na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
Przegląd przejdzie i bez tego, tylko dobrze ustaw, samo się nie cofnie. Czy pasuje od Opla albo Renault nie wiem. Że wygląda podobnie to wiadomo, w każdym takim Lucas'ie wygląda podobnie. Ja bym szedł takim tropem - w jakim aucie były takie same szczęki montowane. Po numerach dojdziesz. Jedyna sensowna metoda moim zdaniem. Albo dorobić samemu, w sumie...
Jaka ZMIERZONA średnica bębna?
Tak, jak napisałem - porad na temat samego zacisku, jarzma, prowadnic i tłoczka jest sporo, więc po co je powielać.
Cofnij/skręć samoregulator.
Witam wszystkich-czy ktoś wie jak zwiększyć efektywność działania pedału hamulca? Hodzi o to, że aby zahamować muszę mocno wdusić pedał hamulca. Czy jest jakiś sposób by hamulec zaczął działać przy mniejszym nacisku pedału? Podejżewam, że masz typową usterkę samoregulatorów w tylnych bębnach. Zrób tak: Na uruchomionym silniku wciśnij hamulec i zaobserwuj...
W samoregulatorze jedna blaszka ma się opierać o tylną część (blache) a druga ta o której mówie ma ściśle dolegać do zębatki. W przeciwnym razie będzie się rozkręcać samoregulator.
Jakie auto? Model marka. Czasem jest dostęp do samoregulatora i można go poluzować. Czasem jest zapieczone na amen i trzeba targać ściągaczem na siłę.
Montuje się je pod blaszką samoregulatora, zapewniają właściwą pozycję dźwigni poruszającej nakrętką samoregulatora. http://obrazki.elektroda.pl/6160823600_1...
Po pierwsze; popuść linkę , wyreguluj samoregulatorem odstęp szczęk od bębna ,a na końcu reguluj linką i ręczny będzie działał.
Ja robiłem tak, że najpierw luzowałem całkowicie linkę ręcznego, i hamulcem nożnym deptałem tak długo, aż samoregulatory (ta zębatka na zdjęciu) ustawiły się samoczynnie i hamulec nożny zaczynał działać prawidłowo. Dopiero potem napinałem linkę tak, żeby był ręczny hamulec. Pozdrawiam
lub zapieczony rozpierak hamulca ręcznego ; przyrdzewiały samoregulator
Witam. Wyciągłem samoregulator z hamulca bębnowego i przeczyściłem, półksiężyc wygląda dobrze ząbki są prawie nie naruszone ale wogóle te kółko się nie chce kręcić. Proszę o pomoc czy te kółko ma się kręcić, inaczej chyba nie będzie regulował.
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Między szczęką a rozpórką szczęk jest klin- samoregulator połączony z pionową sprężynką. Spróbuj nawisnąć hamulec, żeby regulator dostał luzu i przez otwór po wykręconej śrubie od koła delikatnie go unieść do góry, np. jakimś cienkim sztywnym drutem.
Kolego Waluszx9R U mnie ewidentnie był problem z samoregulatorem - po kilku użyciach hamulca samoregulator klinował się w dolnej pozycji i powodował dociskanie szczęk - każde naciśnięcie pedału "wykorzystywał" do zjechania po kilka ząbków w dół, tak jakby kasował luz (którego nie było). Mechanik zdiagnozował zły wymiar któregoś z elementów, doszlifował...
(at)MLODY73 radzę pogłębić wiedzę o samoregulatorach, one działają również gdy używa się tylko hamulca nożnego. A to że czasami ręczny nie odbije to najczęściej korozja zjada pancerz linki który z kolei blokuje linkę w pozycji zaciągniętej bo dużo mniejsza jest siła powrotu. Często dzieje się również to na mrozie bo woda w pancerzu zamarza i łapie linkę...
