W miom Clio mam problem z tylnymi hamulcami. Polega na tym, że co jakieś 1000 km muszę podregulować samoregulator luzu ponieważ hamulce tylne są bardzo słabe i na dodatek przy hamowaniu samoregulator trze o bęben. Podobne objawy miałem też w Renault 19 gdzie są takie same hamulce. Wtedy wymieniłem nawet bębny i szczęki ale nie na wiele sie to zdało...
Po dokręceniu bębna, wskazane jest opukanie go młotkiem z różnych kierunków. Pozwala to na lepsze ułożenie się szczęk. Jak tam ręczny, odpuszcza? Nie widać, czy samoregulator, czy manualny?
lub zapieczony rozpierak hamulca ręcznego ; przyrdzewiały samoregulator
na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
Seat Mii hamulec ręczny (bębnowy) Samodzielnie nigdy jeszcze nie zabierałem się za hamulce bębnowe , w tarczowych umiem zmienić klocki :) Więc jak rok temu zajrzałem do bębnów i zobaczyłem że cieknie jeden cylinderek to wymianę cylinderka , linek i okładzin powierzyłem mechanikom. Z końcem listopada mam badanie techniczne w planach jest wymiana klocków...
pewnie będzie czeba podciągnąć samoregulatory z tyłu a jak reczny się podciągnie to robi się twardszy pedał jak tak to to co pisze
Może samoregulator nie podstawia się po wciśnięciu pedału.Jak zakręcisz bębnem słychać ocieranie szczęk o bęben?
W prawym kole po prostu starło samoregulator. Wymieniłem go. Hamulce eleganckie.
Zacznij od samoregulatorów.
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam być ciśnienie a nie wypływ płynu. Brak ciśnienia na wszystkich kołach wskazuje na pompę. Dodano po 8 Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam...
Sprawdź samoregulatory w bębnach. Jeżeli są zatarte to nie pracują i nie wybierają luzów pomiędzy szczękami a bębnem. Jeżeli są nie sprawne to efekt jest właśnie taki jakby hamulce były zapowietrzone. Chyba, że jak ktoś składał to po wymianie cylinderka coś źle założył.
Rzeczwiście samoregulator. Dziękuje za pomoc.
AntyOwik bębny założyłem nowe. ociz dokładnie tak - pomiędzy szczęką, a bębnem jest za duży luz, powoduje to, że pedał bierze od połowy. Po zdjęciu bębnów i ustawieniu klinka niżej, tak, aby bębny wchodziły na styk pedał i hamulce są super, ręczny także, ale martwi mnie to, że klinki same nie poszły dostatecznie dużo w dół, tylko musiałem im pomóc.
Pomiar średnicy bębna i do sprawdzenia samoregulatory.
a cofnołeś samoregulator??
Nie jestem mechanikiem, ale jeździłem i naprawiałem AG 1.6 16V i AH 1.8 16V. W G są słabe hamulce i 1.6 jest mułowaty. Był problem z masą silnika może komputera silnika. Olej brał od zakupu 115kkm 0,3l na 1000km 1.8 czyli Z18XE 125KM jest sporo fajniejszy, olej zaczął brać od 220kkm (0,2l) ale zależało to od stylu jazdy i obrotów - aby chciał jechać...
A ten samoregulator to masz na myśli rozpieracz od recznego? Tak chodzi o rozpierak ręcznego. Samoregulator to nie jest rozpierak hamulca ręcznego, samoregulator to ta sprężyna na szczękach. Nie mylcie nazw i pojęć praz przeznaczenia poszczególnych elementów układu hamulcowego... https://obrazki.elektroda.pl/9879266700_... Rozpiera...
Wstępna regulacja jest niezbędna ponieważ gdy luz będzie zbyt duży to samoregulatory wogle nie zadziałają.
Wpada za każdym razem czy po podpompowaniu robi się twardy? Przyjrzyj się samoregulatorom z tyłu.
