nic sie nie stanie ale lepiej jak podjedziesz gdzies na komputer i odblokują tobie zaciski przez komputer
Witam !! U mnie jest identycznie najprawdopodobniej do wymiany jest akumulator ciśnienia (czarna gruszka na agregacie),po dłuższym postoju świeci się lampka od ręcznego bo jest za małe ciśnienie w układzie i dopóki pompa nie dobije ciśnienia lampka nie zgaśnie. pozdrawiam tu jest ciekawa stronka na temat tego abs : http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Jakie masz opony? I który rocznik? Bo wygląda że wszystko ok, po prostu działają systemy antypoślizgowe.
[url=http://wiki.ross-tech.com/index.php... TU
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Piny 12 i 27 to prawy silnik, 14 i 29 lewy, 13 i 15 stałe plusy, 28 i 30 masy.
Odepnij na chwilę akumulator, podłącz, wykasuj błędy i powinno śmigać. Miałem tak swego czasu. Pozdrawiam.
Wypiąć się na pewno nie wypieła bo dociskałem ją ręką gdy druga osoba wciskała hamulec.
Podaj Vag number i component z ABS. Zresztą sam sprawdź z tego co ci wygenerowałem:
Problem jest w sterowaniu pracą silnika. Odczyt błędów, np. wypadanie zapłonu lub problem z przepustnicą. Choć dziwne, że aż tak osłabia działanie hamulca.
Prosze bardzo Pozdrowienia Darek
zobacz wylacznik od hamulca recznego.
Odkąd walczyłem z tymi zaciskami, to ustawiłem sobie właśnie taki awatarek :D (zasada działania zacisku el.). Tam, bez poboru prądu nie zdążysz pomierzyć nic. Odepniesz wtykę od zacisku, zapniesz żarówkę 21W i tylko raz się zaświeci i sterownik odetnie zasilanie, bo zbyt niski pobór... Tak się dzieje, kiedy zacisk się przycina. Ja podaję napięcie bezpośrednio...
cima-widno-cykadełko do pucu padło :) tłumaczenie z naszego na polski: opcja 1 - wymienić włącznik hamulca parkingowego opcja 2 - rozebrać i naprawić w/w
Witam, potrzebuję pilnej porady odnośnie naprawy hamulca ręcznego w VW Passat b6. Hamulec ręczny został wymieniony na nowy gdyż Stary był popękany po wymianie na nowy ręczny dalej nie działa i ciągle wykrywa jakiś problem. Jest to coś związanego z elektryką czy może ja coś mogłem źle zrobic?
Tak powinno być.
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Numet 29 i 30
Przeważnie kontrolka ręcznego ma podwójne zadanie. Sygnalizuje zaciągnięcie hamulca pomocniczego (ręcznego) i niski poziom płynu w zbiorniku pompy hamulcowej. Z tego co piszesz to na 99% masz niski poziom płynu hamulcowego.
A nie zapowietrzyłeś układu hamulcowego ?
Jeżeli to kombi-sprawdź przewody w tzw. przelotce klapy bagażnika. Lubią się łamać i dzieją się cuda, no i sam czujnik przy pedale hamulca.
Spróbuj przyciskiem kilka razy pod rząd blokować hamulec.
Wiem. Na razie sprawa stoi w miejscu. Ja nie mam czasu, kumpel wcale, a auto stoi. Prawdopodobnie przez ktoś inny będzie mu to robił, ale i tak podpytam co i jak, w końcu może ktoś skorzysta.
W puszce sterownika EPB pod tunelem środkowym jest czujnik z którego korzysta ESP. Świrowanie tego czujnika lub zaniki komunikacji z epb mogą powodować błędy w esp skutkujące jego wyłączeniem. Nic więcej się nie dowiesz bez odczytu błędów z auta.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Po prostu zaciśnij szczypce morsa na przewodach elastycznych tylnych kół i wtedy sprawdź czy pedał wpada w podłogę.Jeśli to pomoże to tak jak wcześniej ktoś pisał problem w samoregulacji szczęk.A jesli nie wiesz jak to zrobić to koniecznie odwiedź mechanika bo z hamulcami nie ma żartów.
Czujniki masz sprawne? Mam na myśli sprzęgła i hamulca.
Wyglada na to jakby brakowało sprężyny odpowiadającej za odbijanie i powrót pedału . Może jakaś sprężyna która była przymocowana do samego mechanizmu pedału hamulca.