Oczywiście żeby wymienic szczęki musiałem rozkręcic samoregulatory,myśle,ze przyczyną braku ręcznego jest kwestia ustawienia ich ale nie wiem jak je ustawic,ja tak ustawiłem samoregulatory że swobodnie bęben sie obracał,nożny hamulec jest świetny.Proszę napiszcie dokładnie jak się te samoregulatory ustawia aby był ręczny. To w takim razie masz luz...
Witam! Jak w temacie. Chce wymienić szczęki w Partnerze I (prawdopodobnie Lucas). Nie mogę zdjąć bębna. Pewnie zrobiłby się ranty w bębnie i trzymają szczęki. Bęben rusza się bez najmniejszego oporu i luzów. Na 99% problem związany jest z tym,że nie mogę zwolnić samoregulatora hamulca. Potrzebuję więc zdjęcie /dokładny rysunek i dokładny opis czynności,...
sprawdz jak wygląda korektor siły hamowania kól tylnej osi. Z tylu tarcze czy bebny? Tak czy inaczej sprawdź samoregulator hamulców tylnich bo moze któryś szwankuje i cofa sie za dużo, co w rezultacie pompka nie jest w stanie na jeden raz spowrotem nabić...
Dam samoregulator i to powinno pomóc
To jest samoregulator, więc jak sama nazwa wskazuje jeśli nie jest przekorodowany, to... sam się wyreguluje. Regulowanie go na wciśniętym hamulcu roboczym nie ma najmniejszego sensu. Jak chcesz go wstępnie wyregulować, to tak, żeby na luźnej lince i nie wciśniętym hamulcu, szczęki ledwo co ocierały o bęben. Jak nie masz rantu na bębnach to możesz regulować...
a nie jest czasem tak, że ten samoregulator się zaciął ? linki do hamulca ręcznego zardzewiały całkowicie
W prawym kole po prostu starło samoregulator. Wymieniłem go. Hamulce eleganckie.
Więc tak jak mówisz kolego. Są te dziwaczne rozpieraki oraz wkręcane siłowniki. Dziwny system ale cóż już taki jest. Górna szczęki na obu stronach były odsunięte od bębnów ąż około 0,5 cm, a dolne prawie dotykały bębna. Więc tak jakby w górnych szczękach nie działa samoregulacja. Wczoraj wyregulowałem górne szczęki oraz podkręciłem ciśnienie hamowania...
A ten samoregulator to masz na myśli rozpieracz od recznego? Tak chodzi o rozpierak ręcznego. Samoregulator to nie jest rozpierak hamulca ręcznego, samoregulator to ta sprężyna na szczękach. Nie mylcie nazw i pojęć praz przeznaczenia poszczególnych elementów układu hamulcowego... https://obrazki.elektroda.pl/9879266700_... Rozpiera...
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Zacznij od samoregulatorów.
Albo jest samoregulator na dźwigni ręcznego, blaszany półksiężyc się rozłazi i nie ma hamulca
a mi się coś zdaje, że i JAKUB.77 nie wie jak wygląda samoregulator w Ka
W miom Clio mam problem z tylnymi hamulcami. Polega na tym, że co jakieś 1000 km muszę podregulować samoregulator luzu ponieważ hamulce tylne są bardzo słabe i na dodatek przy hamowaniu samoregulator trze o bęben. Podobne objawy miałem też w Renault 19 gdzie są takie same hamulce. Wtedy wymieniłem nawet bębny i szczęki ale nie na wiele sie to zdało...
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
Cały system hamulca ręcznego wymaga konserwacji, kontroli i wymiany zużytych elementów. Jak choćby gumowe osłony tłoczków w zaciskach czy elementy rozpieraka i samoregulatora w hamulcach bębnowych. Po prostu solidny przegląd przed zimą i nic nie ma prawa przymarzać.
Odpalę volvo nabiję powietrza pełny stan i zaciągnę ręczny hamulec to prawe koło zablokowane a lewe się kręci i z nożnym hamulcem podobnie co to może być za przyczyna Jeśli siłownik jest ok. to najprawdopodobniej samoregulator w zacisku uszkodzony.