Żeby oczyścić bębny z powierzchniowej korozji. A ja kiedyś miałem problem z lewym kołem (hamowało połowę tego co potrzeba) zmieniałem bęben, szczęki linkę i nic, pomogła dopiero zmiana samochodu :D , kupiłem drugie inne auto i problem się powtórzył ale w drugim kole :D, no cóż taki traf i raczej już nie kupię auta co ma bębny z tyłu, niema jak tarcze...
Usterka dotyczy AUTOSAN A09LE 2015r. EBS Wabco. - podczas hamowania ściąga na prawo Jak w temacie. problem dotyczy autobusu komunikacji miejskiej. 1. Samoregulatory w przednich zaciskach zostały już wymienione. 2. Siłowniki hamulcowe na przedniej osi wymienione na nowe Na rolkach wyraźnie widać jak na początku zaczyna mocniej hamować prawa strona, al...
Możliwe, że siłowniki mają za duży skok i trzeba regulować hamulce? Człowieku! To nie Jelcz lub Star, tu są samoregulatory i nic się nie reguluje. Może być pęknięta membrana w siłowniku lub skorodowana obudowa, i nią ucieka powietrze.
Ogólnie wynik jest przeciętny, moim zdaniem niekoniecznie wymaga naprawy. Hamulce z tyłu są słabe, gdyż auto posiada korektor siły hamowania. Siła hamowania jest automatycznie regulowana w funkcji obciążenia tylnej osi. Proszę powtórzyć pomiary dociążając tylną oś. Różnica pomiędzy kołem prawym, a lewym może wynikać z różnego zużycia/ zatłuszczenia...
Witam. Wymieniłem szczęki hamulcowe, cały zestaw łącznie z samoregulatorem (był mocno przerdzewiały). Niby wszystko poszło dobrze do momentu ustawienia samoregulatora. Chodzi z grubsza o to, że po każdym naciśnięciu hamulca płytka która powinna cały czas haczyć o ząbki samoregulatora ciągle spada no i po samoregulacji. Gdy już przestaje spadać to szczęki...
zmieniłem szczęki i ustawiłem hamulce tak ze hamowały na początku dobrze. ale teraz juz słąbiej hamują. od czego to zależy? na jakej zasadzie dziala ten samoregulator?
Witam!Sprawdż czy linka jest ruchoma.Jeśli nie to masz linkę do wymiany.Sprawdż czy dżwignia przy szczęce do której zaczepiasz linkę jest ruchoma.Często wskutek nieużywania przyrdzewieje.Wtedy jak nie rusza się lekko zastosuj WD40.Reszta to już regulacja napięcia linki.Pozdrawiam. Rusz się bo jak miałem zdjety bęben to aż ta blacha idzie do piasty...
Nie wiemy, Ty masz auto, Ty masz dźwięk ;) Tyle, że nie powinieneś używać auta, bo jeśli zerwana jest okładzina, uszkodzony samoregulator lub ugnita tarcza kotwiczna, możesz się zdziwić naciskając hamulce.
Witam powiem tak taki sam pseudo tuning tyle że w lanosie - podobny układ hamulcowy ten sam problem - rozwiązany po przejechaniu ok 200km - powodem były chińskie sprężynki w tylnych zaciskach i odkształcający się samoregulator - wymienione na stare i auto ma hamulce jak brzytwa. Pozdrawiam. Znajdzie się kilku co znowu psy powiesi na mojej poradzie.
Zapowietrzenie = dostanie się powietrza do układu. Raczej niemożliwe bez widocznych wycieków płynu. Stąd pytania - jakiej jakości płyn?, Układ szczelny? Krzywa tarcza czy uszkodzony samoregulator bębna dadzą podobny efekt.
Witam, dziś wymieniłem szczęki oraz bębny hamulcowe w Fiacie 126p. Po złożeniu wszystkiego i zakręceniu kołem okazało się, że hamulce ciągle trzymają a kołem prawie nie da się obrócić. Samoregulatory przy wymianie ustawiłem jak najbliżej okładzin szczęk, co może być przyczyną?
Z uwagi na konieczność zmierzenia się z problemem słynnego wycieku płynu hamulcowego z tylnego zacisku hamulca tarczowego oraz na bezskuteczne kilkudniowe przeszukiwania forów nt. regeneracji samoregulatora, postanowiłem zamieścić kilka fotek z tej czynności. Pomijam kwestię demontażu zacisków oraz ich regeneracji (jako takich), jak również samego samoregulatora,...
znalazłem trochę czasu wiec pisze pompę sprawdzałem i jest bardzo ok serwo ok przewody tez w bardzo dobrym stanie. co może dalej być. A jakie masz hamulce z tyłu ? Jeżeli bębnowe to jest możliwość że nie działają Ci samoregulatory i odległość szczęk od bębna jest tak duża że w pompie zaczyna brakować płynu (poniżej stanu minimum) aby dbić je do bębna...
Witam. Ostatnio postanowilem wymienic linke do recznego w polonezie bo stara troche zardzewiala i nie bardzo chciala odpuszczac. Nowiec wymienilem i potem reczny przestal dzialac wogole. Objawia sie to tym ze dzwignia stawia opor troche za polowa ale chamulec nie dziala. Podejrzewam rze jest to sprawa wyregulowania samoregulatorow ale chyba nie jest...
Ściąg tarcze i zobacz jak chodzi ręczny,bo problem może być w samoregulatorach. Jakich samoregulatorach? To trzeba ręcznie regulować. Swoją drogą to lubię te hamulce bo wielu mechaniorów nie wiadomo czemu ma z nimi problemy. :D
Zardzewiała, zablokowana linka ręcznego, wszystko zardzewiałe i zlane płynem hamulcowym, do wymiany masz tak naprawdę kompletne hamulce tył: linki, szczęki cylinderki, bębny (nie widać, ale mogę się domyślać stanu), samoregulatory...
Zacznijmy od tego, że żadnych hamulców w zacisku nie regulujesz. Czy możliwe że teraz jak dokręciłem śrubę regulatora na klucz 10, i odpuszczeniu jednego obrotu będzie teraz hamowało ? Jedynym zadaniem tej śruby jest cofnięcie grzybków w celu wyjęcia/wymiany klocków hamulcowych. Nie służy do jakiejkolwiek regulacji. Od tego jest samoregulator. Tacy...
Cofnij/skręć samoregulator.
Czy ustawiłeś samoregulatory w bębnach na tylnej osi bo jeżeli nie to będziesz miał skuteczny hamulec ale niski pedał albo co gorsze będzie ale dopiero za drugim razem. Pewnie wiesz ale procedura jest taka że najpierw kasuje się luz między cylinderkiem a bębnem przy pomocy samoregulatora a dopiero na końcu podciąga tesztę linką.
Witam, jestem zadowolonym posiadaczem poldka, od pewnego czasu nie moge zrobić przeglądu z powodu takiego iż nigdzie nie mogę znaleźć samoregulatorów do szczęk hamulcowych, odkąd go kupiłem to brakowało w samoregulatorach tych specjalnych nakrętek (z ząbkami) i blaszek, samoregulatory ustawiłem przy użyciu zwykłych nakrętek noi całość działa tylko na...
Wyjąłem wszystkie szczęki i tam gdzie są regulatory to widać jak są przesunięte i tam gdzie ma być ich chyba miejsce jest zrobione kółko w z kresek :D to tam mam porobić znaki punktakiem? wgl jak to zdemontować? bo boję sie sam to robić, żeby tego nie uszkodzić. Proszę o podanie instrukcji co mam zrobić. Po pierwsze - trzeba sobie jasno powiedzieć,...
Zmierzyć bębny i będziesz wiedział czy wymieniać. Jak wymiar trzymają to zostaw. Do tego zestawu co wyżej to bym jeszcze samoregulatory dodał, bo zdarza się dość często, że to one mogą być przyczyną blokowania.
A mnie ciekawi czy te samoregulatory sa tylko od recznego czy tez od hamowania pedalem sam nie rozbieralem dlatego nie wiem moze ktos wie prosil bym o odpowiedz. A co do rozdzielacza to znajomy mowil mi ze jest to takie kwadratowe pudelko za pompa przez ktore przechadza wszystkie przewody hamulcowe u mnie jest takie cos tylko niestety jest tak gleboko...