Pamiętaj że czujnik ma być wciśnięty gdy nie naciskamy na pedał. Gdy wciskasz hamulec, czujnik wysuwa się. Sprawdź czy tak jest u Ciebie
Chce wymienic modul recznego bo po wymiane przycisku przez 2 miesiace mialem spokoj i znowu kontrolki swieca i sygnal dzwiekowy. Jak zaciagne reczny to lipa! Nawet odlaczenie aku nie pomaga wiec chce wymienic modul moze to jego wina? Od czego zaczac rozbiorke panelu srodkowego by sie do niego dostac?
Udało się wszystko odpowietrzyć, praktycznie powietrza nie było, i dalej na samym dole łapie pedał hamulca. Co może być przyczyną, bo już ręce opadają?
Wymiana sterownika hamulca ręcznego i kodowanie załatwiło problem.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
A nie ucieka Ci płyn do silnika zacisku?
tak pisze w instrukcjach serwisowych, nie pytaj się dlaczego tylko się dostosuj ,{problem kazdego Polaka } ktoś to opracował ,jakiś sztab ludzi techników i inzynierów i tak ma być nie inaczej . Dodano po 5 całą pompe należy wymienić ,diagnoza zakończona cześć
Zablokowany korektor siły hamowania, z tyłu w okolicach tylnej belki. Ponadto jeśli ABS jest, to ma działac, w przeciwnym przypadku z racji specyficznej budowy pogarsza hamulce.
To jest ten elektryczny hamulec? Jeżeli tak, to któryś z silniczków jest uszkodzony.
stop świeci ,esp zapala sie nawet nie wciskając hamulca
a znajdę gdzieś jakiś filmik jak sie go rozbiera tzn tunel. pozdrawiam
podepnij prostownik...
W VCDS sprawdź, czy masz sprawne czujnik sprzęgła i hamulca.
Jak żarówki ok, bezpieczniki ok to do wymiany czujnik pedału hamulca.
Bez podania kodów błędów, strzelam ze zamarzł serwomechanizm hamulca ręcznego.
Serwo łatwo sprawdzic, po prostu odepnij od niego wężyk jak zacznie blokować i przejeć sie kawałek, tylko ostroznie, bo hamulec wtedy trzeba bedzie ostro cisnac.
A czemu zabrakło tych informacji w pierwszym poście? Za chwilę się okaże że masz założone sprzęgło od zupełnie czegoś innego, i stąd całe zamieszanie. Pedał stawia oór od samej góry i w stanie spoczynku jest równo z pedałem hamulca?
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Pompę można zregenerować we własnym zakresie. Komplet uszczelek to wydatek paru złotych. Poza tym wymiana płynu(można ustalić jego stan za pomocą testera) i odpowietrzenie całości.
Trzeba zmienić kodowania ABS i hamulca post.
próbowałem najlepsze jest to że ręczny pracuje jak wcześniej ale ciągle świeci się pomarańczowa lampka z błędem ręcznego i błąd brak nastawów hamulca ręcznego
wietam potrzebuje opis kodowania wycieraczek po przekładce z anglika oraz hamulca postojowego do passata 2007 za pomoc dziękuje
To, że powinno używać się hamulca postojowego.
Sam napisałeś ,że nie ma pewności ,że to pompa więc zacząć trzeba od podstaw a nie wymieniać w ciemno Jeżeli błąd pojawia się po wciśnięciu pedału hamulca to też bym obstawiał pompę ABS lub jakąś nieszczelność. Chociaż jest jeszcze jedna opcja, do wymiany są tarcze i klocki ale to byś pewnie zauważył. Lepiej oddaj samochód do mechanika a nie kombinuj...
Witam i zarazem mam prośbę. Chciałem zmienić tylne klocki hamulcowe! Odkręciłem uchwyt nie demontując silniczka, a następnie próbowałem dużymi kleszczami ten siłownik przesunąć do tylu. Złożyłem to znów do kupy i użyłem jeszcze kilka razy hamulca ręcznego, a następnie : alarm, blokada hamulca ręcznego itp. Obecnie odkręciłem te dwa silniczki z prawej...
zacisk raczej nie daje takich efektów, raczej tarcze, co do abs, to byłoby odczuwalne drganie na perale hamulca. W jakicj okolicznościach to się pojawia?
postojowy jak kodowac hamulec ?
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
V30 robi 30 % z tego co jest w ulotce, w podglądaniu parametrów rzeczywistych potrafi pokazywać same bzdury, ostatnio miałem mondeo 2.0 TDCI i nie mógł z niego odczytać błędów chociaż sam po odpinałem przepływkę czujnik temperatury... a autoboss nic nie widział. Grupę VAG z reguły ogarniał chociaż nie zawsze i ostatnio nie mogłem zaadaptować elektrycznego...