Płynu hamulcowego ubywa? Naciśnij pedał hamulca, a później uruchom silnik- pedał powinien opaść o 2÷3 cm. Jeśli masz z tyłu bębny- mógł paść samoregulator, czy daje się zahamować tylne koła ręcznym hamulcem (gdy wpadł pedał)? I czy dźwignia ręcznego jest po zaciągnięciu w tej samej pozycji.
Często jest tak, że samoregulator nie trzyma i górna sprężyna (mocniejsza) ściska szczęki, wystarczy zamienić miejscami sprężyny, słabsza od strony cylinderka, a mocniejsza na dół Problemem mogą być też mocno skorodowane trzpienie na tarczach kotwicznych, te na które nachodzą samoregulatory
Wyregulowany hamulec ręczny. A samoregulatory ?
Witam, mam problem z blokującym się lewym tylnym kołem. Objaw jest taki, że koło blokuje się dość mocno po zaciągnięciu i zwolnieniu hamulca ręcznego - ledwo mogę kręcić kołem (auto na podnośniku). Podczas normalnej jazdy i używania tylko hamulca nożnego, problem prawie nie występuje, czasem lekko przyblokuje, znacznie mniej niż w przypadku ręcznego....
Rzeczwiście samoregulator. Dziękuje za pomoc.
Masz głowę jeszcze całą.? Samoregulatorów się nie smaruje! Przy większym nacisku na pedał hamulca samoregulatory nie utrzymują szczęk w odpowiedniej pozycji i ze zdziwieniem stwierdzasz że nie masz hamulców.Jeżeli mimo zaciągniętego hamulca ręcznego masz tylko blokowane jedno tylne koło to jest linka hamulca ręcznego do wymiany.Poprostu skorodowała...
Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe.. Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim? Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były...
Jezeli nie trzymaja podkładki cierne w samoregulatorach to jest prawdopodobne , ze hamulec łapie skutecznie dopiero po kilkukrotnym nacisnieciu na pedał. Luz szczeki w stosunku do bebna wynosi około 0,3 mm , tj . tyle ile wynosi luz wewnątrz , pomiedzy sworzniem na ktorym opiera sie szczeka a tulejka samoregulatora. Jezeli masz szczeki z samoregulatorem...
Masz abs ? Może źle odpowietrzone albo prowadnice z przodu a z tyłu samoregulator ?
Miałem podobny przypadek, ale u mnie był problemy z samoregulatorem i za pierwszym naciśnięciem hamulca szczęki dochodziły do bębnów a za drugim dopiero hamowały.
Nic nie da szukanie w podciśnieniach, jak zachowuje się hamulec na zgaszonym aucie? Jaki jest poziom płynu po naciśnięciu hamulca? Wydaje się, że problem leży w działaniu samoregulatorów.
miękki pedał hamulca w tico. Wymieniona linka hamulca ,sprawne samoregulatory,odpowietrzony układ hamulcowy,nowy płyn hamulcowy,sprawne serwo i dalej pedał jest miękki , co moze być przyczyną?
Chce się nauczyć, więc chce zdiagnozować usterkę i sam to zrobić z filmów na YT. Prawdopodobnie łożysko będzie do wymiany. Ale nawet gdyby nie było do wymiany, to warto jest je wymienić za jedną robotą. No to odkręcasz koło, odkręcasz bęben hamulcowy, zdejmujesz bęben z piasty wraz z łożyskiem, patrzysz, w jakim stanie jest łożysko, oglądasz, w jakim...
Nie wiem jak jest w tym modelu ale czy tam nie było samoregulatora na rozwieraku?
