Co to znaczy "odpowietrzyć pompę hamulcową". Odkręcić przewody i czekać aż płyn samoczynnie pocieknie. Ile razy naciskać pedał hamulca ? Ani razu dopóki nie masz pewności ze w pompie jest płyn, kilka pominięć na sucho i może zostać uszkodzona. były (czy nadal są ?) systemy, gdzie sekcje obsługują hamulce w układzie: osobno "przód" i "tył" Tylko w prymitywnych...
Pompa i klocki(nie zauważyłem wcześniej ze są rozklejone) wymienione oraz odpowietrzony układ, teraz hamulce działają równomiernie jednak bardzo słabo. Trzeba kilka razy po naciskać pedał, żeby mocniej złapały.
Kiedy to się stało. Bo chyba nie od nowości. Nigdzie nie piszesz jak działają hamulce przy wypiętym przewodzie od serwa. Jeśli chodzi o historie to auto przyjechało na naprawę zawieszenia, Podczas naprawy zawieszenia zauważyłem luz na pedale hamulca i się okazało ze pedał hamulca jest rozłączony od trzpienia serwa i naciska trzpień po skoku jałowym...
Tak to wszystko co jest napisane w miarę rozumiem, ale jakby nie patrzeć zawór kupiłem nowy( niby oryginalny) to cięgno że sprężyna też nowe ( ponieważ myślałem że ta sprężyna już słaba i nie wyciąga tego tłoczka ) i na nowych częściach jest nadal to samo, kiedy naciskam hamulec jedynie ta sprężyna w cięgle się zwija a tłoczka nie wyciąga, dla próby...
co ty tam multimetrem mierzyłes jak to jest hall? wyjmij czujniki i wyczysc rdze pod nimi, zwłaszcza z tyłu.
Już brakuje mi konceptu co się dzieje z hamulcami, bo nadal muszę dusić z całych sił żeby samochód stał przy wrzuceniu P czy R, a podczas jazdy muszę silnie naciskać na pedał hamulca żeby się zatrzymał. W układzie hamulcowym zrobiono: czyszczenie zacisków przód i tył ( w tyle wymiana klocków bo były krzywe ), oczywiście odpowietrzanie, wymiana serw...
Mam dość nietypowy problem z hamulcami w Dominatorze - gdy kombajn jest zimny, oraz gdy na dworze jest chłodno hamulce działają dobrze. Natomiast w miarę upływu czasu pracy i wzrostu temperatury na zewnątrz pedał jest miększy - "bierze" coraz niżej podłogi aż w końcu muszę naciskać po dwa trzy razy, aby "podpompować". Pod koniec dnia pracy hamulców...
Siema, mam mały problem z hamulcami w D-35M. Wymieniłem zawór hamulcowy w przyczepie na HZS-4 poniewaz sama hamowała wszystko wydaje sie dobre gdyż nacisne energicznym ruchem pedał hamulca to odcina powietrze zawór w ciągniku i hamuje , ale gdy prubuje stopniowo powoli naciskać pedał hamulca to słychać jak zawór w ciągniku powoli spuszcza powietrze...
Jeżeli przyciśniesz dźwignię hamulca (naciskasz ją w ogóle) to automatycznie powinien rozłączyć się wył. zapłonu i powinna być iskra, po jej zwolnieniu silnik się wyłącza. Regulacja linki hamulca, odepnij ten kabelek od tej kostki i spróbuj odpalić. Jeżeli silnik zapali to jest problem z wyłącznikiem zapłonu. Ta mała kostka to właśnie wyłącznik.
skasowałem komunikaty metodą Driving cycle Dobrze że sledzisz posty.Pamiętaj tylko, że strategia "driving cycle" odnosi sie do układu sterowania silnikiem oraz układu kontroli spalin (Systemy DMCI oraz EAS; EAS2). W przypadku EBS kod błędu zawsze będzie generowany po jednokrotnym zarejestrowaniu usterki; jak również przejdzie z aktywnych do nieaktywnych...
