Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Dzięki za pomoc. Udało mi się dzięki Wam zdjąć tą wtyczkę. faktycznie nie zauważyłem tej zapadki po niewidocznej stronie wtyczki, a już byłociepło bo wkurzony chciałem to zrobić na siłe. Co do wymiany czujnika temperatury to za chwilę. Jest wysoko to pewnie dużo płynu nie pocieknie , gorzej, ze nie wiem jaki to płyn ale chyba wszystkie płyny na bazie...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
A może były tam zmieszane różne płyny zielony i różowy. Spuść płyn zalej nowym i po kłopocie.
kolego a płyn chłodniczy nie ubywa?to co opisujesz to objaw uszczelki pod głowica.jak auto postoi dłuzej lub noc to pali na trzy poniewaz na cylinder dostanie się znikoma ilosc płyny i tak się dzieje.komp widzi błąd bo nie spala sie paliwo w tym cylindrze i pokazuje błąd cewki>
najprostrzym sposobem jest odpiąć kostke z poziomu płyny i pojeżdzić tak jeden dzień.
Masz pomarańczowy kluczyk w zestawie wskaźników z napisem code? Pewno w serwisie założyli dodatkowe zabezpieczenie - immobiliser i to wbili w książeczkę serwisową Gdy odkupiłam samochód dostałam tylko 2 klucze, do stacyjki i baku... Poza tym na desce rozdzielczej nie zapala się "kluczyk" .Czy przed odpalaniem dotykałaś jakiegoś urządzenia, przycisku...
1.W samochodzie mojego znajomego już drugi raz padły wycieraczki. To znaczy, silnik jest dobry, ale podejrzewam ze cos jest nie tak z tym elektronicznym układem. Jest takie urządzono o nazwie „NASIS” i symbolu JJM1-12V AJJM131, i na górze po prawej ma jeszcze 10405. Podejrzewam ze jest to przekaźnik czasowy i jest uszkodzony, ale nie jestem...
Znalazłem ofertę która jest dosłownie od wczoraj. Astry jeszcze nie kupiłem bo czekam na wypłatę za zeszły miesiąc, ale do rzeczy. Niedaleko mnie tylko z innej strony ktoś sprowadził VW passata z niemiec. Cena 2,800 zł, rok: 2000, 1,8 benzyna, kombi, przebieg: 210 400 km, nie mogę znaleźć żadnych opinii o tym sprzedawcy, pewnie nie jest to auto handel...
dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć...
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Nic mu nie grozi raz na tydzień 10Km to wystarczy. Ale nie tankowałbym do pełna, lepiej zawsze mieć świeże paliwo w baku niż takie pół roczne albo i starsze. Powinnaś też powiedzmy raz na dwa lata wymienić olej w silniku i sprawdzać inne płyny np. chłodzący. . . Jeszcze jedno, dobrze byłoby gdybyś po zapaleniu silnik dała mu pochodzić parę chwil, żeby...
Wybieraj coś z niedużym silnikiem, bo kupić auto to jedno a utrzymać to drugie...niestety Duży silnik jest super ale na stacji i ubezpieczeniu jako młody kierowca będziesz miał dziurę w kieszeni niczym budżet państwa... Nie powiem Ci bierz SC, Polo, Swifta czy Tico, bo tak się nie da :) Kupuj auto z niedużym silnikiem i proste w konstrukcji tyle można...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... pewnie o to chodzi.
Auta z silnikem 2.8 a już szczególnie BMW nie powstają po to by być tanie w utrzymaniu. Powstają dla tych którzy wspomniane kokosy zarabiają (i to na zachodzie, zachodnie kokosy) i koszty utrzymania mają gdzieś. Do dobre auta ale dla zasobnych. Bez przesady, zarobki mam w okolicach średniej krajowej, a utrzymuję Seicento i BMW E46 z dwulitrową benzyną....
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Jest ok :) Pisz priv.
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Podłącz wsókę pod + akumulatora i zobacz jaki prąd płynie.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Jest to możliwe jedynie przy pomocy zestawu podciśnieniowego Podciśnieniem też nie zawsze odpowietrzysz, najlepszy jest sprzęt wytwarzający nadciśnienie w zbiorniczku i podający jednocześnie do niego płyn
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
witam ci "fachowcy" mogli by jeszcze wymienic powietrze w oponach na zimowe!!!!!!!!! pozdrawiam
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Przy pracującym silniku na ok 3000obr i włączonym ogrzewaniu odkręć odpowietrznik ten w podszybiu powinien lecieć z niego mocno płyn.
Przed odkręcaniem śrub i nakrętek wjedź na kanał i gwinty potraktuj naftą lub w spraju WD40 raz i drugi raz i odczekaj aż płyny zaczną penetrować połączenia śrubowe.
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Była planowana Dodano po 1 I były ślady uszkodzenia na uszczelce
Jakie przyłącza? Przyłącza gazu nie mają nic do tego, jedynie przyłącza przewodów z płynem chłodniczym ogrzewających parownik.
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
Może jakiś spec od samochodów wypowie się co to za płyn. Też jestem tym zainteresowany.
Spalanie nie, ale znikanie oleju i płynu tak :)
Witam. Kopci na biało ,uszczelka pod głowicą do wymiany woda dostaje się na cylindry .Masz ubytek płynu chłodniczego ?
witam musisz dobrze odpowietrzyc uklad musi ci leciec cieple powietrze do kabiny i nie lej do pelna plynu w zbiorniczek zycze powodzenia
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Właśnie nie parują, nie ma gazu. Powód wymiany UPG to , że samochód był trochę słabszy, ubywał płyn który był mętny.
Nie taki czujnik.
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Jeżeli masz 20 MOhm , to policz sobie jaki mikroprąd płynie przez taką rezystancje. Masz takie wskazania bo przenosi się poprzez sterownik ; masa jego i sygnał czujnika , to nic nadzwyczajnego.
wymienię całe cylinderki bi nie są drogie...
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
Cały korektor no i po sparwie taj jak w Seicento 899
Przypadkiem tytułem postu nie odpowiedziałeś sobie w czym jest problem. Znalazłeś inne wycieki płynu? Jak wyglądała uszczelka?
Chłodnica była czyszczona płynem "KleenFlo - rad flush" Made in Canada. Po czyszczeniu wypłynął z niej straszny żur. Potem napełniłem z powrotem starym płynem.
a tutaj są zdjęcia wycieku płynu chłodzacego i oleju
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
płyny hamulcowe hamulce płyny płyny hamulcowego
oporność głośnik megane poduszka skrzynia elektryczny paralizator schemat
problemy diagbox bateria milwaukee
Rezystancja anody lampy KT88: wartości i zastosowanie Wyciek oleju z odmy w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM