hamulce, płyny, filtry itp..
porobione filtry, oleje, płyny, pompa paliwa, hamulce itp To już zrobione ale o paliwie nie napisał. Może rzeczywiście próbuje na trzyletniej benzynie.
witam mam problem z audi a4 model 8f 2001r 1.9 tdi. Jak odpalam auto to świeci się kontrolka freni (hamulce) sprawdzałem wszystkie płyny i hamulce i nic dlaczego może się świecić.
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Po zakupie wymienione wszystkie filtry, oleje, płyny, hamulce, elementy zawieszenia. Po jeździe autostradą silnik chodził jak mały traktorek bezposrednio po zakupie chodził dobrze?
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Powietrza niby odrobina jeszcze poszła z pompy ABS, ale i tak nie podoba mi się praca przednich zacisków, klocki się uginają jakby z gumy były. Klocki i tak już się kończą więc jutro dostanie nowe. edit: Na nowych klockach skuteczność dużo lepsza, ale przy okazji znalazła się prawdopodobnie główna przyczyna - nowe tłoczki w przednich zaciskach mają...
Wszystko sprawdziłem i żarówki te z tablicy rejestracyjnej też sprawdziłem i są ok.Diodowych żadnych nie mam w aucie.Dziwi mnie że komputer inne błędy tj: klocki hamulcowe , brak płynu w spryskiwaczach itp.. nie reaguje na usterki oświetlenia tj: przepalona żarówka lub brak żarówki. Sprawdziłem to wyciągając żarówkę pozycyjną i stopu - jest brak info...
Skoro już stosujesz różne to zamontuj aluminiowe na przód i żeliwne na tył. Powinieneś dać sobie ostrzeżenie za te wypowiedzi. wyreguluj szczeki na tym "niby samo regulatorze" I pokusiłbym się o kupno zestawu naprawczego :) Przerabiałem to, kiedy majstry odpowietrzały hamulce, wymieniali płyny a pedał nadal łapał przy podłodze i słabo hamowało.
Clio 3 - robię ok. 30kkm rocznie (dojazdy do pracy to 120km), równo rok w gazie. Jeździć, olej, filtry i żarówki wymieniać. Tankowanie benzyny z połowy do pełnego baku raz na dwa miesiące. 480km na jednym zbiorniku gazu. Tylko jest tańsze niż zaproponowany przez Ciebie pułap. Aczkolwiek jak trafisz na zadbany egzemplarz, który będzie droższy od średniej...
W motocyklach po około 5 latach widać już ciemnienie płynu DOT4. Po 10 latach jest już praktycznie czarny. Po 15 latach — a tyle potrafią być nie wymieniane płyny w skuterach i 125-tkach — płyn traci swoje właściwości, potrafi się skrystalizować, hamulce potrafią się zablokować podczas jazdy, traci właściwości smarne, hamulec działa 0-1 bez możliwości...
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Przecież nikt nie twierdzi że każdy TDI robi 1mln kilometrów, tym bardziej że wszystko jest uwarunkowane tym kto i jak dba o samochód, jak jeździ co leje etc. Sam zapewne wiesz że niektórzy turbo robia po 200k a niektórzy mają nabite 400 i nawet się nie dotykali do samochodu. Milion to jak najbardziej realna wartość dla tego silnika. Druga kwestia to...
Witam To tylko takie gadanie, że nic nie dokładają, tylko leją paliwo i jeżdżą. Ja też miałem kilka samochodów i do każdego dokładałem. Faktem jest, że awaryjność samochodów zależy od liku czynników: - wieku samochodu - przebiegu - charakteru użytkowania - servisowania - wad/słabych punktów pojazdów (każdy takie ma) Do kosztów które nie wliczam w naprawy...
Jak w tytule, wyskoczył czerwony STOP, ale bez jakichkolwiek komunikatów dodatkowych (kiedyś był STOP + Check Engine). Silnik 1.5 dCi, ma już trochę przebiegu ale nie sądzę, że to kwestia napędu. Płyny są ponoć, ale nie sprawdzane dokładnie wszystkie.. Możliwe, że w ten sposób w Renault są sygnalizowane hamulce (tył bębny, nie ruszane, może brak płynu...