Nie wiem czym Ty jeździsz, ale ja tam widzę zdecydowaną różnicę w drodze hamowania jadąc samemu i jadąc z 2-3 osobami. statycznie im większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią jezdni tym mniejszy nacisk. Zatem istotnie w warunkach statycznych, dla tego samego pojazdu, przy tej samej nawierzchni i mieszance opony, powierzchnia styku opony z nawierzchnią...
Serwa nie podejrzewałem gdyż hamulce hamują perfekcyjnie, nawet nie zwracałem uwagi na to, że, obroty spadają podczas hamowania. Raz na postoju nawet udusiłem silnik, obroty było 850obr, i mocno nacisnąłem kilka razy i silnik zgasł. Ale jak nacisnę raz i trzymam to obroty spadną ale zaraz się podniosą do 850. Natomiast jak silnik jest zimny ma obroty...
Na sam początek sprawdź czujnik pedału hamulca.
Może ktoś podpowie co moze być przyczyną słabego hamowania tylnych hamulców? Pierwsza faza hamowania jest efektowna natomiast jak chcę zatrzymać auto to muszę bardzo mocno naciskać na pedał a efekt jest bardzo mizerny. Od razu dodam, że napewno słabo hamuje tył , bo byłem na stacji diagnostycznej i wyszło że tył, a ręczny jest bardzo dobry jak i przód...
trzeba wcisnąć ten przycisk żeby przełączyć wciskamy PEDAŁ HAMULCA naciskamy ten przycisk i dopiero przełączamy.tak to działa .
Kolego przypuszczam, że czynność odpowietrzania przeprowadzasz prawidłowo, tj. że podczas odkręcania odpowietrznika trzymasz "klamkę" hamulca wciśniętą. Naciskasz kilka razy klamkę, trzymasz w pozycji wciśniętej i popuszczasz odpowietrznik i tak aż do skutku. Oczywiście zbiorniczek płynu musi być pełny.
Jedynie na ucho czy nie ma nieszczelności przy naciskaniu hamulca.
Ma, na ilość spalanego gazu. Jeżeli dasz na max, będziesz miał dużą ilość startów i długą pracę z dużą mocą. Jeżeli będziesz dopasowywał temp. wody kotłowej do temp. zewnętrznej, to kocioł będzie pracował dłużej, ale z mocą niewielką. Można to porównać do jazdy samochodem. Częste naciskanie gazu i hamulca, albo delikatne naciskanie gazu i nie używanie...
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
Tu tak samo tylko gniazdo inne, z tego co pamiętam pin 13 zwiera się do masy, a do kasowania trzeba szybko naciskać pedał hamulca. Szczegóły znajdziesz w necie.
Pawel ma racje. Zrób jeszcze taką próbę podłącz czujnik na zewnątrz poza pedałem skasuj błąd i nie naciskając hamulca, naciskaj parę razy czujnik i zobaczymy czy złapie byka jeśli nie to potwierdzi moją teorie co dostałeś na PW.
To jest psg5 i masz albo nie szczelne podciśnienia albo słabą vakum pompę i nie daje tyle podciśnienia ile trzeba, przytrzymaj na wyższych obr, czyli ok 1.5 tyś i wtedy naciskaj hamulec.
Jeżeli podnosi obroty ,to raczej przewód do serwa ,a nie same serwo. jednak raczej serwo bo zmiana obrotów jest po naciśnięciu pedału hamulca czyli wtedy gdy serwo działa . Gdyby to był uszkodzony przewód podciśnieniowy to nieszczelność jest stała i naciskanie hamulca nic nie zmienia .
Pytanie drugie czy możliwe żeby padła sama pompa hamulcowa tylko dlatego że była "pusta" przez około dobę? Jeśli padła to tylko przez te twoje odpowietrzanie. Tak ciężko zrozumieć że nie można naciskać pedału hamulca jeśli w pompie nie ma płynu?
