Tak jak pisałem, sprawdzałem wszystkie kable łącznie z kablami od masy,wyczyściłem wszystkie styki, nawet radio odłączyłem:). Gwarancji niestety już nie ma. Wymieniłem także kluczyk na zapasowy bo myślałem że może to być problem z immobilajzerem. Autoalarmu nie mam, nie mam także ABS,wspomagania kierownicy, czujnikow deszczu w wycieraczkach,elektrycznych...
Jesli chodzi o silnik to roznia sie szczegoly np. mocowanie filtra oleju. Przy okazji ogledzin silnika zauwazylem wyciek oleju (zaczyna chlapac w okolicach odmy, i cala uszczelka pod pokrywa zaworow mokra( umylem calosc i zobacze za pare dni gdzie jest zrodlo), ponadto czas na wymiane amorow przednich (rzuca panda jak robotnikiem w kamieniolomach, i...
Witam bardzo serdecznie wszystkich i proszę o ewentualne sugestie, porady itp. Problem mam taki: Panda 1,1 rok 2004 po wymianie silnika (w starym korbowód pokazał nogę) Samochód pracuje normalnie aż do momentu załączenia jakiegoś odbiornika np szyba tylna, światła naciśnięcie hamulca -serwo zaczynają się dość mocne wahnięcia obrotów, jak się kilka razy...
Witam Ze swojej strony polecam: Pandę - tania w eksploatacji. Lanos - też tani. Fabia - z silnikiem 1.4 16V Co do Fiata Stilo, jestem posiadaczem tego samochodu 1.9JTD 5D 2002r. już 5-ty rok. Przejechałem nim ok 45 tyś km. Ma on swoje zalety i wady. Zalety to: niezłe wyposażenie, dobra cena, wygodne i przestronne wnętrze, blacha ocynk, dobry silnik...
Witam, mój nowy zakup ma problemy. Otóż podczas jazdy z prędkością 40 - 70 km/h słychać tarcie (dźwięk jak tarcie szczęk o bęben) na ironie jest jednostajny - niezależnie od prędkości lecz występuje dopiero po 500m. Nie znika przy wduszeniu hamulca, zgaszeniu silnika, wrzucenia luzu, wduszenia sprzęgła. - to na pewno nie łożyska, już jedno na darmo...
Miałem taki problem z silnikiem w Passacie, wymienione wszystko , co się tylko dało związane z zapłonem i paliwem- przewody,świece, cewkę zapłonową/, w żadnej stacji nie mogli ustalić przyczyny a usterka okazała się bardzo lakoniczna- silnik dostawał " lewe powietrze" z pękniętego wężyka od pompy wspomagania- kierownicy, hamulców czy sprzęgła- nie wiem...
Panowie o co wy się kłócicie ... Przecież autor tematu zapytał czy te tarcze są do wymiany na co uzyskał jednoznaczną odpowiedź. Co do przejścia przeglądu... no cóż różnie z tym jeszcze u nas bywa i nie takie rzeczy przechodzą na przeglądach jak te hamulce... diagnostów "kamikaze" jeszcze można spotkać na stacjach diagnostycznych, gdzie liczy się ilość...
no ale próbowałeś ze śrubą i ODŁĄCZONĄ sondą lambda? jak nie to spróbuj, zobaczysz że będzie ładnie pracował jak na benzynie, jak jeździsz na benzynie to sygnał sondy można dać przez przekaźnik załączany elektrozaworem LPG i odłączający sondę tak samo dokładnie jak odłączany jest wtryskiwacz, ja tam po prostu odłączyłem całkiem sondę bo benzyny to używam...
Zrobiłem w Pandzie hamulce. Panda z roku 93, silnik fire 1,0. Mechanicznie jak Uno. Zamontowana nowa pompa, nowe cylinderki, nowe zaciski, klocki, szczęki. Wszystkie części fabrycznie nowe, oryginalne zaciski Fiat, szczęki Fiat, klocki Fiat a cylinderki Metelli. Przed remontem wszystko działało prawidłowo ale pompa puszczała płyn do serwa i jesienią...
W jakiej kolejności odpowietrza się układ hamulcowy w fiacie Panda o pjemności 1.1 bez ABSu z 2003 roku?
Chciałbym sobie sprawdzić hamulce czy równo biorą Wystarczy zahamować na prostym odcinku BEZ blokowania kół. Jeśli toru jazdy nie trzeba korygować kierownicą wtedy wszystko jest OK.
Hamulce wymienione jednak nie przypadały się te zawleczki
Pewnie da się naprawić to w ten sposób. Tylko czy warto samemu? Sprzęgło jest tak samo ważne jak i hamulce. Nie jest to fiat panda i nie jest to silnik 60 km. Buda samochodu jest duża, a mocy w zapasie nie mało. Co, jeśli przyjdzie Ci szybko ruszyć na skrzyżowaniu z kompletem osób, a miejsca w których ingerowałeś mocowania puszczą? Stoisz na skrzyżowaniu...
