Sprawdzałeś czy nie ma procedury odpowietrzania z poziomu testera? Dopasuj odpowietrzniki w miejsce przewodów wychodzących do poszczególnych kół i odpowietrz najpierw zespół pompa-abs. Na uruchomionym silniku, po odpowietrzeniu pedał można wcisnąć góra cm. Jeśli to uzyskasz, dopiero podłączaj koła, kolejno i za każdym razem odpowietrzaj kontrolując...
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Kiedyś udało mi się zagotować hamulce w maluchu. Płyn przy wymianie miał kolor coca coli. Efekty to hamulce z waty i konieczność hamowania ręcznym.
Zaciski po regeneracji, nowe tarcze, hamulce, płyn i śmiga
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować Są. i właśnie tak to działa, jak opisujesz. palą się wszystkie kontrolki na desce Sprawdzałeś, czy gasną po odpaleniu silnika? Akumulator, ciśnienie...
Nabijają te gruszki u magików od zawiasu citroena . W Fordzie Scorpio ten sam system . Pomaga świeży płyn albo wymiana całego modułu .... ostatecznie zamiana na servo podciśnieniowe bo tych modułów już mało sprawnych zostało .
są odpowietrzniki - jutro działamy. Dzięki w kontakcie. Wracam do tematu- naprawiłem pompę - wymiana uszczelki - już nie ma wycieku. Hamulec zostały odpowietrzone , ale po dziennym postoju znowu niski pedał i słabe hamulce ,płyn powoli ale ubywa ze zbiornika wyrównawczego. Spuściłem olej aby dostać sie do hamulców ( dziwne jest mała ilość oleju ok...
W taki sam jak na hamulce. Przewody puchną wewnątrz i płyn się nie cofa, hamulce zaczynają blokować koło. Wciśnij sprzęgło w sprawnym Qashqaiu i zaciśnij przewód, zobaczysz gdzie zostanie pedał po puszczeniu sprzęgła. ;)
hamulce, płyny, filtry itp..
Odpowietrzasz od dołu? Znaczy od siłownika? Bo tak się to robi. Odpowietrzając jak hamulce w osobówce... nie da rady. Specjalna pompka i pompujesz płyn od dołu.
Jak bardzo przygrzała hamulce to wypadało by wymienić płyn...
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Odpowietrzyć sprzęgło odwrotnie niż hamulce. Tzn. płyn podawać w odpowietrznik wysprzęglika i kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
Zapowietrzone hamulce.Sprawdź czy nie uchodzi płyn hamulcowy.Jakby to było servo to pedał hamulca byłby sztywny a nie miękki.Być może uszczelki w pompie hamulcowej.Sprawdź czy się nie poci.
Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna? To zależy na kogo trafisz, jak trafisz na paproka to więcej będziesz miał problemów po wymianie (typu zapowietrzone hamulce) niż nie wymieniając wcale :D
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
Podmień pompę hamulcową i daj znać. Sekcja może nie dawać rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia ale płyn dopływać będzie.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Tak jak pisze kolega "pioart" sprawdzić tylne hamulce, dobrze złożyć samoregulację, może szczęki się cofają do zera.
Przejedź się kawałek i dotknij wszystkich felg bezpośrednio po jeździe, jak któreś będzie gorące, to znaczy, że zapiekł się zacisk i gotuje się płyn hamulcowy
Ma wpadać przy odkręceniu odpowietrznika, jeżeli odpowietrzyłeś układ tak jak wyżej pisałem to spróbuj nacisnąć na hamulec a druga osoba niech zaobserwuje czy z odpowietrzników lub na złączach przewodów nie wylatuje płyn .
T4 jest tak robiony że do sprzęgła idzie górna część ze zbiorniczka płynu hamulcowego. Poniżej tego poziomu działają tylko hamulce.
Co by nie było - sprawdź czy tłoczki lekko chodzą. Jak będzie duży opór to odkręć dopowietrznik. Jak dalej duży opór to do regeneracji i zalej płynem Organika, shell albo TRW.
