej. Nie będę nikogo polecał ale poszukaj osób z hamownia robią programy bardzo dobre w twojej okolicy - jeżeli nie masz już żadnych mechaników z polecenia. Na pewno zdiagnozuja twój problem.
Witam. Potrzebuję stworzyć maszynkę, która wytwarzała by sztuczne obciążenie dla silnika ciągnika o mocy około 200kW (ala hamownia). Potrzebne jest mi to dlatego, że przy naprawie maszyny trzeba często wykonać test działania pod obciążeniem i z tym jest nie lada problem. Szukam koncepcji, pomysłu jak coś takiego mogłoby funkcjonować.
Maluszek służył mi 12 lat, ponad 250 tys. km. i 4 remonty silnika w tym czasie (o reszcie nie wspomnę).Trzy pierwsze to wymiana pierścieni średnio co 40-50 tys. km, niestety ostatni remont wymagał wymiany całego kompletu (cylinder, tłok, pierścienie), bo stopień zużycia cylindrów był zbyt duży. Na początek docierałem silnik na takiej "domowej" hamowni...
Może odejdę trochę od tematu w szkole na pracowni mieliśmy hamownię do silników wykorzystującą prądy wirowe powstające w tarczy aluminiowej silnik badany miał moc ok 1KW .Tarcza aluminiowa miała średnicę z 35cmi grubość 4mm połączona była na stałe z wałem silnika.Po średnicy tarczy były zamocowane dwa elektromagnesy na wahliwym ramieniu do których było...
Uspokoiłeś mnie bo już myślałem że w twoim skrypcie są jakieś herezje :) Polecam lekturę: www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Diagnostyk... A zwłaszcza rozdział 4. N = c x n3 c - współczynnik proporcjonalności - napełnienie hamulca, n - prędkość obrotowa rolki hamującej. Współczynnik c charakteryzuje stopień napełnienia hamulca wodą. Wartość...
Te 200J które się zmarnuje to pikuś w stosunku do enegrii którą trzeba doprowadzić w czasie normalnej pracy tego silnika... Jeśli mają być jakieś zauważalne oszczędności to zainteresuj się odzyskiwaniem enegrii podczas hamownia, o ile w układzie zachodzi magazynowanie energii mechanicznej.
Jeśli napięcie obniżysz do 30 V to nic złego się nie stanie,(prawie tyle mają naładowane akumulatory) w czasie rozruchu napięcie i tak spadnie tym bardziej że Bester wraz z przewodami będzie miał większą oporność niż akumulatory.Kiedyś były prostowniki stosowane w galwanizerniach,dawały do 1100 A przy napięciu do 30V, montowano je także na hamowniach...
Nie wiem do czego to pytanie :O i nie wiem czy jest sens na nie odpowiadać bo skoro nie doczytałeś ze zrozumieniem poprzednich postów to tego też nie zrozumiesz ale spróbuje. Hamownia mierzy moc i moment obrotowy silnika na kole, a regulować za jej pomocą można silnik i układ napędowy np w skuterze i jest to chyba najlepszy sposób bo po pierwsze silnik...
Jest jeszcze taka kwestia, że jest jakieś hamowanie, są masy elementów motocykla (silnik, przekładnie, koło), i to wszystko też wpływa na rozpędzanie się tego wałka. Można to opisać w sumie dwoma parametrami, które trzeba jakoś wyznaczyć, żeby móc wyliczyć parametry samego silnika.
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
to z tym sznurkiem to by było dobre ale dla krokowców które moment obrotowy mają praktycznie stały niezależnie od obrotów Do innych silników to się nie nadaje bo moment obrotowy zależy od obrotów. Chyba każdy kiedyś widział np krzywę momentu obrotowego silnika spalinowego. Podobnie jest z elektrycznymi. Ze sznurkiem to by można wyznaczyć co najwyżej...
Masz programator i nie wiesz co w nim "siedzi" :?: Najlepiej po nr Bosch'a + do tego hamownia - powinno dać rade.
ale 450Nm w żadnym wypadku nie osiągniesz w takim razie nowa hamownia z v-techu kłamie ...
Witam! Mam zamiar zbudować hamownię do modelarskich silników rakietowych. Chciałbym do pomiaru siły ciągu silnika użyć tensometru podłączonego do PC, tak by po każdej próbie komputer tworzył wykres siły w funkcji czasu. Nie wiem jednak jaki tensometr wybrać (musi działać w zakresie od 0 do około 20N, może więcej). I jaki powinienem użyć przetwornik...
Wiedza tkwi w praktyce i godzinach przy analizie zachowań silnika i parametrów. Tego sie nie czyta to sie WYPRACOWUJE. I przy okazji kilka silników zbiera z posadzki hamowni.