Wymienione zostały piasty z łożyskami z tyłu, podczas wymiany okazało się, że jedna ze sprężyn ściągających szczęki w bębnie z tyłu jest rozerwana i szczęki były rozwarte i "hamowały". Kupiłem zestaw sprężyn zastępczych, wymiana, płyny uzupełnione, hamulce odpowietrzone przy każdym kole. Samochód jest cichy, sprawny, hamuje normalnie, równo, zero problemów,...
Witam wszystkich samochód kupiłem w tym roku po zakupie był u mechanika gdzie robił rozrząd płyny hamulce i wahacze. przegląd mam do lipca 2014 roku Na oponach letnich nic takiego nie było 4 opony były takie same. Na tyle mam opony pirelli prawie nie używane. Zaznaczę że to mój szwagier jechał bo ja prawka nie mam może troszke za szybko wszedł w zakręt....
Zaciski po regeneracji, nowe tarcze, hamulce, płyn i śmiga
Moim zdaniem skoro ma sie dotelepać do wakacji, to nie ma sensu większe przyglądanie się. Waże aby odpalał, kółka się kręciły, było na czym siedzieć i nie kapało na głowe. Resztę można przeboleć przez te kilka miesięcy. Najważniejsze sprawdzić czy nie ma poważnych dziur w podłodze, nie wyciekają płyny, działają hamulce (ręczny też), nie ma luzu w kierownicy...
Autko przeszło duży serwis - rozrząd, płyny, filtry, oleje, hamulce, świece i inne pierdoły. Następnie trafiło do gazownika. Instalację mam zrobioną na 350 KM. Sterownik: STAG 6 ISA Listwa: Valtec Reduktor: Palacar 350 HP Do tego kupiłem sobie felgę na lato :D BBS Propus C 17"
To znaczy ,że pompa hamulcowa jest dwu sekcyjna ? Ale pompować pompuje dobrze, natomiast po zwolnieniu pedału hamulca płyn z cylinderka nie powraca do zbiorniczka .
Zatkany, albo zatykający się przewód hamulcowy., najczęściej giętki(wąż). Przy hamowaniu pompa podaje płyn, a po odpuszczeniu hamulca, płyn powinien się cofnąć odrobinę z powrotem, ale się tak nie dzieje, wiec hamulec( zacisk) nie odbija.
Witam, sprawdzony ręczny, hamulec nożny, płyn hamulcowy, ładowanie, mikrostyki od przełącznika jazdy. Wszystko działa poprawnie.
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
Zależy dla kogo i po co ma być auto. Ile km miesięcznie, miasto, trasa, singiel, rodzina. Masa jest pytań. Kolejna sprawa to właściciel. Robi sam hamulce, rozrządy, płyny, oleje czy serwis? Jak serwis to kupować coś takiego by ustrzec się od takich sytuacji jak: "oj Panie, my tego nie robimy". Przede wszystkim kasiora. Musisz określić ile możesz przeznaczyć...
Kiedyś udało mi się zagotować hamulce w maluchu. Płyn przy wymianie miał kolor coca coli. Efekty to hamulce z waty i konieczność hamowania ręcznym.
Jeżeli kontrolka nie reaguje to wychodzi że jest zwarcie w obwodzie kontrolki hamulca i oczywiście jest dosyć płynu hamulcowego.P
Płynu hamulcowego!! :)
Kontrolka ta sygnalizuje zaciągnięty hamulec ręczny lub brak płynu hamulcowego. Sprawdź poziom w zbiorniczku, prawdopodobnie poziom jest w okolicach minimum, więc należało by trochę dolać.
Kto wie co tam jeszcze innego skopane takim wiekowym wozie. Trzeba sprawdzić co do wymiany a potem to naprawić. Zdejmij chociaż bębny(jak to bębnowy) i sprawdź stan hamulców. Może już reg. wysunięty do końca a szczęki w płynie?
Jak bardzo przygrzała hamulce to wypadało by wymienić płyn...
Odpowietrzanie lewym przednim zaciskiem hamulcowym, nie strzykawką. Zakłada się wężyk na odpowietrznik zacisku, drugi koniec na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca się odpowietrzniki i pompuje pedałem hamulca, płyn wylatuje z zacisku do wysprzęglika i stopniowo odpowietrza go. Metoda ze strzykawką-zakłada się wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca...