Hamulce hamują bo jeżdżę na codzień ale gorzej, pedał łapie przy podłodze. Dodam że wymieniane były tylko z przodu bo z tyłu są bębny. Specjalnie nie wymieniałem płynu żeby nie było spekulacji czy płyn czy hamulce odpowiadają za ewentualne problemy. Nigdy wcześniej płyn hamulcowy nie był wymieniany, samochód mam z salonu.
Cały układ opróżniony to cały układ do odpowietrzenia. Zbiorniki płynu są podzielone na dwie komory. Jeśli opróżnisz jedną do końca,to w drugiej na dole część płynu zostanie właśnie po to żebyś jej nie zapowietrzył. Wtedy jedna sekcja pompy działa i jakieś tam hamulce w przypadku utraty płynu z jednego obwodu dalej są.
Radziłbym zostawić pompe hamulcowa w spokoju i wymienić płyn( kiedy było ostatnio wymieniany?) Dodano po 37 Radziłbym zostawić pompe hamulcowa w spokoju i wymienić płyn( kiedy było ostatnio wymieniany?)
Witam. W swojej lagunie nie masz linki sprzęgła gdyż masz sprzęgło hydrauliczne. Prościej tłumacząc w pedale pompka a przy tarczy sprzęgłowej siłownik. To co ci się zepsuło to przewód hydrauliczny łączący te dwa elementy który strzelił z starości. Niewykluczone, że układ sprzęgła jest zasilany z zbiorniczka płynu hamulcowego tak jak to jest w niektórych...
Pompa musi się tyle cofnąć tyle żeby odsłonić otwory do uzupełniania płynu. Jak są zamknięte za każdym dobiera płynu. Z tego powodu hamulce są OK po upuszczeniu płynu do następnego przyciśnięcia na pedał.
Pompa vacuum i serwo są nowe, płyn hamulcowy również, magistrala wyczyszczona, odpowietrzone hamulce.
W pierwszej kolejności sprawdź czy w którymś kole nie przyciera hamulec w efekcie czego dochodzi do zagotowania płynu ( wtedy powstaje para i zjawisko zapowietrzenia). Miałem identyczny przypadek i po ostygnięciu hamulców wszystko wracało do normy. Jeśli tak jest to popraw hamulec w tym kole i wymień płyn.
Mam podobny system wężyk z zaworem zwrotnym na końcu zanurzonym w pojemniku z płynem.
Widzisz srebrną śrubkę z przewodem? Odkręć ją i podstaw pod nią jakąś miseczkę. Przy manetce odkręć imbus. Będziesz potrzebował zestaw do odpowietrzania hamulców hydraulicznych rowerowych. Taki z dużą strzykawką i uszczelnianymi końcówkami. Jedna powinna pasować do gniazda pod imbusem na manetce. Wstrzykujesz płyn powoli, aż z końcówki przewodu zacznie...
"Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce." https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
W motocyklach po około 5 latach widać już ciemnienie płynu DOT4. Po 10 latach jest już praktycznie czarny. Po 15 latach — a tyle potrafią być nie wymieniane płyny w skuterach i 125-tkach — płyn traci swoje właściwości, potrafi się skrystalizować, hamulce potrafią się zablokować podczas jazdy, traci właściwości smarne, hamulec działa 0-1 bez możliwości...
Witam mam ten sam problem nie mogę odpowietrzyć hamulce proszę o pomoc. Nie idzie płyn z cylinderków . A wymieniałem pompę ABS.
To normalne że widać w przewodzie do zbiorniczka ruch powrotny płynu , jednak płyn [sprężony] wraca do zbiorniczka po puszczeniu pedału , w innym razie blokowały by hamulce . Pozdrawiam Zbyszek
Regulator hamulca osi tylnej i jeśli masz z tyłu bębny to hamulce do przejrzenia. Płynu przypadkiem nie ubywa?
