A kto to wie ? Jesteś jedyną osobą która widziała jak to wygląda po zdjęciu bębna. Wtedy trzeba było oceniać. Jak cylinderek nie trzyma to może trzymac lekko linka albo dźwignia ręcznego.
Pasta do hamulców - tylko do lekkiego posmarowania tłoczka pod gumowym ochraniaczem. Do prowadnic zacisku jakikolwiek, z ŁT włącznie - warunek - musi być czysto, nadmiar smaru tylko zaszkodzi. A jeśli hamulce po dłuższej jeździe zawodzą - poczytaj, skuteczność gorących hamulców zawsze będzie gorsza, tym bardziej przy podrabianych klockach.
Blokuje koła tylne.
Trzeba zdjąć bębny i pooglądać co się stało, powodów blokowania koła może być kilka. M. in. zapieczona linka ham. ręcznego, zanieczyszczony/skorodowany układ samoregulacji szczęk,. Najlepiej zdjąć bęben popatrzeć, jeżeli nie widać żadnej większej nieprawidłowości, rozebrać, przeczyścić/odrdzewić, co trzeba i mozna nasmarować i prawidłowo poskładać....
Powracam do tematu Wymieniona inna pompa, problem ten sam. Na stacji diagnostycznej na rolkach hamulce perfekcyjne. Pomocy!
Dużo rzeczy już w życiu widziałem i słyszałem ale porady by nie zaczynać od odczytu błedów w aucie - bo nic się nie znajdzie !!!! Tego jeszcze nie było , Genialne !!!!!!! Widzisz, a ja to mówię każdemu klientowi który dzwoni do mnie i mówi "mechanik podłączył komputer i powiedział że to pewnie będzie xyz" (podstawić cokolwiek pod xyz). I jeszcze za...
Moje pytanie z postu drugiego- są różne hamulce przy Fabii https://skodasklep.pl/skoda-sklep/fabia-... Kolega ma tylko bębny (ale nie napisał) i dlatego moje pytanie czy tarcze na tyle czy bębny.
Autor szuka dziury gdzie jej nie ma. Wymieniłem tylne zaciski na nowe. Po wielokrotnym odpowietrzaniu mam nadal dość miękki hamulec. Więc wszystko jest raczej w porządku, jak stały ci tylne zaciski i się nie ruszały to miałeś twardy pedał bo hamował w zasadzie tylko przód. A teraz jest bardziej miękki bo tylne też działają. Wydaje mi się, że auto hamuje...
AntyOwik bębny założyłem nowe. ociz dokładnie tak - pomiędzy szczęką, a bębnem jest za duży luz, powoduje to, że pedał bierze od połowy. Po zdjęciu bębnów i ustawieniu klinka niżej, tak, aby bębny wchodziły na styk pedał i hamulce są super, ręczny także, ale martwi mnie to, że klinki same nie poszły dostatecznie dużo w dół, tylko musiałem im pomóc.
nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda. Bzdurki. To tylko pokłosie ładowania jak najtańszych części. Fabia jest i niewielka i dość lekka - nie musi mieć spiekowych tarcz i 4 czy 5 tłoczkowych zacisków. Zawsze możesz sobie do 1.2 zapodać hamulce z wersji TDI. Mało kto rozczula się nad sprawnością hamulców...
Witam. Wymieniam pompę hamulcową i chcę się dowiedzieć, jaki jest moment dokręcania śrub? Chodzi przede wszystkim o nakrętki na śruby mocujące, którymi dokręcamy pompę do serwa. Zbyt duża siła dokręcenia, może spowodować rozszczelnienie serwa. Według instrukcji Haynes, powinno to być 50 Nm. Gdzieś indziej spotkałem się z opinią, że 23 Nm (na filmie...
Witam. Wracam do tematu gdyż po pierwsze czuję się zobowiązany wobec tych co brali udział w dyskusji, po drugie że pojawiły się nowe fakty. Mój mechanik nie miał czasu zająć się skodą przez kilka tygodni więc ja nią ciągle jeżdziłem tu i tam testując to wspomaganie. Od czasu kiedy ustąpiły mrozy kontrolka nie zapaliła się ani razu. Wspomaganie działało...
Poszukaj Golfa, Polo SDI etc. nic kosztami i spalaniem nie przebije tych wynalazków. Potwierdzam w rodzinie była Fabia SDI paliła śladowe ilości ropy i nic się nie psuła, zaczęła gnić ale to raczej norma, jednym z droższych rzeczy w takim aucie to może będzie akumulator :D bo i koła małe to opony tanie, tak samo hamulce z przodu tarcze z tyłu bębny.