Witam. Wymieniłem szczęki hamulcowe, cały zestaw łącznie z samoregulatorem (był mocno przerdzewiały). Niby wszystko poszło dobrze do momentu ustawienia samoregulatora. Chodzi z grubsza o to, że po każdym naciśnięciu hamulca płytka która powinna cały czas haczyć o ząbki samoregulatora ciągle spada no i po samoregulacji. Gdy już przestaje spadać to szczęki...
słabe samoregulatory, po puszczeniu pedału hamulca sprzezyna ściąga szczeki do siebie i powinna tylko troszeczke je pociagnac, a tobie ściąga całkiem szczeki do końca -jest to ewidentna wina samoregulatorów rafik108 zrobił: "wyciąłem "podkładkę z papieru ściernego" podłożyłem ję między szczękę a ten mechanizm który ją trzyma" -to takie ratowanie umarłego...
Sprawdź samoregulatory w bębnach. Jeżeli są zatarte to nie pracują i nie wybierają luzów pomiędzy szczękami a bębnem. Jeżeli są nie sprawne to efekt jest właśnie taki jakby hamulce były zapowietrzone. Chyba, że jak ktoś składał to po wymianie cylinderka coś źle założył.
Witam. Kupiłem tarcze do escorta i po 2 tyś km się pokrzywiły i objaw był taki że kierownica biła przy hamowaniu powyżej prędkości 80km/h. Kupiłem drugie tarcze takie same i po przejechaniu 1,5 tyś km pedał hamulca zaczoł podskakiwać przy hamowaniu powyżej 80km/h. Przedtem pedał nie podskakiwał. Co mogło się stać, czy to znów tarcze czy może bębny z...
Astra F ma na rozpieraku samoregulator U mnie nie ma regulowanego rozpieraka.
W ten sposób kolego że podnoszę auto ktoś wciska hamulec a ja obracam tylnymi kołami to chyba nie trudne? To chyba mój ostatni wpis w tym temacie. Bo nie widzę powodzenia tej misji... Albo walisz przysłowiową "ściemę" i nic przy tych hamulcach nie robiłeś. Chcesz tylko złapać ludzi na wielką awarię . Poprostu podszedłem cię kilka razy, w sposób chytry...
A moim zdaniem, albo bębny tak zajechane, albo samoregulatory na szczękach nie trzymają.
A została ta strona odpowietrzona? Ręczny ma spory rozrzut? Samoregulator ustawiony tak że bęben wchodzi na styk?
Po dokręceniu bębna, wskazane jest opukanie go młotkiem z różnych kierunków. Pozwala to na lepsze ułożenie się szczęk. Jak tam ręczny, odpuszcza? Nie widać, czy samoregulator, czy manualny?
http://obrazki.elektroda.pl/2184918700_1... Na zdjęciu jest klin samoregulatora szczęk. W górę ruszając nim luzujesz szczęki. W dół kasujesz luz. Lecz to jest samoregulator! On sam wyreguluje luz szczęk między bębnem gdy mocno wdusisz pedał hamulca. To się po wymianie szczęk ustawi samo.
Po napięciu linki na jej wyczuwalny luzie wszystko działa, biegi wchodzą, zanontowałem śrubę do regulacji zasada działania i wygląd jak te regulujące linkę hamulca w rowerze przy rączce hamulca, rozkręcana z kontrą. Ponieważ samoregulator linki napina ją na pancerzu w pewien sposób pancerz poprostu przedłużyłem. Pancerz w samoregulatorze zapadał się...
Ja miałem sytuację, że po wymianie hamulców z tyłu po kilkuset kilometrach zacząłem słyszeć metaliczny dźwięk. Takie tarcie jakby metal o metal. Rozebrałem hamulec i okazało się że samoregulator spadł i ocierał się. Był tak wytarty, że trzeba było nowy założyć.
Cylinderki, szczęki mają trzy miesiące, przewody elastyczne nowe. Przewody się nie pocą Jak sprawdzic działanie samoregulatorów.