Jesli dobrze pamietam to jest to ten sam co do hamulca. Płyn to najprawdopodobniej DOT-4.
Bez przesady z tym warsztatem, proponuję odpalić samochód poruszać trochę hamulcem, odłączyć przewody żeby ciecz wypłynęła, skręcić przewody zalać czystym płynem hamulcowym, poruszać hamulcem, spuścić, skręcić na na dobre, zalać, odpowietrzyć i można jeździć. Możesz próbować jakoś odseparować ten płyn ale to układ hamulcowy i ja bym nie ryzykował.
Witam ponownie, a przynajmniej wiesz jaki olej był zalany? Płyny to pasowało by sprawdzić ale nie tylko pod kontem ich stanu ale i jakości. Bo znając życie to niewiadomo kiedy wymieniane. A olej pasowało by zalać takiej samej klasy , czyli jak był minerał to minerał jak półsyntetyk to taki. A i całe autko poprzeglądać, czyli hamulce, stan tarcz klocków...
Nie napisałeś ile chcesz wydać... a co do dużego przeglądu, to przy takim aucie nie robiłbym w ASO. Jakich kosztów się spodziewać, pytasz, zależy w jakim stanie kupisz auto, zawieszenie, hamulce, no i standart - paski , rolki, filtry, płyny. Ja zawsze liczę około 5 tyś.
[koszty eksploatacji pojazdu] = ( [cena pojazdu nowego] + [koszt spalonego paliwa] + [koszty ubezpieczeń i obowiązkowych przeglądów technicznych] + [koszty przeglądów eksploatacyjnych] + [ceny części i materiałów eksploatacyjnych - hamulce, zawieszenie, opony, oleje, płyny itd.] + [przeciętne koszty niespodziewanych napraw dla danego modelu i rocznika]...
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować Są. i właśnie tak to działa, jak opisujesz. palą się wszystkie kontrolki na desce Sprawdzałeś, czy gasną po odpaleniu silnika? Akumulator, ciśnienie...
No ale tak często jest, kupujesz nowe auto i śmigasz 8-10 lat z podstawowym serwisem jak płyny, filtry czy hamulce może coś tam w zawieszeniu jakaś pierdoła a często i nic z tego ni robisz. Przychodzi moment, że dowiadujesz się, że tu się coś poci, gumy zawieszenia już sparciałe, czasami coś zaczyna lekko niedomagać, to silnik prychnie a to się trzęsie...
Nabijają te gruszki u magików od zawiasu citroena . W Fordzie Scorpio ten sam system . Pomaga świeży płyn albo wymiana całego modułu .... ostatecznie zamiana na servo podciśnieniowe bo tych modułów już mało sprawnych zostało .
są odpowietrzniki - jutro działamy. Dzięki w kontakcie. Wracam do tematu- naprawiłem pompę - wymiana uszczelki - już nie ma wycieku. Hamulec zostały odpowietrzone , ale po dziennym postoju znowu niski pedał i słabe hamulce ,płyn powoli ale ubywa ze zbiornika wyrównawczego. Spuściłem olej aby dostać sie do hamulców ( dziwne jest mała ilość oleju ok...
Witam ! Samochód był w warsztacie 3 dni temu, gdzie wymieniali wszystkie płyny i oleje ( silnik, wspomaganie ) oraz sprawdzali hamulce, bo ostatnio jakoś nie czułem ABS-u i powiedzieli, że klocki sa OK a płyn jest bo sprawdzałem wczoraj ! Pozdrawiam i życzę Zdrowych i Spokojnych Świąt ! Robert
Czyli w zasadzie to nie ma nic wspólnego z sobotnia operacją i ewentualnym niedomiarem płynu?
Przeważnie kontrolka ręcznego ma podwójne zadanie. Sygnalizuje zaciągnięcie hamulca pomocniczego (ręcznego) i niski poziom płynu w zbiorniku pompy hamulcowej. Z tego co piszesz to na 99% masz niski poziom płynu hamulcowego.
