Blokuje koła tylne.
To doradztwo coś chłopakowi. Wymienił na nowe zaciski tyl i ma hamulce jak z gumy.
A kto to wie ? Jesteś jedyną osobą która widziała jak to wygląda po zdjęciu bębna. Wtedy trzeba było oceniać. Jak cylinderek nie trzyma to może trzymac lekko linka albo dźwignia ręcznego.
Pasta do hamulców - tylko do lekkiego posmarowania tłoczka pod gumowym ochraniaczem. Do prowadnic zacisku jakikolwiek, z ŁT włącznie - warunek - musi być czysto, nadmiar smaru tylko zaszkodzi. A jeśli hamulce po dłuższej jeździe zawodzą - poczytaj, skuteczność gorących hamulców zawsze będzie gorsza, tym bardziej przy podrabianych klockach.
jak nic nie daje to powodzenia :) mechaniki sie znalazły :D Od tego są takie rzeczy jak ZESTAWY NAPRAWCZE zeby to uszczelnic i zrobic odpowiednio... a nie wiem w jaki sposob mozna zepsuc pompe skoro rozloyć i zlozyc na nowo? I TAK DLA TYCH CO MYSLA ZE POGORSZYLEM SPRAWE. Hamulce dzialaja dobrze tylko ja slabo na poczatku odpowietrzylem i temat ogarniety...
Powracam do tematu Wymieniona inna pompa, problem ten sam. Na stacji diagnostycznej na rolkach hamulce perfekcyjne. Pomocy!
Dużo rzeczy już w życiu widziałem i słyszałem ale porady by nie zaczynać od odczytu błedów w aucie - bo nic się nie znajdzie !!!! Tego jeszcze nie było , Genialne !!!!!!! Widzisz, a ja to mówię każdemu klientowi który dzwoni do mnie i mówi "mechanik podłączył komputer i powiedział że to pewnie będzie xyz" (podstawić cokolwiek pod xyz). I jeszcze za...
AntyOwik bębny założyłem nowe. ociz dokładnie tak - pomiędzy szczęką, a bębnem jest za duży luz, powoduje to, że pedał bierze od połowy. Po zdjęciu bębnów i ustawieniu klinka niżej, tak, aby bębny wchodziły na styk pedał i hamulce są super, ręczny także, ale martwi mnie to, że klinki same nie poszły dostatecznie dużo w dół, tylko musiałem im pomóc.
nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda. Bzdurki. To tylko pokłosie ładowania jak najtańszych części. Fabia jest i niewielka i dość lekka - nie musi mieć spiekowych tarcz i 4 czy 5 tłoczkowych zacisków. Zawsze możesz sobie do 1.2 zapodać hamulce z wersji TDI. Mało kto rozczula się nad sprawnością hamulców...
Witam. Wracam do tematu gdyż po pierwsze czuję się zobowiązany wobec tych co brali udział w dyskusji, po drugie że pojawiły się nowe fakty. Mój mechanik nie miał czasu zająć się skodą przez kilka tygodni więc ja nią ciągle jeżdziłem tu i tam testując to wspomaganie. Od czasu kiedy ustąpiły mrozy kontrolka nie zapaliła się ani razu. Wspomaganie działało...
Witam. Wymieniam pompę hamulcową i chcę się dowiedzieć, jaki jest moment dokręcania śrub? Chodzi przede wszystkim o nakrętki na śruby mocujące, którymi dokręcamy pompę do serwa. Zbyt duża siła dokręcenia, może spowodować rozszczelnienie serwa. Według instrukcji Haynes, powinno to być 50 Nm. Gdzieś indziej spotkałem się z opinią, że 23 Nm (na filmie...
W wersji z bębnami radzę się zaopatrzyć jeszcze w zestaw tych sprężynek/trzpieni/podkładek które trzymają szczęki, bo jeśli to dawno nie było ruszane to możesz już tego nie złożyć na starych częściach. Dodano po 7 Szkoda że nie jesteś z Łodzi bo mam taką linkę oryginalnie zqpakowaną (jakiś zamiennik), a Fabii już nie ma, miałbyś bounusa.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Wymieniana była w kwietniu, korek zbiorniczka też przy okazji.. Wcześniej podczas jazdy przy puszczaniu sprzęgła strasznie piszczalo jakby hamulce były zblokowane ale po paru minutach minęło.