Witam problem zaciskajacymi hamulcami pod kompem pokazuje ten błąd i jeszcze czujnik swiatla stopu passat b5 fl 2003 avf https://obrazki.elektroda.pl/2430417300_... m z zaciskajacymi hamulcami
Jest tam regulacja pedału, i bez problemu obniżysz go.
z opisu wskazuje na powstałą nieszczelność podciśnienia wspomagania hamulca(servo)
Dziękuję PstryPtak za zainteresowanie i chęć pomocy. Napisze tylko że jedyny moduł który mi zmienił kodowanie to moduł Hamulca EPB
W B3 masz miejsca na grodzi od groma! Poświeć latarką to znajdziesz gumowe przelotki które należy tylko naciąć na krzyż nożem do tapet i przeciągasz kabel jak Ci tam pasuje , ba nawet można go przecisnąć z główną wiązką kabli idąca do kabiny (obok serwo hamulca) .
kodowania jak wyzej nie pomogly ?? Dodano po 3 te kodowania są od manuala.
sprawdź działanie czujników sprzęgła i hamulca czy sterownik silnika widzi położenie , często tempomat nie działa przez uszkodzony czujnik sprzęgła
Witam, mam problem z hamulcem recznym w passacie b6, dzisiaj po myciu samochodu nie moge oblokowac hamulca recznego jest dzwiek zwolnienia ale ani rusz :( pali sie kontrolka przekreslone P i czerwony wykrzyknik co zrobic jaka przyczyna?
Miałem taki sam problem w moim passacie 3c 2005. Pomogła wymiana przycisku hamulca ręcznego na nowy z serwisu - koszt około 100zł.
Witam mam u siebie w Passacie zacisk hamulca ręcznego na 6 frezów i jest uszkodzony a mam drugi na 12 frezów czy jak założę ten na 12 frezów czy będzie chodził
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Przednie skręt na max na zewnątrz, tył dla ułatwienia można zdjąć koła. Podoba mi się to forum, tylko patrzeć jak będzie 658 postów pisanych przez 2 miesiące o tematyce - jak prawidłowo zdemontować koło w samochodzie. Z zapowietrzeniem jest tak że to nie płyn ucieka z układu ale powietrze dostaje się do niego i chcąc nie chcąc dostaje się do najwyższych...
Obydwa są sprawne i chodzą doborowego prąd nie dochodzi i lewy działa prawy nie bo jie ma prądu
A z czym masz problem - nie ma świateł stop czy nie ma sygnału do ECU silnika o naciśniętym pedałem hamulca?
Jaki jest błąd zapisany w sterowniku hamulca?
3 min w internecie: Swap VR6 ,podstawy - silnik + skrzynia z wiazką - wozek golf 3 VR6 ,przedia bekla corrado VR6 lub Passat - chłodnica np G60 z krotkim wentylatorem - połoski GTi + przeguby VR - licznik - pedały - kwestia rozwiazania zmiany biegow - kwestia hamulcow Chciałbym zamontować hamulce od tego Passata 5x100 czyli przeguby zostają od Vr,...
Witam wszystkich mam od dluższego czasu problem... teraz boję sie nawet autem wyjezdzać. jakiś czas temu zdazyło mi sie to po raz piewrwszy minowicie po przejechaniu pareset metrów po nacisnieciu hamulca auto zaczęlo same hamować, zatrzymalem sie wylączyłem silniki pare miunut odczekałem było wszystko ok. Parę dni pozniej podobny problem ale już nie...
Witam. Choć na HP napisali że to obraźliwe słowo. A czasem nie jest winowajcą krzywa albo za bardzo zużyta już tacza? Przerabiałem podobny motyw w Mondeo MK II. Tam jeszcze dodatkowo pulsował pedał hamulca. Pozdrawiam.
Po przetoczeniu jaka grubość jest tarcz ? Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy ?Kiedy jest gorsze hamowanie na zimnych czy na gorących hamulcach ?
Kolory się zgadzają
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Czy po wymianie przepływomieraza skasowałeś błędy? I sprawdz automat stopu bo on również może odcinać paliwo(wciśnięty pedał hamulca.