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Trzeba zacząć odpowietrzanie od przewodów na pompie hamulcowej i posuwać się w kierunku zacisku szybko ustali się na którym odcinku układ jest zatkany. Jeżeli samej pompy już nie nożna przelać to problem może być w króćcu podającym płyn ze zbiorniczka.
Po głębszej analizie, przeczytanych wielu postach i rozmowie z mechanikiem nie opłaca się wstawiać większego silnika chyba że miałbym silnik ze skrzynią za darmo to już połowa sukcesu. Będę robił ten co mam, przynajmniej będę wiedział czym jeżdżę i mam nadzieję że skończy się tylko na głowicy. Szkoda auta bo dwa tygodnie temu zrobiłem mu remont podwozia...
Hamulce odpowietrzyłem przy pomocy pompki podciśnienia zakładanej na zbiorniczek z płynem hamulcowym. Po odpowietrzeniu wszystko działa prawidłowo.
W moim seicento wyszło na przeglądzie, że mam słabe hamulce z tyłu. Zdjąłem bębny i na pierwszy rzut oka szczęki wydawały się ok. Cylinderki chodzą luźno ale po odchyleniu osłony cylinderka hamulcowego wyleciał z niej płyn hamulcowy zarówno z lewej jak i z prawej strony. Kpl hamulce z tyłu wymieniałem jakieś 5 lat temu wraz z cylinderkami. Czy jeśli...
Odkręciłem koło i płyn się wylał co to może być???
Zafira A1,8b. Podczas jazdy hamulce słabe,po chwili zapaliła się kontrolka hamulca,a pedał miękki,ubyło płynu hamulcowego.
Dokładnie to jest tak, że on hamuje tylko bez wspomagania. PO chwili i naciśnięciu 2x pedału hamulca załącza się wspomaganie. Być może zapowietrzone hamulce, zmień płyn i weź sie za odpowietrzenie powinno pomóc.
Ten temat to żart czy prowokacja,skoro nie masz płynu to jak masz miec hamulce
Jeżeli chodzi o różnice pracy silnika, to u mnie również jest zmiana prędkości obrotowej podczas wciskania pedału, ale ja się nie przejmowałbym tym zbytnio.Ładę mam już 10 lat, zrobiłem ponad 350tys km, od początku miałem tę przypadłość(oczywiście nie gaśnie mi silnik, ale wyraźnie zwalnia). Dolej płynu do zbiorniczka, sprawdź czy będziesz musiał często...
Bez przesady z tym warsztatem, proponuję odpalić samochód poruszać trochę hamulcem, odłączyć przewody żeby ciecz wypłynęła, skręcić przewody zalać czystym płynem hamulcowym, poruszać hamulcem, spuścić, skręcić na na dobre, zalać, odpowietrzyć i można jeździć. Możesz próbować jakoś odseparować ten płyn ale to układ hamulcowy i ja bym nie ryzykował.
co robić ? Osuszyć układ hamulcowy. :D Uszczelnić układ pneumatyczny Volvo i przyczepy - jeśli ma przyczepę. Przy dużych wyciekach powietrza osuszacz nie ma kiedy się zregenerować i mimo, że jest sprawny nie osusza powietrza. Gdzie dolewasz ten płyn Wabco?. Do której butli?
jak dawno wymieniałeś płyn hamulcowy ?
Witam. Grand Cherokee 2011 3,6. Zapaliła się trakcja i hamulce. Jedyny błąd to poziom płynu. Płyn wymieniony wiosną razem z serwo, klocki w lecie. Jaki może być powód? Z góry dziękuję. AI: Czy możesz podać dokładne kody błędów, które pojawiają się na desce rozdzielczej? Niski stan płynu hamulcowego. Kodu nie znam. AI: Czy podczas wymiany płynu hamulcowego...