Eee tam, zmęczone sprężyny nie powodujà aż takiej różnicy w zużyciu, chyba że nie ma wcale. Powodem są samoregulatory w tym dziwacznym rozpieraku. Hamulce giną pewnie też z jego powodu, jedna strona nie podkręca i klin odbija się o przeciwną stronę cylinderka nie powodując docisnięcia szczęk do bębna. Nie napisałeś jaki to dokładnie typ hamulców...
masz kilka rzeczy popsutych napewno niezapowietrzają się tylko samoregulatory na szczekach hamulcowych ci się wracają mogłeś pomylić sprzęzyny zakładając mocniejszą na góre a słabszą na dół tak jest żle
Niestety to właśnie przez bicie tarcz powstaje niepożądany luz. Bicie tarcz to dyskwalifikacja układu hamulcowego. One muszą być proste. Bicie tarcz powoduje zbędne i nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. Hamowanie jest najskuteczniejsze, im większą powierzchnią przylega klocek do tarczy. Niezależnie od systemu hamulcowego (pneumatyczny czy hydrauliczny),...
W tym aucie samoregulatorem jest klin wciągany małą sprężynką pomiędzy rozpieracz i szczękę współbieżną, jak go ktoś odwrotnie zamontował, to opiera się "cyckiem" o szczękę i nie działa Ps. Ostatnio miałem jazdy z linkami Kager-a z Foty, w focusie i peugeocie 306, wszystko niby ok, tyle,że krótsze od oryginalnych o jakieś 2cm http://obrazki.elektroda.net/66_12539150...
stwierdził ze pedał hamulca wchodzi zbyt głęboko.hamować, hamuje. tyl już po wstępn jak dla mnie ok. nie jest to możne żyleta ale awaryjnie zatrzymuje się jak powinien ...tyl już po wstępnym czyszczeniu i regulacji ale dalej cos nie tak bo na zimnym bębnie blokuje prawe kolo ale jak już się rozgrzeje to wszystko ok.... ...Teraz mam tylko zapowietrzone...
tak, zdejmowałem bębny, skasowałem luz bo wiadomo te samoregulatory to już nie bardzo chcą działać, ale ręcznie je podkręciłem tak, że bębny na styk wchodzą (po zeszlifowaniu rantu na równo z powierzchnią roboczą), ręczny teraz bierze na jakimś 3 ząbku już na max, nic to nie dało na zwykłe hamulce Dodano po 10 no więc jeszcze tak - za radą kol. piachu1994...
Przy takim efekcie możliwe trzy uszkodzenia, bębny - zużycie jak pisze robokop, samoregulatory nie działają prawidłowo lub bicie tarcz jak pisał motronic. Układ potrzebuje zdecydowanie więcej płynu po stronie ciśnieniowej, stąd musisz ten płyn pierwszym naciśnięciem napompować, dopiero kolejne naciśnięcie wytwarza pożądane ciśnienie w układzie i hamulce...
To opisuje dalej: Tak jak wiadomo nie mialem hamulcy. Wymienilem wiec szczeki na tylach (z przodu mialem wymienione) odpowietrzylem uklad i hamulce mialem przez jakies 10 min. Potem pedal poszedl w dol i lapie za 2-3 nicisnieciem. Przegladalem forum i przyczyna moga byc samoregulatory. Co o tym sadzicie?? Prosze o szybka odpowiedz bo jutro chcialbym...
Jaki jest pedal hamulca? Twardy, miekki? wpada zbyt gleboko? Odpowietrzales/ zmieniales plyn? Pewnie tam jest uklad Lukasa. Prawie na pewno do przegladu samoregulator rozstawu szczek. To o czym pisze korrus666. Dodano po 3 Jak oceniasz stan bebnow? Sprawdzales srednice i porownywales z wartoscia nominalna? Kolego, takiej pisowni nie tolerujemy. Upominam,...
Między szczęką a rozpórką szczęk jest klin- samoregulator połączony z pionową sprężynką. Spróbuj nawisnąć hamulec, żeby regulator dostał luzu i przez otwór po wykręconej śrubie od koła delikatnie go unieść do góry, np. jakimś cienkim sztywnym drutem.