W takim razie co powinienem zrobić? Dalej pchać się w ten samochód? Robić ten remont silnika czy tylko lać olej i robić dalsze naprawy? Czy dalej próbować go sprzedać i szukać czegoś innego? Zależy czego oczekujesz, moim zdaniem ciężko będzie ci znaleźć auto do którego nie dołożysz. Olej filtry, rozrząd hamulce z reguły masz do roboty a to na wstępie...
Problem pojawił się dziś, podczas zatrzymania się na stacji benzynowej zgasiłem samochód, odpaliłem samochód, chciałem wrzucić bieg 4 z 3 lecz nie chciał wejść, z oporem próbowałem wbić go lecz się nie udało, zatrzymałem się i nie chce wejść 4 bieg, pomocy
prawy od lewego , róznica o 43 % a dopuszczalne jest 30% tak wyszło na przegladzie .Co trzeba zrobić?
Witam Zabrałem się dzisiaj za wymianę łańcuszka rozrządu w Fabii I 1.4MPi i podczas odkręcania śruby na kole wałka rozrządu przekręciłem gniazdo torx w śrubie (ona jest chyba wkręcana z klejem Loctite na gwincie). Niestety jest za mało miejsca żeby wbić większy bit czy kombinować z jakimś rozkręcaniem (5cm od śruby do podłużnicy, ledwo klucz tam zmieściłem)....
Witam. Mam problem z odkręceniem - nie dość, że bardzo mało miejsca, to nie można jej ruszyć. Zeszlifowałem nasadkę 24 żeby tam weszła, ledwo co założyłem "grzechotkę", ale niestety - "grzechotka" się rozsypała, a śruba nie poszła (zablokowałem wał korbowy klockiem drewnianym o przeciwwagi i metalową ramkę wewnątrz kadłuba silnika). Czy ta śruba ma...
Witam Dziś rano po uruchomieniu wycieraczek nie idzie ich w żaden sposób wyłączyć. Wyjęcie bezpiecznika nic nie daje, przełącznik ustawiony w pozycji zero. Wycieraczki pracuję cały czas jak tylko zostanie włączony zapłon. Spryskiwacze działają normalnie. Tylnia wycieraczka rónież pracuje normalnie. Proszę o pomoc Sławek
Kierownica ciezko chodzi. . Pompa pracuje. Po podłączeniu laptopa pokazuje że wszystko pracuje. Brak alarmów. Płyn jest. Co to może być.
Witam posiadam skode fabie 1.9 moj problem jest troszke nie typowy mianowicie: Pomijajac to ze samochod nie chcial odpalic wiec kolega postanowil ze odpali na zaciag i rzeczywiscie odpalil .lecz po tym zabiegu nastopil problem z hamulcami i tu zaczyna sie problem. Jakby przestaly dzialac czyli na wylaczonym silniku jak i na zapalonym brak reakcji jakby...
Witam, zastanawiam się nad przyczyną dziwnych zachowań mojego auta i prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny. Zaczeło się niewinnie od: - spadków mocy, zwłaszcza na większych biegach ( na autostradzie auto nie ma mocy jechać pod górki i zwalnia liniowo) - komputer pokazywał błąd "overboost" - hamulce czasami wydaja sie być czasami zapowietrzone...
A ja proponuje autko jaki sluzy mi od dłuższego czasu, obecnie jako drugie przejechało 350k i jezdzi dalej w miarę wygodne bagażnik 450l skoda fabia kombi 1,9sdi Co prawda troche muł ale dake radę, poza rozrzadem bylo naprawiane zawieszenie i hamulce
hamulce hamują bez czujnika ABS dokładnie tak samo, jak z czujnikiem, złe działanie czujnika jest natychmiast sygnalizowane, więc ryzyko sprowadza się jedynie do tego, że ABS znów mi przestanie działać, ja lata całe jeździłem bez ABSu, poradzę sobie :) Bardziej mi chodzi o techniczną stronę, czy warunki panujące w nadkolu wymagają jakiegoś superpancernego...