Wymieniana była w kwietniu, korek zbiorniczka też przy okazji.. Wcześniej podczas jazdy przy puszczaniu sprzęgła strasznie piszczalo jakby hamulce były zblokowane ale po paru minutach minęło.
W takim razie co powinienem zrobić? Dalej pchać się w ten samochód? Robić ten remont silnika czy tylko lać olej i robić dalsze naprawy? Czy dalej próbować go sprzedać i szukać czegoś innego? Zależy czego oczekujesz, moim zdaniem ciężko będzie ci znaleźć auto do którego nie dołożysz. Olej filtry, rozrząd hamulce z reguły masz do roboty a to na wstępie...
W wersji z bębnami radzę się zaopatrzyć jeszcze w zestaw tych sprężynek/trzpieni/podkładek które trzymają szczęki, bo jeśli to dawno nie było ruszane to możesz już tego nie złożyć na starych częściach. Dodano po 7 Szkoda że nie jesteś z Łodzi bo mam taką linkę oryginalnie zqpakowaną (jakiś zamiennik), a Fabii już nie ma, miałbyś bounusa.
jak nic nie daje to powodzenia :) mechaniki sie znalazły :D Od tego są takie rzeczy jak ZESTAWY NAPRAWCZE zeby to uszczelnic i zrobic odpowiednio... a nie wiem w jaki sposob mozna zepsuc pompe skoro rozloyć i zlozyc na nowo? I TAK DLA TYCH CO MYSLA ZE POGORSZYLEM SPRAWE. Hamulce dzialaja dobrze tylko ja slabo na poczatku odpowietrzylem i temat ogarniety...
A ja proponuje autko jaki sluzy mi od dłuższego czasu, obecnie jako drugie przejechało 350k i jezdzi dalej w miarę wygodne bagażnik 450l skoda fabia kombi 1,9sdi Co prawda troche muł ale dake radę, poza rozrzadem bylo naprawiane zawieszenie i hamulce
To że łożyska były wymieniane nie znaczy że nie mogą wyć, wystarczy że były kiepskiej jakości lub były za mocno dokręcone (łożyska skośne). Sprawdź stan ciśnienia w ogumieniu, i jeszcze jedna sprawa to czy mianowicie szum może zależeć również od rodzaju nawierzchni po której jeździmy (asfalt asfaltowi nie równy). A hamulce bębnowe raczej szorowały by...
Witam, zastanawiam się nad przyczyną dziwnych zachowań mojego auta i prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny. Zaczeło się niewinnie od: - spadków mocy, zwłaszcza na większych biegach ( na autostradzie auto nie ma mocy jechać pod górki i zwalnia liniowo) - komputer pokazywał błąd "overboost" - hamulce czasami wydaja sie być czasami zapowietrzone...
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
hamulce hamują bez czujnika ABS dokładnie tak samo, jak z czujnikiem, złe działanie czujnika jest natychmiast sygnalizowane, więc ryzyko sprowadza się jedynie do tego, że ABS znów mi przestanie działać, ja lata całe jeździłem bez ABSu, poradzę sobie :) Bardziej mi chodzi o techniczną stronę, czy warunki panujące w nadkolu wymagają jakiegoś superpancernego...
Jaki tylko bedziesz chciał, tylko weź pod uwage to że jak włożysz za duzy silniczek (chodzi mi tu głównie o wartość momentu obrotowego) to bedą problemy z układem przeniesienia napędu (ze sprzęgłem, skrzynią, przegubami). Trzeba sie też liczyć z tym że pasowało by włożyć inny zawias, wydajniejsze hamulce - generalnie jak nie chcesz spektakularnego przyrostu...
Serwo ma zaworek który nie jest szczelny.Jak wypompujesz z niego powietrze to po zgaszeniu silnika cofa się ono powoli z powrotem do serwa.
Czujnik hamulca.
Sposoby są różne: np.klucz udarowy, przyrząd do blokowania koła zamachowego, można też spróbować wrzucić 5bieg i poprosić kogoś by nacisnął hamulec
To sprawdź jeszcze czujnik stopu przy pedale hamulca pozdrawiam.
Na zdjęciach 1 i 2 widać, że dźwignia hamulca ręcznego jest w pozycji zaciągnięcia tegoż. Trzeba zacząć od poluzowania regulacji na linkach, aby dźwignie wróciły do pozycji spoczynkowej, jak nie będą chciały wrócić samoczynnie to albo jest skorodowana, zapieczona linka (do wymiany), albo zablokowana dźwignia na szczęce, trzeba rozebrać i wyczyścić....