A do Hazeta sprzed 30 lat dokupisz wszystko na sztuki. Do Wurtha tak samo. Drogo ale dokupisz. Jasne - jedną sztukę w cenie całego zestawu Yato. Przez 30 lat zgubisz tylko jedną nasadkę? Bez jaj. Zawsze można se powiesić na ścianie albo wozek w salonie postawic za 10kpln. Tylko po co? Pobranzlowac sie przed kolegami ze mam?? Ano właśnie. Bezsensowna...
Nie chodzi o zamarzanie mieszaniny wody i alkoholu ale o to ze z mieszaniny woda alkohol benzyna wydziela sie woda - po co dodaje sie alkohol do baku - by wode zwiazac i spalic czy by moze woda zebrala sie na dnie zbiornika gdzie bedzie swietnym miejscem na rozne grzyby i bakterie ktore tworza sie na granicy filmu i gdzie ywdatnie bedzie powiekszac...
To, że hamulce są w stanie wytworzyć opóźnienie na poziomie 0,9g, nie oznacza, że każda opona jest w stanie zapewnić odpowiednią przyczepność by to umożliwić. Pewnie nie jest. Nigdzie nie pisałem, że wszystkie opony są pod tym względem jednakowe. Niemniej jednak ich wpływ na drogę hamowania jest na pewno wielokrotnie mniejszy niż wpływ siły hamowania...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
No właśnie GP się bardzo dobrze prowadzi i z aut jakie miałem najlepiej. W MITO jest w 100% ta sama płyta podłogowa, pasują silniki, osprzęt podwozia, tłumik od początku do końca z mocowaniami włącznie, hamulce, nawet osłona pod silnik jest ta sama co w GP włącznie z boczkami (jest trzy częściowa) - choć auta z zewnątrz bardzo się różnią. Najsztywniejsze...
A nie lepiej taniej kupić auto i reszta kwoty przeznaczyć na serwis i opłaty co roku? Odpada AC... Mniejsze ryzyko kradzieży. Optymalne jest do 5000zl kupować. Ja mam pułap cenowy na osobowe i rolnicze maszyny... To jest odpowiednio 3000zl i 4000zl... Tak Tico w 2008r 3300zl a C360 brak danych poza koparka Ostrówek KTO162 4000zl Matiz 500zl... I żyje...
A od kiedy moi mili przegub zewnętrzny(jak i wewnętrzny) należy do elementów zawieszenia-przecież to jest element układu napędowego i nie ma wpływu na stuki w zawieszeniu. Jeśli jest zużyty to będzie się odzywał wpierw na skręcie, a w skrajnych przypadkach przy jeździe na wprost(trekot, a nie stuk). Teraz dla fanów ocynku-po tylu latach w cieniasie...
Najlepsze moim zdaniem są osie rurowe pod resory piórowe, z piastami pod hamulce bębnowe - bębny ładnie toczy się tak, by pozostały tylko płaszczyzny mocowania felg a tzw. "werk" czyli cylinderki, szczkęki i inne się usuwa dla zmniejszenia wagi. Oś rurową łatwo można umiejętnie, z głową rozszerzyć lub zwężyć: po przecięciu, używa się węższej rury wchodzącej...
To zależy co to są kosztowne naprawy... jak kupisz np. Pandę z benzynowym silnikiem za 10 tys. zł to tam nie ma w zasadzie naprawy droższej niż 1000zł, po zakupie włożysz max 2-3 tys. zł w ciągu pierwszego roku eksploatacji i masz wymienione wszystkie elementy które mogły się zużyć (rozrząd, hamulce, zawieszenie, sprzęgło, wydech) i spokój na kolejne...
Witam, takie pytanie mnie naszło, załóżmy że mamy 20 letnie auto, ogólnie stan w porządku, ale przeważnie taki samochód jest nieczynny z uwagi na jakieś usterki w elektryce/elektronice, jedziemy na przegląd na SKP czy na serwis, wszystko wiemy o zawieszeniu, hamulcach, ogumieniu itd No ale skąd wiadomo ile życia zostało w rozruszniku, czy alternator...
Za 1 pensję to się szuka aut w okolicy miejsca zamieszkania, najlepiej OLX i filtrujemy żeby to było max 10 km od domu. Może być niełatwo lub potrwać bardzo długo. Zdecydowanie lepiej poszerzyć krąg poszukiwań. Sam zwykle szukam do 50-60km, ale ostatnie zakupione auto było na tyle atrakcyjne, że pojechałem ponad 140km na oględziny. No i opłaciło się...
Ja też zaproponowałbym Yariske. Szukać sztuki bez korozji i wydaje mi się to idealna opcja. Moja siostra miała właśnie Yariske 1.0 vvit jako pierwsze auto i było 100% bezawaryjne. Bardzo dobre autko, po wymianie kilku elementów (klocki przód, hamulce tył) zaraz po zakupie przez kilka lat nie było najmniejszych problemów. Polecam. Młody sąsiad jeździ...