Żarówki wszystkie są całe, światła stop pojawiają się po naciśnięciu pedału hamulca, a gasną po puszczeniu. Blokada biegów też widzi naciskanie hamulca.
Przyczyną jest rozszczelnienie hydraulicznego układu hamulcowego (pękł przewód elastyczny, przewód sztywny (rurka), bądź któryś z zacisków, lub cylinderków się popsuł...). Sprawdź wycieki płynu hamulcowego naciskając dźwignię hamulca...
W diagnostyce automatów, często Tiptronic zasadą jest, że naciskamy pedał hamulca po włączeniu zapłonu a potem robimy diagnostykę. Jeżeli ta sekwencja nie zostanie zachowana, istnieje możliwość notowania błędu związanego z przełącznikiem pedału hamulca.
A po co dwa? Jest jeden - nad pedałem hamulca. Sprawdź czy jest dobrze osadzony we wsporniku. Może nie jest wyregulowany? Regulacja: naciskasz pedał hamulca i kleszczami wyciągasz trzpień wyłącznika (tak, jakbyś go chciał wyciągnąć z wnętrza przełącznika). Trzpień się wydłuży, a po puszczeniu pedału hamulca ustawi się na prawidłową długość. Może to...
Coś minimalnie naciska pedał hamulca (np. dywanik gumowy), wystarczy malutki ruch pedału hamulca, aby system EBS zaaplikował 0.4 bar do siłowników hamulca ciągnika i 0.6 bar do hamulców przyczepy.Sprawdź czy pedał hamulca odbija cały do samej góry.
To sprawdź wymień przewody elastyczne. Niech ktoś naciska hamulec a ty patrz czy nie puchną.
Pamiętaj że czujnik ma być wciśnięty gdy nie naciskamy na pedał. Gdy wciskasz hamulec, czujnik wysuwa się. Sprawdź czy tak jest u Ciebie
Od podłączenia komputera i sprawdzenia bloków pomiarowych (opisane na forum ) , jeżeli wszystko będzie dobrze to szukanie przy podłączeniu . Często uszkodzeniu ulega manetka , szczególnie jak tempomat był dokładany i jest jakaś kiepska podróba . Dodano po 2 Tu kolego opis sprawdzenia Aktywacja tempomatu - 11463 Dezaktywacja - 16167 Sprawdzenie tempomatu...
Jedno z możliwych rozwiązań za pomocą dwóch przekażników: http://obrazki.elektroda.pl/6039977600_1... Po naciśnięciu "stop" zostanie włączony przekażnik P1 przez normalnie zwarty styk 1P2 przekażnika P2, oraz diodę. Jeżeli jest włączony zapłon, styk 1P1 przekażnika P1 załączy przekażnik P2 i przekażnik P2 zostanie podtrzymany swoim stykiem...
Zeby skasowac błędy zrób zwore E1-TC,wyjmij małą zworke,włącz zapłon i następnie naciskaj pedał hamulca ok.8 razy w ciągu 5 sekund.Czasami trzeba próbowac kilka razy.Po skasowaniu błędów kontrolka ABS będzie szybko mrugac.
Witam. Jak dziala uklad hamulcowy przypuszczam ze wiesz. Naciskasz pedal hamulca, dziala pompka plynu hamulcowego itd...blabla. Uklad wspomagania dziala na zasadzie podcisnienia (jak trafnie stwierdziles podlaczony jest do kolektora ssacego). I kiedy naciskasz hamulec uruchamiasz pompke a takze zawor ktory powoduje ze podcisnienie dziala na membrane...
czasem gdy pompa siada to jest taki objaw : gwaltowne nacisniecie -pedal twardy , powolne naciskanie -pedal sie zapada.
Nie. Wsiadasz, wciskasz hamulec, naciskasz raz guzik. Moduł automatycznie załączy zapłon i odpali samochód.