Witam. Mam problem w swoim maluszku. Otóż mam słabe hamulce, żeby sie zatrzymać muszę wcisnąć pedał ze 3 razy. Odpowietrzany był już wielokrotnie. Po odpowietrzeniu hamulców pedał jest twardy jak kamień, ale po upływie czasu pedał traci swój opór, tak jak by jeszcze było powietrze w przewodach. Co jest przyczyną, że tak sie dzieje? wymieniłem pompę...
witam jutro wymieniam pompę wtryskową lucas w berlingo 1.9 dw8 1998r. na inną pompę lucas (ten sam model pompy)> Pytanie bo pompa zamienna kompletna czy coś trzeba bedzie przełożyć >? Immo o co chodzi >? Prosze o pomoc , zrobiłem już nową głowicę , wszystkie paski, tylną belkę , świece żarowe , oleje , płyny , paski , rolki , hamulce . To jest ostatnia...
tak dokładnie, po odkręceniu zbiorniczka i naciśnięciu na hamulec, płyn cofa się - przy szybkim naciśnięciu pryska jak z fontanny... są dwie sekcje (2 kanały ze zbiornika) i podczas naciskania hamulca pryska tylko z jednego. W drugim utrzymuje się mniej więcej stały poziom
Witam drogich forumowiczów. W moim scenicu, po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat usterka hamulców, świeci serwis, ABS, stop i ikona hamulca. Płyn jest, wycieków płynu brak. Podejrzewam brak zasilania modułu ABS. Skąd moduł dostaje zasilanie, gdzie szukać bezpiecznika? Ten o którym wiem znajduje się w samochodzie w desce po lewej stronie. Czy...
te slogany z gazet czy w sieci pt płyny, światła i opony czy hamulce to jest bajkopisarstwo. Sam bajki piszesz. Właśnie do tych "sloganów z gazet" powinieneś się zastosować. nie wiem czy po odpuszczeniu ręcznego koła kręcą się swobodnie Używania ręcznego w tym aucie lepiej unikać w zimę, bo przez niemądrą konstrukcję linek lubią one przymarzać.
Witam. Kupiłem ostatnio Passata b5 fl 2,5tdi 110Kw, z tego co wiem to on przez ponad rok stał, bo facet kupił zonie auto a ona nim nie chciała jeździć, był przepalany. Po kupnie go zostały wymienione hamulce oleje itp. płyny eksploatacyjne (po za olejem w skrzyni), dodam ze miał 2 lata temu wymieniany pasek rozrządu i napinacze. Autko jest naprawdę...
Witam serdecznie. Na wakacjach kupiłem auto klasyk- golfa 3 w stanie całkiem niezłym, wyposażeniem też niczego sobie. Wymieniłem różne części eksploatacyjne jak i hamulce z tyłu, łożyska płyny oleje itd. Pozostał mi jeden problem. Na biegu jałowym co jakiś czas (nie jestem w stanie bliżej określić co ile) silnik się trzęsie przez naprawdę krótki moment...
swieci a w zasadzie miga ikona hamulca recznego, (!) plyn pod korek, jest napisane brake fluid level okey, myśle nad pierścieniem z ząbkami do abs, często rdzewieje ale czujnik zczytuje normalnie
Przed wymiana plynu hamulcowego tez mialem miekki pedal hamulcu. A czy zmieszanie starego z nowym plynem hamulcowym jest prawidlowe i ma wplyw ze mam miekki pedal hamulca?
W taki sam jak na hamulce. Przewody puchną wewnątrz i płyn się nie cofa, hamulce zaczynają blokować koło. Wciśnij sprzęgło w sprawnym Qashqaiu i zaciśnij przewód, zobaczysz gdzie zostanie pedał po puszczeniu sprzęgła. ;)
Rzeczywiście- wybaczcie, że po takim czasie, ale to prawda, czujnik trzeba było wymienić. Jak to się dzieje, że przez 11 lat jeździłem Nissanem Micrą od nowości i nic się nie działo, tylko płyny wymieniałem i raz amortyzatory i hamulce, a z innych rzeczy nic, a nic sie nie psuło, a tutaj Xsara za takie pieniadze i ciągle coś do wymiany. Te auta coraz...
Witam, mam pytanie. Kupiłem samochód z pękniętym paskiem rozrządu w cenie złomu, silnik 1,8 turbo z gazem 150KM. Po rozkręceniu pokrywy zaworów nic nie było widać, wałki całe, szklanki całe. Kupiłem pasek, ustawiłem na znaczki wałek i wał, i silnik odpalił, chodzi na 3 cylindrach, na 3 jest ciśnienie, na wszystkich jest iskra i wtrysk paliwa. Chcę to...