Byc może jest tak że pompki sa za małe i mają za mała pojemność i nie mieści się w nich tyle płynu aby tłoczek hamulcowy cofnąć na tyle żeby hamulec sie nie grzał. Najlepszym rozwiązaniem było by założyć oryginalne pompki
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Nie. To chyba zależy, ile poniżej minimum było tego płynu - czy do którejś sekcji dostało się powietrze. Proponuję najpierw dolać płyn i odpowietrzyć, jeśli było go bardzo mało.
Witam. Miałem taki sam przypadek w "Felce". Mechanik wymienił oba przewody hamulcowe, gumowe. Były spuchnięte wewnątrz i nie przepuszczały płynu. Hamulce poprawiły się radykalnie.
auto sprzedane zamykam temat:D
Dobrze, miałem jednak nosa i prawidłowo obstawiałem. Przyczyną było nieszczelne Serwo od strony pedału hamulca, padła uszczelka. Serwo jest już naprawione, trzyma ciśnienie. Całość układu zmontowana i zalana płynem. Hamulce nie blokują się już samoczynnie podczas jazdy, autko hamuje tylko po naciśnięciu pedału - żyleta :) Dziękuję wszystkim, zamykam...
Audi A3 8l 1.9 TDI 90km Mam problem z tylnymi hamulcami. Nowe tarcze, klocki, piasty, tłoczki, gumki, wszystko prawidłowo złożone. Po odpowietrzeniu hamulce dosyć mocno trzymają, 2km przejechane i smród. Pedał hamulca twardy bierze od początku. Poluzowalem na ulicy odpowietrzniki, płyn strzelił i hamulce odpuściły. Zaraz znowu to samo i znów poluzowanie...
Jest jeszcze jeden sposób odpowietrzania oprócz standardowego "pompowania" (i nie chodzi mi tu o jednoosobowe...:)) tzw. bezciśnieniowe (bardzo dobre do abs i nie tylko) jedna osoba odkręca odpowietrznik, druga wciska pedał do deski, pierwsza zakręca odpowietrznik, druga puszcza pedał i tak w kółko.... A dla kolegi oprócz tego radzę (jak jeden przdmówca...
Tak jak kolega nowypn sugeruje wyciąg samoregulatory i rozruszaj je , ewentualnie wymień na nowe.
Witam Na początek to sprawdź siedziska klocków hamulcowych i bolce bo bardzo lubią rdzewieć zwłaszcza w zimowych warunkach. Kiedy ostatnio wymieniałeś ? Płyn Klocki Tarcze Czy auto ostatnio stało czy cały czas jeżdżone Pozdrawiam
Słuchaj ja miałem ten sam objaw w Citroenie. Odpowietrzałem hamulce , wymieniałem płyn hamulcowy i na kilka naciśnięć było okej a potem pedał wpadał i już! Okazło sięże padłą uszczelka wewnątrz pompki. Cena kompletu naprawczego to ok 7zł. i trochę zabawy z przekładaniem
Nadal upieram się przy zapowietrzonej pompie. Pompa musi się samoistnie odpowietrzyć poprzez zbiorniczek płynu i gwałtowne naciskanie pedału raczej temu nie pomaga. Przypuszczam, że mechanik odpowietrzał hamulce i podczas tej czynności albo zabrakło płynu w zbiorniczku, albo robił to zbyt szybko i świeży płyn ze zbiorniczka nie zdążył napływać w takiej...
Czy te uszkodzenia powstały w wyniku stłuczki co znaczy nie działa ABS (czy tylko kontrolka świeci czy nie działają hamulce) czy jest płyn hamulcowy czujnik od płynu jest sprawny.
Jak w tytule, wyskoczył czerwony STOP, ale bez jakichkolwiek komunikatów dodatkowych (kiedyś był STOP + Check Engine). Silnik 1.5 dCi, ma już trochę przebiegu ale nie sądzę, że to kwestia napędu. Płyny są ponoć, ale nie sprawdzane dokładnie wszystkie.. Możliwe, że w ten sposób w Renault są sygnalizowane hamulce (tył bębny, nie ruszane, może brak płynu...