Witam, mam Renault Kangoo z 98 roku z abs, ale abs nigdy nie działał i dobrze hamował. Problem - hamulec łapie dopiero przy podłodze. Z tyłu cały układ hamulcowy jest nowy (bębny, szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki oraz pompa hamulcowa) przed wymianą łapał wyżej hamulec nożny. Samochód odpowietrzony tak, że już nie było pęcherzyków powietrza....
w tym typie są "samoregulatory". więc co wy chcecie tam podkręcać i dopasowywać. jak jest dobrze złożone, to przed regulacją ręcznego /domyślam się że przed wymianą szczęk został całkowicie poluzowany/ kilkakrotnie, a nawet kilkadziesiąt razy trzeba nacisnąć pedał hamulca. wtedy samoregulator sam się ustawia /jak sugeruje nazwa/. co do rantów? co tam...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
pedał hamulca nie wpada w podłogę , hamulce są w miarę skuteczne , ale pedał jest dość niski i miękki ,zaczyna hamować po wciśnięciu około 3/4 jest to dość nieciekawe. Mam pytanie czy jest to normalne i czy pedał nie powinien być wysoko. Dziękuję za podpowiedz , jeżeli jest miękki to zostaje mi się z tym pogodzić i nie szukać "mrowek":D Dodano po 9...
Przy tym typie hamulców VW nie trzeba pomagać samoregulatorom. Sprężyna po trzecim naciśnięciu na pedał na pewno zrobi swoje i szczęki ustawią się odpowiednio bez Twojej pomocy. Na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw, czy założyłeś odpowiednie cylinderki - średnica. Potem pojechał na Stację i wjechał na rolki. Sprawdzanie hamulców z tyłu po podniesieniu...
Witam mam taki problem z hamulcami z tyłu,w poniedziałek byłem robić hamulce z tyłu bo tył w ogóle nie hamował objawiało się to nurkowaniem przodu podczas hamowania , z tyłu zostały wymienione cylinderki i szczęki po obu stronach ,teraz tył hamuję ale tylko wtedy gdy mocno się wdusi pedał hamulca na drodze można by to porównać do hamowania awaryjnego....
Odpalę volvo nabiję powietrza pełny stan i zaciągnę ręczny hamulec to prawe koło zablokowane a lewe się kręci i z nożnym hamulcem podobnie co to może być za przyczyna Jeśli siłownik jest ok. to najprawdopodobniej samoregulator w zacisku uszkodzony.
Ech, łza się w oku kręci jak sobie wspomnę tamte czasy, ale do tematu .. Hamulce w Maluchu to dramat, ty jeszcze piszesz, że łapią ci przy podłodze. Jak sie dba, tak sie ma. Ja na hamulce w maluchach nie narzekałem. Trochę czasu mi zajęło rozszyfrowanie hamulca ręcznego, aby był jak brzytwa. Przyczyną tego, że któreś koło szybciej łapie niż pozostałe,...
Witam. Wyciągłem samoregulator z hamulca bębnowego i przeczyściłem, półksiężyc wygląda dobrze ząbki są prawie nie naruszone ale wogóle te kółko się nie chce kręcić. Proszę o pomoc czy te kółko ma się kręcić, inaczej chyba nie będzie regulował.
Płynu hamulcowego ubywa? Naciśnij pedał hamulca, a później uruchom silnik- pedał powinien opaść o 2÷3 cm. Jeśli masz z tyłu bębny- mógł paść samoregulator, czy daje się zahamować tylne koła ręcznym hamulcem (gdy wpadł pedał)? I czy dźwignia ręcznego jest po zaciągnięciu w tej samej pozycji.
Tzw "mimośrody". Ja miałem dokładnie taki sam problem w troszkę starszym "maluszku", u mnie był luz na na tych mechanizmach, rozebrałem wyciąłem "podkładkę z papieru ściernego" podłożyłem ję między szczękę a ten mechanizm który ją trzyma, i tak z jednej strony szczęki i z drugiej strony, jednakowo na wszystkich szczękach, ustawiłem odpowiednio szczęki...
Moje pytanie z postu drugiego- są różne hamulce przy Fabii https://skodasklep.pl/skoda-sk...tavia-i... Kolega ma tylko bębny (ale nie napisał) i dlatego moje pytanie czy tarcze na tyle czy bębny. Czego by nie miał, to i tak nie masz o tym większego pojęcia jak widzę. W Skodzie Fabii 1 dosyć często występuje problem z hamulcami tylnej...
Bęben ociera podobnie jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=EUY3blw_... od 5 sekundy Z tym, że teraz już gorzej nie wiem czemu nawet się blokuje ale wcześniej właśnie podobnie się obcierał. Blokuje się wtedy kiedy ta śruba "centrująca bęben" dociera w określone miejsca gdzieś w okolicach szczęk. Widać, że bęben trzyma się krzywo i krzywo...
Dam samoregulator i to powinno pomóc
Pierwsze co zdjąłem koło to prawe tylne "samoregulator" stał w miejscu jakby nie działała ta "samoregulacja" a lewe koło był samoregulator wysunięty (to te zdjęcie z spręzynką wyciągnięta) niestety nie mam zdjęć jak to wyglądało po zdjeciu bebna bezposrednio ale samoregulator na prawym kole byl na maksa wysunięty nowe bebny , szczeki i cylinderki maja...
Przerabiałem temat w Clark GPM 20s Pod pompą hamulcową znajduje się wkręcony w korpus zaworek zwrotny, służący jako element samoregulatora luzu szczęk hamulcowych. Kulka pozwala na przepływ płynu w stronę cylinderków, natomiast przy ruchu powrotnym w zaworku przesuwa się tłoczek z umieszczonym wewnątrz kulkowym zaworkiem zwrotnym. Ten ruch pozwala na...
Po pierwsze odpowietrz hamulce, możliwe że i pompa będzie zapowietrzona też będzie trzeba odpowietrzyć. Następna możliwość to ta że możliwe jest źle wyregulowany rozpieracz (samoregulator) w bębnach na tylnych kołach, po pewnym czasie się doreguluje sam ale to chwilę potrwa. Trzecie to trzeba pamiętać że nowe klocki i szczęki muszą się ułożyć zwłaszcza...
a nie jest czasem tak, że ten samoregulator się zaciął ? linki do hamulca ręcznego zardzewiały całkowicie
Zmierz wewnętrzną średnicę bębnów - największa dopuszczana to 181,25 mm jeżeli jest większa, równa lub minimalnie mniejsza to bębny należy wymienić na nowe. Szczęki hamulcowe oczywiście też należy wtedy wymienić na nowe, niezależnie w jakim stanie są stare. Ważne jest też aby samoregulator był w 100% sprawny. Chwilową poprawę działania mozna uzyskać...
Dzień dobry, Pewnie cześć Szanownych Użytkowników forum zna już moje perypetie, związane z układem hamulcowym w Peugeocie 106, 1.0 benzyna, 98r, koło na 3 śruby. Powoli kończę walkę z przodem, chce dokończyć tył, a właściwie też przywrócić go do pełni funkcjonalności. Szukam jakiego rozsądnego zestawu, godnego polecenia, a zarazem przyzwoitego cenowo....
a mi się coś zdaje, że i JAKUB.77 nie wie jak wygląda samoregulator w Ka
Ja miałem sytuację, że po wymianie hamulców z tyłu po kilkuset kilometrach zacząłem słyszeć metaliczny dźwięk. Takie tarcie jakby metal o metal. Rozebrałem hamulec i okazało się że samoregulator spadł i ocierał się. Był tak wytarty, że trzeba było nowy założyć.
Witam.Dla innych ludzi ktorzy beda mieli takie kłopoty.Sprawa okazała sie banalna.Wystarczy zdjąc tylne koła i sprawdzic dokładnie piasty.Konkretnie dokładnie obejrzec gumowy pierscien na piascie.On to własnie jest najczesciej powtarzam najczesciej sprawca takich kłopotów.U mnie w wyniku ustawiania tylnych hamulców tzn samoregulatora kawałek hamulca...
okazało się, że bęben, szczęki samoregulator były niedawno wymieniane. Badziewie założyli
:) odnalazły się hamulce. Wywaliłem korektor siły hamowania. Zastąpiłem dwoma giętkimi przewodami. Nie będę marudził, że były problemy z odkręceniem przewodów. Płaską 11-tką nie było szans. Użyłem "tzw. żabki do rur". Drugi zonk to końcówka przewodu, M 12x1 a nie standardowe M10x1. Przegwintowałem na M10. Odpowietrzyły się bez problemu. Na początku...