Tak. Kolega zodiak318 ma racje. Gumowe przewody do wymiany, nie musza byc zapchane, po prostu przy hamowaniu pompuje sie w nie plyn hamulcowy, a gdy puszczasz pedal hamulca plyn w przewodach pozostaje i utrzymuje cisnienie.
po zakupie fiacika (który stał przez rok ) , jak go ciągłem przez 5 metrów to był hamulec , później już nie było , jak poatrzę to płynu jest minimum , ale jak naciskam pedał hamulca to płynu nie ubywa , i hamulec jest bardzo mięciutki jak sie go wciska .
Zacząłbym od podstaw czyli poziom płynu hamulcowego.
poziom płynu hamulcowego
Ja tam bym przewody elastyczne zaciskał i bym wiedział, gdzie szukać przynajmniej.:D
mysle, że Magawe ma racje, brak lub za mały luz pompa-tłok: ruszasz, wszystko ok, ale jak wciśniesz pare razy hamulec to metal i płyn zaczyna sie nagrzewać i rozszerzać, rośnie ciśnienie i "reakcja łańcuchowa" gotowa jesli nie, to już chyba tylko żle złożona pompa zostaje: po puszczeniu hamulca płyn nie wraca swobodnie do zbiorniczka wyrównawczego,...
Chodzi Ci o kontrolkę ręcznego hamulca? Sprawdź poziom płynu hamulcowego.
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
Witam ponownie. Temat odgrzewam i przepraszam za bardzo duze opoznienie. Temat nr 2- walniety silownik - sprawa zalatwiona. Natomiast pozostaje temat wody. Wyswietla sie bląd INS 3620 czyli czujnik wody kondensowanej. Mozliwe ze to z jego przyczyny? Dodatkowo po zgaszeniu samochodu slychac bulgotanie wody. Test co2 robiony 3 razy i nic.
Witam wszystkich Przymierzam się do kupna Vana w kowcie do 15 tyś zł Interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik benzynowy do którego założę nowy gaz. Kryteria moich poszukiwań: benzyna bez założonego LPG, bezwypadkowy, od osoby prywatnej Van w kwocie do 15 tys zł z rocznika powyżej 2000r Rozważałem Seata Alhambre 2.0 benzyna, VW Sharana 2.0, Forda od...
Co to znaczy "odpowietrzyć pompę hamulcową". Odkręcić przewody i czekać aż płyn samoczynnie pocieknie. Ile razy naciskać pedał hamulca ? Ani razu dopóki nie masz pewności ze w pompie jest płyn, kilka pominięć na sucho i może zostać uszkodzona. były (czy nadal są ?) systemy, gdzie sekcje obsługują hamulce w układzie: osobno "przód" i "tył" Tylko w prymitywnych...
No właśnie. I tu jest wytłumaczenie. Jeżeli nie mamy urządzenia zewnętrznego do napełniania i odpowietrzania hamulców i ukł. sprzęgła, to stosuje się odpowietrzanie sprzęgła wtłaczając płyn w wysprzeglik (co za nazwa, kiedyś był to siłownik sprzęgła) poprzez odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym, najbliższym wysprzęglika i naciska się na pedał...
Odpowietrzyć sprzęgło odwrotnie niż hamulce. Tzn. płyn podawać w odpowietrznik wysprzęglika i kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
W pierwszej kolejności sprawdź czy w którymś kole nie przyciera hamulec w efekcie czego dochodzi do zagotowania płynu ( wtedy powstaje para i zjawisko zapowietrzenia). Miałem identyczny przypadek i po ostygnięciu hamulców wszystko wracało do normy. Jeśli tak jest to popraw hamulec w tym kole i wymień płyn.
... ale jak jeździ się samochodem to przecież sami wiecie jakie zapachosmrody auto produkuje. Spalone oleje, płyny, itp. W moich starych busach są możliwości zapaszkowe z: chłodnicy, nagrzewnicy przedniej, czasem myszki. Bardzo długi czas nie mogłem namierzyć takiego mysiego upierdliwego zapachu. Tylko przez przypadek znalazłem przyczynę: firanki były...