Witam, ogólnie hamulce w Scanii R są lepsze od Serii 4 to jest nowszy system EBS. Jeśli mechanicznie jest wszystko ok tzn tarcze , klocki, siłowniki, zacisk pozostaje diagnostyka pneumatyki i elektroniki. Sprawdzałeś błędy ABS/EBS? Nie świecą Ci sie żadne kontrolki Abs lub niskiego ciśnienia powietrza?
Więc jeżeli masz pobrane sterowniki stąd : https://support.thrustmaster.com/en/prod... I w systemie jest widoczna kierownica i działają wszystkie przyciski oraz gdy kręcisz kierownicą oraz naciskasz pedał gazu oraz hamulca to jest sprawna. Sprawdź w grze czy jest wszystko w porządku.
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Wszystkie są nielegalne. Sprawdź każde światło naciskając hamulec też czy wszystkie trzy świecą.
Sprawdź czy prąd dochodzi do czujnika stopu, jeśli ma dwa kable to na jednym ma być plus i przełączać się na drugi, jeśli 4 kable to mają być dwa plusy i się przełączać, zależy jaki jest tam czujnik ale możliwe że go rozwaliłeś przy montażu bo montuje się czujniki bez naciskania pedału hamulca.
Zanim cokolwiek kupisz , sam spróbuj odczytać kod błędu. Nie wiem czy wszystkie wersje tego samochodu mają taką funkcje , ale w Zafirze z 2007 roku , która jest u mnie w domu takową posiada. Procedura polega na tym że naciskasz hamulec , drugą nogą gaz do oporu , włączasz zapłon i po krótkiej chwili na zegarach w miejscu przebiegu jeśli są błędy wyświetli...
Witam, bez żadnych problemów się da i nic się później nie dzieje - robiłem już tak 2 razy. Luzujesz zaciski (odblokowanie hamulca, zał. zapłon, wciskasz pedał hamulca, naciskasz ręczny (zwalniasz), puszczasz pedał, wył. zapłon) i koło się obraca luźno. Zdejmujesz wtyczke z silnika, demontujesz silnik, wkręcasz śrubę z tyłu tłoka, wciskasz tłok do końca,...
Najprawdopodobniej usterka tkwi w zapieczonych tłoczkach hamulcowych gdy mocno nacisnąłeś tłoczek wyszedł zbyt mocno a że możesz mieć wżery to wolniej powraca tłoczek sprawdź czy nie grzeją ci się felgi po dłuższej jeździe . Dodano po 10 A i kiedy wymieniałeś klocki hamulcowe i w jakim są stanie .
kiedy aktywuje się ów „AUTO HOLD” to wtedy po zastopowaniu np na skrzyżowaniu auto nie „ciągnie” czyli nie emuluje pełzania. Auto Hold to chyba standard w samochodach z automatem, mam passata b6 z DSG i też mam auto hold, po zatrzymaniu się nie musze trzymać nogi na hamulcu, samochód sam stoi i puszcza hamulec jak dodam gazu (nie zaciąga ręcznego,...
Hamulec nie powinien mieć pierszeństwa nad gazem. ?? Jak w elektryce stop ważniejszy od startu itp.. Sprawdziłem w normalnym aucie (C-MAX Energii) jadąc z wciśniętym gazem (ok 1/2) naciskałem hamulec i auto się zatrzymywało. Dla mnie dywanik niczego nie usprawiedliwia i tłumaczenie że oba pedały były wciśnięte słabo wygląda. Dlaczego auto sie nie zatrzymało...
Miałem taki przypadek osobiście przy demontażu podstawy pedału hamulca popuściłem nakrętkę do regulacji pedał - serwo i stąd cały czas lekko naciskał na hamulec.
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
naciskać klawisz naciskać hamulec naciskać start
schemat kuchni gazowej prostownik elektronika viessman uruchomienie
interfejs diagbox interfejs multidiag
Czujnik skrętu trzeciej osi Setra S 517 2015 – lokalizacja i montaż Schemat instalacji fotowoltaicznej w formacie DWG