Witam. Mam problem z samochodem Corsa C 1.2 2004 rocznik, z tyłu bębny bez ABS. Po wymianie szczęk na nowe zaczął się grzać bęben tylnego prawego koła. Co dotychczas sprawdziłem: *Nowe są szczęki, bębny bez rantów, nowe wszystkie sprężynki, wszystko dokładnie wyczyszczone, samoregulator pracuje bez żadnych oporów. *Wszystko 100% dobrze złożone. *Hamulce...
witam wszystkich mam nastepujacy problem, otoz zabralem sie za hamulce tylnie w swoim wozie, nowe tarcze, klocki, rozebralem zaciski na czesci pierwsze, nowe uszczelki, wszystko wyczyszczone, ku mojemu zdziwieniu elementy w stanie nienaruszonym, tloczek jak lustro, mechanizmy od recznego rowniez ok. przed wkreceniem tloczka sprawdzilem i mechanizm recznego...
Prowadnice jak pisałem chodzą lekko, po wyjęciu są czyste, tzn w smarze, ale nie ma na nich oznak korozji. Tłoczek był wyciągany przy wymianie tarcz, w celu wymiany gumowej osłony. Mechanik chyba by nie poskładał pordzewiałego tłoka. Zastanawia mnie fakt, że koło blokuje się bardzo po użyciu hamulca ręcznego. Stawiałbym na mechanizm ręcznego. Możliwe...
Albo jest samoregulator na dźwigni ręcznego, blaszany półksiężyc się rozłazi i nie ma hamulca
Po napięciu linki na jej wyczuwalny luzie wszystko działa, biegi wchodzą, zanontowałem śrubę do regulacji zasada działania i wygląd jak te regulujące linkę hamulca w rowerze przy rączce hamulca, rozkręcana z kontrą. Ponieważ samoregulator linki napina ją na pancerzu w pewien sposób pancerz poprostu przedłużyłem. Pancerz w samoregulatorze zapadał się...
Dodam.Też miałem podobny problem w Cieniasie.Wymieniłem pompę na nową i problem nie zniknął a samochód gubił hamulce ponownie.Zacząłem popytywać na tę okoliczność sąsiada który kiedyś pracował w serwisie.Sąsiad wsiadł do samochodu włączył bieg wsteczny i jadąc do tyłu co koń wyskoczy uruchomił pedał hamulców.Hamulce jak na zamówienie super.Sąsiad postawił...
Masz abs ? Może źle odpowietrzone albo prowadnice z przodu a z tyłu samoregulator ?
Czarny a co ma servo do poprawnego działania hamulca? Ni kombinuj jak koń pod górkę. Servo tylko wspomaga hamowanie, żebyś nie musiał stawać na pedale przy hamowaniu. Ojo - ściągnij bębny z tyłu i ręcznie podreguluj szczęki na samoregulatorze. Pokręcaj i próbuj zakładać bęben, do momentu aż już nie będziesz mógł go założyć, wtedy popuszczaj i próbuj...
Ja robiłem tak, że najpierw luzowałem całkowicie linkę ręcznego, i hamulcem nożnym deptałem tak długo, aż samoregulatory (ta zębatka na zdjęciu) ustawiły się samoczynnie i hamulec nożny zaczynał działać prawidłowo. Dopiero potem napinałem linkę tak, żeby był ręczny hamulec. Pozdrawiam
Astra F ma na rozpieraku samoregulator U mnie nie ma regulowanego rozpieraka.
Oj, ojoj, ojoj. A ty kiedyś ściągałeś w takim trupie bęben? Nie truj mi tu o poluzowaniu samoregulatora czy coś w ten deseń. Skoro nowe nakrętki to czemu i nie nowe śruby? Gdzie te nakrętki nowe? Czy Opel przewidział tam klej do śrub?