Witam Wrociłem ostatnio od mechanika ale z autem cos sie dzieje 1 Przy szybszej jezdzie auto traci obroty tzn. silnik nie reaguje na dodawanie gazu obroty spadaja nawet po redukcji biegu, po chwili zalapoje i dalej ciagnie 2 Ta usterka pojawila sie wczoraj.Przy ruszaniu i zmianie biegu na wyzszy do 3 biegu zapala mi sie kontrolka hamulca płyn hamulcowy...
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
Pytanie drugie czy możliwe żeby padła sama pompa hamulcowa tylko dlatego że była "pusta" przez około dobę? Jeśli padła to tylko przez te twoje odpowietrzanie. Tak ciężko zrozumieć że nie można naciskać pedału hamulca jeśli w pompie nie ma płynu?
Cały układ opróżniony to cały układ do odpowietrzenia. Zbiorniki płynu są podzielone na dwie komory. Jeśli opróżnisz jedną do końca,to w drugiej na dole część płynu zostanie właśnie po to żebyś jej nie zapowietrzył. Wtedy jedna sekcja pompy działa i jakieś tam hamulce w przypadku utraty płynu z jednego obwodu dalej są.
Po głębszej analizie, przeczytanych wielu postach i rozmowie z mechanikiem nie opłaca się wstawiać większego silnika chyba że miałbym silnik ze skrzynią za darmo to już połowa sukcesu. Będę robił ten co mam, przynajmniej będę wiedział czym jeżdżę i mam nadzieję że skończy się tylko na głowicy. Szkoda auta bo dwa tygodnie temu zrobiłem mu remont podwozia...
Chalmi zdecydowanie 3 . Pamiętaj że każda zmiana kierunku przepływu wody - płynu jest hamulcem . Ponadto jeśli grawitacyjne to 3 jakoś najbardziej mi pasuje .
żeby sprawdzić pompę wystarczy przy wciskaniu pedału hamulca obserwować płyn w zbiorniku (oczywiście odkręcić nakrętkę) przy uszkodzonej pompie będzie widać pęcherzyki powietrza.
W serwisie powiedzieli mi że jest kolizyjny. Zatarł się wałek rozrządu i nie jest to ani winą rozrządu, który wymieniony był przed sprzedażą, ani mojego zaniedbania, bo po kupnie tzw. pakiet startowy włożyłem, płyny filtry plus hamulce tył z dalszymi perspektywami doprowadzenia auta niemal do ideału. Oskarżanie mnie o zaniedbanie wymiany niema tu uzasadnienia...
No ja miałem na myśli zdjęcie tego co masz przy pedale hamulca, zbiorniczka płynu hamulcowego, zacisków hamulcowych. A ty dałeś foto jak dla dziewczyny z programu Rolnik szuka żony, nawet opony plakiem objechane.
Od płynu przeważnie jest inna kontrolka często ta co od hamulca ręcznego ale płyn w zbiorniczku sprawdz. Czy jak kontrolka zapali sie to ABSy działaja czy nie ?
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Ja używam pasty montażowej (ceramiczna lub alu). Elementy hamulca mające kontakt z płynem hamulcowym wspomnianym już ATE bremszylinder. Niektórzy używają pasty miedzianej.
Jest prawdopodobnie jeszcze jedno niebezpieczeństwo jazdy z nadciśnieniem w układzie: jeśli uda nam się dosunąć klocki do tarcz, to będą o nie tarły, aż nagrzeją się tak, że zagotuje się płyn i stracimy możliwość hamowania (nie robiłem nigdy takich eksperymentów ze strzykawką i nie wiem, czy wytworzone przez nią ciśnienie wystarczy aby zaistniała opisana...
Po jeździe dotknij rękę wszystkich kół, czy któreś się nie grzeje, być może zapiekł się zacisk hamulca i gotuje się płyn
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Wystarczyło odpowietrzyć.
Ja wiem czy to aż tyle kosztuje jeśli wyrwie się dobre auto. Sąsiad kupił jakieś 5lat temu W211 z 2003 roku ale kombi i diesel. Auto uzytkuje prywanie (też ma 60lat). Nic przy tym nie robi. Kupił go z przebiegiem około 280000km i przyprowadził ze Szwajcarii. Na starcie zrobił serwis skrzyni (olej), wszystkie płyny (łącznie z hamulcami). W czasie kilku...