W sterowniku hamulca. Zrób adaptację
Ja miałem tak,że po wcisnieciu hamulca pedal był bardzo miękki i nie hamował rewelacyjnie a im więcej go wciskałem to twardniał i prawie wcale nie hamował musiałem wymienić vakum pompe i teraz jest lepiej,ale chyba jeszcze potrzeba go odpowietrzyć bo jak się wcisnie z 3 razy hamulec na postoju przy odpalonym silniku to robi się twardy i jak go przytrzymasz...
Passaty też miały kiedyś to mniejsze serwo a później nastąpiła zmiana i miały montowane to większe, więc myślę że śmiało można je zastosować. To większe teoretycznie powinno być lepsze gdyż ma większą średnicę i przy tym samym podciśnieniu daje większą siłę - czyli bardziej czułe hamulce. Pozdrawiam. PS. A Pan Błażej taki ostry...
1 raz odpowietrzyłem cały uklad- pedał dalej miekki nie rośnie. 2 raz odpowietrzyłem po wymianie pompy ABS dalej to samo. 3 raz po wymianie pompy hamulcowej dalej to samo. 4 raz po rozłożeniu i złożeniu zaciskow i dalej to samo. Odpowietrzałem na różne sposoby. Samą pompe jak i przez odpowietrzniki w zaciskach. Dalej hamulec tylko zwalnia samochód,...
Pasy zapięte?
Mam problem... Ostatni wymieniłem lampy w Passacie, wszystko wpięte 1:1 tak jak było... Okazało się że dziś gdy wcisnąłem hamulec migacz przestaje mrugać a kontrolka na desce się świeci. Co może być przyczyną i gdzie jej szukać? Dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
mam problem nie działa wspomaganie hamulca bezpieczniki OK świeci kontrolka hamulca proszę o radę co może być przyczyną
wymieniłem zacisk i go odpowietrzyłem następnie wyjechałem i okazałosię że pedał hamulca wpada w podłogę :(
Witam, kiedy opuszczam dżwignię hamulca ręcznego mój passat pobiera mi prad 0,43 A jeśli zaciągnę ręczny wtedy jest wszystko ok pobór prądu 0,04A czyli taki jaki powinien być . Sprawdziłem włącznik lampki sygnalizującej od ręcznego i wydaje się być ok. Czy ktoś ma jakąś podpowiedż ?
Dzisiaj jadę naprawić te moje hamulce...
chodzi o to że hamulec wgl. nie puszcza koła i ciągle trzyma
Passat 3C2 2.0 tdi BKP, sterownik silnika (pod zbiornikiem na wodę) pin A43 - do elektroniczny przycisk sprzęgła pin 2 (w 5-cio pinowym złączu za pedałem sprzęgła). Sygnał do bordnetz prawdopodobnie do C1 z 4-go pinu czujnika, pin 1 do masy, pin 3-ci do wtyczki ECU hamulca postojowego (w tunelu centralnym), pin 5 zasilanie (bezpiecznik SB20).
Witam Panowie, Mam taki problem otóż zaświeca mi się kontrolka świateł przeciwmgłowych podczas wciśnięcia pedału hamulca w passacie b5 FL. Kto pomoże zdiagnozować problem co to może być ??? I czy to kosztowna do naprawy usterka?? Dzięki za pomoc !!!
Sterownik silnika masz na podszybiu, a ster hamulca postojowego pod tunelem środkowym.
czesc jesli chodzi o passata to na tej stronie znajdziesz wszystkie odpowiedzi :) www.passat-forum.info
Zobacz czy nie ciągnie lewego powietrza przez przewód do serwa hamulców (gumowe kolanko przy kolektorze)
Bezpiecznik nr 7, 10A, kolor czarno-niebieski (+12V po przekręceniu kluczyka), idzie na: -sterownik ABS (w tym roczniku pin 23 na kostce ABS) -włącznik stop przy pedale hamulca, -przycisk do wyłączania ESP, -czujnik kąta skrętu G85 pod kierownicą.
NIe bój się odpowietrzania bo to zwykły zacisk.I odpowietrzasz po prostu normalnie.Problemem może być np odkręcenie odpowietrznika.A jak już odkręcisz sprawdzenie stanu gwintu.Płyn nie będzie uciekał jak wciśniesz lekko hamulec albo założysz np na końcówkę zaślepkę z odpowietrznika.
passat hamulca automat hamulca passat pompa hamulca passat
ustawienie anteny warszawa cordoba pompa paliwa skrzynia szczelinowy
radio samochodowe subwoofer polerowanie plexi
Kody komponentów SMD - identyfikacja i znaczenie Wymiana podświetlenia w nawigacji - krok po kroku