Jeszcze taka jedna uwaga, samoregulator, ten wciągany sprężynką klin ma taki wypustek, przetłoczenie, czy jak to nazwać. Ten wypustek ma być skierowany w stronę tarczy kotwicznej
Linka się sama reguluje, bo moduł zaciąga do wystąpienia określonej siły (720N) na lince. Tylko tak jak napisałem, po wymianie zacisku należy ręcznie skasować luz na samoregulatorze jak napisałem w #17
Podła pompa lub dostał się jakiś paprok przy dolewaniu płynu. Powietrze w układzie, lub uszkodzone samoregulatory. Uszkodzony korektor hamulca tylnego. Widziałeś ten układ na oczy? Pisanie głupot=nagroda.
Witam, mam Renault Kangoo z 98 roku z abs, ale abs nigdy nie działał i dobrze hamował. Problem - hamulec łapie dopiero przy podłodze. Z tyłu cały układ hamulcowy jest nowy (bębny, szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki oraz pompa hamulcowa) przed wymianą łapał wyżej hamulec nożny. Samochód odpowietrzony tak, że już nie było pęcherzyków powietrza....
podobno przyczyną były zardzewiałe samoregulatory-tak stwierdził mech.
Po pierwsze wyczyść te piasty. Na zdjęciach nie widać stanu linek, a jedynie to, że obie cofają sie do końca. Widać to po tym, że ramie hamulca recznego opiera sie o szczęke na ograniczniku. Teraz zakładaj bębny i przez otwór na śrube koła reguluj szczętki tak zeby staneły bębny. Potem lekko cofnij. Czy linki są sprawne przekonasz się jak na zdjętych...
Sprawdzałeś czy grubość tarcz i wewnętrzna średnica bębnów mieści się w normie (czy tłoczki pracują w swoim właściwym zakresie)? W tylnych hamulcach często jest problem z samoregulatorem luzu szczęk. Masz ABS?
Jedno co kiedyś zauważyłem (przy dociąganiu samoregulatora w tylnych hamulcach) to że: przy otworzonych drzwiach kierowcy(chyba tylko te otworzone mogą być) 7-8krotne naciśnięcie pedału hamulca ( co pół sekundy naciśnięcie) migną 2 razy światła awaryjne, i gdy czynność się powtórzy jeszcze raz światła migną 1 raz (już nie pamiętam czy powinien być włączony...
Jakiś miesiąc temu był wymieniany w tylnym prawym kole samoregulator. Okładziny były ok, cylinderek też ok.
Zapieczony lekko cylinderek lub samoregulator,przygnieciony przewód hamulcowy. Pozdro!
Ogólnie wynik jest przeciętny, moim zdaniem niekoniecznie wymaga naprawy. Hamulce z tyłu są słabe, gdyż auto posiada korektor siły hamowania. Siła hamowania jest automatycznie regulowana w funkcji obciążenia tylnej osi. Proszę powtórzyć pomiary dociążając tylną oś. Różnica pomiędzy kołem prawym, a lewym może wynikać z różnego zużycia/ zatłuszczenia...
Ale jak samoregulator będzie skręcony na maxa to będzie efekt długiej linki. Bo wtedy po poskładaniu szczęki są za daleko bębna. A linkę się reguluje jak zmieni się jej długość . Po to właśnie są w hamulcach bębnowych są samoregulatory które odpowiadają za zużycie okładzin. A najlepiej zrób zdjęcie po ściągnięciu bębna to zobaczymy czy czegoś nie brakuje...
Witam Mam polo 9N 2002rok. Skończyły mi się klocki z przodu więc wymieniłem na nowe i po wymianie jak się okazało pedał hamulca po naciśnięciu wpada w podłogę. Odpowietrzanie nie pomogło. Dodam że przed wymianą pedał był twardy i naciskając go z całej siły nie wpadał w podłogę. Podejrzewam że to pompa hamulcowa padła. Może po wciśnięciu tłoczków zrobiło...
Zrób samoregulatory w tylnych mechanizmach.
Witam.Dla innych ludzi ktorzy beda mieli takie kłopoty.Sprawa okazała sie banalna.Wystarczy zdjąc tylne koła i sprawdzic dokładnie piasty.Konkretnie dokładnie obejrzec gumowy pierscien na piascie.On to własnie jest najczesciej powtarzam najczesciej sprawca takich kłopotów.U mnie w wyniku ustawiania tylnych hamulców tzn samoregulatora kawałek hamulca...