Witam mam problem z Audi a3 8p 1.9 TDI 105 km otóż zapaliły mi się kontrolki ABS ESP kontrolka hamulca ręcznego kontrolka akumulatora (ładowanie jest) oraz kontrolka płynu chłodzącego po podpięciu komputera nie pokazało żadnych błędów :( co to może być?
A jeszcze takie pytanie czy po tym remoncie co robiłeś dolewałeś jakiegoś innego płynu do układu. Jeśli tak to masz odpowiedz na swoje pytanie. Dolanie płynu o innej specyfikacji lub innego producenta niż ten co miałeś w aucie, po rozgrzaniu płynu spowodować może zwyczajne zważenie się płynu, a wtedy w najlepszym wypadku hamulce będą ci się blokowały,...
Zafira A1,8b. Podczas jazdy hamulce słabe,po chwili zapaliła się kontrolka hamulca,a pedał miękki,ubyło płynu hamulcowego.
Sprawdź przełącznik pod dźwignią hamulca oraz czujnik płynu hamulcowego
Przyczyną jest rozszczelnienie hydraulicznego układu hamulcowego (pękł przewód elastyczny, przewód sztywny (rurka), bądź któryś z zacisków, lub cylinderków się popsuł...). Sprawdź wycieki płynu hamulcowego naciskając dźwignię hamulca...
Problem jak w temacie. Ciągle świeci kontrolka hamulca. Poziom płynu ok. Odłączyłem wszystkie czujniki zużycia klocków, następnie odłączyłem kabel idący od nich do komory silnika, odłączyłem czujnik przy dźwigni ręcznego, odłączyłem zbiornik płynu hamulcowego i resztę wtyczek w około. I dalej świeci kontrolka hamulca. Co może być przyczyną? Czy mogę...
W sensie zamienić przewody od ABS? Myślałem nad tym, ale zawsze miałem stracha, żeby nie dupnąć gwintów, ale trzeba będzie :) Bo jakieś odpowietrzanie ABS to raczej nie istnieje? Ewentualnie... spryskam wodą z płynem, pompuję hamulcem i zobaczę, czy coś się dzieje.
Kolego jeżeli chodzi o czujnik płynu to najpierw połącz te dwa przewody od niego i zobacz czy kontrolka zgaśnie ( oczywiście jeżeli jest NC). Jeżeli jest NO to wypnij jeden przewodów i sprawdź stan tej kontrolki. Podobnie z hamulcem.
Regulator hamulca osi tylnej i jeśli masz z tyłu bębny to hamulce do przejrzenia. Płynu przypadkiem nie ubywa?
Wskaż mi logikę w Twoim doradzaniu bo ja jej, niestety, nie widzę. Pisałam już o tym. Logika mówi: 1. przy 7,8 letnich samochodach nic nie robiono! Nic a nic. Często nawet rozrządu nie dotykano, sprzęgło w oryginale, zawieszenie praktycznie też. W autach 5,6 letnich znajdziesz nawet oryginalne tarcze i masę innych. Auta 7,8 letnie sprzedaje się ze...
Syn zakupił Mazdę 323C/1995 i JA się w tym autku zakochałem.Osobiście(nie jestem zawodowcem) zrobiłem kompletne hamulce ,roboty było sporo ale koszt porównywalny z remontem hamulców poldka,dostał nowe opony,rozrząd,płyny..Całkowity koszt z rejestracją wyniósł ok. 9tys a ja teraz,po zapoznaniu się z ,,Madziami" mam 626/2l disela z 2000r...Ale poszaleć...
Nie nacikać pedału hamulca jeśli w pompie jest powietrze, a płyn niechętnie spływa do pustej pompy więc najlepiej jest poluzować przy niej przewody aż zacznie tam wypływać.
seicento płyny płyny czyszczenia płyny hamulcowe
telewizor philips gniazdo antenowe konicaminolta skanowanie zawieszenie corsa
toshiba 37av501p honda android
Reset pochłaniacza atramentu w Canon MG4250 Wymiana pasków klinowych w magnetowidzie Sharp C6V3