Witam Mam problem. Robiłem hamulce w buggy i wszytko jest dobrze założone i teraz problem wylewałam do zbiorniczka płyn i pompa go ,, ciągła ,, aż do momentu aż przy wciśnięciu pedału szczęki delikatnie sie rusza ( nic nie hamując ) i wtedy pompa nie przyjmuje już płynu . Nie da sie już nic zrobić bo nie ma więcej płynu i hamulce nie hamują próba odpowietrzania...
W maszynach są inne hamulce. Smarowanie to jedno a właściwości gumy i płynów to drugie. Te do olejów mineralnych nie popracują w płynach hamulcowych dot 3 i wyżej natomiast będą pracować w da1 i np lhm. Gumki do dotów nie bedą pracowały w olejach mineralnych. W dzisiejszych czasach można napisać doktorat z gumy.
No super, tylko że nie zadałeś pytania. ;-) Prawdopodobnie nadal zapowietrzone hamulce. Ja bym zlecił wymianę płynu/odpowietrzenie na maszynie u mechanika.
Witam mam pytanie.Jaki płyn hamulcowy zalewano fabrycznie do poloneza (rover) 1995 r. hamulce Lucas.DOT -jaki nr.
Witam wszystkich mam taki problemik dzisiaj mi się to stało ze na postoju otworzyłem tylną klapę zamknąłem ją i lampki ABS i hamulca ręcznego nie gasną , ABS nie działa a hamulce są płynu hamulcowego jest dość klocki hamulcowe ok jutro będę sprawdzaęł bezpiecznik i czujki od ABS stało się to nagle proszę o pomoc bo bez ABS to na drodze czuje się jak...
1. Wymień przewody elastyczne 2. Wyczyść pompę hamulcową 3. I przy okazji wymień płyn.
Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce.
(at)lukaszb6661 (at)milejow Próbowałem wymusić pracę pompy ABS, pompa chodziła, ale płyn nadal nie szedł na lewy tylni zacisk, a dziś się pogorszyło, bo teraz nie dochodzi płyn na oba tylne zaciski. Przód się ładnie odpowietrzył. Auto trafiło do mechanika, spróbują odpowietrzyć hamulce ciśnieniowo. Jak to nie pomoże, to będą szukać, czy to pompa hamulcowa,...
Może coś z serwem.A możesz sprawdzić np ciśnienie płynu w parametrach po tym jak trzyma?
jakby tak było, to każdy sprzęt z hamulcami pneumatycznymi syczałby nimi jadąc po drodze, każdy ciągnik, tzw TIR, autobus itd. Pomyśl. A jak już naprawisz hamulce, to wlej specjalny płyn do hamulców pneumatycznych antyzamrożeniowy i pochłaniający wilgoć. Firma Wynn's taki produkuje, pewnie inne firmy też.
Jest prawdopodobnie jeszcze jedno niebezpieczeństwo jazdy z nadciśnieniem w układzie: jeśli uda nam się dosunąć klocki do tarcz, to będą o nie tarły, aż nagrzeją się tak, że zagotuje się płyn i stracimy możliwość hamowania (nie robiłem nigdy takich eksperymentów ze strzykawką i nie wiem, czy wytworzone przez nią ciśnienie wystarczy aby zaistniała opisana...
Raczej się nie zagotował bo wtedy praktycznie całkowicie traci się hamulce. Ale i tak musisz koniecznie ten płyn wymienić. Czy prawdą również jest to, że w różnych częściach układu płyn może być w różnym stanie? Niżej jest znacznie gorzej. Spójrz na ten wykres: http://obrazki.elektroda.pl/4378147200_1...