Witam Wygląda na to, że nie trzymają Ci samoregulatory na tylnych szczękach. Zamiast ustawić szczęki tak żeby były w niewielkiej odległości do bębna pozwalają im się całkiem rozsunąć pod wpływem ściągania sprężyn. Przy hamowaniach pompa musi najpierw wtłoczyć dużo płynu hamulcowego żeby rozsunąć szczęki tylnego hamulca do położenia w którym powinny...
Popuść linkę wyreguluj szczęki naciąg linkę ,a ręczny na pewno będzie. W jaki sposób ma wyregulować te szczęki? Zdejmij bębny. Zmierz ich średnicę. Zobacz w jakim położeniu jest klin samoregulatora. Możesz to ocenić przez otwor śruby kola. Spręzyna ściągająca klin złożona - klin rozpiera na max i odwrotnie. To na początek.
Jak to jak? Jak jesteś taki uczynny i wyrywny, to zrób poradnik krok po kroku. Samoregulator się nie cofnie od naciskania pedału hamulca...On tylko w jedną stronę działa albo wcale nie działa...Jesteś kolejnym na tym forum, co coś czytał, w życiu nie robił. I to dla mnie osobiście jest przykre.
Ostatnie ma być prawy przód, a nie lewy. Z tyłu są tzw samoregulatory, które powinny po kilkukrotnym nacisnieciu pedału hamulca wyrególować. Prawdopodobnie sa zapieczone/zabrudzone
Podejrzewam wadliwe działanie samoregulatorów w bębnach, taki standarcik po czasie, zakładając że układ nie zapowietrzony.
odpuszczanie klocków na samoregulatorze nie ma większego sensu, bo kilka wciśnięć pedałem i powracasz do stanu poprzedniego. Zastanawiam się jeszcze nad kwestią samego odpuszczania zacisku poprzez kręcenie samoregulatorem. Gdyby zacisk był zablokowany, to z tego co wiem jedyne co można zrobić to go urwać. Wnioskuję zatem , że kolega po zatrzymaniu...
Witam Zalałeś nowym płynem? Stary płyn gęstnieje i traci swoje właściwości, łapie wodę, gotuje się przy niższej temperaturze. Przewody doprowadzające płyn muszą być ułożone tak aby pęcherzyki powietrza mogły się swobodnie przemieszczać do góry i w ten sposób pompa się odpowietrza. Co do odpowietrzania układu hamulcowego - płyn hamulcowy dość długo trzyma...
Nie ma rantu. Tłoczek chodzi. Działa bezproblemowo hamulec zasadniczy. Przed założeniem bębnów, szczęki były rozchylone na styk. Resztę miał dokonać samoregulator.
Nie wiemy, Ty masz auto, Ty masz dźwięk ;) Tyle, że nie powinieneś używać auta, bo jeśli zerwana jest okładzina, uszkodzony samoregulator lub ugnita tarcza kotwiczna, możesz się zdziwić naciskając hamulce.
Diagnosta stwierdził, że samochód nie hamuje. Czyli standardowo. Siła hamowania w tych hamulcach nie przekracza 1 kN. Natomiast po zaciągnięciu ręcznego powinien "wyrzucić" z rolek. Ten układ hamulcowy posiada bardzo skuteczne samoregulatory, więc jeżeli nie są zapieczone/zablokowane to wystarczy wszystko złożyć i nacisnąć hamulec.
Samoregulatory.