Nie ma rantu. Tłoczek chodzi. Działa bezproblemowo hamulec zasadniczy. Przed założeniem bębnów, szczęki były rozchylone na styk. Resztę miał dokonać samoregulator.
Witam. Z przodu mam tarcze i zaciski z CC. tarcze grube, klocki prawi nowe. całość praktycznie nowa. Z tyłu nowe przednie cylinderki, okładziny 95%. przewody hamulcowe nowe . cały ukląd ma nie całe dwa lata, nawet pompa Przebieg układu to dwa KJS , może pare razy do pracy pojechałem, i pare upalań po wiosce. A więć hamulce żyleta. auto dwa lata ''dęba''...
A została ta strona odpowietrzona? Ręczny ma spory rozrzut? Samoregulator ustawiony tak że bęben wchodzi na styk?
Witam. Posiadam VW T4 1992 r. 2.4D AAB Caravella. Mam problem z hamulcem postojowym. Linkę popuściłem, pościągałem bębny i wyregulowałem samoregulator. Bęben wchodził ciężko. Po założeniu wyregulowałem jeszcze raz do stopnia, że dosyć ciężko chodziło koło. Następnie naciągnąłem, linkę poskręcałem i jest tak dźwignia idzie do trzeciego ząbka a ręczny...
Tylny lewy (po stronie kierowcy) bęben piszczy podczas kręcenia kołem. Rok temu było wymienione dosłownie wszystko, bębny , cylinderki, rozpieraki, linki ręcznego, szczęki, zabezpieczenia, sprężynki. Tego roku w marcu/kwietniu pojawiło się piszczące tarcie, z wielkim trudem zdjąłem bęben , wyczyściłem wszystko brake cleaner'em, zmniejszyłem rozstaw...
Jak to jak? Jak jesteś taki uczynny i wyrywny, to zrób poradnik krok po kroku. Samoregulator się nie cofnie od naciskania pedału hamulca...On tylko w jedną stronę działa albo wcale nie działa...Jesteś kolejnym na tym forum, co coś czytał, w życiu nie robił. I to dla mnie osobiście jest przykre.
Zacisk na prowadnicach powinien chodzić swobodnie . Zdejmij siłownik i sprawdz " łapkę " regulatora w zacisku , spróbuj ją nacisnąć jeśli można ją wcisnąć ile się da i się cofnie do poprzedniego położenia to jest OK. Jeśli się nie cofnie to zacisk do naprawy , w najlepszym wypadku wystarczy wymiana regulatora. Zakładam ,że siłownik hamulca jest sprawny.
Jakiś miesiąc temu był wymieniany w tylnym prawym kole samoregulator. Okładziny były ok, cylinderek też ok.
Gość gada że powinna tam być jakaś opaska regulowana ale nie ma tam regulacji i nie wie co z tym zrobić pomocy!!!! Jeżeli nie ma regulacji taśmy hamulca, to znaczy że producent nie przewiduje jej regulacji, jest tak zwany samoregulator. "Matką" tej skrzyni (4L60E) jest skrzynka TH700. W TH700 problemem była hydrauliczna płyta sterująca. Pomimo zastosowania,...
samoregulacja działa na zasadzie zaciągania hamulca ręcznego to znaczy że jak wymienisz już szczęki na nowe to po założeniu bębna musisz ustawić tak otwór w bębnie i piaście na wprost tej zębatki na śrubie i śrubokrętem pokręcać aż zacznie bęben się troszkę nie za lekko obracać i wtedy opukujesz go delikatnie młotkiem po to a żeby szczęki się ułożyły...
Jest samoregulator i to mnie dziwi, dlaczego to nie śmiga prawidłowo. Chyba będę musiał zdjąć bęben ponownie.
samoregulator hamulce samoregulator zacisku samoregulator silnik
schemat lusterko elektryczny demontaż blaupunkt skanowanie dwustronne
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Podłączenie licznika KOSO w Yamaha DT 125R Moment dokręcania elementów rozrządu VW LT 2.5 TDI