Czujnik hamulca.
Serwo ma zaworek który nie jest szczelny.Jak wypompujesz z niego powietrze to po zgaszeniu silnika cofa się ono powoli z powrotem do serwa.
Sprawdz czy zapalaja sie swiatla stop kontrolka moze swiadczyc ouszkodzeniu wlacznika stopu przy pedale hamulca
To sprawdź jeszcze czujnik stopu przy pedale hamulca pozdrawiam.
Sprawdź czy w chwili wystąpienia usterki sterownik nie widzi wciśniętego pedału hamulca.
Mam takie ale nie mogę znaleźć o takich numerach. Sprzęgło: 1J0927189E Hamulec: 3B0945511A
Luz na pedale hamulca jest ?
Kolega sprawdzi hamulce. Taki objaw daje spadnięta sprężyna od ręcznego.
Podłącze się pod temat kolegi.Może ktoś z szanownych forumowiczów odpowie mi na pytania: 1.Czy błędy 17524 oraz 16517 kwalifikują lambdę do wymiany oraz powodują szarpanie,kołysanie silnikiem i zapach spalin w środku auta?(a może kat..jest zabity?).Napięcia na przewodach lambdy 13,8/4,8/0,03/0,8V....czy ta ostatnia wartość nie powinna się zmieniać nawet...
Witam, mam problem ze Skodą Fabia 1. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, przy naciśnięciu hamulca pojawia się choinka na desce rozdzielczej; dodatkowo pojawia się błąd EPC i światła stopu nie świecą. Dodano po 3 Dodam, że był wymieniony czujnik świateł stopu.
Co kolega rozumie przez "brak hamowania silnikiem? Może chodzi o tzw. hamulec silnikowy :)
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
Problem rozwiązany: powodem był zbyt niski poziom płynu hamulcowego! Przy okazji zauważyłem, że w momencie odzywania się brzęczyka zapala się i gaśnie także kontrolka hamulca.
Próba z odłączeniem wtyczki czujnika niestety nie powiodła się. Nadal to samo. Podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych i odwrotnie działają światła stopu tzn. Świecą cały czas, gdy nacisne pedal hamulca gasną.
Moje pytanie z postu drugiego- są różne hamulce przy Fabii https://skodasklep.pl/skoda-sklep/fabia-... Kolega ma tylko bębny (ale nie napisał) i dlatego moje pytanie czy tarcze na tyle czy bębny.
ok, a co za oprogramowanie polecasz? Czy kabel POLSKI VAG wystarczy? Dostałem taki ostatnio, ale czytałem, że program Polski Vag 4,9 działa w autach do 2003 roku. Dostałem też podpowiedz, żeby sprawdzić ABS, czujnik hamulca oraz sprzęgła.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Błąd czujnika sprawdzasz VCDS ? Jeśli tak to tam też sprawdzisz czy ecu widzi naciśnięcie pedału hamulca. Jaki błąd masz ? Nie masz jakichś żarówek LED w lampach założonych ?
Nieprawidłowo zmostkowłeś zasilanie świateł stop . Przy pedale hamulca masz podwójny przełącznik,jeden dla stopu drugi dla sterownika silnika i modułu ABS.
U mnie problem w dziwny sposób zbiegł się z uszkodzniem czujnika stop pod pedałem hamulca, a właściwie po nim. Zapalała się kontrolka ESP, która już nie świeci ale właśnie po ruszeniu zapala się ABS.
Dzień dobry. Skoda Fabia 1. Od jakiegoś czasu lewa tylna lampa świeciła tak, jakby cały czas był wciśnięty hamulec. Wymieniono czujnik hamowania. Po wymianie przez chwilę wszystko działało poprawnie, po czym dolne światła przestały w ogóle reagować na hamulec. Reaguje tylko światło na szybie. Dodatkowo po włączeniu zapłonu i w zasadzie non stop, nawet...