Witam. Dzisiaj wymieniałem szczęki przy corsie B i zakładałem linkę ręcznego. Teraz moje pytanie. Czy szczęki mają mocno zwalniać bębny, czy mają hamować bardzo mocno? Jak je mam wyregulować na samoregulatorze? Wszystko założone prawidłowo, hamulec ręczny też działa. Pozdrawiam. :)
Kilka przypadków miałem że owszem tlok zacisnął klocki ale na uszczelnieniu cofnął się tak że luz był nadmierny. Trzeba było regulować wstępnie tłoczkiem. Oczywiście masz rację , ale w przypadku gdy samoregulator w tłoku nie działa . Jak nie działa to można było się obciąć/poznać przy robocie .
Wyreguluj luzy na samoregulatorach z tyłu i pedał powróci na swoje miejsce.
Dzięki za podpowiedź, a czy muszę wyjąć klocki żeby to sprawdzić ? Dzisiaj podnosiłem koło i kiedy naciskam na hamulec nożny koło hamuje , kiedy zaciągam hamulec ręczny również koło hamuje oczywiście przy kręceniu ręką.... Czy możliwe że teraz jak dokręciłem śrubę regulatora na klucz 10, i odpuszczeniu jednego obrotu będzie teraz hamowało ? Czy dojdzie...
Ustawić odpowiednio samoregulatory na szczękach tak żeby luz między bębnem a szczęką był możliwie najmniejszy a bęben swobodnie się kręcił,skasować luz na linkach przy dźwigni ręcznego i gotowe
Zacisk na prowadnicach powinien chodzić swobodnie . Zdejmij siłownik i sprawdz " łapkę " regulatora w zacisku , spróbuj ją nacisnąć jeśli można ją wcisnąć ile się da i się cofnie do poprzedniego położenia to jest OK. Jeśli się nie cofnie to zacisk do naprawy , w najlepszym wypadku wystarczy wymiana regulatora. Zakładam ,że siłownik hamulca jest sprawny.
Cześć, ostatnio po mocnym zaciągnięciu hamulca ręcznego dźwignia zrobiła się luźna, więc podejrzewając, że linki się wyciągnęły, zleciłem ich wymianę. Wymianą zajmował się mechanik, odebrałem od niego samochód, jednak ręczny łapał dopiero na 6 ząbku. Chciałem trochę go podciągnąć, ale w jednym z zacisków zauważyłem dziwną sytuację. Gdy ręczny jest spuszczony,...
A prawy tył nie był może zalany płynem hamulcowym przy wymianie? Nie rozbierałem jeszcze w yarisce hamulców i nie wiem jak tam wygląda samoregulator - może on się nie blokuje po podciągnięciu po hamowaniu? Nie masz tak, że jakbyś chciał zdjąć bębny to lewy schodzi ciasno a prawy ma spory luz? Miałem kiedyś już tak w dwóch autach - rozpierak nie działał...
Hamulec z tyłu domaga się serwisu, rozpieraki na szczękach, samoregulatory itp. oczyścić, rozruszać i będzie ok, jak coś zdarte to do wymiany. Można lekko nasmarować ruchome elementy ale lepiej złożyć na sucho bo wtedy nie nałapie brudu.
Ściąg tarcze i zobacz jak chodzi ręczny,bo problem może być w samoregulatorach.
Teoretycznie blaszka nr 3 wykonując niewielkie ruchy góra/dół: http://obrazki.elektroda.net/8_126524292... Powoduje obracanie ząbkowanej nakrętki nr 2 wydłużając rozpierak: http://obrazki.elektroda.net/40_12652430... W praktyce tego typu samoregulatory rzadko pracują prawidłowo. Ktoś niech wciśnie pedał hamulca a ty nie ściągając bębna przez otwór...
Zapowietrzony układ - możliwe. Bardziej skłaniałbym się ku tyłowi - zużycie bębna poza zakresem regulacji samoregulatora.
samoregulator zacisku samoregulator silnik hamulce samoregulator
klimatyzacja kamper iveco daily problemy klimatyzacja sumator schemat
gdzie kupić materiały budowlane elektroniczny licznik przepływu
Philips 32PHT4131/12 Flash Dump File Guide Audi A4 B5 1.8 B+G - Silnik gaśnie po odłączeniu przewodu maglownicy