Witam. Posiadam Fiata Pandę. Wymieniałem z tyłu szczęki ponieważ Znajdują się tam hamulce bębnowe. Gdy miałem ściągnięty bęben przez przypadek nacisnąłem hamulec i Wysunął się lekko tłoczek z cylinderka i wyciekł płyn hamulcowy, niedużo. Dodatkowo ściągałem piastę i wypadł mi przód łożyska. Jednakże udało mi się je z powrotem wsunąć na miejsce. Po złożeniu...
Przewody gumowe przeloty w tylnej belce skorodowały przez co zmiejszony jest przepływ płynu - efekt słabe hamulce.
Co to znaczy "odpowietrzyć pompę hamulcową". Odkręcić przewody i czekać aż płyn samoczynnie pocieknie. Ile razy naciskać pedał hamulca ? Ani razu dopóki nie masz pewności ze w pompie jest płyn, kilka pominięć na sucho i może zostać uszkodzona. były (czy nadal są ?) systemy, gdzie sekcje obsługują hamulce w układzie: osobno "przód" i "tył" Tylko w prymitywnych...
Problem z kontrolkami -opcja "szukaj"już było,Hamulce do sprawdzenia (brud,zapowietrzenie,zużyty płyn).
Płyn hamulcowy na pewno prawidłowy? Nie zmieszałeś płynów? Sprawdził bym czy hamulce nie łapią na skręconych kołach (przewody elastyczne).
Nowa pompa, nowy płyn, hamulce odpowietrzone, pedał hamulca nadal miękki idzie ponad połowę skoku w dół, na zgaszonym silniku jest twardy mur beton jak trzeba, czy to możliwe żeby samo wspomaganie tak zmiękczało pedał hamulca? zaobserwowałem jeszcze , że podczas hamowania na piaseczku abs podbija hamulec mocno w górę, właściwie tak, że wraca do górnej...
Castrolu nie polecam, często spotykam się z opinią, że dopóki ludzie jeździli na Selenii to auto nie brało oleju, jak zmienili na inny - to zaczynał go brać... ale jak już coś tańszego to Mobil, Motul czy LiqiMoly też jak najbardziej, tylko uważaj na podróbki, 5l dobrego oleju 5W-40 musi kosztować koło 200zł. Ja tam wolę podjechać do ASO, za 500zł umyją...
Jak był by to tgx to obstawiał bym chłodnice spalin agr że jest wyciek płynu chłodzącego . Miałem taki przypadek i nie chciał zregenerować dpfa. Hamulec górski dziala poprawnie bo on też odpowiada za regenerację dpfa. Auto jeździ w tym problemem już któryś miesiąc i nie pobiera płynu więc wykluczam raczej chłodnicę EGR. Hamulce działa ale czy z pełną...
Rozumiem, że z siłownika nic się nie wysuwa, nie popycha łapy sprzęgła? Nie baw się w żadne gumki, których i tak tam najprawdopodobniej nie dostaniesz. Szukaj "clutch slave cylinder", płyn taki sam jak hamulcowy, może być DOT-3 czy DOT-4. Odpowietrzenie jak hamulce, w Punto raczej nie powinno być problemów.
Czy hamulce na wszystkich kołach pracują bez tarcia w pozycji odhamowanej ? Miałem w Golfie taki przypadek, że w jednym tylnym kole na wskutek tarcia szczęki w czasie jazdy dochodziło do gotowania płynu i automatycznie powstawał objaw zapowietrzenia. Z tym, że gdy hamulce dobrze ostygły to objaw samoistnie ustępował. Widać płyn który odparował uzupełniał...
Zwroccie uwagę jak autor tematu "odpowietrzal" na początku hamulce: "jak doleje płynu do maxa to odtworzyć odpowietrznik i pompować hamulcem" Jeżeli robil tak jak napisał to zapowietrzył układ dokumentnie, i teraz żeby go odpowietrzyć trzeba albo ciśnieniowo przetoczyć duzo plynu, albo bardzo długo odpowietrzać tradycyjnie, prawdopodobnie powietrze...