Gdzie jest ten elektrozawór podciśnienia turbo? Nie wiem czy wężyki nie pomieszane nie mogę znaleźć nigdzie schematu prawidłowego podłączenia. Może kupie używkę PCM z kluczykiem na allegro podmienię i skoczę na hamownię?
Jak się wykorzystuje silnik indukcyjny jako prądnicę jest np. w książce pt:"Laboratorium maszyn elektrycznych" autorzy: Grzegorz Kamiński, Janusz Kosk, Włodzimierz Przyborowski. Jak zapewnić stabilizację to nigdzie nie wyczytałem ale wiem że da się to zrobić i jak wymyślę takie urządzenie to napiszę jak. Dodano po 31 W załączniku są obrazki z powyższej...
Witaj Jam Miałem podobnie w swojej Madzi 1.8 z 2000r. Mam Sekwencję Elpigaz Stella na wtryskach I-plus i przerywała mi między 2000-3000. Okazało się, że gazownik w bydgoszczy nie ustawił opcji zubożenia dla mazdy oraz dokładnie mapy i auto kulało, ale po pojechaniu na hamownię w gdańsku (główna siedziba firmy) chłopaki ustawili dokładnie instalację...
To coś - podłączone do belki tensometrycznej ma służyć do pomiaru mocy w stacjonarnych silnikach rakietowych. Czyli taka hamownia. Zobacz jak to robiłem tutaj http://www.youtube.com/watch?v=jOgZxuftv... Tutaj korzystałem ze zwykłej wagi. Natomiast to urządzenie rejestruje przebiegi w czasie. Jeszcze sporo czasu minie zanim ta hamownia zacznie działać...
Tu już nie miejsce na takie obszerne wykłady, a i czas, każdy może sobie odnaleźć albo uzyskać np. od producentów dokładne charakterystyki i sobie porówać. Charakterystyki z pomiarów na hamowniach z danymi czasowymi pądów i napięć obciążenia silnika DC np. ZBYKOPTEK są na moich stronach.
Ten sterownik to ferrari :) zobacz czy coś nie przekombinowałeś przy rampie rozpędzania i hamownia, poza tym polecam zapoznać się jak działa silnik w trybie mikrokowym i jak silnik dąży do "równowagi" :)
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
Tylko badanie na hamowni da odpowiedz na temat kondycji silnika. Sprawdziłeś opony, cisnienie, hamulce, łożyska, zbieżność?
Pierwszy krok do tuningu tego silnika. Ten kolektor i calowy wydech, ze sportowym katalizatorem, bez strumienicy. Do tego power-box zamiast dolotowego. Poradzę Ci jednak inaczej: - Kolektor dolotowy około 700 + filtr mokry 100 - kolektor wydechowy około 700 - Wydech z: rura + tłumikami... nie wiem, 1000? Do tego remont silnika, tłoki, wyważenie, zmniejszenia...
Zdziałam coś sam czy nie warto kombinować? To drugie. Są jakieś programy co można to zrobić przez ODB? Są, kosztują więcej niż ten golf :) Co myślicie o tym chipie przez nich za tą kasę? Chiptuning to strojenie komputera pod konkretny egzemplarz silnika. Bez hamowni jest to niemożliwe. Za 300zł zapewne wrzucają gotowca znalezionego na necie, raz się...
Witam, trzeba takze pomyslec / przeliczyc przyspieszenie zaplonu, skoro silnik jest na benzyne '82 Okt +', to by znaczylo - ze wtedy maksymalnie moglo byc ok. 84 / 85 Oktan na rynku i jeszcze na takiej silnik pracowal bez spadku mocy. Do dzisiejszej 95 Okt. - trzeba juz w nim jednak przyspieszyc zaplon [ wszystko jest tez zalezne od stopnia sprezania...
Wlej taki jak zaleca producent , i nie słuchaj "mądrych" mechaników . Już wiele razy było wałkowane że jeżeli producent przewidział taki olej do silnika to poparł to wieloma testami drogowymi i na hamowni silnika w fabryce . Nie poprawiajmy fabryki . Dodano po 7 Ile zrobiłeś od tego remontu silnika i co było wymieniane ? Jedyne z czym się nie zgodzę...
że występuje coś takiego jak wykres krzywej przebiegu mocy i momentu ( Ale ty dalej nie rozumiesz, że to nie silnik ani pedał gazu nie decyduje o odbieranej mocy a samo obciążenie. Dlatego "hamownia" ma nazwę taką jaką ma, hamuje silnik w celu pomiaru mocy. Jeśli mu na postoju wdusisz gaz do oporu to wygeneruje raptem kilka KM i nastąpi odcięcie zapłonu...