U mnie jest pod plastikami, na pedałami hamulca i sprzęgła. Wymiana wiązała się z kodowaniem pilota. Jeżeli u ciebie przyczyną usterki jest także ten sam element to pamiętaj, że stosunkowo ciężko jest kupić ten moduł. Zgadzać się muszą częstotliwości kluczyka, ilość elektrycznych szyb, alarm itp... Nawet kupując dokładnie z takimi samymi symbolami,...
Witam mam problem ze Skoda. Podczas jazdy powyżej 40km/h przy zmianie biegów dostaje obrotów na maxa. Gdy hamuje i rzucam na luz obroty spadają. Przy każdej zmianie biegów obroty na maxa. Abyś tylko wcisnął sprzęgło. A hamulcem wszystko się naprawia. Co to może być? Na komputerze nie ma żadnych błędów. POMOCY
Witam wszystkich, mam problem z brakiem świateł stopu w Skodzie Fabia 1 rok 2004. Sprawdziłem bezpiecznik 10A poz. 2 oraz wymieniłem przełącznik świateł przy pedale hamulca. Wcześniej sprawdziłem przełącznik multimetrem i działał prawidłowo. Sprawdziłem też napięcie na kostce przy pedale i na jednym pinie mam 12V, na drugim 0V. Kostka jest dwupinowa....
Nie ma rantu. Tłoczek chodzi. Działa bezproblemowo hamulec zasadniczy. Przed założeniem bębnów, szczęki były rozchylone na styk. Resztę miał dokonać samoregulator.
Witam ma problem z moją skoda fabia rocznik 2009, był już u 3 mechaników rozkładają ręce, nie wiedzą jak naprawić, mianowicie podczas jazdy zapalają się kontrolki ABS I ARS komputer wykazał wymianę czujnika w lewym tylnim kole, sprawdzane wszystkie, naprawione, nadal podczas jazdy zapalają się kontrolki, i przy skręcie nie działa hamulec, albo działa...
Sprawdzałeś jakieś parametry oprócz organoleptycznych? Może czujnik pedału hamulca, może sprzęgła?Musisz trochę zdiagnozować , bo trochę mało danych. Pozdrawiam
Sprawdz dokładnie mocowanie żarówek w tylnych lampach.Może masz hak w tej skodzie i w gniezdzie małą korozje?
panowie,alarm jest tylko potrzebny dla ubezpieczyciela (autocasco),i dla naszego spokoju psychicznego,jak mają ukraśc samochodzik to te cuda elektroniki zakładane seryjnie i indywidualnie są już dawno rozpracowane.ostatnio ukradziono znajomemu Nissana almere ze wszystkimi bajerami jakie Aso zakłada,oprócz GPS,policja po przyjeździe na miejsce skomentowała...
I tak oto myślałem że znowu pojeżdżę z 500km, ale życie zweryfikowało. Tym razem zgasł podczas jazdy z górki jak nacisnąłem sprzęgło i hamulce, coby zwolnić. Obroty nie drgają podczas kręcenia, jest tylko drobny wzrost jak puszczałem kluczyk. Zdjęcie komory załączone, jak będzie potrzebne lepsze to zrobię za dnia... I zaplakowac sam nie daję rady, potrzebne...
Mechanicy powinni naprawiać hamulce, tłumiki czy zawieszenie a nie rzeczy które dla nich nie są często zrozumiałe. Nie ma dla mnie nic gorszego niż przepustnica dotknięta przez "kowala", wszystko kręcone, wyginane jeśli brak regulacji a to tylko przez to że "Pan złota rączka" myśli że wie więcej niż jest naprawdę. Świece wymień a nie czyść, to nie syrena...
hamulce fabia fabia hamulce skoda hamulce
pralki polar naprawa kolory oznaczenia kabli domofon programista embedded pytania
bateria macallister wyjscia alarmowe dahua
Skrupulanctwo, schizofrenia, CHAD – ocena grzechu ciężkiego po niechcianym pobudzeniu Renault Clio D4F-728 – moment dokręcania głowicy, kolejność, śruby TTY