Obejrzyj tłoczki pod gumką, zajrzyj do zbiornika z płynem, czy nie jest pełny.
Witam. Mam problem z moją Pcificą a raczej z hamulcami. Pewnego razu zaczęły mi znikać hamulce- postawiłem na pompę hamulcową. Po wymianie kilka dni było OK i znów to samo, więc wymieniłem płyn hamulcowy i tu powstał problem. Od wymiany płynu nie gasną mi kontrolki od stanu płynu, trakcji i ABS. Hamulce są, ale to wszystko świeci. Przy ostrym hamowaniu...
Płyn jest w porządku. Tak myślałem, że to hamulce, więc sprawdziłem poziom płynu. Jest tyle, ile trzeba, a nawet nieco więcej. A z tymi klockami to coś jest nie tak. Już kiedyś były problemy z jakimiś sprężynami, może teraz znów się to powtórzyło. Tu już moje umiejętności się kończą. Zobaczymy, co powie fachowiec. Jutro samochód jedzie do mechanika....
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
Z tego co się orientuje to MTZ ma hamulce mechaniczne więc zbiorniczka nie znajdziesz.
Zgadza się. Odpadają prace przy olejach, filtrach, sprzęgłach, rozrządach, zaworach, EGR, tłumikach, katalizatorach itd. Zostaje zawieszenie i hamulce. Ależ oleje i smary są. Filtr też. Płyn chłodniczy też coraz częściej występuje. Jak konwersja to i sprzęgło. Pozostałych rzeczy brak, za to dochodzą tylko inne. Trochę wiecej elektroniki i elektryki.
Witam Temat udało się rozwiązać sprawa wydaje się błacha. Okazuje się że samochód ten posiada czujnik w zbiorniczku płynu hydraulicznego którym zasilane są hamulce i sprzęgło. W przypadku niskiego poziomu płynu czujnik daje sygnał do odcięcia zapłonu. Jakimś cudem nastąpił ubytek płynu, płyn uzupełniony samochód zaczął na powrót gadać. Dziękuję za zainteresowanie...
A może to kwestia odpowietrzenia sprzęgła? Były 2 lub 3 sytuacje, gdzie wpadł pedał sprzęgła do końca, wtedy wystarczyło go wyszarpać i przepompować. Jakiś dłuższy czas temu był wymieniany zbiorniczek od płynu hamulcowego, bo stary się rozleciał. Hamulce zostały odpowietrzone, ale o sprzęgle się zapomniało.
OK wiem że to sprzęgło hydrauliczne, wiem że hamulce również, ale z posta wynika że są oba systemy ze sobą powiązane?? Czy też niefortunny dobór słów? Hamulce mają swój zbiornik z płynem a sprzęgło swój?? Czy jest wspólny?? Ot taka ciekawość... Zbiorniczek jest wspólny.
W Gold często - źle odpowietrzenie przez pseudoinstalatora. Wbrew serwisantowi. Jest tam ręczny odpowietrznik. Taki sam jak w ariston, Vaillant, De ditietrich itd. Tylko to wg mnie nie jest wyznacznikiem jakości kotła. Z Twojego opisu wynika tylko, że wymiennik może ulec uszkodzeniu jeśli wcześniej nie zostanie odpowietrzony, a odpowietrzenie jest...
To nie pompa, bo jak zaślepiłem wczoraj wyjście pompy od prawego koła to hamulce były brzytwa tyle że na trzy koła.******************************* Jednak układ był po prostu zapowietrzony, wystarczyło dać 2,5atm na zbiorniczek płynu, przelać przez układ ham. 2l. dot4 i hamulce pracują jak należy.
passat hamulce płyn hamulce magnum hamulce płyn hamulcowy płyn wspomagania
renault gaśnie gazie projektor błąd medion internetowy
niszczarka kobra niszczarka kobra
Czerwona kropka na telewizorze Xiaomi - przyczyny i rozwiązania Migająca czerwona kontrolka w radiu - zakłócenia odbioru