Zawsze można zamontować, pojechać na hamownię i dokonać pomiaru mocy ;) Jak podziała podziękować sprzedawcy, a jak nie to też podziękować. :P
Witam! Moim problemem jest : jak wykorzystać silnik DC do hamowania innego silnika. Chodzi o to aby hamować silnik krokowy z określoną siłą. Można by to nazwać hamownią. Jeśli ktoś ma info na ten temat to proszę o kontakt. Jeśli ktoś już robił coś takiego to również prosze o kontakt.
To nie jest pomiar statyczny - samochodem się po prostu jedzie podczas pomiaru (zalecają start z 2go biegu przy 1000rpm i po puszczeniu sprzęgła gaz do dechy), program potrzebuje takich danych jak rozmiar kół, przełożenie skrzyni, przełożenie dyferencjału i dane do obliczenia oporu aerodynamicznego. Mierzona jest prędkość na półosi/kole i obroty silnika.
Mój silnik ma przebieg ~87500km :D Hamownia to już spory wydatek. Wtedy to plan głowicy byłby potrzebny, zrobiony kompletny układ dolotowy i wydechowy. Patrzyłem na allegro.pl to uszczelka jest w cenie od 20zł taka badziewiasta a o ile dobrze pamiętam to oryginał wacha się w cenie 80-90zł Czy ja dobrze zrozumiałem o znacznie mniejszym przepływie powietrza??
'Jezdzic' a jezdzic, to tez moze byc spora roznica - bo ja pamietam jeszcze oryginalne Junaki M 07 / M 10, ktore byly dobrze zachowane w latach 70-tych i osobiscie nimi jezdzilem takze : bardzo dobre egzemplarze jezdzily na benzynie 78 Okt. do 130km/h, a slabsze - ok. 115/120, czyli troche mniej, niz podane w instrukcji. Dzis Znajomi maja z tymi Junakami...
Lepiej się wstrzymaj z piciem tego piwa, bo może się okazać, że będziesz je zwracał... Z kontekstu pytania (konie mechaniczne) wynika, że pokłóciliście się o przeliczanie danych dotyczących silników samochodowych. Zapewne odbyła się burzliwa dyskusja o wyższości Momentu na Mocą lub odwrotnie, czyli klasyczna mniemanologia stosowana. Zakładając, że był...
Więc ja mogę kupić skuter z silnikiem 50ccm zamienić na mocniejszy (czytajcie szybszy nielegalny ;D ) i nadal jeździć przepisowo 50km/h a szybciej jak bedę pewny że mogę Dokładnie. W razie kontroli - nic nie wiesz, prędkościomierz jest zepsuty, silnik kupiłeś używany i nie mierzyłeś jego pojemności oraz mocy na hamowni, silnik zakładał kolega z którym...
Raczej tak samo na hamowni jak silniki modelarskie (za pomocą wagi). Dasz filmik z rozgrzanym i uruchomionym silnikiem?
Bez rozebrania,skoro jest cykanie,nikt nie powie zrobię za 1234zł.Pozatym w tej cenie co masz na myśli sprawdzenie kondycji silnika?Jedź na hamownię i sam sprawdź...Z reguły nie ma warsztatu co planuje głowicę i robi resztę rzeczy które wymagasz.A warsztat co robi tylko i wyłącznie głowice ma tylko planowanie czy ogólnie jej kondycję zobaczyć?Dobrze...
Wszystko zależy od hamowni. Jeśli to był np. Rototest to masz podaną moc na kołach. Producent podaje z reguły moc na silniku stąd też może być brak tych 70KM. Jeżeli jesteś pewny, że jest to moc silnika to znaczy, że Twój układ napędowy niedomaga. Powodów może być wiele, począwszy od złej jakości paliwa, poprzez cofanie zapłonu po uszkodzenia układu...
Problem polega na tym, że nawet jak ktoś rozpozna typ silnika i markę, to w tej samej obudowie mogą być różne modele o różnych specyfikacjach. Niektórzy producenci oferują nieraz i 5 odmian danego silnika, które różnią się tylko wykonaniem uzwojenia i parametrami pracy. Trzeba by dać silnik na porządną hamownię i testować, aż znajdziemy graniczny prąd...
hamownia silnika elektrycznego obciążanie silnika hamownia hamownia hamulec
schematy radiomagnetofonów ustawienie anteny warszawa skrzynia automatyczna dodge
wiązka pedału przyspieszenia wiązka pedału przyspieszenia
Różnice między wałkiem rozrządu w silnikach z pompą wtryskową a pompowtryskiwaczami Urządzenia do odbijania i pochłaniania fal dźwiękowych