Sprawdz czy zapalaja sie swiatla stop kontrolka moze swiadczyc ouszkodzeniu wlacznika stopu przy pedale hamulca
Mam takie ale nie mogę znaleźć o takich numerach. Sprzęgło: 1J0927189E Hamulec: 3B0945511A
Luz na pedale hamulca jest ?
Sprawdź czy w chwili wystąpienia usterki sterownik nie widzi wciśniętego pedału hamulca.
Kolega sprawdzi hamulce. Taki objaw daje spadnięta sprężyna od ręcznego.
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
Problem rozwiązany: powodem był zbyt niski poziom płynu hamulcowego! Przy okazji zauważyłem, że w momencie odzywania się brzęczyka zapala się i gaśnie także kontrolka hamulca.
Co kolega rozumie przez "brak hamowania silnikiem? Może chodzi o tzw. hamulec silnikowy :)
Obydwa uszkodzone miały walcowaty element przesuwający się zależnie od położenia pedału hamulca. Dzięki za podpowiedź.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Próba z odłączeniem wtyczki czujnika niestety nie powiodła się. Nadal to samo. Podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych i odwrotnie działają światła stopu tzn. Świecą cały czas, gdy nacisne pedal hamulca gasną.
Podłącze się pod temat kolegi.Może ktoś z szanownych forumowiczów odpowie mi na pytania: 1.Czy błędy 17524 oraz 16517 kwalifikują lambdę do wymiany oraz powodują szarpanie,kołysanie silnikiem i zapach spalin w środku auta?(a może kat..jest zabity?).Napięcia na przewodach lambdy 13,8/4,8/0,03/0,8V....czy ta ostatnia wartość nie powinna się zmieniać nawet...
Zobacz czy nie zanika prąd.
Po zmianie radia przestały działać światła wsteczne- wrzucam wsteczny i świateł brak, druga rzecz wyłączona stacyjka i światła w aucie i po naciśnięciu pedału hamulca świecą stopy
ok, a co za oprogramowanie polecasz? Czy kabel POLSKI VAG wystarczy? Dostałem taki ostatnio, ale czytałem, że program Polski Vag 4,9 działa w autach do 2003 roku. Dostałem też podpowiedz, żeby sprawdzić ABS, czujnik hamulca oraz sprzęgła.
Nieprawidłowo zmostkowłeś zasilanie świateł stop . Przy pedale hamulca masz podwójny przełącznik,jeden dla stopu drugi dla sterownika silnika i modułu ABS.
Błąd czujnika sprawdzasz VCDS ? Jeśli tak to tam też sprawdzisz czy ecu widzi naciśnięcie pedału hamulca. Jaki błąd masz ? Nie masz jakichś żarówek LED w lampach założonych ?
Dzień dobry. Skoda Fabia 1. Od jakiegoś czasu lewa tylna lampa świeciła tak, jakby cały czas był wciśnięty hamulec. Wymieniono czujnik hamowania. Po wymianie przez chwilę wszystko działało poprawnie, po czym dolne światła przestały w ogóle reagować na hamulec. Reaguje tylko światło na szybie. Dodatkowo po włączeniu zapłonu i w zasadzie non stop, nawet...
U mnie problem w dziwny sposób zbiegł się z uszkodzniem czujnika stop pod pedałem hamulca, a właściwie po nim. Zapalała się kontrolka ESP, która już nie świeci ale właśnie po ruszeniu zapala się ABS.
Np w fabii 2003 1.2 mam 500kg Dokładnie? Ja mam w fabii z tego rocznika, 450 kg dla przyczepy bez hamulca i 750kg dla przyczepy z hamulcem
U mnie jest pod plastikami, na pedałami hamulca i sprzęgła. Wymiana wiązała się z kodowaniem pilota. Jeżeli u ciebie przyczyną usterki jest także ten sam element to pamiętaj, że stosunkowo ciężko jest kupić ten moduł. Zgadzać się muszą częstotliwości kluczyka, ilość elektrycznych szyb, alarm itp... Nawet kupując dokładnie z takimi samymi symbolami,...
fabia hamulce hamulce skoda fabia scania hamulce
błędy wtryskiwaczy jumper naprawa klawiatury telefonu samsung naprawa spawarki migomat bester
epson drukuje różowo epson drukuje różowo
Silnik trójfazowy 400/690V Δ/Y – moc w gwieździe i trójkącie, Siemens, ABB, rozruch Y-Δ Schemat elektryczny Manitou 628 MLT/MLA/MVT – diagnostyka, manual, typowe usterki